A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Ez a sok szikraadás nekem új dolog, ennyit nem ad az enyém, csak egyet. Nem vagyok elektromos ember nem tudok tanácsot adni, ill. az egyes gyújtástípusok közötti eltérést sem ismerem.
Itt azt írja, hogy 31 09 13 cikkszámú lendkerék kell neki. Lejebb a képen 310920 van a tiéden. Plusz utal a balfordulatra is (linksdreh). Ettől persze lehet hogy volt olyan változat is amin a 310920 lendkerék volt. Csak észrevétel.
Nekem az a furcsa hogy ha mágnesenként van egy szikra akkor nem szokott jeladó lenni hisz minek. Megfordítva a gondolatot. Ha van jeladó miért szikrázik 4 et.
Ha jobban megnézed ezt a képet, láthatod, hogy ott a töltő tekercs és közvetlenül mellette a jeladó (illetve a gyújtás szempontjából a jelfogó) tekercs. Ott az a pici lent.
Minden tekercs vasmagja egy síkban van, tehát nem lehet az az eset, hogy más forgási síkban lenne a jelfogó tekercs. ( Létezik ilyen is.)
A külső jeladós gyújtáshoz való meg azért nem stimmel, mert azokon láthatóan van egy kis kiemelkedés kívül, ami a jeladó mágnes. Ezen nincs.
Arról már nem is beszélve, hogy ezek az alkatrészek láthatóan együtt öregedtek meg, a kábelkorbács is jó dzsuvás és csodák csodája működik a gyújtás!
Persze kérdések nekem is a levegőben maradtak még, de nem hiszem, hogy valaki egy jó gyújtás alapról eldobja a lendkereket és utána vesz hozzá egy másikat. Ha valami elromlik, akkor az az alaplap és nem a lendkerék.
A mágnes kipotyogás még a Danuviánál se jellemző, hát még a Ducatinál!
Ma reggel útban az esztergomi börzére beugrottam Pilisvörösváron a motorosboltba. Ez a plakát volt kifüggesztve:
Mondanom sem kell, hogy ki jutott róla eszembe! :))
Az esztergomi börzén igazából sok motoros vonatkozású dolgot nem találtam. Viszont egyik standnál kincsesbánya volt. Az idősebb úr eladó eladni jött az alkatrészeit, nem árulni. Közel a 80-hoz már nem fog szerelni, építeni, ami egyben van, azt megtartja. A pótalkatrészeket, szerszámokat mind kihozta és mivel egy árus sem akarta tőle átvenni egyben a kupacot, úgy döntött, akkor mindent elad. Elöttem egy vadiúj Csepel 125/49-es km-órát 00000,0km-rel 1000ft-ért vittek el, krómozott kormányszorítókat 300ft/párért. Egykor krosszozott, elmondása szerint van is otthon krossz Csepelje. Ezt a hengert egy ottani barátjának ajándékozta oda. Elvileg gyári tuning. A dugattyúja is szép darab volt. Ez a kezelőkar inkább csak érdekesség. Mi mindenre jó a csapágygolyó! A vásárvia is tőle származik:
A kis lámpafejbe nagy lámpafejbe való kapcsolót faragtak, a szelén is komoly darab :) A lánc pedig "Pannónia méret", ami, mint kiderült tökéletesen passzol a Suzuki motorra. Lehet ezért is éreztem benne kezdetektől fogva egy kis Pannóniát?.. :) Hihetetlen, hogy ezt a motort is körülállták a parkolóban és tanakodtak, hogy miféle korabeli tuning a karburátor oldalán levő potméter (TPS szenzor) egy veterán motoron. Mondtam, hogy itt valami félreértés történhetett, ez csupán egy 17éves futármotor volt. Egyik megszólal:"Na ugye, én megmondtam" Régire hajazó becsapásnak titulálták, majd továbbálltak :)
Körülnéztem még a határ túloldalán is, utána a Pilisben motoroztam még pár kört.
Valami egyre jobban kezd zakatolni a hengerfejből melegen, kb 3x le is állt, de indítózás után ment tovább. Annyira egyenletesen, halkan és kényelmesen megy 70-80-as utazósebességgel, hogy megbízhatóbbnak érződik, mint a Csepel, aminek minden csavarját ismerem, annak ellenére, hogy folyton leáll. Becsapós dolog a kényelemérzet.. A fogyasztása pofátlanul kevésnek tűnik, 4l volt benne összesen tegnap. Azóta mentem vele 160 km-t és még mindig van benne! (Visszafele azért már tartalékra kellett kapcsolni)
A Csepel most Október 23-ára készül. Tankolás, takarítás, zsírzás és olajozás van soron. Közben a lemezvilla áttervezése is a "nagy"fékdobos kerekekhez.
Köszönöm a felajánlást, lehet élni fogok vele! :) Gratulálok az új gyújtáshoz! Viszont azért azt hozzátenném, hogy én nem akarnék olyat, ami 1 fordulat alatt több szikrát is ad. Inkább szerezz hozzá egy másik lendkereket szerintem, mert ez nem ehhez az alaplaphoz való valószínűleg. Lehetséges, hogy külső jeladós gyújtás lendkereke ez, vagy esetleg olyané, ahol van egy külön jeladó tekercs is a gyújtás "töltő"tekercsén kívül.
Lehet, hogy ez a típus, ami nekem van, 1 fordulatra csak 1 szikrát adna ezzel a fajta lendekrékkel is. Itt van egy jeladó tekercs ami miatt egész nehezen fért be az alaplap a helyére. A te alaplapod az egyszerűsége miatt szímpatikusabb volt nekem, de lehet, hogy neked is ilyen szalagmágneses lendkerék kellene, nem pedig ez a fajta, amiből kipotyognak a mágnesek sokszor.
Műszaki kipipálva! Nem volt egyszerű ez a nap, és akkor finoman fogalmaztam.
Viszont megjártam Szentendrét, Dobogókőt a Suzuki motorral. Alapjáraton leáll, vagy felbőg, nem lehet tudni, mikor melyik következik a lámpánál megálláskor, vagy váltásoknál.
Holnap esztergomi börze lesz, a gyöngyösi kicsit messze van :( Valaki jönne?