Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29420

Mondjuk a fél 8 az nem egy jellemző kezdési idő Magyarországon.

Inkább a 8 a nagy többségnek.

Előzmény: v_peti (29418)
Carpy Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29419

.. s emiatt a 8-ra járókat elveszted...

Előzmény: v_peti (29418)
v_peti Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29418

Az pedig, hogy a hivatásforgalomnak teljesen alárendelik a turizmus és a távolsági közlekedés szerepét, már most is mutatja káros hatásait, de a legrosszabb hatások pár év múlva még nyilvánvalóbbak lesznek.

 

Vonalanként erősen változó, hogy a hivatásforgalom vagy a távolsági forgalom hogy oszlik meg egymással.

Pl. Vámosgyörk esetén egyértelmű, hogy a távolsági forgalomra kell ráhordani, de egy Miskolc vagy Debrecen esetén nagyon fontosak az ingázók is, így lehet, hogy néha alá kell rendelni az érdekekeket az ingázóknak.

 

Pl. Tegyük fel, hogy a távolsági vonatok minden óra 20-kor indulnak.  Viszont a reggeli hivatásforgalom miatt a mindig óra 8-kor érkező vonatot 7 óra esetén behozom 6:58-ra, mert a 1/2 8-ra járókat ki kell szolgálnom.

 

Előzmény: Excelsior84 (29412)
Siemens113 Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29417

Azon szerintem nem kell megsértődnöd/meglepődnöd hogy senki nem válaszol már Neked. Te ezeket a dolgokat így gondolod. Mások meg máshogy látják. Vagy csak az az érv/gondolat/vélemény a helyén való ami megegyezik a tiéddel mert Te általános igazságokat nyilatkoztatsz ki? Ne viccelj már. :) Ugyanazt hajtogatod 3-4 éve, szíved joga csak nem kell meglepődni ha mindenki megunja és senki nem reagál már a puffogtatásaidra. (amit egyébként olyan stílusban adsz elő hogy már csak amitt elmegy a legtöbb ember kedve még az olvasástól is :D)

 

Nyilván itt mindenki utasellenes,begyöpösödött,elmaradott gondolkodású egy egyszerű menetrendet soha nem látott hülye és Te szeretnél fény lenni az éjszakában de ezt szemmel láthatóan senkit nem érdekel már, egyedül a saját hozzáállásodnak és stílusodnak köszönheted a "kitüntető figyelmet" ami az új hozzászólásaidat övezi. (ami egyébként sajnálatos, nem igazán emlékszem 1-2 kivétellel az elmúlt 5 évből hogy valakinek sikerült volna elérnie ezt a szintet) Persze változás mindig lehetséges remléjük lesz is és újra lesz értelme írni Neked.

Előzmény: Excelsior84 (29412)
Siemens113 Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29416

Sajnos ez teljesen igaz. Egyszerűen annyi a dolog hogy senki nem akarja fölöslegesen pazarloni az idejét 4-5 (10-15) kísérlet után mindenki megunja.

Előzmény: Törölt nick (29411)
JabyGabi Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29415

Ilyen apróságok nem zavarják, hagyd...

 

Előzmény: Törölt nick (29414)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29414

Nézd, Te így gondolod, lelked rajta. Sok állításod ész érvekkel (amik Neked persze nem azok...) cáfolni lehet, de nem vitázok, mert teljességgel fölösleges.

Ugyanakkor továbbra is várom a KISZERKESZTETT menetrendi javaslataidat.

Még annyit elmondanék, és ezzel be is fejezem, hogy a MÁV-nak nincsenek menetrendszerkesztői...

Előzmény: Excelsior84 (29412)
v_peti Creative Commons License 2010.11.10 0 0 29413

Inkább az autópálya hátrányára legyen mondva, hogy túl hosszúra sikerült, csak korlátozottan érdemes Pécs-Szekszárd között felmenni rá. DE NEM azér, mert nem párhuzamos, hanem azért, mert ilyen lett.

 

A kamionok csak menjenek a patyomkinalagutas pályán, a személyautóknak meg legalább elférnek a 6-os út csodaszép alsó szakaszán, nem kell idegeskedniük a lefelé száguldó, fölfelé meg tötymörgő monstrumok miatt.

