Nem, nem a visszapillantónál, hanem magában az A-oszlopban. Megnéztem a hasznaltauto.hu-n a hirdetéseket, de nem találtam ilyet. Ellenben Franciaországban többet is láttam 2001 környékén, volt olyan is, amiben még utaztam is. Olyan espace, aminek "normális" A-oszlopa van, és nem végig üveg.
olyan kérdésem lenne, hogy mettől meddig gyártották az olyan espace-okat, ahol az A-oszlopon van levegő-beömlőnyílás, azaz ahol van rendes A-oszlop? Tudom, hogy ez így nem sok infó, de a profik biztosan ez alapján is tudják, melyikre gondolok ;)
KI kellett cserelni a kartert,mert csopogott korulotte az olaj. Valoszinuleg kaphatott egy utest valamikor.
Erdekes, mert nem tudom,hogy miota lehetett ez. Eddig az utcan parkoltam, ott nem nezegettem az utat az auto alatt. Most,hogy garazsban parkolok dobbenten lattam a tocsat a motor alatt. :-)
Espace III-ról megvan az RTA könyvem digitális formában. Még nem néztem meg alaposan, de a V6-ból a 12 szelepes van benne, és a 2,0 benzin. Váltóból autómata és mechanikus is van. Sokatoknak van dízel, na ebből nincs benne egy sem. A fék-futómű-kormány és az elektromosság is benne van. Nem a legtökéletesebb, de egészen használható. Azt hiszem, hogy a dízelek motorjait külön könyvben tárgyalja. Ha valakit érdekel, át tudom küldeni, de kb. 30MB. Tehát elegendő tárhellyel rendelkezők szóljanak!
Ha vki nem tudja megoldani, akkor kiírom CD-re, de akkor vhol találkozzunk, hogy át tudjam adni.
Az e-mule-ről szedtem le ezeket, ha vki akarja, onnan is letölthető. Most töltöm le a Dialogys 6.0.6-os 3 CD-jét. Kettő már megvan, a harmadikat várom. Ez a verzió 2003-as, tehát a III-as Espace végig meglesz benne. Meg persze az összes model. Ha rendesen működik is, akkorr szólok.
Velem az a szemét pótkerék szúrt ki. Le akartam engedni és nem tudtam, majd flexxel levágtam. Most azon gondolkodom, hogy tudnám visszarögzíteni. A csörlőrésze teljesen szét van oxidálódva, darabokban vannak benne az alkatrészek! Még jó hogy eddig nem volt defektünk, nézegethettük volna a pótkereket a kocsi alján. Azért már összeállt a kép a rögzítés módját illetően és ma megheggesztették a vasat, amit el kellett vágnom. 30000 ft-ért lehetne venni új csörlőt de minek, mikor lehet, hogy egyszer sem kell majd használnom. Megoldom én a problémát ingyen is.
esőben elkezdett rángatni. Annyira, hogy nagyobb emelkedőn már nem is ment fel. Szétszedtem a gyújást. A V6 24V-n a trafók az első hengersoron vannak, 3 dupla trafó egybeépítve. A hátsó hengerekhez innen megy a gyertyakábel. Na, kivettem a trafósort, ami a gyertyákra van közvetlenül rátéve. Az első henger gyertyacsatlakozó gumidugójából szabályosan folyt ki a víz, a másodikból csak csöpögött. Mivel vettem gyertyákat ( egyébként 120e-nél kellene cserélni, most 100e van benne ), kicseréltem. Platinaelektródás gyertyák, nem is olcsók. De legalább hosszú az élettartamuk. A hátsók bent maradtak, mert azt nem lehet cserélni, csak kiszedett motornál. A kivettek szépek voltak, de ha már itt jártam, akkor csere.
Levegővel kifújtam, kipucoltam. Most tökéletes. Majd bekenem szilikonzsirral, hogy víztaszító legyen.
