Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

\X/VR6 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16447
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2005.05.20.&222819
Előzmény: \X/VR6 (16446)
\X/VR6 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16446
Ez viszont valóban a legerősebb dízel lesz, Excursion ide vagy oda :)
Előzmény: \X/VR6 (16414)
\X/VR6 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16445
"Az 1992-es Fiesta RS1800 is felejthető szériának bizonyult. Valamivel lassabb volt ugyan, mint az XR2i, de a Ford új Zetec motorjának 1,6-os, 131 lóerős változatával a kezelhetősége sokat javult. Aztán nem születtek többé sportos Fiesták, egészen az ST megjelenéséig."

Az a 131LE-s motor szerintem is 1.8 volt.
Az utolsó mondathoz meg annyit fűznék hozzá, hogy az 1999-ben megjelenő 103LE-s 1.6 Sport, szerintem azért sportos Fiestának tekinthető.
Leo 27 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16444

Fiesta ST teszt

 

"A teljesítménymaximum hatezres fordulaton jelentkezik, míg a maximális nyomaték 1350-től egészen 6150 1/min-ig a rendelkezésünkre áll."

 

Azért túlzásokba ne essünk :))) (Nem tudom, hogy a cikk író vagy a marketingesek). Ha egy motor 6150-nél még tudja a max nyomatékát, akkor a teljesítmény maximumnak jóval 6000 felett kellene lennie. Meg szívó motornál 1350-6150 között teljesen vízszintes nyomatékgörbét nehezen tudok elképzelni...

 

"de a Ford új Zetec motorjának 1,6-os, 131 lóerős változatával a kezelhetősége sokat javult"

 

Már nem rémlik pontosan, de a ~130 ló körüli Zetec az nem 1.8 szívó volt?

korzo Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16443
Shadowbull

arra sincs lehetőség, hogy csak ötletszinten megoszd az motorkonstrukciós "titkokat"?
pl mint:
-Vezérműtengely nélküli OTTO motor (pug már csinált ilyet 10 éve)
-Hűtés nélküli kerámiamotor (Cummins dízel ~20 éve)

Ilyen szintem. Hm?
Előzmény: Törölt nick (16442)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.20 0 0 16442

Pláne úgy, hogy még nem is lehet kapni

 

 

Ami kesik nem mulik....

 

Szerintem mar elore eladtak mind a 300akarhany darabot.

 

sb

Előzmény: korzo (16433)
ibrahim Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16441

"én nem tudok róla, tehát nem létezik" - ismerős analógia? ;))

 

arról, hogy a tengelytáv vagy a hossz alapján érdemes-e besorolni egy autót valamely kategóriába, már lenyomtunk itt egy pár flame-et. a konklúzió kb. annyi volt, hogy manapság már fasság szigorúan ezek alapján gondolkodni, mert egyre több a bizonytalanul besorolható modell - nem utolsó sorban a "prémiumláz" következtében (ld. új Volvo S40).

 

a helykínálatra nézvést pedig megint csak nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a tengelytáv, avagy a hossz lenne-e a mindenható meghatározó. ott van pl. az általad is említett BMW 1er, vagy ott van a Mazda3 is: 2640 mm-es tengelytávja ellenére hátul (hosszában) miliméterekkel lehetett csak több hely, mint az "orbitális" 2513 mm-es Leonban (tudom, ezerszer próbáltam mindkettőt, mielőtt végül a Leon lett). de azért általában (avagy: statisztikai alapon) az a szitu, hogy a hosszabb tengelytávúban nagyobb a helykínálat is.

Előzmény: aero-wrx (16440)
aero-wrx Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16440
ezek ilyne rendkívüli kategóriák amerikában ez máshogy van de engem nem érdekelnek az amerikai autók.
Előzmény: Hooshee (16438)
aero-wrx Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16439

nem értem mire akarsz kilyukadni.

mind a 2 autó NAGYKATEGÓRRIA.

A MONDEO MEG KÖZÉPKATEGÓRIA!!!!!

egy daewoo tico is olcsóbb egy bmw 5ösnél így húdejó üzlet ha veszek egy ticot???

Előzmény: Leo 27 (16436)
Hooshee Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16438
Hogyne... akkor a Ford Crown Victoria, vagy a Cadillac Deville a maga 5 méter 40 centijével, az milyen kategória, te katalógushuszár, mi? Überfelső?
Előzmény: aero-wrx (16434)
Hooshee Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16437
Aha :))))
Előzmény: aero-wrx (16435)
Leo 27 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16436

"a hossz a lényeg"

 

Ez pl egy VW Vento hátsó üléséről elég hitetlenül hangzana :)) De lehetne még hozni pár VW konszernes (meg nyilván más) példát is.

Előzmény: aero-wrx (16434)
aero-wrx Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16435

kb annyira egykategória mint egy daewoo tico és egy bmw 5.