 

Előzmény: DJ. Bakter (29408)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 29412

monforte

 

"Itt már n+1 ember ésszerű érvekkel elmondta Neked és a hozzád hasonlóan gondolkodóaknak, hogy miért nem működtethető és megvalósítható az ötleted, elképzelésed..."

 

Nekem az ésszerűségről más a véleményem. Itt arról van szó, hogy a MÁV megmondóemberei (menetrendszerkesztők), vagy önkormányztai megmondóemberek kitalálták, hogy ennek így kell lennie, az pedig igazából mindegy, hogy miért, mert érveket, ellenérveket és ideológiát mindenhez lehet gyártani. Az észérvek pedig finoman fogalmazva is vitathatóak, és mások is vitatják.

 

"az ide írogatók szakmaibb fele a mai rendszerből próbál(na) minél jobbat kihozni"

 

Én nem veszem a bátorságot mások szándékainak akkénti minősítésére, hogy az jó-e vagy rossz-e, viszont az nyilvánvaló, hogy "Céltudatosan összehordott anyagok, vélemények kapják a legtöbb hozzászólást, hisz az alanyok egy követ fújnak". Az érvelésnek egy célja van, a jelenlegi "rendszer" helyénvalóságának alátámasztása. Itt szó nincsen ésszerű érvekről, itt hiedelmekről van szó, amelyek mellett és ellen nem lehet érveket felhozni.

Nincs is jelentősége, és nem is érdemes versenyképességről beszélni, ugyanis a MÁV nem érdekelt ebben. Nem érdekelt abban sem, hogy több utas legyen. A jövő évi költségvetésben a MÁV sokkal több pénzt kap, melyért semmilyen többletteljesítményt nem kell nyújtania.

 

Az pedig, hogy a hivatásforgalomnak teljesen alárendelik a turizmus és a távolsági közlekedés szerepét, már most is mutatja káros hatásait, de a legrosszabb hatások pár év múlva még nyilvánvalóbbak lesznek.

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.10 0 0 29411

Nem. Itt már n+1 ember ésszerű érvekkel elmondta Neked és a hozzád hasonlóan gondolkodóaknak, hogy miért nem működtethető és megvalósítható az ötleted, elképzelésed, illetve az ide írogatók szakmaibb fele a mai rendszerből próbál(na) minél jobbat kihozni, nem egy utópisztukus struktúrából budapesti főpályaudvarral és társaival. Szükség van rá, tudja mindenki, nem most fog megépülni, de addig is kell valami megoldást találni. Ugyanakkor Te ezt nem fogadtad el - ami nem baj - és 3-4 év ugyanazt mondod. Az emberek egy idő után megunják és egész egyszerűen nem olvassák el azt, amit írsz, mert már előre tudják, hogy miről fog szólni.

Nos, ezért nem reagálnak. Remélem segítettem!

Előzmény: Excelsior84 (29409)
bbdokl Creative Commons License 2010.11.10 0 0 29410

Így igaz! Céltudatosan összehordott anyagok, vélemények kapják a legtöbb hozzászólást, hisz az alanyok egy követ fújnak. Könnyű és menő szidni a vasutat, de mélyebb összefüggéseket nem keresnek, sőt, ha valaki olyanra céloz, utal, azt hamar figyelmen kivül hagyják, egyesek. Az ütemest, meg a pókokat csak dicsőiteni szabad, de azt hogy országrészek közt nem lehet normálisan utazni azt bűn leírni. A vasút "fejlesztés", az ütemes menetrend,cég átalakítás, kiszervezés, holding blabla összefüggéseiről síri csend. Na ,de semmi baj!  A nap sem azért kell fel mert egykét okostojást kilők az ágy is magából.

Előzmény: Excelsior84 (29409)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 29409

"Új vagyok errefelé. Ezen a fórumon a személyeskedés a divat?"

 

Így van. Sőt, ha olyan véleményed van, amely a hangadókétól eltér, akkor egyszerűen levegőnek néznek :-D

Előzmény: archlinux (29406)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29408

Hát ezzel én sem értek egyet. Folyosókban akkor kellene gondolkodni, ha a magyar településszerkezet nem olyan lenne, amilyen. Van egy Budapest, van 5-6 vidéki nagyobb város, ami egyben regionális központ, egyetemi, hivatali központ, stb, és van a többi, ami meg elenyésző. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy a Bp-Debrecen utas Szajol vagy Görbeháza érintésével ér oda. Nem beszélve arról, hogy emelt sebességgel (olyannal ami nem csak a szolgálati menetrendkönyv vonatkozó oszlopában látszik) csak az IC-k fognak közlekedni, azok meg alig állnak meg.

