De! Erről beszéltem. Egy friss olajcsere után a motor halkabban jár, ezt többször tapasztaltam. Mondjuk nem minden motornál, az igaz. Van aki hallja ezt, az tudja, hogy miről beszélek és van aki egy ilyen felvetésre elkezd flegmaságokat irkálni egy fórumba... ez van! :-)
Hétköznapi pszichológia.... figyeljétek meg, kitakarítva, lemosva sokkal halkabb, és jobb minden autó!! Próbáljátok ki a saját autóitokon! Van, hogy 5-10 lóerő pluszt is érez benne a gazda!
No de nem lehet, hogy az ugyanolyan típusú friss olajjal is csendesebb lenne a motor?
Feltételezem, nem "túlhordott" olaj cseréjéről beszélgetünk.
Sztori: a múltkor defektjavítás és cipőcsere után, meg 1 hét kiesés után vezettem a második autómat. Dinamikusabbnak és csendesebbnek éreztem... ugye sejtjük, hogy ebből semmi nem volt valós??
Ez nem teljesen így van... tényleg észrevehető egy friss olajcsere után, hogy a motor hangja másabb, persze erre is "vájtnak" kell lenni az ember fülének és nem árt ha az ember figyeli is a motorhangot, vagy érzékeny az ilyesmire... nem mindenki hallja meg és az sem feltétlenül van úgy, hogy halkabb a motor akkor hosszú idő alatt a kopásban lesz eltérés... Én tudom, hogy mire gondol a kolléga, ráadásul a Motul olajokkal (bizonyos olajokkal) más hasonló specifikációs olajjal összehasonlítva például az én többszörös Dragbike országos és egyéb bajnok haveromnak is kedvező tapasztalatai vannak!
...persze ettől még lehet, hogy csak pszichózis a dolog... :-)
mazda mx5ososm meg a motult imadta teljesen megvaltozott a hang, "a nezese, es a jarasa":) gondolom erted mire gondoltam:)
Bocs, de én nem értem :-)
Az olajok között van különbség, de azt nem az olajcsere után érzed meg a "nézésről meg a járásáról," hanem sok-sok tízezer kilométer után a motor megbontásos vizsgálata során a kopási mintázatokból.
Gyakran felmerül, hogy valamilyen márkájú olajjal csendesebb lesz a motor. Azt gondolom, ez csak pszichózis. A motor zajspektrumában annyira elhanyagolható tényező a belső alkatrészek súrlódásával keletkező zaj (az üzemanyag elégetéséhez és a kipuffogáshoz képest), hogy két, amúgy jó minőségű és hasonlóan specifikált olaj közötti kenési különbséget füllel kihallani gyakorlatilag lehetetlen. Pláne fordulaton, pláne csukott motorháztetővel, pláne az utastérből, pláne menet közben, amikor újabb, jelentős zajforrások lépnek be (szélzaj, gördülési zaj).
Okos ember nem próbálgatja a motorolajat, nem is beszélve róla, hogy 15-30 ezres periódusról beszélve amivel nekem eddig tapasztalatom volt az nem alkalmas sok próbálkozásra... Ha olyan sűrűn szeretnél olajat cserélni (szerintem legyen inkább 15000Km és/vagy max 1 év) használhatod mindkét minősítésű olajat. Nekem a VW 507.00-ból a Shell Helix Ultra AVL nagyon bevált 30 ezres periódusban 6-11 havonta cseréltem. A VW505.01 ből meg a Mobil 1 MOBIL Super 3000 XE amit használok 15000km és 1 év periódusban. Ezek jó olajak, a Mobil-t pl Donibcsi ajánlotta, Ő is ezt használja a szervizben, szóval biztosan nem rossz! Mindkét olaj a VW minősítésén kívül kifejezetten ajánlott PD-TDI motorokba, de ez lehet, hogy csak marketing...
nincs benne DPF es napi hasznalatra van mindennap 100km 70%palya 130al 20% varoson kivul 100al, 10%varos!
na most arra lennek kivancsi kinek milyen olaj valt be, mert a motorom suzuki bandit a repsollal volt a legboldogabb halk, simabban jart...
mazda mx5ososm meg a motult imadta teljesen megvaltozott a hang, "a nezese, es a jarasa":)
gondolom erted mire gondoltam:)
szerviz igazabol amennyire korbeolvastam, es a sajat kis tapasztalataimat ossze gyujtottem szerintem en 10000km enkent lecsereltetem a motorolajat, szuroket es ami kell!
