Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 30

Elég idős vagyok ahoz hogy megtanuljam, ha valamiért többet adnak mint amennyiért vettem, azonnal oda kell adni. Mindig van másik:)

 

Nekem a mopedauto csak hobbi, én jól megélek a fagyizóból meg a pizzériából, ezért nem akarok sokat keresni egy-egy járgányon. Általában 4-5% nyereséget szoktam realizálni egy autón, de mivel 1-2 hónap alatt el szoktam adni, még így is 5-10x annyi a haszon, mintha a bankban parkoltatnám a pénzem.

 

Azért van amit nem adok el sokáig, az aixam már 20e Km-t futott nálunk, de még mindig olyan jól megy, mint amikor megvettem.

Előzmény: vtibiv (29)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 29
És miért adod el mindet? Ha publikus.
Előzmény: WooDoo (28)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 28

Minden eladó:)

 

Tulajdonképpen már odaigértem az egyik futárnak, csak kellene egy új sárvédő rá, mert megtörtem egy kicsit.

 

Mostanában elég sokan érdeklődnek a mopedautók iránt, a telefonszám rajta van a kocsin, és így néhányat már eladtam. A neten nem sok értelme van hirdetni, mert a roma lomisok nagyon lenyomják az árat. Persze azok a járgányok több darabból vannak összehörcsögölve, de a fényképen nem látszik. Csak akkor lepődik meg a vevő, amikor meglátja a saját szemével milyen egy "kevesett futott, megkímélt, garázsban tartott, stb" mopedauto. 

Előzmény: vtibiv (27)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 27
A pizzást meg árulod?
Most láttam a hasznaltauto.hu-n.
Előzmény: WooDoo (25)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 26
BINGO!!!
Én is épp ma találtam meg a rendeletet, be is másolom:
KöHÉM 6/199 (IV. 12.) rendelet
B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők:
1.1. "Motorkerékpár": olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekű gépjármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármű esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármű esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
1.2. "Motoros tricikli": a három- vagy négykerekű motorkerékpár.
1.3. "Segédmotors kerékpár": olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
1.4. "Pótkocsi": olyan jármű, amely segédmotoros kerékpárral vagy motorkerékpárral történő vontatásra készült.
2. A segédmotoros kerékpárok és a motorkerékpárok kategóriái a következők:
L járműkategória: Segédmotoros kerékpárok és motorkerékpárok.
L1 kategória: Kétkerekű segédmotoros kerékpárok.
L2 kategória: Három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok.
Előzmény: WooDoo (25)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 25

Hi all,

 

Nekem van 3 ilyen járgányom!

 

Az egyikkel a 14 éves fiam jár suliba, a többivel meg pizzát szállítunk. A rendőrök eleinte velem is kekeckedtek, de kifénymásoltam a 6/1990-es rendeletet, kiemeltem a vonatkozó részt, azt odaadom ha megállítanak és akkor már nem háborognak a hatósági jelzés hiánya miatt. A rendeletben egyértelműen van megfogalmazva, hogy az 50 ccm-is határ csak a külső gyújtásrendszerrel rendelkező motorokra vonatkozik. A dieselnek meg nincs gyújtása és akkor csak a teljesítmény számít.

 

Mostanában ketten is szoktunk utazgatni a járgányokkal, nálunk Debrecenben már azért sem szólnak.

