Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Chris905 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1711
Előzmény: Chris905 (1710)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1710

 

Egy művészien szép fényszóró - Skoda Superb.

Chris905 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1709

 

 

Nem tudom mennyire fog látszani, de itt van egy jó kis szemléltető ábra a xenonok választható szín-tartományairól.

  • a jelenleg kapható gyári xenonok legtöbbje 4300K-es.
  • 6000K feletti színtartomány az emberi szem számára már kevésbé hatékony látást tesz lehetővé, ezért
  • 6000K feletti színtartományban világító xenont már biztonsági okokból nem ajánlják a szakemberek.
  • kétségtelen, hogy akinek a vadító és - egyben vakító - abszolút kék szín tetszik az min. 10.000 Kelvinest választja.

Nekünk, Superbeseknek hatalmas előnyünk, hogy gyárilag egy projektoros, azaz vetítőlencsés fényszórónk van.

Ebbe gyakorlatilag abszolút beleillik a xenon: szép is és funkcionális is, mivel - ha jól van beállítva - egyáltalán nem vakítja a szembe jövőket.

Arról nem is beszélve, amit már több Kolléga is alátámasztott itt, hogy kitűnő látást eredményez éjszakai körülmények, ill. látási viszonyok között.

 

 

zzoollyy Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1708

Hali!

 

Igen 6000-es, te meddig gondolkodsz még a xenonon?:-)

Előzmény: bigjohni (1707)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1707
A Tiéd is 6000-es, ugye?
Előzmény: zzoollyy (1702)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1706
Állítólag nagyon szép hangja van.
Előzmény: kozsmi (1700)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1705

Az szuper, örülök, hogy Neked akkor már megvan a navigációs rendszer.

Biztos nagyon szép lesz; mivel sikerült eredeti Skoda verziót szerezned abszolút gyári lesz.

 

Majd, ha lehet mutass róla fotókat.

Hátha ad nekem egy kis bátorítást a beszerzésre, majd beszerelésre.

 

Az az igazság, hogy két dolog között hezitálok:

az egyik a navigáció, a másik pedig egy szép 17"-os gyári felni garnitúra.

 

Ja, igen és már csak a családot kellene meggyűznöm róla, hogy "Nekik is milyen fontos" a navigáció vagy éppen a peres gumival szerelt felni. :-)

 

Üdv. Chris

Előzmény: zzoollyy (1704)
zzoollyy Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1704

Hali!

 

Ha megnézel majd egy gyári xenont, ott is valóban egy sima halogén helyzetjelző van, de rá van húzva egy kicsit kékes-fehéres sapka(ha jól emlékszem) és igy kicsit kékes a színe.

Végülis kint No.-ba vettem egy gyári Skodást, gyári tárral együtt, már a kint dolgozó barátomnál van, nagyon szép karcmentes,fél éves, pénteken jön haza, már nagyon várom!:-)

Martinék 30-35e-rrel drágábban akarták adni a Skodásat, mint a WV-t, mivel nehéz beszerezni.

 

Előzmény: Chris905 (1703)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1703

Szia!

 

Amikor berakattam a szettet, kérdeztem az embert a helyzetjelzővel kapcsolatban, aztán azt mondta, hogy a gyári is ilyen - mármint, hogy a "kék" xenon mellett "fehéres" helyzetjelző világít.

 

Mondtam, jó rendben van.

Tulajdonképpen meggyőzött. Ezért maradt így.  

 

Hogy állsz a navigációval? Sikerült valami jó megoldást találni Martinéknál?

Előzmény: zzoollyy (1702)
zzoollyy Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1702

Hali!

 

Ha meghallgatsz, veszel bele két kékes helyzetjező izzót is nagyot dob rajta!

 

 

 

Előzmény: Chris905 (1701)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1701

 

Szia!

 

Gratulálok a géphez! A 2.5 V6-ossal biztos szépen muzsikál a gép.

A britek többsége - akik a Superb mellet döntenek - ezzel a motorral vásárolják, sőt

egy ottani autós szaklap felmérésében a legjobb családi "vontató autónak" választották meg ezzel a 6 hengeres erőforrással.

