Egy kedves, de bátortalan barátom Discovery I-et (dízel, persze) keres, jobbfajta állapotút. Nem igazán találunk egyelőre, ezért már a II Td5 ösöket nézegeti. Pár kérdésben segíthetnétek: - ezekben (korábban úgy emlékszem, ezt írtátok), nem mindben van terepváltó (?), illetve nem tudom - a képeken, amit a használtautón árultak beleséről vannak, mindeniken ott látom a terepváltó karját, de egyiknél sem írnak középső diffizárat. Esetleg ezekben computer vezérléső ABS-ASR-nek kéne helyettesíteni? - mind légrugós? vagy az extra volt? Légrugó csak hátul v. mindenütt?
Százszázalékra mondom, hogy az enyimre csak egy megy, de majd megnézem. Vákumra húz, úgyhogy ki tudod próbálni, hogy melyik csöcs a jó. Bekapod, elkezded szívni, és ha behúzódik a pöcök, az a nyerő.
Ismerem Gromek rövid Range-ét, amit megvettél, bár ennyire nem. Gromek amúgy példásan rendbentartja az autóit.
Gázrendszerről ez az info nem jelent semmit. Minden gázrendszerben van reduktor. :) A kérdés az, hogy keverős, vagy hengerenkénti injektoros-e. 500 körüli alapjárat jó, azzal nincs baj.
No a helyzet az, hogy komolyabb hibajelenség nélkül (rángatás, lefulladás stb.) hozta ezt az eléggé gyatra eredményt a gép, mi lehet vajon az oka? Az biztos, hogy nem hengerfejes, egy párszor már megnéztem (vízcsövek tapogatása stb.) és megnézettem, az is igaz, hogy a kocsi dinamikája sokszor változó, de ez az érték eléggé szánalmasnak hangzik. Nem fogy az olaj, a hűtővízben sincs olajfolt. Igaz kis vízfogyás azért van, de eddig még nem láttam hol, és sajnos több szerelőnél is járt, de senki sem tudott a nyomára akadni. A motor nem melegszik túl, úgy látom a hűtése jó. Azt sem értem miért nem tudott tovább pörögni, mint 2800?
Egyébként nem emelkedőn tovább is forgott.
Fix 3-asban nem próbáltam, legközelebb az lesz (kb. hetente 1 alkalommal használom a Range-t), mennyit kellene max forognia? Mert a fordulatszámmérőn nincs piros zóna.
Még egy kérdés, mennyi az alapjárati fordulatszámértéke? Mert olyan 500 körül lehet, nem alacsony ez? Benzinnel sem több.
A kocsim lomhasága azért is fura, mert nyár elején Ausztriában jártam vele, és emlékeim szerint pályán még a 150-et is megkóstoltam Vele, igaz az nem emelkedőn volt, utána igen élénk volt, most meg nem értem. Egyebekben úgy látom egy megkímélt példány (ezért remélem, hogy nincs nagy baja), de majd élőben meglátjátok és elmondjátok a véleményeteket (de őszintén ám!), sajnos nincs nagy összehasonlítási alapom, a kocsi vétele hirtelen érzelmi felindulás következménye (amely felindulás most is tart:)) ).
Gromektől eleve gázzal vettem a kocsit, 2001-ben lett beletéve, egy Lovato rendszer reduktorral.
E-mail repült:)
Mindenesetre azért örülnék egy személyes konzultációnak, amikor megtudom, hogy milyen rajzokat kell nézni, hogyan kell méricskélni és milyen adatoknak kell kijönnie.
Az elosztómon van egy vákumszabályozó. Két kimenete van. A tillman Zolinak az egyik le van dugózva , így csak egy vákumcső szabályozza. Az enyémen kettő ? Melyik lehet a gyári megoldás ?
Yokohama Geo AT egyértelműen. Sárban már-már MT, olyan mintázata van, télen is jót fog, nyáron aszfalton is teljesen jó. Gyakorlatilag a legjobb allround gumi, ha nem non-stop terepezel, és nincs szükséged az MT-re, akkor csak Yoko Geo AT.
Multimétert a bolha piacon is kapsz 500Ftért. Egy közepes méretű sárga, gumírozott burkolatúval már sok mindentmeg tudsz mérni. Én a legutóbbival rövidrezártam a 380V -ot. Akkorát szól mint egy petárda.
Na. Amikor nincs hibajelenség, akkor mennyit tud az érdi emelkedőn főfelé?
Azt is meg kéne nézni, hogy visszaváltva (lehúzva fixen 3-ba a kart) se forog-e 2800 fölé?
Kezdésnek én kiiktatnám a gázrendszert, és csak azzal foglalkoznék, hogy benzinen jól menjen. A gázrendszer egészen addig szar is lesz, amíg a benzines üzem nincs rendben. Kéne tudni, hogy milyen gázrendszer van benne - azt már te rakattad bele, vagy Gromektől gázzal vetted? Ha utóbbi, akkor megkédem Gromeket, hogy mi vót benne, azt akkor az legalább ki van pipálva. Padlógázon az érdi emelkedőn amúgy úgy kell felkotornia 180-nal, mint a barom - az is érdekes, hogy miért nem váltott vissza neked magától harmadikba, amikor padlót nyomtál.
Egyesületi gyűlés minden hónap első szerdáján van, többnyire a Tabán Teázóban az Attila út 27-ben. Küldj egy mailt nekem (lpolyak kukac téonlány ponthu), és felírlak téged is a listámba, hogy kapj te is infókat a rendezvényekről. Lesz még Szegeden nagy Landy találkozó, szeptember utolsó hétvégéjén, azzal Pozsgai Zolit keresd, meg mindjárt nekiállok végre, és felrakom a programot is az egyesületi weboldalra - www.mlre.hu -, aztán ott is megtalálod egyszercsak.
