Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni. A váltó rudazatnál szoktak cserélni valamit hogy ne lötyögjön annyira. Viszont nem találom sehol a cikkszámot. Ha valaki tudja bedobná ide ? Előre is köszönöm
Hát úgy érzem elkészült a gép, nagyon jó volt vezetni a reszelt motorral, sokkal jobb, mint a gyári M54B30-cal, sose akar elfogyni (most 7000 a tiltás, de bejáratás után kap még egy ezrest), majd meg is méretem alkalomadtán.
Kicsit jobban beleástam a Vanos témába. Egyáltalán nem tünik bonyolultnak a tömítések cseréje, csak pepecselős, időigényes. De én pont az ilyen munkákat szeretem. Lehet, hogy megpróbálkozom vele.
Kedden elhozom tőlük a kocsit.Csütörtök reggel bementem személyesen beszélni velük, és mint kiderült az ajánlatot úgy kaptam, hogy a szelepfedelet sem vették le előtte.Utána döntöttem úgy , hogy semmilyen javítást nem fogok kérni.
Kilyukasztották a vízhűtőt, elszakították az egyik lambda kábelét, meg az egyik fokozatot nem jól veszi (az IRP shortshiftert szerintem rossz helyre rakták be) a kocsi azóta.
Szerintem nem erre gondoltak, hanem arra, hogy ott menet közben sok minden egyéb alkatrészről kiderülhet, hogy szintén cserélni kell, aztán ebből huzavona lehet.
Ma ráéreztem a jobb kormányos béemvézésre. Egészen jól megy az első km-ek után. Nem is rossz a lányom cabriója, ma kb 30 fok volt Cipruson, így nem volt lehúzott tetőzés, csak klímázás.
Egy e36 328i kis értékű autó? Öreg ek öreg, de az értéke egyre komolyabb. Bár még mindig nem egy vagyon.
Azért a 800 ezres összeget, kicsit komolyabban fel tudnék használni egy vezérlés felújítás+egyebekre. Szerintem egy komoly nagytudású, avagy nagy hírű szerviznek pontosan kellene tudnia a vezérlésben lévő összes alkatrész értékét, és a ráfordítás munkadíját. Nem tudom, ebben mi lenne kockázat?
publikus, hogy mi volt a járulékos veszteséG? néztem 1-2 videot de nem latom azt a nagy szakertelmet. ott a gyari pdf az alapjan szerelnek, kuldozgetik a kardan kicentrirozni de nem sikerul senkinek, m5 hengerfejet se sikerult felujitaniuk. a videokban meg mindig az van hogy csak gyari cuccal dolgozunk es kb minden problemat megoldunk. meg a fszt...
Lassan felénk megint teljes lesz az itthoni flotta-remélem soha többet nem kell a motorral szívni, a kövi autó az elektromos lesz az biztos. Sokáig a Tesla Model 3 Performance volt a befutó, minőségben nem valami nagy szám, de vezetni nagyon jó volt. Erre jön az új változat...
Hát, ha nem sürgős, megcsinálom neked. Csak most indulok Ciprusra, egy jó hétig ott leszek, a lányom esküvője lesz. Ha hazajöttem, bejelentkezek. A kontakotdat küldd át a fabigeza kukac gémailra, majd válaszolok.
800e Ft -os ajánlatot kapttam, aminek nagy része a komplett vezérlés csere és járulékos költségei. A vanosban csak egy olajzócső tömítés cserét írtak.És minderre több mint 1 hónapot vártam, azóta náluk rohad az autó. Holnap bemegyek beszélni velük, lehet hogy el is hozom a kocsit. Amúgy pont rád számítottam , köszi a választ:)
Most nincs előttem a legfrissebb motorhoz a számla, de INA vezérműlánc kb 10 ezer körül volt, meg kb ugyanannyi a két veztengely közötti lánc is. Nyilván vannak tömítések, szimmering, vezető, feszítő, de ezek se egy ökör ára. A munkadíj az nem kevés a cseréhez. Gondolom azt preferálják, hogy egy bontással mindent megcsinálnak, és akkor biztosan jó lesz. Én bekockáztatnám, ha tuti annyi a km, hogy csak a vanos.
Hát, újítsák fel a vanost, aztán meglátni. Ha a vanos felújítás után semmi gáz sincs, akkor felesleges lenne a vezérlést (láncot) cserélni. Maga a lánc nem oly nagy tétel, meg a feszítő-vezező sem, ellenben a munkadíj egy szervizben elég húzós lesz. De szerintem a vanos felújítás is szép összeg, ha nem magadnak csinálod.
Egy korábbi, általam épült nagy CR-es stroker 28-as blokkra mondta egy -általános - szerviz, hogy láncscsere, mert csörgött. Akinek készült, eladta az autót. Kb 8000 km-t ment, új lánccal, kb mindennel.
Elfelejtette nondani, hogy 11,7 a sűrítés, és nem megy 95-ös benzinnel.
Még jó, hogy nem szedték szét az opelhez szokott szakik, mert novanos/30i tengelypár volt benne, ha gyári jelre rakják volna szétesett volna szegény motor...
Legalább megtudta az új gazda, hogy nem viheti bárhová, időben még... :)
Lehetséges, hogy egy jól karbantartott M52B28-ban valós 210.000 km után indokolt a komplett vezérlés cseréje? Hidegindítás után kb 1 percig tipikus vanos csörgés produkál, gázadásra erősebben. Utána nagyon csendesen jár. A szervíz szerint ez lánchang. Kicsit szkeptikus vagyok...
Hallottam olyat, hogy amikor manuális állásban a kis fülekkel váltunk, akkor minden váltáskor el kell venni a gázt, különben hamar tönkremegy a kuplung. Nem tudom elhinni, hogy ez tényleg így lenne! Van valakinek tapasztalata vagy információja erről?
Igen enyém a GLB. A két kocsi színkód szerint azonos, mindkettő gyári fényű, de az M3 mattabb, valahogy nincs "mélysége" a fényezésnek. Az ülések fakók, a vezetőülésen kinyúlt a szövet. A kormány kicsit kopott. Az enyémen a felnik frissen felújítottak, ezen már viseltesek. Az enyémben 186 ezer van, ebben 215. Hollandiából jött két éve, rozsda nincs, leszervizelték azóta nem sokat ment, igazi babusgatott garázskirálynő. A próbaút során a gazdája "basszus ez így megy?!" megjegyzéséből arra következtetek, hogy nem üzemszerű a használata... A fentiek ellenére erősen lobbizok, hogy némi veterán motorok beáldozásával átpatkoljon az én garázsomba.
Váratlan meglepetés, ma átmentem régi motoros cimborámhoz , kiderült , hogy márkatársak vagyunk. Bandáztunk kicsit, próbaút is volt, meggyőző! Az enyém szebb, az övé jobb...
Hát, biztos nem olyan, mint az MPS, hiába ugyanaz a motor. Amúgy se vagyok batár SUV párti, még tataként is inkább a földközelben ülök ;) persze nyilván odébb bír állni, de tényleg kíváncsi vagyok mégis milyen.
Ők az állapot, km, és méret miatt vették. Azért egytulajos ennyi km-rel még van remény némi használatra.
Bocs, nem az unokák vesznek online mindent, még alig 3 éves a legnagyobb ;) nekik vesznek onlinea szülők mindent.
Egy nagyon nem releváns hír, az egyik csemete tegnap vett egy családi batárt, mazda cx-7-et, a 2,3 turbó benzines kivitelben (260Le). Egy rózsadombi papáé volt, meghalt, anyjuk nem merte vezetni, 82 ezer km van benne. Még csak hírből hallottam, de nemsokára kipróbálom, nagyon kíváncsi vagyok.
Értelek. Én még anno magamnak is így választottam ilyesmiket, ma meg minden szinte csak online. Már csak unokák vannak, ők meg online vesznek mindent. Anno Peg Perego és Römer cuccokat vettem, de boltban. Szerintem ezekben online sem csalódsz. Ma vettem cipőt a lányom esküvője alkalmából, hát, maradtam a kedvenc márkámnál, sem kényelemre, sem eleganciára sincs panaszom.
Jah, jövő héten egy hétig e46 cabriózok, jobb kormányos kivitelben, és közlekedésben....
Ma a stroker motorom bépítésére szánt e36-ot elcserélte a cimbora egy e34-re. Mivel az e36 16i-nek született,(de már m52 motor volt benne) és utcán akarta használni, ráadásul teddy hengerrel volt mattzöldre festve, az e34 meg elég gyárias, és gyárilag hathenger benzin, így legalitás szempontból nagyságrenddel jobban járt. Nyilván rá kellett fizetnie a bontószökevényére, de szerintem megérte. Rövidesen megnézem, kép alapján egész vállalhatóa csatahajó ;)
Mondtam neki, ha nem jönne be mégse, akkor átveszem, akár motor nélkül is, majd csinálok bele.
Most mondjátok meg, már nem is annyira az e39 tetszik, inkább e30/ e34-re vágyom a nagy fűnyíró mellé....Öregszem.... B oldal átka.
