Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

langsam Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1811
Meggyőztél.
Előzmény: bigjohni (1809)
stevie wonder Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1810

sem az olajok, sem pedig a motorok messze nem fejlődtek ennyit.

 

Azert ne irjuk le a techologiai haladast ilyen egyszeruen :-) Mind a motorok, mind a kenoanyagok rengeteget fejlodtek az utobbi nehany evben is (nem vilagos, mihez viszonyitasz).

 

A motoroknal elsosorban az eges vezerlese tokeletesedett -- szerintem hallottal mar az egyetlen cikluson belul ot vagy hat kulonbozo toltetet befecskendezo megoldasokrol. Az olajoknal pedig az API minosites szintjet ket-harom evente emelik, benzineseknel mar az SM szintnel tartanak.

 

Gondolj bele, a mai benzines autók nem mennek el helyből több százezer km-t (benzinesek fél-től egy milláig) mint régen.

 

 

Regen sem mentek el. A farmotoros Skodak, Ladak biztos hogy 100e kilometeren belul generalra szorultak, de a "nyugati" autok sem voltak sokkal kulonbek, legalabbis nagy atlagban. Az orvenykamras, dizel Merci taxik tenyleg sokat birtak, de ez nem volt atlagos.

 

Ma sem a kenes miatt mennek tonkre a motorok, inkabb a jarulekos elemek adjak meg magukat, es mivel ezek komplikaltabba valtak, javitasuk gyakran lehetetlen, cserejuk draga, ezert bizonyos ido/futasteljesitmeny utan mar nem gazdasagos az auto javitasa. Az igaz, hogy ez az idopont ma gyorsabban bekovetkezik, de ennek vajmi keves koze van a keneshez.

 

Az olajszűrők meg szerintem egyre kisebbek, és a kevesebb olaj miatt hamarabb dugul el egy szűrő, kinyit a megkerülő szelep és akkor a motornak annyi.

 

Az olajszurok is fejlodnek am, nem a kulso meret, hanem a szurofelulet szamit. Azt is vedd figyelembe, hogy a mai femmegmunkalasi technikak osszehasonlithatatlanul precizebbek, mint 10-20 eve voltak, sokkal kevesebb femes eredetu szennyezodes kerul az olajba. A precizebb, tisztabb eges pedig kevesebb egyeb szennyezodest eredmenyez.

 

 

Kevesebb olajat és hosszabb periódust a vevőknek - ezáltal kevesebb a költség, az én márkámat vegyed !

 

Nem hiszem, hogy a kevesebb olaj marketingszempont lenne, legalabbis nem lattam hirdetest, amiben erre hivatkoztak volna :-)

 

A hosszabb olajcsere-periodus viszont valoban fontos erv lehet, nagyban befolyasolja egy auto gazdasagos uzemeltethetoseget.

 

A magam reszerol a sajat autoimban, amiknek fix 30 ezer a szervizperiodusuk, féltávon csereltem az olajat es a szuroket (az osszeset).

