Tóni bátyám, nem akarom én "fitymálni" az Orosz technikát, de azért a 90-s években már nem vitték túlzásba a precízséget ott sem. Te valószínűleg még a 60-70-s évek gépeit nyűtted, de azóta kicsit +változtak a követelmények. Ez a gépcsoda is elmúlt már 20 éves, nem szabad tőle sokat várni. Az újabb típussal 98-ban kerültem kapcsolatba és semmivel nem volt komfortosabb
mint a régiek, de legalább annyi volt rajta a problémás +oldás.
Más.
A MAGÉV 12 sz. katalógusa +van neked ? (SZMD-15 kombájnmotor...)
Akkor ez egy "vető" kombájn lesz? :-)A viccet félretéve én valamikor SZK-4 essel arattam gabonaféléket,kukoricát,kölest ,lent,kaprot, lucernát, borsót,meg mit tudom én még mit,de megoldottuk!
Alakul az SZK! A moszkvics munkahengerek beváltak, legalább is félig. Az egyik három nap után minden behatás nélkül a nyomórúd felől folyatni kezdte az olajat. Mivel a cimbora vett tartalékot is így rögtön cseréltük komplett, eddig jó. Kézifék szalag megferodorozva, tárcsa felszabályozva, szimmering kicserélve, már csak össze kell rakni. Vágóasztal meghajtó szíj beszerezve, még a redős tálca meghajtóját látom betegesnek, azontúl egy kis olaj, egy kis zsírzás és éles teszt.
Feri bácsi Te vágtál már aprómagot ezen remekművel? Konkrétan facéliába szeretné a cimborám felavatni. Van neki vagy 12 hektár. Az előző tulaj lucernát vágott már vele, ahhoz elvileg szitaszövettel borította a dobot, hogy ki tudja dörzsölni a magot. Ez a facélia viszont inkább a repcéhez hasonló becőkben magval, és baromira pereg. Szerinted elég lehet jó kicsire állítani a rostákat, meg levenni a szelet és kész, vagy több mókolással jár?
Köszönöm a sok hasznos infót! A kukorica aratás még idén nem biztos, de ha mégis akkor mindenképp megfogadjuk a tanácsodat. Az előző tulajnál mindenképp rákérdezek az általad felsorolt takaró lemezekre. A szelelőnél már van valami lemez, mert a napraforgó szár is csesztette az alját az öreg szerint, bár a gép súlyát nem hiszem, hogy megtartaná...
Szia! Én ilyennel aratok évek óta! UAZ főfékhengert használok. Ezzel csak az a baj, hogy magasabb a tartálya és belóg a kabinba. Lehet, hogy a Moszkvics lenne az ideális?-azt nem ismerem. Én a tartály fölé kis lemez dobozt csavaroztam a padlóra, hogy rá ne tapossak. Ha van régi, alacsony tartályod, akkor ki lehet cserélni. Nálam az volt a baj, hogy a régi tartályok elrepedtek. Kuplung munkahengernek is jó az UAZ, csak azt hiszem kicsit hosszabb, erre már nem emlékszek. Én több munkahengert sikeresen megjavítottam, finom csiszolás után UAZ javítókészlet és kész. Nagyon lényeges, hogy a nyelestengely féket csináld meg, és jól állítsd be, ha ez jól működik teljes motorfordulat mellett is zaj nélkül tudsz váltani! Csak annyira szabad ráállítani, hogy ezt mindig csak a rugó húzza, különben leszakad, ez nagyon kényes pontja. Persze a kuplungnak rendesen ki kell emelni! Ha elszakad a fékszalag nem érdemes hegesztgetni, a régi alapján sima vaslemezből kell újat hajlítani. Hajlékony ferrodolt meg bizonyára tudsz szerezni.
A kézifék, meg nagyon jó dolog és hatásos is, csak rendbe kell rakni! Úgy állítsd be az alsó csavarral, hogy kiengedett helyzetben ne érjen a tárcsának. Ha olajos, a szimmeringet könnyű kicserélni. A kabin alatt meg forogjanak a bowden vezető görgők!
