Ha a fényerő pulzál, akkor igen, valószínűleg a feszültségszabályzó a rossz. Egy régebbi, analóg (mutatós) multiméterrel még mérhető is, ha pulzál a feszültség.
A másik kérdésre is igen a válasz, lehet külön cserélni. Aztán az, hogy hogyan, mennyire bonyolult, az a generátor típusától függ. Többfélével is szerelték, így nem mondható meg az autó adatai alapján.
Sziasztok, 2001-es 307-es benzin 1.6 16v, este ha világítást kapcsolok a fénye vibrál. Nem túl zavaró ,de észrevehetően. Amúgy az akku nem merül,indít rendesen. Az izzók hagyományos halogének,nem ledek. Generátor NEM zörög vagy nyikorog. Fesszabályzó lehet? Azt lehet azt külön cserélni?
Nekem úgy sikerült ,hogy beléptem Citroën Sipos oldalára ott találtam Service Box linket.Leírtaknak megfelelően beléptem.Az alap dolgok rögtön hozzáférhetőek lettek.Sajnos a lényeget a Citroën fizetőssé tette.Citroen Fábiánnál is működik.Remélem tudtam segíteni.
A duda biztije a motortérben van.és ha jó akkor mérd ki a duda csatijábsn mit mérsz. 12v és testet. ha nyomod a dudát, A kormány testet zár ha benyomod, abban is lehet szakadás ha 22v meg van a dudánál. a fűtés nél meleg motornál nézd meg a motortérben a bemenő csöveket az utastérbe forróak e? ha igen a akkor az utastérbe a tűtőegységben a terelő, vagymondják elzárólapnak is azt mozgató motor vagy mechanika nem működik, Diagnosztikával lehet tesztelni. LEXIA DIAGPP2000 EZEKKEL jól lehet diagnosztikálni a peugeotot.
Ez a lámpa egyébként azért került kiszerelésre mert műszakin nem engedték át vele..... venni kellett egy gyári szettet külön és azokat betenni a helyükre. Anno úgy néz ki nem volt ennyire merev-fos a követelmény mint most.
Szerintetek ez milyen márkájú, értékű hátsó lámpa lehet (működőképes)? Egy szerelő srác gyári Peugeot tuning lámpának mondta...... Mibe kerülhet vajon ez darabonként vagy komplett hátsó árban?
Kérnék egy kis segítséget! Peugeot 307 Pres. 1,6 benzin 2003 évjárat. Automata klíma van benne, de nem fúj csak hideget. És a duda sem szól. Biztik ellenőrizve.
Adott egy 2002 Peugeot 307 1.6 benzin. Ma reggel kidobta a catalytic converter fault hibát. Alapjárat egyáltalán nincsen, traktor hang és szörnyen büdös lett. A motor ereje teljesen elszállt. Előtte nem volt még hasonló probléma sem. Az autóban egyébként 230.000 km van. Olvastam, hogy ez gyújtás hiba miatt is lehet, vagy jeladó probléma. Nektek mi oldotta meg a dolgot? Mit érdemes ilyenkor először megvizsgálni?
Nem hibakódot kellene akkor keresni, hanem a paramétereket megnézni a diaggal.
Ha ott minden stimmel (amit nem annyira hiszek, de előfordulhat), akkor pl. lehetne üzemanyagnyomást mérni, mert gyenge üzemanyagszivattyú is okozhat ilyesmit akár. Aztán jöhetnének a "falsch" levegő keresési eljárások is esetleg. Aztán a jeladók csatlakozói is szeretnek vacakolni, azt is érdemes átnézni. Jeladókat ki lehetne mérni. Stb. stb. Mármint az "ad-hoc" jellegű cserélgetések helyett.
Sziasztok, tanácsra lenne szükségem. Feleségemnek van egy 2004-es 307 Peugeotja. 1.4 benzin 70ló. Lassan fél éve azzal a problémával küzdünk, hogy hidegen lehörög, dadog, ill nem akar reagálni a gázpedálra. Ha elindulok vele van, hogy hiába nyomom be teljesen ugyan úgy alapjáraton jár a motor, majd egyszer csak a sokadik rá rugásra megy tovább és veszi a lapot, de akkor is darabosan. Jobban nem tudom leírni a hibát, majd próbálok valami videót felvenni. Több szerelőnél voltunk már, de mivel egyik sem volt Peugeot szakértő így, azt mondták, hogy nagyon sok minden lehet kezdve az üzemanyag szűrővel, gyújtótrafón keresztül sok minden lehet. Csak próbálkozással tudnak rájönni mi lehet a gond. Magyarul elkezdik kicserélgetni szépen egyesével a szóba jöhető alkatrészeket és majd egyszer csak meggyógyul. Ha a lista elején jövünk rá akkor 50 ha a végén akkor 200+. 10-20 km megtétele után tökéletesen megy, ereje van, nem füstöl, 1,5 éves 10e km futott gyertyák vannak benne, hibakódot nem dob. STP Injektor tisztítót próbáltunk eredménytelenül. Vagy esetleg a csoportba tudtok e ajánlani valakit, aki csak Peugeottal foglalkozik, és csukott szemmel szét összerakja az egész autót és ismeri minden hibáját.
Sziasztok! Adott egy Peugeot 307 1.4 Presence 2003. Néhány hónapja menet közben a motorvisszajelző lámpa elkezdett villogni és kiírta hogy Catalyitic Coneverter Fault,ez eltűnt majd az antipullation fault gyulladt ki (amit amugy minden elindulásnál kiír).Egyik henger kihagyott, nem gyorsult az autó és traktor hangja volt. Arra lettünk figyelmesek, hogy csak melegen csinálja, hidegen már+néha újraindítás is elég neki. Vettünk bele benzin adalékot hátha jobb lesz és jobb is lett, nem csinálta kb 1 hónapig egészen máig.
Ha esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával, annak megköszönném a válaszát.
Sajnos nem ér 10 fillért sem, egyszerűen nem tud értelmes adatot kiolvasni, főleg nem 2002-es autóból. Aliexpressen van PSA-COM nevű, az meglepően jó a szoftverrel, amit adnak hozzá. De attól meg nem sokkal drágább a gyári klónja ugyanonnan.
Valamint kinek milyen tapasztalata van a pár eFt-s OBD-II diagnosztikákkal (pl. ELM 327). Azt tudom, hogy nem olyan, mint egy gyári (vagy egy gyári klón), de nem is ez a cél.
Visszaolvastam itt a fórumban, jópár éve volt szó róluk, akkor sem húzták le. Azóta eltelt pár év, az eszköz+program is változhatott, plusz lehetnek azóta tapasztalatok.
A greenpeace szerint ´24-től Pestre már nem lehet bemenni vele, már ha Euro4-es. Amit még túlélnék, de ha a többi megyeszékhely is elkezdi majmolni, akko´baj van...
Még írtam is nekik, van-e vmi konkrétum, pontosabb ütemterv -pl a benzinesekre- de nem kaptam érdemi infot. Nekem RHY van...
Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S2000/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s2000-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.
Segítségre lenne szükségem!Rosszul sikerült akkumulátorcsere-eredmény,nagyjából minden működik,de az ajtók nem zárhatók.Diagnosztikával bezár az összes ajtó,de sem kulccsal,sem távirányítóval nem történik semmi.Kulccsal persze a bal első mechanikusan lezár,de azon kívül minden nyitva marad.BSI-reset kb. 20xszor megvolt.Valami ötlet?Előre is köszönök minden tanácsot.
Gondolkozom az autóm eladásán. Bár utóbb keveset voltam, az autóm itt is és a Népítéletben is lekövethető (Kanoroszlán). SW 2.0 HDI, 7 ülés, 17" és 16" nyári-téli gimigarnitúra, háló, kerékőrők, váltózár, és szűk 250 ezer van benne. Általában - de télen mindig - prémium gázolajjal tankolva.(tőlünk nyugatabbra prémium kúton nem ragaszkodtam ehhez, itthon igen) Bemutató autó volt, 2006-os gyártás, nálam lett 2007. 02. 08-án forgalomba helyezve. Dohányzás nem volt, kint legfeljebb nyaralás alatt aludt. 10 éves korában (150 ezernél) vezérlés csere. Kuplung csere volt még benne, meg Jena töltötte vagy 2 éve a FAP tartályt. Új gyári lámpákat is kapott, mert beködölt a régi. Izzító gyertyák egy éve lettek cserélve, fékek tökéletesek, cserélve voltak nem rég, először. Pár éve volt cserélve a klíma hűtő is, előző kilyukadt. Szóval nincs kókányolás, csere volt. Új típusú a kézifék bowden is, a gyári befagyós volt. Ilyen malőr nem ért, de téli túra előtt célszerű volt pár éve a csere. Ezt csak amiatt írtam, hogy tényleg minden apróságra igyekeztem figyelni.
Igazából nagyrészt 2., 3. autó volt. Külföldi utak, illetve nagyobb távolságra volt főként használva. Egy éve áll frontvonalban, de mivel 5 perc séta a munkahelyem, így legfeljebb bevásárlás hetente-kéthetente. Egy koccanásom volt, első rácson figyelt be egy Suzuki, az cserélve lett gyárira nyilván. Képek itt megvannak a fórumon. Vezető oldali ülésfűtés megnyekkent, beletérdelt egy szerelő sajnos. Szervizkönyv nincs vezetve, de minden számlát megőriztem. Így igazolni tudom az évenkénti olaj és összes szűrőcserét, 60 ezrenként a váltóolaj cserét, illetve mindent, ami cserélve lett. Még egy esztétikai hiba: a bal első ajtót valami ökör parkolóban a térdével megnyomhatta, ha a fény úgy esik rá, látszik. Ezt 20 k alatt orvosolják. Cascom van, egy első szélvédő cserén már gondolkoztam némi karcosság miatt, ez is belefér, ha valaki komolyan gondolja a vásárlást.
Ennyire tökéletes autóm még soha nem volt. Miért adom el? Mert dízel, és parázom, hogy esetleg nyugaton nem mehetek be nagyvárosba. Na meg még talán tudok valami hybrided venni nyugdíj előtt. (ha van spanja valakinek, örömmel megköszönöm a segítséget)
Szóval ha valakit érdekel tényleg megbízható, rendszeresen karbantartott, nagyon megkímélt, teljesen üzembiztos oroszlán, jelezze. Gyula-Pest vonalon mozgok, meg tudom mutatni. Az eladás időpontja attól függ, másik mikor jön szembe, keresem és minél hamarabb pontot akarok tenni az ügyre. Tehát közeljövő az eladás.
Még annyit kedvcsinálóként, hogy Jena belepiszkált anno kicsit. Kiírta a gyári adatokat, tehát visszatölthető. Országúton 5-ben 90-100 körül 4 l körül, 110 6-ban 5 körül, 130 pedig 6-6,5 körül. Ami érdekes, hogy lejtőn lefelé még jobb a fogyasztás. Szakadékban nulla lehet, ott nem próbáltam, viszont 210-et simán futott 2 éve Hollandia irányába. Hát ott a fogyasztás kicsit több volt... Ennyi. Ja, az ára: nem tudom. A piacon árultakból nem akarok kiindulni, mert tudom, mit adok el. Azért kíváncsi vagyok, mennyiért számítanák be, de gondolom, hogy az felejtős opció lesz. Átverni senkit nem akarok és nem fogok, de amire gondolok, az nyilván 7 számjeggyel írható le tizedesvessző nélkül, viszont aki veszi, annak nem kell a szükséges "mindent cseréljünk le" kötelező formulából kiindulni. Csak tankolni, menni és örülni.