Óbudán, Újpesten vagy környékbeli agglomerációban (Pomáz, Szentendre, Dunakeszi, stb.) tudtok olyan karosszériás és fényező műhelyt, ahol számlásan (vagy biztosítóval egyeztetve) IGÉNYESEN javítanak?
Sajnos kicsit belepukkantak az A6-ba, aminek az eredménye egy hátsó lökös és csomagtérajtó fényezés, a csomin némi lakatos munkával (horpadást kell kiegyengetni).
Az igényes alatt azt értem, hogy nem lesznek csiszolás- és elragasztás nyomok, színeltérés, narancsosságeltérés, nem fog bemattulni vagy leperegni a lakk fél év múlva, nem fog a kitt visszaszívódni, stb.
Köszi :) 97-es évjárat az OT még kicsit odébb van de hobbi autó már ritkán használom és mindent próbálok vissza hozni eredeti állapotába. Sajnos a fényezés elég karcos a kutyám ugrált rajta kergette a kóbor macskát. Motort próbáltam OT vizsgázni de nem sikerült mert AF-es a motorszáma Japán belpiacos csak kód van benne amikor behozták akkor kapott AF-et. Persze ezt ott nem tudták nekem kellett volna valami igazolást beszerezni jártam a márka kereskedőnél de ott is hülyék voltak hozzá így elment a kedvem az OT-tól. Mondjuk a BMW nem AF-es itthon vásárolt.
Na lassan összeáll teljesen a gépezet a GM modullal megszívtam nagyon még egy kutya is megharapott :D végül a helyi tévé szerelőnek sikerült megcsinálni. Vizsgán átment de csak azért mert látták mennyit dolgoztam rajta viszont azt mondták a hátsó fém fékcsövet cserélni kell mert rozsdás. Dobfékes. Azt hol érdemes venni lehet kapni ilyet vagy gyártani kell? Egyébként úgy vettem észre már alig látok e36-t az utakon vagy lehet csak én járok rossz fele :)
Nekem alvázvédő eltávolításra anno a hőlégfúvó+saját terelőlemezével letúrás, ami legjobban bevált. Benzincsövektől tartottam a 30 centi távot. Korábban egy autóversenyző hasonlóan a PB+ spakli módszert ajánlotta. De láttam már Youtubeon ahol rezgőfejes multigéppel vakarták le, vagy szárazjég+kalapács.
Nehéz helyeken eddig nálam a blokkoknál használt tömítéseltávolító, ami legjobban marta, de nem egy költséghatékony megoldás.
Annyira az enyém sem, de ettől még nagyon kéne, főleg akkor, ha egy autót tart az ember. Ahogy lentebb is írtam, nem olcsó járgány. Ebből az összegből azért lehet már válogatni a jobbnál jobb technikák között, de hiába jön ki belőle 911 meg hasonlók, abba nem fér bele egy heti cucc, ha bringázni mész az alpokba sátorral (mint ahogy pl. mi szoktuk :)).
50 millió használtan. Nem hiszem, hogy nagyon megrendíti a tulajokat bármilyen meghibásodás, ezeket nem cofidisből veszik. Egyébként a srácnak van még vagy tizenakármennyi autója, amiket forgat, szóval túl sok kilométert nem fog belecsavarni.
Ez elég szubjektív, de nekem (is) nagyon tetszik. Tény, hogy elég techno és agresszív, emiatt megosztó is, főleg ebben a csatahajó szürkében. A belseje nagyon minőségi, de elég sivár. A rengeteg érintőpanel pedig nem csak ronda, de használni is nagyon kellemetlen (és veszélyes, de legalább olcsóbb így gyártani az autót).
A képen nem a konkrét autó van, de pont ilyen az is.
Egy kurva jó utazóautó. Kiválaszthatod, hogy milyen illat jöjjön a légbefúvókon, csend, kényelem, ha vannak a holttérben és állsz, akkor nem engedi kinyitni az ajtót, 22-es kerekek, az anyja picsája is állítható, konfigurálható, az extrák töredékét sem tudtam még felfedezni sem.
Aztán benyomod a gombjait, átrakod sportba, az autó kivetkőzik magából és megy, mint a vaddisznó, durrog, csattog.
Viszont egyáltalán nem ijesztő, és pont ez az ijesztő benne. Rasimítasz gázra, pár száz méteren belül 240-et mutat az óra és csak innen érzékeled, hogy tulajdonképpen mit is csinálsz.
Nekem meg tegnap régi barátom e63 650i-jéhez. Valami komoly tuning kipufogó van alatta, beindításkor a garázst majd szétfeszítette :D amúgy nem is az a techno bmw v8 hangja volt, hanem hajazott az amcsi v8-akhoz. Hát, kupé is, v8 is, prosztó huligán is, megvan a bakancslista, ami.a 645i-vel meg is volt, de ez atomkirályság ;) Az audikat meghagyom Neked ;) Ez hátsókerekes....
Ma volt szerencsém a legújabb RS6-hoz. Arra jó egy ilyen próbakör, hogy az ember megtapasztalja: autózás és autózás között mekkora különbségek lehetnek.
Hát, próbálhatsz olcsóbbat, legfeljebb kukában landol ;) Egyszer vettem valamilyen nem Behrt, kb majdnem annyira surrogott, mint amit levettem előtte. És nem volt hengerfejes a motor. ;)
A gyári viszkókupplungom megadta magát (teljesítette a magáét).
Ragaszkodjak a BEHR-hez, vagy a feleannyiba kerülő utángyártott is megteszi? Nem egy bonyolult alkatrész, de fontos. Tapasztalatok esetleg ezzel kapcsolatban?
Jah hallottam hogy most voltak átszervezések, és még nem igazán működik minden kiforrottan. Én tavaly kora tavasszal voltam vizsga meújításon, akkor még minden simán ment.
Szétsikáltam a másik hobbiautóm alvázát és futóművét egy vicc méretű szerelőaknám van csak,igaz az autó sem egy bonyolult technika. De szar meló!
Ez mellett az egész nyáron csak az időpontokra vártam,telefonálgatás könyörgés,még az okmányirodában sem tudták 9 napig,hogy hogyan kell megírni egy OT forgalmit,a rendszám sem sikerült elsőre stb...
Szóval most egy darabig nem vágyok megint erre. :-)
Van lehetőség előzetes átvizsgálásra. Elviszed a kocsit, és a vizsgabizottság átnézi, hogy mi hiányzik még az OT minősítéshez.Jegyzetelned sem kell, pecséttel aláírással megkapod a listát. 2 éve voltam ilyen előzetesen, tök korrektek voltak.
Azok alapján, amiket olvastam, sok százezer forintra és temérdek munkaórára áll tőle az autóm, és akkor sem biztos, hogy sikeres lenne (autóklub.. bleh).
Negatív rekord: ma lett friss műszaki, két év alatt 1300 km-t mentem a BMW-vel. Három év múlva 30 éves az autó, egy-két kósza pillanatra elgondolkodtam, hogy kínomban, új projektként megpróbálhatnám felkészíteni OT-re. Mivel erről az egészről fingom nincs, ezért utánanéztem, aminek az eredménye az lett, hogy kurva gyorsan el is engedtem az egészet.
Meg azon is elgondolkodtam, hogy ha ez fórum ledöklik (talán goldie fizeti még), akkor hol találjuk meg egymást? Kb négyen vagy öten vágyunk itt úgy ahogy aktívak.
Hallgass ránk, és 10w-vel kezdődő olajat NE! ;) 5w-40 sztem ideális. Nekem is volt m52b25, mindig olyat raktam bele. Egykori m52b28 -amba, mivel az kicsit tuning motor volt, mobil 5w-50 ment bele, sose ette az olajat.
Köszi, valóban logikusnak tűnik. Mindössze 5-600 km óta van nálam az autó, még nem volt alkalom kiismerni, még kompresszió mérés sem volt. Így látatlanban mit ajánlasz/ajánlotok, legyen egy hígabb full szintetikus, vagy egyelőre maradjunk a klasszikus 10W 40 nél? Előre is köszi!
Szétkoptatja a motor hidegen és melegen, mert nagyobb a viszkozitása, minthogy be tudna menni a gyárilag 0W-30 vagy 5W-30 viszkozitásra méretezett résekbe.
Olajzabáló motorok a 10W-60-at nem tudják emiatt fogyasztani, cserébe csomó helyen fém a fémen kopik, szóval kegyelemdöfésnek pont jó.
Erősen szemezgetek a Mannol Racing+Ester olajjal, amit az E36 M52B25-be készülök tenni. Nem versenyezni akarok, általános utcai használatra megy, és mivel a 10W60-as elvileg télen sem sűrűsödik, illetve hajtva sem gőzöli ki az olajat, elég jó megoldásnak tűnik. Kicsit aggódom az ester adalék miatt. Mennyire kompatibilis a BMW tömítésekkkel? Remélem, nem eszi meg, nem fog szivárogni.
Probléma volt az eredetivel, pl. mert olvashatatlanná vált és kapott egy új hatósági alvázszámot. Nekem is volt már ilyen autóm, bár abban szebben volt megcsinálva.
Ezt ugyan nem láttam, de még tegnap este az ömlengésem után megnéztem a JSZP-n. Azt láttam, hogy nem sikerült az eredetvizsga, képekig már nem mentem el. Ez übergáz....
