1ik veterán börzén hallottam, Szarvason vagy környékén hozzá lehet jutni Moszkvics alkatrészekhez. Nekem is kell majd néhány főfékhenger és egyebek, mert volna hová beépíteni...
A motollavariátor müxik, legalábbis egyenlőre, több ízben kipróbáltuk (kb 10-szer nyit-zár oda-vissza). Az ürítőcsiga körmös kapcsolója szemre rendben van, különösebb kopást nem fedeztem fel rajta, "ürítettünk is", de csak egy madárfészek hagyta el a csigát. A kaszamozgatót az előző tulaj minden ürítésnél olajjal locsolta, és ezt javasolta nekünk is.
Közben vadásztam moszkító kuplung felsőt...
Nagyon olyannak találom, így ránézésre, és az ára sem ijesztő.
Az említetten kívül problémás lehet még a motollavariátor, az ürítőcsiga kapcsolója és a kaszarángató amit 10-15 ürítésenként érdemes zsírozni (minőségi zsírral).
Várom a képeket, hátha eszembe, akarom mondani, fejembe jut még valami.
Mivel három éve még üzemszerűen aratott, és úgy állt le így gondoltuk folytathatja az aratást :). Hirtelen az asztal maghajtó szíjat látjuk cserésnek, bár így terheletlenül hajt, meg nem fordul át, de elég rongyos és a szezont (40-60 Ha) szerintem nem bírná ki.
A fékre visszatérve az előző tulaj is emlegette, hogy lada, vagy uaz karmantyúk jók bele, a gond csak az, hogy maga a két henger is hiányzik. Jelenleg mechanikusan rá van kötve a váltón valami fékszalagra, ami talán csak a kézifék lenne normál esetben, de nagyon gyenge fékhatást produkál, persze lehet csak azért, elég szutykos ott minden. Mindenesetre én nyugodtabb lennék ha helyretudnánk állítani az eredeti üzemi fékrendszert. Ez a moszkvics jó hír, mert lehet helyben beszerezhető, aztán persze kérdés milyen állapotnak örvendenek az alsó munkahengerek.
Köszönöm az információkat! Cserébe majd hozok néhány képet :))
Ha jól vélekszök, akkor a 408-é volt pon olyan, mert 3 volt 1más mellé fölfogatva. Még az idei aratásban akartok vele dolgozni ? Csőtörő is van hozzá ?
Lényegében nem sok a különbség, nagy vonalakban csak a dobvariátor lett hidraulikus és raktak 1 csomó alu. szíjtárcsát ami nem vállt előnyére a gépnek. Mi a régi 5-ös ről raktunk át 1 csomót, mert azokon nem csúszik + a szíj. A variátor közepén található 1 kis karmantyú (gumidugattyú)
ami + egyezik az Orosz 5 tnnás emelőben lévővel, az kopottan elengedi az olajat, lelassul a dob és már lehet is nyúzni a "macit".
Ui.: Én is hajtottam néhány évig a régi és az újabbik típust is (ami ma már szintén régi) -nek számít.
Pontos évjáratot nem tudok, de az biztos 90 utáni, talán 92-es kiadás. DT 75 motor turbóval, intercoolerrel. Azt több helyen is olvasom, hogy egyszerű gépezet, de én még utasként sem ültem ilyen gépben, most meg aratnom is kell majd vele. :)
Jó régen jártam erre. Az idei aratásra nagy valószínűséggel szoros kapcsolatba fogok kerülni egy SZK-5-ös kombájnnal a legjobb barátomnak köszönhetően. Ebből kifolyólag érdekelne legalább egy kezelési utasítás a gépezethez. Ha valaki tud bármit is segíteni ez ügyben, az ne tartsa magában az információt! Előre is köszönöm!
sziasztok segítséget szeretnék kérni!van egy slavia ls95a2 stabil motorom és kifújt a henger fej alatt egy alumínium tömítés volt alatta hol tudok iyet beszerezni?és a dugatyú tiszta olaj volt meg a heger fej is a szelepek nél,az olaj lehúzó gyûrû nek nincs baja,szelep szár szimering nincs.a válaszokat elôre is köszönöm
Vásároltam egy pótkocsit a kis Dutrámhoz, mely egy az elmondások szerint jugoszláv pótkocsi.
Rs-76-os trágyaszóróra hasonlít arra kaptam információt!
Pár kép a pórkocsiról:
A kocsi platómérete 1,8x4m és fixes.
Esetleg, ha van valakinek eredeti állapotról fényképe, vagy másik ilyen kocsiról, azt szívesen fogadnám. Az adattábla is érdekelne, az eredeti kinézete.
Volt olyan hogy júliusban volt. De kb 40 vagy kicsivel fölötte volt a hőfok a terepen. Gyerekek majd megkukultak. Igaz hogy a maligán is hamarabb hatott, így annyi nem kellet belőle.
Hívjuk 5645 helyett 5748-nak (de 6701-es motorral). Kicsit "modernebb", meg több minden van benne mint, a terepes 56-osban. (szervó; 1000-es, kézzel is oldható TLT <- kézifékszerűen; pneumatikus lábbal taposós felező fokozat; felnyitható hátsóablak) Talán egy kicsit öntvényileg erősebbre is csinálták.
Még egy kompromisszumos megoldás jutott eszembe: július 19.-étől megyek egy hétre a gyerekeimmel Gyenesdiásra. Nem tudnátok elintézni, hogy abban az időintervallumban legyen a rendezvény?????? Úgy gondolom, onnan már közelebb lenne, mint Szolnoktól!!!
De ha egyszer nincs olyan járat,ami Szolnokról közvetlenül a csáfordi kocsmáig megy átszállás nélkül, akkor kénytelen az ember kompromisszumokat kötni ! :-)))))
Én is ezt az útvonalat néztem, de nem Keszthelyig, hanem a csáfordi ÁFÉSZ kocsmáig.
Na mindegy, gépszeretet ide-oda, ilyen utazásokat nem vállalok be. Egyáltalán nincs ínyemre, de mondhatnám úgy is, hogy utálok többszöri átszállással tömegközlekedni. Félek, hogy eltévedek!!! :-))))) Ahova egyből odamegyek az oké, a többi helyre meg menjenek csak a mozdonyvezetők, meg a buszsofőrök!!! Ők jobban hozzá vannak szokva.
Jászkun Volán felszállásSzolnok, autóbusz-állomás05:55Helyből indul Budapest felé1077/910 busz térkép 166.1 Kmszabad és munkaszüneti napokon átszállásBudapest, Stadion autóbusz-pályaudvar10:2300:37 perc várakozás ebből 36 perc tömegközl. térképVolánbusz (Budapest) felszállásBudapest, Népliget autóbusz-pályaudvar11:00Helyből indul Hévíz felé1188/3 busznagysebességű térkép 189.4 Kmszabad és munkaszüneti napokon leszállásKeszthely, autóbusz-állomás13:20