 

Pl. a 40-es esetleges emelt sebességének egyedüli igazi élvezője Pécs, mert az az egyetlen olyan nagyváros, ahova érdemes megfelelő sűrűséggel közvetlen vonatot indítani. Márpedig Pécsre már van autópálya, más kérdés, hogy másfelé, mert az teljesen mindegy egy közvetlen Budapest-Pécs út esetén, ezt v_peti jól mondja.

Inkább az autópálya hátrányára legyen mondva, hogy túl hosszúra sikerült, csak korlátozottan érdemes Pécs-Szekszárd között felmenni rá. DE NEM azér, mert nem párhuzamos, hanem azért, mert ilyen lett.

 

Dombóvár abszolút nem nevezhető "nagyobb" városnak (az csak egy adottság, hogy a pécsi IC-k megállnak ott, ha már arra mennek), Kaposvár pedig úgy néz ki, átszállásos marad örök időkre. Élesen el tudom képzelni a 2 kocsis szilis személy ráhordását az emelt sebességű Ps-Bp IC-re... Most újítják a 67-es utat, elkerülőkkel, Bszemestől meg van M7.

 

Az adriai irány jelentősebb vasúti személyforgalma pedig még évtizedekig utópia. Teherforgalomra pedig nem kell emelt sebesség, bőven elég a 120 km/h is. Nem mondom hogy pályafelújítás nem kellene a 41-esen, de az emelt sebességet bevezetni annak minden kínjával teljesen felesleges.

Előzmény: Carpy (29340)
pavarotti Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29407

Kedves kis motorkocsim!

 

"Merthogy ettől megváltozna az, hogy a fővonalona  két irányból nagy időkülönbséggel érnek a vonatok Tatabányára?"

Az nem, de az esetleg igen, hogy mindkét irányból lehetne biztosítani ezáltal jó átszállást, hiszen a busznál nem jelentkezik az a - jelenleg feloldhatatlannak tűnő - probléma, hogy nem indulhat két busz egy irányba egymás után 30 perccel, mert a) csak egy szerelvény van b) egyvágányú pálya van.

 

A tapasztalatokról.

Az, hogy Magyarországon jelenleg akarat hiányában szarul van megszervezve a legtöbb vasút-busz csatlakozás, és pótlás, nem jelenti azt, hogy ez nem szervezhető meg jól. Az, hogy a legutóbbi pótlásban 500m-t kellett gyalogolni (valamennyire ismerem az állomást, tudom a hátrányokat, a pótlást valóban nem láttam, de az általad megadott érték mindezzel együtt nekem kicsit soknak tűnik), nem jelenti azt, hogy nem megoldható a kisebb távolságú, minőségibb átszállás.

 

A bizonyos körökről.

Egy politikus azt mondaná: Olcsó poén lenne, hogy azt mondjam, gyűjtsél össze még pár hozzászólást, mielőtt minősítesz, ezért nem mondom...:)

Ha kicsit körülnézel, mielőtt vagdalkozol, elolvashatod korábbi hozzászólásaimban a vasutas topikokban, hogy igen-igen messze vagyok ama bizonyos köröktől.

 

Végül pedig:

Mivel itt nem a vasútmániás, hanem az Ütemes menetrend topikban vagyunk, azt hiszem az alapkérdés az, hogy hogyan valósítsuk meg a Ny-Európában oly bevált, ütemes eljutási lehetőségeket nyújtó, ezáltal utasait megtartó/szaporító közösségi közlekedést. Itt pedig a busz és vonat nem ellenségek, hanem egymás kiegészítői. Hozzászólásom (ha elolvasod azt is, hogy mire reagáltam) azt próbálja meg boncolgatni, hogy vajon mindenképp előnyben kell-e részesíteni a vasúti eljutást, még akkor is, ha az - itteni topiktárs véleménye alapján, a többség érdekei szerint - az oroszlányi kisebbségnek egyszerűen képtelen igazán jó megoldást adni. ((--> ezáltal csökkenti a közösségi közlekedés vonzerejét az adott térségben))

P.

