Igen, az eleje is alapból nem igazán látható, pláne úgy, hogy régi swiftből ülök át. Megnéztem, mentem vele. Küszöbök lassan lehet cserések lesznek, de csak alulról van hiba, úgy se nagy. Illetve a kormány ami kissé furcsa számomra. Balra kicsit nehezebb tekerni (álló helyzetbe is) így ha lejt az út jobbra, kicsit balra kell tartani. Ezt vajon mi okozhatja? Amúgy 2007.es évjárat, egy gazdás, 800.000ft.ért. Talán reális az ár.
"amikor az anyát nem tudod leemelni a behúzott kúp menetéről a féltengely miatt akkor hogy alátétezel?"
Már magát a problémát sem tudom értelmezni. Befelé nem gond, kifelé meg végigtekerem az anyát és utána megpattintom a kúpot. Akkor is ha le tudnám tekerni végig. Ha meg már lötyög a kúp megint nem probléma.
És szerinted ha arra ráfújja az alvázvédőt attól jobb lesz? Min fog megtapadni? A korrekt eljárás a régi festék teljes eltávolítása, alapozás, fedőfesték ( ami lehet akár alvázvédő festék is). Ha a jelenlegire fújja á akkor vagy nem tapad meg rajta vagy azzal együtt fog leesni. Akkor meg minek?
Szerintem sem, de hozzáértő kézben fogva lehet mást mond. Talán elég lenne a gömbfejet cserélni, de a repedések elbizonytalanítanak. Most már cserélem az egészet...
Ha már új alkatrész, érdemes lefújni alvázvédővel?
betet szele szokott igy 'tukrozodni' /raegni. .stb/ a tarcsara.. esetleg csak az ? (nem annak tunik, de eselyt adni kell ) "
Nem az. Eleve átlósak, a betét széle meg nem. De nekem is az volt az első dolgom, hogy odaforgattam mindkét végéhez, hátha passzol. Nem passzol.
"nem jol oszlik a ho.
vagy csak tul sokat siettel.."
Innen jött a csere. Betét még félig, és általában amikor a második szettnek vége akkor cserélem a tárcsát is. Most is normál városi forgalomban semmi különös, jól fog simán fut, de két hete elkezdte, hogy autópályán egy-egy erőteljesebb fékezésnél a fékút vége felé elkezdett "dobolni". A középső szürkébb sávban biztosan látod a dobolás nyomát is, a szakaszos kifényesedésen. Mivel tapintásra már van válla, azt hittem szabályozási szint alá kopott, túl vékony és elmelegszik. Két héttel ezelőttig maga a csík sem volt rajta egységesen fényes volt a felület, ez is a melegedéses elméletemet erősítette. Úgyhogy megrendeltem körbe a készletet, 4 tárcsa, két készlet betét, sallangok, stb. Leszerelésnél, amikor megmértem a méretét, akkor láttam meg ezt. Illetve messze nincs az alsó határ közelében sem, szóval az nem lehet a melegedés oka.
"de lehet mar az ate sem a regi.. (ebben biztos vagyok )"
Ez az én bajom is. Vacilláltam a gyári TRW és a szokásos ATE között, mert az utóbbi 50%-al drágább de mert eddig semmi bajom nem volt vele, és szép egyenletesen kopik, végül az lett harmadszorra is. Na de ha ilyet csinál akkor már bújkál a kisördög, hogy kidobott pénz volt?
Késői a tanács mert a cserénél csináltam a képeket. Engem az érdekel, hogy ugyan mitől repedhet meg egy ATE tárcsa az élettartama háromnegyedénél? Nem az első párszáz vagy párezer kilométeren, nem ha túl van futtatva, hanem háromnegyednél....
Ez nincs megpucolva. 28 mm a gyári méret és elvileg 26 mm a minimum méret. Most 26.55-ön van, a második készlet betéttel aminek a fele még megvan. Szóval a kopás az oké.
Ha a szilenten apró repedések látszódnak, az már erős jele a kukázásnak, vagy még elmehet vele sok időt, vagy ez a jóslás kategória?
Hajlok a teljes lengőkar cserére, de megint súgdos a kisördög, hogy töredék áron meglenne csak a gömbfej csere. Van aki megcsinálná a préselést is, ha elviszem kiszerelve a lengőkarokat.
De ha a szilent is cserés lenne hamarosan, akkor persze ez így nem lesz spórolás...
Februárban elvittem előműszakira a 99-es 1.4 benzines F astrámat. Volt több probléma is, fékek, nem elég sárga az index izzó, hátsó ablakmosó nem működik stb.
A lényeg, hogy magas lambda értéket mértek, mondták cseréljem ki a lambda szondát, a katalizátor helyett egy cső van alatta, ezt nem mondták problémának.
Kijavítottam rajta minden feltárt hibát, de most egy másik vizsgahelyre sikerült időpontot kapnom, ott meg hiányolták a katalizátort.
Két éve egy harmadik vizsgahelyen volt, ott sem problémáztak a katalizátor hiányán.
Változott valami szabály február óta, vagy mi történt?
Egyik vizsgán nehezményezték a hátsófutó két szilentjét, hogy azok már a végét járják, legközelebb azzal már nem megy át. Ránézésre valóban repedezettnek látszott, de ez csak a permén volt*. Lekötöttem a csillapítókat (a rugók ennél a csillapítón vannak) és a futómű a helyén maradt, vagyis a szilentek tartották. A következő tizenpár évben is ezekkel ment vizsgára és megfeleltek. Ennyit a ránézéses hiba feltárásról.......
* azt a repedezett részt, ami csak egy vékony perem volt, letéptem
Elképzelhető, hogy az olló 180fokos elforditásával, csökkenne a kifejtett fékerő?
Rosszul lett volna betéve, én meg ugyanúgy rosszul raktam vissza?
El tudom képzelni, csak azt nem, hogy ez miatt máshogy tolja szét a pofákat. Azt gondolnám, hogy akkor is ugyanakkorát nyit, ugyanakkora bowden elmozdulásra.
Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:
Address 01: Engine Labels: 03F-906-070-CBZ.clb Control Module Part Number: 03F 906 070 GA HW: 03F 907 309 R Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652 Software Coding: 001900D6232400080000 Work Shop Code: WSC 00028 028 00025 ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36) ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 1 Fault Found:
11003 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 180163 km Date: 2127.14.31 Time: 15:19:44
Engine speed: 1790.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 80 km/h Coolant temperature: 95 °C Intake air temperature: 41 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.015 V Unlearning counter according OBD: 15 Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 % ACF: load: 0.00189 Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %
Readiness: 0000 0000
Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".
Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.
Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.
Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?
74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.
De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.
De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))
Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész.
És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá, vagy csak tüneti kezelés? A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva?
Én gépészként lengőkarban csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.
Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)
Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet.
Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon.
Szereltem már sok mindent, nem ilyedek meg, ami persze nem zárja ki a szívás lehetőségét. Azért kérdezek, mert aki tapasztalt, attól jöhetnek hasznos infók.
Valamiért az van a fejemben, hogy a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.
Azért nem hiszem, hogy olyan nagyon el lehet rontani, ha nem marad egy marék csavar a kezemben...
Köszi az eddigi segítséget mindenkinek. Valamelyik nap megpróbálom leszedni, aztán majd kiderül, mi enged és mi nem, attól függően veszek alkatrészt.
Bárdi meg az unix az ügyfélkörülnek kiszállít, akár naponta kétszer is, de magánszemélyként a webshopban kiválasztott cikkeket nem postázzák, hanem kiválaszthatod melyik boltjuk van hozzád legközelebb és ott átveheted. Legalábbis régebben még így volt.
Hacsak valamilyen kényszerítő körülmény nincs, valóban erősen meggondolandó nekiállni.
Na jó, én leginkább csak azért mondom, mert sokszor jártam már úgy, hogy órákat kínlódtam szerelés közben, hogy már csak olyan rossz legyen, mint volt - és ne sokkal rosszabb.
Szétszedés után rájösz, hogy a szilentek repedezettek, szakadtak, kőkeményen deformálódtak, stb és cserélni kellene.
Persze azokat is lehet kipréselni, de ez már tényleg az önpusztítás netovábbja, mert minden együttvéve apránként biztosan drágább, mint a komplett egység.
Az a fékerő fékpadon tér el? Mert kézzel tekergetős tartományban még nem nevezném fékerőnek, és ott az érintési ellenállás lehet nagyon eltérő. Nagyobb fékerőnél meg szépen eltűnik és kifeszül a rendszer.
de neha megborulok azokon az arakon amiket irtok..
Az itteni árak képzésébe (nagy hálózatoknál) benne van az autószerelők haszna.
PékHentesJózsinak ki van írva a 100ezres ár.
AutószerelőPista ugyanezt megkapja 40-50ezerért, majd kiszámlázza 95-120ezerért + PICIKE munkadíj. PékHentesJózsi szemében Isten a aszerelő, mert olcsón dolgozik.
Így alakult ki, ez a nagyátlag rendszer, persze mindenki tud kiskaput.
Nálatok rendes árban kint az alkatrészár (40-50ezer) a szerelő munkadíjától meg hátasd dobsz.
Márkaszervizek teljesen más, ott elmebeteg az árképzés.
Ez az egyik magyar helyi, és az autodoc. hu. Kép a te angol ajánlatodról? (Eleve érdemesebb lett volna betenni mert akkor kevesebbet kell keresgélnem. )
Autodoc itt is működik. Viszonylag sokszor rendeltem tőlük. Én nem tapasztaltam hogy ennyire olcsó lenne ahogy írod, kb ugyanazokat az árakat kapom a kauffernél, de minden lehetséges.
Aliexpresses lambdaszondák beváltak, fogyi is jó, hibakód sincs.
Bal hátsó kézifék kicsit gyengébb mint a jobb oldali.
Kicseréltem a fékpofákat a kis rugókkal együtt, a kis eltérés így is megmaradt. Pedig egyformára vannak állítva. Ugyanúgy első kattra kezd picit szorítani mindkettő, csak aztán a jobb oldalit 3-nál már nem tudom eltekerni, míg a balost igen.
Néha véletlenszerűen összehasonlítom az itthoni (nagy kedvezményes ) árakat az egyéb "kvázi diszkont" árusítókkal, de nem érdemes külföldről venni. Annak érdemes, aki ritkán vásárol, mert magának vásárol és nincs sok kedvezménye.
Tudna-e valaki segíteni? Azt szeretném megtudni, hogy a most vásárolt 2000 cm-es crtdi audi motorja érintett e a hatszögtengely problémában.Talán alvázszám alapján ez megtudható de fogalmam sincs hol kellene keresnem. Feleslegesen nem szeretném a kartert leszedni.
Ez valami játék készlet, de ha ennyire vakon vagy, szerintem kiszerelni nem fogod tudni odahaza azt a lengőkarnak eufemuzált alsó trapéztámaszt.
Azt kétlem, hogy annyira horror lenne felszerelt háztáji műhelyben ez, mert valami hajtott lemez az egész, a kinlódás az öntvénybe rohadt dolgoknál jellemző.
De ilyen cicaszerszámmal, ami arra van, a gömbfejek kúpos részét nyomd ki, és semmi köze a lengőkarban a gömbfej cseréjéhez, kár álmodozni.
Szerintem az almera futóművön, mint a modern kocsik 99.9%án egy darab összetartás állítható elől, a többi kamu hókuszpókusz.
Azt majdnem jóra feljelölni, visszatekerni kb 1 perces dolig itt, de alapvetően hozzányúlni sem kell.
Állítás itt akkor kellhet, ha már szar volt az alsó gömbfej, kóborolt a kerék felalá, és valami zseni hibakeresés nélkül széttekergette elállítgatta, ez idehaza eléggé jellemző, a klímát csak tölteni, a futóművet csak állítani kell. addig már egy se jut el dejben, mitől állítódna el..
Mindegy mire gondol, hülyeség. Fogalma nincs az autó állapotáról.
Ha gömbfejet cserélnél, akkor az 555 nevű gyártó lehet hogy a gyárihoz közeli minőséget tud. Vagy a felsoroltaknál lehet hogy jobbat. sok gyári alkatrészen is ott a logojuk.
Persze. Ugye nálunk okosan egy adott időpontig nem kellett vizsga, aztán onnantól mindenkinek kellett. Svédek sokkal butábbak voltak, ott az összes vizsgát eltolták 6 hónappal, ezért nem is sikerült torlódást csinálni :-)
"ilyen állapotú aljal én nem vinném a kocsimat vizsgára (sem)"
Mire gondolsz? Elvittem a kocsit a vizsgaközpontba, ha jó átmegy, ha van valami, összeírják. Rendesen átnézték. Ez volt komolyabb, meg még pár apróság.
Egyébként mivel érdemes festeni, ha már úgy is le lesz szedve? Valami alapozó + alvázvédő jó?
