A mai bejelentés szerint megszűntetik a magánnyugdíjpénztár tagok pénztári befizetéseinek átutalását. A pénzt megtartja magának a kormány. Ez véletlenül nem lopás?
"Ha meg probléma van, akkor hipp-hopp átlapátolnak néhány tételt mást ktgvetési fejezetbe, oszt mit ad isten (azaz hogy-hogy nem elvtársak) megint szufficites lesz NYA egyenlege."
Kövér Laci (a "csuhások, térdre, imához" gondolatok balliberális szerzője például ezt követte el a napokban):
Szolgálatot tettek nekem akik megtámadtak, mert itt a jövőnkről van szó, és nemcsak a kihalás miatt, hanem egy sokkal közelibb problémáról, a mi gyerekeink nyugdíjas korának biztosításáról is. A statisztika szerint most négy munkavállaló adófizető tart el egy nyugdíjast, de 50 év múlva már csak ketten fogják, és ez elég riasztó.
Tíz évig még nem fordul negatívba a Nyugdíjbiztosítási Alap egyenlege
Ha meg probléma van, akkor hipp-hopp átlapátolnak néhány tételt mást ktgvetési fejezetbe, oszt mit ad isten (azaz hogy-hogy nem elvtársak) megint szufficites lesz NYA egyenlege.
Az eredmények alapján a szerzők kiemelik, hogy jelenleg folyamatban lévő nyugdíjkorhatár-emelés az elkövetkező tíz évre hatékonyan csökkenti az alap kiadásait, így biztosítva annak fenntarthatóságát. A kedvezőtlen demográfiai helyzet azonban a 2020-as évek második felétől kezdődően egyre súlyosabb terhet ró a nyugdíjrendszerre, amelyet önmagában sem a bemutatott mértékű reálbér-emelkedés, sem pedig a foglalkoztatottság feltételezett javulása nem képes ellensúlyozni.
2026-tól kezdve az előrejelzési időszak végéig a nyugdíjrendszer egyenlege folyamatosan negatív is marad. Az első deficites évben a hiány 13,4 milliárd forintról indul, majd ezt követően egyre gyorsuló ütemben növekedve a vizsgált időszak végére (2035) már megközelíti a 300 milliárd forintot is, ami az összes bevétel közel 8 százaléka.
Tíz évig még nem fordul negatívba a Nyugdíjbiztosítási Alap egyenlege, 2026-tól azonban elkezdődik a hiány halmozódása. Húsz év múlva már megközelíti a 300 milliárd forintot is a hiányzó összeg, ami az összes bevétel közel 8 százaléka - mutat rá "A magyar nyugdíjrendszer fenntarthatóságáról" című tanulmányban négy szakértő az általuk felvázolt nyugdíjmodell alapján. Nemcsak ijesztő ábrákat és megállapításokat vázolnak fel a jövőnkre nézve, hanem javaslatokat is megfogalmaznak.
ps. sajnos a külföldi munkavállalók jelentős része nem tér haza, kint marad, kint alapít családot...
az időseb (én generációm hazajött sok év után is...)((bár a gyerekeim éppen a középsuli utáni kinti egyetemi lét felé haladnak gőzerővel, na ha ez megvalósul, megen mehetek külföldre, de már utánuk, hogy lássam majd az unokám))
"Arról sem szívesen nyilatkoznak a pénztárak, mi lehet a magánkasszasztori vége, mikor és milyen módon változhat a szabályozás, hogy lehet ismét működőképes a rendszer. Talán nem véletlenül."
milyen kormánypárti sugalmazás ez nol részről?
erről tán nem a pénztáraknak kéne nyilatkozni, hanem a tolvajoknak akik ellehetetlenítik a működést.
Nagyapámat is hiába agitálták, nem vitte be a tsz-be a földjét. Persze elvették tőle. A kárpótlásban visszakapott földért most az apámnak 1,5 milliót kínálnak (/hektár), de nem adja.
Az a kérdés, hogy Orbán Chavez rendszere, vagy a manyup tagság bírja-e tovább.
Forgatják a pénzedet 3 - 4 %-os kamattal (Euroban), fizethetsz mellé havonta vagy negyedévente, évente, és a végén eldöntheted, hogy felveszed egyösszegben vagy kérsz járadékot. Eltolcsiék meg nem férnek hozzá.
a lényeg 214-ben is 1,5x annyian léptek mint 2013-bN... a hivatalos 35K igencsak alábecsűlt...
szép jövő szép nyugdíj... kormányt nem zavarja mert majd 920 millárdot utaltak haza, és ez a kereskedelmi forgalomba lecsapódik, de nincs mögötte járulék/adó ami hosszú távon nagy problémát okoz majd az itthon maradóknak...
Az azért meredek... a maradék hatvanezer tag közöt is jócskán van olyan, akinek ez nem menne. Azt nem lehetne, hogy ez az ország működjön normálisan, és ne fossza ki az állampolgárait? :)))
"de elvileg eljohet az a pont, amikor mar inkabb bevallaljak a nemfizetest"
Ezzel viszont ugrik az összes EU-s pénz.
de ez nem ugy mukodik, hogy ma lejart a fizetesi hatarido, holnap elzarjak a penzcsapot, hanem ugy, hogy valamikor esetleg majd elinditanak valami eljarast, aminek a vegen nagyon komolyan osszerancoljak majd a homlokukat es beirjak a 6458. feketepontot az ellenorzo fuzetbe
ehhez kepest lenne a birosagi vegrehajtas, ami ugy nezne ki, hogy a vegrehajto leemeli az allamkincstar szamlajarol a lovet es atutalja a tiedre -- na ez utobbi az, ami nem fog megtortenni
Ennek minden része befolyásolja a nyugdíjat. Látszik, hogy a befolyásolhatatlan demográfia mellett a másik tényező, a gazdasági növekedés sincs és enm is lesz meg ilyen feltételekkel, mint amit a kormány felállított. És akkor itt a feki csődje, azaz a mai nyugdíjak reálértékének csak töredéke lesz kifizethető, azaz élhetetlen lesz az állami nyugdíj.
A fizetést az egyezmény írja elő. Ahhoz, hogy a magyar állam ne fizessen, ahhoz ki kellene lépni az egyezményből. Az Eu (unió) alapszerződése viszont előírja, hogy az uniós tagországnak csatlakoznia kell az egyezményhez... Tehát előbb ki kell lépni a junióból. Akkor viszont nem lesz ellopható lóvé.
Nagy dilemma ez kéremszépen. De egyenlegben még mindig jobban jönnek ki, ha marad az unió, marad az egyezmény, marad a támogatás, marad a lenyúlás, és mellé kifizetik a vesztes perek kártérítéseit.
Fogd fel járulékos költségként. Hol van ez a 10-20-50 százalékos túlárazáshoz/lenyúláshoz képest.