Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. Igen van benne ABS. Igaz jó lesz egy füzet akkor így fogom én is :) Számlát meg úgyis oda teszem mellé mindig :) Ha még lesz kérdésem írok :) :)
Nem távkapcsos a záram. Nálam sem a kulcsos részével van gond, hanem magával a zárszerkezettel. Kivételnél kézzel nyomva is kicsit nehézkesen ugrik át, ez sajna a kopás jele. Pont ezért megkentem, azt egy darabig tuti jó.
Gondolom nem távkapcsolós a zár. Barátnőm Renaultja járt úgy, hogy a vezetőoldali zárat nem lehetett kulccsal bezárni. Mondtam neki, bontóban vegyen másikat. Megvette, elküldték egy szakihoz hogy szerelje be, meg volt beszélve. A szaki azt mondta, nem a zár rossz, hanem a rudazat nem jól van meghajlítva. (na persze, egy beszerelt rudazatot ki és miért is hajlítgat? ) Hajlítgatott rajta, látszólag jó lett. Másnap újból nem tudta bezárni. Aztán rájöttem egy apró trükkre, hogy hogy lehet bezárni. A lényeg, én cseréltem ki a zárat amit a bontóból vett. Előtte alaposan befújtam WD40-el. Tökéletes lett. A kiszerelt zárat szemügyre vettem. Tele volt rakódva porral. Kitisztítottam, de teljesen véletlenszerűen hol zárható volt, hol nem. Annak teljesen műanyag a belseje, nyilván kopás lépett fel a 20 év alatt. A jobb oldali sem százas, mondtam neki, azt is cserélni kéne. Még jó az, azt mondta. Azt is trükközve lehet lezárni. Ha nyitva az ajtó, nem lehet a kis pöcköt lenyomni, csak ha kívülről az ajtónyitót picit meghúzom, közbe a pöcköt nyomom lefelé. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy valószínűleg ott is kopás állhat a háttérben. A kenés egy picit javítani szokott, de rövid idő után újra előjön a probléma. Náluink nem a betét részével volt gond, tehát nem volt probléma a kulccsal, hanem maga a záraszerkezet mechanikája kopott el.
Fékfolyadékrá rá lehet tölteni, de DOT4 legyen. 2 évente cserélni kell. ABS van benne? Ha igen, akkor meg főleg. Szervizfüzetnek egy sima kockás füzetet használok. Jobb oldala a vásárolt dolgokat írom fel, bal oldalon meg az elvégzett munkákat. Majd teszek fel róla képet.
én vásárlás után mindenképp lecserélném az olajat. az eladó vagy igazat mond, vagy nem. olajak, szűrők, ezeket azért érdemes megadni egy autónak. vezérműszíj 90 ezer után cserés. ha többet futott ennél az autó, szintén érdemes elgondolkozni a cseréjén, hacsak nem tudod biztosan, hogy volt cserélve korábban.
Végül is 2018.08. ban esedékes a műszaki vizsga.Akkor 2016.08. ban volt műszakin.Sajnos szerviz könyve nincs.Első autóm.Azért kérdezek ennyit.
Akkor ott amit lehetett biztosan ki cseréltek rajta.Meg néztük a motort ékszíj meg hátsó teleszkópok az ajtón újak meg mondták, hogy cserélve lett az olaj.Meg fel lett töltve ami kell.Eljött meg nézni apám mondta neki nagyon tetszik és bánja, hogy annó a fiat bravó helyett nem egy wagon r t vett.Kipróbálta ő is fékek kuplung gáz minden rendben van 2.ben 3 . ban is elindul.Egy rozsda nincs az alján. Jó vétel volt nagyon szeretjük barátnőmmel. 400.000 Ft ért megérte szerintem sokat dolgoztunk érte hogy meg tudjuk venni :) Fékfolyadékot nem kell leengedni rá lehet tölteni a dot 4 est? Lehet ki kérni hozzá szerviz könyvet?Vezetni szeretném mindig amiket esetleg javíttatni kell rajta. :) Csatoltam egy képet ez így meg felelő a mértéke? köszönöm a segítségeket :)
Ha kevés a motorolaj, de tudod, hogy új az olaj, és azt is, hogy milyen viszkozitasu van benne, rá lehet tölteni. De egy olajcsere 10 ezer forint, tehát ha bizonytalan vagy, akkor inkább a csere.
Honnan tudnék rendelni nívópálcát ? Pontosan milyen fajta motorolaj kell és milyen fajta fék olaj? Előző olajra és fék olajra rá lehet tölteni amit veszek hozzá vagy le kell ereszteni? Suzuki Wagon R+ 1.3 (76 LE) 2000.09. es. köszönöm a segítséget
Sikeresen megtörtént az ajtókárpit leszedése, minden simán ment, kivéve egy dolgot. Belül a külső kulcsos záron van egy lemez borítás, amit sehogy sem sikerült fent kiakasztanom. Oldalt fogja egy 6-os csavar, felül egy műanyag bolha és még valami be van akasztva fent, amit sehogy sem bírtam kiakasztani. Végül annyira félre bírtam hajtani, hogy nőgyógyász módon kiszedtem.
Ez a második sorozat ilyen gumi, és az elsővel sem volt semmi gond. Nem azért írtam le és csatoltam a fotót, hogy menőzzek vele. Ebből a korból már kinőttem. Ráadásul van és volt is "menőbb" autóm a wagonnál. Ettől még persze nagyon szeretem.
Itt több hozzászólásban felmerült a jogos igény, hogy nagyobb gumi kellene. Az volt a célom, hogy illusztráljam mi a legnagyobb értelmes méret, amivel nincs gond.
