az alján sehol sincs rücsi, de nem pucoltam még el semmit. még csak a hasznos tanácsokat gyűjtögetem, mert szakértelmem az nincs. sajna a festékboltos is ha meglátja a balekot, rátolja, amit senki más nem venne meg. szóval én még csak sötétben tapogatózom. pár dolog fix eddig: 2k epoxi alapozó, hátsó híd homokfújása, illetve fehér lesz az alja, hogy lássam, ha valahol mégis indul a rozsda. minden tanácsot szívesen fogadok.
Köszönöm! Az aládolgozás rendben van. Én a chrómot veszem alapul, és ez még azért messze van tőle (az amit én produkálok) az első soron valóban szép tükrös,de még áttetszik a fekete alap. A következő rétegekkel csökken a tükrössége. 16óra körül töltöm a képeket.
En hasznaltam,csinaltam.mire lennel kivancsi.?ez a sajat automon van tobb mint 12 eve.lampakeret,hutoracs lett festve vele.ha erdekel probalok kozelebbi kepet csinalni majd.eloljaroban annyit hogy nem egyszeru,a festek maga mint a viz olyan hig.az aladolgozasben nagyon ugyesnek kell lenned.az uveg feluletet vedd alapul mert ha arra felteszed amkor szep kromot kapsz ,tukor lesz.az alafujt szinekkel varialhatod hogy milyen arnyalatu legyen a kromod.tehat enyhen szinezheted az alafestessel.sargithatod,sotetitheted mondjuk fekete alappal...stb.a lenyeg hogy polir,tukor sima legyen a feluleted !ha felvitted a kromfesteket utana mar semmit nem tudsz rajta polirozni.es persze nem az olcso kategorias festekkel kell fujni.
Sziasztok! Lenne hozzatok kerdesem. Lefujtam a Fiestam bal elso sarvedojet. Carcolor.hu-nal voltam szint kevertetni, szinkod alapjan, de sajna elut az eredeti szintol. 10 eves az eredeti fenyezes, tudom, hogy nehez osszehozni, de vajon ha visszamegyek es megnezik, tudnak meg kozeliteni az eredeti szinhez? Ezust metal a fenyezes, amit kaptam szint, az pedig egy enyhe arany, vagy saragas szint mutat, az eredeti sokkal hidegebb szin.
Masik kerdesem, hogy ha sikerul jobb szint kevertetni, akkor hogyan fujjam ujra a mar lelakkozott elemet? Mennyire kellene visszacsiszolni, hogy mehessen ra az uj bazis?
Viszont meg nem értem hogy azt a lehetőséget hogy tudtad visszautasítani!? :)
Ha jól látom/gondolom próbáljátok betölteni a szakmában tátongó űrt, pontosabban a rozsdás "hétköznapi" autók javításával. Egyrészt ez elismerendő, másrészt elgondolkodtató.
Ezeket a munkákat a lakatosok 90%-a elküldi mert szinte átláthatatlan a rozsdásodás mértéke és így kalkulálni az idővel és a költségekkel szinte lehetetlen. Én senkit sem szoktam elküldeni, ha komolyan gondolja akkor megcsináljuk de bizony ugyanúgy ki kell fizetni mint egy új autó javítását.
Csodálattal nézem hogy a szakma ezen részében működtök egy ekkora volumenben.
Hatalmas műhely, szerszámok és munkaerő... Egyrészt jó mert az ilyen jellegü javításokhoz nem kell komoly felszerelés (pl pad, spotter,) másrészt labilis is mert nem lehet órára pontosan megmondani hogy mekkora munka lesz és hogy mindez mennyibe fog majd kerülni. Ha mindezt szembeállítom az autóépítős lehetőséggel ahol patika körülményekközt, tiszta és felszerelt műhelyben csak a saját feladatodra koncentrálva kell dolgoznod, akkor szerintem 10ből kilencen választanák ezt a lehetőséget.
Nálatok akkor mégis hogyan működik a dolog ha a többi 90%-nál nem? :)
ok, akkor máshogy közelíteném meg, ugye a 2k epoxiról elfogadott, hogy jó, namost ezek a cinkes cuccok hogy állnak ezen a képzeletbeli rangsorban, illetve a rücsire ha lenne valami támpont :))
Igyekszünk mindent rozsdamentesre, de szem előtt kell tartani a korlátokat (hogy nincs csupasz kasznira bontva az autó, nincs homokszórva meg ilyenek).
Nekem igazából teljesen mindegy az autó értéke, a munka ugyanannyi tudást és kreativitást kíván mindegyiknél, ugyanolyan eszközöket stb. (na jo, minimális eltérések vannak).
Most épp egy daihatsu charade-ot is építünk. Gondolom sejted az értékét.. mégis 2 komplett külső-belső küszöb, doblemezek, sárvédőívek gyártása, cseréje stb. Attól, hogy ez nem 5 milliós autó, nem fogom feleannyiért javítani.
Ez így nagyon szépen hangzik, de hétköznapi autókat amelyek mondjuk "csak" 25-30 évesek, és már megrágta őket a rozsda, meg tudtok csinálni rozsdamentesre? Vagy a maradék részek, és/vagy teljes karosszériajavítási dokumentáció alapján újragyártani az elporladt részeket?
Mert ezek nem 15-150 milliós autók, tehát a munka sok velük, a fizetség meg csak utólag derül ki.
A szerződési feltételek miatt. Nem csak a műhely van kitalálva meg a folyamatok náluk elég alaposan. Én már akkor tudtam, hogy ha nem is most, de lesz saját, egy X éves terv nem fért bele, nekik pedig a rövid táv nem nyerő így inkább lett/maradt a saját.
Nehéz velük egy ligában lenni, de azért vannak még páran.. pl tatabánya Motor Classic stb.
Egyelőre nem célom az X+1-edik restaurátor műhelyt létrehozni, mert a sok nagyszerű és profi mellett még nem tudnék újat mutatni. Viszont a "hétköznapi" autók javításában szerintem vannak még minőségi lépcsőfokok, amiken tudunk feljebb lépni (akár restaurátoroktól lesve is 1-2 dolgot).
Kb egy éve hallottam róluk először és leesett állal néztem a képeket. Engem leginkább a miliő fogott meg nem a munka minősége mert egy pajtában is lehet csodákat csinálni.
Ha nem veszed tolakodásnak megkérdezhetem hogy miért nem vállaltad a munkalehetőséget? Ez azért magas labda és a felkértek 99%-a tuti lecsapná. Ha csak a fejlődési lehetőséget nézem benne de másrészt egy ugródeszkának is jó lett volna. Azért más liga azzal amit most csinálsz (nem leszolva az érdemeiteket).
Látom javarészt új elemekkel dolgoznak. Egy foltozni való ajtót vagy egy erősen összevert ajtót nem fognak csak úgy ki kalapálgatni, azt elhiszem hogy ónoznak sokat esetleg, de azt nem láttam a képeik közt hogy a fényezőnél mit csinálnak az autókkal.
Igen, szerencsére volt alkalmam párszor műhelylátogatásra. Mielőtt a sajátot nyitottam, úgy volt, hogy oda megyek dolgozni. Szerintem európában az egyik legprofibbak. Keveset hallani róluk itthon, de ha esetleg a Mercedes múzeumban jársz, az egyik kiállított 300SL (gullwing) pl az ő munkájuk.