Keresés

Részletes keresés

gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436082

Igyekeztem kettéválasztani az éjszakai gyors- (寝台特急, shindai tokkyū) és a sebesvonatokat (寝台急行, shindai kyūkō) és az előbbiek szolgáltatásainál maradni, így nem akartam az egyedi, ám sebesvonati dolgokat (pl. a kifogásolt nobi-nobi a Hamanasu-ban) is belevenni az írásba, hiszen laikus számára már ebben a szűkített témakörben sem lehet minden egyértelmű. Ebből kifolyólag sebesvonatokat (pl. Ginga, Nichinan stb.) az idővonalon és a kocsiösszeállítások között sem tűntettem fel.

Előzmény: Muurola (436079)
Muurola Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436081

Egy vágány járható Angyalföld és Rákosrendező között. A jobb. A bal lett felszedve. 

Előzmény: Dreamy (436080)
Dreamy Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436080

Hétvégén úgy láttam, hogy vasúttörténeti deltában fel vannak szedne a vágányok. A MÁV-nál nem találtam még róla semmi információt, a menetrendben sincs semmi különös megjegyzés.

Most akkor hogyan járnak a vonatok Esztergomba?

Muurola Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436079

Sajnos nálam a viszonylat nem nagyon akar le- és betöltődni. Igen alapos munka, bár a "nobi nobi" osztályú kocsik említés szintjén sem jelentek meg a cikkben, pedig... a maguk nemében különlegesek! :)

Előzmény: gereblyepörkölt (436077)
vrobee Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436078

Mindig jók ezek a rövidebb leírásaid, de most a linkelt oldal, az külön fantasztikus. Egy tök ismeretlen világ innen nézve. Köszönet...

Előzmény: gereblyepörkölt (436077)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.03.20 0 5 436077

Ezúttal az egykori "Blue Train", japán éjszakai vonatokról alkottam egy rövid bemutatót, mely kézműves útvonaltérképpel, korabeli kocsiösszeállításokkal és fotókkal tarkítva mutatja be az egykor kiemelt fontosságú közlekedési eszközökök múltját, főleg a JR 1987-es megalakulásától számítva.

 

Néhány kapcsolódó és egy kevésbé releváns illusztráció alant:

 

1. Az írásban összeválogattam a legfontosabb "Blue Train" vonatok korabeli (1987-es) kocsiösszeállításait, melyek tartalmazzák a járatok viszonylatait, indulási/érkezési idejüket, a kocsik típusait és azokat fenntartó telephelyek megjelöléseit.

 

2. A napjainkban évente legfeljebb egy tucat alkalommal közlekedő három áramrendszerű (1500V DC, 20kV @ 50-60Hz) JR East 583-as sorozat korábban Tokyo és Kelet-Japán egyes részei között biztosított összeköttetést a Joban- és Tohoku-fővonalakon át Ueno és Aomori, Ueno és Sendai valamint később a bővülő Tohoku shinkansen állomásai, így 1982-től Morioka és Aomori, 2002-től pedig Hachinohe és Aomori között. A járműszéria az éjszakai vonatok számának csökkenésével és a korszerűbb gördülőállomány megjelenésével fokozatosan kikopott a menetrendből, az utolsó fennmaradt 583-as sorozatú EMU utolsó útjait idén áprilisban készül megtenni Akita és Hirosaki között, melyet követően a jármű jó eséllyel ételhordóként fog újjászületni. A képen Utsunomiya határában láthatjuk az Akita felé osonó járművet.

 

3. A "Blue Train" éjszakai járatok ugyan már korábban is élvezték a helyi vasútbarát közösség kiemelt figyelmét, az efféle vonatok utolsó útjai előtt azonban már szinte szokásossá vált az állomásokon vagy a pálya mentén kamerákkal, fényképezőkkel felvonuló tömeg. Itt éppen a "Hokutosei" ueno-i indulása előtt gyülekezik a nép sámlival, álvánnyal, szelfibottal, az állomási személyzet legnagyobb örömére.

 

4. -5. A "Hokutosei" B fekvőhelyes, részlegenként 2-2 ágyat tartalmazó kocsija. A legolcsóbb helyjegyért cserébe utunk teljes időtartamára kapunk egy helyi, nem elvihető fürdőköpenyt (yukata), papucsot, fogast, teljes ágyneműt.

 

6. Ez már megint egy tajvani kép, melyen ezúttal a TRA egy igencsak ritkaságszámba menő "Fu-xing", kb. gyorsított személyvonatát láthatjuk. A kékséges, 40SP20000-es sorozatú, a hazai Tang Eng Iron Works Co. által 1980 és 1981 között gyártott, 20m hosszú, 2,9m széles és 3,8m magas személykocsikból alkotott szerelvény élén egy GE E42C típusú, TRA E400-as sorozatú villamos jószág figyelhető meg.

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436076

Pirosakon összesen hat konnektor van az utastérben.

 

A,B kocsiban a menetirány szerinti jobb oldali ajtón felszállva, az ajtó jobb oldalán.

C,D kocsiban a kocsik előtt állva, a kettő közül a baloldali ajtón felszállva, az ajtó jobb oldalán.

Előzmény: segélyvonókészülék (436068)
ajm Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436075

Ajtóoszlopokban van, hivatalosan porszívóaljzat.

Előzmény: aruzsi (436069)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436074

Köszönöm szépen!

Előzmény: 1047 005-2 (436073)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436073

A Stadler szolnoki forgóváz centruma.

Előzmény: Tamás0917 (436071)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436072

Köszönöm!

