Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
1968-ban hallottam először a Fimol kedvező, súrlódáscsökkentő, teljesítmény növelő, élettartam hosszabbító hatásáról. Először Simson Sport 250 cm motorkerékpárnál használtam a sebváltóba, a motorolajba és az benzinbe. A súrlódás csökkenése miatt csendesebb lett a motor és nem melegedett túl, még lassú városi forgalom esetén sem a léghűtés gyengesége miatt. Utána Pannónnia 250-esben használtam de ott csak az üzemanyagba, mert a sebváltóban csúszott a kuplung tőle. Aztán jött a 600-as Trabantom, ahol szintén csak az üzemanyagba lehetett használni, mert a szabadonfutó nem működik az alacsony súrlódásnál, mint igaz ez az automata váltókkal kapcsolatban is. Aztán lett 1974-ben egy Wartburgom, amely ma is tudja a 130-at utazóban és 340 ezer km van a motorjában. Minden tankolásnál az előírtnál egy kicsit több Fimol-t teszek bele és még most is tudja a motor a kb 30 ezrett futott hasonó motorok sűrítési végnyomás értékeit. Volt, hogy csak piros kupakos Fimolt kaptam, de az is jó volt az üzenanyagba, azaz a keverékbe. Wartburgnál sem lehet használni a sebváltóba, s ez miatt azt a 41 év alatt egyszer kellett cserélnem, de a motort nem!!! A Trabantomnál és a Wartbutgomnál is csökkent a motor melegedése, amelyet most a 35 fokos melegekben élveztem igazán. Van egy 1500-as Isuzu dízel motoros Opel Corsám is, amelynél a dízel olajba is a motorolajba is és a sebváltó olajba is használom a fimolt. A gázolajba a zöld kupakos, a többi olajba a piros kupakos FIMOL-t használom. Nem melegszik a motor a még megengedett érték feléig sem, a kánikulában sem. 256 ezer van a motorban és még most sem fogyasztja a motor az olajat, hanem el lehet menni utántöltés nélkül olajcserétől olajcseréig. Nagyon csendes a motor annak ellenére, hogy dízel motor, s most is tudja azokat a gyorsulási és végsebességi értékeket, mint új korában. A FIMOL magyar termék, magyar olaj adalék! A molibdén diszulfid (MoS2) bele van téve néhány gépjárműzsírba is. A MOL-nál lehetg ezekhez hozzájutni. MInden zsírzóhelyet 46 éve ezzelk kezelek, sőt a csavaroknál is ezt használom és nincs korrózió, nincs berohadás, berozsdásodás. A Trabantomnál direkt szétszedtem a laprugókat és ilyen zsírt, valamint piros kupakos Fimolt használtam. Mint ha lágyabb lett volna a rugózása a Trabantnak, ami zsírzás nélkül regy kicsit kemény volt. Az élettartam növelő, súrlódás csökkentő, kopásgátló hatása csillagos ötös osztályzatot érdemelne. Azt nem értem miért nehéz beszerezni, mert az utóbbi időben már csak a neten tudtam megrendelni, ugyanis eltűnt még a Mol kutakról is, de az autós boltokból is. Jó lenne ha autós, motoros trásaim jobban megismernék a Fimolt és többen keresnék, mert akkor megint jobban elterjedne a boltokban és szélesebb körben hozzá lehetne jutni.
Sziasztok, én nem igazán bízok a különféle adalékokban amit külön kell belerakni az olajokhoz, volt egy-két rossz tapasztalatom, legyen szó motor vagy váltóolaj, és külföldi fórumokon olvastam, hogy a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek. Ki is próbáltam és meglepően tapasztaltam, hogy működik. Ár-érték arányban ez volt a legjobb választás. Egy Opelem van és kopogott a hidrotőke, majd olajcsere után (5w40) ez teljesen megszűnt. Szóval ajánlom, érdemes kipróbálni...
motorba, vátóba, szervóba nem tesz kárt..Én tettem a Mazdámba mindbe, ismerőseim meg az alábbi autók motorjaiba: Mitsubishi Pajero, BMW 320D, Opel Corsa B-C... :D
Szerintetek érdemes bele rakni a xado 9ml es váltóba való gélt a váltóba?Kicsit szól a nyelestengely csapágyam.Most cserélek benne majd olajat is és gondoltam azt a 2 e ft ot még meg éri pluszba!De remélem kárt nem tenne a váltóban azért!A Motorba nem merem bele rakni!
