Hát így nagyon kicsi lesz az ablak(főleg az üveges rész),és szigetelésig még randa IS !:-(
Ha még is ezt a megoldást választod,akkor lapos lemezzel(rejtve/süllyesztve a sík végett) rögzítsd befelé a tokot rövid csavarral, a falba meg tiplivel+ csavarral,és utána körbe vékony purhabot neki !:-) Szerintem.
Szeretnék figyelmeztetni mindenkit, hogy _NE_ szerződjön a Danubius Ablak Kft. céggel! (Budapest, Pannónia u. 42, 1136) Pontatlan munka, szakszerűtlen beszerelés a tapasztalatom. Az ügyvezető, Miló Zoltán a szerződésmegkötésig még készséges, majd ha kiderül, hogy probléma van, bunkó, agresszív figura lesz. Megnéztem a mérlegüket céginfón, ott is büdös ez a társaság. Egyfajta szériaablakot tudnak fából és műanyagból, nem tűnik rossz árnak, amiért kínálják, de mind a kivitelezésnél, mind az esetleges hibák kijavításánál borzalmasak. Kerüljétek el!
Miért mondja nekem a helyi "ablakos", hogy nem ajánlja a bukó-nyíló változatot?
A másik:
-A külső falon habarcs és kőpor is van, a legtöbb ablakprofil 7-8 cm vastag így ha befúrok a az ablakeret középvonalában, akkor lehet hogy a furat túlságosan közel lesz a téglafal külső széléhez ha a falsíkra illesztem a későbbi szigetelés miatt!
-Ilyenkor mit kell tenni? Enyhén befele fúrjak a fal közepe felé ahogy a képen?
befelé kell kibontani, és a kőpornál mért helyre simán "becuppan az új ablak.
Az ilyen, kapcsolt gerébtokos szerkezetet úgy szoktuk/szokták kicserélni, hogy a külső szín/kőpor nem sérül meg, vagyis semmilyen rombolás nincs utána.
De az, hogy mivel mit csinálsz, az csak a Te dolgod...
Üdv ! Nem szakiként íróm le ,hogy Én hogy csinálnám ! Ha az ablakcserét szeretnél csak ,és nem szeretnél a külső vakolat és párkányhoz hozzányúlni/javítani ,akkor belülről/befele bontsd ki az egész ablakot ,és akkor lesz egy tokméreted ,amit ha másként nem toktoldozva befogsz tudni építeni ,és utána az a toldott részt kell valamilyen módszerrel (gipszkarton ,Ytong)eltüntetned !:-) Szerintem.
A segítségeteket szeretném kérni! Egy panel lakásban szeretném az erkély ajtót és a hozzá tartozó ablakokat kicseréltetni, Budapesten. Eddig az alábbi árajánlatok jöttek:
1, Jola: Kömmerling 76 AD / 150.000,-
2, Rosso-Car: Schüco Classic 70 / 267.000,-
3, Salgotherm: Penta Plus / 257.000,-
4, Apolló ablak: Aliplast Optima 76 mm/ 289.000,-
Bár 14 cégnek írtam, de már eltelt több mint egy hét, ezért gondolom újabb ajánlatok nem várhatóak.
Mivel én egyáltalán nem értek az építő iparhoz és soha nem csináltam ilyet, ezért kérném a Ti segítségeteket abban, hogy melyiket válasszam. Nekem a Jola túl olcsónak tűnik, lehet, hogy örülnöm kéne és rácsapni, de inkább gyanakszom.
Valaki tud véleményt mondani a Rekord Nyílászáró Nyugat Kft által gyártott Salamander profilokra? Eléggé hajlok feléjük, mivel ugyanabban az árban adja a 82mm-es profilt, mint a Kömmerling a 76mm-est.
Ablakcsere előtt állok, ismerős cég ilyen ablakokat szerel, mi a vélemény, illetve 3 vagy 2 rétegű üveg között lényeges a különbség, gondolom a kisebb vagy az udvarra néző ablakokba elég a 2rétegű is?
Az S 8000 IQ 6 kamrás ablak
A nyílászárók főbb paraméterei:
•6 légkamra •egyenes vonalú ablakszárny •modern formavilág •74 mm-es tok és szárny vastagság •horganyzott acélmerevítés •optimális hangszigetelés •íves üvegezőléc •német ROTO vasalat •szürke, duplán körbefutó gumitömítés •extra erősített sarokpánt és sarokcsapágy •Famintázatú (RENOLIT) színek •alumínium hatású Acryl (RAL) színek •kétrétegű (4-16-4, k=1.0 W/m2K) ill. három rétegű (4-12-4-12-4 k=0,7 W/m2) hőszigetelt üvegezés •hibás működtetés gátló •opcionálisan résszellőző •opcionálisan Aereco, vagy Gecco 3 ill. 4 szellőzőrendszer
Akkor ha jól értem, akkor engem félretájékoztattak azzal az infóval, hogy még a szigetelés után is berakhatóak az ablakok.
Tehát akkor akár már egy hónap múlva is be lehet tenni az ablakokat...
Egy új építésű ház esetén, ha 3 rétegű üvegezésben gondolkozom, akkor milyen egyéb paramétereket kell figyelembe vennem az ablaknál, milyet érdemes választanom?
Vakolható tokos redőny lesz, gondolom ennek felrakása előtt azért az áthidalót, ami a redőnytok mögött lesz, azért érdemes leszigetelni.
Télen néztem hőkamerával az ablakokat... a felső 20cm toktoldónál nagy volt a hőveszteség.Sőt a régi fa ablakoknál a tok rész jobb volt mint az újnál a műanyag tok része. 88+ volt ha jó rémlik a profilméret.Az a 1,3m toktoldó 20cm szélességben került vagy 10e-20e forintba!
Akarok pár ablakot, és megint eszembe jutott, hogy nagyobb nyílást kell vágnom a falba, hogy a toktoldó elférjen.
Mivel aranyárban mérik, és faablaknál is gondolom tömör fából van a toktoldó, így felmerült bennem, hogy lehet fa léccel kiváltani műanyag ablak esetén?
Más megközelítés:
Az egyik ablak pont két függőleges gerenda közé esik. Mi értelme kivágni nagyobbra, ha simán át lehet fúrni a redőnynek, ami úgy is a külső fal síkjában lesz?
Amúgy sem vagyok biztos benne, hogy a 8,8cm vastag faléc (lefestve fehérre) rosszabbul szigetel-e mint a 8,8cm vastag toktoldó... Véleményetek szerint mi ezzel a helyzet?
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a most épülő házba, amely jelenleg úgy áll, hogy készen vannak a határolófalak és a tető is hamarosan elkészül cserepeléssel együtt.
A következő lépés lesz az aljzatbetonozás és annak becsövezése (padlófűtés + egyéb gépészeti csövek), majd a gipszkarton mennyezet tartószerkezetének elkészítése.
A kérdésem az, hogy a nyílászárókat mikor érdemes beépíteni? Akár már a gipszkarton munkálatok előtt vagy inkább érdemes későbbre halasztani? A kérdés, hogy mikorra?