1) Hova megy a forrólevegő a kültériből? Mert az okádja ám rendesen.
2) Mennyire rezgeti be (a beszerelt) kültéri a bódét? Mert az elég egy goromba fráter ám - az nem olyan finom-járású, mint a beltéri - ezért szerintem eléggé búg tőle az egész lakókocsi.
Mindenképpen üssed az ügynököt, hogy tegye rendbe, amit elbaltázott. Ha bent a biztosítónál nem rendezettként szerepel a biztosításod, azt időközönként lejelentik. Majd az okmányiroda küld egy írást, hogy vagy ballagj be hozzájuk a rdsz-mal és a forgalmival leadás céljából, vagy mutatsd be az érvényes köteleződet.
Ha kötéskor már a Te neved volt a forgalmi az O2-es bejegyzéssel, akkor vidd el a csekket az ügynöknek, és máris befizetheti. Nem óriási baj ha valaki téved, de ilyenkor tartsa is érte a hátát. Utána is nézhet, mert kötéskor elvileg lefénymásolta a forgalmit.
Az én forgalmimban is o2 van irva ezekszerint az ügynöknek tudnia kellett volna,nem pedig az olcsót mondani aztán még rámakasztani egy 7000ft-os csekket. Én nem fizetem be,ez nem az én problémám,hogy az ügynök f@szkalap.
Hát a zöld-fehér csíkos, nehéz-kivitelű, tartós, hasadásmentes, UV-védett, 100%-ban vízhatlan, szél-karikázott ponyvákról beszélünk - ezeket ott tartják az áruház legvégében, ahol a rigipszek, betonkeverők, ilyesmik vannak.
Német gyártmány, valóban príma minőség - és még jól is néz ki, igazi kemping-színe van. Ez szakszerűen szerelve, minimum 10 év használati időt is kibír.
Na, ez kerül 500 Ft/m2 -be. Ha így vesszük, egy cseppet sem drága ez se....csakhogy én nem gerjedtem a karikákra a szélén. .
Egyébként kiszámoltattam nehéz pótkocsira is a netrisken, és több 4000-5000 ft közötti ajánlat is kijött. Most Allianz-nál vagyok, mert a kereskedő oda kötötte és benne volt a vételárban, de majd jövő februárban újra számolgatok.
Ezt a lakókocsi-kötelezőt az egyik ismerősöm is megszívta:
Vett egy használt lakókocsit, magyar papírosat. A régi forgalmiban "lakókocsi" szerepelt. Összsúlya 1000 kg. Neten kötött egy biztosítást a lakóra, minden adatot a forgalmi szerint pötyögött be. Ajánlat párezer ft. Megkötötte, kinyomtatta, eltette. Ez ugye kell az átíráshoz. Megcsináltatta az eredetvizsát, majd a kapott időpontban elballagott az ocsmányirodába. Megkapta az új forgalmi, majd hazaballagott. Az új forgalmiban már nem "lakókocsi" szerepel, hanem "O2" . Ami ugye nehézpót ( ha 750 kg össztömegű lenne a vas, akkor O1 lenne benne ). Rákérdezett, hogy ez most miezmiezitten ? Állítólag megszűnt a forgalmiban a lakókocsi fogalma, össztömeg szerint könnyű- vagy nehézpótnak fogja a renszer besorolni, az új forgalmiba automatikusan ez kerül. A kötelezős cég pár hét múlva küldött egy szerződést és egy tízezren felüli csekket. Emberke rákérdezett, hogy mi a bánattól lett a párezerből a többszöröse, a következő választ kapta: ők lecsekkolják az adatokat, hogy minden rendben van-e, és az ember nevén már O2 szerepel a jármű fajtájánál, így ők ( O2=nehézpót ) már nehézpótra küldték ki a a szerződést meg a csekket is. Szerintük emberünk tévedett, mert nem az ő forgalmijának a valós adatait adta meg, amikor bepötyögte azokat a gépbe, ők meg csak 1 adatot javítottak. A többi adat mind stimmelt :) Itthon kiszámoltuk neten a fenti lakót nehézpótnak besorolva, és korrektül az az összeg jött ki, amilyenről a biztosító a csekket küldte. A legdrágább lett a legolcsóbból :(
Most marad ahol van, majd évfordulóra biztosítót vált.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy 1-2 biztosítónál szerintem direkt erre utaznak: Megkötöd régi forgami szerint lakókocsira a biztosítást náluk, mert ők a legolcsóbbak. Aztán - ők nagyon jól tudják -, hogy ebből nehézpót lesz, annak meg direkt jó magas a díja. 1 évig ott leszel náluk, addig meg pár bepalizottból nem kis summát tesznek zsebre. A nehézpótos áraink mellett úgysem kötne oda náluk senki, a pár "nem valós adatot megadóból" meg lesz extra profit.
Köbe-ről meg megvan a véleményem, ha köbés jön nekem, alap lesz a rendőrhívás, nem érdekel, milyen kicsi a kár.
Haverok közül van aki úgy száll ki a kocsiból, ha valaki beléjött, hogy : remélem nem köbés vagy, mert akkor jobb ha visszaülsz, magadra zárod az ajtót, és rendőrt hívsz, mert itt a kocsi mellett nagyon megrázlak. A másik cimbi, aki egy 2 millás kár miatt perelte a köbét 1 évig, egyszerűen ennyit kérdez eseménykor: köbés vagy ? Ha igen a válasz, már üt is. Szerinte így megtanítható, hogy felelőtlenül nem kötünk mindeféle ****** céggel szerződést pár ft megtakarítása miatt.
Az nem nagyon lehet - mármint az ára - ugyanis az Obiban kereken 500 Ft/m2 -ért mérik.
Ezért döntöttem úgy, hogy a helyi Obi helyett, inkább vegzálom a pesti, bódés-barátomat - mert a dupla obi-s ár kissé szúrta a szemem.
Az igazsághoz tartozik, hogy az Obi-s, az ponyvakarikás, körbe-körbe - amire egyrészt nekem semmi szükségem - másrészt a karikázás messze nem ér meg dupla, négyzetméterenkénti árat. .
Én pont tegnap láttam a Váci úti Obiban 5X4-es méretban háromezer valamennyiért. Azért figyeltem fel rá, mert a telet ilyen alatt vészelte át probléma nélkül a bódém, és azt néztem, hogy az ára sem emelkedett.
Holnap megnézem a praktikerben, bár hasonló ponyvám volt tavaly obi kivitelben, és egy nyarat se bírt ki. Mondjuk azon nem szerepelt, hogy UV álló lenne, szét is porladt a nyár végére :)
"fát szoktam vele letakarni, 2-3 évet kibírt eddig."
Öregem, nekem a Tesco-gazdaságos, 2.990 Ft-ért vett pavilonom immár negyedik éves - és a minap szereltem fel ismét.
Pedig az tényleg végigcsinált 3 teljes szezont az izzó napra, esőre-szélviharra, minden "jóra" kifeszítve...és a ponyvának esze ágában sincs tönkremenni - tökéletes állapotban van most is.
Pedig ahogy én használom, az egy "rendes" (utazó) bódésnál minimum a dupla időnek felel meg. Ha így vesszük, akkor az a filléres, ótvar-cucc akár 10 évet is kibír.
Ebből a tapasztalatból kiindulva, a pavilon, amit most gyártok - az pont abból a 225 Ft m2-es anyagból lesz - amit alább belinkeltem. És erősen reménykedem benne, hogy pár évig biztos nem okoz majd csalódást. .