Azt írta a kínai, hogy túlsúlyos vagy túlméretes volt a csomag, ezért küldték vissza. Szerintem jobban járt volna mindenki, ha némi ráfizetéssel elhozzák, nem visszaküldik, de ez már így alakult.
Azt már látom, hogy nekem is sokba fog fájni vám+áfa+dhl díj fizetés lesz belőle :(
Vagy azt mondod, hogy ők hitelezzek meg neked, és az lesz vagy 8000, vagy határozatra fizetsz, az meg tart plusz 2 napig, de legalább nincs extra költsége.
Nem ebayes eset, de itt vannak a legjobb nemzetközi business szakik, ezért itt kérdezem.
Az LCSC-ről (kína) szoktam rendelni alkatrészeket és a Global Direct Standard Line szállítást szoktam választani. Ebben az a jó, hogy elmegy Németországba a cucc és onnan mint EU csomag érkezik, nincs papírmunka, vámolás, külön fizetnivaló. Nyilván az összeget beszedik előre, (német áfát?), számomra nem világos a teljes proceudúra, de nem is érdekelt, mert nem kellett foglalkoznom vele eddig.
Most történt egy olyan baleset, hogy valamiért még Hongkongban visszaküldték a csomagot, oka nem ismert. Erre a cég elküldte mindenféle egyeztetés nélkül DHL-el, aminek akár örülhetnék is, mert már rég itt kellene lenni néki, de hát a DHL küldte, hogy vámolás lesz. Oké, csak innen kezdve nem világos, hogy akkor ez hogy fog kinézni? Annak nem örülnék, ha a német és magyar áfával is lehúznának. A számlán egyébként csak a tételek és a szállítás szerepel, amit nem igazán értek, mert gondolom, a cég nem nyeli be a német áfát, vagy nekik ez belefér? Elég nagy cég, szóval nem hiszem, hogy szabálytalanul járnának el valahol is, csak valahogy okosan intézték eddig. Nem igazán örülök ennek a DHL-re váltásnak még akkor sem, ha nekem akartak jót.
A szolgáltatás az eddig is ÁFA-s volt tudtommal, a kérdés, hogy most értékhatár nélkül minden EU-s magánszemély vásárló ÁFA-s? Közben pedig elvileg 2024-től egységesen 85000 EUR lesz az áfamentes keret.
Van egy alvo accountom. Nem tuom, mikor leptem be, 5 eve csinaltam.
Erre most irjak, hogy>
"We noticed it’s been a while since you last signed in.
We plan to close your account to help keep your personal information safe. If you want to keep your account, all you need to do is sign in within the next 30 days."
Erről tud valaki bővebbet? Eltörölték az értékhatárt (3.1M Ft), vagy csak a cikkírónak újdonság?
Távértékesítés és online szolgáltatásnyújtás: ilyen tevékenységek esetében az alanyi adómentes vállalkozás nem járhat el alanyi adómentes minőségében, ezen értékesítéseknél jogosult az előzetesen felszámított adó levonására, valamint import távértékesítés esetében az importáfa levonásba helyezésére is. A fentiek miatt ezen ügyletek ellenértéke így nem számít bele az adómentességi értékhatárba.
Régen értesítettek, vagy leszartak, és at engedték. De valóban, így egyszerűbb nekik. Pedig nem is biztos, hogy kívülről meg tudja mondani, kell cn22 vagy sem
Én most ugattam le egy DPD futárt a szeretet ünnepe jegyében. Csörgetett telefonon, épp foglalt voltam. Mire visszahívtam (2 perc múlva), már jött az értesítés, hogy nem kézbesített. Utánamentem a csomagnak, átvettem tőle. Azt állította, hogy ez volt a második kézbesítés, ő próbálta már tegnap is. Hát nem a második volt. Hívtam az ügyfélszolgálatot, természetesen nem a második próbálkozás volt.
A DPD-sek olyan bunkók, hogy cölöpöt lehet velük verni.
Gondoltam, írok egy jó kis értékelést a googgle-ban. Hát nem ki van kapcsolva az értékelés lehetősége?!? Nem lepődtem meg.
Egy Izraelből érkező csomagom a Magyar Posta vámkezelés nélkül visszaküldte, azt mondták, mert nem volt CN22 vámárúnyilatkozat hozzá.
Ez amúgy tényleg így megy? Mert azért régebbről vannak emlékeim, hogy mikor valami dokument hiányzott akkor engem értesítettek, és nekem kellett megszerezni, nyilatkozni, bemutatni, felhívni az eladót hogy küldje el stb... Igaz ezek inkább futárszolgálatos (FedEx, GLS, stb) cuccoknál volt...
Vagy csak a posta nem akar +10 percet foglalkozni ezzel, és egyszerűbb visszaküldeni?
Az én német regisztrációm nem érzékeny ilyenekre. A .com-os kiterjesztésnél tudom, hogy vannak ilyen fassságok.
Persze az lehet, hogy ha 90 napig úgy inaktív a reged, hogy nem is hirdetsz, akkor korlátozzák, de arról végképp nem az eladó tehet, ha a hirdetett terméket 90 napon túl nem veszik meg.
Nekem mindig van hirdetett termékem. Igaz nem sok. 2-3 darab.
Belefutottam egy hülyébe, szerintem gyerek lehet...
Olasz vevő, postai levélként feladott termékről van szó. Amúgy sok eladásom van Olaszországba, többnyire jó tapasztalataim vannak, de hát mindenhol vannak hülyék.
Még hetedikén volt egy sikertelen kézbesítési kísérlet. Írtam neki (szépen, szájbarágósan), hogy menjen el a postára trackinggel de nem hajlandó. Azt írja, hogy én intézkedjek, én hívjam fel őket, stb..., különben refundot fog kérni, még állítom, le is fog negázni.
Ez mekkora köcsögség, ha a vevő nem óhajt elfáradni a postára átvenni a küldeményét vagy megérdeklődni, hogy miért nem tudták kézbesíteni, aztán majd visszaküldik, és én adjak neki full refundot. Az ilyen megérdemelné, hogy legalább a postaköltséget bukja.