307-est még nem takarítottam, de általában az olajteknő leszedéséhez nem kell megbontani a motort...
A benzin betöltést nem vállalnám, mert valamennyi biztos maradna benne, és az rontaná az olaj kenési tulajdonságát :(
A régi olajba leeresztés előtt szoktak tölteni "motortisztítót" (egy petróleumszerű valami), és azzal járatni a motort leeresztés előtt. Erről ugyanaz a gondom, mint a benzinnel... és ha belemegy a hidrotőkébe?
Inkább szedd le, mosd ki brigecollal vagy gőzborotvával, töröld tisztára, rakd vissza új tömítéssel.
Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az olajteknőt szeretném kitakarítani az esetleges olajsártól.( 20 éves a 307-es).Ám nem akarnám megbontani a motort. Lehet-e úgy kitakarítani,hogy a motorolajat leengedve,olajszűrőt kiszedve majd a házát szűrő nélkül visszatekerve a nívópálca nyílásán át beöntök 2-2.5l benzint (hogy az olajpumpa szívószűrő rácsa is beleérjen), majd állni hagyom egy napig. Azután benzin leenged,szűrő betesz, olaj feltölt, és kész? Ez így lehetséges? Nem teszek így kárt valamiben?
Kezd kiakasztani ez az autó. Kivettem a BSM-et, hogy végigmérjem a relét benne, meg a vezetékelést. A relé egyébként jó. Viszont most, ahogy visszaraktam, megy az ablaktörlő, égnek a lámpák, és semmilyen kezelőszervre nem reagál. Biztiket, csatlakozókat többször végignéztem, BSM-et háromszor kiszedtem, újra visszaraktam, de semmi javulás. Úgy tűnik, mintha a COM2000 nem kommunikálna. Még kiszedésnél fotóztam egy fura gányolást, lehet, hogy itt van valmi szétcsúszva?:
Lenne itt egy 301, 2014 évjárat, 1.6hdi, 128eKm-rel és kb. 2 hete melegen nem nagyon akar indulni, most meg már hidegen sem mindig. Akksi jó, önindító teker. Gázolajszűrő még nem volt cserélve újkora óta, de arra nem gyanakodnék (hiszen az inkább menet közben áll le ha eltömődik). A mágnesszelep jutott még eszembe, csak azt meg így elsőre meg sem találtam, tud esetleg segíteni valaki?
Az ajtó központi zárak nyitása-zárása 99%, hogy relézett kimeneten keresztül működik.
Visszafelé nem fog bezavarni, ha a riasztó szintén relézett központi zár kimenetét ide csatlakoztatod.
Nagyon régen szereltem riasztót, akkor is a Citroenembe, szerintem ugyanaz, mint a PUG. Kimértem és mintha rémlene, hogy feszültség vezérelt a nyitás-zárás, értsd 12V-ra zárt, 0V-ra nyitott volna (vagy fordítva), de lehet, hogy már rosszul emlékszem. Csak rémlik, hogy pöcsölnöm kellett a rákötéssel, diódákkal kellett szétválasztgatni.
Ha rosszul emlékeznék, akkor egyszerűbb a helyzet, de a dióda akkor is kell.
A riasztó kimenetét szét kell osztani ahány ajtót nyitsz vele, annyi felé és javasolnám, hogy iktassál közbe egy-egy diódát (mondjuk 1N4001-est). Így egymástól le lesznek választva, nem zavar be semmibe ami a kocsi ajtajainak a normál működése és a műszerfali visszajelzések is jók maradnak.
Ha a nyitás érzékelést akarod megcsinálni, akkor szintén dióda leválasztás szükséges a riasztó érzékelő bemenete felé, de ide elég egy-egy kisebb terhelhetőségű 1N4148-as is.
Szia,köszi a segítséget. Csak a canbus-ban vagyok járatlan,az eddigi autóimban magam szereltem a riasztótol kezdve a szakaszos ablaktörlőn keresztül az utólagos ablakfelhúzó kapcsolásokig szinte mindent. Abban voltam bizonytalan, hogy nem teszem-e tönkre a járművem ha csak símán bekötöm a riasztót. Amiben még bizonytalan vagyok: az az hogy ha rákötöm az ajtókapcsoló megfelelő ágára a riasztómat nem fog-e bezavarni az a canbus-ba?
Bocsánat, a relét csak bemondtam fejből, meg azt is, hogy a tévedés jogát fenntartom :-P
Azért írtam, hogy alvázszám alapján kapcsolási rajz után lehet 100%-ig biztosat mondani, mert sajnos nem tartom a fejemben az összeset és eltérések is lehetnek a felszereltségek függvényében. :-(
A legutolsó esetnél ami szembe jött, pl. a BSM csatlakozójánál volt gond.
Tegyel ra egy muterhelest. Ha azzal is megvan a feszultseg, akkor biztos a motor hibas.
Nekem az egyik kocsi 2001-es. Kb 15 eves koraben kellett cserelni.
Egyebkent javaslom mindenkinek, hogy a teli ablakmoso folyadek minosegere figyeljen oda!
Ha gagyi -19 fokosat hasznal, nagy hidegben a motor erolkodni fog a nagyobb suruseg miatt. Minimum -25 fokos, de meg inkabb -35 fokossal szerintem a motor tovabb fog tartani es jobban is teriti a szelvedon a vizet. A masik, hogy ha nagyobb hideg kozeledik az elorejelzes szerint, egy kicsit megjaratom az elso-hatso ablakmosot, hogy ne legyen a csovekben esetleges pango folyadek, hanem friss.
Szerencsére az enyémmel sosem volt elektromos probléma, így csak a fórum olvasgatása közben maradt nekem is némi emlék BSI-BSM témában. Természetesen úgy van meg a feszültség, ha lehúzom a szivattyút, és a csatlakozó 2 lábán mérem (terheletlenül). Ami nem tiszta így rajz nélkül, hogy relé kapcsolja a motort, vagy közvetlenül a BSI-ben van valami FET-es vezérlés. Ha te azt mondod, hogy relés, akkor megpróbálok alánézni a BSM-nek, mert esélyes lehet a relé (kontakt)hiba. Köszönöm.
Régi turbó nélküli szívó dízelek némelyike elment szalonnával is, persze valami adalék kellett hozzá, meg gyakran kellett kormolni... De aki ilyet használt annak nem volt gond pár havonta szétszedni a motort kitakarítani...
Ha jól emlékszem a BSM-en (motortéri biztosítéktábla) keresztül kap áramot a mosómotor. Ott szokott csatlakozó probléma is lenni, de a benne levő relé is vacakolhat. Multiméteres mérés után érdemes próbalámpával terheléses vizsgálatot is végezni elektromos mérések során, úgy jól kideríthetőek a kontakthibából vagy korrózióból eredő hasonló jellegű hibák. (hogy kevés az áram, miközben a feszültség meg megvan)
Az elektromos áramkörről 100% biztosat meg csak kapcsolási rajz alapján lehet mondani, ahhoz meg kell az alvázszám. Én is csak emlékezetből írtam valamit, talán jót is, de a tévedés jogát fenntartom. :-D
Régebben hordta el tőlünk a fáradtolajat egy emberke. Egy régi szívódieselbe töltötte szűrés után mindenféle keverés nélkül. (télen gondolom valami azért kellett bele még) Állítólag kb. 50e km-t tud vele így menni, majd kuka a motor, amit akkoriban bontva kb. 35e ft-ért kapott bele. Kicserélte és ment tovább.
Természetesen a HDi-k erre teljesen alkalmatlanok, ugyanúgy, ahogy az étolajos üzemeltetésre is.
Egy ismerősöm vett egy 2002-es 307 SW-t, és próbálok neki segíteni. Van néhány anomália a központizár körül, amire nem sikerült még rájönni, de a másik hiba talán érdekesebb, és lehet, hogy összefügg a kettő. Az ablakmosó nem akar működni. A kar meghúzására beindul a törlés. Mivel nem zúg a szivattyú, annak hibájára gondoltunk, de külső tápról megy, és másik motorral sem jó. Biztosíték (14) rendben, és multiméterrel mérve megjelenik a 12V. Magyarul nem bírja az áramfelvételt valami. Mi lehet ilyenkor a gond? Honnan kapja a motor a villanyt? Közvetlenül a BSI-ből? Nem lehet, hogy valami testelés rossz ilyenkor? Nincs erre valami típushiba? Több órás keresés után sem sikerült hasonló hibaleírásra találnom a neten. Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg. Köszönöm.
Megint lemaradt valami. Egy kérdés. Van olyan márka, típus ami esetleg nagyobb eséllyel tűrné ezt a "megaláztatást"? Hátha direkt emiatt vesz valami "roncsot". Én még azt is kinézem belőle. Köszi.
Ő azzal próbálja meggyőzni magát, hogy majd szűri többszörösen. Én annyit mondtam még neki, hogy még akkor sem lennék ilyen magabiztos ha közvetlen tartály kocsiból tankolnék, mert attól még lehet hogy azt az üzemanyagot más célra szánták és hiaba, de Go és Go között is lehet nagy különbség attól hogy ugyanaz a "csomagolás" :/
Igen. Komoly volt a kérdés. Remélem ha ezek a válaszok elegek lesznek a meggyőzéséhez.
Az első generációs 90 lovas 8 szelepes HDI-k legalább annyira érzékenyek a gázolaj minőségére, mint a közös nyomócsövesek általában.
A mese onnan ered, hogy a hagyományos legelső turbódieselek valóban elmehettek sütőolajjal is, megfelelő átalakítás után.... valameddig.
A HDI csak addig fog vele menni, míg a tankból szerencsés esetben csak a szűrőig, szerencsétlen esetben a nagynyomású pumpáig még rosszabb, ha az adagoló fúvókákig eljut a szaros olaj.
Nagyjából ösze lehet hozni vele egy gazdasági totálkárt.
Ha a tiszta (!) kannában rendes üzemanyagtöltő állomáson vett szabványos üzemanyag van, akkor persze teljesen mindegy, mehet a tankba.
Arra figyeljen a haverod, hogy a kutakon vásárolható üzemanyag nem tárolható a végtelenségig annak bioadalék tartalma miatt. Maximum 6 hónap! Továbbá figyelni kell, hogy nyáron más az összetételem, mint télen. Kb októbertől adják a téli adalékú üzemanyagot. A nyári üzemanyag nagy hidegben megdermed, a kocsi nem fog indulni vele!
Canbus-os autóba lehet szerelni nem canbus-os riasztót. A canbus egy adatkommunikációs protokoll.
A canbus-os riasztóknak csak annyi többlet tudása van, ami egyben a gyengeségük. A canbus riasztók a működésük során a canbus rendszer kommunikácóját figyelik, esetenként azon keresztül avatkoznak be.
Ebből eredően a szervizcsatlakozón keresztül megfelelő felkészültséggel szabotálhatók, értsd: egyszerűen, nagyobb roncsolás nélkül hatástalaníthatók. És még drágábbak is.