Előzmény: langsam (1805)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1809
"Még a 9000-es is talán igazi Saab volt."
Lehet de akkor nem lehetne összetéveszteni a lancia thema-val.
két dolog tuti biztos: a lancia szélvédő jó a saab-ba, és ekkor került bele egy rakás olasz elektromos mindenféle (sajnos), aminek a következménye nem titkos.
Előzmény: langsam (1808)
langsam Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1808
Teljesen igazad van. Még a 9000-es is talán igazi Saab volt. A 9-5 ösöm meg nagy csalódás. Bár a Saab forumon most NCAP törésvideók borzolják a kedélyeket, amelyen egy 900-as és egy 9-3as váratlanul csúnyán összetört. Szóval semmi sem tökéletes. De egyelőre széles mosollyal állok a Superb előtt, leszámítva a kesztyűtartót, úgy tűnik jól egyben van az autó. Pár éve egy VW szalonban beültem egy új Bora-ba, megnyomkodtam a műszerfalat, és a világításkapcsoló kis panelja centiket hajlott be. Elborzadva kiszálltam. Kiváncsi vagyok, ha majd merem küldeni a gépet, milyen lesz a menetdinamikája.(de szép szó). A Youtubon van egy Superb 1,9 0/100 gyorsulás video. Az óra szerint 11 sec, de a hangot és látványt nézve sokkal kevesebbnek tűnik.
A sofőr irgalmatlan kegyetlenül megküldi, még másodikban (!) is hallható, hogy egy pillanatra felcsikordulnak a gumik. Tipikus példája annak, amikor az érzet és a rideg tények nem egyeznek. Üdv.
Előzmény: bigjohni (1807)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1807
Szerettem a Saab-ot, a 900-ig. Abban még volt Saab-ság.
De a mostani, fiat diesel motorral, meg egy csomó villámos bigyóval brrrrrrrrrrrrrrrrr
Előzmény: langsam (1806)
langsam Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1806
Ja és csak fellendítjük ezt a fórumot, nem járja, hogy napokig nincs hozzászólás... Régi márkámhoz (Saab) visszajárogatva látom,hogy folyamatosan izzik a fórum... Hajrá ! Üdv.
Előzmény: bigjohni (1803)
langsam Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1805
"Van egy csomó sokkal nagyobb motor, kevesebb olajjal, ez a fejlődés." Sajnos szerintem ez nem fejlődés. Fiatnál dolgozó ismerősöm mondja, a Fiat ugyanazon motorokat egyre kevesebb ugyanazon olajjal szereli, ugyanakkor növeli az olajcsere periódust. Katasztrófa. Más márkáknál is ugyanez van. Sajnos erre a nagy verseny kényszeríti a gyárakat, holott sem az olajok, sem pedig a motorok messze nem fejlődtek ennyit. Ha a tulaj egy pici olajfogyasztást, vagy olajfolyást nem pótól a nívót figyelve, mivel nincs tartalék, könnyen megfőzheti a motort, vagy jelentősen károsíthatja, mindennap és egyre többet találkoznak a szervízek ezzel a problémával. Gondolj bele, a mai benzines autók nem mennek el helyből több százezer km-t (benzinesek fél-től egy milláig) mint régen. Ennek egyik oka szerintem a kevesebb olaj és a hosszabb csereperiós. A sok olajnál megbízhatóbb az olajnyomás, nem annyira hőmérséklet érzékeny, nehezebben veszti el a leállított autó az olajat a csatornákból, olajvesztés után még marad tartalék, a sok olaj jobban hűti a motort, mivel nagyobb az oldási kapacitása később szennyeződik el az olaj, stb.stb. Mindezek az élettartamot növelik. Az olajszűrők meg szerintem egyre kisebbek, és a kevesebb olaj miatt hamarabb dugul el egy szűrő, kinyit a megkerülő szelep és akkor a motornak annyi. Mi mint autószeretők odafigyelünk az autónkra, de a többség nem ért hozzá, vagy nem érdekli, esetleg mindkettő. És szerintem náluk csapódik le igazán a gyárak spórolása az olajkérdés versenyben, rontva a statisztikát és eaz egyes márkák jó hírét. Kevesebb olajat és hosszabb periódust a vevőknek - ezáltal kevesebb a költség, az én márkámat vegyed ! Hát egészségükre. Üdv.
Előzmény: bigjohni (1802)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1804
"mi a fene baja lehet? "
Nem szorul a csukló szerkezet?
Kb. 2X évente, befúlyom a csuklókat (alaposan) WD-40 el, majd átmozgatom kicsit, végén pedig a kenőanyagos törlővel (amivel a felesleget töröltem le) átkenem a teleszkóp szárát, ami ilyenkor eltávolítja a rárakodott ragacsot és némileg keni azt.
Csodát művel!
Próbáld ki!
Előzmény: vasad70 (1796)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1803
Egyedül szereltem be a tolatás segítőt 1ó alatt.
Tettem alá egy szőnyeget, semmi gond nem volt.
A gond az, hogy ha a mutatvány problémát okoz egy szerviznek.
Előzmény: langsam (1794)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1802
Háááát
Össze lehet hasonlítani a benzines autót a diesellel, de minek.
Előző autóm egy OI 1,6 GLX volt, az előírás szerint 15e-nél cseréltem olajat.
Olajcseréig a fogyást tolómérővel sem lehetett volna megmérni (!) a színe pedig olyan volt mint betöltéskor. Akkor a mostani szar? nem csak más.
Szerintem a turbó is elvisz egy kicsit. Egyébként mindíg 5 litert vásárolok, tehát a maradék 1,5L kitart 30e-ig.
DE össze lehetne hasonlítani pl. egy 16V-s villámos autó (benzines) olajfogyasztását a miénkkel (siralmas). Tehát akkor az szar?, igen.
"Szóval a 3,6 l kicsit gyengus egy 1,9-es motorhoz"
Van egy csomó sokkal nagyobb motor, kevesebb olajjal, ez a fejlődés.
Próbáld kiteríteni a tekintélyes méretű olajszűrö belsejét. Hatalmas.
(nemrég öcsém beszólt: amikor gyorsítasz kicsit füstöl, bezzeg a villámos 14 évesen 150e-el nem. Ja, miért is tankolt minden görbe fánál, miért füstölt a kuplungja eggyesben akkor amikor az enyém harmadikban is gyorsult. (szerpentin Szlovéniában)
Pedig Ő autószerelő!
Előzmény: langsam (1793)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1801
A gyári "csak " csipog.
Pont elég.
Előzmény: langsam (1790)
stevie wonder Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1800

