Belső tér, komfort. Szerintem nem fordított a helyzet, hanem csúnyán fordított. A pedálrend engem _nagyon_, mégegyszer... _nagyon_ zavar, és az egyik meghatározó probléma, ami miatt ki szeretnék szálni az autóból. A következő hiba, ami a környezetemben másnak is ismert, igaz ők röhögnek rajta az az ülés állítás. 10 centis osztás megy a centi ellen. Nálam nincs miről beszélni. Maga az ülés állító mechanizmus megvalósítása röhej az ülés alá semmit nem tudsz rakni, mert ott a sín. Az a sín, ami szimbolizálja a tervező gárda oda nem figyelését. Nem csak hanyag elhelyezés, hanem hanyag állítási lehetőség. Gyaklatilag ezzel kapcsolatban többet el sem lehetett volna baszni. Innen deriválva érdekes a cikk, de nekem azért nem mond semmit, mert napi szinten, (tegnap 460km) _ÉRZEM!!!_ az _eget verő_ különbséget.
Motor. Bele verhetem a V6-ba, mert jelenleg nincs. Tehát szarul húz, de legalább nem eszik sokat :)
Az a baj, hogy még nem tudtam meggyőni magamat arról, hogy miért érné meg eladni a 2,5 éves Octit, hogy cserébe egy tágas, jól felszerelt, de -bevallottan- 2x annyit futott SuperB-et vehessek.
Az egyik oldalról félek a használt kocsitól és nagyon sokat buknék az Octin, a másik oldalról pedig rettenetesen csábít a gigantikus hátsó lábtér, a nagyon jó felszereltség, az elegáns, nagy autó és nem utolsó sorban a 130 lovas dízel motor.
Persze, ha meglenne az asszony kocsija és az a fél milka, amibe a csere kerül, könnyebben lépnék.
En abba az evfolyamba jartam gimnaziumban, akiknek utoljara volt kotelezo oroszt tanulni. De mar nalunk sem vették tul komolyan (mondjuk en azert csinaltam belole egy felsofokut maganszorgalombol).
De volt egy dolgozat a vege fele, az volt a cime, "Pocsemu Lenyingrad kraszivij gorad?", "Miert szep varos Leningrad?". Az egyik osztalytarsam 45 perc alatt a kovetkezot irta: "Potomu sto..." ("Mert...").
A laxról eszembe jutott Mézga Aladár irodalom dolgozata. A kérdés: Hányszor mutatkoztak a magyar irodalomban a hanyatlás jelei ? Aladár dolgozata: Soxor. A kirugástól Aladárt csak az mentette meg, hogy a matektanárnő bevallotta: Aladár matematika dolgozatait egyszerűen átemelte a doktori disszertációjába. Üdv.
Hol lehet kapni a Rain-X-et és mennyiért ? Nem lesz tőle matt a szélvédő ? Mert akkor amit a réven, azt a vámon. Több éves termék lehet, mert régen reklámozták az autósújságokban, de gagyinak gondoltam, nem vettem, utána meg eltűnt a színről. Üdv.
Csak most vettem, észre az oldal tetején egy fasza 4 (négy) csillagos vasat, ami igazándiból műanyag. Milyen lenne a két négycsillagost összeereszteni? Égnek áll a hajam.
Próbáld ki a RAIN-X -et.
(a sárgát, és az eredetit)
Ez egy szélvédő kezelő, ha megvan a megfelelő sebesség (50-60) NEM kell használni törlőt!
10 éve használom, 1 kezelés több hónapig kitart. Tök jó!
Szia. Most először várom, hogy nagy esőben autózhassam, mert nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. Az olcsóságot gondolom a gyárira mondhattad, mert 6500 pénz volt a Champion, másban tudtak volna harmadannyiért is adni, de kifejezetten ehhez ragaszkodtam. Üdv.
Kicseréltem az ablaktörlőt Championra. Az alkatrészkereskedő megnézte a lecserélt gyári ablaktörlő gumiját, azt mondta, hogy úgy elöregedett, mintha éveket lett volna használatban ! Egyetértettem vele. Mondtam, hogy 2 hónapos összvissz az autó, erre nagyot nézett. Hogy engedhet meg magának ilyet a Skoda ? Egyáltalán egy autógyár ? Ez nem lemálló fogantyú borítás, ez életveszélyes tud lenni, én is félve jöttem haza, annyira nem láttam este az esőben, pedig más autókkal már edzett vagyok. Nagy Fekete Pont.
Ezzel én is teljesen egyetértek, én is néhány dolgot csak azért nyelek le, mert ennyibe került.
De és mégegyszer de,mondjuk egy PA, mondjuk c-s Merciért nem lennék hajlandó 9M adni, mivel az az autó szerintem nem ér annyit, rosszul fogalmaztam, nem ér annyival többet, mint amennyivel többe kerül.
Én rendeltem az enyémet és 5,9-ért kaptam meg, esőérzékelős ablaktörlő, fényszenzor,napfénytető, hátsó roló, maxi-dot, multikormány, ülésfűtés, tempomat,behajtható elektromos külső tükör nagyjából ezeket rendeltem bele, azóta kapott egy faberakást,elegance felszereltségű szinten használt légbefúvókat és ajtónyitó kereteket, nagynavit hatos cd-tárral, meg egy xenont.
