Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2001wagon Creative Commons License 2017.02.13 0 0 30941

Szia!

 

Érdeklődnék ki volt a szerelő, mert nekem is ez a gondom.

 

Köszi a válaszodat. 

Előzmény: giornalista (30312)
14Arsenal14 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30940

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. Igen van benne ABS. Igaz jó lesz egy füzet akkor így fogom én is :) Számlát meg úgyis oda teszem mellé mindig :) Ha még lesz kérdésem írok :) :)

 

 

bt74 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30939

Nem távkapcsos a záram. 
Nálam sem a kulcsos részével van gond, hanem magával a zárszerkezettel. Kivételnél kézzel nyomva is kicsit nehézkesen ugrik át, ez sajna a kopás jele. Pont ezért megkentem, azt egy darabig tuti jó. 

 

Előzmény: Landsmann_ (30938)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30938

Gondolom nem távkapcsolós a zár. Barátnőm Renaultja járt úgy, hogy a vezetőoldali zárat nem lehetett kulccsal bezárni. Mondtam neki, bontóban vegyen másikat. Megvette, elküldték egy szakihoz hogy szerelje be, meg volt beszélve. A szaki azt mondta, nem a zár rossz, hanem a rudazat nem jól van meghajlítva. (na persze, egy beszerelt rudazatot ki és miért is hajlítgat? ) Hajlítgatott rajta, látszólag jó lett. Másnap újból nem tudta bezárni. Aztán rájöttem egy apró trükkre, hogy hogy lehet bezárni. A lényeg, én cseréltem ki a zárat amit a bontóból vett. Előtte alaposan befújtam WD40-el. Tökéletes lett. A kiszerelt zárat szemügyre vettem. Tele volt rakódva porral. Kitisztítottam, de teljesen véletlenszerűen hol zárható volt, hol nem. Annak teljesen műanyag a belseje, nyilván kopás lépett fel a 20 év alatt. A jobb oldali sem százas, mondtam neki, azt is cserélni kéne. Még jó az, azt mondta. Azt is trükközve lehet lezárni. Ha nyitva az ajtó, nem lehet a kis pöcköt lenyomni, csak ha kívülről az ajtónyitót picit meghúzom, közbe  a pöcköt nyomom lefelé. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy valószínűleg ott is kopás állhat a háttérben. A kenés egy picit javítani szokott, de rövid idő után újra előjön a probléma. Náluink nem a betét részével volt gond, tehát nem volt probléma a kulccsal, hanem maga a záraszerkezet mechanikája kopott el. 

Előzmény: bt74 (30937)
bt74 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30937

Kiszedtem a zárat és fegyver olajozóval befújtam. Egy fokkal jobb lett. 

 

Előzmény: Landsmann_ (30929)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30936

Nekem így néz ki a szervizkönyv. :)

 

Előzmény: 14Arsenal14 (30933)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30935

Fékfolyadékrá rá lehet tölteni, de DOT4 legyen. 2 évente cserélni kell. ABS van benne?  Ha igen, akkor meg főleg. Szervizfüzetnek egy sima kockás füzetet használok. Jobb oldala a vásárolt dolgokat írom fel,  bal oldalon meg az elvégzett munkákat.  Majd teszek fel róla képet. 

Előzmény: 14Arsenal14 (30933)
giornalista Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30934

az olajszint megfelelő.

 

én vásárlás után mindenképp lecserélném az olajat. az eladó vagy igazat mond, vagy nem. olajak, szűrők, ezeket azért érdemes megadni egy autónak. vezérműszíj 90 ezer után cserés. ha többet futott ennél az autó, szintén érdemes elgondolkozni a cseréjén, hacsak nem tudod biztosan, hogy volt cserélve korábban. 

Előzmény: 14Arsenal14 (30933)
14Arsenal14 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 30933

Végül is 2018.08. ban esedékes a műszaki vizsga.Akkor 2016.08. ban volt műszakin.Sajnos szerviz könyve nincs.Első autóm.Azért kérdezek ennyit.

Akkor ott amit lehetett biztosan ki cseréltek rajta.Meg néztük a motort ékszíj meg hátsó teleszkópok az ajtón újak meg mondták, hogy cserélve lett az olaj.Meg fel lett töltve ami kell.Eljött meg nézni apám mondta neki nagyon tetszik és bánja, hogy annó  a fiat bravó helyett nem egy wagon r t vett.Kipróbálta ő is fékek kuplung gáz minden rendben van 2.ben 3 . ban is elindul.Egy rozsda nincs az alján. Jó vétel volt nagyon szeretjük barátnőmmel. 400.000 Ft ért megérte szerintem sokat dolgoztunk érte hogy meg tudjuk venni :) Fékfolyadékot nem kell leengedni rá lehet tölteni a dot 4 est?   Lehet ki kérni hozzá szerviz könyvet?Vezetni szeretném mindig amiket esetleg javíttatni kell rajta. :) Csatoltam egy képet ez így meg felelő  a mértéke? köszönöm a segítségeket :)

 

Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.11 0 0 30932

Fékfolyadék DOT4-es kell.

