A két személyt el kell felejteni. A benzines élettartama? Biztos kevesebb a dízelénél, a fogyasztása pedig több. Mondjuk nekem nem ez a szempont, hanem a srácom bejárásának megoldása.
Ja és a másik igen az 50ccm. Elvileg az is 4 kW, csak ugye egy kis motor élettartama nem ua. főleg ha pörgeted és szerintem az tényleg szigorúan 45 km/h-val bír. A dízelek állítólag 60-70 között is képesek egy személlyel.
Igen, erre én is gondoltam (50 ccm, benzin). Csak még ezzel is az a problémám, ha 2 személyel mész, mit szól a rendőr kartárs? SMKP, 2 személy kérem szépen? :)
Az autoscout-on, meg a mobile.de-n 2-3000 euro alatt nincs. Van még egy alternatíva: a Ligier gyártott elég sokat benzinmotorral is, csak nem tom, milyen lehet az 50 cm3 a három mázsához. Csak azokért is kétezer felett kérnek a sógorok meg a germánok. Olaszban kéne utánanézni, nincs valami ismerősöd, aki lófrál arra?
Hát ez az. Én egyébként fontolgatom, hogy az ügyben megkeresem levélben a helyi Közlekedési Felügyeletet, hogy adjon egy hivatalos állásfoglalást az ügyben. Ha leírják, hogy SMKP akkor veszek egyet talán, de inkább előbb körülnézek a "Sógoroknál" mennyit kérnek egy ilyen (esetleg enyhén sérült) járgányért, ugyanis a vaterán hirdetnek 2 db.-ot egyben (enyhén sérültek) 250e minimál áron és az eladó azt írta, hogy csomagban vett 3 db.-ot amiből magának egyet megcsinált. Ha 125e/db ért megéri neki eladni akkor vajon meggyiért vehette? Akkor inkább én is kiruccanok körülnézni mintsem itthon vegyek 500e Ft-ért. Itt mifelénk a piacon 400-450e ért árulják és azokat is Ausztriából hozták be.
Ezek nekem is egyértelműek voltak eddig is. De a tag vajon mit árulhat ötezerért? Német, vagy francia szabályok fordítását? Vagy olyan hülyének néz mindenkit, hogy eladja megtekintés nélkül?
Mellesleg az összes jogszabály fenn van ingyenesen a Magyarorág.hu-n, elégé pénzhajhász magatartás 5000+ÁFA-t elkérni érte, miért nem teszi fel a joganyagok számát az oldalra, ha már annyira mopedautó párti, hogy a leendő márka- később akár klubbtársak ingyen informálódjanak. :(
1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r
"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:
"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."
Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.
Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamilyen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.
1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r
"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:
"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."
Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.
Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamijen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.
A súlyadó (jan 1.-től teljesítményadó) a legkevesebb, mert 1 évbean e Fiat Chinquechentóra sem lesz több 6-8000 Ft-nál azonban rögtön kezdődne ott a probléma, hogy forgalomba helyezés. Ugyebár ezek nagy részét külföldről (jó esetben UNIO-s országokból) hozták be kis hazánkba, namost, ha motorkerékpérnak vagy még rosszabb személygépjárműként kell forgalomba helyezni, rögtö odavágnak neked egy jó kis reg. adót (motorkerékpárra 180.000 HUF és még ez az olcsóbb, szgk.-ként 200.000+) meg az átírás 18 HUF/ccm, meg akkor forgalmi és törzskönyv illeték, eredetvizsga stb. Ráadásul mivel Mo.-on ez most lesz először forgalomba helyezve rögtön viheted is műszaki vizsga+környezetvédelmi vizsgálatra (kb. 15.000) és ezt ezentúl 2 ill. 1 évente ismételheted. Mindez egy 45 km/h max sebességű KÉT személyes járgányért, aminek az áráért egyébként veszek egy 8-10 éves NÉGY személyes 100+ km/h-val közlekedni tudó rendes kisautót aminek a fogyasztása szintén nem több 5-6 l/100 km. Na ezért nem mindegy, hogy minek minősítik Magyarországon. Bocs, ha kissé bő lére engedtem. Még1x aki tud bármi infót az kérem írja meg ide a fórumba.
Az, hogy a hirdetésben segédmotort írnak, semmit sem jelent! Egy ilyen hirdető ötezer Ft.ért küldené le a hivatalos papírokat. Ha tiszta az ügy, akkor mindenki számára hozzáférhető és ingyenes lenne az információ.
Engem is érdekelne, hogy a jelenlegi jogszabály alapján hová is sorolják ezeket a kis járgányokat. Nekem is és feleségemnek is jó lenne, kis fenntartása miatt (már ha segédmotornak használható) mert a munkába járás elég drága és a közlekedés sem a legfényesebb. Sajna ahogy néztem a lökettérfogat alapján segédmotornak nagy, más kategóriába pedig a tervezett (45 km/h) sebessége miatt nem igen férne bele. Megjegyezném létezik 50 ccm-es benzinmotoros (szintén 4 kW-os) változata ami karosszéria szempontjából (és a lökettérfogaton kívül minden másban is) megegyezik az 400-505 ccm társaival, akkor mégis miért kéne más kategóriába sorolni. Akinek van tapasztalata vagy tuti infója az kérem írja meg ugyanis szeretnék egyet vásárolni, de addíg nem ruházok bele nagyobb összeget míg nembiztos, hogy használhatom forgalmi, sújadó, átírás stb. hátrányok nélkül (akkor inkább veszek egy 900 ccm Chinquechentót).
Mi az igazság mopedautó ügyben? Sokan hirdetnek Aixam gyártmányú járművet segédmotoros kerékpárként, de 50 köbcentinél nagyobb dízelmotorral, ami a KRESZ szerint kizáró ok. Állítólag valahol az unióban viszont működik a dolog. Kérek mindenkit, akinek van konkrét tapasztalata, írja le!