Keresés

Részletes keresés

BJ Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12043

folyamatosan zöldségeket beszélsz - a stílus is azért volt olyan amilyen, mert sokadszorra sem értetted meg a magyarázatot

 

a biztonsági ellenőrzés tök ugyanolyan volt és most is tök ugyanolyan minden utasra, függetlenül attól hogy hova megy

 

a schengenen kívülre menőknél van útlevélellenőrzés is, ennyi a különbség - de az nincs összekapcsolva az utasbiztonsági ellenőrzéssel

Előzmény: Törölt nick (12041)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12042

Meséld el kérlek, hogy mitől volt utasbarátabb a biztonsági ellenőrzés a schengeni oldalon?

Előzmény: Törölt nick (12041)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12041

Bocs, a repülőjegy szót nem vettem észre. Ez alapján világos, hogy oda küldik. A stíluson meg please finomítani. Bát nem értem, miért kellett átrakni, mivel a schengen-nem schengen megosztásnak az volt az értelme, hogy a schengenesnél utasbarátabb volt a viztonségi ellenőrzés.

Előzmény: BJ (12035)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12040

"Abszolúte világos. De akkor remélem legalább előre a 2B-re irányítják az utast, hogy oda menjen csekkolni, nem úgy, mint tavaly. A kérdésem erre vonastkozott, de senki nem értette meg."

 

---------> "júni 1 óta MINDEN Malév gép a 2B-n csekkol be!!! Ezt a Malév is, a BA is, a website-okon is, a repülőjegyeken is, a repülőtéren is jelzi."

 

Mit nem lehet ezen érteni? Már az albán dédnagyi is megértette volna, ha szuaháliül magyarázom is! :))

Ha Malév jegyed van kicsattogsz a 2B-re, ott becheckolsz és az utasbizti után megkeresed a kapud számát. Az 1-es esik hozzád legközelebb, aután jön a 2-es, majd a 3-as satöbbi. Kuelewa?

Előzmény: Törölt nick (12037)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12039

sot! 1987-ben is maskepp volt minden, meghogy "mint tavaly"...:)

Előzmény: Törölt nick (12037)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12038

Te nyertél, feladom. :)

Előzmény: Törölt nick (12034)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12037

Abszolúte világos. De akkor remélem legalább előre a 2B-re irányítják az utast, hogy oda menjen csekkolni, nem úgy, mint tavaly. A kérdésem erre vonastkozott, de senki nem értette meg. És igen, tudom, hogy közös a tranzit, ahonnan elérhető az összes kapu.

 

Más: A csápok mikor épünek, ha esetleg van itt egy ebnnfente. A Heti Válasz már írt egyszer róla, hogy a skcourt miatt nagon jóó lenne, mivel így most még kevesebb a kapu, a reptér forgalomnövekedése miatt is lassan időszerű lenne. Na meg majd az új terminálok...

Előzmény: BJ (12035)
BJ Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12036

az ÖSSZES Malév gép a 2B-re van kiírva júni 1 óta

Előzmény: Törölt nick (12032)
BJ Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12035

NEM!!!!

 

júni 1 óta MINDEN Malév gép a 2B-n csekkol be!!! Ezt a Malév is, a BA is, a website-okon is, a repülőjegyeken is, a repülőtéren is jelzi.

 

Becsekkolsz a 2B-n, átmész az utasbiztonságon, megkeresed a kapudat, ami max 200 m-re van az utasbiztonságtól, aztán felszállsz.

 

Világos?

Előzmény: Törölt nick (12034)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12034

Tehát ha a 2A-ról megy a Malév gépem, akkor a 2A-n és a 2B-n is lesz check pointom. Értem én, hogy mindegyik terminálból egy ehlyre jutok ki, de akkor a 2A-ról nem fognk átzavarni a 2B-re checkolni? Mert a többi ember, aki nem tudja, hogy ott kell checvkolni, azokat eléggé bosszanthatja, aztán legközelebb inkább más lehetősééget választ, mondjuk a bécsi repteret, vagy a kocsit, ha megteheti.

Előzmény: Törölt nick (12033)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12033

Teljesen mindegy melyik oldalon csekkolsz, mész be, illetve melyik oldalról indul a géped, ugyanannyit fogsz gyalogolni. Mehetsz A->A, A->B, B->A, B->B-re a távolság amit megteszel ugyanannyi, 200-300 méter amin fel vagy háborodva.

Harmadszor teszed fel a kérdést, harmadszor próbálom megértetni veled, ezért most csináltam egy ábrát, hátha így sikerül:

 

 

Előzmény: Törölt nick (12032)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.09 0 0 12032

Csak arra céloztam, hogy ha 2A-ra van kiírva a gép, azt nem túl utasbarát átirányítani a 2B-re, mert az utas mindezt nem tudhatja előre. A tranzit úgy tudom régen is közös volt, mivel akkor is össze volt kötve a két épület.

Előzmény: giornalista (12031)
giornalista Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12031

most közös a tranzit terület. teljesen mindegy, hogy az A vagy a B oldalon esel át az utasbiztonsági ellenőrzésen, ugyanoda lyukadsz ki.

