A gyertyacsere kész, a befúvó fedelét is le kellett venni, legalábbis jobban kiadta, nem akartam feszegetni csak az oldalát, amibe az elektronika van öntve. Szerencsére ez egy gondozott szerkezet volt, nem volt gond egy csavarral sem, most is kaptak a menetre egy pici zsírt. Délután főpróba....
Köszi a tanácsokat, tényleg gh001 volt, miután láttam, nekem is rémlett, hogy valahol láttam már, ez a belevaló, most viszont sehol sem találtam ugyanazt a linket.
Nos ez is csak gyertyacserére jött! Aztán lett még egy két dolog belőle :D Igen ha már a csavarokról van szó, a belinkelt videón megtestesül a mai szerelő minden precizitása, sajnos amit nem győzök tapasztalni, mert tényleg valahogy az iskolai tanmenetből manapság mintha kimaradna az újra szétszedhetőség fogalma. "szétjött? na végre visszarakom ugyanúgy, hátha tovább rohad és nem nekem kell újra megbontani" Én ha nem is az ügyfél, de inkább a magam szívatása elkerülése érdekében azért egy kis berágódásgátlót mindenképpen teszek a csavarokra, ha már óhajtott szétjönni. Tény rosszul emlékeztem a fedelet nem kell levenni de azért ha már ennyit rááldoznak érdemes benézni oda is meglepik elkerülése végett, lásd a képek.
Azért az a fedél alá benézés érdekes lesz! Most volt nálam egy ilyen (D5WZ) egy Vito-ból háát had ne mondjam. Ideális esetben is az izzító cseréjéhez Befúvó turbinafedél le (4 csavar), elektronika le(szintén 4 csavar) majd így már talán hozzáférsz, de lehet hogy a szívótér közdarabját is ki kell venni! Jelzem ha a kályha kívül van, ne spórolj a csavarlazítóval, ritkán jön ki mind a 8 csavar szakadás nélkül!
Van egy 2003-as Seat Alhambrám, az alján pedig egy eberspacher hydronic d5w z kiegészítő fűtés. Olajcsere lesz, csak benéznék a fedél alá, a kérdés, ha ekkor szeretnék egy izzítógyertyát is cserélni benne, a beru gh408 jó lesz bele?
Év közben az autóba (Renault Scenic II. 2004) akkumulátort, az Eberspr. állófűtés TP5 távirányítójába pedig elemet cseréltünk. Az állófűtést nem használtuk hónapokon keresztül. A tél beálltával szerettem volna az állófűtést bekapcsolni a TP5-ös távirányító segítségével, de az az alábbi hibát írta ki.
no co -- talán -- nincs kommunikáció
Majd pár másodperc múlva ki is kapcsolt
A használati utasítás szerint valami beárnyékolhatja a vételt, ezt kétlem, mert közvetlenül az autó mellett próbáltam a vezérlést!
Adódhat-e a probléma az akku és az elem cseréjéből? Ha igen akkor hogyan orvosolható a probléma?
nem tudsz állitani semmit sem......és ez nem webasto diag kérdése.
a helyén diagolható ha alá fekszel.....
az a tapasztalatom h két autómárkát leszámitva nem lehet érdemben autón keresztül diagolni a kályhát.még a hibaüzenetek is falsok szoktak lenni szinte mindig.
vidd el egy hozzáértőhöz és könnyebb lesz az életed. :)
Van is par verziom a diag progibol, de meg nem sikerult racsatlakoznom, ezert is kerdezoskodok tovabb.
1. Tehat, a kikapcsolasi homersekletet akkor a Webasto diagbol kell / lehet allitani csak, nem pedig VCDS-bol ?
2. Igy felszerelve a W-diaggal le lehet kerdezni ?
3. A VCDS kabelen keresztul le lehet diagolni ?
4. Ami meg a legrosszabb, a laptopomon Win 10, 64x, van es nem sikerult meg a port nyitas, vagyis a diag progi nem ismer / talal egy portot sem ? dobjatok meg egy jo link-el !
Egy VW T5, 7H tipus, 2003-as, Termo Top C seged kalyha.
Van lehetoseg VCDS alatt allitani a kalyha felso homerseklet hataran.
Mas szoval lehet allitani az auton hogy a kalyha kikapcsoljon mar 60 Cfokon ? Szerintem az boven eleg lenne, meg a fogyasztas szempontjabol is.
Most nem tudom mennyire van beallitva es hol meri ezt a homersekletet (motorba, kalyhaba ?) mert a kalyha nem igen akar megallni meg akkor sem amikor a muszerfal mar 90 Cfokot mutat es meg a futtes sem megy.
ThermoTopT-hez speciel kell. Es mas kazanhoz is kene, mivel a gyari aktivszen-szuro helyere fel csak el a kazan, ergo azt at kell csovezni elotte mashova.
Az en automon a gyari cso az kb. 2x15 centis (a tobbi fem), az kicsit sovany bekotni az allofutes kazant. Vennek en gyarit, de a formacsoveket nem adjak meterre.
Hatarozottan remlik, hogy volt szo par eve itt normalis benzincsovekrol (8mm-re gondolok), szoval ha valakinek van normalis forrasa, ne tartsa magaban. (gufero, semperit es gates temakat probaltam, nem vagyok hasraesve egyiktol sem, a gyari csoveim siman birnak 10 ev felett, ezek jo esetben 4-5 evet...)
Ugyanott kell legyen, ahol az Mk1-esnek is van, a tank előtt a váznyúlványra csavarozva. A Galaxy gyári állófűtés esetén is külső üzapumpás, a kiegészítős ugyanúgy.
Ertem...de a 2004 es fordrol amirol levettem azon nem volt külon üze.pumpa . Egybol be volt kötve a tartalyba es a fütesbe.. 3 szor atneztem a vekony üz .csövet .. nem értem akkor hol van .
ezek analógok.....viszont kieg kályhák.az óra az hármas lábra kapcsolva inditja a kályhát.viszont a keringető utánfutását meg kell oldani,mert megforralod 3-4-5x és kuka a panel.
Ma nekifutottam mégegyszer és rá tudtam venni az egyik céget,aki tegnap elhajtott a diaggal,hogy hétfőn próbapadra teszik a kályhát,az,hogy boldogulnak-e vala az majd akkor kiderül.Ha nem akkor eljuttatom neked valahogy.
arra figyelj h a stekkerben mind a 4 vezeték benne legyen........mert ha a 1530as csatijátval adják a 1533as órát akkor abban nem lesz meg a w bus kanóca.....
hello. mennyire nagy meló kidiagolni egy eberspacher kályhát?és egyálltalán mi kell hozzá, vagy mennyiért csinálnak ilyet modjuk pesten vagy környékén?
Sajnos nem látom át a problémát,nekem riasztós és klímás szakmám van,nem áll távol az interfészes programozás,minden riasztó típusnak megvan a maga progija,több mint 20 éve csinálom,gondolom itt is így van.Én sem értem,hogy miért ilyen kretének ! Most vegyek egy Webasto diagot egy kályháért,mert ha lenne nem lenne gond...
Holnap felhívhatlak,hogy hogyaan is kellene ezt lebonyolítani ? Köszönöm !
megcsókolhatná az ilyen ember a seggemet,de komolyan!!!
mi a fasznak tartanak kreténeket a szerízekben?
hozd el a kályhát és lediagolom.....a mazda kályha egyes lábon w bussal diagol.....sem autó sem ürhajó nem kell hozzá.......csak egy rendes webo progi......és nem csak elvileg.
azt megsúgom h autón keresztül mazda kályhát soha nem fognak rendesen diagolni.
Voltam két helyen is ahol elvileg van Webasto diagnosztika, ( szakszervíz )mindkét helyen azt a választ kaptam,hogy csak akkor tudják diagra tenni,ha benne van az autóban a kályha.És magát a kályhát azért nem ,mert nincs rajta diag csatlakozó,amire rá tudnák tenni a Webasto kábelt ezért kell az autó,hogy annak a diagnosztikai csatlakozóján keresztül tudnák diagolni.Akkor hogy van ez,mostmár nem értem ? Te tudod a kályhát magában is diagolni,Debrecenben meg nem tudják,vagy nem akarják ? Műszaki ember vagyok én is,csak nem pont ezzel foglalkozom,mindent képes vagyok megérteni ha van logikus magyarázat.Mondjuk a Sprinterembe lehet,hogy befért volna a Mazda6-os is,de azért nem vihetem magammal mindíg az autót amiből kiszedték a kályhát,ha baja lesz !
több dolog is ellene szól.....egyrészt kigkályhaként a webasto sem szokta sokáig húzni másrészt meg mazda panel van rajta amik korán halnak sajnos.ettől még lehet h mükszik.....rakjátok diagra és egyből kiderül.
