Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Chris905 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2505

 

Van egy reményteljes apróság, amit érdemes lehet figyelembe vennünk.

A 2002-es törésteszten még a korábbi rendszerű front légzsákot alkalmazták a vezetőoldalon (lásd. első kép).

A 2007-es modellévben a Superb megkapta az új, alapvetően az Octavia II. részére kifejlesztett légzsák-, ill. kormányszerkezetet.

 

Miért mondom mindezt?

 

Az NCAP tesztjén komoly levonást kapott a Superb a vezető mellkasán mért "rendkívül nagy" terhelés miatt, ugyanis az értékelés szerint a vezető mellkasa egyenesen - a légzsák ellenére, vagy mellett - nekicsapódott a kormánynak.

 

Talán remélhetjük, hogy az új kormányszerkezet alkalmazásával javítottak valamelyest ezen az egyébként ténylegesen komoly problémán.  

 

Üdv. Chris

 

 

Előzmény: langsam (2452)
zzoollyy Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2504
Még egy kérdés, futómű, kényelem, zörgések?(kicsit több lett)
Előzmény: langsam (2501)
langsam Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2503
Nekem 116-osom volt, a dupla löklapos. Hasonló volt az élmény. Kár, hogy egyszer 25,2-t mértem városi fogyasztásként, és a szervíz azt mondta, tökéletes az autó (3,5 liter,V8,automata,K Jetronic) Pánikszerűen eladtam, azóta is nagyon bánom. Üdv
Előzmény: bigjohni (2498)
langsam Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2501
Szia. Már bánom, hogy említettem... Ha van egyáltalán prémium autóság - én csak a Mercit (E komolyabb motorral,S,CLS) és a BMW-t (5 komolyabb motorral,7) veszem ide elsősorban, a terepjárókat sem tartom annak. Felzárkózott az Audi a (A6 komolyabb motorral,A8) különleges a VW Phaeton, a Lexus és a Saab helyzete. A többiek nálam nem játszanak a prémium autóságnál, bár tény hogy sok komoly gép van ezeken kívül is.

Ha van,akkor a prémiumautó (PA) szerintem több dologból tevődik össze.

1. Presztizs. Na ez egyértelmű, ezen a téren a Skoda nem tud versenyezni, van akinek ez hátrány (emblémacserélős csapat) van akinek előny - nekem kifejezetten, kevesebb az irigyem, nem bámulnak úgy meg, szolidabb a dolog.

2. Felszereltség. Ezen a téren a PA általában sokkal több dolgot ad, igaz magasabb pénzért, de mégis alapfelszereltséggel és alapáron. Ami persze magasabb ár. Egy alap kivitelű Skoda felszereltsége sajnos szegényes, a Superbnél meg a méreteihez képest főleg. De itt már bejön a kiváló ár/értékarány, ami ezért magyarázat rá.

3. Kidolgozás. A Superbnél erre nagy panasz nem lehet, bár a kesztyűtartót azért ellenőrizhették volna vagy a gyárban, vagy a kereskedésben. És hát nekem is kezd kopni az ajtóbehúzó műanyag borítása. Meg a sok Superbesnél egy bizonyos fordulatszámnál énekelni kezdő motortéri műanyag elemek sem től elegánsak.
Ilyeneket ekkora autónál nem illene hagyni, ebben egyértelműen jobb volt (tökéletes) mindkét korábbi autóm. Ebben jobbak a PA-k.

4. Teljesítmény. Az alap Suber 105 lovas változata vicc, a korábbi 100 lovas meg merénylet lehetett a tulajdonos ellen. A 115 lovasom is csak jóindulatú határeset. Ilyet a PA már a kisebb modellnél sem enged meg, ezen a téren nem versenyezhet a Superb, nem véletlenül a többség boxolja, chippeli, próbálkozik ezen a téren.

5. Fogyasztás. A Superb kiütéssel győz.

6. Méretek. A Superb kiütéssel győz, az új A6-os Audis barátom eldőlt, amikor meglátta a hátsó tér helykínálatát.

7. Ár/érték arány. A Superb kiütéssel győz rögtön az első gong után.

