Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80781

Én ezt ebben a formában nem építeném meg.

Előzmény: masterflash (80780)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80780

És ezt miért gondolod így kialakítani?

Én a kazán oldalra azért gondoltam, a zárt rendszert, mert ott tud korrodálódni, ahol ezért lenne jobb a zárt rendszer.

A szekunder oldalon pedig az IBC tartály miatt nem csinálnám zártra a rendszert, hogy ne terhelje a nyomás a tartályt.

Figyelembe kell vennem, hogy a műanyag nyomástűrő képessége a melegvíztől eléggé lecsökken.

Előzmény: C20NE (80779)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80779

Én azt javaslom, a kazán oldal legyen nyitott, építsd bele az összes szükséges biztonsági elemet és a hőcserélő után csinálj egy rendes zárt rendszert.

Előzmény: masterflash (80777)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80778

Ezt most nem értem, miért kérdezed? Érzek némi iróniát, de hát ez van, amikor valaki új utakat próbélgat! Van aki kísérletezget, van aki az így szoktuk, és másként nem lehet, csak így!

 

Nincs felesleges pénzem egy 1000l-es pufferre, és értelmét sem látom, hogy 200000 Ft-ot kiadjak érte.

Fémkeretes IBC-m már van, rozsdamentes gégecsőből megcsinálom a hőcserélőt a kazánkörhöz, és leszigetelem.

Megvan az 1200l-es puffer.

 

Mi a probléma ezzel? Mem fog kilukadni, a fűtési rendszerben a lakásban nincs fém, ami korrodálódjon, nem kerül 200000Ft-ba.

Előzmény: c-stahl (80773)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80777

Nem feltétlenül, csak a falfűtés csöveibe nem jó ha bekerűl a szennyeződés a kazánból. Ezért gondolkozom a leválasztáson és a kazán oldali zárt rendszeren. Meg persze a felsorolt előnyök miatt.

Előzmény: C20NE (80774)
Wattocsak Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80776

:-)

Előzmény: c-stahl (80773)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80775

Milyen szert használtok a Fernox-tól? A leírásában részletesen leírják, bent maradhat-e!

 

Én a visszatérőn keresztül szoktam tölteni, mert a levegőt ha rendes víznyomással öblítesz így hatékonyabban el tudod távolítani.

Előzmény: Lampel (80772)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80774

A vegyes kazánt biztosan zárt rendszerben akarod üzemeltetni?

Előzmény: masterflash (80771)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80773

Gondolom a kísérletezés kedvéért csinálnál ilyen rendszert.

Előzmény: masterflash (80771)
Lampel Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80772

A Fernox kezelés után ki kell mosatni a radiátor rendszert?

...és ha igen melyik irányból kell megnyomatni?

Az üzemi előremenő irányába, vagy ezzel szemben?

Előzmény: C20NE (80768)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80771

Ez azért érdekel, mert gondolkozom, hogy puffernek egy 1200l-es ibc-t tennék be, csak ez a nyomást nem nagyon bírja meleg állapotban. A lakásban a falban és a padlóban van a fűtés, műanyag szerelékekkel, műanyag cső. A kazán vegyes öv, ezt mindenféle képen kell egy hőcserélő a rendszerbe. A kazánt akkor zárt rendszerre érdemes csinálni, a szekunder oldalt meg nem helyezném komoly nyomás alá, de annak is zártnak kellene lennie, mivel a tartály lent lesz, így a rendszer magassága adná a nyomást, ami kb 4,5-5m. a vízhőfok a tartályban kb 40°C lenne.

Előzmény: C20NE (80768)
Wattocsak Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80770

Kiegészíteném még a tartály elhelyezési nehézségek is eltűntek, és még olcsóbb is lett a rendszer. 

Előzmény: C20NE (80768)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80769

A fölösleget visszanyomta a hideg ágba :-)

Előzmény: kormi07 (80763)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80768

A vízben oldott oxygén folyamatosan korrodeálja a csöveket, fűtőtesteket, kazán hőcserélőket. A zárt rendszernél ez nem jelentős. A magasabb nyomás miatt a hőcserélő lánggal érintkező felületein később forr fel a víz ezáltal kevesebb mikrobuborék keletkezik, előnyösebb a szivattyúknak is mert nem kavitálnak.

