Igen, egy történelmi topikba a legdurvább "alter" zöldségeket.
Lefordítanám: egy történelem rovatba, a Magyar Szent Korona témájába(n) olyan dolgokat, melyek közül sok megállja a helyét,s annak ellenére, hogy - vagy senki más nem jött még rá, (tehát újdonság)vagy,
- már rájöttek többen, hangoztatják is, (ámde) azok -minden ragyogásuk ellenére sem - nem tudnak beférkőzni az elefántcsonttoronyban, "előrefeszített vasbeton" szemüvegben üldögélők azon agyszövetrészéig, melyet mindközönségesen látóhártyának becéznek.
Buckton érveinek megismerése óta tartom, hogy a Korona nem lehet 960-70-től korábbi.
Valamint a felső kép zománc-kipergését jól mutató képeket meglátva látva tartom azt is, hogy utólag lett kifúrva/döfve (most ez mindegy.)
De azt is tartom hogy a Korona messze-messze több, minrt egy élszer! Tervezői, építői mondanivalót rejtettek bele, aminek "kiolvasásához" más, több kell, mint egy rideg materialista szemlélet!
Tény, hogy vitátok hangneme nem méltó!!
Lehüyézni le-"semmitsemtudsz"-ozni akkor sem kell gy másikat, ha szerintem nincs igaza.
Én minden esetre visszafogottabb lennék. És hajlékonyabb. Nem kéne minden egyes érvüket an blokk asztal alá seperni. Több/sok esetben igazuk van.
Rég óta figyelem vitátokat a másik oldallal. (Persze ők ez ellen tiltakoznak....DDD:))
Ugyan én nem mentem el olyan távlatokig mint ti, és néhány dologban épp ezért nem értek egyet veletek, de nézetem a Koronáról sokkal, de sokkal közelebb áll hozzátok, mint őhozzájuk.
lassan ti is rá jösztök, hogy nem érdemes velük vitatkozni!
Hozhattok akár hány forrást, ókori leírást, múlt századi sumerológusok tételeit, magyar regéket (László Gyulára hivatkoznék itt!) stb!!
Mindent, mindig a "tudományosság és tudományos módszertan bástyái" mögül cáfolnak.
Egyszerűen nem beszéltek egy nyelvet!
Nm csak azért mert ők - ahogy látom -materialisták, hanem mert a "régi jó" marxista emlőkön nőttek fel.
Nekik nem érték, ami nekünk az.
Ahogy mondani szokás: ez van!
De egyre többen és többen ismerjük meg régmúltunkat...és ez a fő, ez az eredmény!ű
sőt, János apostolnál az o betűn és Jákob esetében az á-n, meg talán még egy helyen, ahol nem egyértelmű
Szóval ezek a képek olyan helyen készültek, ahol nem volt elég a nevek helyi formájához a latin, avagy a görög betűkészlet. Ez úgy tünik igaz az abroncs képeire és a keresztpántra is.
a kérdés így még bonyolultabb, mert avval is indexálódik, hogy a készítő műhely mesterének tanítója mit, s mikor örökölt az ő tanítójától betűstílusilag...
Belenéztem az Omniglot-ba és nem csodálkozom hogy nincs benn, mert az csak a klasszikus (antik) görögre és a modern görögre koncentrál holott a kettő között csaknem két évezred telt el. Ha az írás változásait és helyi változatait is, teszem azt 2 évszázadonként hozná akkor biztos benn lenne. Persze az egy könyvnyi anyagot kitenne,
Fogalmam nincs szerintem azért mert a görög alphabetnek többféle változata lehetett a különböző korokban. A Capilla Palatina az 1130-as éveké. De lehet megvolt ez már a 800-as években is hiszen a cyrillic alphabet a görög alphabet egy módosulata?
A magyar alphabet is korról korra alakult. A Calepinus szótár alphabetje alig van köszönő viszonyban a mai magyarral pedig csak 4 évszázad választja el.
Elmagyarázhatná valaki okos, hogy mit keres a "C" jel az "SZ" (kis vagy nagy szigma) szinonimájaként, meg az A betűn az ékezet - így magyarosan (geobitzÁsz), meg mi az a jel a kralosz R betűje fölött. Ilyenekkel eddig nem találkoztam görög szövegben, de az Omniglott sem hoz ilyent.
