Ha megnézel majd egy gyári xenont, ott is valóban egy sima halogén helyzetjelző van, de rá van húzva egy kicsit kékes-fehéres sapka(ha jól emlékszem) és igy kicsit kékes a színe.
Végülis kint No.-ba vettem egy gyári Skodást, gyári tárral együtt, már a kint dolgozó barátomnál van, nagyon szép karcmentes,fél éves, pénteken jön haza, már nagyon várom!:-)
Martinék 30-35e-rrel drágábban akarták adni a Skodásat, mint a WV-t, mivel nehéz beszerezni.
Amikor berakattam a szettet, kérdeztem az embert a helyzetjelzővel kapcsolatban, aztán azt mondta, hogy a gyári is ilyen - mármint, hogy a "kék" xenon mellett "fehéres" helyzetjelző világít.
Mondtam, jó rendben van.
Tulajdonképpen meggyőzött. Ezért maradt így.
Hogy állsz a navigációval? Sikerült valami jó megoldást találni Martinéknál?
1 hónapja vettem meg bélámat, q*va jó, egyszerűen lenyűgöz!!!!!! Olvasgattam a hozzászólásokat, és ez nagyban segített a döntésben! Aki rossz dolgokat ír, nem mond igazat!!!!
2,5 V6 motorral sikerült megszerezni, de nincs benne xenon! Mindenféleképpen szeretnék bele tetetni, légyszi adjatok már tippet hol tudnám ezt egyszerűen megjátszani, hol a legolcsóbb, legmegbízhatóbb kb. mennyibe jönne ki...
Ahogy látom, egy akkumlátor csere a Superben elég horrorisztikus. Hogyan kell csinálni ? Csak az érdekesség kedvéért, mert az akkumlátorokhoz valahogy sosem volt szerencsém.
Jó vétel a Superb mondta neked mindenki, így is lett!
Ami neked is van, azt az első kiadás ráncfelvarrásával kicsit finomították, 2006.09-től van az "új" modell, a különbség néhány dolog:más a műszeregység világítása(zöld helyett jégkék), a maxi-dot kijelző ezekben már pirosan világít, más a hátsó lámpa, indexesek a tükrök, más a hűtőrács, másabb az ülések huzata.
Ha jól emlékszem nagyjából ennyi, amugy teljesen ua, mint a "régi".
Olvasgatom a neten, hogy Skoda Superb régi és Skoda Superb új, meg lámpa eladó a régi Superbhez. Mondanátok valamit a modelltörténetről ? A mostani az hányadik kiadás (gondolom maximum ráncfelvarrások lehettek) miben különböznek esetleg az évjáratok, stb. Köszi. Üdv.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólást - teljesítmény növelés ügyben is. Most jöttünk haza az új géppel. Tapasztalatok: Menetkényelem, komfort, rugózás -fantasztikus, már ezért megérte. Van tekintélye a forgalomban is ! Fogyasztás: fele a korábbinak -6,7 l/100 km, ezért is megérte. Menetteljesítmények: Bárki bármit mond, ez a motor egyszerűen kevés ehhez a mérethez és tömeghez. Érezhetően birkózik a karosszériával, nem lenne szivem még tovább tuningolni és erőltetni szegényt. Majd ha bejáródik, akkor egy kicsit bátrabban merem majd küldeni, de itt nem ez lesz a lényeg. Mindent összevetve az autó NAGYON TETSZIK, egyáltalán nem bántam meg, egyik legjobb döntésem volt autóügyben, pedig már kb. 30 autóm volt eddig. Üdv mindenkinek.
Egy leendő dízelautós ügyfélnek magyarázom, hogyan lehet a gyári beállítások finom módosításával, a chip tuning eszközeivel áthangolni a motor vezérlési paramétereit, mire csodálkozva rákérdez: ez a chip tuning? Azt hitte olyankor valami kiegészítő dobozt kell beépíteni. Erről eszembe jut, hogy a hatvanas években kapható volt a trafikokban egy színezett celofán előlap, amely arra volt hivatott (és vették is sokan), hogy az egyre több háztartásban fellelhető (akkor szinte kizárólag fekete-fehér) televiziók képét színessé tegye.
</P>
A közmondás szerint amíg lószar van, veréb is van.
Én a saját autóimban lehetőség szerint szoftvermódosítást csináltatok, de egy japánban (illetve a japánok zömében) ez nem megoldható, mivel a komputer nem olvasható-írható.