Hátra van még a kormány börőzés (az egyetlen ami nagyon nem tetszik a kocsiban) is, kíváncsi vagyok van-e vkinek tapasztalata?

 

Ez az en sajat tapasztalatom:

 

http://totalcar.hu/magazin/hifituning/borkormany/

 

Most augusztus kozepen is jart naluk egy ismerosom, es minden maradt a regiben. Amig csinaljak a kormanyt, el lehet menni a helyi Köcsög csardaba (tenyleg ez a neve), ahol 700 forintbol kijott egy haromfogasos menu es egy pohar sor :-)

Előzmény: rodi91 (1782)
stevie wonder Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1799

Köszi a hozzászólásokat -kivéve a "mert hülye vagy"- kezdetűt.

 

Azt en irtam, de rogton hozza is biggyesztettem 4 darab szmajlit, hogy ne vedd a szivedre.

 

Amugy tenyleg azt gondolom, hogy egy-egy teherauto mogott nem erdemes tiz percekre bentragadni egy 6-7 millios turbodizel szemelyautoval.

 

Nem szeretnem bizonygatni, hogy lattam mar autot eletemben, es ezek kozott bizony korszeru turbodizelek is voltak. Egyet mondhatok: ez a fajta tulzott ovatoskodas teljesen felesleges, es nincs is ra muszaki magyarazat.

 

A turbos autoknal leginkabb arra kell vigyazni, hogy hidegen ne kapjanak nagy terhelest, illetve hosszu tavu, magas fordulatszam melletti hasznalatot kovetoen a motor leallitasa elott erdemes megvarni, hogy a turbinakerek forgasa lelassuljon (kb 1 perc).

 

De ezt mar mondtam :-)

Előzmény: langsam (1780)
langsam Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1797
Gumis mondta, hogy bár a magyar utak amúgy is elég vacakok, de az út jobb szélei mindig rosszabbak. Egyrészt a mellékutak szélei meg vannak töredezve is, másrészt kavicsok is az utak jobb szélén gyűlnek össze. Ezért a jobb oldali kerékcsapágyak és gumik mindig jobban kopnak egy kicsit, persze függ az utak minőségétől is, de általában sok km után igaz a jelenség az összes autónál. Üdv.
Előzmény: vasad70 (1796)
vasad70 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1796
Nekem a kesztyűtartó frankón működik, viszont nehezen mozog a rádió alatti fiók. Bigjohni útmutatása szerinti javítást meg is próbálom majd. Nyáron a kölykök meggyilkolták a hátsó hamutartót, nem lehet becsukni.

Csomagtartófedél elég furcsa lett kb. féléve: Normális lecsukásnál (belső fogantyú segítségével) nem csukódik be újabban. Szintén nem csukódik be ha a holtpontról saját súlyával esik le. DE ha az ujjammal 3-5 cm-re felemelem és egyszerűen elejtem, akkor könnyedén becsukódik. Valakinek van ötlete, mi a fene baja lehet?