A xadó olaj annyiban különbözik más olajtól,hogy 4 literében csak 1 tubus xadó adalék van,de az ára az jó vastag ,tehát ha veszel egy jóminöségü full szintetikus olajat ,és teszel az olajba 1 tubus adalékot ugyan ott vagy ,DE olcsóbban jössz ki.,és még utánna 2 töt később akkor tettél valamit ....................
Aktuális még ez a topik? Lenne pár kérdésem adalékokkal kapcsolatban. Van egy e36 BMW-m 18IS motorral, manuális váltóval és sperr difivel. Na most a gondom csak az vele, hogy a difi már régebb óta is enyhén hallhatóan búgott, így vettem, gondoltam belefér, annyira halkan hallható volt. Viszont az elmúlt fél évben ez a hang rendesen felerősödött, plusz motorfékes lassításnál nagyon enyhén, de mintha morgó hangot is hallatna. Pedig olajcsere is volt benne rendesen, és belevaló 75W-140 olajat kapott, bár az előző tulaj nem tudom hogyan bánt vele. Gumifüstölésre meg driftelgetésre nincs használva, mert drágák manapság a 17-es gumik :)
Na most a kérdésem az lenne, hogy mit tehetnék bele, amivel egy picit is megnövelhetném még ezt az amúgy is sejthetően rövid élettartamát? Elvileg ahogy olvastam a sima váltó és difi adalék nem jó, mert ebben súrlódó alkatrészek vannak a Limited Slip kialakítás miatt. De akkor melyik jó bele?
Plusz, érdemes-e kipróbálnom a 3 tubusos Xado adalékot is a motorba? Az autóban (óra szerint) jelenleg 331e+párszáz km van, olaj kb 1-1,5 liter fogy el 10e km alatt, jelenleg Eneos Premium 10W40 olaj van benne, kb 2-300 km-t futott csak vele. A motorról még azt kell tudni, hogy alapból pörgős motor, olyan bő 3500-4000-es fordulatszám felett érzi igazán jól magát, persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan pörgetve van, de azért napiszinten elvisel 2-3 ilyen kigyorsítást. A fogyasztásra való hatása nem lényeg annyira számomra, inkább az fontos, hogy a motor kapjon mégtöbb törődést is az mellett hogy gyakran vannak jól "átmozgatva az izmai és izületei".
Ha valakinek vannak tanácsai, ötletei, kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm.
Van egy C2-esem is, annak a váltóját javítani kellett, pontosabban komplett bolygót cseréltem benne, így friss xado olajat fog kapni, de lehet adalékot is teszek bele.
Érdekes dolog ez a második fokozat hidegen, mindkét autónál, a C2-nél is és a C5-nél is nehezen lehet berakni. Hátha tényleg könnyebbe lesz az adalék után :))
Ha a C2-nél beválik, olajat cserélek a C5 váltójában is, plusz adalék.
A motoromnál a fogyasztása csökkent a xado olaj használatával, kb. 10-12%-ot. Az olajat ez is benyesi, ha nagyon forgatom :))
Használtam a xado-t váltóban illetve motorban ( Audi A4 1.6 101 lóerő )
Motornál nem tapasztaltam nagy változást , továbbra is ette az olajatmagas fordulatszámon.
A váltónál szinte csodát tett.Hideg reggeleken alig sikerült a kettes fokozatba kapcsolni a kezelés előtt,kapott 2 tubussal illetve az olajat is lecseréltem és azóta mint kés a vajban, olyan könnyedén mozog a sebváltó és mentem 70.000 km -t problémamentesen.Jelenleg 200.000 van benne.
Sziasztok Xado 1staget használtam kocsim opel astra f 1.4 99évj x14nz olajat elég szépen eszegeti 700-800 km liter, beleöntöttem a lötyit írták jó olajfogyasztás csökkentésére .
tapasztalat: NEM ÉRT SEMMIT CSAK PÉNZ KIDOBÁS, 1000 kilométer után amit írtak ugyan úgy eszi. sajnos:(
Namost,valaki irta lentebb,hogy használta a xadot és a spurit eggyütt és nem jó.Kérdem én,hogy mért nem? az előző az olajba kell,a másik az üzemanyagba. Mért zavarják egymást?
A spurit amúgy már nem tanácsos venni,mivel kivettek belőle pár hasznos anyagot az adó miatt.