A hagyományos riasztók nem csatlakoznak az adatkommunikációhoz. A perifériákról közvetlenül veszik le a vezérlőjeleket, vagy azokat szakítják meg. Mivel a canbus-os autókban is rendelkezésre állnak ezek a vezérlések, ezért minden további nélkül telepíthetők.
Ha azonban ennyire hiányosak a tárgyban az ismereteid, akkor ne kezdjél hozzá, bízd szakemberre!
Ha április elsején olvasom, röhögök. Azért írok választ, hátha tényleg komoly volt a kérdés: attól függ, mi van a kannában. Mert a break kifejezetten nem szereti a sülthal szagú kannás olajat, bár a rántotthusiét sem kifejezetten. Viszont ha mondjuk OMV extra dízel van a kannában, nos, azzal egész jól elszalad épp úgy, mint például az SW, vagy a cabrio. Fura, de ez van😉 Amit hallhattál, hogy a FAP-os kocsik küllemre tekintet nélkül nem szeretik a nem tele tankolást, mert minden tankolás érzékelésnél adagolják a trutyit és pár literes tankoláskor ez nem biztos, hogy jó, sőt, biztos nem, mert azt hiszi a rendszer, hogy az előírásnak és francia fizetésnek megfelelően mindenki tele rakja a puttonyt. Hát ennyi. Szerintem🍻
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy canbus-os autóba hogyan lehet utólag beszerelni nem canbus-os perfériát? Konkrétan:van egy normál autóriasztóm saját távirányítós. Hogyan lehetne azt beszerelni egy canbus-os autóba.? Gondolom kell hozzá valamilyen adapter. Ezt homemade elő lehet állítani? Esetleg kalcsolási rajz? Mi történik akkor, ha egy canbus-os autóba úgy szerelnék be egy riasztót, mint egy normál autóba? Válaszokat köszi előre is.
307 break 2.0 hdi 2004 siemens, valóban érzékeny az üzemanyag minőségre? Egyik haverom mindenáron kan nás üzemanyaggal akar járni. Van esélye, vagy jól teszem ha lebeszélem erről?
Van egy 2002-s 14.-s peugeot 307-sem,utólag szeretnék tempomatot beépíteni. A kormányoszlopon a tempomat kart beraktam,a fékpededál kapcsoló mellé beraktam a másik kapcsolót, a kábel gyárilag ki van építve.Viszont a motorvezérlőben nem tudom engedélyeztetni/Sagem S200/ A BSI-ben sikerült,ha megnyomok egy gombot a tempomaton akkor érzékeli hogy működik.A kérdésem ,hogy a Sagem s200-s motorvezérlőben lehet e egyáltalán engedélyezteni a tempomatot,ha igen akkor hogyan.
...milyen motorról van szó ...? lényeges kérdés ... a másik hogy fotón nem látható szervószivattyú ...miből gondolod hogy ez a te mototorodat ábrázolja ...?
A Bárdi oldalán lehet alvázszám szerint keresni ..ez alapján biztosan megtalálható a megfelelő alkatrész ...
Sziasztok! hosszbordás szíjat vennék a 2001-es 307-esemhez s nem tudom milyen legyen? Abban biztos vagyok hogy van benne klíma, elvileg szervó is mert alapjárat nélkül nehezebb a kormány. A bal oldalán a motornak van három laposszíj tárcsa (főtengely,generátor,klíma) és két görgő, az egyik a feszítő. a másikról nem tudom,hogy csak vezetőgörgő vagy valami funkciója is van? ez a görgő a laposszíj hátoldalával érintkezik. A szervószivattyú a motor melyik oldalán található,már ha van?
így néz ki a szíj. A generátor és a klíma közti görgő a kérdéses.
A sérült kulcs nem ad ki jelet szerintem. A másik kulcsokat meg kalibráltad a kiszolgáló egységgel? Az nem olyan 1xű művelet,meg ahogy Zoli írta a kínai nem bizti,h műxik.Helyileg merre vagy?
Meg lehet forrasztani,én már csináltam.Persze finoman,erre alkalmas pill.forrasztó és anyag.Javaslom ha szétszeded a kapcsoló végét,zárd be az ajtókat.Így csak belül kell keresned ha elpattan valami :))))
Na és mit láttál? Megoldódott a probléma?A fehéres füst a motor felől a kuplungház felől jött.Milyen szaga volt? Égett olajszag,kuplung szag,kenőszír szag ?
D.jocov jól mondta-írta :) Kuplung pedál lényegesen könnyeb volt benyomni? Mert akkor nem emel ki.Levegős a m.henger-rendszer.
2005-ös peugeot 1,6 benzin.Kuplungszett csere,plusz váltóolaj csere volt rajta.500 km-t használtam,nem tudom sebességbe tenni az autót,csak ha áll a motor.Autópályán kb. 3-4 percig fehér füstöt "okádott,"utána semmi.Van valakinek tapasztalata. Köszönöm,
Peugeot 307-est vettünk egy gyári kulccsal, ami szét volt törve. A gyári távirányítós kulcs reteszelő gombok nem müködtek, gondoltam elem csere és ok, de nem javult.
Beszereztem két kulcsot. Leszedtem a DiagBox 9.68-at és kértem egy interfészt kölcsönbe. Felprogramoztam két új kulcsot a kódkártyával.
Hibába próbáltam vagy 5 verziót a kulcsok tanítására, a jelenség megmaradt. (gyújtás rá, zár gomb 10 sec, gyújtás le) (akku saru le-vissza, ablakon keresztül, fényszóró fel, gyújrás rá, zárgomb 10 sec, gyújtás le stb.)
Vásárolnék jobb oldali kormánykapcsolóba való rézlemezke betétet ha van valakinek eladó. (Nem lehet váltogatni a fogyasztás értékeket,mert letört a vége) Esetleg információ hogy honnan tudnék beszerezni azt megköszönném.
Ma szétkaptam a szörnyeteget, EGR szelepet és az előtte lévő fém csövet (nevét nem tudom) kipucoltam, fullra voltak korommal, aztán lekaptam a katalizátort, az is fullon volt korommal, viszont így első indítás után eltűnt a narancssárga katalizátor jel, és a hibaüzenet. Sajnos estére végeztem, de jobban megy a kocsi az biztos, és kormot sem láttam a kipufogóból ömleni, már amennyire lámpafénynél lehet látni. Remélem sikerült orvoslni a problémát egyelőre, de valami normálisabb szakinak megmutatom azért.
Üdv ! Most vásárolt Peugeot 307 2006 1,6 benzines - hez csak 1 db kétgombos Bicskakulcs van, kulcs kártya megvan sértetlenül. Mi az "anyagilag logikus menete" egy újabb kulcs vásárlásának, hogy legyen tartalék ? Köszönöm a választ előre is.
Igen, mindenképpen megnézetem, és előtte tisztítom az EGR szelepet, katalizátort, olajat is kap újat, aztán meglátjuk. Tulajdonképpen szeretem az autót, mindenképpen javítani akarom , fogom. Sajnos eddig nem a megfelelő tudású, képességű szerelőknél járt szegény, amit a mostani állapota mutat is, így saját kezembe kell, hogy vegyem a további végkimenetelt, természetesen valami, jobb kvalitású szerelővel karöltve.
Peugeot 307 1.6HDI 90LE fekete füstöt nyom, szétkaptam a levegő boxot, és látom tiszta korom belülről, elkezdtem haladni a turbó felé, és látom, hogy megjelent az olaj a kis lapátnál, és kicsit kotyog is a kis lapát.
Na most én arra következtetek ebből, hogy a turbóm megadta magát, motor szépen jár, nem eszi még az olajat, de a teljesítménye is visszaesett.
Lehet esetleg még más baja is, elég ha kap egy új turbót?
Bocs az offolásért, de úgy gondolom ez a probléma bármelyik 16 szelepes motornál jelentkezhet.
Renault Clio II. 1.2 16v. Gyertyáit szeretném megnézni. A csatlakozókat hogyan kell leszedni a gyertyákról,mert számomra nem akar lejönni. Van valamilyen spéci mozdulat , vagy begyógyulhatott mert olyan mélyen benyúlik a hengerfejbe?
Sziasztok! Régen írtam ide, mert a 307-esemet eladtam. Rámolás közben találtam egy Break vagy SW-hez való, bontott hátsó üveget, a legalsó fűtőszál nem működik, a többi jó. Van egy felújított, de be nem épített kormánymű, valamint egy 307-be való multimédiás rendszer. Ha valakit érdekel, a húszperkilencszázhatvanhat 5776 számon tud elérni. Helyileg Tatán vannak a fenti dolgok.
Üdv mindenki. 397 sw első hátsó hangszó csere i fóra volna szükségem. Kell a cseréhez kiemelőkeret ha igen milyen éa hol tudok venni mert kb seholsem találtam. Másik kb mi lenne az ajánlott. Erősítő nincs egy 4x45 w sony fejehység van éa egy aktív sub. Jb stag 3 szériát néztem.Előrehátra mekkora kell? Na meg kell az a hátsó ajtó hangszó is vagy elég előre a subbal?
1.4 hdi (dv4c, 8hr) 2010.11, 140 e km, kigyullad a sárga lámpa, hibák mind a levegőhozammal kapcsolatosak (P0100, P0069, P11AB)
Találtam egy leírást a serviceboxon, ami a P11AB hibára azt írja, hogy cserélni kell a turbónyomást szabályozó vákumdobot (cikkszám: 9815218180, olyan 60-70 ezer a gyári).
A légtömegmérőt megpucoltam... vákum elvileg nem szökik...csövek nem lukasak...
Úgy látom, hogy akkor jön elő ha már melegszik a motor...és alacsony fordulatszámon.
Egyik orosz fórumon azt írták, hogy a levegőnyomásmérőt kell cserélni...
Van ebben vkinek tapasztalata? Köszönöm ha válaszoltok...
2003-as benzinessel mentem töltés nélkül. Nem ment economy módba! Addig ment, amig 10,5V alá nem csökkent az akkufesz. Ott megállt a motor. Akkucsere és ment tovább.
Az Economy Mode Active igazából nem hibakód és nincsen közvetlen köze ahhoz, hogy nem indul az autó. Csak annyit jelent, hogy akkumulátor kímélő üzembe teszi magát az intelligens kiszolgáló egység, mert az akkumulátor feszültsége egy bizonyos szint alá csökkent. Ilyenkor egyes nem létfontosságú funkciók nem működnek.
Közvetetten úgy lehet köze a be nem induláshoz, hogy valamiért alacsony lett az akkumulátorod feszültsége, ami önmagában is eredményezhet be nem indulást, mert pl. kevés az áram az indítómotor kivezérléséhez, de az elektronikus vezérlők sem kedvelik a túl alacsony feszültséget és megbolondulhatnak, stb.
Alacsony feszültséget okozhat rossz (belső zárlatos) akkumulátor, vagy pl. hibás töltési rendszer, esetleg más elektromos hiba. (pl. megnyekkent BSI esetében el tudok képzelni egy ECO módban ragadt vezérlőt.....)
sziasztok van egy peugeot 307 16hdi azt a hibát követtem el mikor megálltam támadt egy gondolatom kocsit kipörgetem 5000 fordulaton volt mikor megállt és kiírta economy mode acive azóta nem tudom beindítani mintha valami nem engedné indulni a hibák ki lettek törölve de újra ismétlodik az eco üzemmód mi lehet vele
Vegyél a wishen dizájnos táv. kulcsházat, pakold át a belsejét, én is így csináltam, és nem kell fizikailag nyitni zárni. nincs gyárilag letakarva a vez. oldali zár.