 

A mellékelt képen az én utólagos xenonomat (6000 Kelvin) láthatod, amelynek a beszerelőjét, itt az alábbi linket tekintheted meg:

 

www.xenonizzo.hu

 

Elégedett vagyok a hellyel, ahol beszerelték és magával a szettel is, amelyre 2 év garanciám van. Eddig semmi gond nem volt vele.

 

Nem tudom mennyire vagy jártas a xenon világában (Kelvin szám stb.), de ha bármiben segíthetünk, vagy segíthetek a választásban kérdezz bátran.

 

Üdv. Chris 

Előzmény: kozsmi (1700)
kozsmi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1700

Sziasztok!

 

1 hónapja vettem meg bélámat, q*va jó, egyszerűen lenyűgöz!!!!!! Olvasgattam a hozzászólásokat, és ez nagyban segített a döntésben! Aki rossz dolgokat ír, nem mond igazat!!!!

2,5 V6 motorral sikerült megszerezni, de nincs benne xenon! Mindenféleképpen szeretnék bele tetetni, légyszi adjatok már tippet hol tudnám ezt egyszerűen megjátszani, hol a legolcsóbb, legmegbízhatóbb kb. mennyibe jönne ki...

Budapest v. Miskolc! Életem legjobb döntése volt!

bigjohni Creative Commons License 2007.08.26 0 0 1699
Pénteken láttam egy eladó 2 DIN-es Skoda CD-rádiót.
Úgy emlékszem valaki keresett ilyet.
Cím: Skoda alkatrész üzlet, Bp. Tordai u.8
061/405-7769
(nem elfelejteni! a superb alkatrészek mindíg drágábbak)
Licsimi Creative Commons License 2007.08.26 0 0 1698
Audi felni, csak vettem hozzá Skoda közepet...
Előzmény: langsam (1654)
langsam Creative Commons License 2007.08.25 0 0 1697
Ahogy látom, egy akkumlátor csere a Superben elég horrorisztikus. Hogyan kell csinálni ? Csak az érdekesség kedvéért, mert az akkumlátorokhoz valahogy sosem volt szerencsém.
langsam Creative Commons License 2007.08.25 0 0 1696
Köszi.
Előzmény: zzoollyy (1695)
zzoollyy Creative Commons License 2007.08.25 0 0 1695

Hali!

Jó vétel a Superb mondta neked mindenki, így is lett!

 

Ami neked is van, azt az első kiadás ráncfelvarrásával kicsit finomították, 2006.09-től van az "új" modell, a különbség néhány dolog:más a műszeregység világítása(zöld helyett jégkék), a maxi-dot kijelző ezekben már pirosan világít, más a hátsó lámpa,  indexesek a tükrök, más a hűtőrács, másabb az ülések huzata.

Ha jól emlékszem nagyjából ennyi, amugy teljesen ua, mint a "régi".

Előzmény: langsam (1694)
langsam Creative Commons License 2007.08.25 0 0 1694
Olvasgatom a neten, hogy Skoda Superb régi és Skoda Superb új, meg lámpa eladó a régi Superbhez. Mondanátok valamit a modelltörténetről ? A mostani az hányadik kiadás (gondolom maximum ráncfelvarrások lehettek) miben különböznek esetleg az évjáratok, stb. Köszi. Üdv.
langsam Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1693
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólást - teljesítmény növelés ügyben is. Most jöttünk haza az új géppel. Tapasztalatok: Menetkényelem, komfort, rugózás -fantasztikus, már ezért megérte. Van tekintélye a forgalomban is ! Fogyasztás: fele a korábbinak -6,7 l/100 km, ezért is megérte. Menetteljesítmények: Bárki bármit mond, ez a motor egyszerűen kevés ehhez a mérethez és tömeghez. Érezhetően birkózik a karosszériával, nem lenne szivem még tovább tuningolni és erőltetni szegényt. Majd ha bejáródik, akkor egy kicsit bátrabban merem majd küldeni, de itt nem ez lesz a lényeg. Mindent összevetve az autó NAGYON TETSZIK, egyáltalán nem bántam meg, egyik legjobb döntésem volt autóügyben, pedig már kb. 30 autóm volt eddig. Üdv mindenkinek.
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1692

http://chiptuner.freeblog.hu/

 

Egy leendő dízelautós ügyfélnek magyarázom, hogyan lehet a gyári beállítások finom módosításával, a chip tuning eszközeivel áthangolni a motor vezérlési paramétereit, mire csodálkozva rákérdez: ez a chip tuning? Azt hitte olyankor valami kiegészítő dobozt kell beépíteni. Erről eszembe jut, hogy a hatvanas években kapható volt a trafikokban egy színezett celofán előlap, amely arra volt hivatott (és vették is sokan), hogy az egyre több háztartásban fellelhető (akkor szinte kizárólag fekete-fehér) televiziók képét színessé tegye.

