A szkíták ötvösművessége hellenizálódótt és akkor gondolom láttad, hogy kalsszikus (görög) hatás alatt áll. Kivéve az egész korai scytha művészetet még Herodotos előtt. Szval ha még lenne is zománcműészet inkább közelebb lenne az antik görög vázához mint a késő római művészethez. De akik a skytákat erőltetik, elfelejtik, hogy a krona képeinek analógiája mind a görög mind a latin a 940-960-as éveket idézi és be is tettünk itt páran néhány analógiát.
akkor nem állítana marhaságot a szkíta népről, a bizánci a szkta ötvösökhöz képest vacak ezüstművességéről, zománc technikájáról.
Magam is láttam a "Szkíták aranya" c. kiállítást anno a Nemzeti Múzeumban, élőben csodálva meg a gyerekkoromban az "Univerzum" c. nagyszerű havilapban hozott legjellegzetesebb remekműveket (szkíta fésű, "háttárs" szkíta harcosok az Ermitázsból). De szkíta rekeszzománcot nem láttam. Se élőben, se holtában.
De ha volna is, mi köze lenne ennek a Kr.e. eltűnt népnek (nép-konglomerátumnak) a többszáz évvel később megjelenő nomád magyarokhoz, pláne az ezer évvel későbbi kereszténnyé lett Mo.-hoz??
Ne tirádázz, hozd ide a láncszemeket, melyek egymásba illenek, és elvezetnek a szkítáktól (de megelégszem a hunokkal is) a magyarokhoz.
A bizánci tudás kihalt"a képrombolásban" , a nem létező, vagy a nem saját (szkíta) múltat végkép eltörölték. hamis múltat, hamis, meghamisított kultúrával lehet feltölteni.
Miért nyilvánvaló az önök számára, ha egy ikon görög írásjegyeket tartalmaz az csak a koszos, bűzös intrikus Bizáncban készülhetett, akkor is, ha szkíta kurgánok ezreit tárták, tárják fel.
Tudja valaki az önök köreiben , hogy szkíta ötvösremekek ezreit olvasztatták be a cárok, felhasználva az aranyat a hagymakupolák aranyozására, hogy a bankrabló Sztálin nagyrészt ugyanezt művelte, ennek ellenére ma is kerülnek elő a földből páratlan arany kincsek, szkíta műhelyekből, olyan leletekkel, melynek titkairól a bizánci ötvösök csak álmodhattak.
Nem rég itt járt a kiállítás, egy fillér állami, támogatás, akadémiai támogatás nélkül Budapesten. El kellett volna mennie, akkor nem állítana marhaságot a szkíta népről, a bizánci a szkta ötvösökhöz képest vacak ezüstművességéről, zománc technikájáról.
No látod, ez is a technológia része: új anyagok/színezékek használata. Ami nem volt régen, és ami akkor volt, az meg nincs most. Oszmánlik gondoskodtak róla, hogy kihaljon a bizánci tudás. Ha egyáltalán bizánci műalkotásokkal állunk szemben koronailag.
Majd kiszignálja kérésemet a Sotheby's az általa kompetensnek ítélt szakértőjének. Pár száz €-ból kijön, ér ez nekem annyit. Persze, felteszem ide. No nem a mervezők/atillázók/szkítázók/kőbölcsőben ringatottak okulására, mert ők menthetetlenek.
Hogy a tudás mennyire nem tűnt el, felrakom ide Ötvös Nagy Ferenc mester néhány ajour és rekesz zománc alkotásának képét! A tecnika nem , hogy nem tűnt el, de a korszerű zománcok, kemencék és színtestek miatt még szebben ragyognak. Ami eltűnt az a vásárló réteg aki meg tudja, akarja fizetni a kínai gagyi helyett a művészi értéket !
Most is sikerült a "lényegre" tapintanod ....Engem kielégítene pl. egy szakértői jelentés monnyuk apostolék zománcképeit, a feliratokat, stb. érintően. Köldökcsakrailag nem igénylek szakértést.
Ellenben egy nemzetközi műkincs kereskedelemmel foglalkozó aukciós ház szakértőjének kissé nagyobb rálátása van szakterületére, mint az itteni bornírtságokat rendszeresen hozóknak.
---------------------------------
Azért talán az aukciós házakban sem szoktak kéthavonta elárverezni egy Szent Koronát a gyakorlatszerzés miatt
Pap Gábor technológiája -- ha van nekije -- mitől lenne azonos az egykori mesterekével? Az a tudás eltűnt, kihalt. Ellenben egy nemzetközi műkincs kereskedelemmel foglalkozó aukciós ház szakértőjének kissé nagyobb rálátása van szakterületére, mint az itteni bornírtságokat rendszeresen hozóknak. Ez nem nyugat majmolás, ez a te ködevéseddel szembeni földönjárás.