Ha nincs jó állapotban, akkor nem éri meg vele foglalkozni. Amik szépek inkább 2 misi felett vannak már úgy néztem. A Hondád is biztos jó gép, egy gyári e36-nál tuti sokkal jobb lehet.
Még nem néztem utána, de mikor megláttam, valami perverz vágy ébredt bennem, hogy egy ilyen autót meg kéne mentenem, és használható komoly autóvá kéne tennem...
Vélemény? Pont most készül a haveromnak a m50 motorból a 2,8 stroker. Ideje lenne magamnak is csinálni egy még jobbat.
Szerintetek prelűd helyett? Igaz azt nagyon szeretem, de a bmw,.az bmw, az e36, 36, a kupé az kupé...
Tudom, borzasztó pénz belemenne, de a tudásom az kamatozna? Az a baj, hogy a prelude szinte hibátlan, és nagyon kanyarvadász (nekem) de az e36 meg inkább a huligán megtestesítője.
Szerintem holnap el kell mennem megnézni.
Egykoron a másik félelmetesen szar állapotú BMW 352-t le is előlegeztem, majd mikor érte mentem, meggondoltam magam. Utólag megbántam, az gyári 25i volt, sperrel.
Vagyunk itt páran öregek. Ma belebotlottam a marketplészen a jó öreg EOM320-ba ;) szegényke már régen se volt makulátlan, most 650-ért hirdetik egy heves megyei falucskában. 300-ért jöhetne, mégiscsak kupé! Lehet megnézem holnap...
Nekem nem kéne, de meg tudom érteni, ha valakinek bejön. Szerintem amit érdemes elrakni az a legnagyobb motoros változatok, bár ugye itt a kabrió is értéknövelő tényező. Esetleg kérdezz meg profikat a Kaiserkult-nál.
Egyszer pár fotót föltöltöttem egy e46 320ci 2006 autóról.Unokatestvérem autója , 100 000 kilométert picit átlépte .Svédországi, gondolkodik az eladásán .Télen nem használták soha , mint az új ... Kimentem , megnéztem tényleg rendben van . Elvittük a szokásos ő által preferált bmw szervízbe , minden valós(ott azt ajánlották neki ne adja el , rakja el még tíz évig).Gondolkozom , hogy a lányomnak megveszem .Érdemes? Végig vezetett szervízkönyv , első tulajtól vásárolta aki a mai napig visszajár megnézni az autót , hogy rendben van e .Jelenleg csak "porfogó"szerinte .
Lejárt a műszaki és vinni kellene, de nagyon látványosan alacsony. Egy enyhébb ültetéssel (meg fekete rugókkal) boldog lennék hosszú távon is. Ahogy mondod, nagyjából mindegy, hogy milyen rugók vannak alatta a garázsban. De ha megyek vele esetleg akkor a rendőrtől, vizsgán meg az nkhtól nem kellene fosni.
Nem kallódik valakinél egy rugószett? Tele van vele a marketplace, de azokról senki nem tudja megállapítani, hogy mibe való. Ugye 28i coupe, jó lenne valami enyhe ültetés... 40/20 vagy ilyesmi.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Alany egy E36 1.7 TDS. Olyan gondom van vele, hogy esetenként indításkor a motor felpörög, de a fordulatszámmérő 0-án marad. 5-6 újraindítás után visszaáll a normál alapjárat, fordulatszámmérő is mutat normálisan. Sajnos múltkor nem siettem el a tankolást, és akkor jött elő ez a jelenség először. Utána telitankolás után egyszer sem produkálta, majd kb 1/2-nél járt a tank mutató, ismét csinálta. Természetesen megtankoltam ismét tele, azóta ismételten nem csinálja. Így teljesen tanácstalan vagyok miből fakadhat ez a hibajelenség. Esetleg hasonlót produkált valaki csodaszekere? Ha igen, mi hibádzott? Köszönöm a válaszokat, tanácsokat
E46 kuplung felső dugattyúrészénél szivárog a folyadék, pár csepp megjelent a gumiszőnyegen onnan vettem észre,van felújítókészlet vajon, vagy csak komplett csere?
Igen, értem, de az emberek többsége idióta és ők csak annyit látnak, hogy ez is egy E36-os BMW. Szóval szerintem könnyen lehet, hogy lesz ennyiért gazdája, aki betolja a többi 50 autója közé.
Bár nekem nem kellett egy e36-ban sem cserélni, de többfelől hallottam ugyanezt. Megnézhető a kauffernél, Kovácsautónál, stb. Bárdi-Unix sztem 2X annyiba kerül. Néha meglepően jó áras termékek vannak egyes webshopokon.
e36 süni, van a digit klímás és manuaál klimas vagy a klíma nélküli közt különbség. Bontottat tervezek venni, és nem szeretnék olyat venni ami nem belevaló....
Hát, jah. Amely motort kezelésbe fogtam (m50) 1992. 11.26-án gyártották le, és már vanosos m50.
Amúgy szétborítva kimondottan jó tuning alap, a karterban van minimális olajsár, a csapágyak, főtengely hibátlanok, bár az egyik hengerben a gyűrűk leragadtak, ellenben a hüvely épnek tűnik. Valószínűleg tárolási hiba, mert öbb éve le lett állítva, és annál a hengernél nem volt gyertya a furatban, tehát bejuthatott a pára. Nem rágta még be magát a vakrozsda szerencsére. Épp mondtam a srácnak, hogy ez vetekszik még a 90-es évek japán motorjaival, csak a hengerfej csatornái lehetnének jóval nagyobb keresztmetszetűek. ;)
Hát igen, ez az ülés az én fenekemnek se tetszett soha. Ezek az alap BMW-ülések valahogy egyik modellben se kényelmesek. Mintha direkt csinálták volna így.
Normál ülés. A háttámla jó, a deréktámasszal kényelmesre állítható, de az ülőlap rövid, meg mintha keskeny is lenne, pedig nem vagyok sumo birkózó alkat.
Az idén már kétszer voltam Ausztriában néhány napot, de mindkét alkalommal motoros túrát vezettem, amikor mindig az útvonalat meg a tükröt nézem, nincs idő bámészkodni. Most viszont egyedül voltam, figyeltem az autóparkot, amely jelentősen eltér az itthonitól, öt évnél idősebb kocsit látni alig lehet. BMW-s szemmel: itthon az utcakép része még az E46 meg az E39, ott elvétve látni egyet - egyet, amit mégis az szemre igen jó állapotú. E36 konkréten összvissz kettő akadt Bécs felé a pályán, egy román touring, meg egy bolgár szedán. A hétvége más, akkor előkerülnek a hobbi járművek a Porsche traktortól az E30 -ig, de az itthoni roncsderbivel szemben nagyon fiatal az ottani járműpark.
A "lambda sensor aging" arra utal, hogy öregnek találja a lambdaszondát, annak a cseréjével kezdeném. Ezek idővel ellustulnak, és lassul a mintavételezés sebessége, ezt érzékeli a motorvezérlő.
Szerintem ez a 3,15, vagy 3,07 áttétel, de a 3,15 a gyakori tuning, mivel az a kézi 25i alatt volt, és szeretik a tulajok átrakni 28i alá. A gyári 2,93-mal 160 fölött megy picivel 4000-es fordulaton. ;)
Szia, bár nagyon régi a hsz, de ha még itt vagy, akkor lenne kérdésem a fenti SSG témával kapcsolatban. Illetve ha valakinek lenne ötlete, hogy az idézett felhasználót egyéb csatornán hol tudnám elérni, azt is nagyon megköszönném.
Végre volt mód használni a 328-at: ezzel mentünk nyaralni Ausztriába. Kis izgalom azért volt, nehogy valami műszaki probléma legyen, a feleségem elviseli, de nem lelkesedik az öreg vasaim iránt. Nem volt semmi, kitett magáért az öreg csótány. Annyi megjegyzése volt, hogy a Volvo-ja ülése kényelmesebb, sajnos igaza van... A kocsi igazi GT, jó hosszú áttétellel, 160-nál 4200-t forog. 10 alatti fogyasztás, autópálya - országút. Sima, csendes (!) futás, mégis kellemes orgánum, mintha valahol mögötted jönne egy jó kis hathengeres. Meg vagyok elégedve!
A másodlagos levegő pumpa működik, egész vékony kis gumicsöve nincsen, csak az ujjnyi vastag megy bele a motorban elől oldalt.
Nincs kilyukadva. Check engine nem világít.
Többletfogyi nincsen és úgy általában sem veszek észre semmit.
Csak egy PDC szenzor cseréje miatt olvastam ki múltkor, most meg megjött a szenzor és (most is hibát töröltem )a múltkori hibatörlés után még mindig megvannak.
Elektromos ablak hibakeresésben kérek egy kis segítséget!
96-os coupe az alany, az ajtónyitáskori automata fel-le engedés szépen működik. De a gombokkal csak akkor tudom működtetni, ha a vezetőoldali ajtó nyitva van. Érdekes módon az utasoldali is csak nyitott vezetőoldali ajtónál működik. Illetve a vezetőoldalon lefelé szeret menni az ablak, felfelé viszont max moccan egyet és megáll, de általában annyi sem. Csak automatikusan, ha az ajtót ki be-nyitom.
