Keresés

Részletes keresés

keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 12088

Szia.

A  cseh rész jön 15.-étől,a magyar részről indulnának 1-én.

(kiadhatják  a módosítást az R1.2-re)

-A misztral kocsmája cserél az Adriáéval  Splitben.(odáig Hz belföld és viszont)

 

Előzmény: áim (12084)
zjakabfi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 12087

Én a Maestral spliti büfékocsiját értelmezem nehezen.

 

Előzmény: keszekusza76 (12086)
keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 12086

Szia.

Ott a pont,Moszkva-Split nyáron heti egyszer.

(valami adriai elérhetőség kellett a sok orosz utasnak)

Előzmény: mcg (12083)
Rbatka Creative Commons License 2011.11.20 0 0 12085

...és a Bosphor-ról mit tudtok? Nem találok róla semmit, pedig úgy emlékszem, még a Start honlapján is megírták, hogy újra beindul.

áim Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12084

http://www.mav-start.hu/res/1471_1470_nesebar_12.pdf  ha itt nézem, akkor június 1-től jár a Neszebár, ha itt http://www.mav-start.hu/res/r12_12.pdf , akkor június 15-től.

Szerintetek mi lehet a valóság?

mcg Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12083

biztos keveri a nyári Moszkva-Split-tel...:)

Előzmény: canis maior (12082)
canis maior Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12082

Mitől lenne Split?

Előzmény: keszekusza76 (12076)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12081

Köszönöm!

Előzmény: keszekusza76 (12079)
keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12080

Szia.

Igen ott,de pld.Zágráb-Belgrád  és Bp-Zágrábot előhozza,

csak az egy(Zágráb-Villa Op.,más alternatívákkal) a "sötét ló":))))

Előzmény: Törölt nick (12077)
keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12079
Előzmény: Aln 663 1189 (12078)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 12078

Ezt merre találom?

Előzmény: Vmodellező (12075)
keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 12076

Szia.

Biztos lesz,de valami horvát-szlovén ellentét is alakul,mert

Dobovától-Villa Opicináig van menetrendje.(Hz-nek nem érné meg?)

 

Érdekes a moszkvai háló sorsa is, Split lesz a vége.

Előzmény: Vmodellező (12075)
Vmodellező Creative Commons License 2011.11.18 0 0 12075

Felkerültek a MÁV-Start honlapjára a jövő évi össszeállítások, Azzurro-t viszont nem találtam.
Még nincsen végleges összeállítása, vagy Sezana-ig sem lesz?

DVB Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12074

Köszi - erre voltam kíváncsi.

 

Sajnos nem csak a Venezia hullik el, sok klasszikus éjszakai vonat (amiken szerencsére utaztam is) tűnt el az évek alatt. Pl. Cracovia,  Pannonia, Báthory. Kevésbé klasszik Amicus is :)))  Sajnos Szarajevó sem éjjel megy, pedig ott kereshetne a Máv egész évben, mert nagy konkurencia nincsen oda tartó vonatokból, turista meg akad pár. Heti 1-2x menne egy öreg háló vagy fekvő, jönne be belőle pénz. Danubius sem élt sokáig. Ki kéne találni mivel lehetne pénzt keresni és arra rázúzni rendesen.

 

 

Előzmény: Siemens113 (12072)
Vmodellező Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12073

Nagyon sajnálom a Veneziát....

Ha Velencéig már nem is, de talán Trieste Centrale-ig célszerűbb lenne elközlekedtetni az Azzurro-t, hiszen Trieszt mégis egy 
pezsgő nagyváros Villa Opicina alatt, ahonnét (átszállással) már könnyedén elérhető Velence.

 

Én személy szerint azért vagyok csalódott, mert június 25-én a Déli Vasút 150 éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségek nagykanizsai helyszínén beszédet mondó olasz képviselő hangsúlyozta a Trieszt-Budapest/Olaszország-Magyarország vasúti kapcsolatainak fontosságát... Sajnálom, hogy a valóságban ez mégsem így működik az olaszok részéről.... :(

Siemens113 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12072
~90%körül volt Velence a maradék szóródott az egyéb olasz célállomásokon.