Rangemet szívesen megmutatom, de jelenleg egyik se megy, és egyik se mérvadó. A Ződ Szörny azé nem, mert eleve 4.2, nem 3.9, másrészt sokkal-sokkal nehezebb (ezáltal lomhább is), mint a te gyári autód. Mondjuk azért mondom, hogy a 3.9-nek úgy kell felveretnie az érdi emelkedőn, mert az enyém is megfutja a 180-at kényelmesen röhögve még úgy is, hogy majdnem 3 tonna. A Szivornya meg azé nem, mert az meg 3.5i, kéziváltóval. :)
Szereléshez, tanuláshoz sok-sok sikert, élvezni fogod, ahogy belejössz. Szerencsére a Range mechanikája rettentő egyszerű, V motor hosszában, mögötte a váltó, kardán. Amerikában a 30-as években is már így csinálták az autókat, szóval a létező legegyszerűbb technika, nincs túlbonyolítva. Az elektronikája már kicsit bonyásabb - nem is csoda, hogy épp ezzel szopsz -, de leírás alapján kis segítséggel úrrá lehet lenni rajta egykettőre - feltéve ha az ember türelmes, és kitartó a méricskéléssel. Kiutálni meg... ugyanmár. Olvass vissza egy kicsit. Itt mindenki folyton szerel, mint az ördög, és élvezi! :)
Ma teszteltem a gépet, épp ott, ahol a múltkor elvérzett, az érdi emelkedőn. Nos érdekes lett az eredmény, a klímaventi 2-esben, gázzal 115 km/h a vége padlógázzal, benzinüzemben ez 125. Ez eléggé gyengén hangzik, nem? Mit kellene vajon produkálnia? Emellett az is érdekes volt, hogy ezekhez az értékekhez 2750-es fordulat tartozott, nem értem miért nem lehetett nagyobb fordulatra bírni a V8-at? Igaz D-ben volt a váltó, talán ha 3-asban hagyom jobban ment volna?
Mindenesetre az erőtlenedés elmaradt, csupán az egyenetlen alapjárattal találkoztam, de az benzin és gáz üzemben egyformán előjött, olyan 500 körül lehet a normális alapjárat, ez a beremegős meg majdnem 300! Aztán persze elmúlt függetlenül a gáz kapcsolásától.
Mikor lesz összejövetel? Mármint olyan találkozó, amikor személyesen is meg lehet ismerni Titeket? Mert elmennék a legközelebbire, és megnézném ezt a kiméregetés dolgot, ha van türelmetek megmutatni, kedvet kaptam a méregetéshez.
Multimétert honnan lehet szerezni? Milyet érdemes venni?
Sajnálom, hogy ennyire amatőr vagyok a dologhoz, eddig ez a 3. kocsim, az előtte lévő 2 mind kocka Volvo volt (a 2. az most is megvan), de azokhoz egyáltalán nem kellett hozzányúlni a folyadék ellenőrzések és izzócserék kivételével. Úgy látszik most jött el az idő, hogy apróbb dolgokat megtanuljak az autószerelésből.:)
Jut eszembe, Tie kartács! Te ott szoktál lenni az összejöveteleken? Mert örülnék, ha megnéznéd a vasat, ha jól tudom igen nagy a tapasztalatod Classic Range terén, én sajnos nem tudom milyen dinamikát lehet elvárni tőle, milyen zajok normálisak. Ha esetleg az egyik gépedet elhoznád lenne összehasonlítási alap.
No mindenesetre úgy néz ki belevágok, viszont lennének majd kérdéseim, remélem nem utáltok ki emiatt:)))
Apám, Te nem Csernus vagy itt talpig ál-linkben? :))
Amúgy színtiszta igazad van.
Én így küzdöttem a kuplungommal a Disconál. Váltásoknál rángatott, a sebességeket rántás szerűen vette át. Kezdtem szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy cserével. Kicsit jobb lett, de nem igazán. Azt viszont már tudtam, hogy ott lenn minden új. Folytattam felső munkahenger felújító kittel. Újabb kis javulás. + felfedeztem, hogy FEKETE dzsuva van a kuplung olajtartályában és fekete az olaj is. Olajcsere és dumper csere. (Ez utóbbit asszem elég lett volna kimosni) Ez nem segített. Következett az alsó munkahenger cseréje. Most van egy landroveres mércével mérve könnyű, sima járású kuplungom. (lehet , hogy itt kellett volna kezdeni, de mindenki azt mondta: jó a kuplungod, ez csak férfias, mi bajod?
Fék: nem vagyok vele elégedett. Kezdtem vákum pumpa cserével. Nem változott semmit lényegében. Folytattam tárcsa, betét, fékdugattyú cserékkel. Hát sokkal nem lett jobb. Kivettem az ABS pumpa biztijét, mert az ABS sokszor akkor is kattogott, amikor semmi dolga nem lett volna (amúgy meg nem lehetett elérni az ABS működését műúton, annyira nem fog a fék) Most jön majd a gumi fékcsövek cseréje... aztán már csak a főfék-munkahenger meg a fékszervo marad. (Ja és fekete volt a fékfolyadék is). Ezeket a szopásokat szerelők nem csinálják szívesen végig. Úgy bizony, PEPITA kartács, ez a TE autód, nem a szuzuki! :)