Hogy mennyi ideig tart azt sajnos nem tudom megmondani Neked, mert már eleve azzal vettem át az autót.
Eleinte én is bizonytalan voltam, hogy mikor tetessem be, aztán úgy voltam vele, hogy ha most nem tetetem be, akkor később már nem is fogom.
Úgyhogy örülök neki, hogy akkor beletetettem és most szépen dolgozik benne.
Jogilag - apróbetűsen - biztos le van ez rendezve, hogy a ki a garancia-felelős probléma esetén (utalok itt "Ausztráliára"), de ők szerelik(ték) be, gyakorlatilag a garancia is "onnan" ered, tehát ha bármi lesz én náluk "verem az asztalt".
Egyébként ezt a teljesítmény módosítást éppen azért hajtották végre 2007-ben a Mlada-Boleslaviak 105LE-ről 115-re, mert érezték, hogy illene egy kicsit komolyabb teljesímtényt produkálni egy ekkora méretű és kategória besorolású autóba.
Nem mintha, az a 10LE nagy különbség lenne, de hidd el az is valami.
Ráadásul, ha erre rá tudsz tenni bármilyen tuningot az már itthhoni körülméyek között (útviszonyok stb.) igen kellemes lesz.
Rossz infód van, a gyári garancia az autóra ugyanúgy vonatkozik, boxal mint box nélkül.Tehát, ha márkaszervíz teszik be a boxot, csak a Steinbauer-t, akkor marad a 3 év gari a vasra is!!Mondjuk olvass utána a harmadik évi garnak, elég érdekes, nem sokkal több, mint a 2 év gar + 1 év szavatosság, de kétségtelenül jól hangzik.
Köszi. Megnéztam a honlapot, de a 115 lovas verziót nem is hozza, mint létező Superb motorvariánst. Továbbá 3 év garanciát ad - de csak magára a tuning Box-ra. Ami óriási különbség, mert nem az autóra adja, azt ugye a kereskedés teszi. Ha a Box miatt szétmegy a motor, akkor nyilván lehet perelni a Box forgalmazóját a motorban keletkezett járulékos kár miatt, de nem a kereskedést, amely szerintem ilyenkor Ausztráliáig hajtja el az ügyfelet. Szóval én azt hittem, hogy a kereskedés Skoda (vagy VW) gyári Boxot kínál - amelynél megmarad egyben magának az autónak a garanciája a megnövelt teljesítmény ellenére. Mert gondolom a Box azért nem nagy ügy, megnyomja a turbónyomást és a befecskendezési nyomáson variálgat. Szóval szeretném is, meg óvatos is vagyok az ügyben. Egyébként mekkora bontással jár és mennyi idő a beszerelése ? Üdv.
Az utólagos xenonnak az is az egyik legnagyobb előnye, hogy bármilyen kisebb-nagyobb meghibásodás esetén gyakorlatilag azonnal vissza tudsz állni halogén-technikára. Semmilyen átalakítást nem igényel.
Én is utólagosan szereltettem be, és bizton állíthatom ég és föld a kettő közötti különbség a láthatósági viszonyokat illetően.
Az elegancia, ill. a külső megjelenés pedig egyértelmű a xenon javára.
Oké, lehet hogy majd komolyan elgondolkozom rajta, de a garancia miatt (3 évet és 150ezer km-t mondtak) csak a gyárit és kereskedésben rakhatom be, és egyébként magamtól is így tenném a biztonság kedvéért. Üdv.
Szia ! Köszi a jókívánságokat. Milyen gyári tartozékokra gondoltál ? Hirtelen nem tudom elképzelni, amit rövid szerelési idő alatt a gépátvételkor be lehet rakni. De segíts tippekkel, hátha valamihez kedvet kapok. Xenont nem merek, egy autómon az volt, elszállt, a gatyámat kifizettem volna, ha nincs egy elektroműszerész, aki megcsinálja. A tuningnál már teljesen megkavartatok. Azt hittem csak egy olyan tuning van, amelyhez a gyár garanciát vállal, és amelyet csak a márkaszervízek rakhatnak be, árára a kereskedés 230ezret mondott. Üdv.
nagyon furcsa volt /csiga-biga/. a 115 ló kevés ekkora autónak,bár sok Superbes ezt cáfolja, kell neki a tuning! Nem a végsebességével volt a gond, hanem a gyorsulással. Ha normális chipet rakatsz bele, normális helyen akkor nem fogsz ártani az autódnak. A boxot én nem vállalnám be.
Még annyit az enyémbe 7000 km van. Átlag fogyija:6,6 vegyesen.
Csatlakozva az előttem szóló bölcs Kollégákhoz, még annyival tudnám kiegészíteni, hogy érdemes átnézni az összes elektronikai eszköz működését.
Gondolok itt például a parkolófényre, amely nekem sajnos nem működött valami miatt az átvételkor.
Ha szeretnél valamilyen gyári tartozékot, kiegészítőt akkor azt érdemes most, ill. ilyenkor átvételkor beleteteni, mivel ekkor még nem számolnak fel szerelési költséget.
A másik fontos dolog: amennyiben szeretnél majd utólagos xenon-szettet beszereltetni (amit szerintem mindannyian csak javasolni tudunk Neked), akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy kiiktattasd az automatikus menetfény funkciót, amely a gyujtás elfordításával azonnal aktiválja a tompított fényszórókat csökkentett energiaellátással, amelyet az ívkisüléses technológia (HID) kevésbé kedvel.
