Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

endles Creative Commons License 2018.02.21 0 0 155403

Sziasztok. A következő a problémám. Adott egy 9-3-as TTID motor  180 lovas ,ami egy kicsit meg lett forralva,  szét van szedve,új turbó, új szívósor, felújított hengerfej,új tömítések, már csak a dugattyúgyűrűket és a hajtókar csapágyakat kéne kicserélni a szerelők szerint. Találtak is ehhez 500-600 ezerért valahol... horribilis. A sima 150 lovas ,egy turbóshoz pár tízezer forintért kapni ezeket. Aztán jött a következő ötlet, új blokk, ami után érdeklődtek a Szikinél a szerelők. Új blokk Hengerfejjel 700 ezer... Valóban sehol nem kapni a TTID 180 lovas két turbóshoz hajtókar csapágyakat és dugattyúgyűrűket? Előre is köszönöm ,akinek van valami ötlete,hogy ne másfél milliós legyen a felújítás? 

vajoci Creative Commons License 2018.02.21 0 0 155402

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.

Vettem egy K-Jet motoros autót. Egyik üzemanyagcsöve törött, mivel lehetne ezt pótolni.

Köszi előre is az információt.

 

h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 155401

Szia!

 

Köszi a linket. Ez nekem már nagyon a fajtalankodás határán túl mutat. :) Mellesleg számomra nem is szép. Korábban valahol láttam már olyat, ahol a cd tár helyére raktak be egy jobb képességű fejegységet, amit az ICM-ről a CD médiából lehetett ugye választani. Gondolom ennél a megoldásnál a multikormány gombok nem játszanak. Igazából, ha jobban bele gondolok nem nagyon foglalkoztat a kérdés, csak néha elkap a hűha de jó lenne. Az aux be van kapcsolva, de nagyon keveset használom valamint macerás telefonról választgatni, na meg a jack kábel... Jellemzően rádiót hallgatunk netán beszélgetünk, olykor pedig jobb a csend és békesség. 

 

Azért köszi még egyszer.

 

üdv.:

Ádám

Előzmény: pinyós (155398)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 155400

A V6-os motor felépítéséből adódóan kulturáltabban, finomabban járó motor mint a 4 hengeres.

(A legszűkebb családban négy kocsi van, mind szívó benzines, ebből kettő V6, ez már úgy jelzi is a véleményem)

 

A Saab GM eredetű V6-osa a kiegyensúlyozott nyomatékgörbéről szól, nem a teljesítményről. 

Azért ne legyenek rózsaszínű álmaid: bonyolultabb szerkezet, több alkatrész, magas javítási költségek. A V6-nak jóval nagyobb a belső súrlódása (több vezértengely, több henger), eleve nehéz motor, automatával párosítva az én járgányom sem a fogyasztásról pontos listát vezető, spórolós emberek autója. Ha nagyon oda kell figyelned a költségekre, akkor nem annyira ajánlott. És persze: csak kevés valós km-rel.

 

Ha nem láttad, nézz rá: https://injektor.hu/10-hogyisvanez/231-gt,-azaz-gazdas%C3%A1gi-tot%C3%A1lk%C3%A1r

Előzmény: MortalWombat (155399)
MortalWombat Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155399

BmS!

 

Egy - itt OFF - cartárssal beszélgettem, aki már vezetett egy pár SAAB-ot.

Azt mondta, hogy eddig a legharmonikusabbnak a 3.0t tartotta.

Nagyságrendekkel jobbnak mondta még az Aero-nál is.

Simább, selymesebb motor, egyenletes teljesítményleadás, bőven elegendő erő, jelentős tartalék a motorban.

Amikor az Aero-ja szétszedte a váltót, akkor a javítás ideje alatt hajtott egy 3.0t-t, majd nem akarta visszadni.

Kíváncsi lennék a véleményedre.