grega404 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 24
Én is pont ma beszéltem velük. Mikor kérdeztem, hogy akkor ez most hogy is van, azt mondták, hogy 2-3 hét múlva érdeklődjek, mert akkorra már valószínűleg többet tudnak mondani. Amikor szembesítettem (telefonon az illetőt, hogy SMKP vagy sem és hogy a jogszabály szerint nem, nem volt meggyőző a magyarázata. Ha elintézik, hogy SMKP-ként használhassuk, én leszek a legboldogabb és nagy örömömben mindjárt veszek is egyet :)))
Előzmény: vtibiv (23)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.04 0 0 23
Valamivel előbbre jutottam.
A ligier magyarországi képviseletével beszéltem. Az az info, hogy az Unió 24/2002 jogszabálya rendelkezik ez ügyben, de a Parlament még nem honosította.
A tag szerint a rendőrség eltérően viszonyul a témához, ki elfogadja, ki nem.
Ha valaki tud segíteni, nézzen ezen jogszabály után.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 22
A jogsikérdés egyértelmű.
Ha elfogadják, hogy smk, akkor M kategória, és egy személy.
Előzmény: Mnagy (21)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.03 0 0 21
Szia mindenki
szerinte, meglehet közelíteni a dolgot a jogsi felöl is, mi van ha nincs B-s jogsi?
a rendelet értelmezés meg talán rendőrföggő a kétszemélyt meg mint előttem már írta valaki el kell felejteni. Robogón vagy simsonon sem szokás ketten menni pedig az is kétszemélyes.A Kf véleményére én is kiváncsi lennék ha valakinek sikerülne valami érdemit megtudni.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 20
A két személyt el kell felejteni.
A benzines élettartama? Biztos kevesebb a dízelénél, a fogyasztása pedig több.
Mondjuk nekem nem ez a szempont, hanem a srácom bejárásának megoldása.
Előzmény: grega404 (19)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 19
Ja és a másik igen az 50ccm. Elvileg az is 4 kW, csak ugye egy kis motor élettartama nem ua. főleg ha pörgeted és szerintem az tényleg szigorúan 45 km/h-val bír. A dízelek állítólag 60-70 között is képesek egy személlyel.
Előzmény: grega404 (18)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 18
Igen, erre én is gondoltam (50 ccm, benzin). Csak még ezzel is az a problémám, ha 2 személyel mész, mit szól a rendőr kartárs? SMKP, 2 személy kérem szépen? :)
Előzmény: vtibiv (17)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 17
Az autoscout-on, meg a mobile.de-n 2-3000 euro alatt nincs.
Van még egy alternatíva: a Ligier gyártott elég sokat benzinmotorral is, csak nem tom, milyen lehet az 50 cm3 a három mázsához.
Csak azokért is kétezer felett kérnek a sógorok meg a germánok.
Olaszban kéne utánanézni, nincs valami ismerősöd, aki lófrál arra?
Előzmény: grega404 (16)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 16
Hát ez az. Én egyébként fontolgatom, hogy az ügyben megkeresem levélben a helyi Közlekedési Felügyeletet, hogy adjon egy hivatalos állásfoglalást az ügyben. Ha leírják, hogy SMKP akkor veszek egyet talán, de inkább előbb körülnézek a "Sógoroknál" mennyit kérnek egy ilyen (esetleg enyhén sérült) járgányért, ugyanis a vaterán hirdetnek 2 db.-ot egyben (enyhén sérültek) 250e minimál áron és az eladó azt írta, hogy csomagban vett 3 db.-ot amiből magának egyet megcsinált. Ha 125e/db ért megéri neki eladni akkor vajon meggyiért vehette? Akkor inkább én is kiruccanok körülnézni mintsem itthon vegyek 500e Ft-ért. Itt mifelénk a piacon 400-450e ért árulják és azokat is Ausztriából hozták be.
Előzmény: vtibiv (15)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 15
Ezek nekem is egyértelműek voltak eddig is.
De a tag vajon mit árulhat ötezerért? Német, vagy francia szabályok fordítását?
Vagy olyan hülyének néz mindenkit, hogy eladja megtekintés nélkül?
Előzmény: grega404 (14)
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 14
Mellesleg az összes jogszabály fenn van ingyenesen a Magyarorág.hu-n, elégé pénzhajhász magatartás 5000+ÁFA-t elkérni érte, miért nem teszi fel a joganyagok számát az oldalra, ha már annyira mopedautó párti, hogy a leendő márka- később akár klubbtársak ingyen informálódjanak. :(
Előzmény: vtibiv (10)
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 13
Nem nagy tudomány, én beírom neked ingyen:

1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r

"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:

"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."

Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.

Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamilyen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.

Bocs, ha hosszú voltam.
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 1 12
Nem nagy tudomány, én beírom neked ingyen:

1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r

"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:

"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."

Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.

Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamijen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.

Bocs, ha hosszú voltam.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11
basszus, nem megy a link beszúrása, segítsen valaki.
Beírom manuálisan: http://www.mopedauto.hu/jogszabaly.html
Előzmény: vtibiv (10)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 10
itt a tag, aki ötezer plusz áfáért küld jogszabályt.
NeomatiK Creative Commons License 2006.09.02 0 0 9

Ebben a topikban van néhány (érdemi) hozzászólás erről a járműről.