Előzmény: Törölt nick (12025)
powerage Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12030

Akkor ismét indulhatnak az újabb szervezeti átalakulások, megint változnak a közép- és hosszútávú fejlesztési tervek, ahogy az az eddigi kb tíz évben szokás volt?

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12029

Akkor lehet mégse kerülünk kínai kézre? :)

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12028

Viktor megmondta még a választások előtt, ha 1% esélyt látnak rá hogy visszaszerezzék, akkor mindent megtesznek az ügy érdekében. Aztán, hogy ez jó vagy rossz az majd elválik, de 80% az esély, hogy nem lesz tőle semmi bántódása egy magyar polgárnak sem. :) Az államnak és a munkavállalóknak mindenképp jobb lesz, ezért már megéri.

Előzmény: Törölt nick (12025)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12027
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12026

A charter járatoknál voltak ezek a vándorlások.

Össze volt kötve eddig is, már csak az átszálló utasok miatt is így volt ésszerű.

Előzmény: Törölt nick (12025)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12025

Éppenséggel Malév-járat volt. De hogy érted, hogy középen mész be? Ez az épületbe való belépés, vagy a tranzitra vonatkozik? Utóbbi össze volt kötve a skycourt előtt is, nem?

Előzmény: Törölt nick (12024)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12024

Biztos Travel Service-val utaztál, az csinált olyat tavaly, hogy a B-n csekkolt és át kellett menni az A-ra és ott be.

Hogyne szokta volna elriasztani az utasokat, néha csak úgy szaladgálnak fel-alá. :)))

 

Azóta sokminden megváltozott,, mindegy hogy A vagy B-n csekkolsz be, úgyis középen mész be, majd utána jobbra vagy balra kell menned attól fűggően, hogy elhagyod a schengeni övezetet vagy sem.

Előzmény: Törölt nick (12023)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12023

Na de ha a jegyen 2A van, akkor z utas a 2A-ra megy, majd utána kell szépen átsétálni. Nekekm tavaj volt olyan esetem, hogy a 2A-ra szólt a jegy, de szóltak, hogy a csomaggal menjük a 2B-re, majd szépen vissza a 2A-ra. Biztos, hogy utasbarát megoldás ez? Nem risztja inkább el őket.

 

A skycourt előtt is össze volt kötve a 2A-2B nem?

Előzmény: Törölt nick (12022)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12022

Azért vannak többször jelölve, mert közös járatokról van szó. Tehát ha mondjuk a 6:50-es Lufira van jegyed és csak Malév lenne kiírva, akkor nem találnád meg.

(megjegyzem, ha pl. Lufi jegyed van és tömve van az A terminál, átsétálsz a B-re a Malév C/I-hez, akkor ott is be tudsz csekkolni így nem kell annyit várnod)

 

Az hogy a C/I melyik terminálon van, illetve a beszállítás melyik oldalon a tranzitban, annak már semmi jelentősége. Ugyanazon a ponton haladtok be a SC-ba és a távolság is nagyjából megegyezik.

Előzmény: Törölt nick (12020)
giornalista Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12021

minden MALÉV járat jegykezelése a 2B oldalon történik, függetlenül attól, hogy majd az A vagy a B oldalról indul maga a gép.

 

a járatok többszöri kijelzésénél pedig arra gondolsz, amikor a táblán mondjuk 3 carrier neve is szerepel egy desztináció mellett, ugyanarra az időpontra? az csak annyit jelent, hogy azok a társaságok is értékesítettek jegyeket arra a járatra. 

Előzmény: Törölt nick (12020)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.08 0 0 12020

Sziasztok!

 

Valaki elmagyarázná, hogy miért kell egyes járatokat többször, olykor négyszer is kijelezni?

 

Illetve itt, mit jelent az, hogy a 2B-n történik a jegykezelés? Mi van a 2A-ról induló járatokkal?

http://www.malev.hu/utasinformaciok/repuloteri-informaciok/repuloter-budapest

Gregor83 Creative Commons License 2011.06.06 0 0 12019
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12018

Azt a topicot csak akkor olvasom, ha röhögni akarok az ott évek óta uralkodó párbeszéden.:)

Ha írnék oda, ezt válaszolnám:

 

- A "nemzetgazdasági szint" nem csak a szállodákat jelenti. A turizmusnak ezen kívül még rengeteg primer és szekunder profitgeneráló hatása van (megélnek belőle a taxisok, az éttermek, a külföldi ügyfélkört kiszolgáló ingatlanügynökök, nő a kiskerforgalom, satöbbi. Ezek csak összességében mérhetők, ha egyáltalán. (A gyereknevelésnek sem csak pelenka- és ruhaoldali kiadásai vannak, bele kell számítani az összefirkált falat, a nagyobb autót, a kialvatlan szülőket, a folyton törő poharakat, a homokozástól mindig tönkremenő felnőttcipőket.)