A kapcsolókat kimértem, jók. A reléknek is jónak kell lenni, ha az automata leengedés működik. A grundmodulra tippelek, vagy valami szoftveres hiba lehet, jól sejtem? Nem szívesen bombázom szét az ajtókat, ha csak programozással megoldható a dolog. Emellett a térképolvasók sem működnek. Valakinek ötlet, hogy merre induljak?
Csak egy kis feedback alapjárat ügyben - hátha egyszer érdekes lesz valakinek.
Alapjárat-motor!
Semmi más! Se fals, se gomba, minden rendben volt. Egy szerelő srác mondta, hogy biztos ez a baja és igaza lett!
Nem gondoltam volna, hogy ilyen cifra hibát produkál... meg másfélszeres fogyasztást! Nemisértem... :D
Kicseréltem, azóta nemcsak patent az alapjárat, de elvittem sétálni, az M1-en kb. hárommnegyed óra üres-1 dugó és 140-es célsebesség után a fogyasztás 7.2, ami több mint korrekt!
Már kb. 4-5 éve nem volt tökéletes (meg nem jártam vele), nem is emlékeztem milyen kellemes kis gép ez!
Ne add el ;) Amúgy este elkezdtem bontogatni a motort, de csak a szívósor, meg segédberendezékig, kipu csonk +kábelekig jutottam. Vazze, 20i (sztem m52) a hengerfej. Ellenben biztosan fel volt újítva, pár szelepvezető új, sehol se olajos, és vékony szelepszáras. Na ez valódi öszvér lesz.... Folyt köv....
Tegnap egyik régi cimborám vett egy érdekes motort, ami nálam kötött ki. Kíváncsi vagyok milyen lesz belül. E39 520i-ből származik, vasblokkos a motortömb, lemértem a löketet átforgatáskor, 75 mm, tehát 25i a blokk, e39 m52 karter, zöld injektorok (a halványabb, azaz 23i, a legyező szívósor, kartergáz szűrővel (m52, és korai m52, alu szelepfedéllel (elől olajbeöntős), plusz fémfedeles olajszűrőházzal, hozzávaló szervószivattyúval.
Ez így sose volt e39-ben, és gyárilag :) Biztos foglalkoztak vele, sehol se folyik az olaj, jól állítva maxig volt az olajszint, a gyertyák szépek. Amennyiért vette ajándék.
Csapatós e36-jába kell, de át kell néznem, milyen is, csak úgy nem lógatjuk be, hogy nem hallottuk járni.
Drukkoljatok, hogy szép és jó legyen a belseje. Szétszedés után dől el, mi lesz belőle.
Néhány év állás után a hobbi-compactom alapjárata elromlott.
Mondjuk kicsit furán.
Álló helyben talán kicsit magas, de rendben van.
Hidegen menetközben is.
Melegen viszont ha akár egy egész picit is gurul az autó, folyamatosan ingadozik 1100 - 1500 között.
A motor M43B16.
Falsot nem kap szerintem, a gumielemek szép állapotúak.
A széntartály (szerintem) egyik csatija volt letörve, meg is örültem neki, de azt áthidaltam és sajnos nem ott volt a gond.
Az alapjárati szelepet (motort?) szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam. Ez annyit változtatott, hogy élesebbek lettek a "gázfröccsök", de ugyanaz.
Hogyan lehetne megtalálni mi a baja? Álljak neki sorban cserélgetni az alapjárati szelepet, légtömegmérőt, tps-t? (persze egyik sincs otthon, polcon...)
Egy kérdést lehet itt is megér: Cimborának kellene egy m52b25, vagy b28 fűzött blokk, egyvanos-duplavanos is jó. Esetleg 2,8 főtengely+hajtókarok. Ha valakinek lenne értelmes áron, jelezhetitek.
Mteile Karcsi hirdet egyet a marketplacen, de nem reagált még.
A sok állás, vagy mi ;) Nekem fura volt a "leszabályozás", valahogy a végére nagyon elfogyott, miközben egy m3-nak az utolsó fordulatszámig jó nagy levegőt kéne szippantania.
Emlékszem a 2,8 Szuromi tengelyes motorom hogy szabályzott le, hát nem így volt a vége ...
Ma jöttem - mentem közel 100 km-t a városban meg a környékén, többnyire klímával. Amikor beálltam a garázsba a motor leállítása után is ment a klímahűtő ventilátora, még most is menne, ha nem veszem le az akku sarut. Van valami reléje, vagy mit keressek, tudja valaki?
Vennék egy bontottat itt van tőlem nem messze nem drága felújítanám és kicserélném akkor csak kivesz berak megvan hamar. Enyém hidegben nehezen indít lehet csak zsírozni kellene de lehet csapágy kefe is cserés nem tudom. Nem eredeti önindító generátorokról elég sok rosszat hallok mostanában.
:) Oh, ez nálam lehetetlen! Először is nem ülne bele, másodszor a kipufogó hangos, a futómű meg kemény, így aztán azt mondaná, hogy "milyen rossz ez az autó!"
Próbáld ki a százas tesztet, megáll-e a járó motoron ;)
Az e39-esemen is minden gyári, semmi tuning, benn a katalizátorok is, és érdekes módon nagyon finoman jár, viszonylag sok km ellenére is! Na az a csendes, nem az e36 :))))
Az előbb láttam, hogy 3M Ft egy bontott M3 motor. Ennyiből már elég jól lehetne turbósítani a B28-at! És akkor megint lenne egy használhatatlanul erős autóm. Viszont mivel úgyse használom, így mindegy lenne, hogy használhatatlan vagy nem. :)
Van egy olyan dolog, hogy kerámiaszövet. Egyik oldalán 1000 fok, a másikon meg Antarktisz. Amikor még megvolt a turbós E36, azzal csináltam hőszigetelést a turbó környékére. Különböző vastagságokban, méretekben lehet kapni; én Újpesten vettem, talán még van is belőle a kamrában. Ahol a gyári szigetelésnek rögzítő pontjai vannak, oda lyukat vágsz rajta. A hőtől remekül szigetel, de a nedvességet szerintem nem szereti, ezért a kocsi alatt kellene rá még egy fedőréteg, mondjuk vékony alumíniumból.
Szeretném kérni a segítségeteket, tanácsotokat E36 felújítással kapcsolatban. Motortér (nem motoretető, hanem tűzfal és kardánalagút eleje) szigetelést keresek, de hivatalos kereskedők nem tudják beszerezni. Esetleg nem tudtok jó állapotút?
Tavaly eladtam az A4-es Audit, aztán 3 hét múlva jött 30 rugós csekk. Félredobtam valahová a csekket, meg sem néztem milyen dátum az elkövetés. 2 hónap után írtak újra, hogy már az új tulajdonos gyorshajtott, nem kell befizetnem.
Én meg kaptam az eladott pólóra 30 ezres gyorshajtás bírságot a Vas megyétől. Milyen érdekes, hogy aznap fotózták be, amikor épp átiratta, illetve én már napokkal azelőtt bejelentettem a kormányhivatalnál az eladást. Felhívtam őket, tök készségesek voltak, az ügyfélkapuval fel tudtam tölteni az adásvételit, meg a bejelentőt. Most már csak reménykedek, hogy le is veszik a bírságot ;)
Más: ma vissza kértem az e39-et, holnap kell a vonóhorog. Megnéztem az olajszintet, a maxon van. Olyan szépen jár a motor 345 ezernél, hogy kipróbáltam, igen, megáll rajta a 100 Ft-os, meg se moccan.
Hát így nem járnak a honda motorjaim, még felújítva sem! ;)
38l- es homokszóró tartály. Hengerfej tisztítására diózására lett használva. Diózáshoz adok mindent: 4 db diózó hosszú fúvókát, 20kg dió héjat, tölcsért, szűrőt, BMW B47 N47 N57 B57, és Audi tfsi- hez fejet, 5 db új homokszóró fúvókát. Diózáshoz vagy homokszóráshoz teljesen komplett! Porszívóra, homokszóró tartályra, 16 hónap garancia van még!
Befolyásolhatja még a levegő hőmérséklete, páratartalma is... Lehet, hogy az egyik mérés 20 fok körül zajlott (az a legideálisabb állítólag), a másik meg kánikulában. Bár a hasonmásod ruházata nem épp kánikulát sejttet a videóban. :)
205 lóerőt mértek annó gyári katalizátorral leömlővel légszűrővel, most 202 le lett sport légszűrővel leömlővel katalizátorral. Nem vagyok jártas tuning körökben, de ez így normális?
Volt olyan időszak régen, hogy elég sokféle átalakítást be lehetett itthon íratni. Aránylag könnyen. Kasznicsere is létezett, a németeknél a mai napig lehtséges
Az elsőt nem néztem meg, mert utálom, amikor a kövér ember lefikázza az autókat.
A másodikat igen, mert Ágó az egyetlen értelmes totalcaros ember... :)
Nem is így nézel ki és sokkal jobb fej vagy ennél a bmw-s csókánál. Igen, tudjuk, hogy neked tetszik ez a fura formájú wágen :)
A Z3-ról. Ha jól értem, ez a modernebbik 2,8-as motor, nem olyan, mint a mieink és csak a kipufogótól meg a légszűrőtől lett 5LE-vel erősebb, mint a gyári, miközben rossz vagy legalábbis nem tökéletes benne a vanos.
