Hát ja, nekem is egyre sűrűbben érkeznek a gubancok... tavaly megoldotta a klíma problémát egy gázfeltöltés, de ez most más... úgyis akartam olajat, stb cserélni, szal meg kell bontani alját, és akkor az elejét is...
Itt a nyár.Döglenek be ezek a szarok:(Én hasonlóval küzdök....)
Nálam a nyomásra és a nyomásérzékelőre panaszkodik.Nem értem hogy miért kell minden tavasszal (nyár elején)ezzel kezdeni ,miszerint a klíma már megint nem működik.
Kód kiüt és továbbra sem jó...tehát valóban valami szar.
helló, segítséget kérnék. klíma nem megy, gázzal feltöltve, nyomás próba OK. Delphi diag 2 kódot dob: 0530, AC szenzor áramkör, feszültség a tűréshatáron kívül. DF021, újrakeringető motor áramköri hiba. még mielőtt hirtelen felindulásból nekiállnék mindennek is, inkább gondoltam megkérdezem itt is: mi romlott el? sejtésem: ha az AC szenzor a ludas, ez az a "kütyü", amit látok alul a klímacsőből kiállni, asszem 2 vezeték jön ki belőle?
bár ettől függetlenül, hogy vártam vagy 20 percet, utána kötöttem le az akksit majd fojtószelep tisztitás, akkis fel és utána kb 20 perc múlva indítás az alapjárat tanuláshoz igy is kellett neki 2-3 nap városi forgalom....
Mondjuk diag hiányában ezért nem adtam volna x ft-ot a szerviznek, 2-3 nap után meg is tanulta rendben...
"Ismeros azt mondta,hogy ezek elfelejtik az alapjaratot es 1-2 het is kell mire ujra megtanulja.
Ilyen lehetseges?" Az ismerősöd mivel foglalkozik hentes? :D Hülyeséget beszél.
Ha az akkumulátor le volt véve akkor esetleg újra kell tanítani pár dolgot. Ezért nem érdemes úgy szerelni bármi elektromosságot, hogy az autót nem zárjuk be és nem várjuk meg amíg a számítógépek nyugalmi helyzetbe kerülnek. pl fojtószelep takarítása.
"Allitolag az a baja. Service P feliratot ir ki." Állítólag, sajnos sok az ismeretlen a leírásodban.
Generatort ujitottam fel benne, mert elment a toltes. A felujitas ota sokszor leesik a fordulatszam es le is all a motor a kuplung kinyomasakor. Ismeros azt mondta,hogy ezek elfelejtik az alapjaratot es 1-2 het is kell mire ujra megtanulja.
Ilyen lehetseges?
Nem tudja esetleg valaki, hogy a kezifek behuzojahoz hol lehetne mikrokapcsolot venni?
Szeretnem megkerdezni,hogy egy 2005-os 1.6 benzines scenic II hibauzenetkent ezt irja ki : select neutral. Millyen hibara utal ez az uzenet? Menet kozben kuplungot kinyomva sokszor leall.
Sziasztok! Scenic 2.0 16v. "Csak"okoskerek van benne beépített solenoiddal, vagy van külön solenoid szelep benne.? Ha felmelegszik enyhe csörgést, kerregést lehet hallani kizárólag alapjáraton illetve alacsony fordulaton. Ezenkívül hideg motornál 3-4 másodpercenként nem tudom máshogy leírni, huppogó hangot ad, ha az olajbeöntő sapkát leveszem, abbahagyja. Van esetleg katrergazszürő, ami eldugulhatott?
Sziasztok. Életem első autójának vettem egy 2007/11 havi dízel Scenic 2-est. Vittem már 3 szerelőhöz hogy rendbe rakjam, de egy lelkiismeretest se ismerek nagyon, akit igen az meg nem ért konkrétan a típushoz. Valaki ismer valami lelkiismeretes szerelőt lehetőleg Budapest/Miskolc vonalában?
nincs itthon az autó (igy nem is tudom megnézni), mire a lányom jövőhétvégére hazahozza rákészülnék az első helyzetjelző izzók cseréjére. Milyen kell bele? (2007-es, 1-6 benzin, facelift).
"Nekem nagyon ritkán az indítás után áll le közvetlenül.Tehát néhány fordulat után(2-3mp),Újraindítva OK.Olyan mintha "visszaejtené" az üzemanyagot."
Na nekünk is ilyen volt. Aznapi első indításnál (garázsban) 2-3 másodperc után leállt ha nem adtam neki gázt. Újra indítás és gázadás megoldotta a problémát.
Egy fojtószelepház tisztítás után megszűnt a probléma.
A Volvo maga nekem pld nagyon tetszik.Akár a régebbi tereptelen nagy böszme 70-es kombik,akár az újabbak mint a tiéd.Kicsiben(talán 30-vagy 40 esek is jó formavilággal jöttek a világra.De a pénz nagy úr és ezért a Scenic maradt:))
Régebben sok anyagot megnéztem az RX4 Scenic-ről(a mai napig tetszik)..na az is ,beküldve a dzsindzsásba volt hogy kijött,volt hogy maradt inkább:))De nyilván ez a gép is egy "négykerékmeghajtásúautó" maradt és nem terepjáró.
Természetfilmekben és Időnként egy-egy Ausztrál vidékről szólóban vannak azok a "csak négy kerék meg a motor és némi karosszéria járgányok.Na azok amiknek a definíciója "a terepjáró".
anno dolgoztunk a Mátra lábánál, szántóföld, legelő, szőlős
UAZ végig 2 kerékbe, Toyota Hi-Ace volt hogy az ablaktörlő is kellet a 4x4+felezőhöz
szóval nyilván ezek nem sárba kemény terepre valók a városi gumi ott semmit nem ér, de amikor nagy gázzal elmész az ép hóláncot szerelő audista mellet na az az élmény megfizethetetlen :))
ja és sógi A4-e hiába kotró csak ép S-line felakad a hóba mindenen.
Egyébként az XC60 húzta ki a Volvót a kakiból a legkelendőbb model volt
Gyönyörű kocsi az a gép.A terepjáró képességét nem ismerem ezeknek a SUV-oknak mert soha nem volt a seggem alatt ilyen,de nekem egy terepjáró mást jelent.
Nyílván egy hétköznapi városi embernek mást jelent egy terep út mint akár egy vidéki,esetleg tanyán élő embernek.
Ezeket pedig nem a tanyára tervezték,az esetleges 30-40cm es nyomvájűs sárban átkelve.
Arra ott van egy Defender vagy a hasonló arra készült vasdarabok.
Mint motoros aki időnként megfordult "terepen"is mondom,a divatjárgányok vagy az úgy kinézőek és a komoly akár régebbi tervezésű(de a legjobbak és leg igénytelenebb)motorok a leg alkalmasabbak arra hogy az un,"overland"játékot űzzük velük.
A sok nejlon jármű meg a mekdonaldsz elé mutogatni.De!Ezeket erre is gyártják.
Egy ismerősöm Erdélyben kirándulván a sógorával(havernak Rav4,a soginak valami Volvo..talán éppen XC volt.
A jeges patakban bizony a z utóbbi benne is maradt átkeléskor.
Viszont komfort és utazás szempontjából vita nélkül szuperek!
Fent a "nagy"kerék szett. Annyi előnye biztosan van hogy a km óra most csak 3 km téved 120 as tempónál(kisebb sebességnél kevesebbet).fogyasztás még nem tudom,de elég nehéz is állást foglalni ebben,talán picit csökkennie kellene.
"Vagy ha nem nyomod a gázt akkor le áll a motor de nem mindíg!" Pontosan ezért nem lehet valszeg tömítetlenség, vagy koszolódás, mert az mindig van, szelepvezérléshez az olaj meg hol eljut hol nem, attól függ okoskerék/soleonid jól müködik e. Természetesen ez csak az általad írtak alapján. Ha a gázpedál pályái sérültek, azok is mindig okoznak ilyet.
"le áll a motor de nem mindíg!" ezt sem irtad korábban
Üdv! Szeretnék 1 kis segítséget kérni! Van egy 2005 ös scenicem 1,6 16 benzin nem rég vettem! Be indítás után leáll pár másodperc mulva 5-10 kb! Továbbá ha kicsit benyom a gázpedált kb 2 ezerig és ott tartom a lábam elkezd ingadozni a fordulat! Mit lehet a gondja? Továbbá a rádió kódot mivel kell le okézni? Be írni be tudom a kódot de le okézni nem tudom.... papírja szerint távirányítóval de az nincs! Köszi a segítséget!
Sceniic mk2 ELEKTROS kézifék cikkszáma :820.041.864.7
Tudnátok valami okosságot mondani a Scenic mk2 - s kézifékre kompatibilis cikkszámokra vonatkozóan?? Létezhet többféle cikkszámú kézifékszet , amelyek mégis csereszabatosak egymáskõzt???
Mellesleg, elképzelhető hogy Magyarországon sehol se lehet uj kézifékmotort vásárolni???
Reméltem hogy tudod konkrétan a kalkulációt, Lengyel mivel E.unios nincs vám és Áfa sem...,persze megnem mondanám milyen értékhatárig nincs .., de ez nem aktuális .,mert kina vagy Anglia tud ténylegesen szóba mint beszerzési forrás.
Bocsi most vettelek csak észre---tehát mea culpa-mea maxima culpa
Johnson 73677. 3E2044. A kiszerelt javithatatlan hibás motor cikkszáma--. ezt én magyarba idáig nem találtam.,noha szikrázik már a szemem a sok guglizástól... semmilyen verzióban ., új vagy esetleg végső esetben használt verzióban.
Akkor rendeltem utoljára pl aliéktól .,amikor még a 22dolláros "charge free" volt érvényes...
Tudom ma már nincs ez--. sőt Nagybritánia is egyszintre keveredett pl Kinával--. Tehát van a tényleges ár a számláról+magyar 27% áfa+ vám és valami illeték/kezelési költség is.., öszintén megvallom segitséget szeretnék kérni az esetleg félrvevezthető googlizásom helyett.., tehát hogy nézne ki kb durván és abszolult hivatkozásnélküli ár ???
Pl.20.000FT ba kerülne a kézifékmotor szállitással együtt-----akkor kb mennyibe kerülne ez mire minden ki van fizetve???