Ha persze ilyen a kulcsod, nekem is 2006 os és ilyen, a 2004 es még nem ilyen....
Inkább alvázszám alapján kellene kinézni a gyári számot és azt átváltani, mert így lehet, hogy nem jót veszel. Az utángyártott katalógusok elég sza.. khm. megbízhatatlanok.
Amúgy ugyanaz a szabályzó több fajta gépbe is stimmelhet. A 136-osé pl. elvileg olyan, mint az én 90-esemben van.
Az első kettővel nincsen tapasztalatom. A M&D-t én csak akkor veszek, ha más nincsen, bár nyilván előítéletes vagyok. Egy Bosch rendszerű pumpában ugyan jól üzemelt a nyomásszabályzójuk, de elég hamar elkezdett átereszteni a csatlakozó felé és folyt belőle a gázolaj.
A bontottnál sem lehetsz biztos benne, hogy milyen gyártmányú szabályzóval kapod. (hacsak nem nézed meg és látszik is még)
Tudja valaki hogy a nagynyomású szivattyúban lehet külön cserélni a nyomás szabályzó szelepet? Ezt a hibát dobta ki meg nem lett kiszerelve de gondolom cseres lesz...
1,6 B 2003-as autónál a hibajelenség a hűtővíz melegedése. Országúton, autópályán rendben a hőfok, amint beérek a városba, melegszik (~100°C), klíma használatával nincs melegedés. Hűtőt kitakarítottam kívül-belül, termosztátot cseréltem (Gates). Jelenleg van némi szivárgás az utastérben a radiátornál, de ez csak pár csepp. Mi lehet még problémás?
Sziasztok 307 esem van.a kozponti kijelzo ami a szelvedo alatt van.elmosodik van amikor nem is latni.ezzel kèrek sitseget,hogy hogyan lehetne ezt javitani.koszonom
A műszerfal tetején lévő órának a háttér-világítását hogy lehet cserélni? Van valahol csavar, vagy ki kell pattintani az egészet? Ha igen, hol kell feszegetni?
Nem ismerem az autót, de össze kellene hasonlítani ha van ismeretségi körben valami hasonlóval ;-)
Az alapjárat lehet, hogy alacsony, de benzinessel nem nagyon szokás alapjáraton indulni...
Lehet, hogy simán csak hosszú az egyes, vagy vacakol a kuplungban valami, esetleg mindkettő.
Én főleg dízelekkel jártam egész életemben: van, amelyikkel alapjáraton el tudtam indulni, és felkapcsolni sík úton harmadikig, és van, amelyiket még több év használat után is lefullasztom néha (pl. a saját 1.5 dci 110-es Scenic-et) , mert olyan fajta ;-)
Ráadásul ez a második 1.5 dci Scenic-em, az előző 2011-es Grand Scenic volt, ez 2016-os facelift-es "kicsi" Scenic, , és az újbabban sokkal hosszabbak a fokozatok. Városban max. harmadik, hatodik csak 100 felett, autópályán az előző 140-nél 3000 körül pörgött, ez 2500 körül - na ezt még gyakrabban lefullasztom, totál ciki ;-)
Sajnos ma sikerült elkapnom egy nagyobb tárgyat az úton, ami bele is ütődött a DPF folyadéktartályba (valami hatalmas nagy csoda történhetett, hogy a zacskó sértetlen maradt). Előtte sem volt túl jó állapotban, voltak már hiányzó alkatrészek, amiket szeretnék pótolni, de egyelőre csak 1 dolgot, a DPF tartály aljának cikkszámát találtam meg, illetve az azt védő műanyag elem részletét (sajnos több, mint a fele már hiányzott korábban is), amire nem volt találat a neten.
Tételesen a következőknek szeretném megtudni a cikkszámát:
- DPF tartály teteje
- DPF tartály alsó fém lemez
- DPF tartály előtti műanyag takaró lemez
Az iránymutatást is szívesen veszem, bármilyen applikáció/program/kézikönyv ha fellelhető és benne az alkatrészek cikkszámokkal együtt, azt megköszönöm. A Haynes Manual (2001-2008) sajnos nem volt segítségemre ezügyben.
Bontóban tuti van, egy bontott szivattyú sem drága (a horribilis új árához képest), persze a tipus költségeihez és értékéhez képest lehet aránytalanul sok.
- Van a toll, ami egy mozgó tengelyen forgó fém alkatrész, így áttehető az azonos kulcsok közt, ez mechanikusan "nyitja" a gyújtáskapcsolót.
- A távirányító része, ami elemmel gombnyomásra nyit, ez egy kis panel, rátanítható az autóra bármelyik azonos rendszerű, de azonos kulcsházak közt átrakható egy mozdulattal.
- És van az immo chip, aminek egy passzív antenna a vevője a gy. kapcsoló körül, a chip maga egy kis fekete kocka, ami szintén simán kijön a kulcsból, áttehető a kulcsok közt. (vagy utólagos sima olcsó másolat kulcsba is betehető, és akkor az is indít)
Egyedül az immo chipnek az autóba "bekódolásához" kell mondjuk úgy "márkaszerviz szintű" diag, de ez csak akkor érdekes, ha elhagytad kulcsostól (tanácsos letiltani), másikkal akarod pótolni, vagy még egy kulcsot szeretnél az autódhoz.
A problémádra visszatérve, egyáltalán nem biztos ,hogy ez gy. kapcsoló probléma, sokaknál kicseréltek ezt-azt majd kiderült kábelköteg hiba, csatlakozó hiba, teljesen más van a háttérben.
Ha valaha volt az autódban egy utólagos immo, a probléma azzal is összefügghet.
Lehetséges, hogy létezik a gyújtáskapcsolóhoz utángyártott elektromos rész is. Ez esetben komplikáció nélkül csak azt kicseréled és kész. Ha mégsincsen és kompletten kell cserélni, akkor az immo ami miatt nehezedik az ügy. Ha bicskakulcsod van, akkor pl. az új kapcsolóhoz való kulcsról csináltathatsz egy kulcsszár másolatot és a régi szárat kicserélve az újra, működni fog az autó. De konkrétumokat úgy tudnék mondani, ha látnám a kulcsodat illetve ha távirányítós, akkor azt a kulcsot és a táv belsejét is, hogy milyen benne az elektronika.
A gyújtáskapcsoló megadta magát. Gyújtás még van, de az önindító nem indít. Az önindító biztos jó, mert azt hittem az a baj és vettem egy újat, de azzal sem indult. Ekkor kipróbáltam, hogy, ha egy vezetéket kötök az önindító arra a lábára amelyik a gyújtáskapcsoló irányából kap 12V-ot és ezt közvetlen az aksi "+" pólusához érintem, akkor az önindító vígan működik. Ha bent a gyújtást is ráadom, akkor a motor is indul.
A gyújtáskapcsoló betét cseréjére olyan infót kaptam, hogy a szükséges alkatrész miatt csak szakszervizben tudom javíttatni.
KLÍMAKOMPRESSZOR eladó 1,6 HDI-ből. Fasz volt a szerelő, nem tudott hibát keresni és lecserélte, pedig a hiba máshol volt. (Elektromos kábelköteg). Eredeti Sanden kompresszor, nagy valószínűséggel jó, ha nem jó, visszavásárolom.
Általában csapágyazás probléma lehet, azt nem nagyon, ha meg tekercs probléma lenne azt ugyan lehet, de vagy nem vállalják be, vagy nem is lesz kifizetődő újat venni. Ráadásul motor tekercseléssel nem is sok helyen foglalkoznak - és általában nagyobb cuccokat csinálnak.
Hátsó futómű kopog rossz úton, lengéscsillapítók jók, olyan felütő, dübörgő koppanás, úgy olvastam több helyen, hogy a legtöbbször az a lengéscsillapító porvédők lecsúszása miatt van, nos én megcsináltam a rögzítésre a gyorskötözős módszert, de ugyanúgy kopog, nem szűnt meg.. Tudom így nehéz, de valakinek valami ötlet esetleg, vagy ki járt így és mi lett a megoldás? Köszi előre is!
Ebben bizfos van. Egy éve vettem, 2001es,akkor még kb két hónapig világított a kanna, ahogykell. Majd egyszer csak abbamarad a jelzés, ekkor seréltettem olajgombát, de ezután se működött. Köszi a választ.
Kiderült, hogy el volt szakadva a legutolsó kipuff tartó gumi, csak a biztonsági szallag tartotta, de ettől még oldairányba ide-oda tudott mozogni.
Majd kiderült, hogy a jobb hátsó rugó is törött, ez akna nélkül nem látszott, pedig 2x is oldalról alá néztem. Rugótörésnek klasszikus kopogó futómű hangja volt.
Végig kell rendesen nézni- ezek szerint amit Te is leírtál, sok minden lehet.
Második, kerékcsapágy KO (nem, nem szokott búgni-darálni ezekben, még akkor sem, amikor a kerék már félcentit lötyög)
Harmadik koppan a gátló. (tud, kiszerelés után ideoda lötyög centiket oldalirányban IS a szár, és ilyen állapotú autókkal járnak emberek, mivel miután a szilent kezd kigyengülni a hídban, minden oldalirányú rángatás veri ide-oda a gátlókat is oldalra)
Néha a fék is tud kopogni, ha nem fékeznek az úszónyereg egy laza valami, a csapjai tartják a helyén, amik már rommá vannak minden menve, mert betétet még csakcsak cserélnek, esetleg nagyritkán tárcsát, de ilyeneket, hogy rendes fékrevízió manapság nem szoktak egy szervizben sem.
Ilyenkor szoktak pingvinezni, felemelik, rángatnak mindent semmi koppanás, kereket is, úgy sem,(persze kereket minek vegye le) 5ezer lesz, leteszik, kihajtassz, első gödör, kopp-kopp..
Sokszor a kedves tulajdonos a kerékből-től véli hallani, közben valami tökmás, jobb hátsó ajtaja lóg, elszabadult dolgok, zörgő lemezek, billegő tángáló kipufogó, stb.
Utoljára tippelnék a rugóra, az nagyon bent van a helyén, hacsak nincs eltörve, ott nem kopog semmi.
Első lépésként fel kellene tölteni az akkumulátort, majd járó motornál megmérni a töltést. Ha nincsen, akkor el lehet kezdeni megkeresni az okát lépésről, lépésre.
(szabadonfutó, esetleg fötengely szíjtárcsa, feszültség szabályzó vagy egyéb generátor hiba, esetleg valamilyen elektromos probléma.)
peugeot 307 sw, 2007-es.benzines, electric circuit faulty hibaüzenet jön elő, és lekapcsol a klima, aztán olyan 10 perc múlva újra működik. Ezt úgy 1 hete csinálja, ma kb. 5x volt, aztán hogy hazaértem , leállítottam, megpróbáltam beindítani,már nem is indul a kocsi, az aksi gondolom lemerült(kb 1,5 éves akku). Szerintetek mi lehet? Generátor? vagy fesszabályozó? Valami töltési probléna?