Más:
a Dialogys ( szerelési útmutató, kapcsolási rajz, alkatrészjegyzék árral együtt )programlemezek legújabb verzióit megkaptam. Csak MAC-en fut, min. OS9 kell hozzá. A jövő héten menni fog PC-n is. Ha megy, szólok.
Na,meglett a hiba. Valoban a hatso fektuskotol jott az a kopogo hang.Kicsereltek valami tomitesfelet(nem volt idom megbeszelni veluk...),es most tutti!!
Annyira tetszett a hazafelevezeto uton,hogy minden utegyenetlensegre direkt ramentem,hogy hallgassam a "csendet" ! :-)
legutóbb az autópályán úgy 160 körül 3 teherautót elöztem és rámmászott egy buick. kb. 20 kilométert jött mögöttem 185-tel szélárnyékban, aztán lassan-lassan elhúzott mellettünk. a pali keze már fehér volt a kormányon hogy azt hittem kesztyü van rajta és gyözedelmesen átnézett de minálunk mindenki csak röhögött mert tudták hogy csak azért csináltam hogy "megfogyasztassam" a kocsiját (23-25 l szuper) míg az enyém kb. 8 1/2 diesel. a második benzinkútnál megálltunk fagyizni - a pasi ott tankolt éppen, mi tankolás nélkül integetve távoztunk. - talán megértette...
egyébként általában 150-160 körül járok, optimális ehhez a kocsihoz csak a magyar rendörök nem értékelik, egyszer úgy villogott rám az astrájából hátulról, meg akart büntetni még a határ elött (kifelé), de közöltem nincs csak 1300 Ft-om (mindig két pénztárcával járok) najó mondta, 1000 Ft büntetés a 300 meg a gyerekeké. amikor fizetés után indulni akartam csak néz rám tovább azzal a rózsasándor szemével oszt szól: - aszontam a 300 a gyerekeké - mire három százast a kölköknek oda kellett adnom...
Ma meghajtottam egy kicsit az autót. 213-nál még nem volt padlógázon, sőt még a kick-down kapcsolót sem érte el. Kb. 230-at tudna menni. A fogyasztását nem is írom le ekkor.... Őrület.
A szerelőkre vonatkozó megállapításom országhatártól független. Itthon is és külföldön is akadnak szép számmal negatív példák. Pozitív is, csak elég nehéz megtalálni ezeket az embereket. Pl. aki Gabek autóját megjavította, az egy jó szakember. Nem olcsó, de a tudás a legnagyobb érték. Nem élt vissza a tulaj szar helyzetével. Az autóklubbosok viszon - bár bénák voltak - elismerték a hibájukat ( ez is erény ) és segítettek a megoldásban.
Nekem is ki akarták cserélni a felső motortartó bakkot mert kotyogott, 30-35 körül lett volna az ára. Egyszerűbb megoldás bezsírozni vagy egy 10 forintos alátétet tenni alá és csend. :-)) Csak egy ilyen praktikus dolgot nem csinálnak egy márkaszervízbe, az nagyobb lóvé ha cserélik.
Persze, van olyan alkatrés, amit cserélni kell. De sok esetben megszüntethető a hiba csere nélkül is. Úgy szerelnek autót, mint ahogy embert gyógyítanak egy pár helyen. A tünetet kezelik, a kiváltó okot nem keresik meg. A számítógép nem azt írja ki, hogy pl. az EGR szelepet cseréld ki, hanem, hogy az EGR köre hibás. Akár a lerakódott koksztól is lehet rossz az EGR. Az cserével csak addig jó, amíg újra el nem koszolódik. Aztán megint csere. A mások megoldás, hogy - persze ha még belefér - kitisztítani a szelepet, és megkeresni, hogy mitől koszolódik el. Innen már javításnak hívom én is, eddig csak alkatrészcserélő kisiparos.
Hangsúlyozom, hogy nem láttam az autót, csak azt nehezen hiszem el, hogy három alkatrész egyszerre megy tönkre, főleg egy nagyszerviz után nem sokkal.