Sziasztok! A kőfelverődés elleni festékkel kapcsolatban lenne nekem is egy kérdésem. Vettem az autómhoz első sárvédőket (utángyártott). A tervezett fényezési sorrend a sárvédőn, amit már elkezdtem:
1, A gyári fekete alapozót amennyire lehetett becsiszoltam
2, Zsírtalanítás után külső-belső részre 2K epoxy alapozó (eddig jutottam még)
3, Teljes száradás után ezt az alapozó réteget becsiszolom
4, A csiszolt alapozó rétegre megy a 2K töltőalapozó, kívül-belül
5, A töltőalapozó száradása után a külső látható részt vizesen becsiszolom
6, A kőfelverődés elleni rücskösített festéket (átfesthető) felhordom az alsó részre, ahol gyárilag is van. Mivel alapból fekete ez a festék, így nem megy külön szín rá
7, Ezt a részt száradás után kitakarom, majd a 2K metál bázis szín a többi részre kívülről
8, Karcálló 2K lakk kívülről telibe a kőfelverődés festékre is
Az összeszedett infók alapján így gondoltam és nem tudom biztosan a kőfelverődés festékre mehet-e a lakk simán, ahogy a bázisra? Másik elvetemült kérdésem, hogy a kőfelverődés festék réteg alá mehet-e egy vékony réteg varrattömítő? Vagy úgy már repedezni fog jobban? Az autó 30 éves, inkább restauálásról van szó, nem sajnálom a felhasznált anyagok minőségét. Még nem csináltam ilyet, meglátom mi sül ki belőle...de mindenképp én akarom (hobby) meg ha magamnak elrontom nem akkora gond. Köszi!
Létezik 0 gitt opció. Érdemes megnézni a magyar RPM-Styling munkáit. A Karosszéria javítást 0,5mm-es tűréssel KELL elvégeznie a lakatosoknak, a fényezőnek ennél nehezebb dolga van. De nem szoktak panaszkodni... :) Persze itt 10-párszáz milliós veteránokról van szó, nem utcai javításról, de vannak elemek amiket ők is javítanak és nem újragyártanak.
Érdemes átfújni festékkel a rücsit ha festhetőt fogsz használni, mert általában nem vízzáróak a festhető rücsik, és egy idő múlva meg is repedezik. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
esetleg epoxy alapozóból van valami márka? mert tényleg annyira kretén vagyok, hogy nem vágom mi az, hogy töltőalapozó, meg epoxy rozsdagátló az akkor alapozó vagy nem, tényleg mondjátok légyszi úgy mint egy 3 éves gyereknek. (gügyögéstől eltekinthetünk )
Lemosod a kocsit alulról, kiszáradás után ahol kell javítani ott javítod majd epoxy-val alapozod A javított részt.Utánna a én átszoktam drótkefézni és úgy zsírtalanítani nitróval. Utánna fényezhető rücsi, a te esetedben szürke hogy könnyebb legyen lefújni. Utánna pedig lefújhatod színre vagy akrillal vagy bázis+lakkal. Kb ennyi. ;)
még egy teljesen láma kérdés, remélem pár embernek okoz egy nagy mosolyt.
szóval gondolkodom, hogy alvázvédelemre is lehet szükség lesz, viszont totál kretén vagyok a témában. ami kritérium van, hogy fehér színben szeretném praktikus okokból az alvázvédelmet megoldani (ez a bajok forrása ugye) namost, nem tudom, hogy ilyen esetben ezt hogyan kell megoldani. vagyis mondjuk a cink alapozó réteg vagy rétegek után fújok egy-két réteg "rücsit" akkor az alvázvédelem, vagy a rücsi az alvázvédő festékre megy, amit az alapozóra kellene fújnom.