Németországból hozták be az autót, ott rakták bele. Fűti a vizet rendesen, azzal nincs semmi gond. A fogyasztására lennék még kíváncsi, bár gondolom ezt nem olyan egyszerű megnézni.
Van egy mazda 6-ból származó 2004-es Thermo Top Z/C D kiegészítő kályhám ,amin jelenleg van egy üzemanyag szivattyú és más semmi.Szeretném elindítani,mivel diagolni nem tudom,és nem is tudom kihez vihetném helyileg.Egyelőre az lenne a fontos,hogy elindul-e és érdemes-e vele tovább foglalkozni ? A vízrákötést és az üzemanyagot ideiglenesbe asztalon megoldom,csak nem akarom kinyírni az elektronikáját,ezért nem akarok kísérletezni a vezetékek találgatásával.Jelenleg 5 vezeték lóg ki a vezetékkötegéből : 2 db vastag piros, 1 db vastag fekete,1 db vékony piros,1 db vékony fekete,ezek bemennek a kályha stekkereibe és az üzemanyag pumpa is be van kötve az egyik stekkerbe.Ha sikerül elindítani és jónak tűnik,akkor egy régebbi Sprinterbe szeretném beletenni és állófűtésként használni a motor megmelegítésére,az utastér melegítés az nem fontos számomra.
Most vásároltam egy Skoda Octavia I típusú autót amibe utólag állófűtést építettek. Minden működik szépen, csak ami hiányolok hogy az utastérbe nem szállít levegőt. Létezik, hogy nem tud ilyen funkciót? Olvastam hogy a ventillátort kellene még bekapcsolnia.
Azt hogy sajnos semmire sem reagál a programórával pedig úgy kötöttem mindent mint ahogy a gyári kapcsolási rajzán van! Nem tudom fogalmam sincs! Mind a három mercedesből van csak ennyit tudok ja és abban nem volt programóra! Ilyenkor mi a teendő? Belehet ezt valahogy üzemelni azért úgy hogy müködjön?
egyrészt nem értem mit gondolsz kommunikáción.az említett óra a legbutább......csak kapcsolni tudja a kályhát,sőt van olyan belőle ami egy programidőt tud és az is csak 30 perc.
nem lehet h can busos kályhákat sikerült szerezned?
Üdv mindenkinek! Van 3 db Webasto Thermo Top Z/C-D kályhám üzemanyag és vízpumpával együtt! Vettem hozzá egy vadonatúj Webasto 1530-as programórát de sajnos nem akar kommunikálni egyikkel sem! Mi lehet a probléma? Valakinek nagyon megköszönném ha leírná hogy mit hogyan és hova is kell kötni mind a kályha stekkerén és mind a programóráén! Továbbá még azt is nagyon megköszönném ha azt a bekötést is leírná valaki amihez nem kell programóra csak egy sima kapcsoló amivel indul azonnal!
3 hónapja van nálam egy 2005-ös Galaxy AUY. Most jutottam oda, h a fűtést rendbe kéne hozni.
Nem került még le róla a kályha, de a hibakódját nem sikerült kiolvasni, mert nem kommunikál. Állítólag elektronika probléma. A táp stb kimegy az a csati nincs berohadva. Keringető szivattyú működik. A vilamosági szerelő szerint lehet javítani. Igaz ez?
Felújítani kb 40e-ért. De ha a ventilátor is rossz akkor sokkal több (70-80e).
Reális árak ezek? Ill. miket szoktak vagy illik cserélni ilyenkor?
Nem járnák jobban ha vennék egy bevizsgált másikat?
két dolog......egyik g mennyi vizet és milyen motorban kellene melegíteni?mert egy 1,0 suzukit felfűt az öt kwos kályha 10 perc alatt egész jól,de mondjuk az ifámat egy óra alatt 60 fokig tolja csak fel.
másik.....lehet jó fűtést venni tízezerért is meg lehet szart venni 150ért.......mindkettőre volt példa.diag nélkül nem érdemes használtat venni.
Akkor kb 6 perc alatt mar tud futeni. Hasznalt állófutest 50 es 70ezer kozott lehet venni? Pl webasto thermo top c Az ilyen aruak nagyon szet vannak utve? Vagy egybol felujitas kell neki?
Sziasztok van nekem egy2001-es vw passatom raktunk bele egy top c-t egy t91-el tokéletesen müködik csak a digitklimát nem tudjuk vezérelni vele ehez kéne segitseg bekötés vagy kapcsolási rajz
Baszus dehogy nem érzem. Csak ugye írtad hogy 1-3, és 3-5. ac van. Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik van a kettő közül a 3 kw-os kályhán. Értelem szerű, hogy a számjegy a teljesítményt jelöli
Üdv. Hozzám került egy eberspacher fűtés, ami a képen látszik. Címke nincs rajta, így csak annyit tudom róla, hogy diesel. Az üzemanyag pumpa nincs benne, a vezeték ki van vezetve neki az oldalán. Kérdésem az lenne, hogy a d4wsc kisebb mint a d5wsc? Nekem 5-ös van, de ez attól rövidebb, tömzsibb. Másik kérdés hogy a d3wz üzemanyag pumpálja ki tudja ezt szolgálni?
Szétszedni most nem volt időm, hogy megnézzem a vezérlő típusát.
Tudom hogy kókány meg tákolt, de 6000 -be került, ennyit csak maga az óra is megér.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, van az autómban egy benzines Thermo Top E, ami mostanában olyat csinál, hogy bekapcsolás után látszólag beindul (légszívás megy, vízforgatás megy, üzemanyagpumpa kattog), aztán kisvártatva megáll. A panelen kikapcs-bekapcs után újraindul, újra bekapcsol minden, a második vagy a harmadik ilyen után eljut odáig, hogy már elég meleg a víz és elkezdi fújni az utastérbe a levegőt, de utána még egyszer meg szokott állni viszonylag hamar, majd a következő indításkor már nem áll le, megy ameddig le nem lövöm és teszi rendesen a dolgát. Lehet valami tipikus oka ennek a viselkedésnek? Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony akkufeszültséget érzékel, de próbaképpen csutkára töltöttem az akkut és a töltőt (4A) is rajta hagytam az eksön alatt - ugyanez.
Na itt Békéscsaba környékén pont a megfelelő emberrel van baj. Nem találok :( Neked van valami ajánlatod készülékre? Toyota Hiaceba kellene, 2002-es, D4D.
Pont időben :) már egy ideje használt fűtéseket nézegetek, de nem merek belevágni. Pont a héten kezdtem el a V felé hajlani, mert ugye nem olyan öreg, csak nem lehet rossz. Ezek szerint pedig de.
Nos a kérdésem azért volt, mert mint írtam én a nagytesókkal foglalkozom, ezekkel a kicsikkel nincs nagy tapasztalatom. De ha olvastad az első hozzászólást már ott is felsoroltam az általam preferált típusokat, csak szeretem tőlem tapasztaltabb emberek véleményét kikérni a témában. Azt beláthatod, hogy akármennyire is jó és strapabíró egy Webasto D3W 300-as monstrumot mégsem tehetek a kocsiba :D nagyobb mint az egész motor benne :D. De az vitathatatlanul egy baromi jó gép. A top V nekem is tetszik, csak nem tudom van-e belőle nem CAN buszos analóg kivitel. Valamint nem kívánok a dologra százezreket költeni.
Ahol dolgozom van elég sok Sirocco Webasto meg Eber. Magasan a legmeghibásodóbb gyártmányok az eberek a tapasztalatom szerint! Ja és ráadásul elég szerelhetetlenek minden összerohad rajtuk a műanyag részek törnek, sajnos a kefementes motorokat hírből sem ismerik a kefe alig cserélhető bennük indulni meg elég rapszódikusan indulnak még új gyertyával is. Soroljam még? Ezekkel a pici kályhákkal nem sok tapasztalatom van. Nekem a régi nagyokat kell javítanom (túrista buszok) és azokból a webasto és a sirocco elég verhetetlen és könnyen javítható még a 30-40 éves példányok is. Szóval kérdésedre a válasz: nagyon is sokat szívtam már eme nevezetes márkával.