Előzmény: Hooshee (16421)
aero-wrx Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16434

és a tengelytáv kit érdekel? a bmw1nek is bazinagy mégis úgy kell kuporogni a hátsó téren.

 

a hossz a lényeg.

Előzmény: Leadfoot (16420)
korzo Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16433
Bugatti 400 km/h felett...

...hiszen a Bugatti a papírok és címek nélkül is utolérhetetlen marad.
Pláne úgy, hogy még nem is lehet kapni* :-P szvsz ennyit a "szériagyártású" rekordról (már megint)

*: a "császári fenék" legalább kapható...
tcaoe Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16432
És ez még csak a kisebb baj az egésszel.:))
Előzmény: Hooshee (16430)
BX_thomas Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16431
a traktorokban van :)
Előzmény: korzo (16397)
Hooshee Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16430
"eddig még egyetlen nagy gyártó sem aknázta ki a nyolc- és tízhengeres motorokban rejtőző lehetőségeket, mivel jelenleg nem tudnak olyan sebességváltót készíteni, amely tartósan elviselné az alacsony fordulatszámon jelentkező nagy teljesítmény révén kialakuló hatalmas forgatónyomaték okozta megterhelést."

Hát, ha nekik nem megy, akkor vegyenek, mert azért másoknak sikerül. Egyébként kétlem hogy ne menne, azért pl a Maybachban is van valami váltó pl.
Előzmény: Törölt nick (16427)
minimal Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16429

"Mert az csak úgy megy, simán rádobunk a szívómotorra egy turbot, nem kell a kenéssel, hűtéssel, kompresszióval, egyebekkel foglalkozni..."

 

És a motoron kívül szükséges módosításokat, mint a fékrendszer megerősítését nem is említetted nem beszélve mondjuk olyan aprócska dolgokról, hogy pl. a féltengelyek elbírják-e a nagyobb nyomatékot. :o)

Előzmény: Hooshee (16407)
biohazard Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16428
Te vagy az egy :-)
Előzmény: tcaoe (16425)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16427

Merci cikk:

 

mivel jelenleg nem tudnak olyan sebességváltót készíteni, amely tartósan elviselné az alacsony fordulatszámon jelentkező nagy teljesítmény révén kialakuló hatalmas forgatónyomaték okozta megterhelést.

 

Hájájáj...

 

sb

ghosty9 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16426
Te antifordos. :-)
Előzmény: tcaoe (16425)
tcaoe Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16425
Namost én megértelek, az jó?:))
Előzmény: biohazard (16419)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.19 0 0 16424
Lehet, bár néhány kisteherautó elbújhatna az Excursion mögött :))
Előzmény: \X/VR6 (16414)
ibrahim Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16423
nem bukkant még fel Stevie, úgyhogy elmesélem én a sztoriját: gondolom mindenki ismerti a győri Audi 1,8 20V blokkot - leginkább talán annak kitűnő (nincs vita. az. :P)turbós változatairól. nos, Stevie vett is egy ilyen szívó motorral szerelt Octaviát, gondolván, hogy ha valamit, hát azt könnyen át lehet alakítani majd turbósra. ha jól tudom, végül kb. az jött ki, hogy jobban jár, ha eladja az egésze autót, és vesz helyette egy turbós Octit :) hát ennyit arról, hogy profi tuner meg szívómotor utólagos turbósításának könnyű volta....
Előzmény: aero-wrx (16409)
Hooshee Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16422
Igazából én a tengelytávot szoktam nézni, és azt, hogy a gyár kinek/hova pozicionál
Előzmény: biohazard (16419)
Hooshee Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16421
"
de ne a 9-5tel hasonlítsátok össze mert baromira nem egy kategória!"

Hát, a katalógusaidban biztos nem... és?
Előzmény: aero-wrx (16417)
Leadfoot Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16420

"mármint hogy prémiumnak tartod? méretekben egyezik."

 

Nem. Pont arra gondoltam, hogy méretben nem egyezik. Hosszra persze lehet, hogy igen, de tengelytávban pl. a Vel Satis-szal van 13,5 centi különbség. Pl. nagyjából ennyi (sőt, kisebb) a differencia egy Fabia és egy Octavia között...

Előzmény: aero-wrx (16416)
biohazard Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16419
Két hete abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy egy listából választhattam a céges autómat. Volt Mondeo is (a 130 lovas TDCi), de egyszerűen annyira nem jön be, hogy inkább az Octaviat válsztottam.

Ez az autó-dolog annyira szubjektív, hogy nem lehet igazságot tenni. Azóta is tíz emberből kilenc hülyének néz, de itt egyértelmű volt az érzelem az értelem felett. (Ja, és elmegyek autógyártónak: augusztusra igazolták vissza... )
Előzmény: Hooshee (16415)
korzo Creative Commons License 2005.05.18 0 0 16418
amúgy lazán elveri bármelyik autót a 9-5 a maga kategóriájában azért az árért amit kérnek érte.

Tedd hozzá, hogy számodra! (c:
Előzmény: aero-wrx (16416)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!