8. Elegancia, külcsin. Kívülről a Superb alufelnivel és sötét színben (a világos Superbesek ne haragudjanak érte, ez tudom, hogy szubjektív) nagyon szép és elegáns. Szerintem mutat úgy, mint egy középkategóriás PA. De belülről nem elegáns, szomorú, hogy meg kell venni egy LA felszereltséget, hogy az elegancia eszébe jusson az embernek. Egy ismerősöm mondta a belsejéről: Láttam már vidámabb gyász menetet is. Szóval ebben kiütéssel kikap a Skoda, az E Mercim sok évesen is elegánsabb volt belül, a Saab gyönyörű műszerfala meg más osztály.

És ebben a dologban azért fekete pont a Skodának, mert fillérekért csinálhattak volna sokkal szebb belteret. Egy kis króm, vagy fekete lakk, néhány eltérő színű műanyag, stb. De tudom, ezt már a VW nem engedte volna, ki vett volna úgy Passatot ?

De a Superb az előnyeivel és a hibával együtt nagyon jó autó és ami még fontosabb, nagyon szerethető is, különben nem irogatnánk mindenfélét össze vissza róla.

Üdv.





Előzmény: zzoollyy (2490)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2500
Nyilván így van.
a merci 50-ről lassult 20-ra
Az ellenfél 50-ről -20-ra.
A lassulási érték külömbsége jelentős!
Nyilván máshogy nézne ki a dolog, ha saját tömegéhez hasonlóval találkozna a majdnem veterán veterán gép, DE az utakat ellepő korszerű autók 1t körüliek.
Előzmény: stevie wonder (2499)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2499

Persze sátor lett a géptetőből de az ajtók minden esetben jól nyiltak, az utascella sértetlen maradt.

Nem csak ez szamit. Az sem mindegy, mekkora G (lassulasi ero) hat rad, milyen sebesseggel kenodnek fel a belso szerveid a bordadra, vagy az agyad a homlokod belso falara. A programozottan gyurodo front eseteben a lassulasi ertek alacsonyabb, kisebb az esely a belso serulesnek.

Előzmény: bigjohni (2498)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2498
A saját véleményemet próbáltam leírni, közben lehet hogy csúszott bele némi elfogultság is, szerintem nem.
Nekem az autó maximálisan bejön. Hosszú válogatás tanakodás után esett rá a választás. Mivel 197cm magas vagyok, ebben a gépben férünk el normálisan, ez fontos. (biztos van sokkal nagyobb is)
1mp. keserűséget nem okozott még, igaz van az az általánosnak mondható rezonancia 1500-1800-ig ami még megoldásra vár.
Ezért igen is kiállok mellette. Sőtt kiállok az audi 100 2,3E mellett is mert az együtt töltött 300e km. a mai napig emlékezetes, de említhetném az OI-et amiben 160e alatt csak az ajtókapcsoló fittyent el.
De volt 200d merdzsóm, 320i bmv, alfa 75 2,0td, na ezt inkább hagyjuk.
Van ismerősöm aki a szombatok jelentős részét az oroszlányos szerviz bőr foteljában tölti vigyorogva, én nem vagyok ilyen.
Mint említettem fontos a törésteszt, de néha nem árt a dolgok mögé nézni.
Könnyű rámondani pl. hogy gyalogosgyilkos, de a mostani új gépek között is van sokkal magasabb és nagyobb orral rendelkező példány is ami az eredetéből adódóan nem lehet műanyagból, mégsem gyalogosgyilkos csak azért mert nem mondták rá.
Kedvencem volt régen (már kinőttem) a W126-os.
Nemrég egy angol adón láttam egy műsort amiben a 126-ost (amiben csak egy lufi volt) eresztették össze mai sok csillagos modern gépekkel.
Háááát, azt kéne mutogatni a szalonokban. Egyszerűen brutál volt. Az nyilván korrodált kasztni ellenére egyszerűen nem tudott összetörni. Persze sátor lett a géptetőből de az ajtók minden esetben jól nyiltak, az utascella sértetlen maradt.
Látszódott, hogy az acél TUD pótolni csillagot.
A picsányi sok csillagos műanyagautók szó szerint szarrátörve lepattantak róla.
Aztán lehet colstokkal méricskélni a roncsot, de a szakik véleménye szerint az 50-ről -20-ra történő lassulásnál jóval kisebbet sem lehet kibírni.
/az ifának, vagy a nohabnak van csillagja?/
na jó ez nem komoly.
Előzmény: langsam (2484)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2497

ha egy Omega és egy Clio találkozik, inkább az Omegában ülnék. Ha lenne rá lehetőségem, felvetném ezt a kérdést egy NCAP gurunak is, hogy ő, ha a saját bőréről lenne szó, ugyan melyiket választaná ?