Segítséget szeretnék kérni. Mercedes w163-ba szereltem be magamnak egy Webasto Thermo Top C kályhát. Hogyan tudom a klímapanelt feléleszteni a kályháról? 2003-as modell REST gombbal. Úgy olvastam itt-ott, hogy valahol kell adni neki 12v-ot vagy testet, de konkrétumot nem találok. Előre is köszönöm a segítséget!
A sharanban a digitális órán van az állófűtéskapcsolója, amin van 4 gomb, nekem nincs rajta csak 2 gomb amivel az időt tudom állítani, a kályhát nem. Ez a gondom és a kályhától jövő kábelt se látok ott az óra mögött. a kérdés, hogy ez kiváltható e egy kis mikrokapcsolóval? Ilyennek kéne lennie.
A kályhának a problémáját az megoldom, ha van baja. Az elektromos rendszer kiépítésének a lehetőségére lennék kíváncsi, hogy tud e úgy működni, hogy nincs benne a vezérlő egység. Hogy direktbe adnék neki áramot a működéshez. (A keringetőnek, és az izzítónak, amit majd kicserélek).
Olyan problémám van, hogy nem tudom működtetni az állófűtést. Nincsen csak 2 gomb a digit órán, de a kályha az ottvan a kocsi alatt, kiszedtem a digit órát és + kábeleket se látok se stekkert, hogy rádugjak másik órát. Lehetőségek? Valahol máshol lenne a vezérlője? Nem utólag lett beletéve a kályha az biztos, kivan építve gyárilag a rendszere teljesen, csak a vezérlő hiányzik.
Olyan problémám van, hogy nem tudom működtetni az állófűtést. Nincsen csak 2 gomb a digit órán, de a kályha az ottvan a kocsi alatt, kiszedtem a digit órát és + kábeleket se látok se stekkert, hogy rádugjak másik órát. Lehetőségek? Valahol máshol lenne a vezérlője? Nem utólag lett beletéve a kályha az biztos, kivan építve gyárilag a rendszere teljesen.
Állófűtést szeretnék beszerelni az autómba (1996 Audi A4 1.9TDI kombi). Jelenleg a 3 izzítógyertyás segédfűtés van benne de az nem sok mindent tud. Milyen kályhát lenne célszerű beletenni? Én a Webasto Thermo top T vagy a Thermo top Z/C-D vel szemezgetek. Illetve hol lehetne ezeket értelmes áron bontva megkapni?
Egy eberspacher oraval diagoltuk amelyik tudja ezt es az f 20 adta ami a izzogyertya . Meg nem mükodott jo a keringteto szivatyu mert szénkefés lett akkor adta az f 14 et de a szivatyut megcsinaltuk
Eberspächer 5 kw benzines kályhám elkezdett bufogni, leáll, kihagyogat, büdös a kipufogó gáz nem tökéletes az égés miatt a sprinterben. Mennyiben fáj kb a javítása vagy inkább egy másik kályha?
Sziasztok! Valaki meg tudja nekem írni hogy milyen elem kell a telestart t100 távjába? Kivettem a régit hogy elviszem magammal,de aztán valahova leraktam és most nem találom.:-) Köszönöm előre is!
Üdv. Beszelgettem szerelökkel es az egyik azt mondta hogy lehet a vezerlö szarakodik azert duzzadt meg a beru gyertyam lehetseges ez? Mikot lemertük 7,5 volt megy a gyertyahoz es 30 masodperc volt az izzitas szerinted jo az erték?
Vagyis, lehetséges hogy eredetileg volt taviranyitoja, ami nem meg jutott el hozzam. Ez hibakod esetleg arra utal hogy van valahol az autoba egy RF vevo resz ami a webastoval kommunikal. Lehetséges hogy csak egy megfelelő távirányító szükséges és telyes lessz az allofutes ?
02251 - Heater Unit Locked 000 - - 02245 - Connection; RF Remote Control 004 - No Signal/Communication
Az a masodik kod - RF Remote ..., az mi akar lenni ? Mi az ?
2 - a masodik kerdesem pedig, habar nem ide tartozik, egy telyes leolvasast probaltam vegezni, volna valaki hogy kiertekelje ? en nem sokat ertek hozza, meg.
Hali.. na szoval D3 WZ van most a 96 0s galaxyn amin szarakodik az izzogyertya a beru .. beletettunk egy veyerlo orat a gyari sharanbol ami ora is egyben meg a futes inditasa is es egy keringteto szivatyut . a kerdes az hogy da egy 2004 fordrol felteszek egy D5WZ akkor csak oszedugom a csatlakozot es elmeletileg mukodik???
Talán valaki tudja: Alhambra, 2000, AUY. Hydronic d5w s-set tudnám helyettesíteni Hydronic II d5s f-fel? Ezt konkrétan újabb Audikban használják. A komplett kályhát cserélném, ha lehet.
Át lehet, de az üzapumpát is át kell tenni és kell neki keringetőszivattyú is. Viszont nem tudod diagolni az Mk1-ben, így ha letilt nem lehet feloldani a tiltást.
magának a kályhának fizikálisan nem lesz baja viszont az 5ös lábról lekötném a kieg vezetéket......le tudja fagyasztani a szoftvert és volt már olyan ami magához sem tért....ezek ugye nem 4 magos procikkal vannak felvértezve....
venni fogok en is egy ilyen izzitot , valakitol mar halottam errol az gyertyarol azt mondtak meg a 8 evet is kibirja talan . Azt hiszem en is e parti leszek ... mert a mostani Beru az mar nem nemet szerintem rendesen belenyultak .. te menyiert vetted? koszi a segitseget ...!!!
Piszok drága, de egyben jó is. ( illetve, ha összeadom, hogy 2 X kell levenni a kályhát, és szét, majd összeborítani, légteleníteni, szarakodni vele, akkor már sokkal olcsóbb a kerámia, mint a Beru.
Nekemis lenne egy kérdésem. A D5Z-F kályhának is ugyanaz a csatlakozó kiosztása, mint a hydronic 1 eseknek? Tehát el lehet indítani egy régi kábelkötegre dugva? Nem találok pdf-et most hirtelen. Az 1-esekhez meg tele a net pdf-el..
2004 es ford galaxybol at lehet e tenni a kalyhat a 96 os ba? mert ha az enyem nem jon helyre akkor kicserelem inkabb.. nem tudom mi lehet vele ket evel ezelott hasznalt gyertyat kapott es 2 evig birta most meg az ujjal par napot
lehet nem 7 masodperc volt hanem tobb kicsivel , de nem kap tul sok feszultseget gyari sharan vezerlo van rakotve , csak tegnap reggel jarattam a futest 2 orat a motoral egyutt es mukodott mint a zsebora es ma mar nem is inditsa magat a futes program. vegyem ki a gyertyat es merjem le? vagy keresek valakit aki lediagnosztikaza? eberspakher oraval is le lehet?
De a 7 másodperc már eleve nem jó érték, mert a dízel 2 percig izzít.A benzines valamivel kevesebb ideig, de az is több 1 percnél. Szóval eleve nem jól néztétek.
Én berut vettem pár éve, nincs vele gond. Lehet, hogy hamisítják ezt is..
Állítólag van valamilyen kerámia gyertya, de még senki nem linkelte be, miről is van szó...
Mi a kályha típusa pontosan? Gondolom, eberspacher. Az biztos, hogy nem 7 másodperc az izzítás. 3 nap alatt nem nagyon tud tönkremenni, hacsak nem véletleül rajta marad a fesz.
Sziasztok . ford galaxyba 96 os allofutesbe csereltunk izzogyergyat beru GH 001 es 3 napig ment ma reggelre semmi a gyertya vege megdagadt mi lehet az oka ennek ? lemertunk mindent 7.5 voltot kap a futes az izzitas kb 7 masodperc .. tud valaki valami okosat mondani??? koszi
gibbonpitti, elsősorban tőled kérdezném, hogy peug 807 2004-e kiegfűtésnél, TTC ami analóg ugye az én esetemben. A kályhának lehet-e baja, ha járó motornál, amikor megy a kályha is ráadom a kályha 1-es lábára a +ot? Az árthat a kályhának? Illetve fordított esetben, ha külön megy a kályha állófűtésként és közben beindítom a kocsit.
Hello van egy t4 esem es van egy problemam a gyari allofutesel a szerviz aszt mondta hogy zarlatos tud valaki egy olyan helyet ahol megtudjak csinalni vagy esetleg valakinek bontot alkatreszbol nem i maradt fent. megy egy legkodi cso.
