Oké, értem... Csak azt az "újdonságot" akartam jelezni, hogy ennyi pénzért és a kategóriájában nagyon jó a Superb. És nem szeretem, ha valaki a fórumban szidja. Az vegyen mást akkor, mondjuk Rolls-Royce-t, az tényleg maga a guruló tökéletesség. De láttam, a jobb-bal cetlivel Te is reagáltál... Üdv.
3500 km van a gépemben. Semmi sem zörög, semmi sem nyikorog - és tényleg keveset fogyaszt. Az automata fényszóró ténye először zavart, de mostanra rájöttem, hogy jó és kényelmes dolog. Nekem a cetli esetleg csak azért lehetne: Jövő héten most már tényleg muszáj tankolni... Szóval a Superb nekem ennyi pénzért: Sikeres Utazó Príma Energiatakarékos Remek Batár.
Na kérem, megjött a 4500. kilométer. Tapasztalat... Lassan gurulok alapjáraton, és fékezek, valami zörög az egyébként üres utastérben. Elengedem a féket kussol. Megint fék, megint rezonál. Gondolom jól össze van rakva a gép. Megy a szellőzés, valami észre vehetően "csiripel" a rendszerben. Ha kikapcsolom kussol. Gondolom jól össze van rakva a gép. Röhög boldog, és boldogtalan, mikor beülünk, és a műszerek elé oda van támasztva a cédula nagy betűkkel: FÉNYSZÓRÓ!!!. Ilyenkor szokták megkérdezni, hogy ebben az autóban ugyan azt a célt szolgálja a CANBUS, mint a csomagtér távnyitója??? Vanni éppenséggel van, csak minek. Egyik utasom el is nevezte SUPERB GT-nek. Guruló Töketlenség. Szerintem tök igaza van, de legalább keveset fogyaszt.
Egy másik fórumban tegnap valaki sajnos komoly balesetet szenvedett, de szerencsére nagyjából ép bőrrel megúszták. De a kocsi totálkáros lett, pedig nem volt nagy a sebesség és csak egy Suzukival találkoztak. Van a fórumban valakinek saját balesetes tapasztalata a Superb tényleges biztonságáról ? Mert ugye a töréstesztje nem volt túl jó, de mint tudjuk a törésteszt azért nem mindig mérvadó. Üdv.
Nekem azt mondták a VW szervizben, hogy a jelenség nem álltalános és inkább régebben fordult elő. Szerintük nem függ semmitől (vezetési stílus, km.,) egyszerűen beszarik. Volt olyan hogy 50e-t sem ment el, de láttak már 200e fölötti gépet probléma nélkül. (szerencsére az utóbbiból van több)
Más. Van már valakinek javítási könyve -akár német nyelvű is- a Superbhez ? Egyrészt jó ha van - mondjuk a szervízben nehezebben vezetik meg az embert, másrészt önmagában is kíváncsi vagyok rá. Vagy ha mondjuk pdf-ben van meg valakinek, az is érdekelne. Üdv.
Szerintem ezért még ne írd le előre a gépet, bár Neked a munkádhoz nélkülözhetetlen, ez tény. De minden márkának vannak típushibái és bosszantó hülyeségei. A Saabnál ugyanennyi km környékén a kötelező vezérműlánc-szett csere, de csak a motor és váltó kivételével (!) lehet megcsinálni, de akkor már a kuplungot is erősen ajánlott cserélni, minimum 400ezer pénz. Úgy látszik a Superbnél meg ez a lendkerék/kuplung együttes a gyenge pont. Csak más ne legyen. De 177ezer km azért már komoly futásteljesítmény (sok magyar autós egész életében nem megy ennyit) és nekem a szakik azt mondták, hogy pld. egy kuplung 150ezer km-ig jó, utána lutri. Számold hozzá a magyar utakat is (Németországban biztos többet elmennek gond nélkül ezek a gépek), de tudom, hogy ez azt, akinek éppen rá kell költeni százezreket, nem vigasztalja. Így marad az, hogy igyekszünk minnél jobban megkímélni a gépet, de majd egyszer úgyis eljő, aminek jönnie kell. Ezért is jó a fórum, fel lehet készülni bizonyos dolgokra. Üdv.
Riasztó az előttem álló időre nézve nagyon. Utána jártam az áraknak, és a legjobb helyen beszereléssel kb: 200 ezer. Lendkerék+ kuplung szett minden engedménnyel: 165000 Ft Ennyire tartós az 5,5 millió forintos autó? Nekem szerencsére még nincs ilyen gondom, de mondják hogy a légtömeg mérő is megadja magát. Az előző hozzászólásom azért még fenntartom. Az autót 4-5 évre terveztem megtartani.
Nekem is mondták a szerelők, hogy a kuplung gyenge pont, főleg a Pesti araszolásban. Az javasolta, hogy ne nagyon csúsztatgassam, mert volt aki 80 ezer alatt tönkrevágta...
Elöjött egy furcsa remegés az autón. Alapjáraton szépen ketyeg és néha-néha egy kis kihagyás. Gyorsításnál pedig mintha hangosabb lenne a motor. Járó motornál a kuplungpedál enyhe lenyomásánál remeg a pedál.
Az ok: a lendkerék megadta magát!
Ez még csak a kezdeti stádium ennél még rosszabb is lesz, mondta a szerelő.
Lendkereket külön nem érdemes cserélni, csak komplett kuplung szettel.
Ez a mutatvány munkadijjal együtt 200-250ezerbe kerülne.
Enyémben most van 110000 és keményen taxi üzemmódban. A fogyasztás átlagos napon 7.2-7.5 este 6.5-6.8 a városban. Légkondival napközben a 9-et is beszívta. Az óra göngyölített fogyasztásnál 6.6-ot ír. Az utasok szeretik mert kényelmesen elférnek. Műszakilag jól össze van rakva. Nem érzem, hogy vásárláskor rosszul választottam volna. Nyugodt szívvel venném újra ezt a típust. A motort Restore löttyel ápolom, és a gázolajba öntök mindig porlasztó csúcs tisztítót. Ha nem akarsz "egyterűként" dolgozni akkor a legjobb választás szerintem. Féltengely gumiharangot, egy szilentet és a vákum szelep szórta az olajat és azt kellett cserélni. Természetesen a betétek koptak és a második garnitúra végén járok.
Nahhh kérem. Jól bele aplikáltuk az xenont a verdába. Nem szól szarul :) 25 000.- pénz volt tokkal-vonóval beszerelve. 1 év gari. A 2007-es évjáratú Superb rendszere nem vette észre az átalakítást. Úgy érzem ennyit megért.
"Venni csak akkor szabad, ha a IV-es Golfal csak az a bajod, hogy kicsi." Ja, meg el kell dönteni hogy adott pénzmagért egy megbizható nagy új autót szeretne garanciával, vagy egy kisebb, esetleg vénebb de villantós járgányt.
Most látom, hogy kacsintgatsz a Mercedes topic-ban a csillagocskák felé is :) Nekem paralell fut a két márka egymás mellett. Vezetési élmény (ha lehet ezeknél erről beszélni) a Superb mellett. Kidolgozás... ellene. Ez egy olyan autó, amiben a tervezők megpróbálnak utána menni a nagyoknak de az első lépés után pofára esnek. Venni csak akkor szabad, ha a IV-es Golfal csak az a bajod, hogy kicsi.