Amikor a szőnyeget fel kell szedni ,hogy hozzá lehessen férni a gázolaj szivattyúhoz,ezeket a bigyókat ki kell pattintani csavarhúzóval, miután az ülések kikerültek.
Szia. Az enyém is így járt anno, sőt nekem menetközben ment el vagy épp jött vissza. De a csatit lehúzva már onnan folyt az olaj, ergo belül valami tömítés átszakadt. Nem néztem bele. Kapott egy bontottat. Azóta jó. A csati is cserés volt. Mert megzabálta a szervóolaj.
Ha eddig átváltotta, de most már nem (és nem cseréltél kijelzőt), akkor elromlott a kar. Ha eddig sem váltotta, vagy kijelző csere óta nem váltja, akkor a kijelzőben le van tiltva a funkció, és gyári diagnosztikával engedélyezni kell.
Nem működik az ablaktörlőm. Próbáltam mindent. Végignéztem a kábelt, biztosítékokat, com csati lehúz-visszadug. Külön adok feszt a motornak, úgy jó. Esőérzékelős módban írja is, hogy bekapcsoltam.
Néztem a specifikációt, mindkettő mérete azonosnak látszik, a különbség a bele kerülő fényforrás és hogy elférjen, beférjen a helyére a nagyobb átmérő miatt.
Ja, meg ha valakit érdekel, múltkor blackfriday volt AutoDoc-nál, és rendeltem pár dolgot, de elcsesztem a rendelést, így van egy komplett garnitúra Ridex hátsó féktárcsa - fékbetét szettem (2tárcsa, 4 betét), ami nem jó az enyémhez. Beszerzési áron (13e Ft) odaadom, akkor nem kell visszapostázgatnom, meg levásárolnom.
Nekem van egy donorból bontott motor, az enyémhez csak barkácsolással lett volna jó, mert más a csatija, de a motor maga ugyanaz. Az enyém 136 lovas 2.0 2007-es, a donor 1.6-os ráncfelvarrott. Szóval nem tudom milyen kell neked, de ha nem felejtem el, küldök fotót. Jelképes összegért megválnék tőle. Meg ha valakit érdekel van pár bontott cuccom, de lusta vagyok hirdetni, akár egyben is vihető.
Sőt leengedtem belőle az olajat, tettem bele újat, amíg "hideg (28-30 fokos)" addig jó, majd néhány perc után felmelegszik kb 50 fokra akkor megint nem megy. - leengedés - újra feltöltés- megint megy néhány percig amíg megint nem lesz meleg.
Szerintem valami a szervó-szivattyú elektromos panelján halt meg, hidegben érintkezik, melegben már nem.
Veszek egy bontottat, aztán szórakozok majd a forrasztgatással.
Sziasztok! Középső üléssor és középső ülését raktam volna vissza, amikor valahonnan leesett a linkelt 2 műanyag, de nem tudom, honnan. Segítség kellene:)
megjött az új üléshuzat, elkezdtem, de ebbe a melegben inkább reggel folyt köv. Nem volt olcsó, de ezt csak egyszer kell megvenni.... had érezzem jól magam ha vezetek...
elsődleges a termosztát, másodszor a vízpumpa, de mivel cserélve lettek, és ha a vízcsövek mind jó helyen vannak és nincs dugulás horpadás, akkor ez a jelenség nem létezhetne .... merthogy ha a termosztát kinyit 80-85 foknál és a vízpumpa keringet nem mehetne fel a víz 105-110 fokra egyszer sem.... lassan felmelegszik a víz, a termosztát nyit zár többször ezt látni a mutatón is + - 5 fok ingadozás kb. cseréld ki a termosztátot, hátha mégis az szivat.... jobb ötletem nincs ...
Van egy kis problémám! Peugeot 307 SW 2.0 benzin 2005 A hűtőm alsó része hideg a felső pedig meleg. Nem fordul meg benne a víz😕😕😕 mi lehet a tünet? Vízpumpa új termosztát már többször lett benne cserélve, éli el a 3. Új van benne Hűtő is ki lett cserélve a fűtőradiátor is új benne. Hengerfej is volt felújításon! Vákuumos cuccossal is át lett játszva, a légtelenítő csavaroknál mindenhol víz jön.És még mindig produkálja a problémát. Indulás után felmegy teljesen max hőfok( mutató szerint) írja hogy STOP, aztán 2 másodperc és 92-93 körül tarja a víz hőmérsékletet.(de így már a világból is ki lehet menni vele) annyi h sűrűn kapcsol a ventilátor.
Szia mindenki. Kérdezném hogy a 307 és a ráncfelvarrot 307 müszerfala kompaktibilis-e?. Ugyanitt 307 ráncfelvarrot 1.6 hdi törötten, de a motor nem sérült eladó esetleg alkatrészei is eladóak. Természetesen egyben olcsóbb
Sziasztok lenne 1 kiss gondom 307 1.4 hdi nem megy a fényszoró magasságállitó itt olvastam hamutartó izzó csere ez ma megvolt mégse müködik és a hamutartó izzó sem
Alkatrészeket szeretnék rendelni. A családban van még egy Citroen is. Régebben a ServiceBox oldalon szoktam megnézni a gyári cikkszámát az alkatrésznek, hogy jó-e az autóhoz, de ha jól látom most fizetős lett. Nem mondom, hogy szemétség, ha kell egy szolgáltatás akkor kifizetem, de az egy óra kevés, az egy napos előfizetés meg autónként 15€, az több, mint 10e Ft lenne egy napra a 2 autóhoz csak azért, hogy leellenőrizzek pár nyomorult cikkszámot. Ez azért irreális!!! Van valakinek ötlete, hol tudnám megnézni, van valami alternatíva, esetleg letölthető program, amit használhatnék legalább a 307-hez? Köszi.
Több éves autójavítási tapasztalattal abból a hibás feltételezésből indultam ki, hogy bemék' a gyári szervízbe és a kezembe adják. A sok pampogás után ne sírjanak, megveszem a 300 Ft-os tömítést náluk tízszeres áron, járjanak ők is jól:-) De nem.
A klub oldaloról meg van a doksi de nagyon köszönöm a korrekt linket!
Mire kell a csavar ?
(most laptopon vagyok és nem tudom megnyitni a DOCX file-t.
Köszi a segitséget,megtaláltam az eszmefuttatást. Okosabb nem lettem.Viszont eszembe jutott, hogy kb egyéve amikor megvettük a gépet még működött a kannácska, ahogy kell. Vagy az 5w40-es olaj nem jó neki?
Kérsz 21x2,5- ös O gyűrűt 2-öt, aztán csavar boltban 5x20-as hatlapfejű csavart és anyát hozzá (2*). Aztán kicseréled. Ha nincs benne minden csavar, akkor pótlod.
A fűtőradiátorhoz keresek tömítőgyűrűt, de eddig nem jártam szerencsével.
Próbáltam PUG szervízben -nem szállítható már, csőcsonkkal sem.
Kersetem alkatrészesnél, ajánlotta a Bárdit.
A Bárdi nem találja, gyári cikkszám alapján sem, csak komplett radiátorral tudnak adni tizenvalahány ezerért.
Esetleg valakinek van valami ötlete, (PUG alkatrész kereskedés Budapesten), vagy személyes tapasztalata, hol találok ilyen tömítő gyűrűt, két darabot ?
Azt írtad, hogy három hete vetted. Ha magánszemélytől vetted, akkor is felelősséggel tartozik a vásárláskori rejtett, vagy pláne az elhallgatott hibáért.
Nyugodtan követelheted az "eredeti állapot visszaállítását". Egy ügyvédet keressél meg, de előtte beszélj az eladóval.
Ha jól emlékszem használt autónál is 3, vagy 6 hónap idő áll rendelkezésre.
A lényeg mindig az, hogy a jármű vásárlásakor a hiba fennálljon és a vásárló ne legyen tájékoztatva, illetve ne legyen elvárható, hogy azonnal észlelje. Más szóval nem annak tudatában vásárolja meg az autót, hogy ez a hiba benne van.
Hát úgy néz ki hogy jó lett, a négyes henger, amelyik hol ment hol nem, annak a porlassztó csatija lazult, nem érintkezett, a szervízben kábelbinderrel rögzítették, meg persze légtömegmérőt cseréltek, azóta megy kop-kop-kop.... 300 Euró volt....
-deadlocking active - ez csak annyit jelent, hogy 10km/h alatt automatikusan zárja az ajtókat
-oil pressure insufficient - elégtelen olajnyomás, ez sajnos a 1.4 benzinesre jellemző hiba, vezérműtengely kopás a kulcsszó, itt vagy a facebook csoportban rákeresve lehet szörnyülködni, javítása sajnos közelíti a gazdasági totálkárt :(
Mielott nekiesel, a kartergazcso O-gyurujet nezd meg!
Nalam ugyanez a motor ott engedte az olajat. Pont ugy nezwtt ki a szelepfedel, mintha annek a tomitese engedne. Az O-gyuru filleres tortenet es 10 perces. Gyakran hibasodik meg, mert mozgatod a csovet, kulonosen ha szetszedted.
Sziasztok! Segítséget, tanácsot kérnék. Az autó 307 1.6 hdi 80kw 2005 évjárat facelift ,no FAP. Szelepfedél tömítés csere után is olajosodik a tömítés mellett. Vettem ezután új szelepfedelet is. Gondolva,hogy a régi elvetemedett, megöregedett. Ekkor ért a meglepetés. ( A szelepfedéltömítés mivel ék alakú ) Az új szelepfedélben fordítva van az új szelepfedéltömítés. Lefelé a hengerfej felé néz a tömítés " éles" része, a "talpas" része pedig a szelepfedél, felé. Ezt így is kell berakni? Akkor én raktam be fordítva és lehet, hogy ezért folyott az új is?.Köszi a válaszokat, segítséget. Attila
Nem tudom hirtelen, hogy melyik fajta BSI van benne, de találkoztam már olyannal, aminek elvileg nem volt szétszedhető a háza. Azon ki szoktuk vágni a relé helyén, hogy ne törjön el az egész ház.
KÖszi a választ, igen a jobb első zárban az a bizonyos mikrokapcsoló halt be, most vadászok zárat bele, addig is köszönöm. Kérdés :szét akarom szedni BSI-t ki akarnám cserélni benne az indexrelét, de csatlakozók felöli műanyag burkolat nem jön le, úgy érzem ha tovább feszíteném, eltörne, hogy tudom szétszedni?
Ma reggel ismét működött a ventilátor. Napközben használtam az autót többször, 4/8 fokozaton működött folyamatosan.
Délutáni "próbakör" alatt próbáltam feljebb venni a fordulatot. 5-6-7-es fokozatban működött, felkapcsoltam max. 8-asra, akkor pár másodperc után megállt, azóta nem megy egyik fokozatban sem.
Biztosítékokat, csatlakozókat átnéztem, semmi nyoma rossz kontaktnak.
2005-ös 1.6 hdi (facelift) 307-esemben megállt a belső ventilátor. 2zónás digitklímás.
Úgy kezdődött még februárban, hogy ha max. fordulatra állítottam a ventilátort (pl. párátlanításkor automatikusan max. fordulatra kapcsol), akkor felpörgött, de 1-2 másodpercen belül megállt és már egyik fokozatban sem működött.