És a xadoval milyen pozitiv eredményt tapasztalsz? Vagy ez is csak a tipikus bemesélem magamnak,hoghy,mintha jobban húzna?
üDV Én JELEN PILLANATBAN a Xadót ajánlom motorolajba ugy 3 db 9 ml es tubusos dieselmotorolaj adalékot én is ezt használom,fogyasztás csökkentésre most amik vannak azok mind tuti kamu kár a pénzért,vagy a prémium üzemanyag tankolása remélve,hogy a kutasok nem lopják el az adalékot amit a kút adagol. de a tuti, HA NEM JÁRSZ VELE SZINTE NEM IS FOGYASZT. JÓ autózást.
Van valami jó ajánlatotok 5w40-es castrol mellé adaléknak? Érdemes,pl az esetleges koksz lerakódás ellen beletenni valamit,dizelbe? Vagy esetleg,hogy kevesebbet fogyasszon.Ezt az üzemanyagra értem.
Üdv, most már ,hogy búg nem egyet hanem legalább kettőt tegyél bele beépülése 1500 km.De ha teszel bele 3 at akkor lehet ,hogy azonnal abbamarad a bugása. igy is jóval olcsobb ez a megoldás mint a váltójavitás.
Sajnos a xado váltóadalék nem vált be, januárban cseréltem váltóolajat, akkor tettem bele egy tubussal biztonság kedvéért, arra az esetre ha valami baj történne.
Tegnap kerékagy leszedéskor a féltengely kicsúszott, és elfolyt vagy 3-4 deci biztos. (1,9 liter a gyári feltöltés).
Nem tudtam akkor tölteni utána, úgyhogy elindultam dunakesziről zuglóba, és azonnal búgni kezdett a váltó 4. 5. sebességben. Ma leengedtem az összes olajat a váltóból, új olajat tettem bele, és búg. Adok neki egy esélyt holnap teszek bele egy adag xadot, hátha. Ha nem jevul akkor javítás, és egyben megkérdőjelezhetetlenül bebizonyosodik hogy hazugság az adalék.
Berlingo 2.0 hdi 2002 évjárat. (váltó 5 éve lett felújítva ,akkor a 3. sebeség morgott.)
Xado brutálteszt megvolt. Nem így terveztem, de nem rossz. Xados kezelés után 1 hónappal elfolyt a váltómból az olaj. Észre sem vettem, csak mikor legközelebb arra jártam, és leb*szott a portás, hogy legutóbbi ittjártamkor végigcsorgott vmi az autóból, és tócsát hagytam az autó helyén. Kiderült, hogy a féltengely szimmeringnél elfolyt kb az összes olaj, maradt a váltóban kb 3 deci. Észre sem lehetett venni, pedig mentem úgy közel 300 km-t, nagy részét autópályán (kicsit talán hangosabb volt). Az egyetlen, amiben így utólag megnyilvánul, az az, hogy a fogyasztás elég magas volt. Szimmering cserélve, váltó szétborítva (nem tudtam elsőre, hogy ott a baj, meg szét is akartam nézni benne az extrém üzem nyomai után kutatva), semmi baja nem lett. Olajjal feltöltve jelenleg (remélem), de változás nem nagyon van.
A motornál az olajfogyás megszűnt, a sűrítési végnyomás minden hengerben egyformán 0,5bar-ral emelkedett. A motorolajat azért nem engedem le tesztelésképpen :D
Pontosan ezt tapasztaltam én is! Bár a spuri arra jó, amire írják, az üzemanyagrendszert rendbentartja, de a fogyasztásom visszaállt a XADO kezelés előtti állapotra. Tehát valami mást fogok használni, talán néha tankolok prémium benzint.
Egyébként nekem a XADO majdnem teljesen megszüntette az olajfogyasztást, pedig ette rendesen, a castrol 5W-40-ből pl. 1 000 km-re egy litert. Az 1 stage 27ml kezelés után olajcsere, és ezután az 5W-40 XADO infiniti drive (full szintetikus) olajból 17 000 km alatt 2, azaz kettő litert evett az autó. (ja, a gépsárkány audi a6 C5 1,8 szívó benzin, 2000 évjárat)
Tehát most 17 000 km után olajcsere volt, ismét XADO 5w-40 infiniti drive, és csendes, gyönyörűen megy még így 310 000 megtett km után is. :)
XADO üzemanyag adalék létezik? Nem találkoztam még olyannal......