De egy 1.2 turbos kocsinál mi azért elég nagy autó elég bután nézne ki a 15-ös felni nem?
Mivel a kerék átmérője ugyanakkora (plusz-mínusz 1-2%), látványra egyszerűen nincs különbség egy fekete 15-ös és egy fekete 16-os felni között. Acélfelnivel a kinézet nyilván nem szempont.
Én amúgy is azt mondom, hogy a második szett felni pénzkidobás egyfelől, és - ha a második szett acélfelni lenne - vizuális önsanyargatás másfelől. Egész nyugodtan tegyétek fel a gyári alufelnire a téligumit, oszt' jónapot.
Az érveket pro- és kontra kb egymilliószor leírtam már itt is, meg a gumis topikunkban is.
Van igazság abban, amit írsz, de nem az fb hibája: ha valaki minden sz.rt megoszt, az az Ő hülyesége.
Az állami mindentlátás meg működik fb nélkül is.
Amit én annyira nem bánok, se terroristának nem készülök, se bűnözni, les.rom részemről, viszont éppen mai hír, hogy a bangkoki robbantók Whatsappon beszélték meg, mert nehezen lehallgatható. Úgy vagyok vele, mint a térfigyelő kamerával: van, aki a világ összeesküvését látja mögötte, őt aztán senki ne figyelje, engem meg nem érdekel, ha a falu minden utcájában lenne, az lenne az igazi, még ennyi betörés sem lenne.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy ismerős most vásárolt egy hónapja egy új Octavia 1.2 tsi 105 Clever típust és télre szeretne felnit meg téligumit venni. Mi a pontos paramétere a felninek ami kell ehhez a típushoz? Én a 6,5x15 5x112 ET46-ra tippeltem, de gondoltam megkérdezlek benneteket.
OFF DE NAGYON - paranoid osszeeskuves elmelet jellegu
A FB jol bizonyitja az amerikaiak zsenialitasat. Az emberek tobbsege vigan dalolva megad magarol minden adatot, ott eli masodik eletet. A titkosszolgalatoknak, meg egyeb kedves szerveknek semmi mas dolguk mint kinyitni a "konyvecsket" ahova kvazi mindenki szepen beirt magarol minden szamukra hasznos infot. A tobbseg ugy hiszi ez teljesen artatlan jatszadozas es milyen klassz, hogy minden ismerosomrol tudok mindent. A baj az, hogy mas is. A FB elobb utobb szepen kiadja az adatokat, ha valaki, pl. hivatalos szerv keri. Azert nehany bukta volt mar ebbol: vicces mentosok, tanarneni velemenye, nevetseges osszeveszesek, kapcsolatok felbomlasa, lakas kirablasa, stb. Persze osszehozott sok embert.
A legtobb esetben feleslegesen elszurt idorol nem is beszelve (nem allitom, hogy nincsenek elonyei).
A masik nagy veszely: valaki letrehoz egy profilt mas ember adataival, fotojaval es elkezd mindenfelet posztolni, hogy mondjuk tonkretegye ot. Hogy vedi meg magat? Mire eszbe kap, mar be is skatulyaztak, rosszabb esetben kirugtak, de lehetne fokozni, aztan magyarazhat, hogy nem en voltam, a tobbsegben az marad meg, hogy jaja ez volt az aki...
A halozatba kotott szamitogepek vilagaban nincsen adatbiztonsag, ha valaki akar megszerezhet barmilyen infot, vagy tonkretehet barkit, penz kerdese (jo sok penz az igaz de megteheto).
Szerintem a II. VH elott nem sokan vallottak volna magukat zsidonak Europaban, ha tudjak milyen uldoztetes kezdodik utanuk. Akkor nyilvan el sem tudtak kepzelni hogy mi tortenik majd. Durvan 70 eve tortent! En nem hittem volna, hogy az oroszok visszaveszik a Krimet, mikor tortent, 1 eve, es hol a vege? Millio muzulman, ne rohogtess, ja, hogy mar itt is vannak (jonnek)? Nem emlekszem, hogy barki szolt volna elore. Szoval olyan dolgok tortenhetnek amikre nem szamitasz.
Az anonimitas csak az atlag FB user fele igaz. Vannak egyedi azonositok a gepeden, pl. IP cim, MAC cim, szepen lekerdezik es megvagy. Okostelefonon olvasol leveleket? Mar meg is van a hivaslistad is!
Ez egy ilyen vilag, ha tetszik, ha nem. Egyetlen szerencsenk, hogy legtobbszor a kutyat nem erdekli mit csinalunk a neten, es semmi erdeke a szerveknek, hogy rank zoom-oljanak.
mivel személyit nem kérnek, az Alba Alajostól a Zelk Zoltánig bárki lehetsz a facebookon - hasznos infókat viszont elérhetsz úgy is, ha anonim maradsz.
Én ott is ott vagyok, és nem akarok senkit megbántani, de itt azért sokkal több szakértelem és tapasztalat koncentrálódik, ott meg sokkal több "pimp my car" típusú bejegyzés. Ami nem baj, de inkább úgy kellene hirdetni, hogy akinek van kedve, jöjjön oda is megosztani a tapasztalatokat..
