Felkerültek a MÁV-Start honlapjára a jövő évi össszeállítások, Azzurro-t viszont nem találtam. Még nincsen végleges összeállítása, vagy Sezana-ig sem lesz?
Sajnos nem csak a Venezia hullik el, sok klasszikus éjszakai vonat (amiken szerencsére utaztam is) tűnt el az évek alatt. Pl. Cracovia, Pannonia, Báthory. Kevésbé klasszik Amicus is :))) Sajnos Szarajevó sem éjjel megy, pedig ott kereshetne a Máv egész évben, mert nagy konkurencia nincsen oda tartó vonatokból, turista meg akad pár. Heti 1-2x menne egy öreg háló vagy fekvő, jönne be belőle pénz. Danubius sem élt sokáig. Ki kéne találni mivel lehetne pénzt keresni és arra rázúzni rendesen.
Ha Velencéig már nem is, de talán Trieste Centrale-ig célszerűbb lenne elközlekedtetni az Azzurro-t, hiszen Trieszt mégis egy pezsgő nagyváros Villa Opicina alatt, ahonnét (átszállással) már könnyedén elérhető Velence.
Én személy szerint azért vagyok csalódott, mert június 25-én a Déli Vasút 150 éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségek nagykanizsai helyszínén beszédet mondó olasz képviselő hangsúlyozta a Trieszt-Budapest/Olaszország-Magyarország vasúti kapcsolatainak fontosságát... Sajnálom, hogy a valóságban ez mégsem így működik az olaszok részéről.... :(
elhanyagolható. (gyakorlati tapasztalat ha valaki esetleg tud, majd ad más adatot)
a két ülőben van néhány utas zágrábba, ljubljanába esetleg monfalcone-ba. Háló fekvő csak olasz célállomással vitt utasokat, zágrábban sok felszállóval az ülőbe és a háló, fekvő kocsiba. Olasz célállomás nélkül sajnos semmi értelme.
Ez a kisebb baj, a külföldi egvemszi itthon, az olasz meg NET-en.
Nem mindenki tudja neten megvenni (nincs neki, hülye hozzá, nem tud/nem akar kártyával fizetni, nem tud nyomtatni), aki pedig külföldi, és helyben akarná megvenni (InterRail-es, vagy ott határoz), az rákefél. Egyelőre nincs alternatívája a hagyományos értékesítési rendszernek.
Lehet hogy neked új, de a Wiener nem éri el Bécsben a velencei vonatot. És nem is akarja, később sem. Persze ezer más megoldás létezik, meg is kell oldani a problémát, ebben mindeki egyetért. Abban lehet némi nézeteltérés, hogy ha az olasz gyakorlatilag a menetrendváltás előtt másfél hónappal dobja be a törülközőt, akkor hirtelen mi okosat lehet kitalálni decemberre. Elárulom: decemberre már különösebben semmit.
Őszintén szólva kíváncsi vagyok, milyen akciós ajánlattal tudnak erre a "pulai nemzetközi személyre" felcsábítani utasokat, hogy az amúgy autóval 6-7 óra alatt megtehető utat potom 17 óra alatt tegyék meg. Azt hittem a Veneziánál nem lesz már a 21. században még jobb bohózatba illő nemzetközi vonat...
A Veneziával meg végképp nem értem miért megy ez a kínlódás, mért nem gondolkodtak kicsit előbb. Az osztrákok még minimális "barátságot" ápolnak az olaszokkal Arnoldsteinnél két éjszakai vonat erejéig, a legegyszerűbb az volna, ha felküldenénk Bécsbe ill. inkább Salzburgba a 3-4 kocsis stokkunkat és kész. Szezonon kívül akár elég lenne mindössze egy kusettet meg egy ülőst, a kihasználtság függvényében.
A röhej az, hogy a San Marco EN utódja (tudjabánatmostéppmilyen EN) közel két órás salzburgi zabhegyezéssel is 20.40-kor indul Bécsből és 8.30-kor Velencében van, fél Európát megkerülve, a Tauernt megmászva. A mi szánalmas Veneziánk meg 17 órakor indult és 7-re ért oda, elég egyenes, rövid úton. De sz@r pályán, csurig határokkal és jó sok sz@revéssel.
A mai nemzetközi vasút utazásnál már úgyis az a lényeg, hogy viszonylag hamar ott legyél és olcsó legyen, éjszaka meg hagyjanak aludni. Salzburgban most is csatlakozik a velencei vonat a Wiener Walzerhez, egy kis kommunikációval és időbeni hegesztéssel (Villachban is van egy óra pluszban, abból le lehet faragni) simán meg lehetne oldani a pesti közvetlen kocsikat is. Az olaszok aranyárú sínjeit is közösen koptatnánk, mindenki nyerne a bolton.
Ámbár tennének a pesti kocsik egy állati nagy kerülőt, de időben még kicsit rövidebb is lenne az út (17.15-7.15, kontra 19.10-8.30) és egészen nem mellesleg egész éjszaka hagynának aludni. Egy percre sem siratnám ezt a 16 évet élt balkáni szánalmat, amelyet jó pár évig még júrónájtnak is csúfoltak...
Na igen, én nem is 20.10-es vonatról beszélzem, hanem 19.15-ösről, illetve arról. hogy az Isztriának nevezett vonat egész évben elmehetne Ljubljanáig, nem csak Zeg.-ig, így lenne egy olyan vonat, ami reggel 6-ra van a szlovén fővárosban, szemben a Citadellával, amekyik este 10-re ér oda.
Én a minisztériumot, azon belül is a Völlner államtitkárt bíráltam a kihúzogatásokért, nem a szerkesztőket (bár tegyük hozzá, hogy ők is tehetnek arról, hogy kb. 20 év óta ilyen a menetrend szerkezete)
Szerintem a menetrendszerkesztőket összekevered a minisztériummal. Példának okáért az egyik kiszerkesztette a 12.10-es szombathelyi IC-t, a másik meg gyakorlatilag lemondta. Ki lehet találni hogy melyik melyik. Ugyanez a magyarázat arra is hogy miért nincs 20.10-es szombathelyi és 20.11-es zegi (ha már az ideális továbbító vonatokról beszélünk). Az meg hogy a menetrend életbelépése előtt 1 hónappal már nem fér be többlet vonat Koperbe, szerintem nem meglepő.
Pl. az AZZURRO simán mehetne Sezana helyet DIVACA-PULA/KOPER útvonalon, reggel emberi időben 7-8 óra körül meg is érkezne, több értelme volna, mint hajnali 4 kor megérkezni Sezanaba...
Másik megoldás: Este 19.15-kor IC Bp-Keleti-Csorna-Szombathely-Zalaszentiván-Zeg-Hodos-Ljubljana, nyáron tovább Pulába
(amúgy is hiányzik Szombathelyre-Sopronba-Zalaegerszegre egy olyan esti vonat. ami 19 óra után indul Bp-röl. azok közül a városok közül, ahova van távolsági összeköttetés, egyedül ezekbe a városokba nem indul 19 óra után vonat a fővárosból...