Eberspacher D5w S hydronic, mini clock órával. Ez vanbeépítve az autóba. Szeretnék egy egyszerű távirànyítót vagx gsm egységet beépíttetni. Mik jöhetnek szóba?
Neztem a kalyha kapcsolasi rajzat. Kell neki a can w meg a can h talan a computertol h ne alljon le a kalyha. Mert programmal beindul de leall. Egyebkent standheizumg.
Egy pár hozzászólással kapcsolatba írtam egy dolgot. Kérdésem lenne, hogy nem-e tudnál segíteni akár csak tanáccsal vagy ránézni az autómra, hogy megoldható-e amit szeretnék.
de a gogli nem barátod.......ha szerencséd van akkor w bussal indul a kályhád és ha megint mákod van akkor nem zu hanem standheizung......és a belső ventillátorhoz kell ipcu......
ha visszaolvasnál felháborodás helyett akkor tudnád miért nem szívesen segíteg a bekötésekben......hidd el nem azért,mert kell a munka.
Nem az volt a kerdes, hogy egyszeru vagy sem. Van nemi elektronikai tapasztalat. Csak kapcsolasi rajz erdekelne a can bus rendszer miatt a megoldas erdekeben. Had dontsem el, hogy megcsinalom vagy sem.
Üdv urak! Thermo top z/c-vel kapcsolatosan kérdezném, hogy a kályha vezérlő panelja egyáltalán nem tudja a vizpumpa vezérlését?, vagy csak a csatlakozás ráforrasztva? Tökéletesen megy a kályha, csak ugye a szivattyút külön kell üzemeltetnem. A csati helye ugye megvan, de a két kis tüske nincs. Ha forrasztanék két kis tüskét a gyári helyére lenne valami változás?
Ha nem akkor milyen relével tudnék megoldani egy késleltetett leállítást?
Üdvözlöm az urakat. Körülbelül 2 éve láttam a Kecskeméti piacon egy öreg urat aki egy talán busznak az olajkálykályából csinált mobil műhelyfűtést árult, elég profin meg volt csinálva. Az lenne a kérdésem hogy tudnátok -e nekem ajánlani valakit aki ilyesmivel foglalkozik mert szükségem lenne valami hasonlóra. A válaszokat előre is köszönöm.
A napokban írtam egy másik fórumon hogy webasto állófűtés távírányításán görcsölök. Nos a mai napon sikerült utána néznem és szerencsére találtam is benne egy telestart T70-es egységet szépen gyári antennával szerelve. Hátul a csomagtérbe jobb oldali kárpít mögött lapult meg. Mostmár csak annyi a gondom, hogy nincs meg hozzá a távirányító. Ezzel kapcsolatba lenne két kérdésem. Egyik, hogy esetleg nem-e tud valaki hozzá egyet, mert nem igazán találtam a neten. Egy van a német ebay-on azzal már próbálkozom. A másik kérdésem, hogy ehez csak a T70-es távirányító jó, vagy T80-T90-is irányítja.
Sziasztok! Most egy eberspacher D1LC vel van gondom. Konkrétan egy sima termosztát bekötés kéne, akitől vettem egy sima ki be kapcsolós termosztáttal vezérelte. Találtam rajzot is ehhez kéne segítség.
Az én készülékemen most a bekötés így néz ki:
sárga-kékfehér összekötve
szürke-barnafehér összekötve
szürkepiros-feketefehér termosztát kapcsoló
Van mégegy csatlakozó amire a külső hőmérsékletérzékelő megy ez fekete és feketepiros ezzel mit kezdjek?
Eszembe jutott még valami. Beépítés előtt haver szétszedte a kályhát, mert nem akart indulni, mint kiderült szar volt az akksi. Amikor szedte szét, akkor a benne lévő kerek papír féle tömítés elszakadt. Nem úgy szakadt el mintha el lett volna vágva hanem sréhen. Ahogy összeillesztettük jól illeszkedett, így azzal van összerakva, nem lehet hogy ott mégsem jól szigetel és ezért melegszik túl?
Esetleg valaki javítaná is a kályhát,én még soha nem csináltam ilyet ( egyszer huszonöt éve Zaporozsec benzinkályhát már igen,de ez egy pötit más ).Ha kell autóstól,ha kell,kiszerelem.Köszönöm.
Nna,sikerült beindítani az autót,kicsit előmelegítettem a motorral a kályhát,most már beindul a kazán.Magyarán hidegben nem indul a motor,mert hiányzik két marék kompresszió belőle,meg a kályha sem .
Sziasztok,megint segítségre lenne szükségem.Ezt a DW 50 Thermo top T kályhát sikeresen beépítettem,előtte padon persze próba,működött.Autóba berakva műhelyben,cirka 20 C fok lehetett,működött.Kiqrtam a hidegbe,nem gyullad be,vagy ötször indítottam,füstölget,a kipun gázolaj csöpög,hallani,hogy majdnem elkapja,de mégsem.
Hozzátenném,hogy a fűtött műhelyben is sokára indult el,ordenáré nagy füsttel.Gondolom izzítás beteg,milyen alkatrészt kell cserélni,illetve kinek akad ilyen polcon,akár hétvégén is?Sajnos sürgős lenne,motorgenerál helyett raktam be a kocsiba,-1-2 foknál már alig indul be,-5-nél felejtős.
Sziasztok szépen megkérek valakit ha tud valami tanácsot adni segitsen .a problémám a következő.kályhám nem indult .Vettem bele izzitó gyertyát beleraktam ekkor elkezdet felpörögni, akart indulni de mégse indult be . ekkor mégegyszer átnéztem mindent, észrevettem hogy az űzemanyag pumpánál leeset az egyik kábel .visszaraktam és tökéletesen elkezdett működni.Nekem olyan van benne amit kűlön is lehet kapcsolni egy óra és be lehet állitani indulás előt hogy induljonbe max egy órára.A lényeg az hogy hétfőtöl csűtörtökig tökéletesen csinálta a dolgát,most megint ál .aA hőérzékelő nekem fxre van kötve, ha most inditom aklima ugyanugy beindul a szívattyu beindul a motortérben, kályha körűl hallani egy kattanást de semmit nem csinál.Három napig tőkéletes volt.Ja igen tegnap levettem megint, a gyertyát megnéztem hogy nehogy az legyen de az jó szépen izzít. Valami tanácsot mit kezdjek mit nézzek meg ,bizti vagy valamit,előre is minden tanácsot megköszönök.
Rendesen kering a víz. Ki is vettem a kályhát a kocsiból, egy nagy vödör vízzel is próbáltam, de ugyan az. A szivattyú nagyon is jól dolgozik, sokkal intenzívebben forgatja a vizet, mint egy másik webasto kályhám.
Ki veszem majd még egyszer a kályhát, és mérem majd az ellenállásokat üzem közben 80 fok felett.
Mondjuk érdekes még, hogy miután leáll a kályha és ki majd vissza kapcsolom, akkor szépen forgatja a vizet, ha hűl akkor fűti is, csak ugye felfűtés után megint leáll.
Tehát ha rögtön vissza kapcsolom miután leállt, akkor nem érzékel túlmelegedést.
Egy kérdés: azt nem figyeltem, hogy a hőmérséklet jeladó melyik vezetéke került alsó ill felső sorba a csatlakozóban, de szerintem mindegy
A 14-es kód leírásában ott a feltétel, hogy 80°C feletti helyzetben veszi figyelembe. Így hiába méred 10/20°C-on, ott akár jó is lehet, 80 után meg határértéken túli az eltérés.
Ha meg ott is jók a hőérzékelők, akkor kuka a vezérlő.
Megnéztem a jeladókat, elvileg jók. 10 fok körüli volt a hőmérséklet, valamivel 20 kohm fölött volt az ellenállásuk, a kettőnek az értéke között minimális volt az eltérés. Át tettem d3wz-ből a jeladókat. Az értékek ugyan azok, és sajnos a hiba is. Ugyan úgy 14-es hibával áll le. Érdekes hogy nem fokozatos a leállás, hanem hirtelen megáll az üzemanyag szivattyú, majd miután szellőztetett leáll.