Hangsulyozom hogy kötelezettségi "kalkulációra" gondolok.., bizto volt már valakinek élő tapasztalata eu ügyben
Kezek magasban fehér zászlóval ..., UJ MOTORT Magyarországon sehol sem találok.., pedig az kellene mert kollektorhibás.., egy uj motor nem kerülne többe , mint egy nagyon bizonytalan kimenetelü komlplett bontott el.kézifékszett..., ilyen találni kb 50.000Ft- ért...,
9 év után megváltam Scenicemtől, szép volt, jó volt, hasznos volt és köszönjük.
Ennél praktikusabb autó nem létezik és én vagy szerencsés voltam vagy pedig nem létezik az, amit a francia autókról általános véleményként mondanak, hogy főleg az elektonikájuk megbízhatatlan.
2008-as Grand Scenic autóm elektromos kéziféke furcsa kerregő hangon húz be,(és hibát ír ki) de csak meredekebb lejtőn.Egyenes helyzetben hibátlanul működik.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Lenne egy 2004-es 1.9Dci Grand Scenic 2-em amibe nem működik az elektromos parkolófék. Nem húz be csak csipog a műszerfal.Próbálkoztam már több ismerős hibakódolvasó kábelével, mindig más hibát dobott be.
Az alábbi hibakódok jelentek meg vegyesen:
50C0
516C
516D
5162
50CB
5171
Jelenleg az 5162 Parkoló fék motor hiba állandósult.
Eddig a következőket végeztem el:
- A fórum régebbi hozzászólásaiból ki indulva a vezető ülés alatti R2-es korrodált csatlakozót kiiktattam a kábelkötegből, nem hozott javulást.
- Kiszereltem a parkolóféket, nem látszik benne semmilyen eltérés, olyam mintha gyári lenne, a motort meghajtottam 12volttal szépen jár mindkét irányba.
- A kuplungpedálon lévő kapcsolókat átnéztem, működnek tökéletesen a vezetékeiket kicsipogtattam egészen a parkolófék elektronikájáig, nincs szakadás v. zárlat.
- A kézifék kibe kapcsolóban lévő három mikrokapcsoló is működik rendesen, az áramköre működéséhez sajna nem értek, így azt nem tudom, hogy jó e.
Most még megpróbálom kicserélni a parkolófék panelján lévő relét a meglévő hibakódból kiindulva.
Úgy érzem kezdek kifogyni az ötletekből, ezért szeretnék segítséget kérni a fórumozóktól.
Esetleg valaki tudna e ajánlani Szeged v Kecskemét v Dél-Alföld környékén autóvillamossági szerelőt aki meg tudná oldani a problémámat.
Sziasztok. Bontásra vár egy 1,5 dci motoros 2004-es IIscenic, illetve egyben is megválnék tőle, reális ajánlatért. A motor és a váltó, már elkelt. Ha nem a megfelelő helyen ajánlom, akkor bocsánat, várom a javaslatokat
Szükségem lenne egy új szőnyegre, mert a vezető oldali annyira kikopott, hogy ki is lyukadt... A többi még vállalható de az sem gond ha a komplett garnitúrát kell cserélni.
Van valakinek tapasztalata, hogy hol, milyet érdemes venni?
Amikor megvettem az enyémet ,párás volt a lámpa belseje.Szereztem rá sapót...Aztán az alapősabb átnézésre a másik oldalról is hiányzott a sapó...
Mind ez gondolom azért lett mert a tisztelt előző szerelgető úgy volt vele ,nem kínlódik visszatenni.Világít ez anélkül is.
Fél évembe tellett mire rendbe tettem az autót .Pótoltam,lemostam,szépítgettem,szönyegeztem,felniztem-gumiztam meg még ki tudja nem is emléxem mindenre már:))...
6százezerről felugrott 8-9 re mire a jelenlegi állapotban van,de meg lkell mondjam,nagyon szeretem vezetni.
Nekem is be fog figyelni egy akku nemsokára mert 12-125 közé le-le esik a feszkó.
Ezen gumicsövek vannak. Autószerelő cserélte ki pár hete. Azóta volt egy dugulas, és még lett bolygatva minden. Azért kellett újból cserélni. Csak hát figyelmetlen voltam. Most viszont néha rosszalkodik az üzemanyag nyomás. Szóval, nem vagyok biztos a dolgomban.
Sajnos nem vagyok biztos benne, hogy a csöveket a megfelelő helyre bilincseltem vissza. Tudna valaki segíteni? Ez a fajta szűrő. Melyik színű csonk, hová vezet? Esetleg egy kép a motortérből, amin látható?
mert nagyon határozottan éles vonalban fejezi be a bevilágított területet
mert a vetítőlencsés/projektoros ki hogy hívja lámpának ez a sajátossága, van benne egy lemez ami kitakarja be nem világítandó területet, ha feljebb állítod a szembe jövőt fogja vakítani
Mérj rá az akksira, ha nem gyári akkor 3 év után minden év ajándék. 10,5 V a nagyrészt alapvető feszültség, ha csak 1 pillantra is alá esik dobja a hibákat, 5 hiba után irja ki a kijelzőre, majd minden esetben van tárolt is . Ha 4 éves mult az akksi akkor cseréld.
Nagyobb,vagyis inkább más formájú a tükör(a belső lámpa).
Tompított esetén a xenon világít(nekem pld elég jó,csak a magasságát esetleg lehetne picit állítani,mert nagyon határozottan éles vonalban fejezi be a bevilágított területet)..lehet rá nézethetnék,de az is lehet így az OK...
Fényszóró esetén viszont mind a négy világít.Ez szuper elég.Teljesen elégedett vagyok vele.
Egyre sűrűbben csinál az autó, egy olyan jelenséget, hogy egyszer csak elkezdd sípolni, majd felváltva kiirja hogy servolenkung defekt és airbag pruefen.
Illetve az autoikonon mindent jelez egyszerre.
A kérdés ha olyankor viszem szervízbe mikor nem csinálja vajon olyankor ki tudják olvasni a hibát?
Illetve szeretném megkérdezni, hogy nem e tud valaki esetleg egy jó autóvillamossági szerelőt aki vágja a scenicet?
felejtsd el a projektoros csak ha fel van újítva vagy új akkor jó 3-5év után már sokat veszít a fényerőből, a cégesekbe Dobló most Partner hidegtükrös sima lámpa van és ezzel látok is ha sötétbe kel menni a Scenic lámpájával sose láttam rendesen, de az XC60 xenonjától se ülök seggre, lehet én is öregszem? :) Egy Zoénak a ledje na az világít, de érdekes mód ott a távfény ami kevés...
Át lehet építeni,de minek? Én pl alig látok a Scenikém projektoros lámpáival🙄,(megane2 2006tól ugyanez..)volt már itt korábban téma,én szivem szerint a 2003as fényszórókat építeném át a 2007es autómba,az normálisan világít.
ugyan azt amit kel sose fogja világítani mert a xenononban a fény sokkal nagyobb részen keletkezik mint a halogén égőben, nem véletlen van pontosan meghatározva a izzó minden paramétere
nem csak a vetített kép hanem a határ felé szórt fény is számít mert az vakítja a szembejövőt
érdemes nézegetni youtubon videókat orosz/ukrán csatornán egy srác elég szépen teszteli az izzókat és méri is a fényt szépen látni bár erősebb néha egy H7-be rakott led mondjuk csak ép egy tenyérnyi pacát világít meg rendesen
Van itthon egy ilyen lencsém bontva.Arra eleve a H7 van írva mondjuk .Beletettem ezt az izzót és szépen vetít.A lencse maga külsőleg mint a Scenik-ben lévő,de ez egy (asszem)Escape lámpa.
elméletileg egy beltérihez 3 kulcs tanítható hozzá összesen ebből a lehetőségből a gyár ugye kettőt elhasznál, így a logika alapján valamelyiknek nyitnia kellene...
Kicsit figyelmetlen autóvásárló vagyok, ezért kb 5 éve, amikor megvettem a kocsit, nem ellenőriztem a kulcsot, hogy nyitja-e az autót. Nemrég, hogy akkut cseréltem, felötlött bennem, hogy megpróbálom kinyitni, ekkor ért a meglepetés: kétféle kulcs van a két kártyához, de egyik sem nyitja. Elképzelhető, hogy csak berozsdásodott a zár és azért nem tudom elfordítani, vagy menjek biztosra és vegyek másik zárat működő kulccsal?
Kiolvasáshoz törléshez csak gyújtás kell,NEM szabad járó motornál hibát törölni.A képen kiolvastam a hibákat az autómból,szürke részen számok jelzik a hibák számát.
Még annyi jutott eszembe, hogy a csatlakozás után automatikusan ( ha jól értem ) beolvassa a hibákat. De kikapcsolt motornál, kell mindezt megtenni, a törlésre viszont járó motornál kerüljön sor?
Szerintem a téli mosó nem fogja feloldani a jeget.Ha van valami fűtött hely ahova be tudsz álni az jobb mint a"motor melege".De ha szerencsés vagy akkor
Adott egy 2007 es ,1.6 benzines scenic, a nejem jár vele és a napokban vette észre, hogy az ablaktörlő nem spriccol,elmondása szerint hallott is valami fura hangot azt hitte telefonja rezeg..
Lehetséges hogy a motor ment tönkre? Ha igen azt ki tudom cserélni? Unixnál 10.000. alatt lehet kapni ha jól néztem.
szia! egyenlőre kocsiban indítózásra nézném meg. nagyon ingadozik a rail nyomás, nem indul el. bár találtam egy olyat ha 4mm csőben 10cm több olaj lesz 4-6mp indítózásra kuka a az injektor. köszi ha tudsz okosabbat
Inkább az lehet, hogy a telepítés részleteit nem értem, félreértem. Nincs sehol egy konkrét és működő leírás róla. teljesen összevissza van a neten. letöltöm-kicsomagolom-telepitem ( kell új mappa, vagy maga csinálja és ha egyik vagy másik akkor hova a könyvtárrendszerben? ) ha ez megvolt, hova kell a 3 mappa, legyen külön pyren mappa, vagy a pyrendata menjen a telepített helyre. /build/PyCLIP/android/app/main.py", line 475, in stb eltérő üzenet, a 2.1 verziohoz jön, mig a korábbiakhoz ezt hozza File "/home/diag/PyCLIP180/.buildozer/android/app/main.py"
Másra panaszkodik a két esetben, szóval nem a hardwer a kérdés.
van egy delphis dci rönóm. menet közben injektor hibát írt. leállítás után egyszer elindult utána meg nem. kivettem a nyomásszabályzót. tiszta volt. áramra rakva működött. kiszerelve/szabályzó/ felpumpáltam a gázolajat. felkeményedett a kézi pumpa úgy hogy ki volt szedve a szabályzó. a helyén jószerivel csak szivárgott a gázolaj. jutubon láttam másnak spriccel. lehet valami hiba?