Másik érdekes dolog. A jobb oldali gumik jobban kopnak mint a a bal oldaliak (még gyári, bridgestone turanza, kb. 54000 km van benne). Első, hátsó egyaránt (igaz tavasszal hátra került ami tavaly elöl volt) kopottabb. Keréknyomásra mindig figyelek, szimetrikus. Az autó nem volt sérülve, nem húz félre. Kollégám céges 11 hónapos Renault Clióján ugyanez a helyzet, jobb oladalon az első és a hátsó gumi is kopottabb mint a bal oldalon (57000 km).
Előzmény: Törölt nick (1774)
robi25 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1795
Tesztautót jól tetted, hogy nem vettél. Mikor nézegettem az RS-eket ajánlgattak egyet, amit pont előző nap láttam gyilkolás közben. Skoda-2 rendszámmal még mindig több helyen hirdetik...
Előzmény: langsam (1793)
langsam Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1794
Szia. Nézem a gépkönyvet, de azt hiszem nekem nincs Maxi-Dot kijelzőm, a sebesség óra aljában lévő négyzetben közli a kompjúter adatokat (fogyasztás,hatótáv,stb.) a a gépkönyv szerint a központi nagy kijelzőn jelenne meg a Rádió (az nekem biztos nem jelenik meg) és egyéb utasítások. Tehát nekem biztos maradna a hangjelzés. Most megnéztem a garázsban a hátsó új löklapot. Szép. Szép nagy. Szépen ívelt. Lehet, hogy üldözési mániám van, de eddig kétszer szedtek le autóimról löklapot, és mind a kétszer összekaristolva kaptam vissza. Egy szerelő ismerősöm szerint azért, mert minimum 3 ember kell az óvatos leszedéshez, ennyit meg lusták ráállítani egy löklapra. Reklamációra válasz - ez már ilyen volt. Szóval még rágódom a dolgon. Üdv.
Előzmény: Chris905 (1791)
langsam Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1793
Jól értettem, 10ezer km-nél olaj utántöltésre szólít fel a kompjúter ? Nem volt még új autóm (egy 15 évvel ezelőtti Suzukit leszámítva, de annál 1000 km-nél gyárilag elő volt írva az olajcsere) de azért furcsállom, hogy egy ilyen kaliberű új motor (elméletileg még szoros illesztésekkel) megeszik 1 liter olajat (ha a nivo alsó szintjénél szól az elektronika) 10ezer km-re. Ráadásul a gyári 3,6 l-t elég kevésnek tartom. A sok olaj drága a cserénél, de a motor élettartamára jó hatással van (hűtés, tisztítás, feloldás, stb.). Egy 2,8-as autómnál 8 l olaj ment bele, a motor kopottsága 10 évesen is a gyári értékeket hozta, ráadásul egy elszállt O gyűrű miatti olajfolyás után is még elég megnyugtató tartalék maradt a rendszerben a kopásmentes működéshez. Szóval a 3,6 l kicsit gyengus egy 1,9-es motorhoz. Üdv.
Előzmény: bigjohni (1786)
Chris905 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1792

 

Ezt találtam az új Octavia katalógusában, hátha segít valamit a Skoda tolatóradar-technológiájának eligazodásában.

Előzmény: langsam (1790)
Chris905 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1791

 

Szia!

 

Mivel nekem nincs tolatóradarom nem tudom, hogy hogyan jelez vissza a rendszer a vezetőülésben helyetfoglaló számára, de a katalógus rövid leírásából következtetve hangjelzésen kívül, mással nem.

Véleményem szerint ha jelezne is bármilyen képi megjelenítéssel akkor azt a MAXI-DOT kijelzőn tenné - de lehet, hogy nem jól gondolom.

 

Üdv. Chris

Előzmény: langsam (1790)
langsam Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1790
Akkor amit a Skoda 75ezerért szerelne be, az gyári toldatóradar lehet ? A löklap 4 gyári helyére mennének az érzékelők ? Egyébként rosszul kérdeztem, belső egységként arra gondoltam, amit az utastérbe tesznek. Tehát azt hova rakják és mit mutat, vagy csak csipog ?
Előzmény: bigjohni (1785)
Chris905 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1789

Szia!