Javítási segédlet ezt irtja 14-es hibára:
014 - TEMPERATURE DIFFERENCE BETWEEN TEMPERATURE SENSOR AND OVERHEAT SENSOR TO LARGE 1. Check for restricted coolant flow. i. Large temperature differences between the inlet and outlet lines is an indication of a flow issue. ii. If equipped with heater shutoff valves, make sure they are open to allow coolant flow. 2. Ensure fuel pump angle is at 15 to 35 degree with the outlet/harness being the high side. 3. Perform a fuel quantity test. i. Disconnect the fuel line from heater. ii. Turn the unit on (remember 60 second delay prior to activation). iii.Place fuel line in graduated cylinder and allow to run for the first of the two start attempt. iv. Fuel quantity should measure between 8.5 and 9.5 ml. 1. If quantity is low verify the fuel system does not have any obstructions. 2. Replace FMP inlet fuel filter and retest. 3. If quantity is high, replace pump and retest unit.
4. Check for debris in heat exchanger and coolant pump. i. Listen to see if coolant pump is operating. If pump is not operating and the existing fault is for overheat, the likely issue is a plugged coolant pump. 1. Remove the magnet from pump (found on page 17) and clean. If magnet is plugged the coolant system must be flushed because it is contaminated. Failure to do this will cause another plugged magnet and could lead to premature engine damage or failure. 5. Inspect the temperature and overheat sensors for corrosion at the terminal. i. If corrosion is found, validate the cause. If there is coolant found in the connection replace the sensors. 6. If electrical connections are found good check sensors using the resistance chart found on page 19.
Lehet más is a hiba a hőmérséklet jeladókon kívül?
Ugy, hogy a ventillator szabalyzoreszenel kell megcsinalni a megfelelo betapot es akkor egyben megfeleloen vezerelni a fordszam szabalyozast is. En total mas verdan csinaltam hazilag mar jopar eve, ott igy oldottam meg.
vectra b-ről lenne szó ,egy thermo top c befér a gyári d3wz helyére?
meg az érdekelne hogy vajon azt hogy oldják meg ,hogy a fűtő ventilátor alapfokozaton nyomassa a levegőt az utastérbe akkor is ha nem alapfokozaton hagyjuk a digit vezérlőt?!
Egy bmw-ből kibontott webastot próbáltunk nálad tesztelni, aztán nem akart kommunikálni valamiért. Rákötöttem itthon az autó canbus rendszerére, aztán bmw diagon keresztül szépen kiolvasta az adatokat, hibákat, egyebeket. Ami volt hiba kitöröltem, egy vödör víz, pumpa, gázolajszivattyú bekötve és bmw diagon belül el lehetett indítani egy pár perces gyorstesztet, ami beindította az egész rendszert és szépen melegítette is a vízet.
INPA a program neve amúgy és úgy néz ki mint ezen a videon a teszt:
Nem, de nem a kályhának van baja. Szerintem a buszon van kommunikációs hiba a klímapanel és a CAN átjáró között. Ha kézzel bekapcsolom, működik, felmelegszik, leáll, visszahűlve elindul, de ekkor kialszik a visszajelzője és a felmelegedés utáni leállást követően többé nem indul magától. Pedig az induláshoz szükséges 8 feltétel megvan, de az állapotára azt írja, hogy kikapcsolva.
top c-t nem olvasol azzal....max a venturit......nincs vcds-em,igy az nem próbáltam,de autocommal nem tudom olvasni rendesen egyiket sem....mármint a c-t.az a baj h a kályha mond egy hibakódot az autónak és ahány autógyártó annyi félére forditja le az autó......ezért van pl. beir ventillátor hibát és a weboval olvasva az már táphiba......sorolhatnám.
Ha a csatlakozot nyomtam befele akkor mukodott a program ment. Amikor nem akkor sajnos nem. Egy masik kerdesem is Lenne egy webasto termo top v kiegeszito haverom 1T touranjaba. Abbol szeretne csinalni allofutest. Hogy mukodik ez megoldhato??
mert ha itt visszaolvasol akkor párszor leirtam h autón keresztül webastót soha nm fogsz tudni diagolni.....kivéve a mercit.a miérteket nem részletezném.......csak webasto diag jó!
Sziasztok, van egy 2004es Mazda 6 diesel kombim, amibe van gyárilag kiegészítő fűtés webasto idözitővel. Teljesen laikusvagyok a témába. Amit tapasztalok: ha megnyomom az izzitás gombot szerintem valami relé behúz, füst nem jön ventilátor bekapcsol az utasterben, és kész. Füst nem jön alul, süvitő hang nincs, meleg nincs. Kb 30 mp és leáll magától. Nincs valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Próbáltam már a -10 fokba is, de akkor is ugyan ez volt. Nemtudtok javasolni valakit aki ért hozzá és esetleg Szolnok környékén van szervize?
szia! így néz ki az óra, de közben találtam leírást, és az én órám nem tudja a hibakódot. Az én órámnak 8csatlakozós sor lába van nem kocka. a hiba is meglett, elektronika csatlakozóm lába kontakhibás. Ami mivel ki van öntve azzal a gyantás szarral így bukott a mutatvány. 100ezer hozzá egy elektronika.
a panel meg annyi amennyiért találsz......az embernek tönkretette az izzitógyertyát is,mert úgy döglött meg h csak a táp ráadásakor is már izzitott magától......
egy dologgal meg fogsz úszni......az odáig ok ha kályha leállitásakor megy a motor,mert az ugye forgatja a vizet......viszont ha mégis előbb áll le az óra mint ahogy te berugod a mocit akkor ezt megcsinálod párszor,nem sokszor....,és kuka a panel a kályhán.ma is volt nálam ilyen emberke......spórolt pár ftot az utánfutáson.....aztán meg most vehet panelt... :)
Dehogy akarok neked magyarázni teljesen félreértettél!
Elmondom hogy mit szeretnék: van 1 thermo Z-s kiegészítő fűtésem amit arra szeretnék használni hogy mielőtt reggel elindulok az autóval felfűtse a motort. látom a kapcs.rajzból h a 3-mas lábra a külső hőmérséklet szenzor van bekötve a kályha és a generátor közé! Gondolom hogy azért kell neki a 3-mas láb is az induláshoz mert ez kiegészítő fűtés és ha nem jár a motor nem indul, ha magas a külső hőmérséklet szintén! Ebben sokat segítettél mert nem gondoltam rá köszönöm. A vízpumpa utánfutásával kapcsolatban a kérdés hogy ha az órára kötöm rá és leáll a kályha mert mondjuk elérte a hőfokot attól az óra még kiadja a +12-őt? mert ha igen akkor nem kell utánfutás mivel ha lekapcsolom a kályhát akkor már járni fog a motor.
állót szeretnék csinálni 1 külső vízkeringetővel amit az óra kapcsolna relén keresztül kell még valami hozzá szerinted? az állón a 3-mas láb a külső hőmérséklet adó
ha analóg és jó a panel akkor 3as lábra fog vmit csinálni......vagy elindul ha minden ok vagy az öndiag után vészleáll.viszont abból állót csinálni ésszel lehet csak,mert a végén drága lesz a tanulópénz.
A gondom 1 webasto termo top z vel kapcsolatos. Nem indul megkapja a fix 12-őt és testet a 6 pólusú csatlakozó 1-es pólusán kap indító jelet (+12v) viszont semmi nem történik külön lepróbálva a üa szivattyú, a levegő ventillátor megy, az izzító ellenállása jó! Viszont a kazán indításra semmit nem reagál. Mi lehet a hiba? nem jól indítom, esetleg nem jól kötök valamit. Régebbi típus nem hiszem hogy can-nal indulna. Igazából a címke sincs meg rajt de gyárilag a vízpunp csatlakozójában sincs kivezetés ezért golndolom hogy thermo Z
Mondasz valamit.Ha nem én felejteném el,akkor a fiam.Mennyibe kerül egy hozzá való programóra?Esetleg sima időrelét is beköthetek,egyszeri ciklussal,akkor leáll,és csak a kikapcs-bekapcs után indul újra.(ilyesmi van itthon,relé is,meg minden,ami kell.)
akkor elég a 25 amperes......viszont a kapcsolóval vigyázz mert könnyű megszivni.
ugye bakapcsolod a kapcsolót.....a kályha elkezd fűteni,te meg elindulsz a verdával és nem kapcsoplod ki,mert még esetleg nem üzem meleg a verda és hát segitsen a kályha.ez nem is gond.de a kályha 80 fokos viznél leáll egész addig amig 75 alá nem csökken a viz hőmérséklete.tehát ez akár egész nap szunnyag h észre sem veszed.aztán nap végén mikor leállitod a verdát a kályha a kapcsoló miatt még fűtési üzemmódban van,de alszik,mert valszeg melegebb lesz a vized mint 80 fok.szóval gondolom el tudod képzelni....addig fűt mig vagy az üzemanyag vagy az akku el nem fogy..... :)
aki kapcsólózik az mindig beszopja,aztán vesz egy progiórát miután vett új akkut is.... :)
Köszi,nekem csak a kályhához kell,itt sem lesz bekötve az utastér szellőztetés.(csak a kazánrész van meg,se programóra,se semmi nincs hozzá,majd kapcsolóról fog működni)
ha a fülke ventillátorát nem hajtod a kazánnal akkor maga a kályha 3.5 ampert eszik.....tehát ha egy órát megy akkor 3.5 ah-t szed ki az akkuból......225ből nem nevezném soknak.....