Induló képernyőben különbözik másban én nem vettem észre különbséget.
Három mappa az biztos kell mivel azokból használja az adatokat, nem tudom, hogy már ezekben benn van e telepítéskor a 3 mappa, fájl méret szerint akár benn is lehet.
Logikát nem kell keresni így jött a számozás 09, 179, 180+, 2.1
Adott egy benzines Scenic2 1.6 ... Olyan problémám van:
1. téli, reggeli indítást követően, amíg be nem melegszik ~5-10 perc, kuplung benyomásakor, felengedéskor hangos sípoló-fütyülő hangot ad, a váltás időpontjában kb. 1mp-re. Nyáron nem jelentkezik, csak hidegben. A váltás rendben megy, pontosan, a kuplung is normálisan viselkedik, így inkább csak zavar, mintsem a megbízhatóságot veszélyeztetné. De mi lehet...
2. pár alkalommal vettem észre, hogy a vízhőfok kijelzés ingadozik a műszerfalon. Van, hogy a normál 4-5 rovátkáról leesik 1-2 rovátkára, majd egy kis idő múlva visszaugrik a normálra. Eddig nem volt probléma, de most egy pár nappal ezelőtt, menet közben, megcsinálta ezt, ezzel párhuzamosan a kocsi erőtlenné vált, bedadogott a motor, majdnem leállt...pár kövérebb gázpedál nyomásra visszatért az erő, és visszaugrott a hőfokjelzés is a normálra. A kettő közt tuti összefüggés van, de a hőfok nem felfelé indul, hanem lefelé!!! Vízhőfok jeladóra tippelek, de ez okozhatja a teljesítményvesztést és a dadogást?
A 2. idegesít inkább, az első már több éve megvan és gondot nem okozott.
Mi a különbség a 180 és a 2.1 között? nem tartalmilag, hanem használati és verziószám eltérés miatt kérdem. Ha keresnék benne logikát akkor 210 lenne az utóbbi. Ugyanúgy kell gondolom a 3 másik mappa is? Az nem lehet gond, hogy aki csinálta a már kész/telepítés során automatikusan létrejött pyren mappába másolta őket?
MIkor lépett fel a hiba üzenet? Maga az alkalmazás sem indult el akkor rossz helyről töltötted le. Ha az alkalmlazás elindul, de a csatlakozásnál fagy le akkor a kapcsolat lehet hibás.
Ez a telefon és ez az obd más programokkal és más autókkal kommunikál?
Sziasztok, mi lehet az oka a hibaüzenetnek ( Bluetooth problémára gyanakszom ). Van e értelme a magasabb számú verziót használni pl 182, 183, 184, 195, vagy mindegy, ha igen honnan érdemes beszerezni. Köszi a megoldásokat.
Értem.Csak ha esetleg sorra kerülne nálam is egy ilyen probléma....
Most sikerült kis patenteket szerezni a motortakaró műanyaghoz.Lassan visszarakom azokat a kis alkatrészeket amiket az előző tulajok elpotyogtattak.
Megvannak a gumik is a 17-es felnire.Tavasszal meglátom hogy zenélnek.Viszont az év elején akku csere lesz.Még nincs baj,de 12volt van csak a rendszerben...és ez szerintem lassan az akku végét jelzi...
Neemm.. Ez a persely magában a kormányműben van, azt a fogazott rudat vezeti meg, amire rávan csavarzva a kormányösszekötő axiál csukló.. De csak az egyik oldalon.
A tipikus hiba, a belső fogas rúd műanyag vezető perselye megkopott, és "lóg" a rúd..
Annak idején (másfél éve) kiszereltem a teljes bölcsőt, kicseréltem minden szilentet, már ami rossz volt. Akkor úgy ítéltem meg, hogy a kormánymű lóg, arra gondoltam, az is adhat kopogó hangot. Így kerestem egy felújítottat a kovácsautónál kb 45 ezerért.
Mikor megjött, nyugtáztam, hogy az a szerkezet frankón feszes. Hát kb. másfél évig jó volt..
Másfél éve beszerelt felújított kormánymű már most jobban lóg mint a gyári, amit kivettem. Most azt látva, nem is lett volna nagyon idndokolt cserélni.
A lényeg, hogy felújítani akarom a gyárit, kíváncsi lennék a belsejére. De a jutub is a barátunk, így igazából már tudok mindent. Asszem a kovácsautónál van is persely hozzá 10e körül.
én meg írtam már alább is amibe nincs gyári alkatrész mert egybe cserélendő arra nem fogsz találni az alkatrészeseknél robbantott ábrát tehát a kormánymű egy egység a sziluetje lesz rajznak nem az, hogy mi hol hogyan van benne
"sziasztok kérdésem lenne a scenic automata parkoló féket hol tudom kikapcsolni hogy megalaskor ne húzza be"..
pont alattad irtam be a program linkjét (meg néhány hsz-el korábban) hogy ezzel lehet a nyelvet állítani és a kéziféket kapcsolni.
A kézifék kijelzésnek két menüben lehet állítani, az egyikben a felirat, a másikban a piktogrammot állítod (nekem ha nincs behúzva és leállítom a piros piktogram villog egy ideig, de a szöveget nem irja ki)
Köszönöm, végül is mégis rendeltem olajat (hasonló mizéria miatt, mint hogy a nem megfelelő gyári egyedi specifikáció tönkre teszi) igy literenként kb 2500 FT, akkor már inkább gyári ajánlású menjen bele.
Szia,én "feljebb emeltem" az autót,grand,7személyes,205/60-16 kerekekkel..futóműbe nyúltam bele..szerintem nem érdemes,hacsak nem állandóan rögös murvás úton lenne használva..de ez a futómű nem alkalmas ilyesmire hosszú távon.Amúgy instabilabb lett,megszokható de inkább hátránya van közúton.
Nos igen kénytelenek voltunk a váltó olajat is lecserélni. Persze ha az lenne a feladat, hogy azon a kis szellőző lyukon töltsél bele valamit akkor nem menne.
Persze az is örök igazság, ha egy hordó borhoz egy kis kanál szennyvizet adsz akkor kapsz egy hordónyi szennyvizet. Persze ha egy hordónyi szennyvízhez adsz egy kis kanál bort akkor is egy hordónyi szenyvizet kapsz.
Ha bármire brigéciol kerül és egy kis víz máris tejfehér lesz minden.
hát azt senki nem mondja meg neked csak te tudod mennyire locsoltad, de jót nem fog tenni a válónak az olajba került brigéciol és víz cseréld le a váltóolajat is
lehet kis melegítés segít megpuhítani eléggé meg lehet keményedve az idő miatt
Igen köszi, közben találtam képet is. DE hogy jön ki? Próbáltam facsavart belecsavarni, de nem tudok ráfogni. Ez is scenic tecnika, hogy akksi, akkumulátor tartó ki, fűtés csövek le és talán rátudok fogni akkor?
Mosásközben mennyi víz (és brigéciol) jutthatott ott be?
volt RX4 vagy Concuest? változat az emeltebb, azok rugóival próbálkoznék. Bár az RX4 az talán 4x4-es ott a futómű is más lehet, vagy RX4 a Scenic I-ből volt? nem tudom
de miért akarod emelni? Elég magas az a városi használathoz is pályán meg a fogyasztást meg dobja a magasabb hasmagasság
Előzmények: kuplung szerkezet és kinyomócsapágy valamint kuplung munkahenger csere szervizben. Utána otthon motor mosás, enyhe hengerfej tömítés szivárgás miatt (csak esztétikai probléma volt vele)
Utána nehezen kezdte venni a 2 sebességi fokozatokat, gondoltam megkenem a kapcsoló rudazat gömbcsuklóit.
Erre ezt találtam a motortérben a motor és a hűtő között az önindító felett. Ez hová való? Első körben váltó szellőzésre gondolnék, mintha onnan a műanyag le lenne törve.
Ma megmértem a kerekeket(gumival).3cm a difi a 16coll per 55 és a 17coll per 55 között.Ha a gyári 16coll per 60-as van fent akkor szerintem elenyésző a különbség.
Csak ez olyan tökösebb kinézetű a nagyobb felnivel.
Igen értem.Most ilyen van fenn.(205-55-R16)De a kocsimnak a mérete a 205-60R16 gyárilag.(2-0 16V)Legalább is amit találtam infót.Ennek meg ugye a 17 esben az per55 a váltója.
A sebességet ezzel a mostani 205-55 össel csalja elég jól .Gondolom a gyári mérettel (mivel nagyobb átmérővel rendelkezik ez okés lenne.
Vettem négy 17es felnit.Elég brutálisnak látszik még most,amíg a szem meg nem szokja:)))
A lényeg hogy nem szabadna semmibe beleérjen akkor.
Scenic II 1.5 Dci. A napi első beindítása után dadog. Rendetlen az alapjárat. Cirka fél percig. De nagyon. Aztán fél perc elteltével helyreáll és minden ok. Nem, nem füstöl. Könnyen indul. Pöccre..... Ezt a jelenséget kizárólag a napi első indítás során csinálja. Utána már nem. MIÉRT???? VALAKI VALAMI ÖTLET? "Minden" motortartó bak cserélve volt nyáron. Hibát nem ír. Nem részecske szűrős. EGR szelep?????? Nem tudom...... Valakinek hasonló?
Igen.Csak az ritka mint a fehér holló.A Török Scenik tulajok hazai gyártásból csinosítgatják a járgányaikat.Itthon szinte nincs is ilyen bontásból.Mondjuk az hogy az utolsó támasztási pont a levegőben"lóg",na az nem bizalomgerjesztő.
Gondolom a terepes Scenic-nél ott is van rögzítési egység!(már mint a rövidnél)
Kifejezetten nem kell:)Csak olyan dögösen néz ki.Meg az üvegtető fölé nem kifejezetten cseréplécet akarnák szállítani:))A box is felesleges mert ebbe aztán kettőnk cucca simán belefér.
Hát nem"tom...Van vonóhorgom aztán a futón meg minden(is) elfér.Erre rendezkedtem be(vonóhorgos bicajszállító stb..
Na majd meglátom..ha belebotlom egybe kihagyhatatlan áron akkor veszek.
Elhiszem, hogy te megcsinálod és rajtad kívül ki csinálja még?
2006 óta olvasom és írok a meganeklub fórumra, előfordul ,de azért nem egy mindennapi dolog, hogy olvad a csatlakozó.
