Ha durva, akkor alapnak jó, megspórolod a finomabb csiszolópapírt. Egyénként autópolírból is különböző finomságúak vannak. Utána jöhet a fogkrém. Hidd el, lehet átlátszóra polírozni a sztirolt is! Viszont fontos, hogy a csiszolás fokozatosan egyre finomabb papírral történjen,mert ha nem megfelelő az előkészítés, a polírozás sem lesz jó. (Mily meglepő ..)
Hali! Tibcsíííí!Te vagy a megmentőm!Írok a mailedre! Macroglossa! Polírozás után,ha még nem tökéletes fényes,nyugodtan le lehet fújni fényes lakkal,és ha karcolást,stb tüntetek el,mindig megteszem. HA-SLN! Sajna perpill nem tudom,hová lett az a matrica,pedig átnéztem a maradék matricakészletemet/nem kevés/! De körülnézek még me! Üdv.Zsolt
Köszönöm a válaszokat - nekem is a sötétebb tűnt reálisnak. (Kevergetek majd még.)
A színtárcsa egész jól használható -azt hittem, otthon is létezik. Hülye vagyok a színekhez, és egy picit egyszerűbb színeket, árnyalatokat, stb keverni. Vannak nagyobbak, amik többt tudnak, de mivel nem festő vagyok, nekem megfelel.
Szia Macroglossa :)
Autópolír: egy dobozzal vettem, és annyira durva, hogy azzal simogattam le a festéket a narancsbőrös Corsair-ról... Nekem eddig nem sikerült vmit átlátszóra polírozni. A mosás mellett ez a másik nagy rejtély.
Belülről tömd tele közönséges gyurmával, azután a régi fajta fogkrém (nem az új zselések, azok nem jók), puha rongy és türelem.ha esetleg van nafgyon finom polírpasztád, azzal is lehet. Erről jut eszembe, megpróbálom az autópolírt.
Szia! Mivel te a TNT festésben készítetted el a Bae 146-os gépet, fetételezem, hogy az Austarian Air Express matricád megmaradt...
Van egy másik gépem "Eurowings" amihez nem adtak fehér szélvédőkeret matricát.
Nos ha lehetne baráti áron megkaphatnám tőled ezt a számomra sokat érő keretet? Illetve az összes megmaradt matricát erről a gépről. Az egyik lajstrom kicsit meg van tépázva, ez még megsérült a dobozban, azt sem ragasztottam még fel..
1. Felületvédelem 2. A végső textura beállítása. Vannak olyan színek, melyek pl. csak mattban léteznek, de neked selyemfényűben kellene. Azt lelakkozod selyemmel és kész.
Ha fényes fehérrel festesz, azt nem kell lakkozni, randa lesz tőle.
Vissza kéne olvasnod a topikban pár ezer beírást, a kérdéseidre ott van minden válasz. De összefoglalom.
- Festék higításához a gyári higítót használd, nem kell olyan veszett sok belőle, hogy elviselhetetlen összeg lenne. - Különféle egyéb célokra használhatod a szintetikust, ezek a célok: ecsetmosás, pisztolymosás, edények mosása. festésre ne használj más higítót. - A fényes fehérrel önmagában nem lehet még fújni sem rendesen, egyszerűen nincs fedőképessége. 2-3 vékony matt fehér réteggel fújd le alapozásképp, majd 1-2 vékony fényes fehér fedőréteggel csodát tudsz csinálni. Ez a szabály bármely fényes felületre értendő, magyarul alapozni kell vékonyan lehetőleg az adott színű (vagy hasonló) matt festékkel. - A polírozható fémszíneket nem kell és nem is szabad lakkozni. - A Humbrol 11-es ezüstnek jót tezs a lakkozás fényessel, nagyon szép lesz tőle.
Lakkozás: Mi a szerepe döntően a lakkozásnak? Fényesebb felület nem kell nekem, hisz az utasgépek rendszerint fényes festékkel készülnek. Nem használtam még sosem lakkot, mert amikor egyszer megpróbáltam, csúnyán elcsesztem a repcsimet.
A Bae-146-100 antánnája még mindíg az asszony hajszálából van...:-/
Műhajat szerezni nem kis feladat! És a műhaj is igaziból van nem?:-)
Tehát tövábbi ötleteket várok antennahuzal ügyében. Ráadásul a szárny végeken jellemző "tüskék" (statikus kisütő) is ötletre várnak. Mibeől szoktátok az ilyet csinálni? 1:144 méretarányban persze! 1:72-nél megfelelne a műanyag parfis keféjének egy szála felszeletelve, de most az ide túl vaskosnak látszik.
Válaszaitokat előre is kösssz! A Makett légitársaságom nevében!:-)
Na ma csiszolgatom az Australian hajtóművit, és mivel fehérre kell fújnom, együtt fogom festeni az Austrian Airlines Milenium festésével, ahol a törzs hó fehér...
A Revell festékek közt a legrosszabb talán a fehér... Többek közt ezért is volt az a hiba a gépem hasán!:-( Nehezen szárad, lassan köt, és baromira sok hígítót igényel ahhoz, hogy ne legyen ragyás. Célszerű lenne alapozni! Jól gondolom, hogy előtte le kellene fújnom mondjuk valami gyorsan száradó/kötő matt színre??