Akkor jó,az aksi miatt nem aggódom,2 db 225 akku van a vasban.Bár mivel van egy Mikuni kabinfűtésem,lehet,hogy az is be lesz építve,de szerintem akkor is bírnia kell.
én 5 kwost használok ifában,sőt krazban is......tökéletesen jó.....csak nyilván több idő felmelegíteni.viszont ha veszel kályhát vigyázz nehogy időkorlátosat vegyél......az meg tud viccelni.
Akkor elég neked 5Kw-os is. Kitapasztalod, mennyivel előbb kell bekapcsolni, hogy elég meleg legyen és kész. 45 perc alatt már biztos jól bemelegíti az is.
Köszi a választ.Ez a minimum teljesítmény igény egy ekkora rendszerhez,vagy ha beesne olcsón egy kissebb,az mekkora gond lenne.Gondolok itt olyanokra,hogy a hosszú üzem miatt hamarabb szétég a kazánrész,tönkremegy a keringető szivattyú,stb.Ha csak annyi a probléma,hogy adott ciklus alatt nem tudja csak 40C-ig melegíteni a vizet 60 helyett,azzal már ki vagyok békülve,akkor már szép hangja van a dieselnek,tutira indul,és amíg kiállok,kapu ki-be,stb addigra a fűtés is megjön.
10 Kw-os új készülék beépítéssel cirka fél milla,ehhez én sajna sóher vagyok......
Legalább 10KW-os vizes kályha kellene. Itthon, használtan nem nagyon láttam ilyet (vagy nem jó helyen kerestem). Ha pénz nem számít, meg kell venni webastoból vagy eberből a megfelelőt. De lehet, olcsóbb két 5KW-ost tandemben üzemeltetni. Bár egy kályhával is tud elég gond lenni, nem még kettővel. :D
Sziasztok.Hozzáértőktől kérdezném,hogy cirka 25 literes hűtőrendszerhez milyen gázolajos fűtőrendszert érdemes vásárolni.Számomra nem annyira fontos a kabin felfűtése,csak a motort szeretném kímélni.Ha az utasteret is fűteném ,jóval nagyobb teljesítményű kellene,gondolom én.
A Webasto jól működik, egész jól el SMS-gettünk vele. :)
Itthon azért jobban megnéztem, szépen van megcsinálva, tényleg nem gány munka. Eddig nem bántam, hogy nálad csináltattam.
Kíváncsiságból visszaállítottam a bekapcs időt 32-ről 25 percre, így is kb 55-60 fokos volt lett a víz és az utastérben is érezhető volt a meleg.( majd visszaállítom) Igaz anyjukom 2-esen hagyta a ventit, de majd megszokja 1-re állítani. :)
A leírásban benne van, hogy egy akku van benne, amit ki kell venni, ha a kocsi akkuját 2 napnál tovább leszedjük.
Tényleg van benne akku, illetve az mennyit bír, mennyi időnte kell majd cserélni?
Vásároltam egy Hydronic D5W S típusú fűtést. Minden tartozéka megvan, kipufogó, kábelek, relé, programóra. Vödörből kipróbáltuk, tökéletesen működik, fűt, kikapcsol, bekapcsol, szabályoz....
A beszereléssel kapcsolatban lenne kérdésem.
T4 2,4 D AAB, a fűtési kör visszatérő vezetékében van a fűtéscsap (ha jól láttam). Az állófűtést gondolom a radiátorhoz menő (előremenő) csőbe kell közbeiktatni?!.. Mi történik, ha elzárom a fűtéscsapot? Itt kell valami kerülőág vagy máshová kell csatlakoztatni a vízcsöveket?
ez nem királyság kérdése.....de ha megkérdezed h hol kellene bevinni a vezetéket akkor ne várj más választ.mivel ugyebár az nem akkora feladat......ha meg nem volt kedved bogarászni akkor nem értem a kérdést.
Egy kis gonddal fordulok hozzátok, a minap vettem egy d4w-sc állófűtést 25 1482 73 00 00 vezérlővel, eladó állítása szerint működött. Ott kipróbálva, már kevésbé volt a működés. szétszedtük elindult ment szivattyúzta a gázolajat is. De ott egy másik vezérlőn 064-es hibát hozott (Láng sensor) . Az én vezérlőmön nem hoz hibakódot. Pedig a vezérlő 8as lába össze van kötve a kék szállal, tudomásom szerint az a diagnosztikai szál. Kérdésem az lenne, az én vezérlőm tud hibakódot kiirni? és, ha igen melyik lábon teszi mindezt? Mert most azt csinálja, hogy elindul és a szellőztetés fázisban teljes fordulaton megy, mintha valami hibája lenne. Vizet forgatja, de nem gyújt be. Valakinek valami ötlet erre? Nagyon megköszönném. Mi lehet a hiba? Már az is segitség lenne, ha hibakódot tudnék kicsalni a vezérlőből, akkor ugyanis már okosabb lennék.
az a téli nyári váltókapcsolóé....ha oda fixen testen raksz akkor az órával való inditásnál a kályha nem indul csak a kaszni saját belső ventije....kiszellőzteti az utasteret....szart sem ér!
a kályha akkor is végigcsinálja a leállási protokolját ha menet közben leállitod......viszont ne a biztijéhez rakd a kapcsolót hanem a hókapcsoló helyére....nyilván bevezetékelve az utastérbe.
Van egy 1972-es skoda busz levegős benzinkályhám,amit a vw T2 buszomba szeretnék berakni.Kint be indítottam,nyomja is a meleget,de ahogy észre vettem annyira nem forró.mivel lehet szabályozni a meleget? Ezt fülkén kívül, vagy belül használták?
kieg fűtésem d5wz, ha a hőérzékelő vezetékeit összekötöm, és a biztosítékhoz beiktatok egy kapcsolót, akkor fog ugy működni, hogy én tudom bármikor ki-be kapcsolni a kályhát?
fog hibakódot adni, hogy kiment a biztosíték?
ha kikapcsolom menet közben, a szellőztetés is elmarad?
mivel az az óra tud w bust is ezért nyilvánvaló h vagy analóg vagy w busos a kályha inditása.....w busra is meg van az orvosság h gsmel tudjad inditani a kályhát.
Bocsi de nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Szoftverfrissités az autó rendszerén vagy valahogy a kazánnak is van valamilyen szoftvere? Kiolvastattam a hibát és az jött ki hogy a kazán vezérlője nem komunikál. Elnézést ha hülyeségeket kérdezek.
a szélvédő alatt van egy bimetálos hőkapcsoló.......ez kb 7 foknál zárja a kályhához menő gyújtáspozitívot......sztem egy diaggal kezdj vagy végig fogod te is szívni a maradék telet és mégsem lesz jó fűtésed......
van egy Galaxym 2001ből és van rajta egy D3W,Z (D5Z) kiegészítő fűtés. Mióta az kocsi megvan, ez nem működött soha, úgy döntöttem rendbe teszem:
keringető szivattyú szénkefe csere, a kályhában szellőztető motor be volt állva, izzítógyertya csere, csatinál 2 szálszakadás újraforrasztva. Minden kitarkítva, összeraktam, de meg se nyikkan. A keringető szivattyú megy, de a kályha nem is próbálkozik.
Mit csináljak hogy feléledjen?
Honnan tudja a kályha hogy hogy 8-10 fok alatt van? az autó külső hőm. érzékelőtől/kapcsolótól?