Hát, úgy látom, hogy az olvasáshoz csatlakozni kellene a csoporthoz, ahhoz viszont először be kellene regisztrálni a facebookra, az meg nem szerepel a következő 10 éves tervemben...
Ha beállítottad a nyomásokat, rögtön nullázd a menüben a beállítást (SET gomb). Ehhez képest fog figyelni később. Állítólag 100-200 km alatt kalibrálja be magát rendesen.
Próbának egyszer leengedtem az egyikből 0,2 bar-t, erre még nem szólt semmit 150 km-en belül. Aztán újabb 0,2-t, és 2 km-en belül bejelzett.
Kerekenként figyel, nekem konkrétan kiírta, hogy jobb hátsó.
Tavasszal gumicsere után nulláztam (2,2 bar-nál), és azóta csak szemmel ellenőriztem a gumikat. Mentem vagy 15-20e km-t azóta.
Múlt héten megcseréltem az első-hátsó kpl. kerekeket, és 10 km-en belül becsipogott, hogy nézzem meg az összeset.
1,95-2,1 bar-ig talátam mindenféle nyomásokat a gumikban.
Tehát a lassú változást 0,25 bar-ig nem jelezte, de a kerekek cseréjével sikerült "összezavarni" :)
Egyébként nekem a gyári alufelnire (17" Denom) a kocsi átvétele után rögtön mentek fel a vadiúj téligumik, majd tavasszal visszakerültek a (szintén "vadiúj") nyárik.
Eleinte mindegyik eresztett egy ideig, különböző mértékben, de aztán ez viszonylag hamar megszűnt. Talán 2x kellet fújni beléjük rövid időn belül.
Várok még pár hetet, lássam milyen turpiságok vannak még a kocsiba, aztán elmegyek egy szakihoz egy listával.
Amúgy a kocsi rendbe van, nem zörög, nem nyikorog, szépen húz, jól tartja a kanyarívet, de azért az O2-eseket továbbra rendesen karbantarom netán kezicsókolomot kelljen nekik mondani (a szürkét letettem vezérműcserére, mert elérte a 29oe-ret és megegyeztem egy festővel is, hogy megoldja végre a kőfelverődéseket- karcolásokat: motorháztető és két első sárvédő teljes festése, tükrök festése, pár kisebb javítás az ajtókon).
Aprópó csalás. A kilóméteróra 3.5 km csal 14o-ben és mintha a BC is pontosabb lenne mind az O2-ben.
Az O2-sel óra szerint 14o-ben voltam GPS-szel mért reális 132-ben.
Kedves Gumiguru
Mi legyen 2o5-55-R17 méretben a téligumi: Nokian vagy Misi Alpin? Hóra való profil.
Igen azzal, meg a kormányszög jeladó jeleit is figyeli. Nyomás ellenőrzés után nullázni kell az állapotot, máskülönben bejelezhet... de már tudod szerintem. ;-)
Amikor átvettem a kocsit rázott. Aztán Mákos írta, hogy túl van fújva.
Úgy is volt, leengedtem saját nyomásmérővel 2.2-re, mentem vele vagy 5ookm, de ma reggel jelzett. Megnéztem újra a kis nyomásmérőmmel, de o.1 bárnál nem volt több külömbség a kerekeknél. Aztán egy út széli gumissal ellenőriztettem és belőte az összest 2.2-re (az egyik hátsóba volt 2.1). Közbe elolvastam a használatit, hogy miként kell a hibakódot letörőlni. (felhívva a szervízt nem tudták, elég bunkó banda, mit mondjak). Kicserélték a munkafelvevőt (mérnök volt az illető- úgy is viselkedett), egy gyengébre, nagy hiba volt. Tulajdonosváltás volt ott is, átvette egy román cég a magyar tulajtól, annak a szervíznek is annyi.
Akkár ki is lehetett volna hagyni a nyomásfigyelő rendszert, évtizedek óta járok autóval, néha megnéztem, fújtam bele ha kellett, de a tapasztalatom az, hogy a jó felni és jó gumi nem ereszt. Misi P3 van Skodán....
a ket szelen a gumibakokat probald meg kijjebbtekerni es az u alaku femet, amibe a zarnyelv kapszkodik, valami strapabiro, vekony szigszalagfelvel betekrni. a kettnek egyut mukodnie illene.
Én lecsekkoltam a márkaszervizben az autó előéletét és megvételig a Duna Autó-hoz vitték a kötelező szervizekre.
Viszont az a 60-70 ezer forint amennyibe a vezérlésszett + vízpumpa került, még belefért a keretbe.( Egyébként nem volt rossz állapotú a vezérlésszett szóval cserélhették a márkaszervizben.)
Sokan itt feleslegesnek tartják a 15 ezres cseréket és a gyár elvileg tudja mennyit bír a specifikus olaj, de én a saját megnyugtatásomra szoktam felezni az intervallumokat.
Az előző autómon a vezérlésszettet is 60 ezrenként cseréltettem. (1.9 TDI Golf)