Ilyenkor autó leállít, újraindít és közepes (vagy alacsonyabb) fordulaton újra működött a ventilátor. Hetekig úgy használtam, hogy közepes fordulatról nem állítottam feljebb, így működött. Viszont pár napja teljesen megállt, egyik fokozatban sem működik.
Előtét ellenállást cseréltem. Az új ellenállással bekapcsolt a ventilátor, lehetett állítani a fokozatokat is, de néhány perc használat után próbaképp max fordulatra állítottam és akkor megállt. Azóta az új alkatrésszel sem működik egyik fokozatban sem.
Ne a távirányítóval, hanem a kulcsával nyissál-zárjál párszor! Akkor is csinálja?
Talán ettől helyreáll.
Én sem hallottam még ilyenről, de ahogy FEZ írta, lehet hogy valamelyik érzékelő bolondult meg. A zárt állapotot érzékelő beakadt és ilyenkor az összes ajtó visszazár.
Rosszabb esetben a komfort modult kell cserélni, esetleg javíttatni, ami vezérli az összes ilyen funkciót. Na ez húzósabb ügy!
Pont ilyennel még nem találkoztam, inkább kinyitogatni szokták magukat. Ha az egyébb elektronikai problémát most nem vesszük, akkor ilyeneket akkor szoktak csinálni, amikor az ajtózárban levő jeladó mikrokapcsolók nem úgy működnek, ahogy a helyzethez képest kellene vagy még ajtóátvezető kábelszakadás is szokott központizár zavarokat okozni. (első ajtóknál)
Szia Van 1 beteg Citroen C4, 9HZ motor, 2007 évjárat. A jelenség az hogy azonnal visszazár ha kinyitom távirányítóval, úgy lehet bejutni az autóba, hogy amikor megnyomom a nyitás gombot a távirányítón, azonnal a kilincshez kell kapni, és nyitni mert azonnal visszazár. Mi lehet ennek a jelenségnek az oka?
Tudom hogy nem ide illő de remélem tudtok segiteni
Az autó egy peugeot 308 T9 ,1.6 hdi, 68kw.
A kuplung pedálról lenne szó , kb 15- 20 mm üresjárata van, tehát anyit be kell nyomni hogy nekiütközzön a nyomószerkezetnek. Ez gyárilag igy van ,vagy valami alkatrész elkophatott? Meg mostanában sűrűn nyikorog amikor nyomom, de azt egy kis WD40 megoldja egy időre.
Ablakmosó tartály alján van a szivattyú. Abban egy kis golyócska meg tod szorulni az évek óta rakódó kosztól. Szét kell szedni megtisztítani,vagy csere.
2007-es Peugeot 1.6-os 90 lovas HDI 307-esemnek problémája, hogy se elől, se hátul nem jön az ablakmosó folyadék pedig tele a tartály. Eddig jó volt, legutóbb szórtam ki egy kicsit a szélvédőre, aztán nem jött több, utántöltöttem, de azóta nem jön semmi. Ahogy húzom a kart a lapátok elindulnak rendesen, csak folyadék nem akar jönni. Eddig elől-hátul jött, most egyik helyen sem.
Volt valakinek ilyen problémája? Mi volt rá a megoldás?
Sziasztok. Adott egy 307sw 2.0 RHy (90). Minden előzmény nélkül elkezdte kinyomni a hűtővizet a kiegyenlítő tartály kupak szelepén keresztül. Hengerfej probléma lehet? de a víz nem olajos és az olajban sincs víz. Kipufogón nem jön vízpára. Nem melegszik egyszerűen csak termosztát nyitás után kitolja a vízet. Valaki volt már hasonló problémával? Mikor először észrevettem a víz a minimum alatt volt. Töltöttem rá és utána kezdődött a problémám. Lehetséges, hogy nem légtelenítettem le eléggé. A termosztát ház tetején kívül még van esetleg máshol is légtelenítő? Esetleg peugeot szerelő akihez elvihetem?
Nálam ez úgy történik, rádugom a diagot és ki irja mit kell nézni és akkor melyik adalék megy bele, aztán resetelem a diaggal, a feltöltést, a vezető ajtó oszlopán van a matrica ami a számsor utolsó 2 karaktere alacsonyabb, vagy magasabb amit a diag ír annak megfelelően választom ki az aktuális adalékot, bizony nem mind1, figyelni kell.
..hurrá itt a jó idő, hozott valami új extrát is. Az aktuális hőmérsékletet a kormány tekerésénél jelentkező ropogásból meg tudom állapítani. Reggel kb +5 C-ig semmi, később kb 10 foknál álló helyzetben már hallani/érezni/, 15 foknál meg már menet közben is idegesítő szinten ropog. Toronycsapágy hiba lehet ilyen külső hőmérséklet függő?
Talán igen, talán nem. Van ahol írják, van ahol meg csak az általános utasítás van, ott meg azt írja, hogy nézd meg az adaléktartály csőcsatlakozójának a színét és az alapján lehet eldönteni melyik adalék kell bele. Elvileg Eolys 176, de........
ha ebben van ilyen adalék rendszer, ez is jelentheti a felkiáltójel, de van amikor ki is irja, hogy kifogyott, rendszerfüggő, de diag azt is látja ha valaki belenéz. Javaslom diggal nézz bele
köszi a választ. A motorhiba NEM, a sárga felkiáltójel viszont folyamatosan világít azóta. eddig 70e-t mentem vele gond nélkül, 250e a km-állás. Nem tudom van-e összefüggés, lehet hogy tényleg eldugult, DE a jelenség közvetlen tankolás utáni elindításnál jelentkezett. A FAP adalék elfogyását hogyan jelzi a rendszer?
ez a hiba nem a bzi ben van tárolva hanem a motor ecuban, ha regeneráció félbe szakdt, akkor is adhat üzenetet, amit lehet maga kitöről ha 1x ujra megprobál regenerálni, ha a motor hiba nem világít ez történt, ha világít más hiba van valós dugulás, vagy más, ki kell olvasni a hibát
Sziasztok! 1.4 HDI ezt az üzenetet írta: antipollution fault. Majd a hőfokmérő óra kiakadt. Motorvezérlőlámpa sárgán világít. A motor működésében semmi változást nem tapasztaltam. Köszönöm a segítséget.
ez romolhatott el, de nézd át a csöveket,ne legyenek leesve, kilyukadva és hogy a turbon a vakumdob jó e, mozog rendesen a kar, stb. ez a solenoid emelőről könnyen kicserélhető, önindító melett van.
Sziasztok! Peugeot 307 1.6 hdi 2007 2566-os hibakód öt ír. Ez elvileg valami turbó pozíció szenzor. Tudnátok segíteni hogy ez mi és hol található? Előre is köszönöm!
Igen, az általad leírtakkal én is tisztában vagyok. Ezért is keresnék eleve olyan konstrukciót amiben gyárilag még nincs. Érdekes egyébként, hogy 1.6Hdi nagyon sok rohangál az utakon, de kiváltó szett ahhoz nincs. Én legalábbis nem találtam csak 2.0Hdi-től felfele. Volt egy kis 206-osom 1.4Hdi motorral. Se cooler, se kettőstömegű, se FAP... Imádtam azt a kisautót. Most kicsit nagyobb méretben keresek ilyesmit.
Szia, sziasztok, segítséget szeretnék kérni Diagbox telepítésében, aktiválókodot kér. Nekem nincs, a programot a netről töltöttem le. Hogy aktíváljam? Hogy lehet az 1ik letöltés 43Mb a másik 4.5Gb?
Én megfontolnám, hogy erőltessem-e a kiváltószettet.
A kettős tömegű lendkerék a hajtáslánc elemeit is kíméli.
Egy kuplungszett 150 ezer forint, ebből kb a kuplung minimum 50-60 ezer forint, amit úgyis cserélni kell.
Egy kettős tömegű élettartama nem versenypályás használat esetén 150-200 ezer km körül van legalább... Nekem kezdetektől tuningolt 1,6 HDi van (130 LE 300Nm) és 200 ezer km van benne, még nem vettem észre hogy haldokolna.
Ennyi időnként a kuplung is cserére szorul, azaz a munkadíjjal sokat már nem takarítasz meg.
A kiváltó szettnek is van bekerülési költsége.
Nem tudom, mennyit használod az autódat, de évi 15-20 ezer km használat után 10 évente kellene komplett csere. Ennyit nem ér meg hogy maradjon?
Lehet,hogy hülye kérdés, de erre nem találtam infót sehol. 1.6hdi-ből melyikben nincs kettőstömegű? Kiváltószettet sem találtam hozzá... Vagy ez ilyen és kész?
Rokon lelkek vagyunk, a Citroen fórumból jöttem, hátha itt nagyobb a nyüzsgés!
Kérdésem, hogy van-e köztetek, aki upgrade-elte a gyári RD4-es fejegységet RD45-re? Buktató?
Sárgaföldről relatíve jó áron lehet rendelni és érdekelne a dolog, ha van értelme.
Nekem a Bluetooth ami csábítóvá teszi a cuccot, hogy egyben letudnám a kihangosítót is. Most külön kihangosító van beépítve, a hangminősége jó, de elég vacak a kezelhetősége. Az AUX és a USB bemenet csak hab a tortán.
Tudom, hogy a kijelzőt is cserélni kell hozzá, abból is van választék, de melyiket?
A kocsimban (C4 2009) kétzónás klíma külön vezérlőn és kijelzőn van.
Írod,hogy füstöl,kormol rendesen.Ilyenkor az van,lehet,hogy nincs elegendő levegő az égéshez.Én is a turbócső sérülésre tippelek.Nem a motorba nyomja a levegőt,valahol szökik.De viszont attól mennie kellene,nem pedig "épen csak ,hogy". Nekem egyszer Olaszból kellett hazajönni így,hogy valahol a turbócső kirepedt,mint utólag kiderült a coolercső, S cső a c.hűtőnél.
Viszont ha éppen csakhogy ment,akkor dugulás is lehet,üz,any.szűrőnél,vagy a szivattyúnál,mert ott is van szűrő és már nagyon fel van rakódva,amit a tankból gyűjtöget.
Nézd meg a turbó csövet. Szerintem elrepedt olyan helyen, ahol nem is látod. Az olaj rápötyög a forró motorra és az kezdett el füstölni. Illetve az intercoolernél lévő két csövet is vizsgáld meg.
Olyan kérdésem van, hogy van esetleg egy "autótolvaj" közöttetek? :)
Csak, azért mert 10 napig parlagon hagyott autóm akkumulátora lemerült és kivettem az aksit feltölteni, de annyi eszem nem volt, hogy ne zárjam le a motorháztetőt éjszakára.
Ma nagy vidáman vittem vissza a feltöltött akkut és, amikor nyomogattam a nyitógombot akkor esett le, hogy nem sok értelme van...
Természetesen nincs sehol manuális zár az autón.
Ötletetek van esetleg, hogy hogy tudom kinyitni a motorházfedelet azon kívül, hogy féltéglával beverem az ablakot?
Sziasztok létezik olyan hogy a generátor szabadonfuto csak neha ritkán zörög? 2.0 hdi 136. Az 1.6 hdi ben zorgott mindig. Itt csak pár percig hallok zorgest abból az irányból utána 2hetig semmi.
Októberig van rajta műszaki, jan. végéig Pest-Somogy-Heves matrica (+1 baszó malacokról a csomagtartón, meg egy godzillás).