Sajnos akadt egy problémám. 2009-es évjáratú VW passat gyárilag szerelt Webasto Thermo Top típúsú állófűtéssel van felszerelve ami most nem akar működni. Bekapcsolom a gombot a klima vezérlőjén ami után a lámpa kb 1 másodpercig világit és elalszik ismét és nem történik semmi. Az autó menüjéből is eltűnt a programozási lehetőség. Lebontottam a lökhárítót és megnéztem hogy kap- e áramot a kályha de sajnos nem jelenik meg az áram ott a bekapcsolás alkalmával.Minden fellelhető bíztosíték ép, az állófűtés akksiban feszültség 13,2 volt körüli. Tudna valaki talán segíteni hogy hol lehet a hiba? Nagyon köszönöm.
ez a valamilyen szinten mükszik elég érdekes megfogalmazás.vagy jó vagy nem,nincs középút.ha jó a fűtésradiátorod akkor meg kell nézni a kályhát.leszedni és próbapadra tenni,aztán továbbgondolós a dolog.
Lancia Phedra alul webastóval,mégis 28 fokon szerintem gyengén fűt. Némi rálátásom van a hatásfokára hogy milyennek kéne lennie,mert előtte egy peugeot 806ban volt nekem ez a kályhatípus. Ami még furcsa,hogy nem látok kipuffogófüstöt a kályhától.Hangja van tehát müködik valamilyen szinten.Az autó 2005-ös.Nem kérem hogy távjavitsátok, csak hogy mégis merre induljak el.Köszönöm !!
ha t4 transporter akkor lehet,abban nincs kisnyomású ac......viszont jól csináld,mert ha lelevegősödik akkor magad szivatod feleslegesen......normális fittinget és bilincset használj.
Valaki tud segíteni hogyan tudnám letesztelni a DW3Z tipusú kályhám köszönöm. Lenne egy kis problémám Van egy Hydronic DW3Z tipusú kályhám és le szeretném tesztelni működik-e?? Segítséget kérnék, hogy hogyan tudom letesztelni mert megvan hozzá a szivattyú amit a 3-4-es pontjára kötök az egyik zöld a másik szürke kábel. Az 1-2-es kábelek vastagabbak ide kötöm a barnára a testet a pirosra a +12V-ot. Ezen felül marad még két csatlakozási lehetőségem a 6. fekete és a 7. kék pont. A 6-os pont annak kell a hőfokkapcsolónak lenni ami semmi mást nem csinál csak járó motornál kapcsol egy +12V-ot . Na én erre a pontra is adok +12V-ot és semmi nem történik. Lehet hogy a 7. kék kábelt is be kellene kötnöm valahová?? Az 5. ponton nincs semmit ott úgy olvastam az a diagnosztika helye de ott nincs kábel akkor elvileg még az sem fordulhat elő hogy valami tiltja. Ez a kályha egy Alhambrában volt. A segítséget előre is köszönöm.
Próbáltam légteleníteni, de nincs benne levegő. Álló motornál is ugyan azzal a hibával áll le. Hőmérséklet jeladó nem lehet ludas? Lehet hogy a kettő közül az egyik rossz. Van itthon egy d3w és egy d3wz kályhám, azokból át tudom tenni a hőmérséklet jeladókat?
Ránéztem, és jól van. A hengerfejből kijövő csőbe tettem bele, ami rögtön a fűtőradiátorba megy bele. Megpróbálom még légteleníteni. Leveszem a kályhát a konzolról, megdöntöm lefelé, így ha maradt még benne levegő, akkor az felfelé a légtelenítő felé induljon meg.
Lenne egy kis problémám Van egy Hydronic DW3Z tipusú kályhám és le szeretném tesztelni működik-e?? Segítséget kérnék, hogy hogyan tudom letesztelni mert megvan hozzá a szivattyú amit a 3-4-es pontjára kötök az egyik zöld a másik szürke kábel. Az 1-2-es kábelek vastagabbak ide kötöm a barnára a testet a pirosra a +12V-ot. Ezen felül marad még két csatlakozási lehetőségem a 6. fekete és a 7. kék pont. A 6-os pont annak kell a hőfokkapcsolónak lenni ami semmi mást nem csinál csak járó motornál kapcsol egy +12V-ot . Na én erre a pontra is adok +12V-ot és semmi nem történik. Lehet hogy a 7. kék kábelt is be kellene kötnöm valahová?? Az 5. ponton nincs semmit ott úgy olvastam az a diagnosztika helye de ott nincs kábel akkor elvileg még az sem fordulhat elő hogy valami tiltja. Ez a kályha egy Alhambrában volt. A segítséget előre is köszönöm.
Persze hogy kinyitottam, azon keresztül légtelenítettem. Ott volt az hogy picit habos volt a víz, aztán már nem. Utána spriccelt a víz, de nem egyenletes volt a vízsugár. A szivattyú elvileg jó, nem egyből áll le, hanem egy jó idő után. Az utastérben is jó meleg van, az ablakot is leolvasztja. Szerintem akkor áll le, amikor csak az égetésnek kellene leállni, a keringetésnek nem.
Odn-n nézve legutóbb 83 foknál állt le. Ilyenkor nem csak keringtetni kéne neki a vizet?és ha hűlt, akkor ismét melegíteni?
Ugyanaz mindhárom hiba, az F után az első számjegy a hibakód sorszáma. Tehát az utolsó 3 hiba túlmelegedés miatt volt. Tegyük fel, hogy a jeladók és a vezérlő jó, akkor tényleg csak a légtelenítés ill. a vízszivattyú lehet a gond. A kályha tetején lévő légtelenítő csavart kinyitottad? Megy a szivattyú? Ha van valamennyi víz ott, "szörcsögni" kellene neki. :D
Helloka. Kiolvastam a hibát. F014, F114,F214. A kód táblázatban csak 014-et láttam, 114 és 214-et nem. Kaptam egy tippet, hogy lehet hogy levegős, légtelenítsem. Volt benne egy kicsi levegő, mert picit habos volt a víz, de még mindig fennáll a hiba. Lehet maradt volna még benne levegő? A működő fűtésnél légtelenítettem, így kell?vagy a gravitációra kell bízni? Mielőtt befejeztem a légtelenítést, a picike vizsugár nem volt egyenletes, hol erősebb hol gyengébb volt. A kályha vízszintes helyzetben van, így kijön belőle az összes levegő?
nem tudom mit gondolsz,de egyrészt nekem nem szoktak ilyesmi problémáim lenni,főleg nem ilyen dolog miatt.
másrészt meg nekem jók a fűtéseim az összes autónkban.......és az általam beszereltekben is.....😁
konklúzió........világmegváltás próbálkozása után visszanyal a fagyi......te azt gondoltad h pl. én le akarlak húzni az alkatrészárakkal....még annak az embernek is odaadtam az elérhetőségét aki gyártja a panelt,de valszeg még azt is sokalltad.
legyen ez a vége.......vegyél bele valahonnan egy Jó!!!! analóg kályhát és fasza meleg lesz az autódban.
én meg vennék 3 tonna aranyat....ha nem lenne olyan rohadt drága.......de drága.....
ez a megszabom h ennyiből meg kell oldani a problémát soha a történelemben nem volt a legolcsóbb és legjobb mód...semmire sem.többszörösen bebizonyosodott már......
és az is pénz h elmész vkihez ez ügyben,idő és pénz......ezért irtam h ha korrekten összeszámolod akkor sztem igenis sokban van.meg a sok próbálkozás.....én a feleslegesnek mondott időmet inkább a családdal töltöm mintsem olyannal próbálkozzam ami pár ember által is elmondottam zsákutca.
a múlt telet is végigszoptad meg az ideit is végig fogod,mert nem lesz fűtésed.......ha tavaly hallgatsz rám és kap egy analóg panelt meg vmi inditási módot akkor kissé komfortosabb lenne az életed.....az anyagiakat úgy sem fogod megúszni,de sztem már most többe van ha mindent korrekten összeszámolsz mintha az elején elfogadod h ezt sajnos nem lehet megoldani fillérekből.
tudomásul kell venni h sajnos e termékeknél drága az alkatrészár,sokszor irreálisan drága.és nem mi szabjuk az árakat......
Sziasztok, Peugeot 806 hdi a kiegészítő fűtéssel. Mivel ez az első telünk, é s a hideg most jött be, nem tudom eldönteni, hogy működik-e egyáltalán. Ugye ettől gyorsabban kéne felmelegedni a motornak. De milyen gyorsan? Nekem lehetne gyorsabb is... -5 fok körül akár 15-20 perc is kell, amig normális lesz a víz és fűteni is kezd. Ha nem megy, mit kéne vele csinálni? Ha megy, akkor ez a normális?
