Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436383
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436382

Azért ez valahol várható volt. Néhány más ilyen hurráoptimista bejelentés (pl. V0) szépen elhalt.

Előzmény: rm40 (436381)
rm40 Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436381
Előzmény: vrobee (436376)
Pályaőr Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436380

...ja, igen...

 

Előzmény: vrobee (436378)
Pályaőr Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436379
Előzmény: Törölt nick (436377)
vrobee Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436378
Előzmény: Törölt nick (436377)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436377

Sajnos a keresett oldal nem található szerverünkön.

Előzmény: vrobee (436376)
vrobee Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436376
_nyunyuka Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436375

Ha van szerződés a frekikre, semmi gond. A rádió használatához frekvenciaengedély kell, amit csak EU jóváhagyásos, típusengedélyes készülékre adnak meg. Amit linkeltél, az amatőrrádió, arra nem!

 

Más kérdés, hogy páran svarcban használják. Az éterből elfogott jelnél nem derül ki, miből jön, ezért nem foglalkoznak vele.

Előzmény: Áthaladójelző (436366)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 0 436374

Ebenfurtban voltak reggel

Előzmény: Törölt nick (436372)
benbe Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436373

Szeredőc.

Előzmény: Lovrin (436370)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436372

Szófia, Bulgária. 

Előzmény: Lovrin (436370)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.11 0 1 436371

Pontatlanul írtam. Szóval csuklós-Bz:

-Született 6312 jeöléssel

-Ezzel együtt járt (volna) a Bpzmot sorozatjel, de valószínűleg sosem került feliratozásra. Hogy az irataiban szerepelt-e, azt passzolom.

-Ma szimplán 136-os sorozatként fut, már ha lehet sorozatnak nevezni az egyke motorvonatot.

Előzmény: r1232 (436362)
Lovrin Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436370

Hova mennek?

Előzmény: Törölt nick (436361)
nazareth Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436369

Érdekes sztori. Rutinos mozdonyvezető, észrevette, hogy nincs fék, rádión áthaladót kért Merisortól Nagybárig. Aztán Merisorig már nem ért el. Kiugorhatott volna, de a mozdonyon maradt a segédjével, valószínűleg még próbálkozott megállítani a szerelvényt.

 

Itt "tárgyaltuk":

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143493539&t=9135526 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143501635&t=9135526

Előzmény: Pályaőr (436360)
benbe Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436368

A KBK-nál most az ütközőbakok elbontása van napirenden, meg nekik szerintem pár milliméterrel túlméretes lenne.

Előzmény: hmsoft (436367)
hmsoft Creative Commons License 2017.04.11 -1 0 436367

A rádió hasznos dolog, de ha lehet, az ütközőbak még hasznosabb. Az imént kaptam egy levlistán: ütközőbak akció, 75.000 helyett most csak 68.500 rubelért. 5 év garanciával. Nem is kell messziről hozatni, Szentpéterváron gyártják. Szóval 1:1-es terepasztalozóknak soha vissza nem térő alkalom. :)

hm

Áthaladójelző Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436366

Vagy inkább ennek a modernebb verzióját:

https://www.radioamatorwebshop.eu/wouxun_kg-uv8d_plus?keyword=kg%20uv8d

 

Az nem igaz, hogy a kutya nem foglalkozik vele. És az sem, hogy tilos, mert amit én közelről ismerek, annak a magánvasútnak van szerződése a vasúti frekvenciák használatára. Lehet, hogy érdemes megemlíteni a főnöködnek, hogy ilyenben gondolkodsz.

Előzmény: _nyunyuka (436365)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436365

Ilyet használnak a mozdonyvezetők "maszek rádiónak":

 

http://www.cbradio.hu/kguvd1p_mk2_ext.html

 

Elvileg tilos, amügy a kutya nem foglalkozik vele. A GSM-R teljes kiépítésével meg úgyis elnémulnak ezek az analógok.

Előzmény: htotgabor (436363)
benbe Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436364

Kár, pedig a BVbdpmot gyönyörű volt!

Előzmény: r1232 (436362)
htotgabor Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436363

Üdv mindenkinek! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tudnátok e olyan megfizethető árú rádiót ajánlani,amit a vasúti kommunikációhoz tudnék használni. Forgalmat elérni stb. Pftnél vasúti járművezetőként dolgozom és nagyban megkönnyítené a munkánkat. Nekünk sajnos csak telefon jár,urh rádió nem. Válaszokat előre köszönöm.

r1232 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436362

Ez így biztos nem jó. Vagy 6312 és "Bpzmot", bár ez utóbbi a képek alapján sosem volt a járműre feliratozva, vagy 136-001, de ekkor már nem lehet Bpzmot, ugyanis az új pályaszámokkal a betűs azonosítók minden járműről el lettek távolítva. Tehát pl. már BVpmot sincs.

