"Az 1992-es Fiesta RS1800 is felejthető szériának bizonyult. Valamivel lassabb volt ugyan, mint az XR2i, de a Ford új Zetec motorjának 1,6-os, 131 lóerős változatával a kezelhetősége sokat javult. Aztán nem születtek többé sportos Fiesták, egészen az ST megjelenéséig."
Az a 131LE-s motor szerintem is 1.8 volt. Az utolsó mondathoz meg annyit fűznék hozzá, hogy az 1999-ben megjelenő 103LE-s 1.6 Sport, szerintem azért sportos Fiestának tekinthető.
"A teljesítménymaximum hatezres fordulaton jelentkezik, míg a maximális nyomaték 1350-től egészen 6150 1/min-ig a rendelkezésünkre áll."
Azért túlzásokba ne essünk :))) (Nem tudom, hogy a cikk író vagy a marketingesek). Ha egy motor 6150-nél még tudja a max nyomatékát, akkor a teljesítmény maximumnak jóval 6000 felett kellene lennie. Meg szívó motornál 1350-6150 között teljesen vízszintes nyomatékgörbét nehezen tudok elképzelni...
"de a Ford új Zetec motorjának 1,6-os, 131 lóerős változatával a kezelhetősége sokat javult"
Már nem rémlik pontosan, de a ~130 ló körüli Zetec az nem 1.8 szívó volt?
arra sincs lehetőség, hogy csak ötletszinten megoszd az motorkonstrukciós "titkokat"? pl mint: -Vezérműtengely nélküli OTTO motor (pug már csinált ilyet 10 éve) -Hűtés nélküli kerámiamotor (Cummins dízel ~20 éve)
"én nem tudok róla, tehát nem létezik" - ismerős analógia? ;))
arról, hogy a tengelytáv vagy a hossz alapján érdemes-e besorolni egy autót valamely kategóriába, már lenyomtunk itt egy pár flame-et. a konklúzió kb. annyi volt, hogy manapság már fasság szigorúan ezek alapján gondolkodni, mert egyre több a bizonytalanul besorolható modell - nem utolsó sorban a "prémiumláz" következtében (ld. új Volvo S40).
a helykínálatra nézvést pedig megint csak nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a tengelytáv, avagy a hossz lenne-e a mindenható meghatározó. ott van pl. az általad is említett BMW 1er, vagy ott van a Mazda3 is: 2640 mm-es tengelytávja ellenére hátul (hosszában) miliméterekkel lehetett csak több hely, mint az "orbitális" 2513 mm-es Leonban (tudom, ezerszer próbáltam mindkettőt, mielőtt végül a Leon lett). de azért általában (avagy: statisztikai alapon) az a szitu, hogy a hosszabb tengelytávúban nagyobb a helykínálat is.
...hiszen a Bugatti a papírok és címek nélkül is utolérhetetlen marad. Pláne úgy, hogy még nem is lehet kapni* :-P szvsz ennyit a "szériagyártású" rekordról (már megint)
"eddig még egyetlen nagy gyártó sem aknázta ki a nyolc- és tízhengeres motorokban rejtőző lehetőségeket, mivel jelenleg nem tudnak olyan sebességváltót készíteni, amely tartósan elviselné az alacsony fordulatszámon jelentkező nagy teljesítmény révén kialakuló hatalmas forgatónyomaték okozta megterhelést."
Hát, ha nekik nem megy, akkor vegyenek, mert azért másoknak sikerül. Egyébként kétlem hogy ne menne, azért pl a Maybachban is van valami váltó pl.
"Mert az csak úgy megy, simán rádobunk a szívómotorra egy turbot, nem kell a kenéssel, hűtéssel, kompresszióval, egyebekkel foglalkozni..."
És a motoron kívül szükséges módosításokat, mint a fékrendszer megerősítését nem is említetted nem beszélve mondjuk olyan aprócska dolgokról, hogy pl. a féltengelyek elbírják-e a nagyobb nyomatékot. :o)
mivel jelenleg nem tudnak olyan sebességváltót készíteni, amely tartósan elviselné az alacsony fordulatszámon jelentkező nagy teljesítmény révén kialakuló hatalmas forgatónyomaték okozta megterhelést.
nem bukkant még fel Stevie, úgyhogy elmesélem én a sztoriját: gondolom mindenki ismerti a győri Audi 1,8 20V blokkot - leginkább talán annak kitűnő (nincs vita. az. :P)turbós változatairól. nos, Stevie vett is egy ilyen szívó motorral szerelt Octaviát, gondolván, hogy ha valamit, hát azt könnyen át lehet alakítani majd turbósra. ha jól tudom, végül kb. az jött ki, hogy jobban jár, ha eladja az egésze autót, és vesz helyette egy turbós Octit :) hát ennyit arról, hogy profi tuner meg szívómotor utólagos turbósításának könnyű volta....
"mármint hogy prémiumnak tartod? méretekben egyezik."
Nem. Pont arra gondoltam, hogy méretben nem egyezik. Hosszra persze lehet, hogy igen, de tengelytávban pl. a Vel Satis-szal van 13,5 centi különbség. Pl. nagyjából ennyi (sőt, kisebb) a differencia egy Fabia és egy Octavia között...
Két hete abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy egy listából választhattam a céges autómat. Volt Mondeo is (a 130 lovas TDCi), de egyszerűen annyira nem jön be, hogy inkább az Octaviat válsztottam.
Ez az autó-dolog annyira szubjektív, hogy nem lehet igazságot tenni. Azóta is tíz emberből kilenc hülyének néz, de itt egyértelmű volt az érzelem az értelem felett. (Ja, és elmegyek autógyártónak: augusztusra igazolták vissza... )