Keresés

Részletes keresés

VerszivO Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12027
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12026

A charter járatoknál voltak ezek a vándorlások.

Össze volt kötve eddig is, már csak az átszálló utasok miatt is így volt ésszerű.

Előzmény: Törölt nick (12025)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12025

Éppenséggel Malév-járat volt. De hogy érted, hogy középen mész be? Ez az épületbe való belépés, vagy a tranzitra vonatkozik? Utóbbi össze volt kötve a skycourt előtt is, nem?

Előzmény: Törölt nick (12024)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12024

Biztos Travel Service-val utaztál, az csinált olyat tavaly, hogy a B-n csekkolt és át kellett menni az A-ra és ott be.

Hogyne szokta volna elriasztani az utasokat, néha csak úgy szaladgálnak fel-alá. :)))

 

Azóta sokminden megváltozott,, mindegy hogy A vagy B-n csekkolsz be, úgyis középen mész be, majd utána jobbra vagy balra kell menned attól fűggően, hogy elhagyod a schengeni övezetet vagy sem.

Előzmény: Törölt nick (12023)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12023

Na de ha a jegyen 2A van, akkor z utas a 2A-ra megy, majd utána kell szépen átsétálni. Nekekm tavaj volt olyan esetem, hogy a 2A-ra szólt a jegy, de szóltak, hogy a csomaggal menjük a 2B-re, majd szépen vissza a 2A-ra. Biztos, hogy utasbarát megoldás ez? Nem risztja inkább el őket.

 

A skycourt előtt is össze volt kötve a 2A-2B nem?

Előzmény: Törölt nick (12022)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12022

Azért vannak többször jelölve, mert közös járatokról van szó. Tehát ha mondjuk a 6:50-es Lufira van jegyed és csak Malév lenne kiírva, akkor nem találnád meg.

(megjegyzem, ha pl. Lufi jegyed van és tömve van az A terminál, átsétálsz a B-re a Malév C/I-hez, akkor ott is be tudsz csekkolni így nem kell annyit várnod)

 

Az hogy a C/I melyik terminálon van, illetve a beszállítás melyik oldalon a tranzitban, annak már semmi jelentősége. Ugyanazon a ponton haladtok be a SC-ba és a távolság is nagyjából megegyezik.

Előzmény: Törölt nick (12020)
giornalista Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12021

minden MALÉV járat jegykezelése a 2B oldalon történik, függetlenül attól, hogy majd az A vagy a B oldalról indul maga a gép.

 

a járatok többszöri kijelzésénél pedig arra gondolsz, amikor a táblán mondjuk 3 carrier neve is szerepel egy desztináció mellett, ugyanarra az időpontra? az csak annyit jelent, hogy azok a társaságok is értékesítettek jegyeket arra a járatra. 

Előzmény: Törölt nick (12020)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12020

Sziasztok!

 

Valaki elmagyarázná, hogy miért kell egyes járatokat többször, olykor négyszer is kijelezni?

 

Illetve itt, mit jelent az, hogy a 2B-n történik a jegykezelés? Mi van a 2A-ról induló járatokkal?

http://www.malev.hu/utasinformaciok/repuloteri-informaciok/repuloter-budapest

Gregor83 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 12019
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12018

Azt a topicot csak akkor olvasom, ha röhögni akarok az ott évek óta uralkodó párbeszéden.:)

Ha írnék oda, ezt válaszolnám:

 

- A "nemzetgazdasági szint" nem csak a szállodákat jelenti. A turizmusnak ezen kívül még rengeteg primer és szekunder profitgeneráló hatása van (megélnek belőle a taxisok, az éttermek, a külföldi ügyfélkört kiszolgáló ingatlanügynökök, nő a kiskerforgalom, satöbbi. Ezek csak összességében mérhetők, ha egyáltalán. (A gyereknevelésnek sem csak pelenka- és ruhaoldali kiadásai vannak, bele kell számítani az összefirkált falat, a nagyobb autót, a kialvatlan szülőket, a folyton törő poharakat, a homokozástól mindig tönkremenő felnőttcipőket.)

 

- Nem érdemes "túl sok" vállalatot az externáliái miatt fenntartani, de a(z közlekedési) infrastruktúra lehet ilyen. A közösségi közlekedési vállalatok például rendre csak bevételeik harmadát kapják az utasoktól, a másik kétharmadot a szolgáltatást igénybevevő települések, valamint az állam adja össze. Jó okuk van erre, BP-n - ha leállna a tömegközlekedés - akkor kb. egy hét alatt összeomlana a város gazdasága és közigazgatása. Ettől persze végezhetik a szolgáltatást magáncégek, de mégis az állam/önkormányzatok maradnak a megrendelők. Reptér nélkül egyetlen város gazdasága sem omlana össze (talán Nyugat-Berlin volt az egyetlen kivétel), de a szerteágazó externáliák miatt megérheti állami pénzt tolni bele. Persze nem kötelező. :)

 

- Pontosan. Ezek az externáliák annyira szerteágazóak, hogy az eredménye csak nemzetgazdasági (vagyis politikai) szinten értelmezhetőek. Ennek megfelelő szintű döntés kell hozzá.

