Sziasztok. A következő a problémám. Adott egy 9-3-as TTID motor 180 lovas ,ami egy kicsit meg lett forralva, szét van szedve,új turbó, új szívósor, felújított hengerfej,új tömítések, már csak a dugattyúgyűrűket és a hajtókar csapágyakat kéne kicserélni a szerelők szerint. Találtak is ehhez 500-600 ezerért valahol... horribilis. A sima 150 lovas ,egy turbóshoz pár tízezer forintért kapni ezeket. Aztán jött a következő ötlet, új blokk, ami után érdeklődtek a Szikinél a szerelők. Új blokk Hengerfejjel 700 ezer... Valóban sehol nem kapni a TTID 180 lovas két turbóshoz hajtókar csapágyakat és dugattyúgyűrűket? Előre is köszönöm ,akinek van valami ötlete,hogy ne másfél milliós legyen a felújítás?
Köszi a linket. Ez nekem már nagyon a fajtalankodás határán túl mutat. :) Mellesleg számomra nem is szép. Korábban valahol láttam már olyat, ahol a cd tár helyére raktak be egy jobb képességű fejegységet, amit az ICM-ről a CD médiából lehetett ugye választani. Gondolom ennél a megoldásnál a multikormány gombok nem játszanak. Igazából, ha jobban bele gondolok nem nagyon foglalkoztat a kérdés, csak néha elkap a hűha de jó lenne. Az aux be van kapcsolva, de nagyon keveset használom valamint macerás telefonról választgatni, na meg a jack kábel... Jellemzően rádiót hallgatunk netán beszélgetünk, olykor pedig jobb a csend és békesség.
A V6-os motor felépítéséből adódóan kulturáltabban, finomabban járó motor mint a 4 hengeres.
(A legszűkebb családban négy kocsi van, mind szívó benzines, ebből kettő V6, ez már úgy jelzi is a véleményem)
A Saab GM eredetű V6-osa a kiegyensúlyozott nyomatékgörbéről szól, nem a teljesítményről.
Azért ne legyenek rózsaszínű álmaid: bonyolultabb szerkezet, több alkatrész, magas javítási költségek. A V6-nak jóval nagyobb a belső súrlódása (több vezértengely, több henger), eleve nehéz motor, automatával párosítva az én járgányom sem a fogyasztásról pontos listát vezető, spórolós emberek autója. Ha nagyon oda kell figyelned a költségekre, akkor nem annyira ajánlott. És persze: csak kevés valós km-rel.
Nem minden esetben avatkozik be. Pl reggel egy főútvonalról lekanyarodás közben az asló úton volt egy hártyás fagyos réteg, ahol nekem is csúszott az autó és a kerekek is kipörögtek. Viszont pl minden helyzetet sem tud korrigálni, tehát ha a sofőr arra alapoz hogy nem fog elszállni az útról mert van ESP és ABS is az autóban esetleg még +kutyafüle attól még arcra lehet tenni az autót.
Ettől függetlenül még lehet hogy valami nem okés a rendszeredben.
Ki is lehet kapcsolni. Amúgy megfogja, mert külön tudja fékezni a kerekeket. Én az OFF kocsiban azt szeretem benne, hogy kipörgéskor is külön fékez, így EDS-ként működik.
Valaki azt mondta Vectra c 1.9-s,hogy mióta esp- s autója van nem tud szórakozni a friss havas úton a kézifékkel,parkolókban mert nem tudja,lehet megforgani mert korrigál.
Erősebb vagy nedves úton való gázadásnál mondjuk másodikban,kiteszi a csúszkáló autós piktogramot, kipörög a kerék ( egy ideig biztos) a fordulat meg a magasságokban.
Álló helyzetből próbálj egy kövér gázzal indulni. Ha be van kapcsolva és működik akkor közbe kellene avatkoznia és nem hagyni hogy kipörögjenek a kerekek. Ha nem működik akkor elvileg gyújtásnál már traction malfunction error jelentkezik.
Már pontosan nem emlékszem, de a kostrukció miatt a BMW-k vannak ennek kitéve. Itt az a jellemző hiba, h az állító rész megy tönkre, s nem működik a nyitás-zárás. Elméletileg csak cserével orvosolható, de láttam már hozzá u.gy. felújító szettet ebayen.
Igy a"swirl flap" megnevezes altal talaltam egy jo videot amin tisztan latszik, h a flap (szerintem fem) az egy fem tengelyen van egy specialisan preselt, vagott kikepzessel a tengelyen. Igy talan leszakadas es karokozas eselye a motorban keves... a video egy egyszeru modjat be is mutatja a "ledugozasnak" a video : "Remove Swirl valve Saab TTid motor " cimen van fent a jutubon. Koszonom az infot
Igy azert elgondolkodtato h vigyem-e ca:180.000ft ert cserere
A Z19DTH-DTR swirl flap-ekről nem volt ez idáig hallható hogy bedarálta volna a motor, de akár még ez is lehet ha sokáig nem nyúlnak hozzá és hagyják tovább romlani a helyzetet. Az A20DTH-nál ez már előfordulhatott, majd elkezdték alkalmazni a BMW által használt fém, pont hegesztett szelepeket. Utóbbinál ez a BMW-nél ha leszakadásra és beszívásra került akkor talicskában lehetett eltolni a motort.