Jó állapotú bőr belső (nem hibátlan, de aki ilyet szeretne még bőven futhat pár évet)
2 db működő elektromosan behajló tükör
Nokia CK-15W kihangosító
Lámpák nem mattak
Tolatóradar
Esőérzékelős ablaktörlő
Zolisys által alig pár hónapja javított kormánykapcsoló és szalagkábel csere
Elmúlt két-három év mérlege:
Trafósor
Lengéscsillapítók, toronycsapágy, toronyszilent, első lengőkarok
Kipufogó rendszer (katalizátor-középrész-hátsórész + adok egy gyári katalizátort)
A gázrendszerben 25 ezer km van, 2019 októberében rakattam bele (LPGTech200 vezérlővel)
Vízhűtő, termosztát
Injektor tisztítás + 1 csere
Ami nem jó:
A bal oldali köszöb elől hátul rohad - eladás egyik fő oka (Emiatt műszaki lejártával mindenképp cseréltem volna)
Lentebbi kommentben említett vízcső ereszt, emiatt bár az autó jár és lehet(ne) vele menni, de dől belőle a víz így igazán lábon nem ajánlott vinni) - eladás másik oka
Akarta a fene kiszedni, közben megnéztük aknán, úgy tűnt, hogy az a csőcsatlakozás engedett, ami a vízpumától jövő acél vízcsőről csatlakozik az utastéri hőcserélőre (korábban ennek a fenti csatlakozására tippeltem, ezért volt a kérdés), kicseréltük azt a csövet és az egy hét állás meg a csőcsonk rángatása végett súlyosbodott annyit a helyzet, hogy egyérteműen kiderüljön, maga az acél cső lukadt ki.
Ha még nem cserélted ki a jeladót egy próbát talán megér. Hajszárítóval (hőlégfúvóval) finoman melegíteni a jeladót a tükör alatt, addig míg ki nem "akad"(vonalak a hőmérséklet helyén). Nekem jó lett azóta is pontosan mutatja a hőmérsékletet. A műagyagot nem megolvasztani! :-)
Kapcsolócsoport szokott lenni abban is, mert az ajtón van, és még jobban "kapja" egy kabrióban, mint a lemeztetősökben. Ilyenkor összevissza működik, van, hogy mást csinálnak a gombok, vagy kettőt kell egyszerre nyomni, stb
Vagy, szokott az is lenni, szorul a mechanika, mert a CC ajtaja kb 3x annyira beázik, ettől persze tizenéves korára szétrohad az ablak mechanika, és megállítja az ablakot a becsípődés gátló.
Van még 1 hiba, ami nem is hiba, ha minden ablak csak picit mozdul, akkor az van, "elfelejti" az ablak hol a végállás.
Aksicsere és stb szoktak ilyet okozni, de a régi CC ami még a facelift előtti 307re épül, eléggé barokkos szintén, sok a gremlin bennük, bármit előad véletlenszerűen.
Ilyenkor az ablakot újra kell tanítani, itt van erről szó:
Peugeot307-re szeretnék vonóhorog elektronikát szerelni,de amit vettem nem ugyan az a csatlakozója. tudnátok segíteni mi lehet a csatlakozó kábeleinek a szín kiosztása? 2007-es évjárat,1,4 16v
a tünete a következő mikor bemelegszik a motor durva rángatás fekete füst hátul, a leállitom visszainditom és már nem csinálja, ez volt a kezdet.
most már mikor bemelegszik a motor hiába állitom le nem segit, ma kivettem az akkut feltölteni , mentem vele egy hosszab kort az m0 on hibba semmi, valami tipp estleg valakinek?
Egy kis szősszenet, aki vezérlést akar cserélni a 2.0 HDI 136Le RHR motoron.
Sajnos nem tudtam lerögzíteni a lendkereket, a Lukas kettőstömegün nincs semmi akadály hogy legalább le lehessen lazítani a főtengelyben lévő csavart, a gyári fogas rögzítőnek nincs helye, hiába vettem le az önindítót, nem fér el a rögzítő a fogak és a váltóház közötti résben. a 350Nym es gép nem bírta lelazítani, a másik 400-as sem, majd egy 1150Nym-es gép megoldotta a lazítást. Ennek fügvényében készüljetek. Még egy jótanács: a régi csavar menetét flexel hosszban vágjátok be 4 helyen mintha egy menetfúró lenne, és 2-3 szor hajtsátok be a helyére, így kijön a régi menetrögzítő anyag, ellenkező esetben az új csavar nem biztos hogy be tudjátok hajtani, előző cserénél jártam így.
Sziasztok! Peugeot 307 1.4 HDI 2002-es autómon a jobb oldali külső visszapillantó tükör cserélve lett, a külső hőmérsékletet nagyon pontatlanul mutatja. Tudna valaki segíteni, hogyan lehet beállítani, vagy kalibrálni?
Abban tud valaki segíteni, hogy ennek a hűtőcsőnek a motortéri oldali bekötése hogy néz ki, elsősorban tömítés tekintetében? Úgy szeretném szétszedni, hogy kezemben a cserealkatrész (o-gyűrű? mekkora?).
Ha nem itt folyik el a hűtővíz, nem az utastérben, nem a radiátor aljánál, látszólag nem is a vízpumánál, hol érdemes még körülnézni? (Tételezzük fel, hogy nem hengerfejes a kocsi, de még az is lehet, hogy igen :))
Állítólag nincs köze a visszajelzésnek a tényleges intervallumhoz, bár nekem nyáron is felvillan, és nagy hidegben meg simán tovább mutatja, úgyhogy ez némileg ellentmondás.
Ha jó az aksi és a nafta is minőségi és ennek ellenére nehezen indul, köhög olykor nagyobb hidegben, akkor lehetnek a gyertyák.
Ez a keresés félrevezető is lehet, mert pl RD3-ból létezik olyan fejegység, ami nem gyári és a lábkiosztása némileg eltér a gyáritól.
A méricskélést én mindenféleképpen ajánlom minden bekötés előtt.
(amúgy a képen egy RB3 van, ami persze elvileg csak cd/kazetta viszonylatban különbözik, de ez is félrevezethet valakit, aki nem ért hozzá)
A képbeillesztés mitől nem működik nálad ? Kiír valamit ? Nekem csak akkor nem szokott sikerülni, ha túl nagy méretű (kb-ban) a kép. Ilyenkor át szoktam méretezni.
Sziasztok 1.6 hd 110l sw 2008as a kérdés a hátsó ablaktörlő gondol egyet és bekapcsol és megy míg jónak látja ,kérdésem tisztelettel a hiba javítható vagy cserés. köszönöm.
Lépj be a facebookon a 307es csoportba. Havonta legalább egyszer előjön, hogy miért világít az 1.4-es autóban az olajlámpa, amikor van benne elegendő. Persze ilyenkor előkerülnek azok is, akik bizonygatják, hogy nincs az 1.4-eknek baja, mert neki is az van x éve, de ettől még tény marad, hogy gyakrabban emlegetik az 1.4-et emiatt, mint amiatt, hogy milyen jó. Amúgy az 1.6-nál meg a váltó lehet problémás. De ahogy írtam, lépj be a csoportba, és ott tudsz keresgélni.
Gondolkodom a mostani 2002-es C5 2.2hdi automatámat lecserélni egy kisebb kompaktra. Kéziváltós benzines 307-ben gondolkodom. Sima ferdehátúakat nézegetek, leginkább 1.4 16v vagy 1.6 16v motorral. Tulajdonképpen a kisebbik is elég lenne, nem rodeozni kell. Munkába járni kéne leginkább napi 60-70km megtételére többnyire országúton kicsi várossal. Néha egy kis ovijáratra,de nem állandóan. Szeretünk biciklizni is. Ritkán futót húzni, de ez tényleg évi 1-2 alkalom. Viszont nem tudom a kisebbiknél mennyire jellemző a hengerfejesedés... 307 klub oldalán olvastam róla, de a neten semmi nincs. Se magyar,se külföldi oldalakon. Ha tényleg tipushiba lenne tele lenne vele a világháló, nem? Kombit nem szeretnék nagyon. Ha cuccolni kell, futó vagy az 5008. A családban van egy 1.6 16v break. Oda majdnem keveslem azt a motort. Bár az is igaz, dízelhez vagyok szokva. De ekkora távra már nem kell dízel... Fogyasztás hogy alakol a két motornál? Mennyi km után várható komolyabb generál ezeknél? Egy megbízható hosszútávú társat szeretnék, nem olyat amibe egyfolytában csak lapátolja az ember a pénzt... Előre is köszi annak aki válaszol!
Sziasztok! Tudtok nekem egy jó szerelőt, szervizt ajánlani Budapesten? Aki nem egy kocsin szeretne meggazdagodni. És ért a peugeot lelkéhez. 2004-es peugeot 307, 1.6 benzines.
Korábban 5 évig használtunk egy sw-t 2.0 benyás motorral. Most 3008-as a családi autó. A nagyfiam miatt lehet hogy bele kell mennem egy 307 cc-be, azt szeretném kérdezni akinek cc-je van, hogy mennyire gáz maga a cc motoros teteje? Mennyire van vele gond? köszi a választ előre is.
Bár C5, de hátha tapasztalt már valaki olyat a 2.0 rfn motornál, hogy hidegen nehezen indul. Aztán pár perc múlva, ha járt a motor és újra indítom, már nagyon hamar elkapja. Csak több órás állás után van ez, hogy 5-6 másodpercig forgat az önindító, mire elkapja. Ha beindul, nincs 3 hengerezés ami hidrotőke vagy szelep ragadásra utalna, ami tudtommal előfordul ennél a motornál.
Hibakód nincs. Diagra rendben vannak a map, belépő levegő hőmérséklet szenzor, vízhőfok adatok is. Alapjárati léptetőmotor cserélve, gyerryák szintén. Bovdenes a fojtószelep. AC tol egyből.
Szoftverfrissítésen gonndolkodom, mint megoldás. C5 fórumon több éve egy tagnak ez segített ugyanezen tünetekre.
Sziasztok! 2004 307cc 177Le autómban megállt a fűtőventilátor. Valakinek valami tippje, h mi lehet. Esetleg melyik a biztosítékja. Bár a nagyobbakat (>15A) átnéztem. Előre is köszönöm a segítséget! Jó egészséget mindenkinek!
"egybe lehet megvenni az egész kormányoszloppal együtt, amit azért nehezen hiszek el."
Hát ha nem is a kormányoszloppal együtt, de a komplett kormánykapcsoló az valóban csak egyben kapható gyáriban. Ügyes "kici" kínaiak meg gyártanak hozzá karokat is külön (meg alkatrészeket bele) és így javítható is lesz a kapcsoló-egység. Az más tészta, hogy nem lesz egészen egyenértékű az újjal, no de nem is annyiba kerül. :-D
Szia! Köszi a választ! Annyi még , hogy van egy ismerősöm az UNIX-nál aki azt mondta, hogy nem kapható csak az index, hanem egybe lehet megvenni az egész kormányoszloppal együtt, amit azért nehezen hiszek el. Mit cseréltettél benne pontosan és milyen márkát , típust érdemes venni bele?
