Keresés

Részletes keresés

D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194391

De jó elkészült a szobor...mikor ott nyaraltunk még javában állványok vették körül. 

Előzmény: máregyszerkirugottnikk (194384)
D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194390

Nekem ma egy kis fusi munka jutott osztályrészül, holnap szeretnék én is nyeregbe pattanni. 

Előzmény: p21-feri-tb2 (194380)
D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194389

Nálad megbecsültebb helyen van. 

Előzmény: cbx (194355)
D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194388

Ez a sok szikraadás nekem új dolog, ennyit nem ad az enyém, csak egyet. Nem vagyok elektromos ember nem tudok tanácsot adni, ill. az egyes gyújtástípusok közötti eltérést sem ismerem. 

Előzmény: 357 Dömötör (194341)
D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194387

Ja én csak hülyültem, láttam már korábban is hirdetve és tudtam, hogy 100 körül van az ára. 

Előzmény: petrol pet (194344)
D. NAGY Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194386

Ez de jó kép, köszönjük. 

Előzmény: BUSZNYI (194338)
abes Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194385

Köszi a képeket. Nem vagyok top formában így ma minden kimaradt. :-(

Előzmény: p21-feri-tb2 (194380)
máregyszerkirugottnikk Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194384

Bizony... Jómagam 230 km-t

képek itt:

https://1drv.ms/a/s!AoxG2Xmo4XCSjSL8TWySgbs4nMdG

 

 

Előzmény: p21-feri-tb2 (194380)
357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194383

A 20-as végű az enyém:

http://www.ebay.it/itm/VOLANO-ROTORE-DUCATI-ROTAZIONE-SX-PART-N-310920-/262444455614  

 

A 13-as végű a rajzé:

http://www.ebay.it/itm/Franco-Morini-T4-GS-GSA-Malaguti-Fifty-87-89-Volano-Ducati-Energia-310913-/282186738197  

 

Országos barátom szerint a különbség a tengely átmérőben / kúpban van. Az pedig nálam nem játszik, mert átesztergáltuk.

Előzmény: Kormi82 (194382)
Kormi82 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194382

Itt azt írja, hogy 31 09 13 cikkszámú lendkerék kell neki. Lejebb a képen 310920 van a tiéden. Plusz utal a balfordulatra is (linksdreh). Ettől persze lehet hogy volt olyan változat  is amin a 310920 lendkerék volt. Csak észrevétel.

 

Nekem az a furcsa hogy ha mágnesenként van egy szikra akkor nem szokott jeladó lenni hisz minek. Megfordítva a gondolatot. Ha van jeladó miért szikrázik 4 et. 

Előzmény: 357 Dömötör (194379)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194381

Valóban, ezen is ott van a jeladó tekercs... Gyárilag 4 db szikra/ford lenne? :O Nem is tudom, nem érzem egészségesnek.

Több ilyen lendkereket fogtam már a kezemben, amibe csak bele voltak tapadva a mágnesek, de a ragasztójuk elengedett, kézzel kiszedhetőek voltak.

Előzmény: 357 Dömötör (194378)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194380

Ma mi is gurigáztunk egy picit. .-))

357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194379

Egyébként itt a gyári rajza az alaplapnak:

357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194378

Ha jobban megnézed ezt a képet, láthatod, hogy ott a töltő tekercs és közvetlenül mellette a jeladó (illetve a gyújtás szempontjából a jelfogó) tekercs. Ott az a pici lent. 

Minden tekercs vasmagja egy síkban van, tehát nem lehet az az eset, hogy más forgási síkban lenne a jelfogó tekercs. ( Létezik ilyen is.)

A külső jeladós gyújtáshoz való meg azért nem stimmel, mert azokon láthatóan van egy kis kiemelkedés kívül, ami a jeladó mágnes. Ezen nincs.

Arról már nem is beszélve, hogy ezek az alkatrészek láthatóan együtt öregedtek meg, a kábelkorbács is jó dzsuvás és csodák csodája működik a gyújtás!

Persze kérdések nekem is a levegőben maradtak még, de nem hiszem, hogy valaki egy jó gyújtás alapról eldobja a lendkereket és utána vesz hozzá egy másikat. Ha valami elromlik, akkor az az alaplap és nem a lendkerék.

A mágnes kipotyogás még a Danuviánál se jellemző, hát még a Ducatinál! 

Előbb hullik ki a lánckerekem foga!   :-)))))

 

 

Előzmény: Csillagnyee (194375)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194377

Ma reggel útban az esztergomi börzére beugrottam Pilisvörösváron a motorosboltba.
Ez a plakát volt kifüggesztve:

Mondanom sem kell, hogy ki jutott róla eszembe! :))


Az esztergomi börzén igazából sok motoros vonatkozású dolgot nem találtam. Viszont egyik standnál kincsesbánya volt. Az idősebb úr eladó eladni jött az alkatrészeit, nem árulni. Közel a 80-hoz már nem fog szerelni, építeni, ami egyben van, azt megtartja. A pótalkatrészeket, szerszámokat mind kihozta és mivel egy árus sem akarta tőle átvenni egyben a kupacot, úgy döntött, akkor mindent elad.
Elöttem egy vadiúj Csepel 125/49-es km-órát 00000,0km-rel 1000ft-ért vittek el, krómozott kormányszorítókat 300ft/párért.
Egykor krosszozott, elmondása szerint van is otthon krossz Csepelje. Ezt a hengert egy ottani barátjának ajándékozta oda. Elvileg gyári tuning. A dugattyúja is szép darab volt.
Ez a kezelőkar inkább csak érdekesség. Mi mindenre jó a csapágygolyó!
A vásárvia is tőle származik:

