Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a 12-es betonvasat melegíthetem e hajlításkor? Ugyanis a hajlítóm eléggé nyöszörög már a 10 vasnál is. Vagy valami ötlet a hajlításhoz?
Ti, hogy készítettétek a hajlítást?
Az én koszorúm is 15 cm széles. Az igaz, hogy 40cm magas (2ytong magas). 5 db 12-es hosszanti vas és 30cm-enként 8-as kengyel van benne. Ez tartja az E-gerendás födémet, meg a betoncserepet. Egy darab repedés nincs a koszorún. Nekem úgy jött ki, hogy a 30-as ytongon van kívül belül 5cm-es előfalazó elem. Ebben még 5cm-es EPS van a külső előfalazó belsején. És marad 15cm. Persze ma már nem így csinálnám, mert az ytongra felkerült még 8cm EPS. Így már felesleges az 5 cm belső EPS. Így 20cm-es lehetett volna a koszorú. :(
A prokoncept is ezt ajánlja a saját rendszerébe koszorúnak. A fémkengyel szerepe a vasak helyzetben tartása, statikailag nem hiszem, hogy jelent valami egyebet. A 15 cm tényleg nem sok, de az eredeti ytong áthidalókban is hasonló méretek vannak. Az biztos, hogy statikus mondja meg hogy elég-e, én csak egy ötletet adtam. Igaz, én ebből csináltam az egész házat. :-)
Ytong csak a fürdőben van a kádnál, a zuhanyfalnál ill. a geberit tartálynál.
az összekötő is polisztirol, méterenként 4 db van benne, és belefektethető a 12-es betonvas, mert a vályúk is megvannak hozzá. Alul felül ki van képezve. Az also vasakat le kell fektetni az ytongra, rátenni az elemeket, majd a felső vasakat belehelyezni. Dróttal fel lehet huzatni a vasakat a helyükre. A koszorú így 15x25cm lenne, középen 4 vagy 5 szál 12-es vassal. 30-as falat tekintve kívül 10 cm-es hőszigeteléssel, és jobb k értékkel mint maga az ytong falazat.
Az elem méterára olyan 2000 Ft körüli szigeteléstől függően Munkában azonban elég sokat meg lehet spórolni, és önmagát zsaluzza is.
most költöztem be a felépült házamba, mely prokoncept elemekből épült, de olvasgatok más topikokat is, így ezt is. Szóba került a koszorú probléma, erre javasolnám nektek a prokoncept elemet. van mindenféle falvastagságban, 15cm betonmaggal, és a két oldalt összekötő polisztirolban benne vannak a koszorúvasaknak előkészített hely, így nem kell a vasakat kengyelekbe drótozni. simán bírja a betonnyomást, és pl. a 30cm-es elemnél már 10cm külső hőszigetelés is be van építve. Nem kellene a zsaluzással sem szenvedni.
Tehát akkor az első sor alá nem jó a pórusbeton ragasztó, hanem mindenképp hagyományos habarcs kell? Majd megpróbálok valamelyik közeli építkezésről beszerezni ilyet, mert egy sorért nincs kedvem megvenni egy teljes zsákot :D
Az első sor lerakása után jobb ha vársz 1 napot, különben a következő sort ha rárakod és püfölöd, akkor kimozdul az alsó. És az első sort falazóhabarcsra kell tenni, 1-3 cm habarcsvastagság megengedett.
Ilyen kis falmezőnél szerintem annyit rakj, amíg egyenes marad a fal :) 7,5-es elemnél nem lesz egyszerű. Ha van rá időd, akkor 3-4 sort tegyél fel egy nap.
Még egy kérdés eszembe jutott: Az első sor lerakása, és beszintezése után van valamilyen pihentetési idő, vagy rakhatom rá a többi sort egyből? Van valamilyen korlát, hogy egyszerre mennyi sort lehet lerakni?
Igazából nem az számít,hogy mennyire keményedik meg, hanem mennyire köti össze a két ytonglapot. A tiszta cement is kemény lesz, de ragasztésra alkalmatlan. Én vagy ytong vagy polisztirol ragasztót használnák.