 

Előzmény: Abymot (29403)
archlinux Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29406

"A délkor-vonatokat szétvágták Baján."

Na igaz.

Ezt észre se vettem:(

 

Valószínűleg különböző eszközökkel akarják ellátni a kihalt Dombóvár-Baja szakaszt és a Baja-Kecskemétet. De ez csak tipp...

 

 

De bizonyos körökben valószínűleg nagyon népszerű lennél az ilyen és ehhez hasonló ötletekkel.

 

Új vagyok errefelé. Ezen a fórumon a személyeskedés a divat?

Előzmény: Abymot (29403)
andrasimre Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29405

Sziasztok

Akkor most mit lehet tudni, mikor jön ki a végleges menetrend?

tavaly ilyenkor már kint volt.

A 6 újrainduló vonalra még nem is láttam tervezetet sem. Velük mi lesz?

108: Érdekes lesz a reggeli Balmazújváros-Tiszafüred (6640) vonat. Vissza nem jön csak oda. Milyen gép lesz és hogy oldják meg?

Abymot Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29404

Bocs, a köszöntés természetesen:

 

Nicsak, mcg olvtárs:)))

 

Elnézést!!!

Előzmény: Abymot (29403)
Abymot Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29403

Nicsak, mcg olvtárs:(

Üdv!

 

"Biztos díjaznák az elővárosi utasok a 25-35 perces ütemet a csúcsban, ahozzájuk képest elenyésző 12-es vonal felé átszálók kedvéért...:("

Miből gondolod, hogy én 25-35 perces időközöket akarok?

 

"Na szerintem ezért sem érdemes korai tervezeteket nézni a jelenlegi rendszerben..."

Mivel nem vagdalnak hozzám túl sűrűn tervezeteket, ezért csak ezt tudtam nézni :)

 

"annak kéne inkább szúrni a szemét, hogy így a páratlan épp lekési a győri pókot...:("

Az egész abból jött ki, hogy a győri végállomás előtt 8 perccel megfogták a 9227 vonatot 14 perc időtartamra, pedig keresztre várás helyett ki lehett volna használni (már akkor is) a kétvágányú részt.

A csatlakozások, az egy következő kérdés, nem mondtam hogy jó így (de ha Celldömölkön megvárja a gyorsot, akkor nem tud elérni a győri pókba sehogyan sem.)

 

"Érdekes, a fővonalak menetrendjének áttervezését többször is előhozod, csak azért, hogy a mellékvonalak próbáljanak túlélni..."

A menetrendi rendszer számomra azt jelenti, hogy nem csak fővonalakból áll a világ, hanem a nem fővanalak melletti településekről is van ráhordás. Ehhez pedig csatlakozások kellenek.

Csak a  fővonalakra nem olyan bonyolult ütemes menetrendet tervezni - de attól az még nem lesz rendszer - az én felfogásom szerint.

 

És azt is írtam már, hogy ha a buszos ráhordást mindmáig nem tudták megvalósítani a vasúttal nem rendelkező településekről, akkor nem (volt) hihető, hogy ezt pont a megszüntett vasútvonalak helyén fogják megoldani - mint ahogy nem is oldották meg.

 

A 36-os vonalnak pedig szerintem összekötő szerepe is lenne - amit viszont így nem tud betölteni.

 

'És pont akkor nem tudna továbbmenni, amikor a legtöbb utas van rajta...

hurrá...:('

Nem jól érted. A 29713-as csak a téli menetrendben közlekedik Budapestig - és pont ebben az időszakban a "jó" menetvonal szabad. 

 

Blöky2

"A délkor-vonatokat szétvágták Baján."

Na igaz.

Ezt észre se vettem:(

És ezen a területen a járatkorlátozásokból is megmaradt sajnos néhány. 

 

Chabee87:

"Az még hagyján, de mi lesz helyette?"

Mi lesz helyette?

 

v_peti:

"Nincs éértelme műszakos vonatról beszélni,.. ha délelőttre nem tud jönni a műszakos, akkor nem fog hazamenni sem."

Ezt mondtam, csak fordítva: ha az éjszakás műszakból nem tud hazamenni Komáromból, akkor nem fog estte bemenni sem - ergo: érkezhet később Komáromba az eseti vonat, a saját és a szembe közlekedő vonat csatlakozásai érdekében.