és mielőtt jön a találgatás, azért lesz fehér, mert azon azonnal látszik a rozsda.
híd meg híd között nagyon sok különbség lehet! egy egyszerűbb, nem alakos, nem totál rozsdás pl 10-15 ezer forint. egy alakosabb, esetleg erősebben rozsdás-alvázvédővel jól megborított lehet ötven is. De ez csak tipp. Az epoxyt fújás után ecsettel is belehúzogatnám a résekbe, oda fújni nem nagyon lehet.
Szia! nézegetem a képeidet, és egyre szarabbul érzem magam. Miért? mert úgy mennék hozzád dolgozni, meg tanulni! nagyon szépen dolgoztok. Jelen munkahelyemen úgy érzem nem tudok többet tanulni, a főnököm nem fektet szerszámokba. (egy flexünk van kettőnkre?!!) Fiat 500-at restaurálunk, előtte 311-es wartburg volt. Folyamatosan van fiatal rohadt sok transit, mazda 6, 323, törött Astra G versenyautó, totálkáros XC60, E90 es BMW. És hogy miért érzem szarul magam!? MERT SORSOD BORSOD NEM A X KERÜLET SZOMSZÉDJA! Holnap megyek állásinterjúra Tiszaújvárosba tőlünk 35 km-re. Nem, sajnos nem lakatolni. Teherautó szerelőnek. Nekem viszont a restaurálás volna az életem. célom a nulla gitt! Sajnos a jelen tudásom nem hozza a nulla gitt formát. Pestre menni nem tudok. Nős, két kislány apja. Belül meg rohannék, hogy tanulhassak, de nem tudok, mert anyagi kötelességek vannak.
teljesen fogalmatlan autótulaj vagyok, és szeretném lefesteni a kocsim hátsó hídját, mert rávetette magát a rozsda. kérdésem az lenne, hogy a megtisztított, zsírtalanított felületre milyen korroziógátló festéket kéne felvinnem, ha még 8-10 évre tervezek az autóval? volt aki azt mondta, ha nem cink az alapozó, nem ér semmit, más azt mondta, ez a cink most divatos, de semmi több, van aki hammerite-ra esküszik.
a híd ezután két réteg fedőfestést fog kapni. kérlek segítsetek ki, milyen korroziógátló festéket használjak?!
Már a sokadik fényezőn vagyunk túl és még mindig nincs meg az igazi...
van valaki bp 10. ker körzetében? Most már ott tartok, hogy inkább trailerezem a kocsikat csak ne fos munkát kapjak, mert elég tré elmagyarázni az ügyfélnek, hogy miért nincs kész stb.
Rengeteg a sárvédő, küszöb ajtó javításunk, néha van telifény is szóval olyan kéne akinek hajlik a dereka, tud maszkolni, nem lakkozza telibe az üvegeket, nem gitteli ki a furatokat stb.. képes polírozni.. szóval egy JÓ fényező kell.
Az se baj, ha hibázik, csak ismerje el és javítsa.
Ha lenne ilyen, akinek van havi 1 autóra (minimum) kapacitása tőlünk az dobjon egy smst az itteni számomra vagy emailra és visszahívom.
A munkáink a classicvehicle.hu oldalon láthatóak. Nincs titok, az ügyfél előtt sem.
Sziasztok! Besa acrilyc high build füllerrel van valakinek tapasztalata? https://www.bernardoecenarro.com/en/industrial-paint/car/filler-primer/ Én higítás nélkül fújtam és valahogy elég gyprsan megszáradt nemtudtam vastagon fújni és elég könnyen csiszolható, csiszolásnál átmentem az epoxi alapozóig néhol fémig (a felület lépcsős sok töréssel és éllel, nehezen csiszolható). Érdemes ezt a töltőalapozót higítani és simán nedves nedves eljárással felvinni, majd csiszolás nélük rá a fedő réteget(1K bázis)?
Az mindegy ,hogy írják vagy nem, de ha jó a kompresszor és van elég nyomás abban az esetben működnie kell! A viszkozitáson és a levegő és anyagmennyiségen lehet állítani és úgy kellene megpróbálni a szórást!