Szia.bocs látom sharan kályhákat ismered.nekem egy 1.9 tdi van a régi 110le a kiegészítő fűtés nem indul el.augusztusba lett hozva a kocsi kintről nem látok rajta semmit.valahol azt írták letilt és akkor nem lehet csak törlés után indítani.viszont törölni hol mivel lehet?mert a vcds nem ismeri fel ez biztos.valaki azt írja hogy át lehet variálni álló fűtésre de én valahogy ezt nem ismerem.
Az akkumulátor élettartamának és kapacitásának a megőrzésére van megoldás. Az általunk gyártott akku aktivátor pontosan a szulfátosodás folyamatát fordítja vissza, illetve előzi meg.
A K annyukat ,2x cserélték ki nekem az aktivárorukat mert 1-2 hónap alatt tönkrement ,be is ismerték ,hogy vmi baj van a beépített alkatrészekkel !
Ez egy nagy FOS ezt méregettük mit tud ...hangyafing!!
Persze kib szott marketing .:az általunk gyártott !!! Aktiválják fel maguknak jó mélyen !!!
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne Sharan 2004 ASZ,kályha ügyben,reggel meleg garázsból való kiállás után,kályha elindul megy kb. 5 perc és kikapcsol. Kiszedtem hömérséklet jeladót ablaktörlő szerkezetről,rövidre zártam,így mükődik rendesen.Jeladó egy hete lett véve VW. szervizbe gyári. Eddig azt vettem észre, hogy néha menetközben is leáll kályha és visszahűl,lehet a nagy hömérséklet különbség miatt bolondul meg jeladó??? Most kapcsolót teszek be.
Ennek mi köze ahhoz, hogy a ventilátor előtt előtétellenállás van?????? Mert ugye az alap kijelentés az volt, hogy azért eszik 10A-t, mert előtte van az előtét. Ohm szerint meg attól pont kevesebbet kell fogyasztania.
"2. Gyakorlatilag kétféle akkumulátor típust különböztethetünk meg; az indító (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes tápegységekben, stb.) akkumulátor típust. Az indító akkumulátort arra tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl. önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövid idejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumulátorok lemezei vastagabbak és az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery) csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között. "
Én két 92 Ah-s indítóakksit használok hat és fél éve szolárpanelekhez, szigetüzemben. Terhelés változatos, 3 és 20 A között bármi lehet, a töltőáram max 17 A, de sokszor (sokkal) kevesebb. Még szerencse, hogy Téged nem ismernek, mert rég meg kellett volna dögleniük...
dehogynem.....de azért mérj majd meg pár autó a valóságban......én mindnél meteszem,sőt az ipcu-t is úgy igyekszem beállítani h ne legyen baj belőle....
Szerintem az indító meg a munkaakkut leginkább a felhasználásuk különbözteti meg. Tehát indítóakku, mert arról indítasz. Ez még nem jelenti azt, hogy másra nem jó. Csak ugye az akkunak az indítás a legfontosabb feladata.
Egyébként minél lassabban sütsz ki egy akkut (indítóakkut akár :)), annál nagyobb a kapacitása. A ráírt érték a 20 órai kapacitást mutatja, tehát egy 55Ah-s akkuból 20 óra alatt tudsz kivenni annyit. 10 óra alatt kevesebbet, 25 óra alatt többet.
Amúgy meg tök mindegy, mert legtöbben úgyis arról az akkuról működtetik a fűtést, amiről indítanak, uh jó minőségű akksi kell és nem kell meglepődni, ha intenzívebb használat mellett hamarabb is megy tönkre...
Pedig nem egészen ez az igazság. A autók akkui indtó akkuk, hirtelen nagy áramok leadására vannak kihegyezve, nem kedvelik a folyamatos kisütést. Nem véletlenül vannak az erre használatos munkaakkuk.
Ahogy nem véletlenül tesznek egyes gyártók az állófűtéshez külön munkaakkut, és nem az indítót cserélik nagyobbra. Kérdezd meg a lakókocsisokat, hogy meddig vannak el ugyanolyan felhasználás mellett egy indító és meddig egy munkaakuval.
1260 hozzászólásod van csak ebben a topikban.Ugye nem gond hogy nem nézem végig az összeset hogy megtalálhassam az elérhetöséged. Légyszi küldj egy mobil számot a rayrichhsdkukaccyahoopontcomra és visszahivlak hogy megbeszélhessünk egy időpontot.Az Áprilisi időpont nem gond.A megoldás érdekel.
De nekem egy kicsit kevés az a toltofesz. Annak 14.
4V nek kellene lennie.
Nekem a nagyobbik kocsimba 90% nem kapcsoltatom be a belso ventit.mert megeszi az akksim mire felmelegiti a 10l fagyos vizet meg az alu blokkot.meg ha még ebből futenem a belso teret min fél orat. És akkor meg nem is meleg. Elindulni nem tudnék.
A kissebik kocsimba 10 perc alatt a motorral egyutt olyan meleget csinal hasonlo 5kw kazán. Hogy bugyiba is be lehetne szállni.
nem a kályha eszi az aksit hanem a belső venti......a kályha elvan 3,5 amperral ami mondjuk fél órán át nem sok egy 55-ös aksinak sem.viszont a belső ventik simán megeszik a tíz ampert az előtétellenállás miatt.
Szeretik azok a kis terhelést is, csak vissza is kell tölteni bele, amit kivettünk. Egy indítás mondjuk 150A 2 mp-ig, egy fűtés meg mondjuk 8A(belső ventivel együtt) 1800 mp-ig. Szóval egy fűtés majdnem 50-szer annyit vesz ki az akkuból, mint egy indítás..
Nekem második telet fűti a fűtés, eddig akkuval nem volt gondom, pedig rövid távokat megyek és minden hétköznap megy reggel a fűtés mióta hideg van. Egy sima 55Ah-s akkum van, ki tudja mikori, mert már ezzel vettem az autót. Viszont tény, hogy az akkuk nem szeretik ezt a kis terhelést, ezek a rövid ideig tartó nagy terhelésre vannak tervezve(az indításra), ami után pedig úgyis a generátor látja el a fogyasztókat. Szépen tudnak szulfátosodni ezektől a kis terhelésektől.
olyat keress aki vállal garanciát a munkájára és esetleg itt le is tudod csekkolni....sajnos annyi gányolást látok ezen a téren is h botrány.azt hiszik h ha van otthon egy akna akkor már tud fűtést szerelni......ja.....10 centis csövekből összetoldva a másfél méteres szakasz......az üzemanyag vételezéséről már nem is beszélek.....sziloplaszt meg társai.....és az elektromos bekötések is....spórolnak a forrasztás és a zsugor csövezés elhagyásával.aztán amikor füstöl a műszerfal akkor meg csak hallgatás van.....
most karácsony előtt láttam olyan szakmunkát is h hybrid autóban az akkupakk hűtőkörébe kötötték a kályhát......kicsit cserés lett az 5000e euros akkupakk.
Nem tudom hol keresgélsz ,miket találsz ,kitől kérdezgetsz ,mi mennyi ,de sztem ennél lejjebb is lehet működő rendszert építeni ,persze az ár nagyban függ az igényektől mit tudjon a rendszer !
Szó se róla ennyiért is lehet csinálni!
---
Az hogy elég ha rásegít a bemelegítésre ...felejtsd el .akinek van kieg kályhája az szinte mindenki át akarja alakíttatni állóvá ! Ezért írtam hogy ÁLLÓfűtés kell neked :))
Bármilyen típusú analóg indítású Állóf Webó ,vagy Eber kályha jó lenne neked !
Köszi a választ. Mi Tippelsz mi baja lehet, Addig is valahogy kiiktatni nem lehet? ( biztositèk vagy valami ilyesmi? :-) nagyon zavaró egy pirosnál ahogy okádja a gàzolaj szagu fehéres füstöt...
'96 T4 2,4 AAB szívódízel autómba szeretnék állófűtést/kiegészítő fűtést.? A cél csak annyi, hogy ha jár a motor a fűtővizet gyorsabban melegítse, előbb érje el az üzemi állapotot. Az utastér fűtése csak másodlagos. 230v-os csatlakozású előmelegítőt nem tudok üzemeltetni.
ha oda testet kapcsolsz akkor elinditja a kocsi belső ventilátorát,de a kályha nem indul el.nyáron kiszellőzteti a meleget az autóból......szart sem ér.😁