Előzmény: 14Arsenal14 (30930)
giornalista Creative Commons License 2017.02.11 0 0 30931

Ha kevés a motorolaj, de tudod, hogy új az olaj, és azt is, hogy milyen viszkozitasu van benne, rá lehet tölteni. De egy olajcsere 10 ezer forint, tehát ha bizonytalan vagy, akkor inkább a csere. 

Előzmény: 14Arsenal14 (30930)
14Arsenal14 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 30930

Helló.

 

Lenne pár kérdésem.

Honnan tudnék rendelni nívópálcát ? Pontosan milyen fajta motorolaj kell és milyen fajta fék olaj? Előző olajra és fék olajra rá lehet tölteni amit veszek hozzá vagy le kell ereszteni?
Suzuki Wagon R+ 1.3 (76 LE) 2000.09. es. köszönöm a segítséget

Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.10 0 0 30929

Aztán  a zárral sikerült érdemben valamit kezdeni? Meglett a szorulás oka? 

Előzmény: bt74 (30928)
bt74 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 30928

Sikeresen megtörtént az ajtókárpit leszedése, minden simán ment, kivéve egy dolgot. Belül a külső kulcsos záron van egy lemez borítás, amit sehogy sem sikerült fent kiakasztanom. Oldalt fogja egy 6-os csavar, felül egy műanyag bolha és még valami be van akasztva fent, amit sehogy sem bírtam kiakasztani. Végül annyira félre bírtam hajtani, hogy nőgyógyász módon kiszedtem. 

 

JRevai Creative Commons License 2017.02.10 0 0 30927

Ja, azt nem mondtam, hogy naponta cserélek gumit?

Nem. Nem cserélek.

Ez a második sorozat ilyen gumi, és az elsővel sem volt semmi gond. Nem azért írtam le és csatoltam a fotót, hogy menőzzek vele. Ebből a korból már kinőttem. Ráadásul van és volt is "menőbb" autóm a wagonnál. Ettől még persze nagyon szeretem.

 

Itt több hozzászólásban felmerült a jogos igény, hogy nagyobb gumi kellene. Az volt a célom, hogy illusztráljam mi a legnagyobb értelmes méret, amivel nincs gond.

Egy apróságot nem írtam le, hogy egyenlőre a hátsó keréken egy még nagyobb 175/65 van fennt. Mivel Continental, hátul van és ráadásul C-s ezért nem akar kikopni. Azzal sincs bajom, mondjuk.

 

 

Előzmény: Sea-ya (30920)
bt74 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30926

Köszönöm a gyors és részletes választ mind a kettőtöknek! 
Igen az egész műanyagot akarom leszedni. A zárhoz szeretnék hozzáférni. Kulcsal való zárásnál eléggé akad, szorul valami, azt akarnám megkenni. Nem konkrétan a zár szorul, hanem valami a szerkezetnél. Legalábbis remélem :)

 

AndrewBlase Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30925

Csak magát a kárpitot, vagy az egész műanyagot?

 

A műanyag borítás leszedése: Ki kell csavarni az ajtónyitó kilincset (1 csavar fogja), és magát a fogantyút, Ezt is egy csavar fogja. Ez utóbbit a saru lehúzása után egyből ki is tudod venni. A műanyag elem és az ajtó közé be kell nyúlni egy vékony (lehetőleg műanyag) lapkával, és szépen végigvezetve alatta körbe ki lehet pattintani a bolhákat (3 oldalt (jobb- és bal oldalt + alul)). Én a bal felső sarokban szoktam indulni (tehát ahol az ajtózáró pöcök is van). Ezután már kibillenthető egy kicsit, majd megemelve az egészet lehúzod felfelé a pöcökről, és most ki tudod fordítani belőle a kilincset. Meg is vagy.

 

Magát a kárpitot még nem szedtem le róla, nem is néztem, miként van felfogatva.

Előzmény: bt74 (30922)
Sea-ya Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30924

Teljesen igazad van. Az atmero azonos a 165-osevel, eddig nem is neztem. Viszont a szelesseg eltero, kozelebb van az ivhez. Talan eltero et szammal lehetne korrigalni, de olcsobb volt egy gyari alut venni a 165-os olcsobb gumival mint kiserletezgetni.