Erba festékszóróm van 2.2mm-es fúvókával. Cell color vizes bázisú alapozót szerettem volna fújni vele fára, de nem bírja. Igaz nem is írják az adatlapján, hogy szórni lehetne. Úgy látom 2.5-ös fúvókát is lehet kapni hozzá, az vajon elegendően nagy lenne? Vagy meglehet fúrni a 2.2-es fúvókát ilyen célra?
Hígítás nem működik, nem igazán akar vízzel keveredni.
Sziasztok! Olyan segítséget kérnék tőletek, hogy adott egy fényezőpisztoly G 1/4-es külső menetes levegőcsatlakozóval és van egy manométer, amiben egy 1/4-es belső menet van. A kettő közé kellene egy közdarab. Ezt milyen módon szokták megoldani? (nem lehet simán rátekerni a nyomásszabályzót, nem fér el a pisztolytól). Igazából meg tudom oldani gyors csatlakozóval, de az érdekelne, hogy használat során van-e jelentősége, hogy milyen módon van összekötve? Vagy csak a kezelhetőségben van különbség. Köszönöm!
Hazaertem, megneztem a lakk allapotat. Hal Istennek kikemenyedett, nem hagy rajta nyomot a viz. A foltos, ragyas reszt 2000es vizessel megcsiszoltam es lefujtam megint egy reteggel.
Az lehetett a gond, hogy nem volt 20 fok, igy gyakorlatilag nem telt el a "24 ora" mielott raesett az eso.
Teljesen egyetértek azzal, hogy a fényező jobban megcsinálná, ezt nem is vitatom. Nincs rá pénzem, ezért úgy gondoltam, hogy a rozsdafoltnál és a lökhárítón éktelenkedő vastag sérülésnél, aminél kilátszik az alapozó, még mindig jobb egy narancsos festés. Ezt szeretném a tőlem telhető legjobban megcsinálni, ezért kértem tanácsot, mert itt hozzáértők vannak.
Most kaptam infot, hogy van olyan fényező, aki elvileg olcsóbban megcsinálná. Egyelőre most már ezt megpróbálom befejezni, de ha nem megy, akkor mondjuk 50ezerért megcsináltatnám. De 100-150 ezrem nincs rá. Korábban már kifejtettem a véleményem a házi gányolásról: nem a legjobb dolog, soha nem lesz olyan, mint egy profi felszereléssel, profi fényezőkamrában és megfelelő szaktudással elvégzett munka, de a semminél jobb. Egyetértek azzal, hogy ez nem jó hozzáállás, de ha nincs rá keret, akkor nem tudok mit csinálni. Ha lenne rá pénzem, nem szívatnám magam azzal, hogy utánajárok az alapanyagoknak, munkaidő után rohanva beszerzem azokat és a kevés szabadidőmben meg gányolok. Ellenkező esetben bevinném egy szervizbe és egy hét múlva elhoznám szépen csillogóan, nekem is jobban esne.
0:48-tol nezd! az ilyennel alul bele kell nyomni hogy összekeveredjen a 2 komponens.
esetleg ha pontosan belinkelned amit hasznaltal jobban tudnank segiteni.
(bar az en allaspontom tovabbra is az, h egy fenyezö (akinek van tapasztalata...) nem poenbol hasznal 2K dolgokat, kompresszort + pisztolyt es nem poenbol van muhelye... ebbol el, ha el lehetne erni normalis minoseget spray-el az udvaron fujva ök is ezt csinalnak, mert több lenne a haszon)
nekem nem sikerult normalis minoseget elernem spray-el az udvaron(motorhaztetö). kis foltot lehet normalisan javitani, bar az is eleg sok melo, mert spray-bol naracsbörös lesz es többször csiszolni es polirozni kell.
(hetra hegesztövel sem tudtam rozsdat behegeszteni vakon... rendes CO-val, automata sisakkal es az ép rozsdamentes lemezig visszavagva viszont ertelmes eredmenyt lehet elerni tapasztalat nelkul is odafigyelessel. szarbol varat epiteni...)