A kis lámpafejbe nagy lámpafejbe való kapcsolót faragtak, a szelén is komoly darab :)
A lánc pedig "Pannónia méret", ami, mint kiderült tökéletesen passzol a Suzuki motorra. Lehet ezért is éreztem benne kezdetektől fogva egy kis Pannóniát?.. :)
Hihetetlen, hogy ezt a motort is körülállták a parkolóban és tanakodtak, hogy miféle korabeli tuning a karburátor oldalán levő potméter (TPS szenzor) egy veterán motoron. Mondtam, hogy itt valami félreértés történhetett, ez csupán egy 17éves futármotor volt. Egyik megszólal:"Na ugye, én megmondtam" Régire hajazó becsapásnak titulálták, majd továbbálltak :)

Körülnéztem még a határ túloldalán is, utána a Pilisben motoroztam még pár kört.

Valami egyre jobban kezd zakatolni a hengerfejből melegen, kb 3x le is állt, de indítózás után ment tovább. Annyira egyenletesen, halkan és kényelmesen megy 70-80-as utazósebességgel, hogy megbízhatóbbnak érződik, mint a Csepel, aminek minden csavarját ismerem, annak ellenére, hogy folyton leáll. Becsapós dolog a kényelemérzet..
A fogyasztása pofátlanul kevésnek tűnik, 4l volt benne összesen tegnap. Azóta mentem vele 160 km-t és még mindig van benne! (Visszafele azért már tartalékra kellett kapcsolni)

A Csepel most Október 23-ára készül. Tankolás, takarítás, zsírzás és olajozás van soron. Közben a lemezvilla áttervezése is a "nagy"fékdobos kerekekhez.

p21-feri-tb2 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194376

faceról

Csillagnyee Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194375

Köszönöm a felajánlást, lehet élni fogok vele! :)
Gratulálok az új gyújtáshoz! Viszont azért azt hozzátenném, hogy én nem akarnék olyat, ami 1 fordulat alatt több szikrát is ad. Inkább szerezz hozzá egy másik lendkereket szerintem, mert ez nem ehhez az alaplaphoz való valószínűleg. Lehetséges, hogy külső jeladós gyújtás lendkereke ez, vagy esetleg olyané, ahol van egy külön jeladó tekercs is a gyújtás "töltő"tekercsén kívül. 

Lehet, hogy ez a típus, ami nekem van, 1 fordulatra csak 1 szikrát adna ezzel a fajta lendekrékkel is. Itt van egy jeladó tekercs ami miatt egész nehezen fért be az alaplap a helyére.
A te alaplapod az egyszerűsége miatt szímpatikusabb volt nekem, de lehet, hogy neked is ilyen szalagmágneses lendkerék kellene, nem pedig ez a fajta, amiből kipotyognak a mágnesek sokszor.

Előzmény: 357 Dömötör (194374)
357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194374

Kálmán! Ha csavarkiszedő készlet kell, tudok adni! Gyere el érte!

Olyan, hogy előfuratot kell készíteni és kúpos balmenetet vág a csavarba, majd ha sikerül, kitekeri a csavart.

Előzmény: Csillagnyee (194367)
triplaharom Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194373

lehet hogy a sima balos fúró is elég, jól "kapóra" köll köszörülni...

Előzmény: Kaboca72 (194372)
Kaboca72 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194372

Esetleg balos menetfúróval ügyeskedni a csavar piszkálás ürügyén.

 

Előzmény: kamutka (194368)
cbx Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194371

8-)

Előzmény: Baltássy (194370)
Baltássy Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194370

Tényleg jó a kalapács, de nekem az üllő is nagyon tetszik! :-)))

Előzmény: cbx (194362)
kamutka Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194369

Még nem is ittam mégis elkúrom már az első szót. :)

Előzmény: kamutka (194368)
kamutka Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194368

A karbibit megpróbálnám hőlégfújóval megmelegíteni,utána a csavart piszkálni. Persze levett karbival,nehogy megvicceljen a benzingőz.

Előzmény: Csillagnyee (194367)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.10.07 0 0 194367

Műszaki kipipálva! Nem volt egyszerű ez a nap, és akkor finoman fogalmaztam. 

Viszont megjártam Szentendrét, Dobogókőt a Suzuki motorral. Alapjáraton leáll, vagy felbőg, nem lehet tudni, mikor melyik következik a lámpánál megálláskor, vagy váltásoknál.

Holnap esztergomi börze lesz, a gyöngyösi kicsit messze van :( Valaki jönne?

357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.06 0 0 194366

Nekik legyen az az örömük!

Előzmény: cbx (194362)
cbx Creative Commons License 2017.10.06 0 0 194365

Nagyon belemerültem a szövegbe,képekbe.Sok szövegnek sok az alja,mondanák a régi öregek :)

357 Dömötör Creative Commons License 2017.10.06 0 0 194364

Lehet, hogy nálam az is nehezíti az indítást, hogy megemeltem a kompressziót 6,5-ről  7,5-re.

Ráadásul nagyon jól zárnak az új gyűrűk (a régi lógós dugattyún) és kézzel alig tudom átforgatni a főtengót a kis lendkerékkel.

Ezért aztán egy idő után már a kuplung is megcsúszik a berúgásnál.

(Most jut eszembe utoljára kb. 49 éve rúgtam be....)   :-)))))

Előzmény: cbx (194349)
cbx Creative Commons License 2017.10.06 0 0 194363

Nem is vettem észre :)

Előzmény: 357 Dömötör (194361)
cbx Creative Commons License 2017.10.06 0 0 194362

Még egy fotó.A másik fórumon a kalapácsot dicsérték :) 

Előzmény: cbx (194355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!