 

pavarotti:

"Az nem lehet, hogy a fővonalhoz csatlakozva, közvetlen a vasútállomásról/ra indulva/érkezve 1-2 csuklósbusz (igény szerint) vigye/hozza a népet Oroszlányba-ból?..."

 

Merthogy ettől megváltozna az, hogy a fővonalona  két irányból nagy időkülönbséggel érnek a vonatok Tatabányára?

 

Egyébként volt már buszozás Oroszlányba/ból, a Tatabánya-Környe vágányzárak alatt. A busz indulóhelyét mindkét irányba csak lépcsőzéssel és összesen kb. 500 méter gyaloglással lehet megközelíteni, emiatt tíz percet kellett hagyni az átszállosokra + hosszabb volt  a menetidő, mint a vonaté. Ezért 20 perccel korábban kellett indulni Oroszlányból, és húsz perccel lassabban lehetett hazaérni Budapestről. Ez tényleg nagyonperspektivikus!

 

De bizonyos körökben valószínűleg nagyon népszerű lennél az ilyen és ehhez hasonló ötletekkel.

Előzmény: mcg (29398)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29402

Úgy tűnik, hogy nem minden falra hányt borsó, amikről írtam már. Úgy tűnik, hogy lehet az interneten nemzetközi jegyet venni, és a jegykiadó automatákból kinyomtatni. erről beszélgettem valakivel pár hónapja, talán Siemensszel :-) Sajnos a többi intésem eddig még süket fülekre talált

pavarotti Creative Commons License 2010.11.09 0 0 29401

Izé... Lehet, hogy felmerült már, meg álnaív....

 

Az nem lehet, hogy a fővonalhoz csatlakozva, közvetlen a vasútállomásról/ra indulva/érkezve 1-2 csuklósbusz (igény szerint) vigye/hozza a népet Oroszlányba-ból?...

Előzmény: mcg (29398)
v_peti Creative Commons License 2010.11.08 0 0 29400

"5:A jelenlegi menetrendről:Mivel így Komáromból az éjszakai műszakból hazavivő vonat megszűnt (6.47 helyett 5.49-kor indul), a Komáromba érkezésnél sem lehet már szempont az este fél tízre érkezés."

Jajj...ilyet nem szabad mondani...:)

 

Nincs értelme műszakos vonatról beszélni, mert reggel bejárásra nincs vonat, és ha délelőttre nem tud jönni a műszakos, akkor nem fog hazamenni sem.

Előzmény: mcg (29398)
v_peti Creative Commons License 2010.11.08 0 0 29399

Tatabányáról Budapestre csúcsban 3 vonat van óránként (2 személy meg egy gyors), nehogy már ne lehessen ahhoz csatlakozást csinálni! :( Valami trükköt be kéne vetni!

 

 

 

 

Előzmény: mcg (29398)
mcg Creative Commons License 2010.11.08 0 0 29398

"1:Az előző évivel szinte percre pontosan megegyező menetrend. Az oroszlányi csatlakozások továbbra is gyalázatosan nincsenek figyelembe véve."

Jobbat - ami a többségnek, s nem az oroszlányi kisebbségnek jó - nem nagyon lehet alkotni...

 

"Pedig a Déliben a pusztaszabolcsi vonatok indulása átkerül óra.31-re, így a komáromi személyek ezentúl tudnának óra.26-kor indulni (a jelenlegi óra.21 helyett). Így ha nem is okkal, de legalább öt perccel így csökkenthetők lennének a jelenleg félórás tatabányai átszállási idők."

Biztos díjaznák az elővárosi utasok a 25-35 perces ütemet a csúcsban, ahozzájuk képest elenyésző 12-es vonal felé átszálók kedvéért...:(

 

"5:A jelenlegi menetrendről:Mivel így Komáromból az éjszakai műszakból hazavivő vonat megszűnt (6.47 helyett 5.49-kor indul), a Komáromba érkezésnél sem lehet már szempont az este fél tízre érkezés."

Jajj...ilyet nem szabad mondani...:)

Ha megkérdeznéd a 3 illetékes szervezetet, miért is lett ilyen a menetrend, kb. a következő válaszokat kapnád:

RKI: A START akartaezt, ők akarták a hivatásforgalmat nyomni...

START: Az RKI és az önkormányzatok kérték, hogy legyenek műszakos vonatok, nem mi akartuk...