Köszi. Ilyet találok, hogy trapézgömbfej, az lenne vajon, ami oda való? Persze a boltban majd robbantott ábráról megmondják, az sima regisztrációval nem hozzáférhető.
Már bocs, de hogy Te mit csinálnál az most kutyát sem érdekel. A kérdés annyi volt, cserélhető-e az alsó gömbfej. Arra meg az a válasz, hogy igen cserélhető. A többit majd eldönti akinek a pénztárca a kezében/zsebében van.
Nekem sajnos nincsenek olyan képességeim, hogy egy fél, nem túl jó képről megállapítsam, hogy a túloldali lengőkar milyen állapotú. Sőt, még a képen lévőn sem látok semmi olyat ami miatt ki kellene dobni.
Ja, ilyen állapotú aljal én nem vinném a kocsimat vizsgára (sem).
GYerek filléres most vett kocsija frissvizsgás, javítottküszöbös, patyolat aljú. Kivéve a hátsó panhardrúd. Az mindegyiken szétrohad. Ezen csak csúnya rozsdás, mint pl. a lenti nissan lengőkarja.
Most fogom levetetni vele, drótkefézés, festés, hagy tanulja....
Üdv, be kellene állítani az Ignis II fényszóróit, elvileg a magasságállító motoron lévő lyukon lehetséges. De miféle típusú és méretű csavarhúzó kell ide? A kézikönyv nem említi meg, az ábra nem egyértelmű. Ráadásul két lyuk is van a magasságállítón, nem csak egy. Segítséget kérek.
Átvizsgáltattam, 1 dolgot találtak, az első felfüggesztésnél cserés a képen látható rögzítőelem mindkét oldalon.
Ez ha jól olvasom a kereszt lengőkar? Ez a rögzítés vajon kapható külön és cserélhető vagy csak egyben tudom kicserélni? Milyen néven keressem? Szilent?
Ha cserélhető, megoldható házilag? Ki kell préselni a helyéből és be az újat?
Ezúttal a 2005 ös kék Honda Jazz 1.2 autóm az alany.
Pár éve küzdöttem azzal, hogy erősebb terhelésen csörgött a motor. (a klasszikus Trabantos csilingelés jött)
Akkor csak úgy kísérletezve kicseréltem a benzinszűrőt (tiszta volt) majd 4 trafót a nyolcból , de nem változott semmi és itt végül annyiban hagytam. Csörög, hát csörög.
Most az van, hogy néha reggelenként indítás után alig veszi a fordulatot, hiába adsz gázt, nincs benne erő, a lejtős udvarból alig tudsz kiállni. Kb. 500 métert elszenvedsz 1000-1200 fordulattal, aztán utána egyszerre minden rendben.
10 -15 indulásból egyszer van ez.
Hibakód , lámpa nincs. Benzinszivattyúra gondolok, de ha van más ötlet vagy esetleg konkrét Jazz tapasztalat ilyen problémával, az érdekelne.
Elnézést, azt jól értem, hogy akkor ez szerinted két külön hibajelentés és ez egyiket szinte biztosan megoldja a lambda szonda cseréje vagy a lambda szonda fűtő áramkör javítása, a másik pedig valószínűleg tömítés probléma és az további vizsgálatot igényel?
Ha igen, hol tudnak ilyet megcsinálni egy ilyen idős autónál vagy legalább megállapítani a hiba okát biztosan? Gondolom, a márkaszervizben nem lenne túl gazdaságos, bár ki tudja.
Ahogy látom a https://fuseandrelay.com/toyota/avensis.html oldalon, a T22-es Avensisnél az oxygen sensornak nincs reléje csak egy biztosíték, ami hibás lehet, de mivel sok más dolog is ezen van és azokkal nincs probléma, a biztosíték problémát ki lehet zárni, ez alapján maradt a lambda szonda, mint hibalehetőség és a hozzá vezető vezeték. A lambda szonda csere menete le van írva elég részletesen a https://club.autodoc.hu/manuals/lambdaszonda-csere-toyota-avensis-t22-gepkocsin-utmutato-35301 oldalon. Megnéztem, a T22-es Avensisben elég szar helyen van a lambda szonda, nehéz hozzáférni viszont ha jól látom, nem kell hozzá a speckó kulcs, ami a lambda szondákhoz szokott kelleni. Gondoltam, lemérem egy ellenállásmérőval de egyelőre nem fértem hozzá, talán majd hétvégén újrapróbálom vagy megkérdezek egy másik szervizt, hátha hamarabb ki tudnák cserélni.
"(teli talpas gyorsitasnal nincs lambda szabalyzas. )"
Ezzel kapcsolatban még írom, hogy ezen a fordulatszám hibán kívül (tehát, hogy gyorsításkor megakad, ami a videómban van) van még egy jellegzetesség, ami majdnem ez, de picit más. Ha teli lalppal gyorsítok, akkor bizonyos fordulatoknál van, hogy ha kicsit visszaveszem a lábam, akkor jobban gyorsul, mintha telitalppal a gázon tartom a lábam. Ez is minden esetben reprodukálható hiba, mindig jelentkezik, tehát nem időszakos.
Itt fel van sorolva, hogy milyen okok vezethetnek ehhez a hibához. Érzékelő, vezetékek, biztosíték:
Aztán mondják még, hogy a csatlakozásokat érdemes átnézni, valamit a biztosítékot és a vezérléshez tartozó relét is (ez egy másik Toyota típus, de mindegy):
Ez alapján - ahogy írjátok - tényleg lehetséges, hogy a lambda szonda csere nem lesz elég. Mondjuk, ha a biztosíték ment ki, annak oka van, ha az cserélik, akkor lehet, hogy újra kimegy, mert valahol zárlat van.
Mindenesetre a biztosítékot és a relét meg tudom nézni én is, valamennyire a vezetéket is, de az lambda szondához az autó alá nem fogok mászni, mert félek, hogy rámesik... De ha ezeket megnézem, akkor már úgy tudok menni a szervizbe, hogy legalább ezek ki lesznek zárva addig, illetve megbeszélem majd velük ezeket is, hogy nekik mi a véleményük. Lehet, hogy gondoltak volna ők is ezekre a lehetőségekre de most épp csak annyi idő volt, hogy kiolvassák a hibakódot és gyorsan magyarázzanak, mert egyébként hozzáértőnek tűntek, de persze én amatőr vagyok, számomra lehet, hogy mindenki hozzáértő :-).
