Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Kösz a választ,Fefe73.Ha te ilyen jó vagy husiéknál,majd szerzel valami jó kedvezményt nekem,ha esetleg náluk vennék valami gépet,bár nem tervezem,hogy bármi gépet vennék mostanában,de soha nem lehet tudni.
Sajnálom hogy így jártatok,de akkor most azért csak összejött az a dugó?Mindenütt alkalmazottak dolgoznak és gondolom mindeki hibázik is.Én nem azt mondom,hogy szuper jó szervíz,csak azt,hogy normálisak a vevővel.Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
A karádi gazdaboltot ismerem,ők egy cég a siófoki és a boglári üzlettel.Mindhárom boltban vásároltam már,a bogláriban vettem az első traktoromat.Rendkívül normálisak és segítőkészek voltak.A siófokiban csak pár fűnyírót vettem még mikor elkezdtem ezt a kertgondozósdit.Akkor elég pökhendiek voltak velem(bár nem csoda,mert annyi pénzem sem volt,hogy kp-ben fizessek,hanem részletre vásároltam).Azóta kicsit megváltoztak a dolgok,de nem tudtam elfelejteni nekik azóta sem.Az meg még csak tetézi az unszimpátiámat,hogy iszonyat drágák a gépeik és annyival nem jobbak mint a husqvarnák....ott meg olyan kedvezményeket kapok,hogy néha magam is megdöbbenek rajta......
Üdv,Pintérjani!Rendszeresen zsirozott,normálisan használt gépnél a zsirfelesleg megoldja a tengely zsirzását,de ez nem jelenti azt,hogy igy lett kitalálva.Azért a saját gépednél évente egyszer legalább nézz rá arra a tengelyre,töröld le,vékonyan kend meg,az a biztos.
Naszóval.Én csak azt mondom,hogy felesleges neki egy ilyen picsányi területen a 10 kilós gépet cipelni....elég a 7.5 kilós is,nem is kell profi csillapítás.De azt is írtam,ha van 2 kilója és kellő ereje a cipekedéshez,akkor meg kell venni az 545 rx-et.A két gép természetesen nem egy kategória és tényleg megkapja pluszként az utolsó forintot is abban a gépben.De szerintem felesleges.Legalábbis én midig a feladatnak megfelelő legkönnyebb gépet viszem magammal.
Imádom a koma 4500-ast,de ha most kellene kaszát vennem ,nem venném meg.
Egyrészt megszűnőben a gyártás,másrészt 155 az ára.Ha hozzáteszek egy t45-öt,meg egy trio balancot,akkor már olcsóbb a husi 545 rx.Profi szervízháttérrel ugye......
A gondom csak az,hogy amilyen ütemben kopnak ezek a szar komatsuk,nem mostanában fogok én kaszát venni....:-)))))
Üdv,Kriszbon!A Partner,Poulan,Craftsman szinte ugyanaz az alapgép,teljesen HQalapokon nyugszik/elektrolux/ mind.Néhényat javitottam belőlük,legkevesebb baj a hajtoművekkel volt,azon kivűl minden.A hajtásuk szabvány Peerless a váltosoknál,a hidros neve most nem jut eszembe,Hydro-Turf talán.A váltosokat jobban kedvelem,mert egyszerűbb javitani,de a használata kényelmesebb a hidrosnak.Ezek nem profi gépek,annak megfelelő szerkezeti megoldásokkal,pl rá van irva a motorra,hogy Intek,de nem acélbetétes a hengere,a régi Intek motor acélbetétes volt.Most az Intek-Pro lett acélbetétes,az élettartam miatt ez sokat számit.Lemezből préselt,hajtogatott szinte mindene,lemezcsavarok tartják össze,na ezeket időnként áthuzkodni,mert képesek kipotyogni,meg kikoptatják a furatot is.Persze mondjuk ezek a dolgok bármelyik olcsóbb kategoriáju fűnyirotraktorra igaz,az MTD sem külömb,főleg az a béna dupla szijas váltorendszerű.
Üdv,Apii!Az Fs hajtásbol a zsir két helyen jön ki általában.A csapágy porvédő gyűrűnél,meg a kupkerék közepén ,ahova a meghajtotengely belemegy.A zsir képes feljönni a védőcsőben,tul sok zsir esetén egészen a kuplungházig is.Csapágyporvédőt a csapággyal együtt cseréled,a kupkerékben lévő részt meg domboritott aluminium korongal szoktam lezárni,de úgy kell megoldani,hogy a tengely ki ne tolja,mert akkor beleesik a hajtásba a korong.A kisseb FS-kaszáknál már gyárilag le van dugozva a kupkerék közepe,pl FS-120 hajtoművénél.
Üdv,Fefe73.Pont a te fórumban irt véleményed alapján mertem ajánlani azt a boltot,de jól beégtem vele.Mikor a telefonnál lévő hölgy nem boldogult/vagy nem akart/a feladattal,az ismerősöm kérte,adja meg a siofoki új bolt számát,ott is megkérdezi.A válasz az volt,hogy felesleges,ott sem tudnak neki mondani mást,mint amit ő mondott.Tegnap rosszul mondtam,HQ-45 fűrész volt,amibe dugó kellett volna.Persze,lehet hogy csak rossz napja volt az eladonak,vagy nem ért rá méregetni,megoldodott,az a lényeg.A stihles boltokrol annyit,sajátos stilusa van mindegyiknek,de általában azért meg tudom magamat értetni azokkal a stihlesekkel,akiket ismerek.Ott van mindjárt Bogláron egy bolt,szerviz is van ott,stihles körökben nagyon dicsérik őket,gyorsak,ügyesek,rugalmasak,bár nem olcsók,de a stihles dolgokat meg kell fizetni keményen.Meg még ott a karádi stihles bolt is,na annak is eléggé jó hire van,sok ismerősöm vett onnét gépet,újat is,meg használtat is.A kaposvári boltban meg vicces fiatal gyerekek voltak,nem volt nekik cuuc,amit kértem,mert ott azt az alkatrészt nem keresik,de meghozzák,ha nagyon akarom/eredeti dug.gyűrűt kerestem/.Persze lehetséges neked személyes rossz tapasztalat velük,de én nem ezt tapasztaltam.
na meg hogy volt hozzá elfekvő alkatrész, és nem kellett miatta boltvba szaladgálni :) és ha már szétszedtem, jól ki is pucoltam ott a karbi környékét; nem kicsit volt retkes...
Ma lekaptam egy stihl 400-as szöghajtását, mert kicsit szorult.A hátsó csapágyba, amelyik a tengely felől van, nem volt kosár.A gurcik szabadon forogtak, és emiatt tudtak összefutni.Szétszedni nem tudtam szerszám hiányába, de van pár cserealany szöghajtás helyette.A gép minimum 6 szezont ment, eléggé viseletes darab.(inkább többet)Zsírozva rendszeresen volt gyári zsírral, mégis a fogak igen nagyot kottyantak.
A régi kopott házakba tök felesleges egy borsónyi zsírnál többet tenni, mert az összes zsír a szárba, és a fej irányába távozik.Kipróbáltam több szöghajtáson is.Szerintem!