 

Errol mar korabban irtam. Szerintem nem annyira egyertelmu a helyzet, mint azt gondolod.

 

Ha egy Clio "raul" a motorjara, az Omegaban a kormanyrud meg atszurodik az ulestamlan...

Előzmény: langsam (2460)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2495

OMV kút volt, amely iránt nagy a bizodalmam, de há sosem lehet tudni...

En dolgoztam az OMV-vel Bulgariaban, es a tapasztalataim alapjan azt mondhatom, teljesen jogos a bizodalmad. Az ottani fonokok (csupa magyar srac mellesleg, legalabbis akkoriban) elvittek egy epulo benzinkuthoz. Bamultam is nagyon :-)

 

A fold alatti tartalyokban is katonas rend van. Tobbfele szenzor figyeli a tarolt uzemanyag minoseget, es nagyon kicsi az a turesmezo, amit elfogad a rendszer. Ha gond van, lezarja az adott tartalyt. Felvizesedett uzemanyagot garantaltan nem tudsz OMV-nel tankolni. A merest pedig centiliteres pontossaggal, tobbszoros biztositassal merik. (Mar a tankautoban X centiliter uzemanyag erkezik, nem tudnak okoskodni vele.)

Előzmény: langsam (2461)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2494

És ha 10 centivel arrébb találja el a tömb, hát az egészet tényleg dobhatják ki a kukába.

 

 

Annyira azert nem tudjak kiszamitani, hol eri az autot az utes. Az NCAP egy modellezes, es a leggyakoribb utkozest modellezi, amikor ket auto enyhe atfedesben utkozik frontalisan. Ez azert tipikus, mert a legtobbszor egyik vagy mindket auto soforje megprobalja elkerulni az utkozest es osztonosen kifele kormanyoz.

 

Azt valoban nem modellezi, mi tortenik, ha az autora felulrol raejtenek egy 16 tonnas betontombot, de a legtobb, gyakorlatban elofordulo baleset nem kulonbozik szamottevoen az NCAP szituaciotol.

Előzmény: langsam (2468)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2493

A bajom csak az, hogy akkor ne "etessenek" meg egy 5 csillagos Modussal, amikor egy 4 csillagos Superb, na meg a Volvo is az "életben" jobb....

Egyaltalan nem biztos, hogy egy nagyobb auto biztonsagosabb. Ami elony, az adott esetben hatrany is lehet. Elony a nagyobb karosszeria a hosszabb gyurodozona miatt, ugyanakkor egy nagyobb auto tehetetlensege is nagyobb! A lendulet a sebesseg es a tomeg szorzata. Erdemes megnezni a Smart torestesztjet: a kis vacak valosaggal lepattant a betonfalrol!

 

Itt meg meghalt a nemzet enekese, egy 26 eves srac, tenyleg az allam egynapos nemzeti gyaszt rendelt el, dehat ez egy furcsa vilag. Na, o speciel a VW Touaregben utazott, es nem is csattant nagyot. A soforje autopalyan utolert egy teherautot, es hatulrol meglokte. A sracnak meg kitort a csigolyaja....

 

http://www.novinite.com/view_news.php?id=86506

Előzmény: Törölt nick (2470)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2492

A Micun a hátsó műanyag löklap több helyen is láthatóan betört és a festék is több helyen is láthatóan lejött. De a szegény Suzuki eleje...

 

Ez nem fair.