Sziasztok!
Én készítettem próbaragasztást, jó erősnek tűnik. Sima csemperagasztó 800ft-os. Letörni még nem próbáltam de már most látszik hogy nagyságrendekkel erősebb, mint az ytong ragasztó.
Elég az L alakú profil 3 soronkénti használata, megfelelő ragasztó esetén, az ilyen rövid falazatnál. A friss falat tilos ékelni, az ékelés helyett használj púrhabot a ragasztó megkötése után.
Szervusztok! Régi (1971-es) társasházi lakásunkban a két nagyszoba közötti válaszfalon van egy négyszárnyas ajtó. Ezt szeretném megszüntetni, a nyílást befalazni. Eredetileg 6-os válaszfaltéglával van építve, de a tüzéptelepen rábeszéltek arra, hogy 7,5-es Ytong előfalazólappal falazzam fel a nyílást. (Volt a telepen 6-os Porotherm válaszfaltégla is, de 10-ből 9 törött, vagy repedt volt, ezért nem azt vettem.)
A befalazandó nyílás 2 méter széles, és 1,9 m magas. Elolvastam az Ytong weblapján a silabuszt, hogy hogyan kell ezzel az anyaggal dolgozni.
Kérdésem: a 2-2,5mm-es lágyacél huzalt azt ilyen kis méretnél is be kell építeni, ugye? Kell neki hornyot vésni az Ytong elem tetejébe, vagy csak simán rögzítem a téglafalba, és ráfektetem az Ytongra?
Az L-alakú idomot, amivel az Ytongot a meglévő falhoz rögzítem, azt csak a falazat tetején kell használni?
A falazat tetején az ékelést hogyan kell végezni? Az ék benne marad véglegesen, vagy csak a megkötés idejére kell benne hagyni?
Léccel összefogatom őket felülről, +a sarkokat összekötöm 45fokban még.
Szerintem ha szépen körbehaladva engedem a betont és inkább a födémre folyatva és innen behúzva, akkor szerintem annak a kb. 6-7cm-es lapnak ki kell bírnia a beton súlyát.
a koszorú zsaluelemeit mindenképpen alaposan meg kell támasztani, még ha előfalazóból rakod akkor is! a betonnak nagyon nagy nyomása van kifelé ezt nem bírja megfogni még a ragasztott ytong lap sem, hiszen csak 5 cm-en fekszik fel. ha egyszer kidűlt a koszorú zsaluzata kezdheted előről az egészet!
Jóval kevesebb beton van benne. Szinte csak a betonacélt veszi körül, úgy tudom, legalábbis a válaszfaláthidalónál így van. Nem tudom, miért ajánlja a gyár, ha lesz hőszigetelés a homlokzaton, akkor csökkenthető a hőhíd, talán emiatt. Nekem ytongos szakember mondta, hogy a Ptá vagy Pmá áthidalót ajánlja az U-zsalu helyett.
Ebben mi lehet akkor a trükk, hisz ebben is beton van. És én úgy láttam, hogy ytong anyag veszi körül. És akkor a gyárt miért ajánlja az U-zsaluelemet áthidalónak?
Szia! Nincs bennük szigetelés, de azok nem hőhidasak. Választhatod a Ptá vagy Pmá áthialókat. A Ptá fölé kell falazni, de nutféderes elem nem használható (ez lesz a nyomott öv), a Pmá fölé nem szükséges falazni.
Köszönöm a válaszod!
De egy kérdés felmerült bennem, az építészem azt mondta, hogy a nyílászárók áthidalására használt U-zsalúelemek mindennemű egyéb szigetelő nélkül alkalmas hőhídmentes áthidalásra.(én ezt használnám) Ha így nézzük akkor én is egy ilyen U-zsalut készítenék. Amúgy a 16x20cm-es beton elég? Ezek szerint az áthidalókat is kikell egészítenem szigetelővel?