"Velencével" bármit meg lehet tölteni (egyébként érthető módon :) ) anélkül semmi értelme sajnos.
Előzmény: BahnScorper (12071)
BahnScorper Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12071

Háló fekvő csak olasz célállomással vitt utasokat....

 

És ezek közül mennyi ment a közbenső állomásokra, és mennyi Velencébe?

Előzmény: Siemens113 (12069)
Siemens113 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12069
elhanyagolható. (gyakorlati tapasztalat ha valaki esetleg tud, majd ad más adatot)

a két ülőben van néhány utas zágrábba, ljubljanába esetleg monfalcone-ba. Háló fekvő csak olasz célállomással vitt utasokat, zágrábban sok felszállóval az ülőbe és a háló, fekvő kocsiba. Olasz célállomás nélkül sajnos semmi értelme.
Előzmény: DVB (12063)
BahnScorper Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12068

Ez a kisebb baj, a külföldi egvemszi itthon, az olasz meg NET-en.

 

Nem mindenki tudja neten megvenni (nincs neki, hülye hozzá, nem tud/nem akar kártyával fizetni, nem tud nyomtatni), aki pedig külföldi, és helyben akarná megvenni (InterRail-es, vagy ott határoz), az rákefél. Egyelőre nincs alternatívája a hagyományos értékesítési rendszernek.

Előzmény: Törölt nick (12067)
BahnScorper Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12066

...meg a Trenitalia kiszorítósdija, ami miatt az Arenaways is bedobta a törülközőt, aztán meg az autós vonatok utasai szívtak emiatt...

Előzmény: mcg (12065)
mcg Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12065

a magánvasukat "kerülésének " legnagyobb oka az FS-hez képest szinte 0 értékesítési lánc....:(

 

Előzmény: Törölt nick (12064)
DVB Creative Commons License 2011.11.15 0 0 12063

Azert itt megy a gondolkodas, hogy merre mehetne, hogy stb. Velencei resz nelkul mekkora igeny van a "Venezia"-ra? Mennyi utas volt egyeb allomasokra?

paca664 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12062

Lehet hogy neked új, de a Wiener nem éri el Bécsben a velencei vonatot. És nem is akarja, később sem. Persze ezer más megoldás létezik, meg is kell oldani a problémát, ebben mindeki egyetért. Abban lehet némi nézeteltérés, hogy ha az olasz gyakorlatilag a menetrendváltás előtt másfél hónappal dobja be a törülközőt, akkor hirtelen mi okosat lehet kitalálni decemberre. Elárulom: decemberre már különösebben semmit.

Előzmény: Sitticus (12061)
Sitticus Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12061

Őszintén szólva kíváncsi vagyok, milyen akciós ajánlattal tudnak erre a "pulai nemzetközi személyre" felcsábítani utasokat, hogy az amúgy autóval 6-7 óra alatt megtehető utat potom 17 óra alatt tegyék meg. Azt hittem a Veneziánál nem lesz már a 21. században még jobb bohózatba illő nemzetközi vonat...

 

A Veneziával meg végképp nem értem miért megy ez a kínlódás, mért nem gondolkodtak kicsit előbb. Az osztrákok még minimális "barátságot" ápolnak az olaszokkal Arnoldsteinnél két éjszakai vonat erejéig, a legegyszerűbb az volna, ha felküldenénk Bécsbe ill. inkább Salzburgba a 3-4 kocsis stokkunkat és kész. Szezonon kívül akár elég lenne mindössze egy kusettet meg egy ülőst, a kihasználtság függvényében.

 

A röhej az, hogy a San Marco EN utódja (tudjabánatmostéppmilyen EN) közel két órás salzburgi zabhegyezéssel is 20.40-kor indul Bécsből és 8.30-kor Velencében van, fél Európát megkerülve, a Tauernt megmászva. A mi szánalmas Veneziánk meg 17 órakor indult és 7-re ért oda, elég egyenes, rövid úton. De sz@r pályán, csurig határokkal és jó sok sz@revéssel.

