Nyelestengely szimering miért ilyen egyedi kialakítású, mi az oka?
Létezik "hagyományos", azonos 3 mérettel rendelkező szimering, kérdés mennyire jó az oda?
"Raktárba "készül ez a váltó, ezért csak paszta és ez a szimering... -szerintetek hogy jobb váltót spájzolni? Feltöltve csurig váltóolajjal, vagy üresen?
Viszont, akkor félreérthető volt a kérdésed, mert az a hátsó fedélre vonatkozott...
Azért pontosabban is megmérhetted volna a nagyobbik golyót, (ami tényleg a hátsó fedélben van), mert annak 22 Celsius fokon mérve 9,9170355847333mm az átmerője, ha véletlenül elveszik ezt a méretet keresd majd hozzá :-)
Kicsit kiegészítem: A fedél külső részén két nagy átmérőjű csavarral lezárt furat van, melyek csavarhúzóval kivehetőek:
Az egyik alatt van egy rúgóval megtámasztott 9,9 mm átmérőjű golyó.
A másik alatt szintén rúgóval megtámasztva található az 5-ös fokozat előválasztó karjának támasztó tüskéje, ez nem golyó, hanem egy kúpos végű picike alkatrész.
Így csak egy golyó van a fedélben. Ha az megvan akkor onnan nem hiányzik semmi.
Ha a tiédben több is volt, akkor az nem az általunk ismert TLX váltó, hanem valami egyéb...
Remélem segítettem, sajnos nem volt nálam fényképezőgép.
Békésen van egy ismerősömnél. Gondoltam, hogy megveszem de nincs hova tenni. Egy kicsi hegesztés, festés és mehet eladásra, csak ne a bontóban végezze.
Üdv. A hétvégén majdnem vettem még egy Dacia-t. Ki van vonatva de vissza helyezhető. A kaszni jó állapotban van, egy kicsi rozsda a hátsó küszöbvégeknél. Az óra egyet fordult már, tehát 124 000Km van benne. A motor indul, megy. Akit érdekel írjon sajnálnám ha bontóban végezné. Jelenleg egy telken van, kocsi lerakatban.
A hátsó fedélben 1 golyó van rugóval ami az 5 ös kapcsoló villa tengelyét rögzíti. A határoló ami a másik csavar alatt van az egy kúpos kis henger rugóval. Az 5 ös kapcsoló villa tengelynél van még egy golyó. Az biztosító retesz ami azt akadályozza , hogy egyszerre két sebesség véletlenül sem kapcsolódhasson be. Ez viszont a váltóházban van és ez esik le ha kihúzzuk az 5 ös kapcsolóvillát tengelyestől. (ha fejen áll a váltó akkor nem esik le.)
5-ös váltóban 2 reteszgolyó található a hátsó fedélben. Melyiknek mi az átmérője? Sajnos -azt hiszem- a kisebbeket sikerült elkevernem az egyik váltónál -de még van esély megtalálnom- és ez sajnos hiányzott a másik váltóból...
Talán emlékeztek rá, hogy a télen kiszereltem az első futóból a hosszmerevítőt, mert csak nehézkesen lehetett állítani a geometriát.
Nekem meg kellet volna, mert húzott jobbra.
Tettem akkor bele egy axiál csuklót, így könnyen lehet tekergetni.
Akkor Afitos levélben említette nekem, hogy nem szíve csücske a projekt, Ő maradna az eredeti módszernél.
Megértettem az elmúlt hetekben, hogy miért!
Amikor összeraktam, sűrű menetes anyával fogattam be alátéttel a helyére az axiált.
Csak lett ettől egy erőteljes futóműzaj. Nem is zaj, inkább minden rezdülését átvette a kaszni a kerekeknek.
Ekkor jutott eszembe Afitos levele.
Kiszedtem a helyéről az egész axiálos húzómerevítőt, és a gyári gumi szilentekből készítettem egy 3 darabból álló szilentet ami passzolt az axiál végébe. ( két gumialátét, és egy gumi átvezetés oldalanként )
Gyakorlatilag egy gumiágyat kapott a kaszni felőli oldalon.
Mondanom sem kell, hogy drasztikusan csökkent az utastér zaj.
A lábam alatt sem dobol a padlólemez.
Hiába: a rutin, meg az évek. ( meg az elb_szott gépek )