Előzmény: Snake-Mojzi (436354)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436361

Baseli villamosok úton Magyarország felé...

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436360
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436359

Amúgy is 15 km/h volt az útátjáró miatt, és a tolatgató egység sem mozgott többel... az OFF közúti forgalom felesleges blokkolásáról nem is beszélve.

Előzmény: r1232 (436339)
norbee601 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436358

A minap néztem egy GYSEV-es Jenbachert hogy mintha azok 43-al futottak volna a GYSEV-nél is, de már 55-ös volt.

Előzmény: sssey (436337)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.11 0 1 436357

Nagy Piros Villamos :)

Előzmény: sssey (436356)
sssey Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436356

Az NPV-nek mi a jelentése? Minek a rövidítése?

(a nettó jelenérték és a Nagy Pusztai Villamos kivételével)

 

sssey

Előzmény: rm40 (436355)
rm40 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436355

Eszerint nincs külön ilyenje, teszem hozzá, hál' Istennek.

 

 

Már az előző, rövid életű (négy számjegyből álló) sorozatjel-rendszer bevezetésével fölöslegessé vált, ráadásul baromi hülyén is nézett ki, mégis itt a topikon is sokan azt próbálták erőltetni, abban a tévhitben, hogy ez "a" magyar rendszer.

Az "igazi" rendszer ugyanis valójában 1911-től:

- A gőz-, dízel- és villamosmozdonyokrapályaszám=sorozatjel+futószám. A sorozatjel önállóan életképes, a futószám (sorszám) azonban csak a sorozatjellel együtt alkot egyedi járműazonosítót.

- Ezzel szemben a motorkocsikat a '70-es évekig az 1-3 jegyű pályaszámuk azonosította, azaz az oldalukra festett 1-3 számjegy nem futószám, hanem a járművet egyértelműen azonosító, önállóan "működő" pályaszám volt. A menetrend-függelékekben is csak a pályaszámokkal, pályaszámcsoportokkal tartották azokat nyilván, a betűsor az nem sorozat, hanem csak típusjelzés volt. Még az MD(a)-k 3001-től kezdődő számaira is igaz volt, hogy az egyediek, a járművet egyértelműen beazonosító pályaszámok voltak.

 

Egyébként a vontatott járművekre is ugyanez állt, a kocsi jellegére a pályaszámcsoportból már lehetett következtetni (más kérdés, hogy a kocsiknál a karakterhiány miatt szükséges állandó átszámozások áttekinthetetlenné tették azt, szemben motorkocsikkal, amelyeknél "nyugalom" volt e tekintetben).

Csak a Bz motorok beszerzésével kezdődött el az a hibrid hülyeség, hogy a betűsort sorozatjelként kezdték értelmezni és utána 001-től kezdődő futószámozást használni. Talán a vontatott járműveknél fő- és alasorozatjelként definiált betűkkel való fogalmi egyesítés miatt (bár teszem hozzá németek a betűkre a Gattungsbuchstaben és Kennbuchstaben kifejezéseket használják a nem a mozdony-sorozatjeleknél szokásos Baureihe kifejezést használják), de ezzel meg az a gond, hogy ekkorra már azoknál bevezették a 12 jegyű UIC-pályaszámokat, amivel a középszámcsoport szinte át is vette a szerepet a betűktől a járműnyilvántartásban.

 

A betűs rendszerrel az is a baj, hogy magyar módi szerint eléggé szelektíven használtuk. Pl. az ABb motoroknál semmi nem utal a (nem is olyan kis) poggyásztér jelenlétére, hogy az olyan apróságokról nem is beszélve, hogy részben közép- részben oldalfolyós utasterű, plusz rendelkezik homlokátjárókkal. Ha komolyan vennénk, akkor helyesen mondjuk ABDbipsmot lenne. Azt hiszem, egyetértünk abban, hogy az ilyen (és a Desiroknál, Usgyiknál, FLIRT-eknél, Talenteknél ugyan felfestett, de itt a topikon "fő" "sorozatjelként" erőltetni próbált) betűszörnyek használatára semmi szükség, szelektíven használva pedig semmi értelme.

 

Már csak hab a tortán, hogy a betűs motorkocsi-típusjel egyáltalán nem magyar sajátosság: a németek és az osztrákok egyaránt használták, de azt hiszem nagyon néztek volna, ha valaki a Blauer Blitzet Reihe 5145 helyett B4VT+B4VS-ként emlegette volna (az 5046-osok eredeti típusjelét ne is említsük)

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (436345)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436354

Csuklós-Bz (Bpzmot):

95 55 1136 001-3

95 55 2136 001-1

Előzmény: segélyvonókészülék (436304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!