Önkormányzatok: a MÁV csinálta ezt a menetrendet, azt mondták ezt lehet...

"Nem tudom, hogy 34939 székesfehérvári érkezése miért került előre 3.54-re, így az egész vonatnak nem sok értelme van."

Na szerintem ezért sem érdemes korai tervezeteket nézni a jelenlegi rendszerben...

"10:Talán mégis jól tettem, hogy nem hagytam magam meggyőzni arról, hogy egy ilyen megoldás kivitelezhetetlen."Majd az élet eldönti, működik-e...de csodára ne tessék számítani...

annak kéne inkább szúrni a szemét, hogy így a páratlan épp lekési a győri pókot...:(

 

"11:Az egész dunántúli rendszert át kellene tervezni ahhoz, hogy ez a helyzet megváltozzon. Önmagában a 11-es vonal ezt nem indokolná, de mivel a problémák egy sor dunántúli fővonalhoz csatlakozó vonalon jelentkeznek (11, 23, 26, 35, 36), ezért az áttervezést meg kell(ene) próbálni."

Azért ez merész kijelentés...mert akármilyen jó csatlakozást is adsz a 11-es vonalra, nem az fogja megváltani a vasutat...:)

 

"12:A fővonali gyorsok számának növelése ugyan javíthatna valamit, de gyorsvonati csatlakozásokkal sem lehet mindent megoldani. "

Na...kezd előjöni a lényeg...:))

A jelenlegi szétvert rendszerből nem érdemes hibás következtetéseket levonni olyan területre, aminek önmagában semmi köze a hiba forrásához...

Amúgy mely megállókból mennek anniyan a 12-esre, hogy gond, hogy ott a gyos nem áll meg?

 

"17:Egy pécsi gyorsvonatpárt megszüntettek, helyette egy Szombathely-Nagykanizsa viszonylatú gyors maradt – nem tudom miből gondolják, hogy ez így jobb lesz. "Mégis ki gondolná? A START? Az nem gondol semmit, csak próbál 2szakmai" alapon dönteni...rosszul...

 

"29:A 29713 sz. Tapolca-Budapest sebesvonat Fehérvárról mehetne tovább 17.48-kor, mert ez a menetvonal június 17-ig és augusztus 29-től szabad A 40 perces székesfehérvári tartózkodás elfogadhatatlan!"És pont akkor nem tudna továbbmenni, amikor a legtöbb utas van rajta...

hurrá...:(

"Azt pedig súgja már meg nekem valaki, hogy a 9728-as vonat milyen nyomós érdekek miatt nem ütem szerint, 20.21-kor indul már második éve Székesfehérvárról (egy későbbi eljutást is biztosítva így Budapestről az északi partra)?"

Az illetékesek - talán megszokásból - azt mondják rá, hogy ennek a 978 leosztó vonatának kell lenni...

..no nem mintha a 978ason annyian lennének, hogy leosztó vonat keljen...:)

 

"35:Ekkor is csak a dunántúli rendszer áttervezése esetén lenne a vonal mindkét végén jó csatlakozás.36:Kaposváron a 41-es vonali „sebesvonatok” megszüntetése miatt lényegében „tiszta” páratlan órás pók lesz, Fonyódon pedig továbbra is páros órás „eltolt pók” van. Így egyik irányba se lehet átérni egyik póktól a másikig, vagyis nem oldhatók meg a 36-os vonal végponti csatlakozásai. Ez is probléma, és véleményem szerint a dunántúli rendszer áttervezése nélkül nem oldható meg."

Érdekes, a fővonalak menetrendjének áttervezését többször is előhozod, csak azért, hogy a mellékvonalak próbáljanak túlélni...

az, hogy önmagukanutóbbiak rossz helyzetben vannak az nem baj?

Mert ne a 95% utazását igazítsuk az 5%-hoz...

Együtt kell kezelni a kérdést, s csakis olyan fejlesztéseket megvalósítani mind fővonali, mind mellékvonali szinten, amelyek hosszú távon hasznosak...

 

"40:Az IC-k sásdi keresztje átkerül Dombóvárra, ahol igazi pók alakul ki, mivel a személy(sebes)vonatokat is itt előzik. A vonalat jól ismerők arról számoltak be, hogy elég szűk volt eddig a 49 perc Sárbogárd-Dombóvár között."