Előzmény: uhb129b (12016)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12017

A "mik vannak a nagy világban" rovatba:

 

Az orosz versenyhivatal váratlan ellenőrzést tartott VKO-n, mert sok utas panaszkodott, hogy a két domináns taxi társaság arra kényszeríti őket, hogy a termináltól távolabbi két sávot használják. A terminálhoz közelebbi két sávba csak a két taxi társaság autó mehetnek be. Eközben a termináltól távolabb eső sávokba zsúfolódik a többi taxitársaság és mindenki más. Ennek következtében atávolabbi sávokban a forgalom sokkan nagyobb, mint a terminálhoz közelebb eső két sávban. Mindez kénylemetlenséget okoz az utasoknak, akiknek így nehezebb a ki- és beszállás, ha nem a két kiemelt taxitársaságot használják.

 

A versenyhivatal szerint fennáll annak a veszélye, hogy a fenti helyzet sérti a versenyjogot, amennyiben a két kiemelt taxi társaság megnehezíti a többi társaság piaci tevékenységét a terminálok előtt.

 

http://www.aex.ru/news/2011/6/2/85575/

 

 

Saját tapasztalataim alapján a dolog a gyakorlatban így néz ki:

- a terminálok elé csak kapukon keresztül lehet bejutni. Arra nem emlékszem, hogy van-e ingyenes periódus

- a terminálok előtt az út kétfelé ágazik. Jobb oldali két sávba mehetnek az egyenlőbbek, a bal oldali kettőbe a plebsz. A terminál az út jobb oldalán van.

- a bal oldali két sávban az egyikben szükségszerűen megállnak az autók. A másikban haladnak. Így aki balra száll ki az autóból azt jó eséllyel elcsapják.

- mivel a parkolás amúgy elég drága, ezért a reptér előtti bekötő úton jelentős számú (kb. 40) kocsi parkol mindig. A bennük ülők várják, hogy a rokonaik mobilon hívják őket, amikor kijöttek a terminálból.

 

Most erősen töröm a fejemet, hogy hol láttam még ugyanilyet? :-))))

uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12016

Pedig a turizmus és a gazdaság fellendülése olyan externália, ami nemzetgazdasági szinten bőven visszahozza a reptér veszteséges működésének költségeit. 

 

Ezt a témát általában a "vidéki repterek" topikban szoktuk rágni. A te álláspontoddal szemben az alábbiakat szokták felhozni:

 

- ha a turizmus olyan jól jár a reptérrel, akkor a szállodák szövetsége nyugodtan betolhatna némi pénzt a reptér kasszájába. De ez sajnos el szokott maradni. Lásd Sármellék

 

- úgy nem működhet egy gazdaság, hogy túl sok vállalatot csak az externáliák miatt éri meg működtetni. Valahol meg kell húzni a határt, hogy mennyi veszteséges gazdálkodási tevékenységet hordjon a hátán a gazdaság nyereséges szektora. És akkor olyan kérdésekre kell válaszolni, hogy: kell-e 4 db állami tévé csatorna? kell-e sok ezer kis településre vasút? kell-e államilag támogatott profi futball? kell-e autópálya oda, ahol alig van forgalom? kell-e Debrecenbe reptér? kell-e a termál turizmust államilag támogatni? stb.

 

- nincsen olyan módszer, amivel pontosan lehetne mérni az externáliákat. Innentől kezdve politikai döntés, és szubjektív vélemény kérdése, hogy mit támogatunk az adófizetők pénzéből. 

Előzmény: Gulliver utazik (12012)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12015

Egy kérdés: Ha jól tudom a MA-nál székeket dotál az állam. 

 

Ettől egyszerűbb a konstrukció: ha a Malév veszteséges, az állam tőkét juttat neki.

 

 

EZ csak a zászlóvivőnél van, vagy mondjuk a wizz is kap támogatást?

 

Közvetlenül a wizz nem kap állami támogatást. De mondjuk ha olyan reptérre repül, amely veszteséges, akkor a reptér veszteségét az adott állam fedezi.

Előzmény: Törölt nick (12013)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12014

OFF

 

Engem ez emlékeztet a reptér előtti megállni tilos akcióra. :-)

 

http://okkfehervar.hu/index.php?pg=news_1_564

 

ON

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12013

Egy kérdés: Ha jól tudom a MA-nál székeket dotál az állam. EZ csak a zászlóvivőnél van, vagy mondjuk a wizz is kap támogatást? 