Az SI-en nekem is előjött 1997-es gyártás és 20012-ben akkor 250-300eKm lehetett a kocsiba az SII-t 250eKm és 13évese ment a háztól nem volt addig gond vele.
Igen a csatlakozó szabvány csak az nem mindegy a gyártó melyik magasságú polcról kér a beszállítótól.
Én (ha tehetem minden hsz-re pozítívat adok.Tul.képen most is helyeslem amit ír(már mint a 7 évenkénti felülvizsgálatra)de az évenkénti az durva.
Arról hogy nem renyó csatik meg az a véleményem hogy a tények viszont makacs dolgok.Sajnos az elektromos rendszert sokan kritizálják pld a Megane típusainál:(
Ennek ellenére mégis egy szerethető kocsi a Scenic.
:)
Na de hapsik figyeljetek!
Ki kísérletezett már tetősínnel a Scenic kettesen?Én ezen töröm a fejem.A Török vonalon sok ilyen jellegű munka van,de idehaza olyan nagyon nem villant senki ilyennel.
Pedig szerintem tök állat kinezetü és nem fütyül annyira...mint a keret tartó.
rossz helyen hallgatóztál :D össze kell nyomni az érintkezőket ennyi, nem kell elhinni, de mint írtam én megcsinálom kb 6-7 éve mások elégetik a csatikat és kínlódnak, ezek tények.
"Értehető"-nek ezt(is)felesleges volt begépelni:)))Ő ezt nem érti.Lehetne találóan "Meggyőzhetetetlen" is.
(Ja igen.Én könnyen szólo hozzá mert letíltotta a hsz-eimet:)))...
Egyébként.mint már ezt leírtam,az én régi scenicemben a világításért felelős csati(kormányburkolat alatt) valóban 10 évente arra szorul hogy felűl legyen vizsgálva.Ugyan is egyszerűen összébb kell nyomni a pineket hogy érintkezzen minden.Több ilyen elekromos gixert soha nem dobott ki(kivéve az utolsó immó tréfáját )ami után kiheréltem belőle ezt a funkciót egy csavarhúzóval( hjjjúújj de fájhatott neki...)...tehát ennyi volt a szívatása felém 12 év alatt.De volt az tagadhatatlan.Nagyon gyenge anyagot rakott a Francia az elektromos csatikba.
ha elfárad azon a huzigálás csak ront, soha sehol nem hallottam még, hogy 15évesen húzzunk szét minden elektromos csatlakozót nyomorgassuk az érintkezőt, hogy még 10évet kibírjon
ja meg a 15 év a tervezett élettartam vége vagy az után van
A fenyő az tuti bekúszik mindenhova:))Igen,értem a problémát.A gépháztetőt akkor nyitja fel sok tulaj egy autónál amikor baj van.Ennél azért érdemes gyakrabban.
Na de kinek van ideje ,kedve stb ehhez!?Sokunk nem azért vesz autót hogy pátyolgassa,hanem hogy az kiszolgálja őt.Én mondjuk szeretem pátyolgatni:))
nejeméknél ez a hosszú tűlevelű fenyő van nem alatta parkol de a szél akkor is a kocsira fújja, minden tele van vele,
januártól más munkahelye lesz így akkor teljes takarítást kel csinálnom tegnap ablakmosót töltöttem 2marékkal szedtünk ki a motorháztető alól :( falevéllel egyetemben
Az enyémen (amikor megvettem)volt néhány csontváz,természetesen.Én átnéztem az elérhető közelségben lév csatikat,lemostam a blokkot(tudom ez nem ajánlott,de így szeretem mert most is tiszta)..viszont nem tervezem az évenkénti csatizást.OK a vízelvezetőt tartsuk tisztán(az enyém még panorámás is)hogy be ne ázzon sehol,de nem szabadna azért meghíbásodni mert nem kenegetem a kontaktokat.
Vagy de????
Én garázsban tartom és itt is lehet persze difi azzal szemben aki egy fa alatt parkol télen nyáron.Kap hideget meleget a kocsi.
Ne kiabáljam el az enyém mostanra(kb fél év itt-ott javítgatás után)beállt a használhatók közé.
A lenges csillapító csere után kopogó hangot hallok az úton bukkanókon. Gátló nem lóg, ha beleállva mozgatom vagy a csomagtartóban ülve ugrálok akkor nincs hang. Mintha a kipufogó mozogna oldalra vagy a csomagtér ajtót mozgatva hallanék tompa koppanó hangot.
Viszont ezeken a helyeken érdemi állítási lehetőséget nem látok.
Ezért kell időnként ránézni, nekem 18. éves az egyik míg 18 múlt a másik nincs és nem is volt vele gond soha. Olyan mint a lefolyó és a pollenszűrő évente 2x tisztítom/
Csati legtöbb esetben a rossz/elégtelen kontakt miatt ég, meg ami megelőzhető ha a benne lévő pineket összenyomva dugjuk össze az ellenállással. Ez gyakran még elolvadt műanyag de relatíve épp fém elemeknél is.
Az eljárás lényege a csoki használat. Én a biztosítékot még nem cseréltem ki, de szerintem azt is megteszem.
A hozzászólás google fordítása: "mivel a probléma szinte mindig csak a 12 V-os táp (sárga) és a 4. ventilátor sebesség (lila) csatlakozások kiégése.
ez úgy javítható, hogy elvágja ezt a két vezetéket és közvetlenül a ventilátor vezetékeihez csatlakozik. Én néhány összekötő blokkot (choc blokkokat) használtam, amelyek sokkal jobb kapcsolatot biztosítanak, mint a csatlakozóblokkban használt pengék. vágja le a piros vezetéket a ventilátorhoz az ellenállásblokkból, vágja el a sárgát a csatlakozónál, csatlakoztassa ezeket. (mivel a csatlakozóblokkok csak kötésként működnek, a betápláló vezeték a biztosítéktól közvetlenül a ventilátorhoz megy) vágja le az ibolyát a csatlakozónál, vágja le a fekete vezetéket az ellenállásblokkról néhány centivel feljebb, csatlakoztassa a 3 vezetéket, így lesz 2 fekete és lila. (szükség van a feketére az ellenállás egységből, mivel ez biztosítja a sebességbeállításokat)
így eltávolítja a csatlakozót az áramkörből, mivel úgy tűnik, hogy nem képes kezelni a teljes áramot (4 -es sebességnél), és túlmelegedést okoz.
Vettem egy aktuális leolvasást is (4 -es sebességnél), ami 14,5 amper volt. akkor miért kell 30 amperes biztosítékot szerelni? 20 ampert javasolnék, mert kifújhat, mielőtt túlságosan megolvasztaná a csatlakozót!"
A pirosat az előtét ellenállásról kell levágni és összekötni a csatlakozóról levágott sárgával. A feketét meg kell hagyni az ellenálláson és kicsit később elvágni és utána csokival összekötni és belekötni a lilát, amit a csatlakozóról kell levágni. Majd a többit az égett csatlakozóval visszadugni az ellenállásba. Az ellenállást pedig visszaszerelni a helyére.
Sziasztok. A PPH1 -es aljzat a motortéri bittosíték táblán szét van égve. Eddig nem figyeltem. De most leállítottam az autót és nem indul csak hajt és néha bepöffen. Hibakód nem volt. De most lett . Delphi programmal. P0638. Azt tudom mit jelent. De most hogy keresgéltem a neten írták a cm3 és cm4 csatlakozót hogy ellenőrizni kell. Na most a biztosítésk tábláig eljutottam és a PPH1 GREY aljzat szét van égve. Ez okozhatja?előre is köszönöm a választ.
sziasztok :) segítséget szeretnék kérni hátha van köztetek olyan aki már találkozott a "jelenséggel" szóvan adott egy scenic 2 1.5 dci és megjelent a check injektion felirat azóta nehezen indul nagy füst közepette de ha melegszik megszűnik a füst és utánna indul is és menet közben sincs gond
szerelőnél voltam vele izító gyertya csere ,hibakód tőrlés és minden rendben ment majd kb 3-400 km megtétele után ismét kiírta
szerelő -törlés után indul de pár 100 km után ismét a felirat ismét nehezen indul
ha esetleg van aki jártas ebben és tudna segíteni azt megköszönném !
Nos az alsó kuplung munkahenger adta meg magát. Mivel lent volt a váltó és 160 e km volt a kuplungban, valamint az elfolyó olaj szinte mindent beterített igy kuplungtárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy és munkahenger is cserélve lett. Persze mivel 6-os váltó (TL04) igy ehhez minden drágább...
Van egy Scenic II, 1.4 16V autom. Szerelőnél volt, levette az akksisarut, azóta nem indul. Immohibát jelzett,ki lett törölve, de továbbra sem indult. Ami viszont furcsa, hogy az immovisszajelző lámpa és a motorvezérlő lámpa egyaránt nem világít,ha ráadom a gyujtást. Vettem bele egy másik motorvezérlőt, leklónozták a flash-t plusz beszereltek pluszba egy emulátort, de azzal sem működik. Az immovisszajelző továbbra sem világít, valszeg ott van a hiba, csak nem tudom, hogy merre tovább.
Minden ötletet, tanácsot, előre is nagyon köszönök, az autóra nagy szükségem lenne minél hamarabb!!!
egy tartály, de előbb a kuplung fogy el, hogy menni már ne tudj még fék maradjon
alánézel ha a váltóharangból jön a kiemelőcsapágyé fosta el magát ha a tűzfalnál vagy a lábadnál odabent akkor a főhenger, ha egyiknél sincs olaj akkor a benne lévő tömítőgyűrű ereszt át:)
A lányom hivott, hogy nem emel ki a kuplung. Elmentem érte és tényleg a kuplung pedál félig beesett. Sebességbe berakni csak úgy lehetett, hogy le volt állítva, beraktam sebességbe és indítóztam (ekkor még annyira kiemelt, hogy az autó nem mozdult meg) igy elindultam hazafelé csak az 1-3-5 sebességet használva. Kb 10 km után már nem tudtam kivenni sebességből, a pedál teljesen beessett, ha leállítottam akkor be lehetett rakni sebességbe, de indítózánál már nem emelt ki a kuplung. Mivel 2 km-re volt a szerelő ekkor már csak oda gurultam, ránézésre (még nem tudott hozzá fogni) kuplung munkahengerre tippelt.
Kérdésem, hogy az alsó vagy a felső "szokott" meghalni inkább? Ennek közös az olajtartája a fékkel vagy valahol máshol kellene keresnem? (Pontosabban az izgat, hogy egy esetleges olajfolyás hatással van-e a fékre?