Ez változó, van amikor lehet tartani - pl. amikor a pálya annak megfelelő, amit hivatalosan előre megadott a MÁV -, de sajnos azt látni, a napi szintű probléma-kezelés, vagy épp nem kezelés többet árt az ic-knek...

"41:Dombóvár-Kaposvár között megszűnik a kétféle vonatnem, ami valószínűleg nem is a forgalom nagysága, hanem a csatlakozások miatt (Dombóváron az eddigi „eltolt” pók, Kaposváron az elágazó vonalak miatt) volt fontos."

És a kettő közül melyiket is szűntetik meg?

Naná, hogy azt, amelyiken háromszor annyian voltak, mint a másikon...:(

 

"Most úgy próbálnak a 36-os vonalnak egy-két csatlakozást biztosítani, hogy – eléggé logikátlanul – néhány vonatot továbbra is sebesvonatként járatnak, így viszont a köztes településekre négy órán át nem lehet eljutni."A köztes települések utasforgalma vasúton alulúlja pár ezárt vicinálisét is...:("113:Megtörtént a csoda: a vonalnak kétirányú csatlakozásai lesznek a miskolci IC-khez!

Én többször felvetettem ezt itt a fórumon is, és az ITF-esek „oszlopos” tagja érdekes módon ezt fontosnak is tartotta (ahogy a 90-98-as vonalak közötti hidasi csatlakozásokat is – úgy látszik, hogy Kelet-Magyarországon fontosabbak neki a jó csatlakozások, mint a Dunántúlon).Lehet, hogy az ő keze van abban, hogy ez végül is megvalósult?"

Biztos nincs bent, s a dunántúli problémánél megint elkanyarodunk a realitásoktól...:(

 

"120(a):Egy jó oldala azért van ennek: meg lehetett hosszabbítani a mendei betéteket Sülysápig, és ott meg lehetett valósítani a félóránkénti fordulásokat (amire a Keletis indulások és érkezések eltologatása miatt nem 13, hanem" 19 perc jut).

Eddig is meg ehetett volna oldani, szerelvénymenet nékkül is, de akarat nem volt hozzá...meg pici bátorság sem az illetékesek részéről...:(

 

142:Érdekes ez a délutáni ütemes menetrend, visszafelé 2 óra 40 perces menetidővel, táborfalvi, dabasi, ócsai „fotómegállásokkal”.Ha ilyen rosszak a keresztezési lehetőségek, érdemes akkor ide ütemes menetrend – ebben a formában?Az utasforgalom eloszlása a csúcsidőben a két irány között messze a legszélsőségesebb...

Amennyit vesztenek a fotósvonaton jövők, összességében többet nyernek a csúcsirányban menők...

 

"Illetve azt szeretném még kérdezni, hogy miért növelték meg a táborfalvi keresztek idejét, és ténylegesen mennyi technológiai idő kell az állomás két végén? (idén 2823-nál elég Budapest irányába 3 perc, 2834-nél pedig Lajosmizse irányában 3 perc, jövőre pedig mindkét irányban minimum 6-6 perc kell?)"

Erre még maga a MÁV sem tudja a választ...

bár azóta elvben korrigálták az értékeket...:)"1. Több vonal menetrendjénél is kényszerűen belebotlunk abba, hogy a dunántúli ütemes rendszer nem jó, vagyis pontosabban nem tud összeállni rendszerré, mert nem illeszthető bele a mellékvonalak többsége, vagy a beillesztés ellentétes a hivatásforgalmi igényekkel. A Kelet-magyarországi rendszerben ilyen nem volt, a legkisebb vonalnak (pl. Abaújszántó-Hidasnémeti) is megkeresték valahogy a helyét, a csatlakozásait, és a bejáróforgalommal sem alakultak ki feloldhatatlan ütközések."

Vagy csak nem akarják a jelenlegi "készítők"...akikről Te is tudod, hogy nagyon is nem azonosak a keleti oldal készítőivel...:(

Előzmény: Abymot (29352)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 29397

sok utast vesztett, és sok utast is fog, mert a MÁV-nak nem fűződik érdeke az utaslétszám és az utaselégedettség növekedéséhez

Előzmény: archlinux (29390)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 29396

archlinux

"Szerintem itt a MÁV sok utast vesztett (kérdés, hogy ez baj-e, vagy megelégedünk azzal, ha busszal javítunk ezeken a problémákon). Hát akkor kinek jó? A pécsieknek? A legkülönbözőbb szakmai és nem szakmai fórumokat olvasva az a határozott kép alakult ki bennem, hogy ez a pécsieknek sem jó. Akkor kinek? "Jól néz ki", és ennyi? A szépen kijövő csatlakozások megérnek ennyit?"