Zseniálisan összefoglaltad a logikátlan fantáziálások, hazugságok , töketlenségek halmazát, amit a tákolás párti, kishitűek, provokátorok egyfolytában szajkóznak, a józan megfontolások helyett!
Sokszor hiszem, ennél már nincs lejjebb, egy elmélet követői nem belátják, tévedtek, hanem kihalnak, mint a rinók!:)
Egyeseknek semmi gyakorlati, logikus, kézenfekvő magyarázat nem felel meg, ha nincs leírva egy hamisított görög, olasz, német (jótevőink) krónikáiban! Ha nem mond rosszat róluink egy fóliáns, az , akárcsak a saját krónikáink szerintük, hamis, hazudik...
Ha viszont nyilvánvalóan, ordenáré módon (ember vért, isznak, gyerekeket gyilkolnak, görbelábúak... holott Attila és a magyarok is megkegyelmeztek Rómának, Bizáncnak) negatívan elfogult velünk szemben, Na AZ IGAZ, állítson bármely állatságot, rosszindulatú mendemondát, egy rommá vert ellenség.
Hogyan lehetne hitelt adni egyetlen 1490-ig készült nyugati krónikának rólunk.
Miféle bíróság lenne az , amelyik készpénznek venné, haragosunk (perben, haragban állók) állításait, miközben kizárná barátaink (Tarihi üngürüsz, indiai, , perzsa, kínai források) és saját vallomásunkat!
Reménytelen farizeus társaság, akik ráadásul még a korabeli dokumentumok közül is csak egy irányba torzítókat fogadnak el! :(
Egy dolgunk van, szólni, hogy tévednek! "ha elkárhoztok, ne engem okoljatok"
A rekeszzománc szagértője koránt sem biztos, hogy életében elkészített már egyetlen zománc képet is. pap Gábor ezzel ellentétben évtizedek óta készít zománcképeket is, rekeszt, azsúrt és festő zománcot is!
Egy nemzetközi tábor vezető zománc művésze, akkor is többet ért a technikához, ha egyesek úgy vélik a bölcsek köve, a kódexhamisító, "képrombolásos mese kitalálói " a bizonyíték eltüntetők, kódex átmásoltató eredeti bezúzató bizantológusoknál van.
Ez a primitív nyugatmajmolás a magyar nemzet tragédiája! Két (sok) pogány közt, mint oldott kéve pusztul nemzetünk!
Volt egy várostrom (Nándorfehérvárt foglalta el Géza 1071-ben) és a bizánciak nagyon hálálkodtak, hogy Géza nagylelkűen elengedte a hadifoglyokat. Lehet, hogy ez a hála volt, ami miatt küldte a diadémot Dukasz, de ez esetben meg kellett, hogy előlegezze a Turkia királya címet a hercegnek.
-------------------------------------
Hát ugye ha valaki valakinek koronát küldött, az annyit jelentett, hogy hűbéresévé fogadja. Namármost ha Géza legyőzte Dukászt, akkor nem volt abban a helyzeben, hogy hűbéresévé fogadja.
Ha meg hálából küld ajándékot, akkor nem a saját képét rakja rá, mert ez sima provokáció. Megint csak nem volt olyan helyzetben, hogy ilyesmit megengedjen magának.
Ha meg nem Dukász van a képen, pláne ha még semmilyen császárkép nem volt a küldött diadémon, akkor nincs mire alapozni hogy Dukász küldte, vagy hogy egyáltalán küldve lett.
Mindamellett továbbra sem tudjuk van-e odaírva Turkia, s ha igen mit jelent, illetve ki a f@sz az a Geobiciász.
Szerintem egy mezei Sotheby's becsüs, aki rekeszzománc szakos, ezerszer megbízhatóbb szakvéleményt tudna adni a koronáról, mint suméros-káldeusos-merves-pappgábors-árpádpapkirályos-hunos-szkítás begőzölt dilettánsaink/"szakértőink". Ha lesz egy kis zsebpénzem, istenuccse kiadom egynek.
Mi a fenének küldött volna koronát/diadémot Bíborka nagyapja a honfoglalóknak, mikor még itt sem voltak.
-------------------------
Bajosan, mert még meg kellett volna várnia, hogy megszülessen az unokája, hogy rátegye a Koronára
Viszont mivel Mihály van központi helyen, Konstantinos (ha ugyan ő) alatta, ezért feltételezhető, hogy Mihály időben eme Konstantinos előtt uralkodott és jelentősebbnek tartották. Már ha ugyan volt következetesség abban, aki a képeket odarakta. Mihály jelentősége talán épp a bizánci képrombolás megállításában rejlik.
Nekem ez a Dukász-Konstantinos-Geobiciász trió olyan családi panoptikum benyomását kelti. Nagyapa, unoka, meg a fene tudja kicsoda.