Én nem a te szavadban kételkedem,de sokat eladnak gyáriként és köze nincs hozzá. Típus cikkszám esetleg van?
Sokan nem tudják, de van egy alkatrész az 1.6 benyások legtöbbjében ami hasonló hangon kopog mint a hidrotőke és összetévesztik a hangokat az okoserékkel is esetenként.
Sziasztok, hátha valaki tud tippet adni mi lehet a probléma ... Adott egy 2008 as 1.6 16V Scenic, az okoskerék(gyári), szolenoid,olaj(5w 40 elf) lett cserélve mert a reggeli első inditáskor kopogott elég hangosan(1500- alapjáratig), na most is megvan ez a hang de sokkal halkabban. Ha 1-2 órát áll az autó szintúgy megvan a halk kerregő hang ... Nincs ezekbe valami nyomás tartó szelep esetleg ahol visszaengedheti az olajat ?
Jobb hátul cseréltem egy ablakemelő szerkezetet ( nem a sajátja volt benne, de valami renaulté, tán megane).
Beraktam, teszteltem, tökéletes!
Aztán valami okból átmozgattam mindet.
És itt a bibi,: a bal hátsót felhúzni csak a vezetőülés mellől tudom, leengedni meg a saját, bal hátsó ajtón lévő kapcsolóval, de csak, ha nyomva tartom a kapcsolókat. (tehát egy ajtónál egy irány van, fel vagy le)
Nincs mit.Arra vigyázz hogy a kettes scenic csomitartója asszem csavaros rögzítésű.(nekem nincs ilyen,üvegtetősre nem nagyon akarok tenni)Csak mert esetleg halamosak az egyes széria fészliftesét 2-esnek nevezni néhányan.
Sziasztok, grand scenicre 2 re szeretnék tető csomagtartó venni, van valakinek tippe honnan érdemes?
Még egy kérdés! Ajtó nyitásnál engem zavar hogy mindig égnek a belső lámpák, akár takarításnál huzamosabb ideig is, ezt ki lehet kapcsolni, ha igen hol? Köszönöm.
Kibelezed ha a mechanika a gond, ha az elektornika 10 e körül kapsz egy uresre irtat.Beszereled osz csók. Szétszedésnél figyelj, hogy a csavar ellentétes menettel bir.
Az alany sc2 (2007,1.5dci) . Feleségem nem tudott vele elindulni. Szerviz elvitte. Ott sikerült beindítani ,majd közölték, hogy a kormányzár "halála" várható. Néztem a neten,de nem találtam Mo.-i oldalon elérhető darabot ,ami új és még "szűz". Mi van akkor,ha nincs szükségem a kormányzárra,ki lehet-e berhelni a mechanikáját és működni fog-e ebben az esetben az autó? Vagy honnan szerezhetek be emulátort(ha jól értettem) ez valami kiváltó ?. Egyébként ezeket a jelzéseket találtam rajta: E0160400 valeo 8200604932. Segítségeteket előre is köszi.
Üdv.Nekem a clio csinált hasonlókat a váltó és a kaszniközötti testkábelnek nagyrésze elvolt oxidálódva kicseréltem egy vastag sodrott kábelre.A probléma megoldódott.
Sziasztok! Renault grand scenic 1.6 16v 2004. Tegnap nyeleregve de elindult az autó, gondoltam akku, töltöttem egy éjszakát reggel ugyan az a nyekeregve indítás egyszer, aztán semmi, nem kattan nem teker... Vettem új akkut, de a probléma ugyan úgy fenn áll, nem kattan, nem teker. A visszajelzök az indításkor nem halványodnak, akkura rámérve megvan az inditó feszültség. Mi lehet a hiba?
Csak szerinted vagyok okoskodó.De hagyjuk már az egészet.Nem ezért jöttem ide hogy valakivel egy jót veszekedjek.Azt hiszem ez abból a néhány hsz-emből világosan látszik.
Mivel a jövőben az ellenszenv mindenképpen megmarad közöttünk már azt hiszem így javaslom a mosolyszünetet.
Mint alant már leírtam te vagy a prof. meg a bnorci (csak ő nem kötözködik),én a magam részéről a saját tapasztalatomat írtam le(mellesleg az is működik!!)..
Na minden jót neked és sok sikert és legyen szép napod!Ne rontsuk el egymásét kölcsönösen.
És érdekes, hogy nekem csak a jobb hátsó ajtónál van ilyen gond. A többinél ilyen probléma nincs. Egy csepp ragasztó szerintem megoldja ezt a problémát. Talán egy csepp pálmatex.
Ami jelenség van, de ez elég rég, talán három éves kora óta van. Jobb első ajtóban csörög valami, de nem mindig. Ritkán. Menet közben. Autópályán, országúton jellemző.
Én is szeretem a típust. Sok extra van benne. Megbízható.
Én azt nem értem pocskodiázol, de vajh miért szóltál bele olyanba amihez semmi közöd nem volt csak játszod a janit folyamatosan, közben meg magyarázol feleslegesen. Ha láttál volna autót nem kérdeznél folyamatosan. Mondom nem volt baj mert átléptem a hülyeségeiden amíg nem írtál 40 sort olyanhoz amiről fogalmad sem volt a bu@zi troll mellett letéve a voksodat aki azért reggelt és szól 1x mert már 10x néven irkált ide, nem csak nekem szépeket, évek óta, amikor te még mással játszottál.
Rághatjuk a gittet, de gondolom nem várod el hogy szó nélkül lenyeljem amikor negatívan írsz rólam úgy hogy nem is ismersz.
( Makón sokkal értelmesebb emberek is élnek azt hittem )
Aranyos vagy..és egyben nagyképű.Nem is kértelek semmire.Kb ugyan ezt kérem tőled a jövőben is;)
Ha kifejezetten téged szólítalak meg akkor válaszolj nekem!Semmi bajom veled,de azt hiszem én is hogy nincs szükségem rád meg az agyadra ami időnként már a szemedet szúrja:))Tehát minden jót professzor,segíts másokon ha már ekkora úriember vagy.
..de ki is sértegette a másikat előbb??? Ha tudsz olvasni a nagy képed mellett akkor kérlek ellenőrizd már le magad!
(nem is hiszem hogy megteszed ) Nem tudod elviselni ha valaki még van rajtad kívül ,aki látott már autót;)
Gyakran azt gondolom vastag bőrrel áldott meg az ég sok embert, lehordanak másokat mindennek, majd azt természetesnek veszik, hogy ezután segítenek rajtuk.
Egész iparág épült a Rönó ezen betegségeire.Biztosan találsz szakit aki javítja.Sajnos ezek az elektromos "apróságok"nem egy kicserélt alkatrész szintjén veszik igénybe a tulajdonost:((Én magam nem értek hozzájuk(mások szerint máshoz sem:))..ám idővel majd belefutok magam is valszeg.
Más.
Találkozott valaki olyannal ezen a csodaűrhajón hogy az ajtók külső peremrésze egyszerűen időnként kipattan a helyéről?(főként ha nyitáskor úgy van ráfogva a keretre).
Tudom hogy Francia a drágám,de ezek megint olyan összedobott autó benyomását keltik az emberben:((
Egyelőre semmire.. Most kerítést építek, a kulcs ezután következik.. Valószínű szétszedem, és műszerész hőlégfúvóval átforrasztok mindent..
A másik kártyámnak is volt hasonló baja, ott a benne lévő kb. 1 cm átmérőjű tekercs vezetéke volt leesve a nyákról. Remélem itt is hasonló probléma lesz. (Igaz azóta megint nem működik szabadkézzel...Azt is majd szétbontom ismét..)
ki kellene venni az egész mechanikát komplett aztán átnézni elégé meg tud kopni a az ablaktörlő kar tengelye is a motort is szét tudod szedni belenézni milyen állapotban van az áttétel amit Érthető? képen is berakott, talán 1 órás munka az egész kiszabadítása.
WD-40-t viszont biztos nem fújtam volna a gumira azt mire leszeded a szélvédőről.....
"Az utastéri doboz, az csak az esővíz elvezető cső eldugulása esetén tud beázni? Vagy mástól is beázhat? Az utastéri doboz az hol van?" Bal térdednél biztosítékokkal. Klímahab is adhat neki , de a beázás nem azonnal okoz gondot esetenként. Korrózió idővel jön elő.
"Ma vettem vízlepergető sprayt." pénzkidobás, szét kel szedni a mechanikára, motorra ránézni.
Közben rájöttem hogy ebben nincs benzinszűrő.Legalább is a klasszikus,nincs.
Csak hogy te is tanulj valamit tőlem..ingyen;)
Amúgy érdekes hogy ezek a Haynes könyvek többnyire ugyancsak a dízel változat és az 1.6 -os benzines változatban kaphatóak.Nem azt mondom hogy nincs a kétliteresről anyag,de nem gyakori.
Az autó 2018-ban beázott. Az esővíz leeresztők eldugultak. A két leeresztő cső ki lett takarítva, az autó ki lett szárítva. Az ablaktörlő probléma az tavaly nyáron kezdődött. Működés közben egy idő után veszít az erejéből, mint amikor száraz időben használjuk, pedig tegnap este hazafelé az M7-en volt víz bőségesen, de ennek ellenére egy idő után elkezd akadozva mozogni, majd megállt. Pár perc után újraindul. Gondolom letílt az elektronika. Én a lapátra gondoltam, de az újjal is ezt csinálja.
Ma vettem vízlepergető sprayt. Befújtam vele a szélvédőt. A lapátot meg WD40-el. De több mint valószínű, hogy motor gondja lesz, vagy van..
Nem tapasztalok beázást. Ma lemostam, tegnap kapott vizet rendesen. Nem ázik be.
Az utastéri doboz, az csak az esővíz elvezető cső eldugulása esetén tud beázni? Vagy mástól is beázhat? Az utastéri doboz az hol van?
Ablaktörlő. Esőben, felhőszakadásban is egy idő után akadozva jár és meg is áll. Kis idő elteltével újraindul. De az a kis idő viharban életveszélyes. Ablaktörlő lapátok újak. Fújjam be a lapátokat WD40-el? Valakinek hasonló probléma ablaktörlővel. Megoldás?