Előzmény: Pályaőr (436011)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436071

A forgóváz gyártásánál a "BRCC˝ melyik  gyártónak a rövidítése? Előre is köszönöm a választ!

Előzmény: Snake-Mojzi (436017)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436070

Köszi!

Előzmény: aruzsi (436069)
aruzsi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436069

Stimmel.

A pirosakban 1-2 elszórva, titokban.

Előzmény: segélyvonókészülék (436068)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436068

Nem is megy el mellette senki.

Apró popó!

Az startos flörtök milyen mértékben vannak konnektorosítva? Ugye a zöldek erősen, meg ebből gondolom, hogy 061-től a kékek is, de nem ugrok be konkrét emlék a témában.

Előzmény: _Nyuszi (436064)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436067

Ó, jeee! :) 

Előzmény: hmsoft (436065)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.19 -1 0 436066

Utazzál IC-vel ott gyakori a "nem megfelelő jeggyel" rendelkező utas!

Előzmény: norbee601 (436025)
hmsoft Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436065

Nem, hanem a "gomba":

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (436063)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436064

félOFF

Az online felület szerint már postára van adva. :)

félON

 

Szó nélkül viszont nem szabad elmenni a mellett a jelenség mellett, hogy az embereknek egyre nagyobb igényük van feszültségstabilizált konnektorra a fedélzeten.

Előzmény: segélyvonókészülék (436062)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436063

Ez a hűtő szellőzője, vagy másé? Telefonon alig látni.

Előzmény: hmsoft (436054)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436062

Oké, de az már hiba.

Miért nem veszel másik akkut hozzá? 2-3000HUF szokott lenni.

Időnként az utángyártott még jobb is, mint a gyári.

A korábbi telók miatt amúgy is kialakult már az a reflex, hogy ha látok egy konnektort valahol, már megy is töltőre. Ha 95%-on van, akkor is. :) 

Bár a mostani, ha nem nyúzom nagyon, két napot is kibír. Szvsz hosszú évek óta nem volt ilyen készülékem (már a nokia 6220classic sem).

Előzmény: _Nyuszi (436053)
aruzsi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436061

Dunaharaszti alsón is.

Előzmény: siófoki35 (436055)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436060

https://www.youtube.com/watch?v=zw3V5h_eHNA

 

Dán mozdony Ausztráliában.

siófoki35 Creative Commons License 2017.03.18 0 1 436059

Amúgy holnap még nyitva a szonloki modellkiállítás, nagyon klassz, akinek van lehetősége, nézze meg!

 

sörösgigant Creative Commons License 2017.03.18 0 0 436058

Őszintén ? Nagyon nem is izgat, bár tetszik. 

Nem igazán éri meg a 4-es túrt, a 20 ezüstpénzt elcserélni holmi hajnali kezdésekre, 4x130 km-re...

Aztán.....Aztán ki tudja hová kerülök egyszer. Sose mondd azt hogy soha....

Előzmény: r1232 (436046)
sörösgigant Creative Commons License 2017.03.18 -1 1 436057

A reggeli 1. régión, főkeg szombat hajnalban Móváron, de máshol is nagy divat, hogy a sötétben induláskor mikor a kaller felhív, majd belép a kocsiba, kintről nekirohannak az ajtónak, majd bőszen alvást mímelnek. Főleg a lentebb általam ecsetelt embernek nehezen nevezhető izék, de mások is. Úgy két hete sikerült kizárni őket....

Előzmény: segélyvonókészülék (436033)
sörösgigant Creative Commons License 2017.03.18 -1 1 436056

Nem ? ! Ebben a pinanalatban értem vissza Győrbe. A Zivánból induló vonatra felszállt egy kigyúrt bak-ómigránsokból álló kb 4 fős horda. Volt velük egy törpe, afféle rokonházasságból származtatható nőstény egyed. Jegy ohne, nagyhangon hirdették hogy mindenki köcsög, fasszopó paraszt, etc...Bobán bagót lejmoltak mindenkitől...

Aztán Cellben a Bobáról induló sm-i  gyors dekkolt pár percet, mert ott a rendészek levették őket a vonatról. Az utasokat vegzálták, nagyhangon röhögve demonstrálták hogy ők jegy nélkül fognak utazni. Hát nem jött össze...

 

Elhiheted, többet utazok szinte mint utas, mint a vonat elején. Nem véletlenül írtam azt amit..

100a, 120a nem csak szombaton, hanem random, bármelyik napon, napszakban....

 

Utazgass egy kicsit többet aztán rájössz...

Előzmény: norbee601 (436025)
siófoki35 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 436055

Inkább az megy mostanában, hogy attól a megállótól vesznek jegyet, mielőtt jött a kalauz... 2-es vonalon még a felújítás előtti időkben például kifejezetten jellemző volt. Szabadságligetnek akkora forgalmat csináltak az  egyetemisták (papíron) hogy hajjajj :D

 

Most már van automata a megállóhelyeken, szóval ez sem játszik. Igaz, a veresi, meg lajosi oldalban azért még lehet ezt játszani :D

Előzmény: norbee601 (436025)
hmsoft Creative Commons License 2017.03.18 -1 2 436054

A világ változik, de van, ami örök (ez most épp 2TE25a-ból való):

Jó-jó, létezik belőlük vagy háromféle, de az a háromféle már ötven éve létezik.

hm

_Nyuszi Creative Commons License 2017.03.18 0 0 436053

"Folyamatos használattal. Amúgy meg simán 24 óra, vagy több."

Nekem meg nem, mert romlik az akksi. 12 órát sem bír ki (GPS, wifi és mobilnet kikapcsolva). Telefonja válogatja, mennyit bír..

Előzmény: r1232 (436050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!