Még egyszer köszönöm a tanácsokat és ha még van, ne fogjátok vissza magatokat! :-)
Nem is volt vele gondom soha. Roncsolás, ráverés nélkül leveszem, visszateszem a kiverődött fejjel. Báttya, a kiverődött 19-es fej továbbra is 19-es fej marad. "Sokkal kisebb", mint a 20-as, ami ráadásul a sarkokat terheli, ahol a leggyengébb az a szar. De a sarkok kiverődése miatt a kopott 19-es nem a lemezes anya sarkát terheli, hanem beljebb kerül a terhelés a lap közepe felé, mert ott a legkisebb a kopás. Ott a legszűkebb a fej. Megmértem a kedvedért. A kopott fej lapközépen 19,5. Pont ideális. Az új 19,2.
Ez volt az eredeti hibám egy 2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi-vel.: "kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó."
Azóta eljutottam szervizbe és kiolvasták a hibakódot: P0135 Oxygen sensor heater Circuit (Bank 1 Sensor 1).
Azt mondták, hogy ez azt jelenti, hogy a lambda szonda fűtése hibás, ha a lambda szondát kicserélik, akkor ez a hiba megszűnik. Sajnos én ilyet biztos nem tudok megszerelni és ők meg csak augusztus végén tudják kicserélni.
Azóta rákerestem erre a neten és esetleg lehet-e hogy a lambda szondához vezető valamilyen vezeték kontakthibás? Kicsi az esélye de ezt meg tudnám talán én is nézni, ha tudnám, hol a lambda szonda és akkor legalább ezt ki lehetne zárni, ha meg nem jön össze, akkor nyilván majd a szerviz kicseréli a lambda szondát.
Megnéztem újra a karokat és az a meglátásom, hogy nem a karoknál van a probléma a mozgásuk alapján, de a motortól nyöszörgő hang jön, valami biztosan erőlködik benne.
"A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est."
A méretek alapján azok egészen bizonyosan peremes csavarok. Azoknak egészen más a szabványa (Európában DIN6921), de természetesen attól is el tud térni a gyártó valamilyen belső szabvány ( vagy USA ha már Ford) alapján.
Mikor a hajósba voltam akkor volt ebből sok probléma mert úgy kellett válogatni a csavarokat. Nem lehetett felszerelni különböző fej átmérőkkel a dolgokat.
Az usa helyett legyen inkább francia... :)) Az usa inches méreteket használ, inkább 12.7mm az a 12-es. (vagy 11.11, ha van 7/16-os szerszám, én nem láttam olyat)
A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est.
A japánok a mai napig 14mm-t az M10-es csavarokon. Ja, meg 20,8mm-es kerékanyákat.
Nemrégiben került hozzám egy Hyundai Matrix (1.6 benzin, G4ED). Valamennyi kartergázt tapasztalok (130 e km van benne). Volt kompresszió mérésen, ahol gyakorlatilag a gyári értékeket hozza. Akkor mitől lehet mégis kartergáz?
Jonneswaynél 34-35 is van a rövid félcolos fejből a 36 alatt, a 33 meg náluk is kimarad. :) Mondom, létezhet nem szabvány szerinti fej amennyit csak a tervező/gyártó akar. Csak ritka.
Létezik a szabványos méretsor (DIN 931) ami a csavar átmérője alapján adja meg annak fő méreteit, közte a hatlapfej méreteit is. Ebben található a 24-27-30-32 hatlapfejek, és értelmezhetően ehhez gyártják a szerszámokat.
Alább egy részlet, a sor folytatódik messze a végtelenbe... meg lefelé is M1-től biztosan.
Magánmegjegyzés: Aki valahova 31-es hatlapfejet tervezett az szopatni kívánja a népet, kifejezetten azért csinálta, hogy célszerszám kelljen hozzá.
nem tudom nálunk teljesen máshova derült ki, hogy 31-es hatszög kel.
Én mondtam kollégának nincs 31 mert a sor 27-30-32 31 nincs erre linkelt egyet én meg pislogtam, gondoltam aki napi szinten kulcsol biztos találkozik vele, valami idióta helyen
Ha az elkoszolódik/elkopik akkor "átlendül", nem áll meg a végén. Először csak ritkán, majd állandóan. Motorcsere.
Szorul a mechanika. Ez van az esetek 90%-ában ilyen öreg kocsiknál.
A két karnak a tengelyében rohad be a spiáter.
Fújkálással, olajozással legtöbbször csak rontunk a helyzeten.
Legutóbb -a lent is említett korcs sparknál a spiáter házat megfúrva sikerült mindenféle sprayval mozgásra késztetni. Utána már zsíros olaj is bejutott és szuper lett.
Szenvedés oka, hogy az új mechanika online beazonostíhatatlan és nehezen beszerezhető volt.
Bocsi! Félreérthetően kérdeztem. A lánc előfeszítésre kérdeztem, hogy használod-e az állítható előfeszítő szerszámot, vagy egyből teszed bele az új feszítőt. A felső kerekek nyomatékra húzása+fokolása értelemszerűen ez után következik. :)
Az érintkező pálya rézből van és a lekopott rézforgács összekeveredik a zsírral,amit az érintkező pálya kenésére használnak,ettől részben vezetővé válik és ettől hülyül meg a motor a végállás közelében. Szét kell szedni a motor áttételházát,kimosni féktisztítóval az érintkezőpályát és újra összerakni. Kis zsír nem árt bele,de csak annyi,hogy az érintkezők és az érintkező pálya között megmaradjon a kontakt.
Nálam dízel Cromában utángyártott Valeo-szett fut, olyan 170000 km lehet benne, műxik.Mondjuk a dmf 15 ezer km után már ugyanúgy megrázta a bódét indításkor, mint most., de azóta nem lett rosszabb.
Sziasztok! Corsa C ablaktörlő miért csinálja azt, hogy nem tud visszamenni az alap állapotába kikapcsolás után, csak remeg kb 5cm-re a végállásától kikapcsolás után?
Kézzel ha lejjebb nyomom egy kicsit, akkor abbahagyja.
Mi állítja ezt meg a végállásban, elektronika, vagy van valami kapcsoló, ami megadta magát, vagy elkoszolódott?
Gondolom többet raksz össze mint én, a lánc előfeszítésénél mi a bevált gyakorlatod? Nyomatékra tekered, vagy mint sokan teszik, egyből bele az új feszítő és finomkodás letudva?
Legutóbb vezérlésszetet a sajátba a helyi ismerős autósboltos ajánlotta, hogy AZMesterest, mert MOST minőségit csomagolnak a szetbe. Berendeli és meglátjuk.
