Ki gondolta volna, hogy épp az az alkalom fertőz meg, amikor pont kétpofára zabálom a szarosszendvicset, és offoadozás meg triálozás helyett könyékig vájkálok a szanaszét tört olajos vasdarabokban. :-D
Mondjuk az igaz, hogy emlékezetes nap volt, mindenkinek. Végülis azt a siratót, ami után legyilkoltam a vasat, csak Veress Gabi Jeepje, a Samu, meg én másztuk meg, senki másnak nem sikerült. :)
L200-ról cseréltem,DII-re,volt már mikor berágatott,de eddig még nem bántam meg!
3600 km Erdélyben,volt minden :) több Horvátországi út,sok eső és terep! sose hagyott még cserben,mondjuk költök is rá eleget :) most kicsit erősebb rugókkal gátlókkal szerelem fel,mert az első rugózás szerintem gyárilag is kaka :(
ÉN SAJÁT MAGAMAT SEM TUDOM MEGGYŐZNI,NEM HOGY MÁS ENGEM?!!!:o)
Nekem az enyém a szívem csücske.Másé lehet jobb,szebb,újabb-régibb.Megnézem azokat is DE nekem ez áll az udvaromban,és innen már nem is mehet máshová amíg el nem rohad.
Ja, én mostanában azt mantrázgatom, hogy ... nem kell nekem V8 Classic Range, nem kell ... meghogy ... nem kell nekem SeriaIII, igazából nem kell... egyelőre elég hatékony vagyok, de még csak pár hónapja csinálom :)))
Csatlakozom az előző két kollégához. Szerintem mindenkinek a sajátja a legjobb, legszebb. Nem hiába vette azt. Mert beleszeretett . És bárki is akarta/akarja meggyőzni - szerintem -, nem sok sikerrel fog járni. Én is szívok néha-néha az enyémmel (DII), de ebben fognak eltemetni...:) Az a lényeg, hogy szép, zőőőőd emblémája legyen a hűtőrácson!
"kell venni Tucsont,tiguant,meg mindenfélét,mert az jól mutat :)" JÓL MUTAT? A disco az mutat jól, mindegy hogy 1,2 vagy3 sárosan és tisztán is, na és a defi meg a range is még :)))))
A barátomnak a régebbi van,nekem az újabb,mindeggyiket állandóan szerelni kell,kb ugyanannyit :)
az ár érték arány képlékeny,mert amikor az új volt,az volt drága,most ez is drága a 3-ast hagyjuk :)
miért is lett Discovery?
kellett egy "komfortosabb" Defi,ami a családosoknak is jó,lehet vele haladni terepen is,aszfalton is!
ez lett a "Discófeeleing" nem?
a Disco II is erről szól,csak kicsit gyorsabb a pályán,kicsit szarabb terepen,kicsit bonyolultabb szerelni,de azért még Land Rover,és én piszkosul szeretem az összes nyűgjével-bajával együtt.
kb ennyi! :)
kell venni Tucsont,tiguant,meg mindenfélét,mert az jól mutat :)
Legutóbb rendeltem egy ismerősnek új komplett Delphi porlasztókat TD5-höz (5db) kintről, és 755 GBP volt (most kb 255'000 Huf) postával. (nem feújított, hanem vadi új)
Az szerintem nem vészes, és megint elmegy vagy 200 ezret.
Ok, nem 300tdi porlasztó árak, de még éppen elfogadható
beteg: '96 P38 4.6 HSE tünet: felező eltűnt, a motor nem nyomja át terepfokozatba a sebváltót, mikor a kart átkapcsolom, a sebváltó melletti fények sem kezdenek el villogni, mint ahogy átkapcsoláskor kellene. A sebvátló marad normál fokozatban.
Amit tudunk: az elektromotor működik (van egy vontató mód bizti amit ha beraksz, üresbe teszi a teljes váltót - ez ilyenkor mozgatja a motort, úgyhogy jó tesztnek) a csatlakozó csatlakozik, jel van.
Ha a H-kapun átteszem alacsony fokozatba, csak a P pozíciónál kezd el villogni a fogaskerekes ikon a műszerfalon, de akkor is azzal a szöveggel kiegészítve, hogy select neutral.
Ki látott már ilyet? Minden segítségért előre is köszi!
Törökországban pár hete nagyon sok Defit láttam. Kappadókiában komplett "5-6 autós flották" vannak, amikkel 80-10 főt ballonkosarakat (remélem, így hívják) meg ballonokat cipelnek reggelente (turista reptetés). Toyota LC, valami Dodge (?) teherautó féle, meg Defi a három gyakori típus erre.