A videó hatása rám nézve: megyek bmw-zni! Rád nézve: most eladod a Hondát és veszel egy 316i-t, majd belerakod a 2,8-as motort, majd szétszeded és megcsinálod 300 lóerősre, majd eladod, mert nem fér be a kutya.
Tegnap jó sokat mentem BP-n és körülötte. Megállapítom, hogy az utcakép alapján a legnépszerűbb sportautó a Mustang, második az MX5. 3. generációja, harmadik meg a Porsche 911, bár nagy divatnak látszik még az új BMW/VW + recsegős kipufogó kombináció is. Napi egy-két Impreza turbót is látni.
De hol van egy már a kétezres évek elejétől, amikor nyüzsögtek a Ferrarik meg Lambók!
Jah, mint mondtam neked is, a 7gen civic tájper dugókat teszem végül a prelűdbe, hogy olyan legyen a CR, mint anno a b25 dugós, síkolt blokkos, és hengerfejes 28i kedvenc motoromban.
Áh, már vagy 15 éve tetszik. Amúgy lehet sokaknak nem jön át, de nekem igen, de csak a 3d hatchback, többi rettenet csúnya. Van a családban jópár éve egy, azzal se nagyon van semmi, csak néha kimennek elé Pesten, már párszor koccant vele a nagylányom. Gondolom nem vették észre a szürke kis hondát. :))))
De a mienk az piros! :)))) Csak észreveszik.
Nálam sose lesz helyette se olasz, se francia. Kinek a pap, kinek a papné :)
Az olcsó autók már nem az 500 ezres hanem az 1 milliós kategória lett. Én kaptam ajándékba ingyen autót de ugye tudjuk ingyen ebéd nincs, 400 ezer ft lett a rendbe rakása. Elszállt mindennek az ára. De nem baj, mert a W124 es már kezd szabad szemmel is jól látható pénzt érni. :-)
Na megvolt a kis fűnyíró próbaút, 600 km mérve pont 42 l benzin, kerek 7 l/100 km. 90% autópálya, szabályos tempó,.130.klímával, néha 140 (óra szerint) tök jó.
Nagy fűnyíróval ma gyorsan át kellett ugrani a fiatalokhoz a házépítéshez, oda is, vissza is kicsit túltoltva. Odafelé egy e90 20d (gondolom csiptuningos volt, mert nagy gáznál kormolt) emberkedett velem, de körbeautóztam. Majd 2-essel kezdődő sebességnél végül elment, én nem akartam 6000 fölé nagyon eltolni. : Utána visszalassított, de elengedett, majd a körforgalomba érve nem kezdeményezett tovább. :Hazafelé szintén sietős volt, elvitték a pólót,. az adásvételit alá kellett írnom. Most meg hívtak, hogy egy szart vettek, a feleségem rájuk sózta, ez nem is olyan jó, mint ahogy kinéz :D A pittbull kutyánkkal rákényszerítette az addzony, hogy elvigyék alku nélkül....
Ez komoly, az asszony telefonját hívta, ő meg kihangosította, hogy halljam. Hár, betegre röhögtűk magunkat.
A légzsák visszajelzést sikerült resetelni, viszont a beltér lámpa továbbra sem müködik ajtó nyitásra. Annyit sikerült kimérni, hogy a kesztyűtartó alatt van egy doboz amiből nem jön áram ajtó nyitáskor a lámpához piros fekete vezetéken. Ajtó nyitások kapcsolnak, csomagtér ajtó is, géptetőn a gyári riasztó kapcsoló is müködik. Esetleg van itt valaki aki ért hozzá tudna segíteni megcsinálni? Karosszériásnál volt azóta rossz. Lehet kiégette az agyát és új modul kellene?
Tudnék még tucatszám ilyen történeteket (pl haverom Borg Warner turbógyártónál volt minőség manager). Valójában szerintem egy ideje ott tart az egész, hogy nincs idő kiforrott dolgokat csinálni, a használatban majd tesztelik. De a modellciklus végére sem lesznek ezek kiforrott technikák, félkészen mennek a sírba. Aztán jöhet a következő szar.
Nincs idő tesztelni. Nézd meg mennyivel rövidült a modelciklus az E34 óta. A nyolcvanas, kilencvenes években simán volt 10-12 év. Most 2-3 év múlva facelift, rá 2-3 évre új model.
Erre jön, hogy legyen olcsóbb/gyorsabb (u.a.) gyártani, környezetbarátabb, stb.
Egy másik autós fórumon volt valami hasonló meredek sztori: tököm tudja melyik autóban (vagy autókban) tele van a tükör elektronikával. A tükörház olyan műanyag, amiből az uv hatására valamilyen kénvegyület párolog ki, ami tönkreteszi az elektronikát. Ezt hogy teszteled? Ja, igen, a normális forrasztás is tilos már, mert az ólom tartalmú és #mindmeghalunk, ezért már préselik a nyákra az alkatrészeket. Az eljárás gyakori hibája a whisker képződés, ami következtében lehet anyázni, hogy a három éves műszercsoport kuka. Stb stb.
Nem tesztelik ezeket az autókat a gyártáskor, még piacra dobás előtt? Az E34-es BMW-vel nemtomhánymillió kilométert mentek, s csak ezt követően debütált a vásárlók előtt.
Nálam lesznek eladók. Pl a póló és a törött civic. Utóbbi nem tudom, mikor, a balesetet okozó megfellebbezte a rendőrség határozatát, és míg nincs lezárás, sajnos a biztosító se jön szemlézni. Mekkora szívás ez Orbánisztánban... Ahogy elnézzük, lehet perre is elmegy a rendőrséggel. Bevonták egy évre a jogsiját, mivel személyi sérülés is volt. Arra hivatkozott, hogy kell a munkájához a jogsi....
Hogy mekkora barmok élnek itt, nézzen már magába.
Ma reggel munkába menet két régi swiftre rávillantottam, mert eszük ágában nem volt kimenni a belsőből, sőt percekig csigatempóban a másik mellett haladtak. Mindkettő büntetőfékezéssel jutalmazott, mert ra mertem villantani.
Ezek is tarjániak voltak sztem, csak nem a Stig... :DDD
Hát, ma reggel megint úgy ébredtem, hogy eszem ágában sem volt autót vásárolni. De véletlen sikerült. Asszony retek pólója még megvan (és egyre borzasztóbb hangok jönnek a váltóból, plusz nincs 5.-ik)....
Annak utódjául befigyelt egy 7g civic, természetesen 1,4 és hatchback. Ez jól vált, jó a futómű, klíma is megy, stb.
Szép piros :DDDD
Egyelőre ennyi, többi itt nem releváns ;) Ja és jól fog mutatni a bordó prelude mellett, és a rendszáma is tök hasonló (HWG - HWU)
Lassan úgy érzem magam, mint egy alfás topikban, ott naponta 20 ilyen közig. bírságos fotót tesznek fel. Talán így biztosítják az örök életet az autóiknak...
-
Hát akkor ez duplán bosszantó eset volt neked. Ha legalább meglett volna az a kábel!
Gyorshajtásért engem is csak egyszer bírságoltak. Tavaly tavasszal, a maszkhasználat eltörlése előtti napon.
Tavaly. Anyukámnak akartam venni valami kábelt a számítógépéhez. A kompjúterbolt perceken belül zárt, előttem meg tökölt a sor. Volt két sáv, muszáj volt előznöm.
Hatvanezer.
Ráadásul a boltos nem engedett be, mert nem volt rajtam maszk. Mondtam neki, hogy dehát holnaptól nem kötelező. Azt felelte, hogy de ma még igen.
Gyorshajtásért utoljára sok éve az ex 36 kupémmal fizettem. Akkor Szabolcsból felmentem Bp-re, oda 30 ezer, vissza 30. Odafelé még az m5-m0 hülye kiváltásnál nem is tudom mennyi sebesség határnál, de padlógázzal kiléptem egy kamion mögül, a trafi lekapott,. hazafelé, meg egy buta corsa mögül padló, és 154-gyel be is néztek a kupéba. Az jó kör volt ;) amúgy nem hiányoznak a csekkek, de nem járok lassan, le is kopogom, jó lenne, maradna ez a tendencia.
Engem is egyszer, Szlovákiában 50 helyett 160-nal mentem. Azt mondták, nincs is megfelelő büntetési tétel. Végül 9E Ft-ba került, mert csak annyi volt nálam.
100-as korlátozásig marad a +15, afelett a +20 km/h tűréshatár a védáknál, csak akkor lesznek szigorúbbak, ha megállítanak, de pár km/h óra túllépésért nem fognak büntetni, csak figyelmeztetnek. Gyakorlatilag semmi sem változik, csak ijeszteget a cikk.
Valami százezredessel volt interjú a rádióban, ő mondta a szájával.