INA volt benne MINDEN, most fogom kidobni, 90e felett futott.
Pl a hibakereséshez: Sziasztok Van egy 2007 Citroen Xsara Picassom 1.6 digit klímás benzines. Olyan problémám van hogy csak forró levegőt fúj a fűtése hideg az nuku. Nem meleget hanem forrót. Szóval külső levegőt sem enged hanem a motor melegét nyomja az utastérbe. A klíma kompresszor bekapcsol a klíma cső az hideg. Hogyan kezdjek hozzá . Kérem segítsetek.
Így van, nem vártam ki az időt. Lehet, hogy el sem indítja alapjáraton, forgatni meg nem akartam, mert "nincsenneksemmibaja"
Meg a klímakapcsolgatással úgy is viszaa-vissza hűtögettem míg próbáltam.
De ha már itt tartunk, létezhet olyan, hogy minden hibajel nélkül motormelegedésre nem kapcsol, de a klímára meg tökéletesen, váltogatva a fokozatokat is?
Amikor egyébként elforralta a vizet be volt kapcsolva a klíma, tehát ha nem javítottamsemmit akkor mennie kellett (volna) a ventinek.
Szerintem simán víz nélkül ment vele a gyerek. Nő létére jószokás szerint addíg amíg forognak a kerekek.
"mondjuk ennyi ido alatt jo ha 70 fokos lesz a motor, "
Arrafelé lehetséges. Ittenfelé mostanában simán vannak néhol 29 fokok árnyékban, napon meg többecske. 10 perc járatás =(helytől, napszaktól, és autótól függően) produkálhat böven meleg vizet.
Pontosabban kifejtenéd? Három motor használja a csappantyúkat, de melyiket kellene ellenőrizni? Vagy van ennél a típusnál elektromos fűtés csap? Ha van az hol található? Köszi a választ előre is
Sziasztok Van egy 2007 Citroen Xsara Picassom 1.6 digit klímás benzines. Olyan problémám van hogy csak forró levegőt fúj a fűtése hideg az nuku. Nem meleget hanem forrót. Szóval külső levegőt sem enged hanem a motor melegét nyomja az utastérbe. A klíma kompresszor bekapcsol a klíma cső az hideg. Hogyan kezdjek hozzá . Kérem segítsetek.
Na megnyugodhat CAM is nem lett kókány ideiglenes kapcsoló.
Simán megy a klímára mindkét fokozat, szépen kapcsolgatja. Bár nem tudom mi kapcsolja az alacsony fokozatot, mert a relé elnevezése mindenhol HI. Mindegy.
Viszont a hiba nem lett meg, ha volt egyáltalán. Most biztik, relék kiszedésével, kontaktolásával kezdtem.
Tegnap előtt a kanyarodósávban a dugóban a lányomat a pocaklakójával csak mentettem és húztunk el a ..csába. Még akkut is merített vészvillogóval, azt meg kiszedtem az én kocsimból, úgy indítottam. Bikakábel miért ne otthon legyen.
Rendes vízmelegedésre nem tudtam/nem volt türelmem ma várni. 10 perc járatás után sem akart túlmelegedni, igaz közben párszor a klímával próbálgatva leventillátoroztam.
Simán lehet, hogy csak elcsöpög a víz és most meg elforralta. Sosem nézte még szerintem. :( Mostantól másképp lesz. :)))
Csövek egészségesen keményednek, nem hengerfejes, víz tiszta, tartályban egészséges túlnyomás van.
Figyelés, használás, aztán ha mégis szar akkor motorcsere. :)))
1. Délmagyaroroszág azért elég nagy, békéscsabától pakson át zalakarosig.
2. Kis munkának nem óradíja, hanem fix összege van,. pl egy tizes lesz.
3. Annyiért áltlaában már van garázs zugműhelyes zsebbe "vállakozó" 20km-es körzetben, aki belefexik fejjel a 20éves cipőkodoszba, mert ezek a melók erről szólnak, nem arról, hogy akkora szerelés 4 csavart kivenni.
Persze még van a meglepetés faktor, befacsavarozták, beraagsztották, szét van esve az egész és nem jön ki, stb.
4. Úgy ,hogy rögtön fogjon bele, te nem hagyod ott, nem igen vállalnak be semmit ,sehol. De szószerint.
5. Nagybudapesten most fizettem 10-15 perc esztergálásért 5 rugót zsebbe, ami mármár ajándék kategória itt, mert ha odaesel egy darab lommal, minden gépműhelyes elhajt,...jahogy az esztergás bácsi heteket ült rajta, ja, ez ilyen, ezzel jár.
6. És nemsokára már ez sem lesz, mert már 3 bácsit és műhelyt is tudok aki meghalt/megszünt/bezárt, haladunk affelé hogy olcsóbb lesz lizingelni az autót vagy bérelni, majd 6-8 évesen kidobni, akinek erre nem fussa, az bicikli és gyalog, mint a 60as években.
"Egy felszerelt műhelyben értő kezek által valószínűleg percek alatt meglenne a csere de (és itt jön a szomorú poén) nem vállalta el senki a környéken. "
És gondolom te gavallér módon hajlandó lennél borravaló gyanánt akár plussz 2-3 percet is kifizetni.....
Így akár egy negyed órát is a rezsiórabérből. :)))
Dél-Magyarországon olyan autószerelőt keresek aki egy negyed de maximum fél órás munkát is bevállal.
Egy fűtő ventilátort és egy előtét-ellenállást kéne cserélni. Megvan véve hozzá minden. Egy felszerelt műhelyben értő kezek által valószínűleg percek alatt meglenne a csere de (és itt jön a szomorú poén) nem vállalta el senki a környéken. Túl kis munka. Ibiza 6L az alany. Megpróbáltam magam kicserélni de normális szerszámok híján nagyon bele sem merültem inkább kifizetném egy hozzáértőnek a cserét.
Igen, most, hogy leírtam az előbb, hogy klímás beugrott, hogy elvileg annak is el kell indítania direktben. De nem indítja, ez biztos. És a műszerfalon sem pilácsolt a hőmérő és nem is csipogott. mert mutatós műszer ebben már nincs, drága....
Szóval nincs kapcsológomba biztosan.
Remélem jól eldugták és/vagy szétszórták a reléket/miegymást.
szerintem itt/nalad inkabb az ido faktor segitett. * mint egy inicializalas..
nem mellesleg mar lehet volt egy kokszosodott fojtoszeleped..
amit a sok kis vissza bufi szepen lassan lemosott.
who knows it..
ettol meg nem tagadom meg amit linkeltel, de ezek altalaban leallitas utan tarolt fojto poziciok, amik ha minden jo.. 2-3 sec alatt beallnak a mentett ertekre gyujtas on utan..
nalad nem allt be..
mi?
akkor most hozok egy uj verziot.