Az ürítő körmös kapcsolója, ha elkopik könnyen felhegeszthető és köszörüléssel a megfelelő profil kialakítható. Itt vigyázz, hogy alá ne köszörülj a körmöknek mert nem fog szétoldani, tehát azoknak szigorúan 90°-nak kell lenni.
Elvileg, párban lévő menetvariátor szíjakat kellene használni, de gyakorlatilag egyedi csere is jó. Csak arra ügyelj, hogy nézd meg mindkét végállásban, hogy túlságosan ne feszüljön! A menetvariátor zsírzásakor arra ügyelj, hogy nehogy zsír kerüljön a tárcsára, csak az agy részen legyen nagyon halványan, különben a centrifugális erő kicsapja a tárcsára!
Ha kukoricát is aratsz vele, akkor előverőt kell cserélni, dobot befedni, dobvariátor tárcsákat felcserélni. Van aki a felső rostát is kicseréli, én az eredeti zsalust használom. A szalmarázó ládák elejét feltétlen le kell takarni, mert a kukorica csutkája szétveri, én E kombájn takarólemezeit szabtam rá. Mindenképpen célszerű a szelelő ventilátor alá olyan erős pajzsot csinálni, ami őszi elsüllyedéskor szinte a kombájn súlyát is elbírja! A gyári, vékony burkolatot még a kukorica szár is szétszedi idővel!
Moszkvics olajhőmérséklet távadó jó hozzá!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, bár elég sok közös élményünk volt már :-)
1ik veterán börzén hallottam, Szarvason vagy környékén hozzá lehet jutni Moszkvics alkatrészekhez. Nekem is kell majd néhány főfékhenger és egyebek, mert volna hová beépíteni...
A motollavariátor müxik, legalábbis egyenlőre, több ízben kipróbáltuk (kb 10-szer nyit-zár oda-vissza). Az ürítőcsiga körmös kapcsolója szemre rendben van, különösebb kopást nem fedeztem fel rajta, "ürítettünk is", de csak egy madárfészek hagyta el a csigát. A kaszamozgatót az előző tulaj minden ürítésnél olajjal locsolta, és ezt javasolta nekünk is.
Közben vadásztam moszkító kuplung felsőt...
Nagyon olyannak találom, így ránézésre, és az ára sem ijesztő.
Az említetten kívül problémás lehet még a motollavariátor, az ürítőcsiga kapcsolója és a kaszarángató amit 10-15 ürítésenként érdemes zsírozni (minőségi zsírral).
Várom a képeket, hátha eszembe, akarom mondani, fejembe jut még valami.
Mivel három éve még üzemszerűen aratott, és úgy állt le így gondoltuk folytathatja az aratást :). Hirtelen az asztal maghajtó szíjat látjuk cserésnek, bár így terheletlenül hajt, meg nem fordul át, de elég rongyos és a szezont (40-60 Ha) szerintem nem bírná ki.
A fékre visszatérve az előző tulaj is emlegette, hogy lada, vagy uaz karmantyúk jók bele, a gond csak az, hogy maga a két henger is hiányzik. Jelenleg mechanikusan rá van kötve a váltón valami fékszalagra, ami talán csak a kézifék lenne normál esetben, de nagyon gyenge fékhatást produkál, persze lehet csak azért, elég szutykos ott minden. Mindenesetre én nyugodtabb lennék ha helyretudnánk állítani az eredeti üzemi fékrendszert. Ez a moszkvics jó hír, mert lehet helyben beszerezhető, aztán persze kérdés milyen állapotnak örvendenek az alsó munkahengerek.
Köszönöm az információkat! Cserébe majd hozok néhány képet :))
Ha jól vélekszök, akkor a 408-é volt pon olyan, mert 3 volt 1más mellé fölfogatva. Még az idei aratásban akartok vele dolgozni ? Csőtörő is van hozzá ?