Előzmény: Gulliver utazik (12012)
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12012

A spanyol reptereken például jól működik ez a "megtámogatás", a Ryanair ezrével vitte a brit munkásokat nyaralni az olcsó reptér+olcsó repülőút kombóval. Ez egy privatizált reptér esetében már nem működik, az állam nem finanszírozhatja a veszteséget folyamatos tőkepótlással. Pedig a turizmus és a gazdaság fellendülése olyan externália, ami nemzetgazdasági szinten bőven visszahozza a reptér veszteséges működésének költségeit. Lisztferi esetében egy kicsit bonyolultabb a kép, a reptérüzemnek önmagában nyereséget kell termelnie, még akkor is, ha ez nemzetgazdasági szinten veszteséget okoz. 

Előzmény: viricsi (12007)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12011

Igaz, a győri reptér nagy konkurenciája a budapestinek, ez jó volt. Mikor reptérről beszélünk próbálj kicsit az országhatáron áttekinteni.

 

Milyen jó ötlet! :-)

Előzmény: Törölt nick (12000)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12010

Jómultkorában mentünk EIN be, reggel 6-kor. 4 gép indult a wizztől. EIN, BCN, LTN, meg még valami. Mint a heringek, úgy néztünk ki a váróban, légkondi persze semmi, mikor mi beértünk olyan áporodott dögszag volt, hogy broaf....Szal ezzel is kellen kezdeni valamit...

 

Viricsi leírta, h kellene állami dotáció, hogy a FR tudjon üzemelni innen. Viszont kérdés, h minden reptér kap e állami dotációt, ahol megfordul az FR, vagy nem. Nekem azért gyanus h nem mindenhol. Ahol nem kap, ott hogyan van megoldva, hogy kvázi a kecske is jóllakik, meg a káposzta is megmarad? 

Előzmény: Törölt nick (12009)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12009

Úgy tudom azért ment el a Ryan, mert még a biztonsági illeték se jött volna ki abból amit fizetni akart, magyarul a budnak veszteséges lett volna az a 20 desti. Szerintem nem minden az utas létszám. Oké, azok az utasok költenek, meg vannak még egyéb bevételek, de ha egy ajánlat gyenge és kilátástalan a nyereség, akkor nem mennek bele.

Arról nem is beszélve, hogy el se férnének már az 1-esen. A Wizz is be fog bedugulni mikor egyidőben 5 gépet szeretne indítani 8-900 utassal. Idén megint szükségszerű lesz faragni rajta.

Előzmény: viricsi (12007)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.01 0 0 12008

Igen, ebben valóban igazad van. Dehát tudod: kell a pénz BKV, meg MÁV ra:))) nade ez má' télleg off.....

Előzmény: viricsi (12007)
viricsi Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12007

"...Persze, lehet hogy a BPA csinálja jól, és az a "pár" europai reptér a hülye..."

 

Esetleg el lehet gondolkodni azon, hogy azt a pár európai repteret megtámogatják a saját országaik, mert tudják azt, hogy ezt a pénzt bőven visszahozzák az idefuvarozott túristák az országnak.

Nálunk meg mindenki úgy gondolja, hogy a reptér finanszírozzon, te meg majd jól érzed magad. Bizonyára említették már, a repteret nem azért üzemeltetik, hogy elfáradjanak és nem is azért, hogy O'Leary bácsi 5 centtel nagyobb nyereséget könyvelhessen el, hanem azért, hogy nyereséget termeljen a saját befektetőinek.

Egy sz.rul fizető légitársaságra nem a reptének van szüksége, hanem az országnak van az általuk szállított utasokra. Ha ezt az egyszerű matekot majd megfizetik, akkor majd bizonyára ismét lesz Ryan gép Ferihegyen.

Előzmény: Törölt nick (12005)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12006

Szerintem pedig v-one benne fantázia, eddig legfeljebb csak a hordásoknak nem tetszett. Viszont ha jobban megnézed nem olyan előnyleten a fotó, bár lehet a piros ruci nekem sem állna olyan jól. :)

Előzmény: Törölt nick (12001)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12005

Ha Te mondod:))) Valahogy nem csak BTS nyal tövig O'Leary bácsinak. Sztem vannak még páran Europában. Tudod, lehet szidni, de akkor is 272 gépet üzemeltet jelen pillanatban, mindezt nyereségesen, hovatovább a csóró magyarnak is megfizethetően. Még mit szeretnél O'Learytől? Ami most jön fikció: Nem lennék biztos benne, hogy egy magyar ULC valamelyik vezetője, - kihasználva a kapcsolatait - nem tett alá a Ryannak BPA-n. Nem mondom h így történt de valahogy azt mutatják a tények, hogy mindenütt - ha talán nem is szeretik, de - elfogadják "O'Leary feltételeit" Lehet, hogy ők tudnak valamit amit a BPA nem? Ez is lehet. Persze, lehet hogy a BPA csinálja jól, és az a "pár" europai reptér a hülye. Én fenntartom, hogy nem vagyok tévedhetetlen, de ezt a szitut, amit itt felvázoltam, nagyon életszerűtlennek érzem.