 

Tudom-tudom, ósdi GM motor (ami a tetejébe turbóval gyengébb, mint az eredeti), nem olcsó (2x)DI-panelekkel, tenyérnyi , tavaszi szellő erejű turbóval, ósdi AW55-50 váltóval, 0 tuninglehetőséggel.

 

MW

 

 

pinyós Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155398

Szia! 

Találtam valamit. Ez megoldás lehet, bár elég melós.

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=193226#/topics/193226?page=1

Előzmény: anonym19 (155361)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.19 0 1 155397

Nem minden esetben avatkozik be. Pl reggel egy főútvonalról lekanyarodás közben az asló úton volt egy hártyás fagyos réteg, ahol nekem is csúszott az autó és a kerekek is kipörögtek. Viszont pl minden helyzetet sem tud korrigálni, tehát ha a sofőr arra alapoz hogy nem fog elszállni az útról mert van ESP és ABS is az autóban esetleg még +kutyafüle attól még arcra lehet tenni az autót. 

Ettől függetlenül még lehet hogy valami nem okés a rendszeredben.

Előzmény: pusmak (155396)
pusmak Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155396

Köszi!

A Vectraban nem lehet kikapcsolni.(mondja a tulaj)

Az én esp-el lehet valami mert a körforgalomban csúszik az eleje,hátulja is de nem villan fel a piktogram és nem is korrigál.

Simán lecsúsznék az útról ha tovább forszíroznám.

Majd elviszem valahova.

Előzmény: KawaBazsy (155395)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155395

Ki is lehet kapcsolni. Amúgy megfogja, mert külön tudja fékezni a kerekeket. Én az OFF kocsiban azt szeretem benne, hogy kipörgéskor is külön fékez, így EDS-ként működik.

Előzmény: pusmak (155394)
pusmak Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155394

Köszi!

Valaki azt mondta Vectra c 1.9-s,hogy mióta esp- s autója van nem tud szórakozni a friss havas úton a kézifékkel,parkolókban mert nem tudja,lehet megforgani mert korrigál.

Nekem megy.Ezért gondoltam,hogy valami nem ok.

Előzmény: anonym19 (155393)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155393

Azt mondanám akkor,  hogy működik az ESP rendszered.

Előzmény: pusmak (155392)
pusmak Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155392

Szia!

Köszi!

Erősebb vagy nedves úton való gázadásnál mondjuk másodikban,kiteszi a csúszkáló autós piktogramot, kipörög a kerék ( egy ideig biztos) a fordulat meg a magasságokban.

 

Előzmény: anonym19 (155391)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155391

Szia!

 

Álló helyzetből próbálj egy kövér gázzal indulni.  Ha be van kapcsolva és működik akkor közbe kellene avatkoznia és nem hagyni hogy kipörögjenek a kerekek. Ha nem működik akkor elvileg gyújtásnál már traction malfunction error jelentkezik.

Előzmény: pusmak (155390)
pusmak Creative Commons License 2018.02.16 0 0 155390

Sziasztok!

Van egy 2006-os Sportkombim aminek talán nem működik az ESP-je.

Az lenne a kêrdésem,hogy menet közben,hogy tudnám ezt ellenőrizni?

Köszönöm!

korzo Creative Commons License 2018.02.15 0 0 155389

Az MAN nem okozóként hogy került oda?

Előzmény: MrTinkertrain (155388)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.15 0 0 155388

Hm, érdekes.

https://g7.24.hu/elet/20180214/osszeszedtuk-hogy-melyik-autoval-a-legveszelyesebb-balesetbe-keveredni/ 

Akinek biztonságosabb autója van, többet kockáztat?

pinyós Creative Commons License 2018.02.13 0 0 155387

Nekem ki lett kapcsolva az ECU-ban meg az EGR is. 

Előzmény: szaszu7 (155377)
1.2 Twinport Creative Commons License 2018.02.13 0 0 155386

Ok.Köszi.