Tavaly volt egy Magtisztítás feliratos Stig, akit soha se bírtam megelőzni, se az M3-ason, se a 21-esen. Valami Renault platóssal volt, én meg nem akartam 160+-szal menni. Úgy hetente 3x biztos belebotlottam... :)))
A fehér furgonos, vagy kisplatós transitos, aki letol mindenkit, könyörtelenül ;) Általában Starján környékéről jár Bp-re brazil brigáddal, és mindenkinél jobban siet.
"Ami vonz az E36-ban és a 34-ben az talán az hogy nyersebb autók. A várárlás egyik lényege az a fun faktor azon az 5km-t amikor este jövök haza a munkából"
Szerintem az E34/E36 abban a korban van, hogy nem 5 km-es utakra kéne elővenni. 5 kilométer az biciklivel megteendő út. Ha valóban az a fő szempont, hogy minden nap munkából hazafelé az alatt a 6 perc alatt élvezd kicsit a kocsit (be sem melegszik rendesen a motor addig), akkor inkább egy olcsó nemsajnálós lelakott E46-ot végy szerintem!
Kiegészítésként: A 2 literes 20i mindegyikben gyengusz, bár a duplavanos 20i jobb nyomatékgörbés motor, rugalmasabb.
A 2,2-esek már használhatóbbak, de különösen a koraiak hajlamosak olajfogyasztásra, azt meg csakis motorgenerállal lehet orvosolni, ha nem tud a tulaj vele élni :) Menettulajdonságra viszont már jóval dinamikusabbak, pl e46-ban egész tűrhetően mennek. Szóval ezt azért ne dobd el, mint lehetőséget, ha talász egy magántulaj eladótól, netán több éves tulajdonból és őszinte autót, lehet nem jársz vele rosszul. És ezek diffije már hosszabb, kényelmesebb utazó, mint a 2 liter 20i.
Az igaz, hogy az e36 nyersebb, mint a 46/39 páros. Szerintem sokunk azt fogja mondani, hogy egy 20i-ben nem fogod a hangon kívül a fun faktort megtalálni. A 36-os 20i novanos motor alul elég gyengusz, de nem sokkal jobb az egyvanos m50/52 motor se. Fent, olyan 5000-től megyeget, de még a szabályzása se olyan, mint a 2,5-ös, vagy nagyobbaknak.
A 2,5-2,8 literesek diffije hosszabb áttételes, kényelmesebb utazók, és tényleg nem fogyasztanak többet, sőt, egy kicsit inkább kevesebbet, mint a 20i.
Értékük jobban tartrja magát, mindig nehezebb eladni egy 20i-t, mint egy nagyobbat.
A 2,2 m54 motor se feltétlen rossz, a lányomnak 2004-es ilyen motoros cabrioja van, 5000 km-nél kér fél liter olajat, mondjuk 200 ezer km alatti futással.
Itt az öregek mind azt fogják mondani, első bmw-nek ne vegyél e36 320i-t. Amennyit szánsz rá, tényleg nagyságrenddel jobb e46-e39 vehető.
Szerelés meg: van rengeteg tutorial video a jutubon. E39-ben a pollenszűrő cseréhez csak a motorháztetőt kell kinyitnod, és előtted a két doboz, e46-nál is kb ennyi, csak ott nem dobozban cseréled :)
Azért az e39-ből többször jön szembe 1-1,5 M között egy-egy normális 25i, de néha kifogható sedan, vagy touringban e46-ban is. Nekem e46 23ci volt, de automata, utóbbi miatt nem szerettem, és kivételesen nem akartam átalakítani. Korábbi e36-jaimmal összehasonlítva sokkal komolyabb autó érzésem volt, különösen a futómű jobb, e39 futómű is zseniális, e36-tal nemvethető egy lapra.
E36-ban valamire való sorhatost, ami nem 20i, vagy nem 20i motorkódos, ellenben nagyobb motorral szerelt, nem talász mostanában vagy egyáltalán eladót, vagy a belőtt, másfél millás áron, vagy alatt. Ha meg igen, van vele valami, kell rá költeni - többet, vagy kevesebbet. De ez igaz lesz a másfél millás e46, és e39-re is. Ár/értékben e39 a te autód sztem. ;)
Csak egy reális, jó tanács-szerű véleményt írtam szamárvezetőnek. Értsd pozitív értelemben! :))))
A 10 literes fogyasztára fel vagyok készülve. Ami még eszembe jutott az az hogy talán egy E36-ot könnyebb otthon szervizelni - gondolok itt az áltlános dolgokra mint a futómű, fék és egyéb dolgok - mint egy 46 vagy 39-et. Rosszul gondolom? Alkatrész árban van lényegi eltérés?
Ami vonz az E36-ban és a 34-ben az talán az hogy nyersebb autók. A várárlás egyik lényege az a fun faktor azon az 5km-t amikor este jövök haza a munkából és talán ezek a modellek jobban éreztetik ezt. És nem akarok a körforgóban forogni meg elrajtolni minden karany után. Jöhet a kérdés hogy akkor miért nem veszek egy avensist - azért mert egyrész sose volt BMW-m és ki akarom próblani. A hang amit ad a motor és az értékállóság.
Teljesen hétköznapi használatra kell. Nem akarok semmi extrémet csinálni csak az oviba meg a munkahelyre elmenni. Dizelt nem akarok mert egyrészt nem jó a hírük és eleget hallgattam már az A4-em kerregését.
Napi használatra e46-e39 sokkal alkalmasabb, és a másfél millás árból egy nagyjából elfogadhatóbb példányt vehetsz. Nekem e39 van, duplavanos m52TUB20 motoros. teljesen jó a motor, 343 ezer km után sem eszi az olajat, selymesen jár.
De mivel volt már mindenféle, nem erősítem meg a vasblokkos választást, ne gondold, hogy azok minden is kibírnak. Láttam már hordósra kopott vasblokkot, nem egyet, a Nikasil az m52-őn kemény, és jól bírja, rendszerint 300-400 e km-es blokknál is normális állapotba van. Én kimondottan szeretem az m52 egyvanos, és dulavanos motorokat, és azt se bánom, ha össze kell egyet rakni. A 28 a kedvenc, de a kettőfeleket is bírom. Ez a 20i csak azért lett megvéve, mert olcsón jött szembe, és kellett egy vonóhorgos igavonó állat, kombiban. De nem bántam meg, megérte az árát.
Ne félj a 2,5-ös verzióktól, se a 23i, se a 25i nem rossz, és nem is sznek többet a 20i-nél, ellemben sokkal dinamikusabbak.
Nekem a 39 touring 130-nál 8,5 körül eszik tesztelve. Az ex e36 23i touringom 8,3-at evett ugyanígy. Városban viszont bőven 10 l felett eszik minden sorhatos benzines. A 39 14-15-öt is a nagy bódéjával.
Az E46 / E39 sokkal olcsóbb, miközben általában jobban felszereltebb. Ha a napi használat munkát jelent, akkor olyat vegyél, amit már rögtön utálsz és akkor nem a munka miatt utálod meg. Mindenképp elismerést érdemel, hogy nem dízelt akarsz. :) Az M52 is jó, gondolom úgyse akarod turbózni meg ilyenek...
Körbe jártam már az összes forumot információ gyűjtés gyanánt szóval ide is eljutottam. Napi használós 6 hengeres benzines BMW-t keresek. Évi futás 8e km. Szóba került az E34 520i 91 utáni vagy E39 520i esetleg E46 2000 elötti - M50B20 motort keresek ugy tudom ez egy egész megbizható darab - jobb mint a későbbi 170-es verzió. A keret kb 1.5m + plusz alapszerviz ami vétel után kell - olajok, vezérlés stb. Tudnátok érveket/ellenérveket mondani az E36 mellett az emlitett tipusokkal szemben?
Azelőtt is hozzányúlkáltam az autóimhoz, így egykor e30-am, és accord kupém se marad érintetlen, bár az accord nem sokat lett faragva. Jah, az azelőtti mazda 323-asom se volt érintetlen, jah, a céges e12 colrolla sem, talán a ladák gyári megoldással működtek mindenben :)
A bmw faraghatósága az e30-nál nagyon megtetszett, és a hülyegyerek megvolt hozzá ;) És annál is hozzányúltam a motorhoz, az egy banális rossz légtelenítés után felforralta a vizet, majd hengerfej repedésig fajult, mert óvatosan mentem vele 100 km-t :) és az Is hengerfej nem bírta.... Majd ott azért nem voltak halmozódó problémák, csak a család ifjabb söfőrjelöltje kicsúszott vele egy sportos kanyarban, majd hazajövet azt mondta nem sok baja lett, de egy kicsit fura a kormány :DDDD Persze, az egész eleje elment, miután keresztbe kiütött vele egy nagyobbacska szegélykövet....
Meg, hogy csakl pörögjön a fórum valamennyire, a fűnyírómra felkerült a minden már, most tényleg csak programozás kéne. Mentem vele hétvégén 300 km-t, frankó a hangja, odébb is áll, de a check engine kivillan, olyankor kb 10%-kal gyengébb. Pedig minden is új, már kezd elegem lenni, a szívósort is Ámerikából rendelt gyári tömítésekkel raktam össze, hogy fullon passzoljon, s az alapjárat is elég magas amióta felment, kb 1.300-1.400 körültől nem megy lejjebb.... Hát azért fasza, hogy van, de már az én f@xom is kivan lassan. Nem is a pénz, ami rámegy, csak az állandó foglalkozás igény :DDDD
De emlékszem az első e36 kupémra, míg hozzá nem nyúltam a motor építéssel, semmilyen gond nem volt vele, csak ment és kész :DDDDD
Azért jók ezek a 300 km-ek, igaz, most nem a hegyen mentem vele, hanem az Alföldön.