Egy apróságot nem írtam le, hogy egyenlőre a hátsó keréken egy még nagyobb 175/65 van fennt. Mivel Continental, hátul van és ráadásul C-s ezért nem akar kikopni. Azzal sincs bajom, mondjuk.
Köszönöm a gyors és részletes választ mind a kettőtöknek! Igen az egész műanyagot akarom leszedni. A zárhoz szeretnék hozzáférni. Kulcsal való zárásnál eléggé akad, szorul valami, azt akarnám megkenni. Nem konkrétan a zár szorul, hanem valami a szerkezetnél. Legalábbis remélem :)
A műanyag borítás leszedése: Ki kell csavarni az ajtónyitó kilincset (1 csavar fogja), és magát a fogantyút, Ezt is egy csavar fogja. Ez utóbbit a saru lehúzása után egyből ki is tudod venni. A műanyag elem és az ajtó közé be kell nyúlni egy vékony (lehetőleg műanyag) lapkával, és szépen végigvezetve alatta körbe ki lehet pattintani a bolhákat (3 oldalt (jobb- és bal oldalt + alul)). Én a bal felső sarokban szoktam indulni (tehát ahol az ajtózáró pöcök is van). Ezután már kibillenthető egy kicsit, majd megemelve az egészet lehúzod felfelé a pöcökről, és most ki tudod fordítani belőle a kilincset. Meg is vagy.
Magát a kárpitot még nem szedtem le róla, nem is néztem, miként van felfogatva.
Teljesen igazad van. Az atmero azonos a 165-osevel, eddig nem is neztem. Viszont a szelesseg eltero, kozelebb van az ivhez. Talan eltero et szammal lehetne korrigalni, de olcsobb volt egy gyari alut venni a 165-os olcsobb gumival mint kiserletezgetni.
Az ajtóbehúzó mélyedésben lévő csavart vedd ki. Szintén ki kell venni az ajtónyitó kallantyúnál lévő csavart. A nyitott ajtón az ajtózáró tüskét nyomd le. Ez után a kárpitot az alsó részén fogd meg és határozott mozdulattal húzdd el az ajtótól. Nem kell nagyon, nehogy törjön valami. Szépen körbe ilyen meghúzással pattintsd ki a patentokat. MIkor körbe mindenhol kipattant, akkor az egész kárpitot emeld fölfelé, az alsó szélét kissé eltávolítva az ajtótól. Mikor a felső része is kipattant, (azért kell az ajtózáró pöcköt lenyomni, hogy kevesebbet kellejen emelni a kárpiton) Óvatosan emeld le. Az ajtónyitó kallantyút kicsit elfordítva árt tudod dugni a nyíláson, nem kell a mozgató rudazatot kiakasztani. Ha van elektromosan állítható tükröd, akkor annak a vezetékcsatlakozóját húzd ki a kárpit belső részéről. Ugyancsak húzd le az ajtózáró gomb és az elektromos ablakemelő vezeték csatlakozását. Ha ez megvan, akkor a belső borítás már félre tehető. Nem olyan bonyolult, megy az majd. Arra figyelj, ha hideg helyen van, akkor nem túl szerencsés megoldás most szétszedni, mert a patentok könnyen törnek a hidegben.
Le szeretném holnap szedni a sofőr ajtó kárpitot. Valaki le tudná írni a menetét? Esetleg belinkelni a leszerelésről videót vagy valami egyéb hasznosat?
En az egyik kocsit 185/55/14-es gumikkal vettem, de autopalyan tul teljesen alkalmatlan volt wagonra. A hatso sarvedoiv szetvagdosta a gumit, es kozben csipkesre cakkozodott az iv is. Az a meret pedig meg laposabb is a 65-nel!
Kemény futómű? Akkor milyen a lágy? Szerintem nagyon kellemes kompromisszum a futóműve. Igaz, nekem 185/60 (nyáron) és 165/65 van alatta (télen). Mindkettő 6"-os felniken, az egyik VW acél, a másik Fiat alu. A másik kocsim egy Multipla (többen vagyunk ezzel így), annak sokkal keményebb a rúgózása.
A gyerekbetegségeivel pedig nem kell okvetlenül együtt élni, van rájuk megoldás...
Számomra - azon kívül, hogy lassan másfél évtizede minden nap csak megy, sohasem állt meg - még az a szenzációs, hogy egy bő Fiat Seicento hosszával kényelmes, sőt tágas belterek kapok! Ettől már csak Smarttal lehet jobb parkolni... meg polskival... :)
jó autó én nagyon kedvelem egy kis törődést meg érdemel , 3 éve folyamatosan minden nap használjuk és csak jót tudok róla írni . A gyerek betegségeivel együtt lehet élni úgy mint a magas fordulatszám a hidegben , kicsit kemény futómű , bolondos gumi méret . Megbízható , olcsón fentartható autót kerestünk és megtaláltuk .
Köszi kicseréltem a hangszórókat most tökéletes lett.Fejegységet viszont nem cseréltem, de vettem egy fm transmittert és micro sd ről megy a zene. Nekem tökéletes lett így :)
Első része: igen, a cd lejátszónál az a kérdés, hogy milyen típus, mert annak a leírásában van, hogy hol kell egy lemezzel, vagy egy drótszerű huzallal benyúlni, és pillanatok alatt kint van. Nekem nem volt benne gyárilag, hanem magam tettem bele, és mind kettőnek meg van a leírása így.
Értem.Ahol vannak a hangszórók elől ott csak simán le kell pattintani a műanyagot és kicsavarozni? Magnó része hogyan jön ki? Mert nincsen ilyen kiszedő készletem valami más megoldás esetleg van rá? köszönöm