Ami az árakat illeti. Te is tudod, hogy mindig van jobb. De - és komolyan mondom - kalapot le az ember előtt, ha megcsinálja BTS-LPA -t szállással, bérautóval, 1 hétre 32500-ból. Full respect.

Előzmény: R2R (12004)
R2R Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12004

azért ne legyél elszállva, pár topikkal odébb ezt megcsinálják btsből feleennyiért...

budról meg ki is kell jutni btsbe.

a fantasztikus bts tövig nyal a ryanairnek, mert ha ő otthagyja akkor annyi a nagy tót repülésnek. O Leary azt csinál velük amit akar. Itt is nyomta a süket dumát, hogy a reptér de csúnyán bánt vele, pedig ő 20(!) új uticélt szeretne nyitni, de drága neki bud. pont akkor amikor az új desztiket ingyenességgel támogatta az airport.

 

mellesleg meg pont nem érdekel már a véleményed, ugyanazt szajkózod, bár már néhányan megcáfoltak.

 

vergilia te fikanick :) mehehehehe :)

Előzmény: Törölt nick (12003)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12003

Megy is ne aggódj. Láttad mostanában BTS-t? Felújították, szépen meg van csinálva, megy a légkondi, stb. Lassan pofánvágja AP2-t is:)))) Régen valóban elég putri volt. De az igazság az, hogy akármilyen is, bőven kompenzálja a Ryanair által adott igen baráti ár.... Most foglalatam egy ismerős házaspárnak. BTS-LPA - az általad, ha jól értem, a végletekig lenézett Ryanairrel - október eleje. Repjeggyel, bérautóval, szállással kijött 65000 Ft ra az egy hét. Tedd már meg nekem, hogy ezt BUD-ról összehozod...Nem melleselg mi is Ryanair, igaz PSA - TFS, most június 13án. Szállással, repjeggyel, benzinnel, parkolódíjjal, bérautóval, 2 HÉT, 85000FT. Szóval én kérek elnézést..... 

Előzmény: Törölt nick (12000)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12002

Nos, a magyarnak nincs versenyhelyzet. Kíváncsi lennék egy statisztikára, hogy pl. hány magyar használja rendszeresen VIE, BTS reptereket. Ugye abban azért egyetértünk, hogy mást  - a távolság miatt - nem igazán tekinthetünk konkurrenciának. A magyar emberek többségének, nincs olyan kártyája sem, amivel internetes tranzakciót tudna kezdeményezni, továbbá jó része digitális analfabéta, és angolul egy kukkot sem beszél. Ennek fényében, mitől ne lenne BPA monopol helyzetben? 

Előzmény: Törölt nick (11996)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12001

Ha már személyeskedünk...Valamiért utáloma fikanickeket. De ez legyen az én bajom... Az, hogy vannak emberek, akik szótlanul eltűrik, hogy kvázi "szétszo.assák" őket, az meg az ő bajuk. Én mindenesetre felemelem a hangom. Talán egyszer átgondolják, hogy nem csak a szigorításokat, hanem a működő modelleket is átveszik venni a tőlünk nyugatra levő "vadkapitalisták" -tól... Mellesleg pont az érkezésről beszéltem AP2-n, pont arról, hogy a taxisok nem tudnak felmenni, merthogy csak pepita teheti meg. De mind1 is...

Előzmény: Törölt nick (11999)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 12000

Igaz, a győri reptér nagy konkurenciája a budapestinek, ez jó volt. Mikor reptérről beszélünk próbálj kicsit az országhatáron áttekinteni. Aki Győrben él és azért nem jön Ferihegyre mert nem lehet az érkező szintre behajtani, akkor az ilyen menjen Pozsonyba Ryanair-ezni... :)

Előzmény: uhb129b (11997)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 11999

Az indulásra fel lehet menni és elvileg keddig lesz ez a nagy felhajtás. Typhoonteam-mal ne foglalkoz, folyamatosan butaságokat beszél. Az érkezőre rég nem lehet bemenni, Főtaxi óta ott a behajtani tilos.

 

Holnaptól megy a Malév a 2B-re? Kíváncsi leszek a terhelésre, szerintem délután a 2B fog jobban dübörögni.

 

Előzmény: Törölt nick (11996)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 11998

Az indulásra igen,az érkezésre nem.

Előzmény: Törölt nick (11996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!