Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Volt egy tacskónk. Nem az a ceruzalábú lakásdísz, hanem igazi. Akkora mancsa volt, mint egy rottweilernek . Szerintem gyorsabban haladt föld alatt, mint felett . :-)))
Ez a kézenfekvő megoldás eszembe se jutott, de megnézem. Bevallom csak két topicot nézek többé-kevésbé folyamatosan, ezt meg láncfűrészest. Lehet, hogy túlságosan beszűkült az érdeklődésem?:-)
A fertőzöttet úgy értettem én is, hogy sok lehet a felszín alatti pajor, stb, csak félreérthető volt ahogy fogalmaztam. A feleségemnek vegyszerallergiája lett, ezért nem használunk semmi vegyszert, csak ha már nagyon muszály.
Nem nyírom, várom a kedvező alkalmat (esőt). Általában hetente vágom, figyelve arra, hogy utána borús vagy esős legyen az idő. Persze van úgy, hogy locsolni kell, de ez most az ősellenség (vakond)folyamatos támadása miatt nem lehetséges. Nincs valami bevált módszer ellene, mert már a cserepes virágot se merjük meglocsolni!:-))
Gypsy kolléga tanácsait kiegészítendő próbáld még meg azt is, hogy tanksapka nélkül (vagy alig rácsavart sapkával) próbáld beindítani. Persze óvatosan, mert kilötyög a drága lutyfusz. (korábban hasonló noname géppel jártam úgy, hogy nem volt jó a tank szellőzése, és simán vákuum miatt nem jutott üzemanyag az égéstérbe... :)
Úgy indítsd, hogy a pumpedlivel nyomkodd meg alaposan, min 8-10 alkalommal. Ezután szivató, és próbáld indítani . Ha van rajta START állás, akkor arra állítsd a gázkart . Ha röffent, akkor vedd le a szivatót, és úgy indítsd tovább .
Max 5-6 alkalomból be kéne tudni indítani . Ha nem megy ne rángasd feleslegesen, szedd ki a gyertyát . Először is nézd meg, benzines-e . A gyetyát tedd a pipába, és a végét fémre nyomva rántsd meg a berántót . Ha van szikra, de száraz, a gyertya helyén önts egy gyűszűnyi benyát a hengerbe, csavard vissza a gyertyát, és úgy indítsd max gázon .
Pár napja vettem egy noname 2 ütemű benzines fűkaszát amivel sikerült is lenyírnom a kertet. Viszont most egyszerűen nem bírom beindítani. Többször is behúzom és semmi ne mtörténik, legfeljebb annyi hogy 6-7 rántásonként egyet puffan, de nem indul be. Mit lehet tenni szerintetek, mivel lehet a gond?
A leírásában végigvettem a "Ha nem sikerül beindítani" lépéseket. A gyertyát és légszűrűt megtisztítottam, de továbbra is semmi. A benzinszűrő nem igazán tudom hol van az kimaradt , annak még utána kell néznem. Karbantartásnál még annyit láttam hogy a gyertya hézagának 0,6mm-nek kéne lennie. Na most nekem nincs hézag mérőm, de ez ránézésre inkább 1mm-es mint fél. Ekképzelhető hogy kb 2,5 liter üzemanyag elhasználása alatt "elkopott"??
Természetesen megfelelő keverékű üzemanyaggal használtam (1:30, 2 ütemű mortorhoz való olaj + 95ös) és ahogy írja az első alkalmakkor 1:25-el.
Nyilván ha nem tudok bele életet lehelni visszaviszem a forgalmazóhoz, de hátha tudtok tanácsot adni - nagyon messzire kéne visszavinnem.
Köszönök szépen előre is bármilyen tanácsot vagy segítséget.