Keresés

Részletes keresés

GigantHU Creative Commons License 2008.12.01 0 0 76
helohaló

nos, a pénteket figyelmen kivül hagyva elég jó kis kiállítás volt szerintem.
a menetrend meglepően jól ment, azt hittem, sokkal rázósabb lesz;) a kocsifeladások is egész jól mentek, leszámítva az iránytehervonat kiszolgáló menetként történő felhasználását....

összességében nekem nagyon bejött a dolog, a menetrend meg nagyon tetszett (ezt vehetjük elfogultságnak?;) :D:D)

Loree19 Creative Commons License 2008.11.30 0 0 75
Sziasztok!
Egy-két szombaton készült kép a győri kiállításról!





talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.30 0 0 74

Egy gondolat a Sonderzugok jövőbeni közlekedtetésének lehetőségére:

A menetrendszerkesztő csináljon operatív vonatszámokat, menetvonalakat.

Ha van különvonat, akkor az abban a rendben közlekedjen.

Ha nincs, akkor a fsz, elmehet kv-t főzni a soronkövetkező, érkező mv -részére. :-d 

Előzmény: talpfaszámláló (73)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.30 0 0 73

Azt hittem lesz vmi reakció a két korszakcsoport járműveinek közlekedtetésére

 

Szerintem (!) ez még odébb van.

Tegnap is jól kivehető volt: jelenleg még a tanulási folyamatnál tartunk.

Ne felejtsük el, hogy nagyon fiatal még a gárda tapasztalata (kivételek azért vanak ;-)), előbb azt kell minnél többünknek begyakorolni, hogy szabályszerűen és fegyelmezetten történjék a vonatközlekedés lebonyolítása!

Én például rettentő zavarban lennék, ha mondjuk Decset kellene forgalmilag irányítanom.

Hiába no' nagy odafigyelést és sok gyakorlást igénylő dolgok ezek.

:-)

Ha már ott tartunk, hogy rutinszerűen megy az engedélykérés és -adás, az egyidejű menetek szabályozása, a menetrendi idők betart(at)ása, akkor lehet tovább cifrázni... addig viszont szvsz nem.

Tegnap is volt egy pici kavircz, le kellett állítani az órát, mert egy Sonderzugot kellett átállítani egyik állomásról a másikra.

Ami nem baj, ez is a játékhoz tartozik - csak épp a komolyságot kérdőjelezi meg.

:-))

 

 

Előzmény: CanGuru (72)
CanGuru Creative Commons License 2008.11.30 0 0 72
Azt hittem lesz vmi reakció a két korszakcsoport járműveinek közlekedtetésére... :-o

Wolf27, többiek, vélemény? Lenne erre valós igény?
Előzmény: CanGuru (55)
CanGuru Creative Commons License 2008.11.30 0 0 71
... az ilyen színnel megjelölt kocsik üresen, mindig a színükkel ellátott tárolóra térnek vissza.
Mi a helyzet akkor, ha egy vagonon nincsen feltüntetve a tárolóállomása (akár magyar, akár külföldi)? Csak simán a vörös - vagy más, az országnak megfelelő - színkód megjelenítését válasszam a bárcára? Vagy mindenképpen kell tárolóállomást megnevezni (és ebből adódóan tkp feltétlenül van üres utaztatás is)?

(#32)
Ha külföldi a kocsi, akkor nem olyan nagy a mozgástér, mivel csak olyan nemzetközi kiállításon alkalmazható, ahol a besoroló ország moduljai is jelen vannak, tehát másnak készítünk így bárcás kocsit.
Tehát akkor végeredményképpen kijelenthető, hogy külföldi, nemzetközi forgalomra nem alkalmas kocsit vagy magánkocsit nem érdemes regisztrálni, mert ezek ugye csak magyar modulokból álló asztal esetén valósan nem közlekedtethetőek?
Előzmény: Wolf27 (57)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.30 0 0 70

Tegap Győrben készült képek:

 











Ez úton is gratulálok a rendezőknek, remek kiállítást sikerült összehozniuk!

Mondom mindezt - főleg - annak szellemében, hogy tulajdonképp ez volt az első  önnálló, hazai FREMO -s szabályok szerint játszott összeröffenés.

Biztos vagyok benne, hogy sok tanulsága volt/van/lesz az ilyen baráti találkozóknak.

 

Én remekül éreztem magam Veletek!

Várom a következőt!

:-)

Előzmény: Wolf27 (65)
térköz Creative Commons License 2008.11.29 0 0 69
ÚgyÁm!! "(Huh, most minimum 3-an fognak nekem esni.)" Négyen!
Előzmény: Wolf27 (51)
burgeri Creative Commons License 2008.11.28 0 0 68

Köszi!

És a kocsik is ehhez passzoló színű bárcát kapnak, vagy az már túlzás lenne?