* lambda szabalyzas. (es korrekcioja )
azt nem nullazod ki a egy fojto kalibralasal. (ennek sincs ertelme )
Turn key to ignition on, leave ignition on wait for 20 seconds don't crank then turn car off wait 20 seconds for latch relay to click then turn on car wait 15 seconds and start car, let idle for about 3 mins ""
az hogy csak kb 4mm mélységben gyökölte ki a törésvonalat az csak arra jó hogy kb 5mm mélységű legyen a hegesztés, holott az anyagvastagság ott legalább 15-18mm ha nem több.
az a két horgonycsavar csak szépségflastrom a bili fülén, és a rálapolt vékony lemez se nem teherviselő, se nem "szépészeti" beavatkozás...
Cam! Kösz a választ, Komplett tükörröl van szó. Nem volt,még szerencsénk egymáshoz azért érdeklödtem. 1. Le kell-e szedni hozzá az ajtókárpitot? hogyan pattintható ki a csipogó? annélkül, hogy letörjem a pattintóját? Mégegyszer KÖSZ.
Bocsánat, akkor lehet nem értem a kérdést. Kisnyomású AC pumpa ebben nincs, tankszivattyú van, az nyomja föl, azt takarítottuk első körben, majd cseréltük vadonat új Pierburgra és teszteltük az újat azóta többször, a leírt módokon
Tele tankkal volt minden próbálkozás, most is 44 l van benne. A probléma elején kb. egy hétig még ment úgy, hogy csak rángatott, dadogott, beírta a hibát meg kigyulladt az izzítás, aztán hibatörlés után megint kicsit szépen ment aztán újra a dadogás és a hiba. .. És kb egy hét után állt meg először. Azóta még ez a hol megy, hol nem.
Hibakód ezen kívül a rádióra van még 2, ami állandó 03138 meg 01044, ezeken kívül semmi más.
AC pumpában szinte semmi retek nem volt, kitakarítottuk. Nem múlt el a hiba, kapott vadi újat, azzal is ugyan az. Zúg amúgy indításkor, VCD-sel teszteltük, kannába kinyomja fél perc alatt a 6 decit, de a komplett tankot is leengedtük már vele. Az átlátszó csöveken is látszott, hogy felnyomja
Volt VW szalonos diagnosztikán meg elektroműszerésznél is. A VW szalonban azt mondták csak a csúcsokkal van baj, azok majd megoldják, az elektroszaki pedig azt mondta, hogy biztos mechanikus hiba, mert az elektronika teljesen rendben van. Pedig úgy volt nála, hogy éppen nem indulós fázisban volt az autó.
Ami még gyanús, hogy mindig amikor valami nagyobb beavatkozás történt rajta (pl csúcsok vagy nagynyomású cseréje) akkor átmenetileg megjavult, volt hogy egy órát járt alapjáraton, de egyszer 20 km-t autóztunk is vele gond nélkül és utána újra ugyan az, bedadog, leáll ja és soha nem a chek gyullad ki, hanem az izzítás és beírja P0087-est.
Sziasztok! Nagyon hálás lennék, ha ötletelnétek. Majdnem egy éve küzdünk egy 1.6-os CRTDI VW Poloval.
P0087-es hibakód. Nem indul a kocsi, amikor mégis, akkor gyönyörűen jár ameddig kap üzemanyagot, mikor nem kap, dadogva, rángatva leáll.
Cserélve lett: relék, tankszivattyú, szűrő, nagynyomású szivattyú, rajta a hozam szabályozó, rail 2 végén a nyomás érzékelő és szabályzó, 4 csúcs felújíttatva, egr hűtő, fordulatszám jeladó, fojtószelep, szívótorok takarítva, hirtelen ennyi jut eszembe.
A hibajelenség és a hibakód minden csere után változatlan maradt.
Áltlátszó csöveket a rendszerbe iktatva az látszik, hogy amikor nem indul, a hozam szabályozónál áll meg az üzemanyag, az nem ereszti be a nagynyomású szivattyúba.
Szervusztok!! Kérem segítsen aki tud. Az alany C220CDI Bal oldali visszapillantó tükrét kell cserélnem Még nem volt szerencsém hozzá. Ezért kérema munka menetének leírását,amit tisztelettel megköszönöm.
Szia ,evvel a tipussal,hibàval jàrtam ûgy,Hogy szakadàs volt a lambda csatlakozàs elött,idöszakos.Lehet ebben az ESETBEN nem ez a hiba,de ,nézd àt a vezetéket az ecu ig is.
2 szerelőnél volt mindkettő cserélt lamdba szondát, aranyáron, és ahogy nézem a szonda újnak tűnik... azért vettem kezembe mert az én pénztárcám is véges, és az hogy elviszem kicserélnek vmit, és ugyanolyan sz"r az nonszensz.
jah és a régi lamdba szondát nem is adta ide, szóval lehet nem is avval volt a baj.
Ha semmi szerszámod,műszered(leírásból ez jön le),akkor cserélj egy benzinszűrőt!
Tapasztalat,hogy tizenéveseken is a gyári van rajta már összerohadva,mivel a kocsi alatt van a tank elött közvetlen,kb. a jobb hátsó ülés alatt,sokan azt gondolják nincs is rajta...
szükségem lenne a tapasztaltabbak segítségére adott egy szürke ford focus mk2 1.6benzin p0171 hibakódot ad. +330 k km van benne. a menetteljesítményében nem érzek hibát, max a fogasztást sokallom 7-8l (télen lehet van 9is). amit google dobott nekem, hogy az alábbiak lehetnek hibaforrások: levegő nem megfelelő légszurodobozt megnéztem papírszurot cseréltem nem latok eltomodést. 02 sensor, lamdba szonda, mindkét lamdba szondád multiméterrel megvizsgáltam és nincs szakadás. ettől függetlenül működhet-e rosszul a szonda?
amit még találtam mint lehetséges hiba: vákumrendszer vhol ereszt. felnyitott motorhaztot mellett én nem látom, hol lehet a probléma. ezt a hibát csak füstgéppel lehetne kideríteni? üzemanyagnyomás alacsony. ahogy nézem ehhez is kéne ez üzemanyagnyomásmérő szerszám szett, mivel nekem nincs, esetleg más módon meglehetne állapítani a hibát? obd-en keresztül lehet látni az üzemanyagnyomást?
esetleg nézelődjek másmerre a p0171 hiba esetén?
bank1 szenzor az az a szenszor ami közelebb van a motorbollkoz és a katalizátor előtt van. jól gondolom?