Castrolt soha gagyi noname olajakat soha! neked (nektek mi a favorit)???
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2002-es, 5 ajtós, központi záras Octaviám jobb-hátsó ajtaja nem nyílik se kívülről, se belülről. A zárúszó állandóan lenmarad, akármivel próbálkozok. Ha húzom belülről a kilincset, az úszó feljön, de ahogy elengedem rögtön vissza is megy. Próbáltam azt is, hogy amikor húzom a kilincset és fent van az úszó, akkor nyomom kifelele az ajtót, de meg sem mozdul, teljesen bereteszelt. Egyébként ezen ajtónál nem is hallom a központi zár motorját dolgozni.
Elugrottom a debreceni Full autó szervizbe tanácsért, hogy mi lehet a gond, illetve egyáltalán hogyan lehet levenni az ajtókárpitot zár ajtónál, mivel a csavarokhoz sem lehet így zárt ajtónál hozzáférni. A munkafelvevő csak annyit mondott, hogy biztos, hogy zárcsere lesz, illetve a burkolatot így is le lehet venni valahogy (mondjuk ezt nem osztotta meg velem, pedig ez lett volna a lényeg.) Annyit viszont elárult, hogy 65ezer körül van a zár + munkadíj. Ez az autóm értékének a 10%-a, szóval ez a megoldás szóba se jöhet. Gyorsan el is ugortam a bontóba, ahol 10-12 ezret mondtak a zárra.
Mielőtt zárat vennék, meg szeretnék győződni, hogy valóban ezzel van e a gond, mivel én nem vagyok benne biztos, hogy tényleg ez a baja. Viszont ehhez le kellene vennem az ajtó burkolatot.
Tudnátok ebben segíteni, hogyan lehet ezt zárt ajtónál megoldani?
Ha járt már valaki hasonló cipőben, akkor nagyon szívesen venném a segítségét!
Én első alkalommal 120 ezer körül cseréltem mert egy félrehallás miatt zajosnak gondoltam a váltót. Meg is lepődtem, mert a gyári töltetből mindenféle folyásra utaló nyom nélkül 3-4 decivel kevesebb jött le a vártnál... Ekkor Mobil 1 MOBIL GEARLUBE vs 200 ment bele (Doni tanácsára az 1,7 liter helyett mind a 2 liter) de utána 1-2 havonta 1-ből 2-be húzva egyszer egyszer reccsent a váltó.
Ismét bele ment mind a 2 liter és megszűnt a reccsenés és talán még könnyebb is lett a váltó!
Az olajcsere előtt alvázszám szerint keress bele olajat! Mert nem mindegy, hogy milyen motor és váltó párosról beszélünk! Az enyém 1.9 TDI (BXE) motor és JCR váltó volt. Ebbe a fent linkelt olaj jó, de a leengedés után (a difiből is és a váltóból is a váltó reteszelése után az egyik kapcsolóvilla tengelyét kivéve!) a tolatólámpa-kapcsoló helyén kell betölteni és a váltó oldalán található beöntő és szintjelző csavart tilos használni!
Ákos, lassan vége a nyárnak, most már tényleg hívni foglak egy Szfehérvári találkozó miatt. Lenne egy-két VCDS mókolás és kíváncsi vagyok a véleményedre néhány kérdésben. Egyébként az eleje kezd szépen puhulni, viszont határozottan döng az autó hátulja. Megnézzük majd a csomagtartót..
Ja igen és breaking news!! Újra recseg a vezető oldali ajtóm. 2 hétig tökéletes volt, most újra kilazult (??) a csavar, vagy nem tudom de megint ott vagyok ahol kezdődött. Újra indul a kálvária. Pedig semmi kedvem hozzá...
Lehet bepróbálkozok, mikor legközelebb arra járok, de mondom, nekem kategórikusan kijelentette, hogy nem lehet belenyúlni. Mondjuk arra nem tudom mit lépne, ha megmondanám, hogy Békéscsabán sikerült.
És az nem lenne megoldás, ha esetleg a debreceni szerviz munkafelvevője felhívná a békéscsabait egy ki segítségért? Vagy úgy vannak vele hogy jól van az úgy, vagy egyszerűen csak égő tanácsot kérni egy másik cégtől? Csak egy telefon és az hogy átprogramozzák a BC-t, nem agysebészet, vagy atomfizika.