Előzmény: Wolf27 (57)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.27 0 0 67
Szegecsszámláló az illetéskes a nyitvatartást illetően...
Előzmény: mzoli77 (66)
mzoli77 Creative Commons License 2008.11.27 0 0 66

Szia,

Azt lehet e tudni, hogy mikor van nyitás?(day by day)

Előzmény: Wolf27 (63)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 65
Nagyon jó!
Érdeklődőket mindig szívesen fogadunk!
:-)
Előzmény: talpfaszámláló (64)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.26 0 0 64

Köszi!

Valószínű szombaton szerény személyem is meg fog jelenni.

:-)

Előzmény: Wolf27 (61)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 63
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 62
Pont most lett online!
:-)
Előzmény: Wolf27 (61)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 61
Mivel Lenin barátunk offline, ezért berakom én a rajzot:Győr
Előzmény: talpfaszámláló (58)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 60
Én még egy darab "Ó"-modult se láttam.
És Pannonhalma sincs még kész kr.e 543-as állapot szerint!!!
:-)
Előzmény: talpfaszámláló (59)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.26 0 0 59

Én részemről biztos kitíltanám az összes I.-III. korszakos kocsit!!!!!! (Huh, most minimum 3-an fognak nekem esni.)

 

Ha Rézgaras olvasná az Indexet, akkor Ő biztos! :-o))

 

De visszafelé is gondolkodhatunk:

Mondjuk "Ó" modulon egy Herkules.... :-d


Előzmény: Wolf27 (51)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.11.26 0 0 58

Modulösszeállítási rajzzal is tudsz szolgálni?

:-)

Előzmény: GigantHU (53)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 57
  • fekete: szén - Ruhr-vidék (DB)
  • kék: víz - kikötővárosok - Skandinávia (NSB, VR, SJ) és Hollandia (NS)
  • sárga: napfény - dél - Olaszország (FS)/Spanyolország(RENFE)/Görögország(OSE-CH)/Schweiz(SBB-CFF-FFS) és Délfranciaország(SNCF)
  • vörös - kommunismus - DDR/Lengyelország (PKP)/Csehszlovákia (ČSD)/ Szovjetunió (SŽD) (speciális kocsik a szélesnyomtávhoz)
  • zöld: Irország (IR)/ Egyesült Királyság (BR) (kis profil, más fékrendszer)  Észak-franciaország(SNCF)/Hollandia (NS)/Belgium (SNCB) 
  • barna: rozsda - acélgyártás - talán még a Ruhr-vidék is
  • szürke: só - a Káli-région Közép-németországban

 

"Die Zuordnung bestimmter Regionen zu den Farben hat für den Betriebablauf keine unmittelbare Bedeutung, führt aber im Idealfall zu Zügen, die einen bestimmten Charakter aufweisen, wie z.B. leere Kohlenwagen, die immer in Richtung 'Schwarz' verschwinden und gefüllt von dort wiederkommen."

 

Ebben a szövegben írja, hogy az ilyen színnel megjelölt kocsik üresen, mindig a színükkel ellátott tárolóra térnek vissza. A szövegben pont a fekete színnel ellátott szeneskocsik térnek vissza üresen a fekete színnel megjelölt tárolóállomásra.

Amikor ez a felsorolás készült, akkor még nem számoltak velünk, de a magyar kocsik is a vörös régióba tartoznak értelem szerűen.

 

Üdv!

Előzmény: burgeri (50)
GigantHU Creative Commons License 2008.11.26 0 0 56
nos, az ígért menetrendkivonat...

hát ez a sűrűbbik feléből van, hiába, a délutáni csúcs;)


Menetrend
Előzmény: GigantHU (53)
CanGuru Creative Commons License 2008.11.25 0 0 55
A lentebb javasolt pályaszám átírás szerintem azért sem jó, mert 7 jegyű pályaszámok is voltak régen... Ilyesmi csak úgy lehetne, ha jobbra vagy balra rendezve lenne írva az eredeti szám, előtte/mögötte nullákkal kitöltve, ha kevesebb jegyű. Ez esetben esetleg az ellenőrző szám jelenthetné a korszakot, ha muszáj, de nagyon nyakatekert megoldás... :- ... és főleg nem mutatja a kocsi jellegét! Teljes, sorozat szerinti átfordítással meg eléggé más szám lesz a végeredmény... Ráadásul mindjárt két száma lenne a kocsinak...


Én inkább abban látnám a megoldást, ha külön közlekednének a két korszak-csoport járművei. Azaz lenne egy időszak, amikor csak az Ep. III-as (és esetleg régebbi) járművek közlekedhetnek, feltéve, ha van rá nagyobb igény, és elegendő vontató illetve vontatott jármű ennek a megvalósításához.
A nap további részében pedig csak és kizárólag a preferáltabb Ep. IV-V-ös járművek közlekednének. Így nem is lenne keveredés a kocsik között, ami a történeti hűséget ássa alá (persze ettől még mehet nosztalgia vonat, akár teher is, de az meg úgyis zárt). Célszerűen ez az időszak a nap elején vagy végén lehetne, hogy ne kelljen többszörösen pakolni.