Van hajlítás az FH tolórúdján gyárilag,de messze nem akkora,mint ami a képeken látszik. Volt ennek a dolognak valami olyan előzménye,amikről nem tudunk.
r50 mini cooper 1054 mm-es új hosszbordás szijat kéne a helyére tegyem, de mivel szakadás miatt nem láttam az eredeti elhelyezkedését szükségem lenne egy fotóra, vázlatrajzra, linkre stb. ahol jól látható hogyan vezessem a szijat!
Igazából azt kellene feltételeznünk, hogy legalább és biztosan kétszer akkora futást kibír a feszítő, mint a szíj. Hogyan veszed észre, ha nem -> elkezdi megenni, és jó, ha sikítozni hallod. Ha nem, csak megeszi, és akkor onnan tudod a kopást, hogy megszűnik a töltés/klíma/akármi. Ha lelkiismeretes vagy, akkor havonta megnézed, hogy mi újság a szíjjal.
Ennél sokkal egyszerűbb és megnyugtatóbb kicserélni.
Régen volt divat (legalábbis nálunk), hogy akkor cseréltük, ha teljesen tönkrement (és esetleg az út szélén, ha volt mivel és mire).
Én 17 év után otthagytam az irodát, és gépgyártást. Elegem lett a .... főnökökből. Most füvet nyírok, kiskertet szántok, meg krumplit, és gyümölcsöt termesztek. Télen meg madáretetőt gyártok. A gyomorgörcsöt lecseréltem a természetre.
Pajero Sport 1 - 2002. Mindennapi munkára használom. 99%-ban lóg mögötte egy 2 tonnás pót valamilyen géppel. 2 tonnánál nem nagyobb össztömeggel.
Pajerot le kellene tennem egy kis kaszni felújításra, de a munka nem állhat meg. A gépeket valamivel vinnem kell. Mondjatok nekem ötleteket, hogy milyen autót lenne érdemes vennem, ami fenntartható még egy 5-6 évig értelmes költséggel. Nagy elvárásaim nincsenek. 4x4, vagy hátsó hajtás difizárral. Legalább 2 tonnás horog, legalább 3 személy, nem túl lepusztult kinézet. Nem baj, ha öret. 70 km/h-t tudjon stabilan menni, többet futóval úgy se illik.
Egyszerű szerkezet kell, hogy a lehető legtöbb szervizt magam el tudjam rajta végezni. Sok pénzt nem akarnék rá áldozni, hiszen "B" verziónak kell. Platós kisteher, pickup, zárt busz, terepjáró, vagy valami.
Kistraktort, és árokásót kell legtöbbször cipelni. 1,3-1,4 tonnás súly mindkettő.
ja elkapkodtam ,gondolom itt nem NKH-ról volt szó, de az a felügyeleti szerv meg a Kormányhivatal, ja és ki kell legyen függesztve egyébként hol tehetsz panaszt
Szvsz szart sem érsz vele. És ugye milyen vizsgaállomás, állami vagy magán? De mindegy is, nincs a helyére másik ember, örülhetsz, ha elnézést kér a főnöke. A megvárást támogatom így virtuálisan:) (mondjuk csak rendszeresen lenne igazán értelme)
a muszaki vizsgabazisoknak van vmi felugyeleti szervuk? mert most vittem muter verdajat atment. de akkora taplotelibekurtidiota volt a vizsgaztato, hogy erosen gondolkozok, igy pentek du megvarom mig vegez. hol lehet ezekre panaszt benyujtani?
Ha már minőség, érdemes a kivett olajfolyott Monroe lengéscsillapítót felújítani? Abban elvileg minőségi anyagok vannak, így a pénztára mellett a környezetetis kímélnénk.
Régen csomó mindent megjavítottak, ma már azonnal csre, legtöbbször rosszabb minőségűre, lásd Hajdu Energomat mosógép 25 év múlva is működik valakinél.
Kösz a választ, igen, összekevertem a neveket, az átmérő kevesebb 2.6mm.el.
Az első alátét valóban rámegy a leszórító anya alá, de még így is lötyög egy kicsit, a régi pont passzentos volt, az 43,8mm-es. Az alátétet ha beleteszem, akkor legalább 5-6 mm-el magasabban lesz, akkor ez nem befolyásplja a geometriát, a kerékbeállításnál nem ad ki hibát?
Kösz, jaja, előfordulhat. :D De nem-nem, nem vagyok hibbant, csak az autó már ment Mo. felé, a motorszámot itt meg nem tarjták nyilván, így a beszkennelt papírok közt nem találtam. A VIN-szám alapján meg ez jött ki. Hibásan. :)
Azdi 80 B4, első toronycsapágy, teleszkóp csere, az eredeti telo szár 43.8mm széles, a most vett csak 41.2mm, pedig a bolt weboldalán és külföldi oldalon is 43.6mm-ert írnak. Ezen pl:
És adtak hozzá pluszban a képen látható 2 anyán kívül egy , a teleszlópszár tetejére illő ilye "szűkítő" kupakot,, amit ha a tetejére tészek, akkor odaillik és mérsékli a kortyogást, mivel bebelóg a gólyláb csövélbe. És egy alátétet is.
ez utóbbi nem tudom, hová való.
Ha a szűkítőt ráreszem a telószár tetejére, plusz a leszorító anya is magasabb, mint az eredeti, ez nem okoz geometriai gondot? A telószár tetejének beszerelt magassága nem releváns?
Azt kérdezném, ezt így össze szabad szerelni? A telo alja, ahol ¬2.6mm-el szélesebb, mint a régi kivett Monroe, nem fog kopogni?
Köszi már meglett a kinézettekből, 1,6 benzines, J10 motorkódú, akármit is jelentsen ez: jót, vagy rosszat. Nem nekem kellett, én csak tolmácskodtam és szakértettem. =)
Sziasztok! Opel astra g x20dtl. Nem tudom az üzemanyagrendszert lelégteleníteni. Csak a nyomócsövek voltak leszedve. Adagoló előtt nem lett megbontva a rendszer. Kézipumpa beszerelve. Legutóbbi szerelésnél is csak behúzással sikerült lelket verni bele. Most nincs kivel behúzni. Hidegindítózni nem szeretném. Ötlet valakinek?