:-)))))))))
Azert "valahogy" tul lehet lendulni ezen a probleman :-)
Azt tudni kell, hogy a teljesitmeny, a fogyasztas, a kornyezetszennyezes es a motor elettartama egy kozos egyenletrendszer elemei. A gyari valtozat "optimalis", ezt lehet valamilyen iranyban elhangolni (tuning = hangolas). Az egyik helyen erkezo javulas OKVETLENUL visszahat valahol mashol.*
Az "igazi" chiptuningrol tudni kell, hogy a kompjuter altal hasznalt parameter tablazatot szabjak at, reszletesen, soronkent. A parametertablazat alapjan vezerli a kompjuter az autot: a szenzoroktol erkezo jeleket (homersekletek, nyomasok, fordulatszam, sebvalto fokozat, gazpedalallas, gazpedal mozgasanak dinamikaja stb stb), osszehasonlitja a parametertablazatban talalhato adatokkal, es az alapjan kuld vezerlo jelet a motorelektronika aktiv egysegeinek, vezerelve e befecskendezestol kezdve a turbo nyomasszelepekig mindent.
Ugyesen összeallitott uj parametertablazattal oda tudjak tenni a javulast, ahova szeretned, es oda rejtik el a negativumokat, ahol Teged a legkevesbe zavar. (Ez tipikusan a kornyezetszennyezesi hatarertekek atlepese, ami szegyen-gyalazat, de sajnos ez a gyakorlat.)
Az is megoldhato, hogy meghagyjak a gyari parametertablazat legtobb elemet, es csak egy reszet modositjak. Ilyen a padlogaz funkcio. Azaz az auto tok gyari modon viselkedik, amig nem padlozzak le, de akkor viszont extrem mertekben ra tud segiteni -- ilyenkor meg szoktak mondani a tulajnak, hogy csak akkor padlozzon, ha tenyleg muszaj, mert minden padlogaz fel liter uzemanyag :-)
A box viszont nem a parametertablazattal dolgozik, hanem a szenzorok jelet varialja ugy, hogy a meglevo parametertablazat is "tuning" eredmenyt adjon. tehat a motor otosben 90-nel haladva sem a szenzorok valodi jelet latja, hanem a box altal modositottat.
Ennek a "primitiv" megoldasnak az az oka, hogy a box egy kereskedelmi termek. Marpedig a parametertablazat egy eprom resze, es bizonyos reszei nem csereszabatosak (autokon is van szoftverfrissites). Tehat egy keteves PDTDI motorhoz mas box kellene, mint egy vadiujhoz, ez pedig kereskedelmileg nem jo. . Ezert inkabb a szenzorok jelet csavargatjak.
*Nekem a reges regi 1.6-os benzines Feliciamhoz volt egy extrem chip, amivel 4-5 litert fogyasztott (6.5-7 helyett) -- viszont gyakorlatilag nem volt gyorsulasa. Akkoriban Bulgariaba jartam dolgozni, Szerbiat meg eppen embargo sujtotta, nem nagyon lehetett benzint kapni, tehat a 42 literes tankkal tankolas nelkul at kellett mennem Horgostol Kalotinaig.
Olvassál utána minél többet, hátha meggyőznek a tapasztalt userek.
Olyan, hogy gyári tuning nincsen, a P-Box márkaszervizes beépítése után a magyar importőr vállal garanciát a kocsira.
A gyár nem.
A tuningosok válltig állítják, hogy a P-Box nem ideális megoldás, mert a szenzoroktól beérkező jelek meghamisításával átveri a komputert, aki azt hiszi pl., hogy hideg a motor és azért ad több üzemanyagot.
Ráadásul nem is a konkrét autóra készülnek a boxok, hanem típusra, uniformizálva.
Persze lehet, hogy ez pont jó a Te kocsidhoz is, de a legjobb megoldás egy testre szabott chiptuning, amikor a chip programjának megírásakor folyamatosan mérik a kocsi teljesítményét egy fékpadon és a legjobb, vagy a tulajnak legjobban megfelelő karakterisztikát égetik be a chipbe amit végül beletesznek.
Ez persze drága, de még így is olcsóbb, mint a márkaszerviz 230 ezres P-Box ajánlata.
A garancia érdekes kérdés ebben az esetben, általában nem szokott gond lenni belőle -ahogy már itt is leírták,- volt, hogy észre sem vették a megnövelt teljesítményt, volt, hogy észrevették, de nem problémáztak, de nem nagyon hallottam olyanról, hogy -természetesen nem extrém tuning esetén- a tuning miatt dobtak vissza garanciális javítást.
A márkaszervízzel ápolt jó kapcsolat azért fontos, mert a garanciális javítás jogosságát első körben a márkaszervíz bírálja el, csak a drágább, kétes eseteket terjesztik fel az importőrnek.
Ha a márkaszervíz elfogad garanciára egy dolgot, azt azért teszi, mert ki tud állni mellette az importőrrel szemben, aki kifizeti neki a javítás/csere költségeit.
Oké, oké, csak az a fránya garancia... 230at egy sima chip tuningért kicsit sokallok, de majd meglátjuk. Azt hiszem vezetem először a gépet, és az első olajcserekor hozom meg a döntést. Addig elolvasok 298 népítéletet és 8845 fórum hozzászólást. Üdv.