Nekem úgy tűnik, hogy az ajtóban lévő kp zár motor nem volt csak még cserélve. Azon kívül esetleg kábelprobléma? Anno nekem is volt ex kupémnál, nem volt könnyű rájönni.
Sziasztok óriási segítség kellene nekem E36 coupe az alany.
A probléma a következő a vezető oldali ajtóban nem működik a zárelektrónika.Azt csinálja hogy ha becsülöm az ajtót nemnhuzza fel az ablakot viszont ha becsukott ajtónál lenyomom a gombot akkor 30mp fent marad utána visszaengedi...és olyankor már nem megy a középső lámpa se még a kocsit se tudom zárni .olyan mint ha a kocsi folyamatosan azt érzékelné hogy az ajtó nyitva van..groundmodul csere megvolt de semmi B oszlop zár ütköző csere is megvolt már a 3.is
őszintén már ő is uncsi, elején izgi volt a szerelős blog, demár fszom se kiváncsi rá... hiába st az a focus. meg jobban belegondolva évek óta faragja és még nincs is kész a verda...
Ma elképesztő dolog történt: a fűnyíró összerakásához mindenképp kellett alternatív megoldás, mivel a nagyobb pillangószelephez nem volt jó a gyári gumikönyök. Hol kaptam megoldást? Homasita :)))) pont kiadja az ívet a náluk kapható polírozott alu cső, még a becsatlakozó rész is stimmel, szilkon csatlakozók is jók....mindez 9600 HUF-ért... Nem gondoltam volna, ha jól sejtem nem véletlen van össznőve a honda és a Homasita...
Még nincs összeszerelve, de az ívek, csatik ok. Nem is fog szarul kinézni. :D majd egy fotó jön, ha kész lesz.
Egy ilyen verseny 190-es futóművének mennyi köze van a Sport Evo-éhoz? Szerintem semennyi.
Tuti egy mind a 4 kereket minden létező irányba állítható szerkezet van alatta.
Emlékszem, mikor Michelisz Norbi odacsapta a WTCC Hondája hátsó hídját Marokkóban, és utána menni kellett Dél-Amerikába. Az olasz JAS készítette azt a 3 autót, ami ott elindult. Eltört a szénszálas hátsó híd. A JAS-nak sem volt tartalék alkatrésze, de végül a föld alól kerítettek egyet. Az ára vetekedett a lottó 5-ösével. Szóval ezért írom, hogy a versenyautó futóműnek valószínűleg köze nincs a gyárihoz, nem csak annyi, hogy keményebb rugók és gátlók.
Igen, vannak még értelmesebb tartalmak, de nem a Totalcar berkein belülről jön. Szerintem az a baj, hogy most van kb. 20 különböző magazin-csatorna, folyamatosan tolják a tartalmat. Jobb lenne 1-2, ahol van színvonal, koncepció mögötte, nem csak valami adhoc, ami szembe jön.
Innen volt lehetőségem .Sajnos az egyik parádi felfutáson korlátot fogott az elejével.Valahol van még belső kamerás felvételem , megpróbálom előkeresni.
A BMW az első McPherson / hátsó ferde tengelyű hosszlengőkarjával egy kihalt dinoszaurusz az 1982-ben a 190-es Merciben megjelent első kettős keresztlengőkar / hátsó 5 db térlengőkaros futóműhöz képest.
Ezért gondolom, hogy a 190 Evo odavert az E30 M3-nak, bár soha egyiket se vezettem.
Mint futómű, aminek a lehető legjobb kapcsolatot kel laz uttal megoldani, nem jó.
Nekem mást jelenthet azt hiszem a "jó futómű". Próbálj meg egy Golf2 GTI-vel gyorsan autózni. Nem fog menni. Ülj át a vele egykorú Civicbe, azzal fog menni.
Ezzel én is így vagyok .Nagyon bejön a 90-es évek eleje .Fiatalságom emlékei , más autók voltak mint a mai gépek .Volt ami tényleg jó volt , volt ami borzalmas .Mondjuk ez most is így van.
Azért ezt nem mondanám , de tény , hogy kifinomultabb a japán .Viszont nem tartósabb .A prelude alatt nem volt sport futómű , azért mert lapos az nem azt jelenti.
Nekem meg nagyon bejön ez a 90-es évekbeli japán technológia, akár divatból, akármiből csinálták. Nagyon is tisztában vagyok azzal, hogy egy modernkori akár bmw, audi, sőt VW is képes úgy kanyarodni, ahogy ez, de ennek a fílingje nem jön át már semmiből, ami újabb. 1993: jelentős időszak az életemből, akjor házasodtam, egy évvel azelőtt diplomáztam, egy évvel később született az első gyerek.... Ha beülök, még visszajön a forrófejű fiatal hülyegyerek érzés. Már csak ezért is nagy a jelentősége ennek a fűnyírónak. Akkor csak a nyálam csorgathattam, és akkor is jobban tetszett mint a crx, az meg újban volt egy gazdag haveromnak.
Pontosan ez öli meg a dolgot , ha ebből valamelyik nem működik rendesen már vége. Értem a japán autók futóművét , próbálták nagyon pontos szintre hozni csak sajnos divatból. Nem egy Honda NSX .
Nincs semmin, semmi felirat, a rugón sem. A gyári magassága 129 cm, lemérem, kíváncsi vagxok mennyi. Mondogatták, amit te is, hogy gyárit lehet fokozni, már próbálta szakguru, sok ilyen után, azt mondta elég jó, de nehéz megmondani - mihez képest.
Nekem eléggé átjön a visszajelzés, sokkal jobban, mint az e36 B12 gátlókkal. Majdnem kirázza a vesét, és igen feszes, normál használatra már majdnem túl sok. Mindegy is, ez nem az a fórum ... :)))))
Hogy a prelude futómű lovaskocsi kategória? ;) Lehet, hogy nem vagyok autóversenyző, de azért ez kanyarodik rendesen. És futómű genetikailag sem rossz konstrukció ;) A civic azért kommerszebb Persze ebbe is tudom, hogy van komolyabb cucc, a futóműhöz is, akár Bilstein, meg a Tein, stb...
Amúgy fogalmam sincs, hogy van-e benne tuning, fekete a gátló, rugó, és nincsenek PU szilentek, ellenben elég kemény és minden szilent/gömbtámasz feszes. Sztem gyári amúgy, a volt tulaja Honda szalon/szerviz tulaj volt. A vezérműszíj is gyári honda volt rajta, sztem mindenől gyári került rá/bele.
A gumi nagyon sokat számít , de ha lovaskocsi futómű van alatta mindegy milyet szerelsz rá. Szerintem az említett honda gyári futóműve nem a sportos kategória.
Ahogy én tudom: nagyobb gyártóknál van 3 fajta, hard-medium-soft, a megfelelő hőmérsékletre-kopásra. A semi-slicknél vannak E jeles, tehát közúton is legálisan használhatóak. De amúgy sem tapadnak rosszul, inkább az esőnél a vízelvezetés a gyengéjük. A slick-eknél sokkal nagyobb az érzékenység, hidegen rosszabb a tapadás, mint egy sima utcainál is akár..
Úgy tudtam, a semi-slick szarul tapad, amíg be nem melegedett. És utcai használatban nehezen vagy egyáltalán nem melegszik be. Persze pályázni jó, ott fel tud melegedni.
Én nem láttam, kimondottan semi-slicket kerestem. Mivel úgy sincs csak rendeltetésszerű használatban a fűnyíró, nem tennék rá mást. Idén már azért pályanapokra is elmennék. Majd egyeztessünk! :)
Egy véleményy kérdés: A fűnyírómon öreg nagyon a gumi (2015-ös). Gondoltam valami semislicket venni. Nézem a Nankang NS2-R-t pl. Vagy Yokohama Advan, vagy Federal 595. Szerintetek? Minta/ár a Nangakngnak kedvez.
Felraktam szombaton a retek pólóra a korábban jó ötödikkel rendelkező váltót. Mentem vele 2 km-t! amely során 3X kapcsoltam fel ötödikbe, aztán már be se lehet tenni. Nem a kulissza a szar, egyszerűen nem lehet leoldott kulisszával se betenni, sehogy se, magakadt az útja....
Asszony megértette, hogy ezt nem erőltetjük tovább....
Én mindig röhögtem a 328 ZF-jén, hogy milyen hosszú úton jár, meg nem pontos, meg hol az 5. fokozat, de mostanra megtanultam vele gyorsabban váltani, mint az MX5-tel.
Pedig a bmw (kézi) váltók sem mind etalon, különösen a Getrag, bár abból is van jó is, pl a 260-as. A ZF áltában jobb. A kulissza meg meg se közelíti a japán autókét, de maga a váltók azért nem szarok.