Az alábbi képen látható megoldás mondjuk nem rossz, bár modellben a két szám nehezítheti az azonosítást (nem egyedi kocsi esetén), főleg, hogy a modern rejtetten van felírva. Viszont ez a megoldás csak mostanság és csak a nosztalgia járművekre jellemző, nem szívesen pingálnék minden kocsikra plusz számot, főleg, hogy modellben ebben a korszakban ezek zárt vonatban közlekednek (ha jól gondolom).


Viszont ha már felvetődött az átfordítás!
Nincs valami olyan táblázat, ami a régi és az új betűs jellemzők átfordításában segít?
[size7]Sajnos a '67-es MÁV-os jellegrajz albumom most nincsen kéznél, mert kölcsön adtam (úgy emlékszem, hogy abban volt ilyen).[/size]
A régi betűjelekben egységesek voltak a vasutak, avagy pl. a német és a magyar betűk többé-kevésbé eltértek?

Konkrétan pl. egy Ep. III-as Thrs kocsi az most mi lenne? I...? Vagy pl. Gwhu mi lenne most?
Előzmény: Wolf27 (51)
róbertke Creative Commons License 2008.11.25 0 0 54
Egy kocsi, két pályaszám. Hogy milyen hülye az élet? :-)))))))
Előzmény: Wolf27 (52)
GigantHU Creative Commons License 2008.11.25 0 0 53
egy kis előzetes a győri kiállításról

mellékelve az áruáramlási séma
Áruáramlási séma

ill. a személyforgalom elvi rajza
Személyforgalom

esetlegesen a grafikus menetrendből is közlök részletet;)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 52
Nem jó az elmélet! Lsd: 51-es hozzászólás.
Előzmény: róbertke (49)
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 51
Üdv!
A nagyvasúttal ellentétben nálunk a terepasztalon a vasútüzemi, lakó, pft stb kocsik zárt vonatokban közlekednek a kiinduló állomástól a célállomásik, mivel nem ezekkel javítjuk a pályát, stb...
Sajnos ha nincs egyedi pályaszáma akkor csak zárt vonatban közlekedhet, hasonlóan a daru szerelvényhez. Sajnos a modellezésben sok komprommisszum van, ez is egy ilyen.
Elvileg az Epoche I-III kocsik is részt tudnak venni egyedi pályaszámmal és bárcávala forgalomban. Ez a program és az adatbázis se optimális a III és annál régebbi kocsik kezelésére, a való életben se véletlenül tértek át a 12 számjegyű pályaszámra, ahogy egyre jobban nemzetközivév vált a teherszállítás.

Keveredhetnek, mert a bárcán mindegyiknek más az egyedi azonosítója(pályaszáma) csak nem azonos formátumú. Modellüzemben elmegy, ez a szervezőre van bízva hogy foglalkozik e vele vagy nem.

Én részemről biztos kitíltanám az összes I.-III. korszakos kocsit!!!!!! (Huh, most minimum 3-an fognak nekem esni.)
:-)
Üdv!
Előzmény: CanGuru (48)
burgeri Creative Commons License 2008.11.25 0 0 50

Erről a régió/szín dologról írhatnátok egy kis magyarázatot.

 

Előzmény: GigantHU (44)
róbertke Creative Commons License 2008.11.25 0 0 49
Pld: DRG kocsinál az országkód legyen a mainak megfelelő 80-as, 43 80 703 006x-x (majd még az "x" értékében kéne megeggyezni-I.korszak 1;-II. korszak 2;-3. korszak 3) és akkor  43 80 703 0062-2 ?
Előzmény: CanGuru (48)
CanGuru Creative Commons License 2008.11.25 0 0 48
@Wolf27

A vasútüzemi kocsik esetén hogyan alakul a közlekedtethetőség?

Egyrészt mi a helyzet az áruszállítást nem végző vagokkal (pl. pft-s lakóvagonok, raktárkocsik, stb.)? Mert ezek ugye nem vesznek részt az áruforgalomban, viszont célszerűen mozgathatók a tolatós teherrel. A daru meg a daruvédő kocsi nem kérdés, azok úgyis direktbe mennek minden esetben.

Másrészt mi a helyzet a szállításra alkalmas vasúti üzemi kocsikkal (pőre, sínszállító, stb.)?

Illetve még az a kérdésem, hogy az Ep. I-III-as kocsik mennyire tudnak részt venni a forgalomban? Láttam, hogy elég sok van regisztrálva már... Gondolom nem kevered(het)nek az Ep. IV-V-ös kocsikkal szerelvényben.
Wolf27 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 47
Per-pillanat 2 tároló állomás lesz, ezek közt kell szétosztani a színeket, annak aki az ÁFU sémát csinálja/csinálta, azaz NEKED!!!!! 
Előzmény: GigantHU (44)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!