 

Tökéletesen igazad van...jól mutat a papíron. Az, hogy van-e utas, hogy a csatlakozások biztosíthatóak-e, ehhez adottak-e a műszaki és személyi feltételek, és legutolsó sorban, hogy mit gondolnak az emberek, az nem sokat számít. És ez nemcsak a 40-es vonalra igaz. Két pécsi ismerősöm háborgott is rendesen, hogy viszamennek a pécsi IC-k a Délibe. mondtam nekik, hogy azok mindig onnan jártak, így ezért kell most is, meg különben is, ne aggódjanak amiatt, hogy 20 perc alatti késéssel soha nem sikerül közlekedniük, de 6 percet nyernek a menetidőn, és azt levonhatják a késési időből.

 

Pénteken a 6108-assal jöttem, és örvendeztem, hogy végre egyszer az én magánérdekem egybeesik a közérdekkel, és nem tesznek a fejemre. De Cegléden kiderült, hogy elhamarkodottan örültem, mert kiderült, hogy a 7001-es Szegedről késik több, mint 40 percet. Így én, és az a kb 100-150 utas - aki a debreceni gyorson ült -  érdekei nem voltak összhangban a többségben lévő 5 átszálló érdekeivel, így vagy 30 percet vesztegeltünk Cegléden. 3 átszálló véletlenül az én fülkémbe ült be, Szolnokig utaztak, és elmondták, hogy nagyon elégedetlenek, hogy nincs Szolnokról közvetlen vonat Szegedre, és hogy nincs óránkénti gyorsvonati ütem Budapestre. Nekem pedig eszembe jutott, hogy amíg ennyire semmibe veszik, lenézik és hülyének nézik az embereket, felselgese a vasút versenyképességéről beszélni.

 

Egyébként előadtam nekik az itt olvasottakat, például, hogy azért nem kellenek Miskolcról közvetlen vonatok, hogy az emberek menjenek a mindig késő kör-IC-vel, meg különben is, félre kellene egy vonatot állítani egy másik miatt valahol, és az nem ok, meg nem lenne szabályos ütem, és az nagyon rosszul mutat. Ja, és a campus expressznek azért nem kell érintenie Szolnokot, mert a menetiurányváltás és a gépcsere miatt 10 perccel nőne a menetidő. Az, hogy így meg tök üres, mellékes.

vasutasadam Creative Commons License 2010.11.07 0 0 29395

De minél többet agyalok a 40-esen, egyre inkább az az érzésem, hogy ide nem ITF való (kövezzetek meg).

 

Nem kövezlek meg, sőt egyetértek veled!

Előzmény: archlinux (29390)
v_peti Creative Commons License 2010.11.07 0 0 29394

Nem baj, csak ebből az jött le, hogy Magyar viszonylatban nincs is több, azért jöttél elő a külföldiekkel...

Előzmény: Carpy (29393)
Carpy Creative Commons License 2010.11.06 0 0 29393

Egy példát kértél, én írtam 1+2-t. Az is baj? :)

 

Oxford-London relációban van vonat is, de a busz is versenyképes.

Singapore-ban is van vonat, de nem versenyképes.

Előzmény: v_peti (29392)
v_peti Creative Commons License 2010.11.06 0 0 29392

Kösz, ebből kettő külföldi példa, és abból is az egyik távol-kelet, ami már eléggé más kategória.

 

London-Oxfordnak nem vonatosnak kéne lennie?

Előzmény: Carpy (29386)
v_peti Creative Commons License 2010.11.06 0 0 29391

Nehogy már ninxs helyjegy? Hány kocsival megy, ha 2-3 másodosztályúval, akkor nem csoda! Ha meg tele van, akkor a sebesen is kellene lennie utasnak!

 

Amúgy a sebes esetén a kisforgalmú megállók kigyomlálásával lehetne gyorsítani!

Előzmény: archlinux (29389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!