 

Ugye azt már tisztaztuk, hogy az az auto ved jobban, ami jobban osszetorik (ha a tores programozott). Tehat egy (valamennyire) programozottan toro auto eleje talalkozott egy masik auto faraval -- ahol viszont egyaltalan nem szempont a programozott gyurodes, sot, az "elso lepcso", a lokharito merevitoi kulon meg is van erositve. Erre elol nincs szukseg, mert gyakran maga a motor is energiaelnyelo szerephez jut. (Legtobbszor ugy van felfuggesztve, hogy szembol erkezo utes hatasara lefelé mozduljon el, becsuszva az utaster ala, igy is elvezetve az energiakat az utascellatol.)

 

Előzmény: langsam (2485)
taxis666 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2491
Ha mondasz nekem egy árat és egy futott kmet lehet megtudunk egyezni.Jólenne találni egy korrekt gépet.Magyarországi?
Előzmény: Bora1 (2486)
zzoollyy Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2490

Hali!

 

Akkor neked van elég komoly összehasonlítási alapod, milyen is egy prémiumautóhoz mérten a Superb,

Ne kímélj, semmi elfogultság, tálalj ki, mik az igazi különbségek!!!!:-)

Előzmény: langsam (2453)
zzoollyy Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2489

Hali!

 

Ez az autómata magasságállítású xenon, szerintem egy parasztvakítás, semmi értelme, mikor terheletlenül használod az autót, annyit tesz, ha fullra pakolod lentebb állítja a fényszórókat és nem neked kell csavargatni a kapcsolóját, amugy tök értelemtlen.

Nekem is utólagos xenon van benne és még egyszer sem fordult elő, hogy vki villogott volna, hogy vakítja.

Az autót nem készletről vettem, hanem rendeltem és nem láttam értelmét, hogy megrendeljem bele a gyári bixenont 220e-ért, mikor egy éve vettem bele 3 év garosat 60e-ért(igaz nem bi), a gyári izzókra meg nem is adnak gart, ha jól tudom.