Sziasztok! Nincsen valakinek véletlenül egy Scenic II 1.6, 16V R2 csatlakozó kábelkiosztás rajza, fotój, bármilye amivel a kirohadt kábeleket be lehetne azonosítani? :)
Eléggé beázott ,és 14 kábel kijött a helyéről. Szeretném direktbe kötni de néhánynak nincsen meg a párja..
grandon van középen a kézifék ezzel előrébb vagyunk :D szerintem a caniszterszelep lesz a tanknál, más nem nagyon van ott, amit lát, ha nem látná még a szellözőre esne a véleményem de azt csak bontás után látja a sárvédő alatt :D
Az automata kézifék közepén van elhehyezve,a kerék, és a hátsó űlések között. Próbálok képet feltenni . Ez viszont közvetlen a jobb hátsó kerék mögött található.
Köszönöm! :-) Sajna egy LIDL-s krowa készlet a teljes szerszámzatom. Így hétfőn nyakamba veszem a várost, hátha valahol rá tudok "futni egy aknára" :-).
Kösd le a féknyeregről a kézifékhuzalokat, nézd át mit tett a melegedés, általában csak szaga van kárt nem tesz ha csak 5-6 km volt. Felemeled úgy is a lekötéshez, ha ezután megforgatod és nem szorul akkor használható. Természetesen kiengedve kell leszedni a huzalt. Amennyiben huzal baja van ez megoldja. Viszont lehet akár nyereg probléma, a "fékkulcs" is okozhat beragadást a nyergen általánosságban minden fékre értendő.
Nem látom visszaolvasva mennyire van szerszámod és kedved a szereléshez, ha nem akkor helyben kell keresned valakit 200 km nem kevés.
"Miután átfutottam az alant olvasható, magas röptű, a lélekemelő, egyben hiánypótló szakmai beszélgetést, gondoltam bedobok egy - bár lehet nem oda illő - kérdést:"
Vannak dolgok amik egy görgetéssel megoldhatók, nem kell etetni a trollt.
Miután átfutottam az alant olvasható, magas röptű, a lélekemelő, egyben hiánypótló szakmai beszélgetést, gondoltam bedobok egy - bár lehet nem oda illő - kérdést:
Grand Scenic 2 2004/11. havi az alany, elromlott a automata rögzítőfék, a vésznyitóval a csomagtartóban kiszabadítottam magam a parkolóból, és el tudtam jönni. Pár napig csak a "Parking brake fault" hibajelzés, meg a csipogás volt, de ezzel együtt tudtam volna élni, míg szervízbe nem kerülünk. Aztán tegnap egy kb. 5-6 km-es út után erős égett ferodol szagot éreztem, meg dőlt a hő a hátsó kerekekből. Gondolom valamennyire fognak a fékpofák... Hogy lehet ezen valamit állítani, hogy legalább a szervízig (ez kb. 200 km) eljussak anélkül, hogy kárt tennék bármiben is? (Fékbetét, féktárcsa, etc.-etc.)
Öreg! Ha te nem vagy elmebeteg, akkor őrült vagy, de nem vagy százas az tuti.
Akkora barom vagy, már ne is haragudj. Egyébként jót röhögök rajtad. Minden egyes írásod vicc számomra. Olgi, akivel összekeversz az egyébként ki, ha szabad megkérdeznem? Látom, felkavar téged Olgi. Látni, hogy honnan szöktél. Kicsit se szenvedsz üldözési mániában. Keress fel egy szakembert, de ne olyan kontárt mint te magad is vagy. Vagy a kezelőorvosodat hívták Olginak? Nálad mentálisan nincs minden rendben. Lehet, hogy te most autószerelőnek képzeled magad?
Igen, bolond mond olyat, hogy töltés nélkül 70 kilométert ment el egy Scenic el. És bolond aki ezt elhiszi.
Nananana... Nyugszik a beteg.... Olgi rögtön hozza nyugtató szurit.
"ez is lehet megoldás, de így se fogja tudni kinyitni kívülről még kártyával se."
Erre írtam, hogy eddig sem tudja.
"szerintem ha kinyitottad 1x belülről a központi zárral utána újra be kel zárni."
Nem kell központival nyitni, elég a kilinccsel nyitni belülről a nem bal 1-t, ha becsapod ujra csak belülről nyithatod, hetekig kellett kényszerűségből így használnom, elektromos táplálás hiánya miatt. 59455 hsz második képen írja.
"Utólért a kártyahiba... Az elem jó benne, viszont nem zárja, nem nyitja az ajtókat."
Norci, eddig sem tudta
ezt most nem tudom összerakni mit akartál
Csak 1x kell, utána belülről nyithatóak az ajtók ha kinyitja a vezetőt a kulccsal.
szerintem ha kinyitottad 1x belülről a központi zárral utána újra be kel zárni. Javítottam a b1 zárat anno és emlékeim szerint a kulccsal a reteszt fordítod el amit egyébként a motor tenne meg, majd nyitáskor vissza fordítja, hogy nyitni tud az ajtót a kilinccsel. Szóval újra körbe kel járnod és és visszazárni a reteszt. Ha ezt csak 1x szükség esetén kel megtenned nem akkora gond, de ha a javításig esetleg naponta használod az autót kényelmetlen lehet.
az hogy míg Norci nem fog "leszarrágózni" miután segített(ő a szememben a szaki itt)
ezt ha lehet kikérem magamnak :) messze vagyok a szakitól, mióta az eszem tudom szeretem az autókat amit tudok magam javítottam mindig és ami rám ragadt azt szívesen megosztom ha tudom, ennyi nem több
Nem tudom mivel lepleztél le rozsda....faszokat szereted ezt tudjuk, nagybetűs írásmódod elárul, mint mindig.....
Nem voltál ott, meg nem is gondolkodol, egy akksiból sokat ki lehet venni töltés nélkül s valóban lerí rólad nem értesz hozzá. Az meg sem fordult a fejedben mielőtt 1 hsz miatt reggelnél a fórumra, hogy utána olvass, buta vagy mint a segg.
Általában több órát is lehet menni töltés nélküli autóval, dízel autók talán valamivel tovább bírják. Ez akkumulátor kapacitástól, vezetési stílustól, bekapcsolt elektromos rendszerek fogyasztásától (klíma, fényszóró, fűtés), az autó beindításainak számától függ.
A technikai oldalára nem térek ki Olgi....azt nem érted meg, sajnos van itt olyan aki bedőlt neked....
Ha visszaolvasok akkor látni fogod hogy én is csattantam már ezzel az "Érthető?"emberrel néhányszor,viszont el kell ismerni hogy ő és az alattam kommentelő BNorci a leg segítőkészebb(persze sokan vannak még itt akik megosztják a tapasztalataikat!!)...tehát ők a legtöbb javítási ötlettel előjövők.
A difi a két tag között az hogy míg Norci nem fog "leszarrágózni" miután segített(ő a szememben a szaki itt)...addig "Érthető" kolléga néha mint akinek az esze elment úgy szórja az átkokat,(Miután nagyon kedvesen segített a probléma megoldásában:)).
Ez érthetetlen viselkedés,nem is kommentálom újból,de ha baj van akkor vitathatatlanul "jól jön"ha valaki tippet ad;)
Talán vele szemben nyelni kell egyet..talán ráhagyni(sokan ezt teszik)vagy jól beszólni(mint te,vagy akár én is anno...mondjuk lepereg róla az ilyesmi:))))
Ez az én meglátásom a konfliktusról...egyébkén "sajnos" ez a típus rászorítja a tulajokat a tapasztalat kicserélésére:( Én mindenkinek(kivétel nélkül!!)hálás is vagyok ezért!
ez is lehet megoldás, de így se fogja tudni kinyitni kívülről még kártyával se.
Na meg csak egyszerűbb a gombot nyomni 5mp majd 1 ajtót kulccsal bezárni mint körbe minden ajtót kinyitva forgatni a reteszt. Kinyitja a B1-t majd a gombbal a többit.
Ezt te sem gondoltad komolyan. Töltés nélkül egy elektronikával teli autóval 70 kilométert megtenni. Hát, kételkedem a szavadban. Ekkora hülyeséget. HA csak nem volt nálad akkumulátorból mondjuk egy pár darab. Akkor hihető a meséd. DE így. Alaptalan. KAMU!
A semmibol egyszer csak par napja meg a nagy melegben indulas utan par perccel a kocsi kiirta, a "Battery Charging Fault" hibat.
Csak par km-ert mentem, kozben lattam hogy kis szivargyujtos tolton hogy a feszültség 12 +/- 0.1 V korul ingadozott. Megalltam otthon ramertem multimterrel akksin kikapcsolt 12.3V ill. bekapcsolt motorral 12.1V ot mutatott azaz tenyleg nem tolt.
2x ujrainditottam az uzenet eltunt de atoltes alacsonyan maradt.
Reggelente a garászból hátrafelé kigurul, majd elindulsz és rögtön el kezded teljesen jobbra alátekerni a kormányt (álló helyzetben és menetközben is csinálja) nyikorgó hang (nem gumi) hallatszik a futúómű felől.
Megnézve a kormányösszekötőket nem lógnak (kormányt álló helyzetben mozgatva), belengetve a karosszériát álló helyzetben nem nyikorog, viszont a a rugót fogva és a kormányt mozgatva olyan érzésem van, hogy a rugón érzem a fogasléc hézagainak a mozgását. Tehát nem a rugó feszül.
Menetközben rossz utón nincs koppanó hang (kutyacsont jellegű hibák) és kopogás sincs egyenesben.
nekem a hiba jelenség az volt, hogy a reggeli első indításoknál (főleg télen, de garázsban állt) ha nem adtál gázt beindult,majd leállt Ezt többször is eljátszotta. Viszont ha gázfröccsöt adtál akkor már minden rendben volt. A napközbeni indításoknál ez már nem jött elő.
Egy fojószelep(ház is) tisztítás megoldotta.
Viszont kellett neki vagy 4-5 nap mig a főként városi forgalomban használva megtanulta az alapjáratot. Addig elég sokáig 2000-2500 között volt az alapjárat.
Nemrégiben lett egy 2004es 1.6 16v benzines K4MT782 motorkódú autóm.Úgy vettem,h tudatában voltam,h kell vele foglalkozni.
Két hibakód volt benne P0010 és P0340.Cseréltem benne okoskereket és szolenoid szelepet is.(gyáriak).Plusz még a szervizbe valami kábelköteget is cseréltek állítólag.
Az eredeti hibajelnség az volt,h hidegen fulladozott,gázfröccsel indult.Melegen nem járt szépen a motor,alapjáraton "hullámzott". A fentebb írt cserék után pöcre indul,viszont most meg pár perc járatás után felbőgeti a motort.Tehát leállok mondjuk a pirosnál és felmegy akár 3200rpm-ig is.Nem mindig csinálja,de elég sűrűn.(inkább csinálja,mint sem).A szervizben azt mondták,h járjak vele,h "megtanulja" a motor.Elég nehezen tanul,mert 3napja megyek vele és még nem tudja!