 

Igen, én is erre próbáltam óvatosan utalni.

Előzmény: bigjohni (1787)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1788
"Ja és még valami: ismeri valaki a Kobénál vásárolható króm hűtőrácsborítást? Ténleg házilag is fel lehet tenni?"
Amennyiben a bordánként felragaszthatóra gondolsz az jó minőségű, nem műanyag
igényes kiegészítő.
Próbálom magam rábeszélni pár éve.
Előzmény: rodi91 (1782)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1787
Félek hogy elrontják ezt a jó gépet.
Előzmény: Chris905 (1778)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1786
Nekem 10e-nél jelzett.
Előzmény: ryenn (1777)
bigjohni Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1785
A lökhárítót le kell venni, de nem nagy mutatvány. Semmi pattintóka csak egy rakás csavar. Az enyémbe "radaros" tolatás segítőt szereltem aminek az az előnye, hogy nem kell lyukat fúrni a lökösre, hanem egy öntapadós antennát kellett beragasztani a lökhárító belselyébe. A vezérlője akkora mint egy gyufásdoboz. A beszerelés kb. 1ó.
Hátrányai: sokszor jelez amikor nem kéne (viszont mindíg amikor kell) tehát némi toleranciát igényel a használata. Két autó közé viszont jól be lehet tolatni mert kb.15cm-nél vált folyamatosra a szaggatott hang.
Egyébként a lökhárítóban elő van készítve a gyári 4 érzékelős rendszer, csak a fekete léc takarja el a lyukakat.
Ha most csinálnám akkor a mostanság kapható 4 érzékelőst tenném a fekete lécbe.
Nem a mókusvakítós csili-vili, műszerfalra ragasztós, gagyi sz*rt, hanem az egyszerű csak hangot adó huszonezer forintosat.
Előzmény: langsam (1781)
zzoollyy Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1784

A tolatóradar jó dolog én is hiányolom, 4 érzékelője van, csipogással figyelmeztet és a csomagtartóba teszik a belső egységet, a lököst le kell venni a szereléshez.

Előzmény: langsam (1781)
zzoollyy Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1783

Hali!

 

A kesztyűtertó nekem is akadozik mikor becsukok, de ugy szoktam, hogy mikor zárom be felhúzom a nyitókart(mint mikor nyitod ki) és gyönyörüen be lehet csukni!

 

A bejáratásról mindenkinek meg van a saját vélemény, én nem hajtottam csak finoman 1500 km-ig utána fokozatosan terheltem, de nem szoktam azóta sem ütni.

5000 km-nél csináltattam egy olajcserét és azóta is 8-9000 km-enként cserélem az olajat benne, lehet sokan azt mondják hülyeség, de ez engem nem izgat, én sokáig fogom használni a vasat, ugyhogy ennyit megérdemel!

Előzmény: langsam (1772)
rodi91 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1782

Hali

 

Már több mint egy hete tartozom ide, egyáltalán nem bántam meg :))))

Direkt alapfelszereltségű modellt kerestem, inkább a km állás számított, így csak azt rakatok bele amire ténleg szükségem van...

Hátra van még a kormány börőzés (az egyetlen ami nagyon nem tetszik a kocsiban) is, kíváncsi vagyok van-e vkinek tapasztalata?

A kesztyűtartó nálam is akadozik vagy inkább súrlódik, a hamusnak semmi baja.

A tolatóradarra én is kíváncsi lennék..

Ja és még valami: ismeri valaki a Kobénál vásárolható króm hűtőrácsborítást? Ténleg házilag is fel lehet tenni?

langsam Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1781
Más. Amiben tényleg "hülye" voltam, nem kértem bele tolató radart, pedig az átvételig (raktári autót vettem) volt még egy hét. Korábbi autómban volt, nagyon hiányzik parkolásnál. A helyi Skoda szalon anyag+munkadíjjal 75ezret mondott rá. Kérdéseim: Milyen a belső egysége (kijelzős és hangjelzéses is) ? Hova teszik a belső egységet ? Hány érzékelős ? A szereléshez le kell venni hozzá a hátsó löklapot ? Csak azért, mert egyszerűen sajnálom még az új gépet...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!