Előzmény: Bora1 (2487)
Bora1 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2488
A töréstesztekkel kapcsolatban olvastam valami szagember okfejtését a különböző méretű, és azonos csillagú autók találkozásáról. Ő egy hozzávetőleges "támpontot" adott az esélyekről. Azaz első lépés, hogy a csillagokat csak a frontális ütközés eredménye alapján vizsgáljuk. Mert ugye onnan kopogtat a kolléga, és ekkor az oldalvédelem nem annyira hatékony. Meg a figyelmeztető matricák sem. Ha ezzel megvagyunk, akkor ha jól emlékszem (amit nem szoktam) 200 kilonként egy csillag leugrik a könnyebb térfélről, s helyjegyeket csak ez után vesszük mekkk.
Bora1 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2487
Nekem ennél az automata szintszabályozásnál szokott elszállni az agyam. Ez nagyon fontos, mert ha beszarik, legalább tudom miért vakítok. Márpedig beszarik, mert a körömben 2 fiatal BMW-nél is beszart.
Na az én komoly 25ezres rendszeremben ez nem fog beszarni, és ebből fakadóan vakítani sem fog.
Előzmény: langsam (2453)
Bora1 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2486
200-as CDI, és manuális 6-os.
Előzmény: taxis666 (2450)
langsam Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2485
És a Totalcar Belsőség rovatában egy Suzuki Swift hátulról beleszállt egy Mitsubishi Outlanderbe. A Micun a hátsó műanyag löklap több helyen is láthatóan betört és a festék is több helyen is láthatóan lejött. De a szegény Suzuki eleje... Erről (is) beszéltem és a cikk is erről szólt. Minden autót a kategóriájának megfelelően kéne vezetni. Üdv.
langsam Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2484
Rögtön két elfogultat is említhetnék, akik egymást meggyőzve remélem engem is megnyugtatnak majd a biztonsági kételyeimet illetően...
De azért hozzászólnék a kérdéshez. Egy gyár kihoz egy új típust. Mit csinál ? Számítógépes szimulációkat, virtuális törésteszteket. (mert ha tényleg összetörnék többször is a valóságban az autókat, akkor nem lenne ennyi leégés) És lám megvan a szerintük minimum 4, de valószínű 5 csillag (mert óvatosan így szokták előre bejelenteni). Aztán jön az NCAP, és kiderül, hogy csak 3 csilag, mert hát a frontális eredmény az harmatgyenge. De sebaj, kap egy erősebb hang és fényjelzést a biztonsági öv becsatolására és matricát, hogy vigyázz, légzsák az első ülésen. Máris megvan a minimum 4, de általában az 5 csillag.
Én differenciálnék. 100 % az ugye 10 x 10 %, azaz 10 csillag. Tehát amely autó 59 %-ot ért el a teszten, az csak 5 csillagot kaphasson a 10-ből. És csak a fizikális ütközés számítson, a többit tegyék mondjuk a megelőzés kategóriába. Rögtön megszűnnének a gyártói dicsekvések és a csillagokra kihegyezett reklám eladási kampányok. Mert elég égő, hogy mondjuk xy márka autója csak 4 csillagot kapott a 10-ből.
És legyen kötelező az, hogy az adásvételi szerződésen tüntessék fel az NCAP eredményt és az autószalonokban folyamatosan menjen egy minimum 72 centis képernyőn az adott márka tipusainak töréstesztje. Lássa a kuncsaft, mit is vett. Gondolkozzon el, amikor a 900 kilós géppel esőben a gyári 160 max seb környékén autózik. És esetleg életveszélyesen éppen engem előzne, aki a nagyobb autóval tudok normálisabban haladni. Mai tapasztalat. Üdv.
Előzmény: bigjohni (2482)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2482
Nyugodtan csatold névhez.
:)
Előzmény: langsam (2479)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2481
Most gondoltam át.
Tegyük fel, hogy a teszten jól teljesitő pl. modus találkozik a gyengécske superbbel.
Mondjuk szemből 50km/ó-val.
A könnyű autó sebessége 50-ről -20-ra változik (70 a külömbség) a nehezebbé pedig 50-ről talán 10-re.
Az utóbbi jobban esne pedig a műfal mást mutat.
Előzmény: Törölt nick (2480)
langsam Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2479
De jó is, ha nem elfogult valaki...
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2478
régiből az új.
Ha mondjuk frontálisan találkozna a két gép és mondjuk hasonló mértékben nyomódna össze (nem tudom miért tenné) akkor a szutyuki csomitartójában már a gyulai kóbász is lapos lenne amikor a superben elkonyulna az ablaktörlő.
A vas az vas, a tömeg pedig tömeg csillag nélkül is.
(szerintem)
Előzmény: Törölt nick (2476)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2475
Bizony, a régi szép időkben még futott rá.
Úgy néztem a kar is más.
Előzmény: Törölt nick (2473)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2474
Csak azt lehet etetni aki hagyja magát.
Nem tudom hogy a szutyuki hány csillagos, de amikor megpördültem a pályán az utolsó fordulatnál elkapta a korlátot (már majdnem megállt) leszakadt a komplett eleje. (szélvédő elött, motor, futó, stb.) Kb. 30km/ó-nál.
Előzmény: Törölt nick (2470)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2471
Az enyémre még jutott aerotwin, szerintem jó.
Az új gépeken már mezei van.
Előzmény: Törölt nick (2464)
langsam Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2469
Én tankoltam. Hol is van az a pöcök ? Üdv.
Előzmény: bigjohni (2466)
langsam Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2468
Gáz és undorító is. Ezek szerint a gyártók centire tudják, hol fogja eltalálni az autójukat az ütköztető tömb, és a kompjúterrel olyan motorteret és gyűrődőzónát terveznek, hogy 5 csillagos legyen az eredmény. A hűtő erre induljon el, a motorháztető meg amarra, az akkumlátor jobbra, a főfékhenger balra, a váltó lefelé, stb.stb. És ha 10 centivel arrébb találja el a tömb, hát az egészet tényleg dobhatják ki a kukába. Ha igaz, félelmetes. Bár én már semmin sem lepődnék meg. Csak a pénz számít, ha nem így lenne akkor nem gyártanának pld. Fiat Seicentot és Daewoo Matizt (illetve az utódját), ez a két kedvencem az emberek elleni szándékos gyártói merényletek sorában. Üdv.
bigjohni Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2467
Nyilván fontos dolog, de nem annyira hogy fél vagy 1 csillag külöbségtől legyen egy gép "sz*r".
Előzmény: Törölt nick (2465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!