 </P>

A közmondás szerint amíg lószar van, veréb is van.

zzoollyy Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1691

Úgy látom a téma örök és ez így van rendjén!!:-)

 

Kicsit nézzük más szempontból a dolgokat: mi van akkor, ha a box-os megoldás és a software-es megírás teljesen ugyanannyiba kelrülne?:-)

Akkor kinek mi lenne a véleménye:

- maradna a minden szenzort átbas.ó box, amit márkaszerviz tesz be és marad a gyári gar, tök minegy ki vállalja

- vagy turjuk meg jól az eredeti gyári beállításokat tartalmazó motorelektronikát mindenféle nem márkaszerviz által csinált parametertáblázattal?

 

Nekem egyik sincs ugyhogy, én nem vagyok elkötelezettje egyik megoldásnak sem, inkább nagynavi, mint mondtam.:-)

stevie wonder Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1690

Én a saját autóimban lehetőség szerint szoftvermódosítást csináltatok, de egy japánban (illetve a japánok zömében) ez nem megoldható, mivel a komputer nem olvasható-írható. 

 

 

:-)))))))))

 

Azert "valahogy" tul lehet lendulni ezen a probleman :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (1688)
ckerti Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1689
Tanul az ember, ha jók a mesterek :-) (lefety-lefety :-))
Előzmény: stevie wonder (1687)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1687

Ckerti remekul leirta a lenyeget :-)

 

Azt tudni kell, hogy a teljesitmeny, a fogyasztas, a kornyezetszennyezes es a motor elettartama egy kozos egyenletrendszer elemei. A gyari valtozat "optimalis", ezt lehet valamilyen iranyban elhangolni (tuning = hangolas). Az egyik helyen erkezo javulas OKVETLENUL visszahat valahol mashol.*

 

Az "igazi" chiptuningrol tudni kell, hogy a kompjuter altal hasznalt parameter tablazatot szabjak at, reszletesen, soronkent. A parametertablazat alapjan vezerli a kompjuter az autot: a szenzoroktol erkezo jeleket (homersekletek, nyomasok, fordulatszam, sebvalto fokozat, gazpedalallas, gazpedal mozgasanak dinamikaja stb stb), osszehasonlitja a parametertablazatban talalhato adatokkal, es az alapjan kuld vezerlo jelet a motorelektronika aktiv egysegeinek, vezerelve e befecskendezestol kezdve a turbo nyomasszelepekig mindent.

 

Ugyesen összeallitott uj parametertablazattal oda tudjak tenni a javulast, ahova szeretned, es oda rejtik el a negativumokat, ahol Teged a legkevesbe zavar. (Ez tipikusan a kornyezetszennyezesi hatarertekek atlepese, ami szegyen-gyalazat, de sajnos ez a gyakorlat.)

 

Az is megoldhato, hogy meghagyjak a gyari parametertablazat legtobb elemet, es csak egy reszet modositjak. Ilyen a padlogaz funkcio. Azaz az auto tok gyari modon viselkedik, amig nem padlozzak le, de akkor viszont extrem mertekben ra tud segiteni -- ilyenkor meg szoktak mondani a tulajnak, hogy csak akkor padlozzon, ha tenyleg muszaj, mert minden padlogaz fel liter uzemanyag :-)

 

A box viszont nem a parametertablazattal dolgozik, hanem a szenzorok jelet varialja ugy, hogy a meglevo parametertablazat is "tuning" eredmenyt adjon. tehat a motor otosben 90-nel haladva sem a szenzorok valodi jelet latja, hanem a box altal modositottat.