 

A mai nemzetközi vasút utazásnál már úgyis az a lényeg, hogy viszonylag hamar ott legyél és olcsó legyen, éjszaka meg hagyjanak aludni. Salzburgban most is csatlakozik a velencei vonat a Wiener Walzerhez, egy kis kommunikációval és időbeni hegesztéssel (Villachban is van egy óra pluszban, abból le lehet faragni) simán meg lehetne oldani a pesti közvetlen kocsikat is. Az olaszok aranyárú sínjeit is közösen koptatnánk, mindenki nyerne a bolton.

 

Ámbár tennének a pesti kocsik egy állati nagy kerülőt, de időben még kicsit rövidebb is lenne az út (17.15-7.15, kontra 19.10-8.30) és egészen nem mellesleg egész éjszaka hagynának aludni. Egy percre sem siratnám ezt a 16 évet élt balkáni szánalmat, amelyet jó pár évig még júrónájtnak is csúfoltak...

keszekusza76 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12060

Szia.

-sajna nincs realitása a dolognak.

(szlovén vasútnak nincs sok háló-fekvője)

-nálunk ez így is a kényszer szüleménye,"vonattal az Adriára"feeling

(kérdéses még nyáron is a megtérülése lsd.fiumei éjszakai szellemvonat)

-amúgy az Istria csak Mariborban dekkol majd 2h-t,Ljubljanába 6.06 ér és

minden fűzfánál megállva 11.17-re ér Pulába:))))))

Sajnos önálló vonatként meg életképtelen.

Szlovéniában is csatolják a helyi vonatokhoz:)

Előzmény: vonatozó (12059)
vonatozó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12059

Na igen, én nem is 20.10-es vonatról beszélzem, hanem 19.15-ösről, illetve arról. hogy az Isztriának nevezett vonat egész évben elmehetne Ljubljanáig, nem csak Zeg.-ig, így lenne egy olyan vonat, ami reggel 6-ra van a szlovén fővárosban, szemben a Citadellával, amekyik este 10-re ér oda.

Előzmény: paca664 (12057)
vonatozó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12058

Én a minisztériumot, azon belül is a Völlner államtitkárt bíráltam a kihúzogatásokért, nem a szerkesztőket (bár tegyük hozzá, hogy ők is tehetnek arról, hogy kb. 20 év óta ilyen a menetrend szerkezete)

Előzmény: paca664 (12057)
paca664 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12057

Szerintem a menetrendszerkesztőket összekevered a minisztériummal. Példának okáért az egyik kiszerkesztette a 12.10-es szombathelyi IC-t, a másik meg gyakorlatilag lemondta. Ki lehet találni hogy melyik melyik. Ugyanez a magyarázat arra is hogy miért nincs 20.10-es szombathelyi és 20.11-es zegi (ha már az ideális továbbító vonatokról beszélünk).
Az meg hogy a menetrend életbelépése előtt 1 hónappal már nem fér be többlet vonat Koperbe, szerintem nem meglepő.

Előzmény: vonatozó (12056)
vonatozó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12056

Egyenlőre nincs...

 

De lehetne... csak a menetrendszerkesztőkön múlik

Pl. az AZZURRO simán mehetne Sezana helyet DIVACA-PULA/KOPER útvonalon, reggel emberi időben 7-8 óra körül meg is érkezne, több értelme volna, mint hajnali 4 kor megérkezni Sezanaba...

 

Másik megoldás: Este 19.15-kor IC Bp-Keleti-Csorna-Szombathely-Zalaszentiván-Zeg-Hodos-Ljubljana, nyáron tovább  Pulába

(amúgy is hiányzik Szombathelyre-Sopronba-Zalaegerszegre egy olyan esti vonat. ami 19 óra után indul Bp-röl. azok közül a városok közül, ahova van távolsági összeköttetés, egyedül ezekbe a városokba nem indul 19 óra után vonat a fővárosból...

Előzmény: paca664 (12053)
csabyke Creative Commons License 2011.11.14 0 0 12055

Szerintem simán lehet használni, de én ha szarakodnak szemrebbenés nélkül megmondanám, hogy odafele nem jött a kaller és ennyi...

 

Az, hogy ezt mos ő elhiszi, vagy sem  - legyen az ő baja... Csinálni úgysem tud semmit, örüljön, hogy van FIZETŐ utas!

Előzmény: gabor144 (12054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!