Ez szerintem eléggé tulaj függő, illetve az autó előző tulajának is függvénye. Én pl az első tulajtól vettem a gépet, akinek volt pénz, de szerintem műszaki érdeklődése talán kevéssbé. Vitte ő rendszeresen a szervízbe, mert van szervízkönyv, dehát szokás szerint átbaszták azért ezzel azzal. És nekem is megvolt a vétel utáni átnézni aztán gatyába rázni dolog. Persze fontossági és anyagilag is megengedhetőségi sorrendben. Szóval ha szerencsés a vétel, mert odafigyelő volt az előző gazda és te is foglalkozol vele akkor vélhetően mindegy hogy melyik.
Viszont van rá ellen példám is. A nemzeti parknál nálunk van 300td-s defi és td5-ös is. A szerencsétlen 300td-knek, már lóg a belük és szégyen ahogy kinéznek, de még mindig teszik a dolgukat. Igaz az egyik kapott már egy bontott motort, mert valamelyik barom nem tartotta fontosnak hogy néha megnézze van e benne olaj. Egyszerűen elszomorító, hogy tesznek tönkre emberek autókat, hozzá nem értéssel és oda nem figyeléssel, mindezt állami pénzből. A td5 defi addig amig egy esetleg két ember hajtotta, még bírta, de mikor közautó lett egy darabig még ment aztán azóta többet látom állni mint menni és ha megy is szerencsétlenből elég csúf hangok jönnek elő. De mostanában inkább áll, mert drága bele a cucc ami kell. És a gondok leginkább motorikusak, ennyit bírt szerencsétlen gondoskodás hiányában. És ez azért hamarabb jött el mint a régebbi tipus esetében.
Ja és persze mikor szóba kerül és tudatosul valakiben hogy az én discom hány éves és mennyit futott, mindig az a reakció, hogy azt hittem sokkal fiatalabb. És hát erre szoktam megjegyezni, hogy ez tudod saját és figyelek rá, míg ti a cégest vastagon leszarjátok, nektek lovas kocsi való, bár azt is tönkre tennétek.
Amúgy én is Fejes úrhoz hasonlóan nem szeretem a nagyon elektromos dolgokat, az egyszerűbb dolgok híve vagyok. Illetve látok egy olyan tendenciát, már jó ideje az autó gyártásban, hogy ami túl tartósra sikerült azt a következőnél muszály felváltani valami szarabbra. Mondjuk konkrét példaként, nem értem miért volt jó az egyes disco zárt ökölfejes első hídját felváltani a disco 2-nél egy nyitott gumiharangos megoldásra. gondolom mert a harang hamarabb kiszakad aztán máris lehet venni az új csuklót is. Persze lehet nincs igazam, csak nekem így tűnik és persze biztos van rá valami ideológia, hogy menetteljesítmény vagy f....m tudja mi miatt:)))))
Úgyhogy amíg nem lesz pénzem arra, hogy fenntarthassak egy drága elektromos dolgokkal telerakott autót, addig inkább idősebb és egyszerűbb saját magam által is szerelhető gépekben gondolkodok.
Az van, hogy így az öregedéssel (még nem vagyok egész 40, hö :) lassanként enyhül a stílusom, de még így is hajlamos vagyok mózesi határozottságú kijelentéseket tenni. Ez megtévesztő, mert sosem gondolom azt, hogy nálam volna valami igazság, hanem saját (vagy annak hitt) véleményt állítok túl határozottan. Másként fogalmazva: gyakran tévedek, de ritkán vagyok bizonytalan :)
Érdekes, mennyit változik apró tényektől az ember gondolkodása. Az elmúlt 9 hónapból 8-ban egyetlen autóként használtam a LandRovert, ennek megfelelően csomó dologgal küszködtem benne, olyanokkal is, amiért más hülyének nézett, de nekem fontos volt (pl. utólagos zajszigetelés). Aztán mégis úgy alakult, hogy lábra állítottam a tavaly decemberben összetört VW Caddyt, így a Disco második, fogalmazzunk szebben, szabadidő autó lett. Három hétig nem mentem vele egyáltalán, most hétvégén vettem elő újra. És meglepetésemre egész másként látom most - pölö innen nézve már nem tűnik fontosnak a hangszigetelés (nem megyek vele minden nap).
Ha valami oknál fogva most v. a közeljövőben kéne vennem (mert ugye az ilyesmit azt nem akarja az ember, hanem KELL :)) ) Discoveryt, lehet, hogy komolyan elgondolkodnék a kettesen.
De remélem, hogy jó ideig nem kell vennem Discoveryt, (esetleg Ranget vagy Sériát :)))) ez csak vicc volt, épp elég ennyi autó.