 

- Nem érdemes "túl sok" vállalatot az externáliái miatt fenntartani, de a(z közlekedési) infrastruktúra lehet ilyen. A közösségi közlekedési vállalatok például rendre csak bevételeik harmadát kapják az utasoktól, a másik kétharmadot a szolgáltatást igénybevevő települések, valamint az állam adja össze. Jó okuk van erre, BP-n - ha leállna a tömegközlekedés - akkor kb. egy hét alatt összeomlana a város gazdasága és közigazgatása. Ettől persze végezhetik a szolgáltatást magáncégek, de mégis az állam/önkormányzatok maradnak a megrendelők. Reptér nélkül egyetlen város gazdasága sem omlana össze (talán Nyugat-Berlin volt az egyetlen kivétel), de a szerteágazó externáliák miatt megérheti állami pénzt tolni bele. Persze nem kötelező. :)

 

- Pontosan. Ezek az externáliák annyira szerteágazóak, hogy az eredménye csak nemzetgazdasági (vagyis politikai) szinten értelmezhetőek. Ennek megfelelő szintű döntés kell hozzá.

Előzmény: uhb129b (12016)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12017

A "mik vannak a nagy világban" rovatba:

 

Az orosz versenyhivatal váratlan ellenőrzést tartott VKO-n, mert sok utas panaszkodott, hogy a két domináns taxi társaság arra kényszeríti őket, hogy a termináltól távolabbi két sávot használják. A terminálhoz közelebbi két sávba csak a két taxi társaság autó mehetnek be. Eközben a termináltól távolabb eső sávokba zsúfolódik a többi taxitársaság és mindenki más. Ennek következtében atávolabbi sávokban a forgalom sokkan nagyobb, mint a terminálhoz közelebb eső két sávban. Mindez kénylemetlenséget okoz az utasoknak, akiknek így nehezebb a ki- és beszállás, ha nem a két kiemelt taxitársaságot használják.

 

A versenyhivatal szerint fennáll annak a veszélye, hogy a fenti helyzet sérti a versenyjogot, amennyiben a két kiemelt taxi társaság megnehezíti a többi társaság piaci tevékenységét a terminálok előtt.

 

http://www.aex.ru/news/2011/6/2/85575/

 

 

Saját tapasztalataim alapján a dolog a gyakorlatban így néz ki:

- a terminálok elé csak kapukon keresztül lehet bejutni. Arra nem emlékszem, hogy van-e ingyenes periódus

- a terminálok előtt az út kétfelé ágazik. Jobb oldali két sávba mehetnek az egyenlőbbek, a bal oldali kettőbe a plebsz. A terminál az út jobb oldalán van.

- a bal oldali két sávban az egyikben szükségszerűen megállnak az autók. A másikban haladnak. Így aki balra száll ki az autóból azt jó eséllyel elcsapják.

- mivel a parkolás amúgy elég drága, ezért a reptér előtti bekötő úton jelentős számú (kb. 40) kocsi parkol mindig. A bennük ülők várják, hogy a rokonaik mobilon hívják őket, amikor kijöttek a terminálból.

 

Most erősen töröm a fejemet, hogy hol láttam még ugyanilyet? :-))))

uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12016

Pedig a turizmus és a gazdaság fellendülése olyan externália, ami nemzetgazdasági szinten bőven visszahozza a reptér veszteséges működésének költségeit. 

 

Ezt a témát általában a "vidéki repterek" topikban szoktuk rágni. A te álláspontoddal szemben az alábbiakat szokták felhozni:

 

- ha a turizmus olyan jól jár a reptérrel, akkor a szállodák szövetsége nyugodtan betolhatna némi pénzt a reptér kasszájába. De ez sajnos el szokott maradni. Lásd Sármellék

 

- úgy nem működhet egy gazdaság, hogy túl sok vállalatot csak az externáliák miatt éri meg működtetni. Valahol meg kell húzni a határt, hogy mennyi veszteséges gazdálkodási tevékenységet hordjon a hátán a gazdaság nyereséges szektora. És akkor olyan kérdésekre kell válaszolni, hogy: kell-e 4 db állami tévé csatorna? kell-e sok ezer kis településre vasút? kell-e államilag támogatott profi futball? kell-e autópálya oda, ahol alig van forgalom? kell-e Debrecenbe reptér? kell-e a termál turizmust államilag támogatni? stb.

 

- nincsen olyan módszer, amivel pontosan lehetne mérni az externáliákat. Innentől kezdve politikai döntés, és szubjektív vélemény kérdése, hogy mit támogatunk az adófizetők pénzéből. 

Előzmény: Gulliver utazik (12012)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12015

Egy kérdés: Ha jól tudom a MA-nál székeket dotál az állam. 

 

Ettől egyszerűbb a konstrukció: ha a Malév veszteséges, az állam tőkét juttat neki.

 

 

EZ csak a zászlóvivőnél van, vagy mondjuk a wizz is kap támogatást?

 

Közvetlenül a wizz nem kap állami támogatást. De mondjuk ha olyan reptérre repül, amely veszteséges, akkor a reptér veszteségét az adott állam fedezi.

Előzmény: Törölt nick (12013)
uhb129b Creative Commons License 2011.06.02 0 0 12014

OFF

 

Engem ez emlékeztet a reptér előtti megállni tilos akcióra. :-)

 

http://okkfehervar.hu/index.php?pg=news_1_564

 

ON

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!