 

Ennek a "primitiv" megoldasnak az az oka, hogy a box egy kereskedelmi termek. Marpedig a parametertablazat egy eprom resze, es bizonyos reszei nem csereszabatosak (autokon is van szoftverfrissites). Tehat egy keteves PDTDI motorhoz mas box kellene, mint egy vadiujhoz, ez pedig kereskedelmileg nem jo. . Ezert inkabb a szenzorok jelet csavargatjak.

 

 

*Nekem a reges regi 1.6-os benzines Feliciamhoz volt egy extrem chip, amivel 4-5 litert fogyasztott (6.5-7 helyett) -- viszont gyakorlatilag nem volt gyorsulasa. Akkoriban Bulgariaba jartam dolgozni, Szerbiat meg eppen embargo sujtotta, nem nagyon lehetett benzint kapni, tehat a 42 literes tankkal tankolas nelkul at kellett mennem Horgostol Kalotinaig.

Előzmény: langsam (1683)
ryenn Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1686

A "sima" chiptuning nem 230 ezer hanem 100 körül van.

Átírják a komputert, mert ezek a motorok többet tudnak, mint ahogy kapjuk őket.

Ésszerű határokon belül nem árt neki.

A szervizben azt mondták ők észre sem veszik,ha nem tudják./Mert nem keresik./

Előzmény: langsam (1682)
ckerti Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1685

Jól döntöttél!

Olvassál utána minél többet, hátha meggyőznek a tapasztalt userek.

Olyan, hogy gyári tuning nincsen, a P-Box márkaszervizes beépítése után a magyar importőr vállal garanciát a kocsira.

A gyár nem.

 

A tuningosok válltig állítják, hogy a P-Box nem ideális megoldás, mert a szenzoroktól beérkező jelek meghamisításával átveri a komputert, aki azt hiszi pl., hogy hideg a motor és azért ad több üzemanyagot.

Ráadásul nem is a konkrét autóra készülnek a boxok, hanem típusra, uniformizálva.

Persze lehet, hogy ez pont jó a Te kocsidhoz is, de a legjobb megoldás egy testre szabott chiptuning, amikor a chip programjának megírásakor folyamatosan mérik a kocsi teljesítményét egy fékpadon és a legjobb, vagy a tulajnak legjobban megfelelő karakterisztikát égetik be a chipbe amit végül beletesznek.

Ez persze drága, de még így is olcsóbb, mint a márkaszerviz 230 ezres P-Box ajánlata.

 

A garancia érdekes kérdés ebben az esetben, általában nem szokott gond lenni belőle -ahogy már itt is leírták,- volt, hogy észre sem vették a megnövelt teljesítményt, volt, hogy észrevették, de nem problémáztak, de nem nagyon hallottam olyanról, hogy -természetesen nem extrém tuning esetén- a tuning miatt dobtak vissza garanciális javítást.

 

A márkaszervízzel ápolt jó kapcsolat azért fontos, mert a garanciális javítás jogosságát első körben a márkaszervíz bírálja el, csak a drágább, kétes eseteket terjesztik fel az importőrnek.

 

Ha a márkaszervíz elfogad garanciára egy dolgot, azt azért teszi, mert ki tud állni mellette az importőrrel szemben, aki kifizeti neki a javítás/csere költségeit.

Előzmény: langsam (1682)
langsam Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1684
Ha valaki részletesen elmagyarázná, hogyan működik a Box, azt megköszönném, mert nagy mértékben segítene a döntésben.
langsam Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1683
Ho hó. Akkor mit is csinál ténylegesen a Box ? Ha jól látom külön kezelitek a szoftver módosítást és a Boxot- de így már nem értem....
Előzmény: Törölt nick (1681)
langsam Creative Commons License 2007.08.24 0 0 1682
Oké, oké, csak az a fránya garancia... 230at egy sima chip tuningért kicsit sokallok, de majd meglátjuk. Azt hiszem vezetem először a gépet, és az első olajcserekor hozom meg a döntést. Addig elolvasok 298 népítéletet és 8845 fórum hozzászólást. Üdv.
Előzmény: ryenn (1680)
ryenn Creative Commons License 2007.08.23 0 0 1680

Mert akkikkel én beszéltem azoknak nem jött be.

Meg nem is szimpatikus. Persze ez csak az én véleményem.

Beszélj több emberrel és döntsd el neked bejön e.

szereintem ha szavaznánk nem a box nyerne.

 

Előzmény: langsam (1663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!