Nemrégiben vettem egy 2003-as Skoda Octavia 1,6i Benzin/gázüzemű autót. Gázzal ha tartottam a sebességet, akkor rángatni kezdett, ha gyorsítottam akkor jó volt.Benzinnel hibátlan volt.
Elmentem szerelőhöz meg is oldotta, azóta gázzal is jól működik. Kicsit finomhangolta a gázüzemet és kicserélte a szűrőt és a gyertyákat. A gyertyák nagyon el voltak használódva, tehát biztos vacakok voltak már. A nagyobbik baj, hogy a 4 henger küzül az egyikben tiszta kokszos, olajsaras cuccal volt tele a gyertya.Szinte szinültig. A másik 3 gyertya szép tiszta, őszbarna színű volt.A szerelő szerint ez azt jelenti, hogy valami bibi van az adott hengerrel. Nagyon örültem a hírnek gondolhatjátok.A szerelő azt mondta, hogy ha nem zabálja az olajat túlságosan, akkor ne foglalkozzak vele. Gondolom ennek a hibának lehet az oka motor vagy gyűrű kopás (bár akkor gondolom a másik 3-nak is kopottnak kellene lennie nem csak 1-nek) vagy esetleg szelep szár szimering....? Tudom hogy látatlanban nem lehet megmondani, de ha monduk csak gyűrű vagy a simering vacak, akkor annak mennyi lehet a javítási költsége szereléssel együtt?
Az esetleg nem lehetséges, hogy mivel nagyon vacakok voltak a gyertyák és gázzal ki is hagyott kicsit, nem égette el rendesen a cuccot és attól lett ez az olajos trutyi? Tudom hogy elvileg nem kerülhetne oda olaj, de gondolom azért minimális olaj akkor is kerül oda és ha nem ég el rendesen akkor lerakódik? Ezzel nyugtatom magam vagy létezhet ilyen is?
Akkor én az AutoMobil Körös-t ajánlom Békéscsabán, ha belefér az idődbe egyszer. Nekem eddig mindegyiknél állítani kellett. Csak nem azt kell kiszámolni hogy hány decit csal, hanem hogy hány százalék eltérés van a kijelzett és az általad számolt értékek között. Ugyanis %-osan lehet állítani, +/-15%-ot.
Ez rendben is van, de a hátralévő út nagyon nincs rendben. 5 liter benya volt a tankban, ami az addigi fogyasztással 85 km még megtehető utat jelent.
Érdekes, korábban az O3-ak pont a másik irányba csaltak sokat, különösen a 2 literes dízelek (a benzinessel nem volt gond). Ez a paraméter egyébként VCDS-sel állítható, talán posztoltam is valamikor tavaly ősszel, hogy hogyan.
Nekem most a nyaralás alatt a full autópályás szakaszon is mindig ennyit csalt. Akkor csal kevesebbet vagy többet, ha másképp kattan a pisztoly, de akkor a következő tankolásnál "kompenzál". Szóval nálam nincs ilyen, a Tiédhez hasonló effektus.
Próbáljátok ki, ha legközelebb messzebbre mentek és nem lesz benne sok város, hogy arra az etapra csal-e, mert ha arra pontos (nekem ilyen volt) akkor nem éri meg vele vacakolni! Amikor vegyesen használtam akkor nekem is benne volt a használattól függően az a 2,5-4dl eltérés, de mint mondtam az azért van mert amikor az autó áll akkor a kijelzés is átvált l/100km-ről l/h-ra és ez a két érték egyszerűen nem konvertibilis... Ha sok a l/h érték egy mérési ciklus alatt, akkor a végül kijelzett adat is "elfajult" adat lesz, ha kevesebb, akkor meg pontosabb. Nem hiszem, hogy az én autómat valaha is piszkálták volna és szerintem a többi is így működik.
A debreceni szalon nem ilyen - szerintük nem lehet állítani. Nekem ugyan "csak" 2,5 decit csal, de engem is idegesít, én is állíttatnék rajta, ha lenne "jobb hely".
A sebességmérő meg furcsán csal, nagyjából 130-140-ig lineáris, 140-nél már 8-at csal, viszont innen nagyjából konstans, mert 233-nál is csak 9-et. Az már %-osan nem túl sok, de az is zavar.