Előzmény: stegere (30921)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30923

Az ajtóbehúzó mélyedésben lévő csavart vedd ki. Szintén ki kell venni az ajtónyitó kallantyúnál lévő csavart. A nyitott ajtón az ajtózáró tüskét nyomd le. Ez után a kárpitot az alsó részén fogd meg és határozott mozdulattal húzdd el az ajtótól. Nem kell nagyon, nehogy törjön valami. Szépen körbe ilyen meghúzással pattintsd ki a patentokat. MIkor körbe mindenhol kipattant, akkor az egész kárpitot emeld fölfelé, az alsó szélét kissé eltávolítva az ajtótól. Mikor a felső része is kipattant, (azért kell az ajtózáró pöcköt lenyomni, hogy kevesebbet kellejen emelni a kárpiton) Óvatosan emeld le. Az ajtónyitó kallantyút kicsit elfordítva árt tudod dugni a nyíláson, nem kell a mozgató rudazatot kiakasztani. Ha van elektromosan állítható tükröd, akkor annak a vezetékcsatlakozóját húzd ki a kárpit belső részéről. Ugyancsak húzd le az ajtózáró gomb és az elektromos ablakemelő vezeték csatlakozását. Ha ez megvan, akkor a belső borítás már félre tehető. Nem olyan bonyolult, megy az majd. Arra figyelj, ha hideg helyen van, akkor nem túl szerencsés megoldás most szétszedni, mert a patentok könnyen törnek a hidegben. 

Előzmény: bt74 (30922)
bt74 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30922

Le szeretném holnap szedni a sofőr ajtó kárpitot. Valaki le tudná írni a menetét? Esetleg belinkelni a leszerelésről videót vagy valami egyéb hasznosat?

 

stegere Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30921

Lentebb ezért raktam fel a váltótáblázatot....

 

Érdekes h a 165/65r14   11 mm-el nagyobb kerületű,mint a 185/55r14  :) 

 

http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret

Előzmény: Sea-ya (30920)
Sea-ya Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30920

En az egyik kocsit 185/55/14-es gumikkal vettem, de autopalyan tul teljesen alkalmatlan volt wagonra. A hatso sarvedoiv szetvagdosta a gumit, es kozben csipkesre cakkozodott az iv is.  Az  a meret pedig meg laposabb is a 65-nel! 

Előzmény: JRevai (30919)
JRevai Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30919

Ilyen a 185/65-ös gumi Rial (Fiat Punto) alufelnin. A képet csak úgy találtam, nem erre van kihegyezve, de látszik, hogy elfér kényelmesen.

JRevai Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30918

Kemény futómű?
Akkor milyen a lágy? Szerintem nagyon kellemes kompromisszum a futóműve. Igaz, nekem 185/60 (nyáron) és 165/65 van alatta (télen). Mindkettő 6"-os felniken, az egyik VW acél, a másik Fiat alu.
A másik kocsim egy Multipla (többen vagyunk ezzel így), annak sokkal keményebb a rúgózása.

A gyerekbetegségeivel pedig nem kell okvetlenül együtt élni, van rájuk megoldás...

 

Számomra - azon kívül, hogy lassan másfél évtizede minden nap csak megy, sohasem állt meg - még az a szenzációs, hogy egy bő Fiat Seicento hosszával kényelmes, sőt tágas belterek kapok! Ettől már csak Smarttal lehet jobb parkolni... meg polskival... :)

Előzmény: cseszi2 (30916)
h.c.s Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30917

így van

Előzmény: JRevai (30912)
cseszi2 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30916

jó autó én nagyon kedvelem  egy kis törődést meg érdemel , 3 éve folyamatosan minden nap használjuk és csak jót tudok róla írni . A gyerek betegségeivel együtt lehet élni úgy mint a magas fordulatszám a hidegben , kicsit kemény futómű , bolondos gumi méret . Megbízható , olcsón fentartható autót kerestünk és megtaláltuk .

Előzmény: Landsmann_ (30910)
14Arsenal14 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 30915

Köszi kicseréltem a hangszórókat most tökéletes lett.Fejegységet viszont nem cseréltem, de vettem egy fm transmittert és micro sd ről megy a zene. Nekem tökéletes lett így :)

Előzmény: ratio (30914)
ratio Creative Commons License 2017.02.08 0 0 30914

Első része: igen, a cd lejátszónál az a kérdés, hogy milyen típus, mert annak a leírásában van, hogy hol kell egy lemezzel, vagy egy drótszerű huzallal benyúlni, és pillanatok alatt kint van. Nekem nem volt benne gyárilag, hanem magam tettem bele, és mind kettőnek meg van a leírása így.

Előzmény: 14Arsenal14 (30913)
14Arsenal14 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 30913

Értem.Ahol vannak a hangszórók elől ott csak simán le kell pattintani a műanyagot és kicsavarozni? Magnó része hogyan jön ki? Mert nincsen ilyen kiszedő készletem valami más megoldás esetleg van rá? köszönöm

Előzmény: ratio (30906)
JRevai Creative Commons License 2017.02.08 0 0 30912

Szerintem erre egy masszív váltó- vagy kormányzár alkalmasabb. Vagy valami egyedi blokkoló, ami filléres, de eltér a tömeges beszerelésektől.

Központizár-vezérlőt meg párezeré' lehet kapni csájnából. Évekig használtam Micrában, nem volt vele gond.

Előzmény: Landsmann_ (30910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!