Olvastam, hogy gondolkozol "gyári" (nevezzük inkább gyár közeli) P-BOX-on.
Gondolok itt pl. a Steinbauer BOX-ra, amelyre garanciát vállalnak. (Nekem ilyen van).
Ők a következőket ígérik a 115LE-s PD TDI-hez (250Nm): kb. 138LE és kb. 300Nm-es maximális forgatónyomaték.
Ha jól láttam, holnap lesz a nagy nap.
Sok szerencsét az átvételhez!
Ha bármiben segíthetek vagy segíthetünk kérdezz bátran.
Nem túlzás egy 1,8-as motort ilyen erősre felhúzni ? Futóműre, fékekre, tartósságra , megbízhatóságra gondolok. A Saab gyárilag volt felkészítve a nagy teljesítményre, vigyáztam is rá, mégis elszállt a turbója, csak gond volt vele. Ezért is váltottam. A Superb-nél azt hittem, hogy a garanciát meghagyó gyári tuning van az autódban. Egy független tuning cég nyilván iszonyatosat tud húzni az autón, csak az kérdés, hogy hosszú távon megéri-e. Üdv.
A Saab 9-5 Aeronál erősebb a Skoda RS ? Hát ezt tisztelettel azért nem nagyon hiszem... Az Aero 1,25 bar turbónyomásnál tudta a 230 lovat, ezt padlógáznál (overboost) az elektronika felemelte max 30 másodpercig 1,4 barra, el lehetett képzelni olyankor az autó erejét. Nem evilági volt. De ez csak baráti kötözködés, mert mint mondtam, már eladtam az autót. Egyébként milyen tuning van a Superbeden ? Én max csak a garanciás Box-ot merném meglépni, de a népítéletek eltántorítottak tőle. Üdv.
Na most megfogtál. Én azt hittem, hogy a Superbnél egy adott felni típuson belül csak egyféle -ezüstszerű- hagyományos alufelni szín létezik, tehát a Superb Bolid felnije hagyományos ezüstszínű felninek tűnt. Inkább a formája tetszett nekem nagyon. Üdv.
Amikor meghallottam a lóerő számot (fele a réginek) első mondatom volt, hogy persze tuning Box nélkül nem viszem el az autót, de a kereskedő azt mondta, először próbáljam ki, utána döntsek. Ebben maradtunk. Utána a Népítéletekben olvastam a minimum kormozó, de esetenként felrobbanó tuningolt diesel motorokról - valszeg maradok az alapváltozatnál. Az az érzésem, hogy a lóerő keresgélés helyett inkább meg kell tanulnom másként vezetni. Korábbi gépem vaddisznó benzines turbó volt (már eladtam, tehát nem dicsekszem) 1900-as fordulattól bármilyen fokozatban iszonyatosat tolt minden taktikázás nélkül - de egy szakember szerint az új dieselt is lehet majd igen élvezetesen vezetni. Komolyan mondom, Nagyon Kíváncsi Vagyok ! Üdv.
1,9 PdTdi 115 lovas Trend. Ha jól értettem az értékesítőt, akkor a Klasszik változat felszereltségét kaptam meg, megfejelve szebb Bolid könnyűfém felnikkel, tempomattal, bőrkormánnyal, bőr kézifék karral és elegánsabb váltókarral - a Trend árában. De egyrészt hamar elvesztettem a fonalat a felszereltségi listák és akciók, összegek kavalkádjában, másrészt az árat korrektnek tartottam és nem foglalkoztam vele tovább. Csak az a szőnyeg hagyott kis tüskét a lelkemen, nem az összeg miatt (mert szerintem egyébként jól jártam) hanem az elv miatt. Üdv.
Én is szétkuláztam egy régi barátomat mikor megvette a 101 lovas 2001-es kombi Passatját, egyből kérdezetem tőle nem kevés ez a lóerő ehhez az autóhoz?
Akkor még nem értettem, de mióta én is 105 lovassal járok már megértettem a mosolyt az arcán, mikor azt válaszolta: nem.
Nem kell aggódnod, kellemes meglepetéseket fog okozni az autó, nem egy rakéta, de, majd meglátod!!
Ha kevésnek érzed ott a pbox vagy más tuning lehetőségek ez csak rajtad áll, én nem tettem bele semmit, nekem így is jó, inkább vettem bele gyári navit!
Pedig Licsimi azt mondja nagyot dob a Pbox rajta, kiváncsi leszek majd, ha kipróbálom 15-én. :-)
Félreértettél. Tény, hogy egyrészt azért választottam a Superbet, mert ennyi pénzért ekkora autót más nem ad és nekem a család (és a megszokás) miatt nagy autó kellett. De. Nekem tetszik a Superb formája, szolidan elegáns, és a beltere sem rossz a fekete színvilágtól eltekintve. Olyan autót nem vennék, amelyről már tudom az elején, hogy nem fogom szeretni. A Superbet várom és azt hiszem, örölni is fogok neki. De az tény, hogy egy 230 lovas autó után (6,9 sec 100-ra) biztosan szokatlan lesz a komótosabb diesel. De bízom benne, hogy a dieselmotor nyomatékos autózhatósága kárpótolni fog a régi menetteljesítményekért. Csak ennyit akartam jelezni, nem bántani a gépet. Mindent a maga kategóriájában kell nézni, és abban a Superb a mai piacon verhetetlen. Szóval hajrá Superb. Üdv.