Aztán átvizságolm van e még javítani való, majd fehér fényt adni a törzsnek.
Eddig sima szintetikus hígítót használtam, de a gépim ettől teljesen szétestek. Oldja a ragasztót, és a glettanyagot is. (Mindenből Revellt használok)
Mivel hígítsam? Van valami szárítás/kötés sebesség növelő? Minél lassabban szilárdul meg a festék, ugye annál több szmötyi ragad bele. És ilyen nagy fehér fényes felületeken az nagyon pacsa tud lenni.:-(
Nekem van maradék csűrőhimbám az Ancsához, ha kell, mindet el tudom küldeni, ami a makett dobozában van. Ha érdekel, írj a tibcsi kukac forszazs.hu címre, megbeszéljük!
Én úgy tudom, hogy a Huey-k színe a 34079-es zöld. Ez egy eléggé sötét szín. De én tennék bele 10-20% fehéret is, hogy használtabbnak, ütött-kopottabnak látszon.
Ha egy új példányt akarsz bemutatni, akkor a sötétebb színre szavazok. Ha egy régóta használtat, akkor a világosabbra.
Hali! Én is a világosabbra szavaznék,bár nagyon nem értek az ami cuccok festéséhez. Nemrégiben elővettem befejezetlen makettjeimet,most éppen egy Mig-17-est fejezek majd be.Az aluszín nagyon jó lett,de lakkozni kell,és nincs spéci "fémlakkom",megpróbálkozom selyemfénnyel. Egy An-2-t is be tudnék fejezni,csak a csűrők himbájábol klónozni kellene vagy 5-öt,a 28-ból.Persze min2 magyar lesz. Én utasszállítót most csak helyhiány miatt nem csinálok,leragadtam a magyar felségjeles gépeknél,és a kamcsiknál. Legutóbbi,pár napja "született" meg: Zsolt
Összedobtam egy kísérleti Charlie-t (na jó, még nincs kész), hogy teszteljem a színeket, mielőtt nekiállok az MRC-t fújni. (A minőség ennek megfelelően: ócska. A gépet 800Ft-ért vettem, és a készítői sem töltöttek vele több időt, mint én az építéssel. Aki ezért engem lenéz, esetleg megszólja a köpködő festésmintát, csak egy dolgot mondhatok: %!+/=+" (adásszünet) :P )
Szerintetek melyik szín realisztikusabb egy vitenami UH-1C-n? A világos olive drab (amit előírnak), a sötét US Helo Drab.
Tényleg nem volt kedvem túl sok időt szentelni a gépnek. A belsejét ki sem dolgoztam, annyira rászorult volna a feljavítás - kapott egy fekete réteget. Inkább csak arra vagyok kíváncsi, hogy melyik szín közelít a legjobban az eredetihez. A fotókon nagyon sötétnek tűnnek a gépek; de persze ki tudja, hogy ez mennyiben köszönhetőa képek minőségének . Szóval?
de ki az a marha aki megadja a hitelkártyája számát a neten?
Azzal még nem lenne baj, de ezek kamu levelek, az ebay nem küld ilyen mailt. Ha az ebay kommunikálni akar veled, akkor a MyEbay linken teszi, miután bejelentkeztél.
Én az NSZK e-bayt néztem/e-bay.de/,de Paypal az nemzetközi.Lényeg,hogy ráutalsz kártyáról egy összeget a virtuális számlára,és emilen keresztül küldöd el. Persze leírja,hogy is megy ez pontosan,de ez korrekt,nem húzhat le senki.
akinek van ott elérése az esetleg nem kapott egy levelet, hogy meg kell újítania az accountját, különben határozatlan felfüggesztik az ebay használatát?
kaptam egy linket ahol ezt megtehetem (a frissítést), de ott azzal kezdődik a dolog hogy adjam meg a hitelkártyám számát, ennek viszont meg az a pikantériája, hogy a pin kódra is kíváncsiak a számmal együtt, és ezek megadása nélkül nem is megy tovább a dolog.
de ki az a marha aki megadja a hitelkártyája számát a neten?
az ebay használatának nem feltétele a hitelkártya, a pénz eljuttatásának vannak más módjai is vagy ezt rosszul tudom?
Megkockáztatok most egy 747-est. Ha szar lesz többet nem veszek öreg gépet.
Bár a Revell már vert át matricával. Új modelljük volt akkor a Beluga, és én barom belementem. Olyan sárga, mint állat!:-((( Nemtom meg lehet ezt reklamálni?
A matrica megsárgul és felrepedezik. A makettek garantáltan részletszegényebbek, durvább kidolgozásúak és általában pozitív vonalzásúak.
Viszont vannak olyan cuccok, amik nem léteznek azon kívül. A matrica szokott lenni a nagyobbik baj, mert feljavítani lehet a gépet, de pl. egy fehér feliratot csinálni rá...
De azért írtam be ma, hogy a repülősklubban volt vagy 10 féle ilyesmi, ott arathattál volna. Minden hónap első szombatján a XI.ker fehérvári úti művelődési házban van délután 1 körültől.