Előzmény: MortalWombat (155385)
MortalWombat Creative Commons License 2018.02.13 0 0 155385
Előzmény: 1.2 Twinport (155384)
1.2 Twinport Creative Commons License 2018.02.13 0 0 155384

Köszi!

De bünteti a rendőr ha a ködlámpa mellé van beépítve a menetfény?

Vagy ha simán a ködlámpa világít magában mikor nincs is köd?

Köszi.

Előzmény: MortalWombat (155383)
MortalWombat Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155383

Nem azzal van a gond, hogy a ködlámpa helyén van a menetfény.

Már lehet kapni olyan ködlámpát, amibe bele van applikálva a DRL is a ködlámpa mellé, egy foglalatba. (és még nem is annyira bóvli, mert Osram).

A ködlámpa vetítési fényével van a gond, az miatt nem lehet DRL-ként használni.

És is ezen agyaltam egy OFF autóban, de lebeszéltek róla.

Előzmény: 1.2 Twinport (155379)
MortalWombat Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155382

Miért kell? 

Előzmény: jecky (155381)
jecky Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155381

Érdeklődnék nincs e véletlenül valakinek eladó EGR szelepe 93 2.2 diselhez? Köszönöm előre is...

anonym19 Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155380

A facelift E46-os 320 (150 lóerős) dezső, amiknél leválik.

Előzmény: KawaBazsy (155378)
1.2 Twinport Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155379

Sziasztok!

Büntetik e és hogy lehet vajon kivitelezni ízlésesen egy 9-3 Sportkombi első ködlálmpáiba valami menetfényt applikálni?

Vagy ha a ködlámpákat "direktre kötni" és azt használni?

Bár nem tudom,hogy a gyári ködlámpákban mennyire fogyaszt sokat vagy ég ki hamar az izzó.

Attól tartok a rendőrök büntethetik akármilyen ízléses is mert mégis csak a ködlámpa helyén van.

Köszönöm a véleményeteket!

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155378

Már pontosan nem emlékszem, de a kostrukció miatt a BMW-k vannak ennek kitéve. Itt az a jellemző hiba, h az állító rész megy tönkre, s nem működik a nyitás-zárás. Elméletileg csak cserével orvosolható, de láttam már hozzá u.gy. felújító szettet ebayen.

Előzmény: szaszu7 (155375)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155377

Igy a"swirl flap" megnevezes altal talaltam egy jo videot amin tisztan latszik, h a flap (szerintem fem) az egy fem tengelyen van egy specialisan preselt, vagott kikepzessel a tengelyen. Igy talan leszakadas es karokozas eselye a motorban keves... a video egy egyszeru modjat be is mutatja a "ledugozasnak" a video : "Remove Swirl valve Saab TTid motor " cimen van fent a jutubon. Koszonom az infot 

 

Igy azert elgondolkodtato h vigyem-e ca:180.000ft ert cserere

Előzmény: anonym19 (155376)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155376

A Z19DTH-DTR swirl flap-ekről nem volt ez idáig hallható hogy bedarálta volna a motor, de akár még ez is lehet ha sokáig nem nyúlnak hozzá és hagyják tovább romlani a helyzetet. Az A20DTH-nál ez már előfordulhatott, majd elkezdték alkalmazni a BMW által használt fém, pont hegesztett szelepeket. Utóbbinál ez a BMW-nél ha leszakadásra és beszívásra került akkor talicskában lehetett eltolni a motort. 

Bővebb infót BmS-éknél olvashatsz róla:

http://injektor.hu/technikai-info/204-hogy-is-van-ez-30-swirl-flaps-j%C3%B3-ha-van,-de-m%C3%A9g-jobb,-ha-nincs

 

 

Előzmény: szaszu7 (155375)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155375

Bővebben tudnál erről írni? Mert a szervizben pont azt mondtak, hogy leszakadhatnak. 

Előzmény: KawaBazsy (155374)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155374

Ez nem szakad le, mint a BMW.

Előzmény: szaszu7 (155373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!