Így mikor beülök már nem egy alapba ülök be és kicsit más a filling.:-)
És még így is jóval elmarad az ár egy PA-tól, én sokáig fogom használni, így nem alapot vettem és egyáltalán nem bántam meg, igaz mivel autób..i vagyok minden nap bujom a teszteket és sok autókereskedő ismerős van és mindent kipróbálok amit lehet, az tény, hogy nem egy bmw, merci v ódi, de ennyi pénzért ilyet nem kapsz, ha jobbat akarsz nyúlj mélyen a zsebbe és kapsz, persze a drágábban nagyobb a bukó is, de sokkal.
Hat igy konnyu. A chiptuningrol egyetlen allitasuk igaz csak. Az, hogy nem lehet masik autora tovabbvinni. Az osszes tobbi tetelesen, visszakezbol cafolhato.
Odamesz. Koszonsz. Kikerdeznek arrol, mit szeretnel, milyen karakterisztikat. Mennyi kompromisszumot akarsz bevallalni, es azt hol.
Felallsz a fekpadra. Csinalnak egy teljeskoru diagnosztikat az autodrol. Ha valami nem stimmel az autoval eleve, hozza sem fognak. Vagy megjavitjak maguk, vagy elkuldenek egy szakszervizbe. Megmerik az autodat. A meres eredmenye tobbfele grafikon.
Lementik a gyari parametertablazatot. Feltoltenek helyette egy olyat, ami egy masik, ugyanilyen motornal a legjobb eredmenyt adta. Ujra mernek. Osszehasonlitjak a fekpadi meres eredmenyeken kapott tablazatokat.
Valtoztatnak egy-ket parameteren, ujratoltik, es ujra mernek.
Amikor optimalis, elmesz egy (hosszu) probakorre. Megmondjak, mire koncentralj.
Ha visszajottel, fizetsz, kiallitjak a szamlat es a garanciapapirt. (A garancia csak a beavatkozasra vonatkozik, magara a motorra nem.)
http://hdimport.com/blackbox.htm. Azt hiszem Te kérdezted, hogy megnéznéd azt a honlapot, ahol a Boxot dícsérik a chip tuninggal szemben. Hát itt van. Üdv.
És itt bejön a PA. Merthogy azok eladásánál se nem előny se nem hátrány a jó felszereltség, mert azokat eleve úgy veszi meg az ember (kétszer annyiért, mint a Superbet) és eleve úgy is adja el. Üdv.
Valaki elmesélhetné végre, hogyan is zajlik pontosan egy chip tuning. Mármint hogy tudjam, mitől is fázom annyira. Odamegyek mondjuk egy általatok favorizált céghez és azt mondom: Jó napot kívánok. Hoztam egy Skoda Superb 1,9 PDTDI-t 115 lóval. Na mi történik ezután ? Mit fognak csinálni ? Mit szerelnek ki ? Mit nyomnak a végén a kezembe a régi programról ?
Árultam jónéhány éve egy majdnem full felszerelt autót. Felhívtak többen is, én meg soroltam az extrákat. Mielőtt befejeztem leállítottak, hogy nyugodtan ki is szerelhetem a kocsiból őket.... Nem kell nekik... Szinte kivétel nélkül mindenki hasonlót mondott.
A klasszikus autopiacos axioma szerint a jol felszerelt autot nem dragabban, hanem gyorsabban lehet eladni.
Mint már írtam, ha veszek egy alap újat, akkor 2év múlva lesz egy használt, alap szarom. Használt esetén 2év múlva lesz egy használt, jól felszerelt tisztességes autóm.
Ott a pont. Hozzateve, hogy egy keteves hasznaltnak mar az ertekvesztese sem annyira dramai.
Mondjuk ez pont a Superbre nem vonatkozik, annyira el vannak szallva a hasznalt Superb arak. Ha megjelenik az utod, nyilvan lesz egy tores.
Mindig vannak tutti tippek a hasznalt piacon. Nekem egy Favorit, egy Felicia es öt Octavia utan a harmadik Lagunam van (na jo, egyet kozben elloptak). De van meg egy par ilyen meltanytalanul alulertekelt kocsi, foleg a nagy-japanok es a nagy-franciak kozott.
"Az extrákat eladáskor messze nem fizetik meg reálisan." Pontosan :) Ezért szeretek autót CSAK használtan venni :)
Mint már írtam, ha veszek egy alap újat, akkor 2év múlva lesz egy használt, alap szarom. Használt esetén 2év múlva lesz egy használt, jól felszerelt tisztességes autóm.
Lehet hogy tévedésben vagyok. Elmegyek egy chiptuning céghez, az lementi a gyári beállítást, kiírja dvd-re, a dvd-t a kezembe nyomja, majd megchippeli a gépet. Ha esetleg ezen cég csődbe megy, eltűnik - akkor egy másik diesel tuning céghez beállítok az autómmal és a lemezkémmel, és azok símán visszaírhatják az eredeti programot ?