Szia! Nekem is gondom volt vele, először javíttattam, de végül csere lett belőle. Én inkább a cserét javaslom első körben is. Német webshopból olcsóbban meg lehet venni, mint idehaza.
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.4-es benzines 90 lóerős peugeot 307-esem. A problémám az lenne, hogy az index kapcsoló nem mindig jelez csak amikor bizonyos poziciókba rakom és ez nem valami jó dolog, ha nem tudja a másik hogy én pontosan mit is akarok. Mind a két irányban csinálja. Eléggé gyakran csinálja most már és ez veszélyes is lehet. Picikét lötyög is , de nem nagyon. Valakinek valami ötlete , hogy esetleg meg lehet-e javítani vagy cserélni kell? Köszönöm előre is!
Az a baj, hogy ezt hallani kellene élőben, hogy hogyan nyikkan, hogyan kattog ?! Mondjuk a kattogás lehet akár toronycsapágy is és a nyikorgás lehet főtengely szíjtárcsától vagy a generátor szabadonfutójától, esetleg kettőstömegű lendkeréktől. Vagy teljesen mástól. :-D És ezért kellene ezt élőben diagnosztizálni. Mutasd meg szerelőnek szerintem. Mivel egy helyen voltál már vele, esetleg egy másiknak. Több szem többet lát. (füllel is igaz :-P )
Nyár elején vásároltam meg első autómat, egy 2007-es 1.6 HDI 307-est kevés kilóméterrel. Az autó remekül teszi a dolgát, de az utóbbi időben előjött két probléma, és mivel szeretnék vigyázni a kocsira, próbálom a lehető legtökéletesebb állapotban tartani, ezért ezeket jó lenne orvosolni.
Az egyik, hogy indításkor, leállításkor nyikorog valami a motortérből kb. 1 másodpercig. Hasonló hang hallható, amikor sebességben hirtelen rálépek a gázra kuplung nélkül, de ilyenkor az egy nyikkanás hallható. Üresben nincs ilyen hang gázadáskor. Ez még melegebb és kevésbé nyirkos időben nem volt jellemző, csak az indítás/leállításkori nyikorgás. Arra gondoltam, hogy ékszíj lehet a ludas. Szervízben megnézték, kicserélték az ékszíjat és az ékszíjfeszítőt (ez állítólag nem volt túl jó állapotban). Utána se szűnt meg teljesen a hang, de talán jobb lett, most viszont hogy egyre rosszabb az idő, jobban hallható a nyikorgás.
Másik, hogy esetenként nagyobb kormánytekeréskor kattog valami egyértelműen a kormány felől. Nem mindig.
Nem értek annyira az autókhoz, mint amennyire szeretnék, de mivel szeretnék vigyázni a kocsira, ezért próbálok minden kisebb-nagyobb hibának mihamarabb utánajárni és megoldani. Ehhez kérném a segítségeket, ha tudjátok a fenti két esetre a választ.
Egyik napról, a másikra a bicska kulcs záró gombja nem húzza fel az ablakokat. Egyébként minden rendben működik. Próbáltam a tanítást is de semmi javulás. A belső kapcsolóval remekül működik.
Nincs távos pótkulcsom így nem tudok mással tesztelni.
2013 308SW 1.6 Ehdi
Van esetleg ötlet a javításra illetve a hiba forrására?
Sziasztok! Van egy 2002-es 1.6-os benzines 307-esem. Egyesben induláskor (amikor még hideg) időnként rángat, bakkecskézik a kuplung felengedésemor, ami a kuplung újbóli lenyomásával és nagyon gáz melletti óvatosabb felengedésével szoktam orvosolni. Ez milyen hibára utalhat, illetve mekkora javítási költséggel számolhatok ha megunom a dolgot? Köszi!
Szia. Amíg szarakodik addig azt írja hogy az Egr nem nyit vagy zár megfelelően. Ha elég ideig állok a gázon megindúl és utánna semmi baja. Ma próbáltam hosszan melegíteni. De semmi nem változott. 12 fok alatt nem megy. Felette mintha semmi baja nem lenne.
10-15 km araszoló sebességnél ha útegyenlőtlenség van ropogó-roppanó-pattanó hang jön át a kormányon keresztül. Nagyobb tempónál nem érezni. Mi lehet a hiba? 308 sw 2012
Problémám az lenne, hogy a legkondi bekapcsolásakor érezni a hideg és meleg levegőt hogy áramlik, de nagyon lassan, max ventillátor beállításnál sem változik, ha várok sincs változás, éppen hogy csak érezni ha oda teszem a kezem a nyílásokhoz, hogy jön valami. Példáúl az ablak pára mentesítése rengeteg időt vesz így igénybe. Szűrő cserwt javasoltak az megtörtént. Ezért az utastér ventillátor lehet a felelős?
Az autó az egy off Ford Fiesta, 1.4 TDCi 2006-os. Ebben a PSA dízelmotorja van, gondolom az abban az időkben gyártott jó pár Peugeot-ban is ilyen motor van, ezért bátorkodom itt megkérdezni.
Itt a generátornak külön van ékszíja? Vagy valamelyikkel közös meghatáson van a generátor?
Gyárilag 205/55R16 gumival van felszerelve az alufelni szélessége 7 incs ET 44. Szeretnék 17 incses alufelnit venni de nem tudom mijen ET számú és mijen szélsségű fog elférni.
Az autó egy 2006-os 2.0HDi (RHR), amiben van kiegészítő elekrtomos fűtés gyárilag. A gond az, hogy nem jön meg a meleg, ami régebben indulás után 1 perccel már érezhető volt, most meg csak hűvöset fúj a ventillátor. Ha hidegre állítom a digitklímát, akkor még hidegebbet fúj be.
Én a kiegészítő elektromos részre gyanakszom. Meg is találtam a vezető oldali lábtér felől. Öt vastagabb vezeték megy bele. Általában nem mérek feszültséget a szürke és piros vezetékek között, de egyik indítás után kb. fél perccel megjelent 14 Volt, de egy perc után eltűnt. Lehet a vezérlő jött rá, hogy a hibás fűtőelenek nem kell táp? Esetleg e vezérlés lehet a rossz? Hogyan lehetne ezt kideríteni felesleges alkatrész vásárlás nélkül.
A biztosítékok a motortéreben mind jók. Az utastéreben nem néztem, de a kezelési könyv szerint ott nincs semmi idevágó.
Van valakinek tapasztalata hasonló hibával?
A külső hőmérő jó jelet mutat, tavaly nyáron annak hibája miatt nem volt hűtés.
A ventillátor minden fokozata működik.
A klasszikus csappantyú hiba nem hiszem, hogy fenn áll, mert mind a két oldal rossz és hidegre állítva még hidegebbet fúj.
Hello ! Mivel írtad is ,h hideg reggelek vannak,jönnek.Ezért írom úgy,h ennél a motornál mert nekem is RHS van SW.ben,.... létezik olyan "hideg motor túlpörgetés védelem".Majd figyeld meg ha 70 *C fok közelébe ér a mutató,olyan mintha megtolnák hátulról.Persze ugyanolyan gázpedál állásnál.Viszont nekem már Jena progi van évek óta és nem érzékelem a fenti dolgot,mert menne de hideg motorrral kímeletesen.....
Sziasztok! Az alany 2003 1.6 b sw 16 szelepes.Szelepfedéltömités csere előtt állok.Kaptam egy lap szerü tömitést meg egy gumi csikot. Melyik szelepfedél alá melyik megy? üdv6 hozzászólásTetszikHozzászólás
Ami jó hír, hideg motornál, csinálja a hibát, ezt kell vizsgálni, turbónyomás, szóval a diagnosztikai élő adatokat, mi az elvárt és mi a valós adat, ebből fog kiderűlni mi a hiba. Találgatni nem lehet.
A probléma, hogy most jönnek a hidegebb reggelek, nincs erő az autóba. A vákum csövön volt repedés ezért az cserélve lett. Most jó a vákum. De muszály mennem vele 4-5 km-t mire elkezd húzni az autó. Addig csak max 80-90 km/h és az is nyögvenyelősen. A kamionok letolnak gyorsulásba simán.
Szerelőnél voltam. Egyik a turbót mondta 100%-ra másik ah Agr-t, a harmadik a befecskendezőket akarja cserélni. De nem akarok per tudok ennyit rákölteni az autóra a talán utána jó lesz hozzáálással.
Ha van valami tippetek azt megköszönöm. Mert a haverom akki hobby autószerwlő megcsinálja de bem tudja sajnos ő se hogy hol kellene keresni a hibát. Jena a vákumra gyanakszik de nemntaláltunk ott hibát. De lehet hogy nem jól kerestük.
Igen, arra már rájöttem, hogy az egyik tükörcsati megy az ajtómodulba, de a másik, ami a behajlító motoré, azt hova kell csatlakoztatni? A kábelkötegbe nincs benne a megfelelő csatlakozó gyárilag?
Van már sofőr oldali ajtópanelem,amin két csatlakozó van. Az eredeti panelomon csak egy van. A motoros tükörből két csatlakozó jön ki. Az egyik megy az elektromos tükör mozgatáshoz,a másik meg a tükör motoros mozgatásához. Nem annyi az egész,hogy a motoros tükör plusz csatiját bedugom az új kapcsolópanel második csatlakozójába? Amúgy tudok szerezni bontott motoros tükröket 10k-ért/db.
Szerintem ez nem ilyen egyszerű, mert az ajtópanel nem közvetlenül van összekötve a tükörrel, biztos vagyok benne, hogy a BSI intézi a tükrök behajlítását. (A gazdasági racionalitásába nem akarok belemenni, 25 rugó egy bontott elektromos tükör (amikor lehet kapni), az már 50 pénzek, egy 20 éves kocsira)
...nem fantomhiba ...saját tapasztalat...amíg 1-2 működő izzítógyertyával is indul nem igazán foglalkozunk vele ...kb egy éve cseréltettem ,már 3 kimúlt közülük de még egész jól indult a motor míg tényleg komolyabb minúszok nem lettek , akkor már erőlködött .
Sziasztok! Van egy 2001es 307esem ami 5ajtós,1.6os,benzines. Elektromosak a tükrei,de csak kézzel behajthatóak. A kérdésem a következő:ahhoz,hogy villanymotor hajtsa be,nyissa ki elég-e a tükröket motorosra cserélni a sofőroldali kapcsoló panellal együtt, vagy egyéb varázslat is szükséges még?
Nekem néhány napja csinálta ugyanezt, minden előzmény nélkül. Naponta többször besípolt, utána néhány mp. múlva kialudtak a légzsákhiba lámpák. Se előtt, se azóta nem volt hiba szerencsére.
Abban kérném a segítségeteket, hogy az autó mostanában elkezdte random az "Airbag or pretensioner seat belt faulty" hibaüzenetet dobálni, ami azonkívül hogy meg kell csinálni, még idegesítő is, mivel képes arra hogy álló helyzetben is fél percenként "megjavuljon" majd ismét "elromoljon".
Neten rákeresve láttam, hogy az ülések alatti csatlakozókat kellene kontakt-sprayyel megfújni, van valami tipp, hogy melyikkel kezdjem?
Illetve emlékeim szerint tavasszal szét lett szedve a kormány, a kürtrésznél a réz érintkezők tisztítása végett, hogy működjön rendesen a hangkürt, annak esetleg lehet ehhez köze?