Sziasztok Mindenki, Qashqai+2 -ről mit lehet (kell) tudni vásárláshoz? A 2010-2013 körüli évjárat érdekel (pénzben), inkább benzines(, de dízelről is szabad beszélgetnünk). Szabad abból 1,2-es motorost venni, vagy teljesen felejtős (olajban járó szíj, meg ilyenek)?
Többet már megnéztem, az egyik vallatáskor C1130 és U1000-es hibakódot dobott, de nem ég a motorhibalámpa. Extra vélemény a Google keresési találatai mellett?
Szerelő urak. (Vagy legalábbis akinek van benne tapasztalata. )
Más országokat nem tudom, de az olasz autókban néhány helyen ahol lassú mozgások találhatóak meg van kenve egy kb. okkersárga zsírral. Olyan sűrű mintha stiftes ragasztó lenne odakenve de természetsesen nem az. Szerelésnél tisztítás után mit szoktatok oda használni, hogy ismételten meglegyen a kenés?
Ja még annyit, hogy annak a görgős cuccnak köszörült felülete van ami a tengelyre megy, az ott olyan jól illeszkedik a tengelyre, hogy nem szivárog át rajta??:-)
Akkor óvatosan fel kell a tengelyre kocogtatni vagy ilyesmi, okosan, nehogy a görgők sérüljenek.
Na találtam videót, egyértelmű, ott nincs szimmering, tehát belekerülhet a gumiharangba az olaj.
Na de akkor mi tömíti a harang másik felén??? Ilyen egy megoldást...
A másik féltengelynél normális megoldás van. Valószínűleg a rövidebb féltengelynél a nagy szögelmozdulás miatt csinálták így, de ez a tömítés megoldás nem fér a fejembe.
Az új belső gumiharang készlethez ( SKF ) adott zsír meg még úgysem...:-)
Szerencsére 6 éve már elmentek a családból a PD-k.
A BXE meg volt is volt csippelve, 5 -ös kézi váltóval, olyan szűk fordulatszám tartományba húzott a motor, hogy egyfolytában kellett váltani.
O1 TDI-ről váltottam, annak egy álom volt a motorja. Vezettem pár napot egy BXE-vel és zavart a csúcsos nyomatéka.
A csippet az átvétel után szinte azonnal megcsinálták (200km), a motor kapott vagy 25 lovat és 45-50Nm. A nyomatékának soha nem volt vége.
Váltásnál, csipp nélkül a motor kipörgött pár tizedmásodpercet, csippel csak akkor, ha vártam egy kicsit a felváltásnál, hogy essen vissza a fordulat.
A CRTD 2.0 literesek jobban sikerültek. A feleségem 8 éves Skodája, 2 literes dízel, a víz pumpán kívül és még pár apróság, nulla probléma, igaz, hogy csak 129e km a futása. A belső se öregedik.
Van még egy kérdésem a sanderoval kapcsolatban, corsa-n is ezt láttam.
A rövidebbik féltengelynél a váltó felöli gumiharang végénél van olajfolyásom.
De micsoda egy hülye megoldás, a gumiharang végében ott van egy tűgörgős csapágy a féltengelynek, na de hogy kerül oda olaj?? Vagy ha odakerülhet a difiházból akkor ott mi tömít?? Vettem egy új gumiharangot, de nem lettem okosabb.
Ezeket a modern műanyaggal burkolt aljú nehéz nagyautókat szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni.
Najó, lehetetlen nincs, de giga kínlódás az egész, mindenféle trükköt kell bevetni, alápakolni a kerket valami masszívval, (nem tégla, az összeroppan!) kvázi negyed métert túlemelve, akkor bemászhat az ember leszedni a műanyagokat, utána már azért lesznek olyan pontok, ahol alábakolható.
Trapézzal szoktam emelgetni, az nem akad el mint a kroki, nem enged vissza lassan (úgy kell letekerni), nem rángatja az autót, nem fordítja aki az emelőpontot, nem billen ki (nyilván tudni, érteni kell mit csinálsz).
Ha csak féket szerelek, vagy ilyesmi, akkor a trapézon akár napokra fent merem hagyni, alárugom a lengőkarnak a kereket, ha leesik, max kisebb kár keletkezik.
Azt szoktam még csinálni ilyenkor, az elejét túlemelem a trapézzal, egy pont után nyilván a hátulja is emelkedik, annak az emelőpontnak alá egy bakot, majd a trapénzt annyira vissza lerekerem, hogy a hátsó emelési pőont ráüljön a bakra.
Ezt így már lerángatni sem lehet, a bak annyia támasztja, hogy nem tudod az elejét sem lerántani a trapénzt kiborítva.
De alámenni még így sem szoktam, amíg nincs körben bakokon és a kerekek is minimum alatta, vagy alápakolva az is...még egy olajleeresztőig sem, mert volt már pár "halálközeli élményem" a múltban.
Mondjuk létezik ilyen cucc is, a probléma az ára, pláne ahhoz képest, hogy ilyen hobbi célú "játék" ez:
A fajlagosan legolcsóbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb még mindig az akna, ...nyilván ott is vannak problémás kérdések, nem úgy megy, hogy ásunk a földbe egy "lukat" és kész van.
lenne egy általános kérdésem. adott egy autó ahol 4 emelési pont van. az oké hogy krokodillal felemelem, de ha felvan emelve nem nagyon fér el a bak. szóval nemtudom alábakolni... ilyenkor hogy kellene eljárni, ahogy nézem az emelési pont 10cm széles, krokodillal felemelem de a bak aminek3 lába van nem nem fér a krokodil emelő mellé... ráadásul az emelési pont "közepé" kéne emelnem nem? szóval még kisebb a hely...
Régen a veztengely is korrektül csapágyazva volt, csak rájöttek felesleges, töredék annyi nyomatékot nem kap, mint a főtengely nyugvócsapágyak.
A főtengelyen ha belegondolsz a hajtónyomaték folyamatosan támaszt a csapágyakon, hiszen ha valamit nem támasztok meg körkörösen, és erőt közlök vele, akkor nem forog, hanem odébbmegy.
Egyébként a veztengely csapágyazása is siklócsapágy, hogy nincsen külön betét, hanem magának az anyagnak a siklási tulajdonságai megfelelőek ehhez, az csak az egyszer használatos, "úgysem javítja senki" téma jegyében van így, ami ha belegondolok igaz is, nem jellemzően szoktak olyan állapotú motort felújítani, ahol már a fej és a tengely ennyire KO, addigra már minden odavan, egyszerűen az egész nem éri meg.