Irány a balaton! Igen ám csak ment a klima mindvègig, gondolom az nem normális dolog hogy mire siófokra èrtünk addigra az utastèrbe csöpögött a víz a kesztyü tartó felöl ? Klima cső csere vagy mitől van ez?
Ezt mindenki nagyon imádni fogja, de távdiagnosztika következik másodkézől. Anyukám elment fővárosból Zemplénbe e az 1.6 benzines Grand Scenic-kel, majd felhívott, hogy valami "kelepel" az autóban de nem a szellőző ventilátor az. Üresben és kuplungot kinyomva nem hallatszik, csak sebességben, fordulatszámmal változik és az odaút során valamivel hangosabb lett. A fő kérdés az, hogy ez azonnali beavatkozást igényel vagy haza merjen vele jönni (cca. 300 kilométer múlva látná szerelő)?
Köszönöm válaszodat. Csak kíváncsi voltam, hogy ez az alkatrész mennyi ideig bírja. Enyémben 200 e km van. Még működik. Azzal még nem volt gond. Viszont sok mással már igen. Ez van. Szép napot kívánok neked.
Nálam is előjött ugyanez a probléma,1.5 DCI. Kicserélve a két toronycsapágy,a gond megmaradt,végül a kormánymű csere oldotta meg. 2 éve 36 ezer volt a felújított,a régi leadásával. Amikor kivettük,akkor látszott rajta,hogy már csereérett.
Ezt most nem értem. Van egy valós problémám amiben tanácsot szeretnék kérni, mert úgy érzem, hogy át akarnak vágni. Szóval te megtiltod nekem azt, hogy itt segítséget kérjek. Esetleg bántottalak, vagy megsértettelek valaha is? Ismerlek téged? Nem! Akkor miért foglalkozól te én velem, amikor te engem nem érdekelsz. Miért kötekszel alaptalanul ês jogtalanul velem? Miért jó az neked, hogy megbántasz és alázol? Mert ebben leled örömöd. Akkor te most megtiltod, hogy én itt bàrmivel kapcsolatban kérdést tegyék fel? Szánalmas figura vagy. Csak sajnálni tudom azokat az embertársaidat, akiknek el kell téged viselnie. Én őket sajnálom, de nagyon. 😭
Az Ön fogalmazása számomra egy kissé zavaros. Sőt nehezen értelmezhető. Egy fajta ó magyar szöveg, amely, szóval nem tudom, hogy mit akar kifejezni. Ráadásul ön rondán beszél. Sőt okoskodik.
Nézze, kedves Tihamér. Én úgy érzem, hogy nem voltam Önnel szemben udvariatlan. Ellentétben Ön velem az.
Kedves Tihamér. Mivel az én autóm is Renault Scenic II.! Szóval tudja Tihamér az Ön otromba, sértő, irányomba történő rágalmazásai ellenére a jővőben továbbra is kívánom az autóval kapcsolatban problémáim megoldására segítséget találni igen itt ezen az oldalon. A trollkodás távol áll tőlem.
Aki itt gyaláz, rágalmaz ocsmány szavakat használ az Ön tisztelt Tihamér.
Aki itt troll szerepet játszik. Az ön
Tihamér. Ön ne törjön senki feje felett tálcát. Azért mert Önnek nem tetszik bizonyos emberek hozzászólása, köztük az enyêm, szóval attól Önnek még nem kéne így viselkednie.
Valamint kedves Tihamér ön neveletlenségből jeles.
Kérem hagyjon békén és legyen szíves a hozzászólásaimat nem cenzúrázni.
Továbbá közlöm önnel, hogy letíltom így a jövőben nem vagyok kíváncsi a bántó megnyilvánulásaira. Nem fogom látni magát. Mert nem vagyok kíváncsi Önre.
Tihamér. Ön egy bántalmazó személy.
Továbbá felhívom szíves figyelmét, hogy ez a fórum nem önről szól
Ez a Scenic II autónak tulajdonosainak problémáiról szól. Ide bárki írhat. Önnek nincs joga az itt véleményt nyilvánítók szavát kétségbe vonni.
"Nem túlhajszolt Ön mostanában? Csak a hozzászólásai alapján. Kis agressziót vélek felfedezni Önben. Ez esetleg valamilyen elvonási tünet miatt lenne? Esetleg most próbál meg leszokni a dohányzásról? Akkor ilyen az ember. "
Egyáltalán nem vagyok egyik sem, csak utálom a hülyéket, meg a trollokat meg a fa@szokkal foglalkozó 1-2-3-4..... hsz-l idetévedőket, maradjatok meg anál, el kell felejteni a régi sérelmeket, nem érdemes újra és újra elővenni, rátok/rád ismerünk, van aki csak nevetgél rajtatok, van aki mint én is rühellem...szóvá teszem ha tetten érhetőek vagytok...
"Egyébként szeretem Önt.
Tetszik a stílusa."
Bajban lennék ha szeretnél, én nem vagyok olyan, nehezen viselném...
"Csak egy kissé ideges.
Kérem nyugodjon meg "
Nem voltam, nem leszek soha ilyen helyzetben, mint itt kialakult, mert ami egyszer a netre felkerül az követhető sok sok évig , sőt az is kideríthető hiába reggeltek új nickkel kik vagytok ....
Inkább beszélgessünk a színpadias Renaultról. Ön szereti a Renaultját? Meg van vele elégedve? Az Öné dízel vagy benzines? Milyen színű a Renaultja? Az Öné Grande Scenic? Az Öné hatsebességes? Az Öné milyen nyelven tájékoztatja Önt, azaz a műszerfalon milyen nyelven jelenik meg az információ? Működik a légkondicionáló berendezés az Ö Renaultjában.
Az én Renaultom 1.5 Dci. 74 kw.
Motorkódja K9KF728D18....
Alvázszáma VF1JM02053......
Színe Középszürke 08
Felszereltsége Authentic +
Nincs benne kettős tömegű.
Franciaországban gyártották
Én meg vagyok vele elégedve. Remélem, hogy Ön is.
Nem túlhajszolt Ön mostanában? Csak a hozzászólásai alapján. Kis agressziót vélek felfedezni Önben. Ez esetleg valamilyen elvonási tünet miatt lenne? Esetleg most próbál meg leszokni a dohányzásról? Akkor ilyen az ember.
Te szegény. Nem. Nincs. 1.5 Dci 5 sebességgel, szóval abban nincs kettős tömegű. Remélem, még elolvasod. Remélem, hogy segítettem. Enyémet most cserélték. Ugyanaz mint a tiéd. Az 500 ezer az horror. Oda ne vidd. Átvág.
Tudatlan emberekkel ne foglalkozz!!! Mintha nem is létezne.
Az enyém 1,5 dci 62kw -82Le és egytömegű van benne. Hülyeséget nem akarok mondani de én úgy tudom az ettől erősebb motorokat már kettős tömegűvel gyártották.
Lenne egy olyan gondom , hogy ekézifék hiba . : 1.es előre - indulás - nem old ki . Hátra menet - azonnal ki old . Kézzel rendesen működik , be húz-ki enged . Hiba kód nincs . 1.5 dci 106 LE . 2008-as . mi lehet a gond ? Találkozott már valaki ilyen hibával ?
Egyértelműen ez a stílus volt korábban valakinél, valszeg ahogy akkor most is nyilvánvaló, hogy olvasás órán az értelmezés kimaradt neked. Foglalkozz inkább a férfi nemi szervekkel ahogy eddig is :D egy fika, vagy troll nickeddel.
"Szóval te megtiltod nekem azt, hogy itt segítséget kérjek." ezt hol olvastad, mondom trollkodsz csak :D
Mivel Olgit törölted majd megjelensz mással :D, persze ezt és mást is olvashatsz belépés nélkül :D te kis huncut :D
Ezt most nem értem. Van egy valós problémám amiben tanácsot szeretnék kérni, mert úgy érzem, hogy át akarnak vágni. Szóval te megtiltod nekem azt, hogy itt segítséget kérjek. Esetleg bántottalak, vagy megsértettelek valaha is? Ismerlek téged? Nem! Akkor miért foglalkozól te én velem, amikor te engem nem érdekelsz. Miért kötekszel alaptalanul ês jogtalanul velem? Miért jó az neked, hogy megbántasz és alázol? Mert ebben leled örömöd. Akkor te most megtiltod, hogy én itt bàrmivel kapcsolatban kérdést tegyék fel? Szánalmas figura vagy. Csak sajnálni tudom azokat az embertársaidat, akiknek el kell téged viselnie. Én őket sajnálom, de nagyon. 😭
Furcsák a hsz-id, néztem az előzményeid, szerintem csak unatkozol és trollkodni jöttél ide valami alibi névvel. A kérdéseid, szövegszerkezeted, külalak emlékeztetnek valakire.... részemről ezek megérzések amik ritkán tévednek.
Kedves hozzáértő fórumozók. 2005. 1.5 Dci 74 kw. Szóval most van benne kettős tömegű lendkerék vagy nincs? Öt sebességes még. Nem hat, csak öt. Csakis és kizárólag öt, mert a hatost még nem sikerült megtalálnom. Az ötös alatt csak a hátramenet van. Azért érdekel, mert vak szerelő, aki 500 ezerért akarja kicserélni ő azt mondja, hogy van. Szomszéd, aki valaha Baumgártnernél űzte az ipart, ő azt mondja, hogy nincs benne. Akkor most melyik hazudik? Mert ha nincs benne, akkor mi kerül azon 500 ezer forintba? Gyémántból van? Esetleg aranyból? Vak szerelőt meg beperelem, ha átvág. SEGÍTSETEK RAJTAM. KÖSZÖNÖM.
Elsőre azt hitte a szerelő hogy toronycsapágy, mert hasonló hangot adott, kicserèlte de a hang megmaradt, mondta hogy kormányművet kellene megnèzni, sajnos most ő már nem tudja csinálni mert szabin van, tehát kell keressek valakit aki kormánymű vel foglalkozik ,megnèzni s amit kell felújítani, bp környékén tud ajánlani esetleg valaki ilyen szakit ? Egyèbkènt inkább kattanó hangja van.jól tudom hogy a kormányműben is van csapágy?