A szkíták ötvösművessége hellenizálódótt és akkor gondolom láttad, hogy kalsszikus (görög) hatás alatt áll. Kivéve az egész korai scytha művészetet még Herodotos előtt. Szval ha még lenne is zománcműészet inkább közelebb lenne az antik görög vázához mint a késő római művészethez. De akik a skytákat erőltetik, elfelejtik, hogy a krona képeinek analógiája mind a görög mind a latin a 940-960-as éveket idézi és be is tettünk itt páran néhány analógiát.
akkor nem állítana marhaságot a szkíta népről, a bizánci a szkta ötvösökhöz képest vacak ezüstművességéről, zománc technikájáról.
Magam is láttam a "Szkíták aranya" c. kiállítást anno a Nemzeti Múzeumban, élőben csodálva meg a gyerekkoromban az "Univerzum" c. nagyszerű havilapban hozott legjellegzetesebb remekműveket (szkíta fésű, "háttárs" szkíta harcosok az Ermitázsból). De szkíta rekeszzománcot nem láttam. Se élőben, se holtában.
De ha volna is, mi köze lenne ennek a Kr.e. eltűnt népnek (nép-konglomerátumnak) a többszáz évvel később megjelenő nomád magyarokhoz, pláne az ezer évvel későbbi kereszténnyé lett Mo.-hoz??
Ne tirádázz, hozd ide a láncszemeket, melyek egymásba illenek, és elvezetnek a szkítáktól (de megelégszem a hunokkal is) a magyarokhoz.
A bizánci tudás kihalt"a képrombolásban" , a nem létező, vagy a nem saját (szkíta) múltat végkép eltörölték. hamis múltat, hamis, meghamisított kultúrával lehet feltölteni.
Miért nyilvánvaló az önök számára, ha egy ikon görög írásjegyeket tartalmaz az csak a koszos, bűzös intrikus Bizáncban készülhetett, akkor is, ha szkíta kurgánok ezreit tárták, tárják fel.
Tudja valaki az önök köreiben , hogy szkíta ötvösremekek ezreit olvasztatták be a cárok, felhasználva az aranyat a hagymakupolák aranyozására, hogy a bankrabló Sztálin nagyrészt ugyanezt művelte, ennek ellenére ma is kerülnek elő a földből páratlan arany kincsek, szkíta műhelyekből, olyan leletekkel, melynek titkairól a bizánci ötvösök csak álmodhattak.
Nem rég itt járt a kiállítás, egy fillér állami, támogatás, akadémiai támogatás nélkül Budapesten. El kellett volna mennie, akkor nem állítana marhaságot a szkíta népről, a bizánci a szkta ötvösökhöz képest vacak ezüstművességéről, zománc technikájáról.
No látod, ez is a technológia része: új anyagok/színezékek használata. Ami nem volt régen, és ami akkor volt, az meg nincs most. Oszmánlik gondoskodtak róla, hogy kihaljon a bizánci tudás. Ha egyáltalán bizánci műalkotásokkal állunk szemben koronailag.
Majd kiszignálja kérésemet a Sotheby's az általa kompetensnek ítélt szakértőjének. Pár száz €-ból kijön, ér ez nekem annyit. Persze, felteszem ide. No nem a mervezők/atillázók/szkítázók/kőbölcsőben ringatottak okulására, mert ők menthetetlenek.
Hogy a tudás mennyire nem tűnt el, felrakom ide Ötvös Nagy Ferenc mester néhány ajour és rekesz zománc alkotásának képét! A tecnika nem , hogy nem tűnt el, de a korszerű zománcok, kemencék és színtestek miatt még szebben ragyognak. Ami eltűnt az a vásárló réteg aki meg tudja, akarja fizetni a kínai gagyi helyett a művészi értéket !
Most is sikerült a "lényegre" tapintanod ....Engem kielégítene pl. egy szakértői jelentés monnyuk apostolék zománcképeit, a feliratokat, stb. érintően. Köldökcsakrailag nem igénylek szakértést.