 

A kereső ezeket dobta ki, de emlékeim szerint több hozzászólás is van (előzmények, válaszok), ami vele foglalkozik. Át kell böngészni.

grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 8
A súlyadó (jan 1.-től teljesítményadó) a legkevesebb, mert 1 évbean e Fiat Chinquechentóra sem lesz több 6-8000 Ft-nál azonban rögtön kezdődne ott a probléma, hogy forgalomba helyezés. Ugyebár ezek nagy részét külföldről (jó esetben UNIO-s országokból) hozták be kis hazánkba, namost, ha motorkerékpérnak vagy még rosszabb személygépjárműként kell forgalomba helyezni, rögtö odavágnak neked egy jó kis reg. adót (motorkerékpárra 180.000 HUF és még ez az olcsóbb, szgk.-ként 200.000+) meg az átírás 18 HUF/ccm, meg akkor forgalmi és törzskönyv illeték, eredetvizsga stb. Ráadásul mivel Mo.-on ez most lesz először forgalomba helyezve rögtön viheted is műszaki vizsga+környezetvédelmi vizsgálatra (kb. 15.000) és ezt ezentúl 2 ill. 1 évente ismételheted. Mindez egy 45 km/h max sebességű KÉT személyes járgányért, aminek az áráért egyébként veszek egy 8-10 éves NÉGY személyes 100+ km/h-val közlekedni tudó rendes kisautót aminek a fogyasztása szintén nem több 5-6 l/100 km. Na ezért nem mindegy, hogy minek minősítik Magyarországon.
Bocs, ha kissé bő lére engedtem. Még1x aki tud bármi infót az kérem írja meg ide a fórumba.

Byte!
Előzmény: halinorbi (6)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.01 0 0 7
Az, hogy a hirdetésben segédmotort írnak, semmit sem jelent!
Egy ilyen hirdető ötezer Ft.ért küldené le a hivatalos papírokat. Ha tiszta az ügy, akkor mindenki számára hozzáférhető és ingyenes lenne az információ.
Előzmény: halinorbi (6)
halinorbi Creative Commons License 2006.09.01 0 1 6

sok eladó AIXAM-ot lehet látni a neten. És a hírdetésben azt írják, hogy SEGÉDMOTOR...

Vagyis nem kell rá rendszám.. tehát ingyen parkolhatsz!

A motorhangja tényleg durva...

"sújadó, átírás stb. "
ha autónak is számít az AIXAM, akkor is súlyadó helyett lóerőben fog majd adózni; így még olcsóbb lesz...

 

 

Előzmény: grega404 (5)
grega404 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 5
Üdv!

Engem is érdekelne, hogy a jelenlegi jogszabály alapján hová is sorolják ezeket a kis járgányokat. Nekem is és feleségemnek is jó lenne, kis fenntartása miatt (már ha segédmotornak használható) mert a munkába járás elég drága és a közlekedés sem a legfényesebb. Sajna ahogy néztem a lökettérfogat alapján segédmotornak nagy, más kategóriába pedig a tervezett (45 km/h) sebessége miatt nem igen férne bele. Megjegyezném létezik 50 ccm-es benzinmotoros (szintén 4 kW-os) változata ami karosszéria szempontjából (és a lökettérfogaton kívül minden másban is) megegyezik az 400-505 ccm társaival, akkor mégis miért kéne más kategóriába sorolni. Akinek van tapasztalata vagy tuti infója az kérem írja meg ugyanis szeretnék egyet vásárolni, de addíg nem ruházok bele nagyobb összeget míg nembiztos, hogy használhatom forgalmi, sújadó, átírás stb. hátrányok nélkül (akkor inkább veszek egy 900 ccm Chinquechentót).
vtibiv Creative Commons License 2006.09.01 0 0 4
Miért érdekel?
A srácomnak kéne gimibe járni, mert elég sz@r a közlekedés.
14 évesen pedig csak mopedjogsija lehet.
Előzmény: rik-027 (2)
Wolfhauser Ottokár Creative Commons License 2006.09.01 0 0 3
Szeretnék egy ilyen gépjárművet.
rik-027 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 2

es miert erdekel teged ez a funyiro-feleseg?

errefele is van par es iszonyat hangja van

Előzmény: vtibiv (1)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1
Az valszeg a nagyobb teljesítményű verzió volt, ami 11kW-os.
Amire én kíváncsi vagyok, a 4kW-os változat.
Előzmény: rik-027 (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!