Látszik, de érezni is kézzel ha megfogod. Neked kell eldönteni milyen hangot ad itt más nem tudja. Cserélgethetnek mindent csak ráfizetés amig nem tudják mi baja. Vidd vissza ahol toronycsapágyat cserélték oldja meg. Én annak a híve vagyok ami eddig jó volt jelen esetben a csapágyad az csak rosszabb lesz ha ott és azért szétszedik.
rángatás lehet motortartó bak felső hátsó alsó hátsó lenne a tippem
ha nem akarod rászánni a javítás összegét akkor el kel vinni a bontóba sajnos ez egy ilyen sport. Szoktam mondani az első tulaj egybe a szalonba kifizeti az első 100-150eKm gondtalan használat díját. Amikor te megveszed ezt az autót feléért harmadáért az új árnak akkor majd apránként fizeted ki a következő kilométerek 'gondtalan' használatát.
Az alkatrész ára meg sose a jármű piaci árához igazodik, illetve egy kicsit igen, de nem jelentős.
a szerelő aki azt mondja a rugót töri egy autó és tipushiba az nem ért a szakmájához.
Persze hogy törik szerencsétlen rugó, ha szar a toronycsapágy nem fordul el a rugó kénytelen ki és becsavarodni amit nem erre találtak ki idővel elfárad és törik.
Álló helyzetben kezedet rárakod a rugóra és valaki tekeri a kormányt ha nem folyamatosan szépen fordul hanem darabosan mindig pattanva egyet az bizony toronycsapágy, vagy a másik forgáspont a talpas/függőcsapszeg a lengőkarban.
Kattogás lehet féltengely is de az mindig kattog nagyobb sebeségnél is ha ki van tekerve a kormány és terhelve van a féltengely,
Egyèbkènt eldönteni hogy recseg vagy kopog, jobban belegondolva katttog, de csak ha álló helyzetben van az autó vagy lassan haladva kanyarodásnál tekerem a kormányt.
Nekem menet közben nem recseg, csak ha lassan vagy álló helyzetben tekerem,,mi szomottèg recsegni ?a toronycsapágy cserèlve lett, a kormányművet mondja...nem tudom nem èrtek hozzá.
Nekem is recsegett elől valami. Amikor kanyarodtam, meg amikor álló helyzetben balra tekertem a kormànyt, mint egy rossz heverő. Hiába vittem szerelőhöz, az nem látott semmit. Aztán egyszer télen a hóban kanyarodtam fel vele a Petőfi hídra, és eltört a bal első rugó. De úgy, hogy a gumiabroncsot is szétvágta. A kereket meg csak nagy nehézségek árán tudták leszedni. Darabokban. A vak szerelő, aki nem látott rajta semmit. Szóval megcsinálta. Rakott bele előre két új rugót azóta nem recseg. Aztán amikor megtörtént a baj, utána kezdett el okoskodni, hogy a francia autók törik a rugót. Vehettem új gumit is rá.
Most meg olyat csinál a rönoár, hogy ha emelkedőn, tegyük fel felüljárón állok a dugóban, tudjátok abban a helyzetben van az autó, mint a rakéta kilövés előtt, na szóval akkor újabban rázkódik az autó. De olyan jelenséget képzeljétek el, mint amikor valaki ugrálna rajta. Mintha a motor ki akarna jönni belőle. Vízszintes sík terepen ez nincs. Csak ha emelkedőn áll és a klíma be van kapcsolva. Akkor legközelebb a motor fog kiesni. Lehet. Vak szerelő nem tudja, hogy ez mi. Egyébként rafkós a vak szerelő, mert egyszerre csak egy hibát orvosol. Mindig azt mondja, hogy majd vigyem vissza. Öt hiba esetén öt alkalom. Persze, hogy minél több munkaórát számolhasson el rajtam.
Vak szerelő azt mondja, hogy az 1,5 dciben van kettős tömegű lendkerék. A szomszéd szerint nincs. Igen 1,5 dci, 5 sebességgel. Fene a pofáját. Mert kuplungos és vak szerelő azt mondja, hogy az ár az közel fél Misi, màr mint a kuplung csere, mert ki kell szednie a motort meg a kettős tömegű lendkerék. Az egész autó nem ér többet 400 ezernél. A kuplung drágább mint maga a kocsi. Hol itt az igazság? Persze, odaát. A hátsó féktàrcsák cseréjéért meg elkért 150 ezret. Hát aranyból van az?
Szép a Rönci. A kép alapján, szóval látni, hogy nagy becsben van tartva és mindent megkap a kocsi. Mert szép. Törődsz vele. Jó gazdája vagy. Ne sajnáld tőle az új műanyag alkatrészt. Még szebb lesz vele.
Mert mindenki az újabb és újabb modelleket bontja(már ha bontott alkatrészről beszélünk)régiek cuccaiért nem hajlandóak fizetni a népek..ezért ki lettek "dobálva" , mostanában meg aranyért adja az aki anno nem dobta ki és azóta őrizgeti..mivel kevés van.
Nem tudom, hogy csak engem zavar, vagy mást is, de van egy 2006-os Scenic-em és a levélrács végén, a szélvédőnél mind a két oldalt található egy gumis kis háromszög. Na már most ez igen erősen elkezdett oxidálódni. Ezt lehet cserélni vagy ezzel együtt kell élni ha szarul néz már ki, vagy van rá valami praktika (most gumiápolóval/szilikonnal fújom be néha)? Mondjuk ha van neve az sem ártana. :D
Nekem a 206os peugeot -n van Nexen Nblue, csendesnek nem nevezném..(Bár nagyobb tempónál már a motor es szelzaj elnyomja) Azt mondják, évi 5ekm-re bőven megteszi. Én csakis anyagi okból tettem rá azt. Ilyen kevés futás mellett a kocsin öregedne el a téli -nyári gumi.. 2 éve van rajta, hoban még nem tudtam tesztelni.
Egy GS2 2004/11. havi az alany az automata parkolófék bemondta az unalmast, nem húz be se automatikusan, se manuálisan a műszerfalon található kar meghúzására se. A fed.comp. hibát jelez folyamatosan (handbrake fault)
Nagyságrendileg mit saccoltok mennyi lenne a javítása? Javítható, vagy bontottra cserélni egyszerúbb? Ha csak bowden szakadás az miből állapítható meg? (Nem vagyok szerelő, de mivel eladás előtt áll a kocsi nem lenne mindegy, hogy rentábilis-e ráköltenem, vagy ez már az új tulaj dolga legyen...)
Pusztán azt szerettem volna leírnii a kézifék kiengedéssel vagy fékpedálról való lelépéssel, hogy nem szorul a nyereg, a dugattyú, stb, mert legkisebb hatásra is gurulni kezd.
A fékbetét vastagságokban nincs lényegi, szemmel látható különbség. Az viszont tény, hogy a két betét (és tárcsa) márkája sem egyezik meg.
Ugyanakkor függetlenül a betét puhaságától a korábbi autókhoz viszonyítva sokkaltam a fékport a felnin. Hacsak nem sikerült mindenidők legpuhább betétét (ATE) beszerezni.
"Feltűnt, hogy a hátsó keréken jóval több a fékport mint az általam vezetett (hátul is tárcsafékes) összes autónál függetlenül attól hogy könnyűfém vagy acél kerék volt-e rajta."
Fékbetét ?
"Ha kiengedem a kéziféket nagyon enyhe lejtőn is el kezd gurulni. Ugyanaz a helyzet ha lelépek a fékpedálról."
"A szivósor tömítéseket (2007. 1.6 benzin) ki lehet cserélni az ablaktörlők és a tűzfalon található műanyagok eltávolítása nélkül vagy ezeket is el kell bontani."
Ki lehet de macerásabb mint 10 perc alatt leszedni a felesleges dolgokat.
A fék tisztítása otthon (főként a hátsó) féknyereg úszócsapok tisztítása, kenése valamint a dugattyúk tisztítása megoldható? Vagy (főként a hátsó fék esetében) kell dugattyú visszanyomó szerszám a kézi fék miatt?
"
Sziasztok,
két kérdés két hsz-ben.
1).
Feltűnt, hogy a hátsó keréken jóval több a fékport mint az általam vezetett (hátul is tárcsafékes) összes autónál függetlenül attól hogy könnyűfém vagy acél kerék volt-e rajta.
Ha kiengedem a kéziféket nagyon enyhe lejtőn is el kezd gurulni. Ugyanaz a helyzet ha lelépek a fékpedálról.
Ez valamilyen hiba (pl fékerő elosztó hiba vagy beállítási probléma) vagy egyszerűen ez ilyen. A fékbetétekben és tárcsákban elöl-hátul már több mint 10 ekm van. Menet közben nem melegszik egyik tárcsa sem."
A szivósor tömítéseket (2007. 1.6 benzin) ki lehet cserélni az ablaktörlők és a tűzfalon található műanyagok eltávolítása nélkül vagy ezeket is el kell bontani.
Feltűnt, hogy a hátsó keréken jóval több a fékport mint az általam vezetett (hátul is tárcsafékes) összes autónál függetlenül attól hogy könnyűfém vagy acél kerék volt-e rajta.
Ha kiengedem a kéziféket nagyon enyhe lejtőn is el kezd gurulni. Ugyanaz a helyzet ha lelépek a fékpedálról.
Ez valamilyen hiba (pl fékerő elosztó hiba vagy beállítási probléma) vagy egyszerűen ez ilyen. A fékbetétekben és tárcsákban elöl-hátul már több mint 10 ekm van. Menet közben nem melegszik egyik tárcsa sem.
Tegnap cserèltem trafót berut, gyergyát viszont nem, csere előtt is jelzett egy bizonyos check emissions hibát ,gondoktam a trafó csere orvosolja, de úgy néz ki hogy nem a trafó volt a hibás vagy nem csak az jól gondolom hogy ez a hibakód azt jelenti hogy nem megy egy henger?
a Lada meg hasonló régi elektronikás autók igen ezek a mai Can buszon beszélgető számítógéppel irányított közlekedő edények már okosak ha nincs megfelelő fesz áramot se kap az önindító.
A világítás meg az ablak még nem garancia a jó akksira, az indítózás ezeknél egy nagyságrenddel nagyobb terhelést jelent. Ha van otthon feszültségmérésre alkalmas műszer (leginkább multiméter), akkor azzal mérj feszültségét indítás közben.
a linkelt videon látható jelenségre tud valaki magyarázatot adni, hogy mi történhetett?
Előjel nélkül egyszer csak nem indult a kocsi. A pótkártyát is próbáltam, de nem indult. Nem akksi gond, mert a világítás működött, az ablakot is fel tudtam húzni.