DTS,CTS próbáltam nem 100 km-en .Nekem túl amerikai , igazi utazó autók , egy bizonyos életérzés az biztos , erős ,de ugyanakkor sárnehéz és nekem végig az jött le ..ez az autó nem gyorsaságról szól .Mindkét modellnél.
Ez biztosan így van. A héten mondta vállalkozó barátom, hogy van a 2 éves 220 e Eklasse mercije, 9 fokozatos automata, 70 ezer km-rel, és valamely alsó fokozat (talán a 2-es) szarul kattan, már nem az igazi.....
Ellen példa: Van a retek kézi váltós pólónk, amely ezres, és 215 ezer van benne. Ami volt az eredeti váltója, a hátra fokozat kiment, amit vettem bontottan két éve, abban meg az ötödik. Most, hogy kiesett a béka civic, így nagyobb szükség van a pólóra, így mindenképp kell az ötödik fokozat. De ilyenhez nincs egy ép bontott váltó, egy retek szar mindegyik. Az eredetit megjavítottam, az egyik kapcsolóvilla elhajlott valahogy, azért nem volt hátramenet.
Amiben az ötödik lett szar, az egész bele lóg, műanyag csapágy, stb, a tengely ki volt már hézagolva, de így se jó....
egy 50 lóerős autóra nem tudtak egy értelmes váltót szerkeszteni? A bontott árak az egekben, és nincs, mert mind szar, mert borzasztó gyenge konstrukció.....
Utánagondoltam; eddig 5db aut. váltós kocsival volt dolgom használóként és ebből négynél többé-kevésbé bekrepált a váltó. 33 kéziváltósból csak háromnál volt gond (így vettem), ebből egyet 40e-ből meg lehetett javítani. Kimondható, hogy az aut. váltó sokkal sérülékenyebb?
És azért nem túl sokkal erősebb fékhatás az egydugattyús nyergekkel.
Én lehet inkább próbálkoznák pl EBC, vagy Ferodo tárcsa-betét kombókkal, a gyári féknyereggel, esetleg annak felújításával kombinálva. Egy dugattyú-karmanytú csere is csodákra képes sztem megfelelő sportolásra alkalmas betét-tárcsa kombóval. Tárcsából is vannak mart, vagy fúrt/mart kivitelek....
Az e46 30i fék plugplay felmegy a féknyereg, elől legalábbis. Hátul már másabb, célszerű porvédő tárcsát is cserélni, meg a kézifék matekot igényel. Én hátra a 46 20d/25i/28i hátsó nyergét tenném, az tényleg egy az egyben felmegy. És nem oly rossz, elől 325, hátul 296-os méret.
Azok a jó drága, kétrészes, alu középrészű fékek vajon milyen nehezek lehetnek? Stop Tech, D2, K-Sport, Brembo... Egyrészt az alu nyereg is könnyebb a vasnál, másrészt a középrész talán visszahozza a nagyobb fékszalag miatti különbséget...?
Ma el kellett búcsúznom a kis fűnyírótól. Az egyik lányom munkába menet kiütotte egy octavia, szerencsére csak egy kis agyrázkódás, de nem komoly, a kocsi viszont gtk. Nyúlvány elment, légzsákok nyíltak... Az ovtaviában az utasnak a szemüvegét széttörte a légzsák, összefaragta az arcát, a bordája is törésgyanús volt.
Vigyázzon mindenki, vétlenül is így járhatunk ennyi bamba között.
Neked valódi karbon van ugye? ;) Na olyat néztem az ebay.de -n 1000 eurotól indul. A hondára is van, klb ugyanannyitól. E39-re meg semmilyen tuning nem megy a motor átépítésen kívül, kompótom meg már nincs ugye.
Off: Tegnap volt 30 éve, hogy forgalomba helyezték a - hondámat :) Menni akartam vele egy kört, de már késő volt, a héten ennek örömére kitaposom a szemét :DDDD de százas benzint tanklolok bele.
E36 1997 évjárat 4 ajtós a belső tér lámpa nem kapcsolódik fel ajtó nyitásra. Manuálisan fel lehet kapcsolni. Kiméregettem az ajtó érinkezőktől a kesztyűtartó mögötti dobozba menő kábeleken mindegyik ajtó kapcsoló kapcsol rendesen. Lakatosnál volt az autó úgy vittem, hogy kiszedtem az anyós ülést. Vissza lett téve de az Air Bag lámpa nem aludt el. Elvileg csak resetelni kell. Budapesten (~észak) van valakinek ilyen régi diagja amivel meg lehetne csinálni? Lehet hogy emiatt nem kapcsolódik fel a belső tér lámpa ajtó nyitásra? Vagy valami más ötlet? Tanácstalan vagyok mint egy kis község :)
Nézegetek egy autót a SZÜF-on. Nem értem, hogy kerülhetett 3 év alatt 17-szer feljegyzésre a km-állás, ha egyszer sem cserélt gazdát a kocsi és a forgalomból se lett kivonva???
Az I4-es is ötajtós. Az a durva, hogy 2,2 tonna. A 40-es csak hátul hajt, az M50-es elöl-hátul is. A hódpofát, meg a tömegét leszámítva elég jónak tűnik...
Rákerestem, 795 Nm-rel elektromos drag 3-as, nem tudtam, hogy ilyen is van. 30 millió az induló ára. A típusjelzésből azt se tudtam volna, milyen alakú autót kell keresni. Rendszám azért kéne legyen rajta, nem?
Sportos teljesítmény, amely felvillanyoz: a BMW i4 M50 az első olyan jármű, amely a BMW M innovációs erejét és a BMW i erényeit ötvözi. A két világ találkozásából létrejött, tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 mozgatásáról két BMW M eDrive motor gondoskodik, amelyek Sport Boost módban elképesztő, 544 lóerőnyi (400 kW) teljesítményt bocsájtanak rendelkezésre a BMW M modellekre jellemző dinamizmust ráadásul eleddig soha nem tapasztalt formában prezentálják. A merőben újszerű, abszolút emissziómentes vezetési élményt a jármű progresszív dizájnnal fejeli meg, amelynek köszönhetően az autót körüllengő atmoszféra egyszerre sportos, exkluzív és ultramodern. A BMW M első tisztán elektromos Gran Coupéjaként a kivételes, kategóriateremtő jármű tekintélyes hatótávjával, luxus szintű térkínálatával, valamint intelligens hálózati megoldásaival nagyszerűen teljesít a mindennapokban.
Látok az utcán egy ilyen modern BMW-t parkolni. Annyira modern, hogy ennek már rendszáma sincs. Nézem, hogy mi a rosseb lehet ez. M3/M4-re hajaz, de nyilvánvalóan egyik sem. Akkor mi?
Megkerülöm, az van a hátuljára írva, hogy i4 ///M50. Na hát én ezeket már nem tudom követni. i4 is van? És mi az, hogy M50?
Na aztán visszasétálok a szépséges youngtimeremhez.
Kérdezi egy bácsi, hogy elégedett vagyok-e vele és hogy hány kilométerrel vettem. Az ilyenek mindig jól esnek. :)
Sziasztok, vettem donornak az enyém mellé egy másik 36-ot, viszont abba 4 elektromos ablak, digitklima, gyári kulcsos kozpontizar, kodlampa és még a hátsó haromszog ablak is futheto (sedan), nem is gondoltam hogy volt ilyen verzió. Lényeg lényege ami mellė vettem abba egyedül elől van elektromos ablak, tetőablak és kb. Ki is merült az extrák listája. Az a terv, hogy átpakolok ebbe minden extrát, kérdés ez mennyire szivós? Abba high-os gm modul van míg amibe raknám low, ami ugye 1csatis, tudnátok pár bekötési rajzot küldeni?
Egészen újakat nem ismerem, de egy Ferrari motoros Spyder volt nálam javításon. Az alapján a kivitelezés minősége közepes. Nyilván relatív olcsó, tehát ár-érték arány.
Nálam is a körülmények változtak. Elköltözünk, ide nem nagyon kell autó, robogóval járok, de a BMW-t magtartottam érzelmi alapon, de most is csak kb 1000km ment bele a két műszaki vizsga között.
Ugyanabból a fényképes dobozból: az országban az első hivatalos márkakereskedésből eladott 911, amikor a Porsche Hungária csak egy bérelt iroda volt a Deák téren. Átadás előtt, kár, hogy a rendszám még nincs rajta!
Hát, egy új M4-est talán meg tudnék spendírozni (ha eladnám árában mind az 6 autómat), csak hát elmúltam már 39 és a budai viskó is hibádzik, szóval loser vagyok - meg azért ennyiért inkább egy Maserati GranTourismo 4.7 V8 bejáratós állapotban inkább jöhetne (az új már megfújt V6).
Bocsi BMW fanok, ugyan én is súlyosan az vagyok 2 db E38 740d-vel, de a ferka moci+sexy beast kaszni azért az csak valami...
Az ősi színnek tartott ezüst nyíl szín nem igaz, a Mercedes eredetileg hagyományosan német fehér színű volt. Majd a legendás festék lekaparásos súlycsökkentés után nyerte el az alumínium ezüstös színét, ugyanis az autó alumínium borítású volt.
Most meg ez a fekete... szerencsére lassú is, erről is le kéne kaparni a fekete festéket. :)