Előzmény: masterflash (80767)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80767

Azt meg tudja mondani valaki, hogy a fűtési rendszerekben miért alkalmazzák újabban a zárt rendszerű megoldást?

A gázosodássl van kapcsolatban, de pontosan nem tudom az okát, ez az oldott levegő buborékképzését akadályozza meg?

És azt miért, korróziós probléma, vagy mi a gond ezzel?

masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80766

Köszönöm!

 

Akkor 18l lesz, alapból a szerelvényboltban is ezt ajánlották.

 

Előzmény: kormi07 (80763)
Skultéti Dezs Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80765

Köszönöm a válaszokat mostmár eztis tudom hol lehet légteleniteni !

Előzmény: joevagyok68 (80758)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80764

...gyárilag(?)...

Előzmény: kormi07 (80763)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.19 0 1 80763

Az én bojleremen(hajdú) egy 2(kettő) literes zilmet tágulási volt gyárilag, hogy azzal miként működött, el nem tudom képzelni:-)

 

Itt egy táblázat, ebből tudsz keresgetni.

 

 

 

 

Előzmény: masterflash (80754)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80762

Előzmény: C20NE (80761)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80761

Ahogy mondod, pont így van :-)

 

 

Előzmény: joevagyok68 (80758)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80760

Ja...olvastam.

DE mivan ha neki az van a fal fele, az a hatulja ?

:-) 

 

Amugy van olyan szivattyu, aminek a hatuljan van tekerenytyű ?

Előzmény: sjohn (80759)
sjohn Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80759

"szivatyú hátulján "

 

Előzmény: joevagyok68 (80758)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80758

Ha hosszú állás után letapad azzal meg tudod indítani.

 

No azzal , azt biztos nem !

 

Viszont ha meglazitod, tudod a szivattyut legteleniteni, ha meg kitekered, akkor hozzafersz a 'tengelyhez'.

Es azt mar erdemes tekergetni letapadas eseten...

szerintem...

Előzmény: Skultéti Dezs (80756)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80757

Ha hosszú állás után letapad azzal meg tudod indítani.

Előzmény: Skultéti Dezs (80756)
Skultéti Dezs Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80756

Tiszteletem mindenkinek !

 

Lenne egy kérdésem !

A keringető szivatyú hátulján micélt szolgál az a nagy csavar amit lapos csavarhúzóval lehet tekergetni ?

C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80755

Én ezt tartottam biztonságosnak (250 literhez 25 liter ), de vannak online méretező programok ahol ki tudod számolni a szükséges tartálytérfogatot.

Előzmény: masterflash (80754)
masterflash Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80754

Ezt írtam, én is, ez a fő szempont, amiért be akarom rakni, hogy a zománcozást ne tegye idő előtt tönkre.

Jó már értem, amit mondasz, a víznyomás előfeszítése miatt olyan közel vagyunk a biztonsági szelep nyitásához, hogy kevés víz is megnöveli a nyomást a nyitási értékig. 6bar körül nyit a biztonsági szelep, ugye?

Vegyek akkor 25l-es tartályt?

Előzmény: C20NE (80752)
masterflash Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80753

Jó, nem értem az érvelésed! Ha a biztonsági szelepen 3-5dl víz csepeg ki alkalmanként, akkor ezt a víztérfogatot kell alapulvenni, hiszen ennek a vízmennyiségnek az eltávolítására van szükség, hogy ne csepegjen a biztonsági szelep. Tehát, ha 10x-es biztonságot számolok, akkor is csak 5l-nél tartok. 

Ha egy 10l-es tágulásiba belenyomok 3l vizet, akkor abban mekkora nyomás jön létre?

Eleve felesleges 100°C-al számolni, hiszen 5°C-nál fidegebb víz nem megy a tartályba, és max 65°C a felső korlát a hőfokszabályzón, de igazából csak 50°C-ra állítom.

 

A cél az, hogy rendes üzemben ne csöpögjön, ha valamiért megszaladna, az nem üzemszerű, így kinyit a biztonsági szelep. De remélhetőleg ez nem fordul elő.

Nem akarok aláméretezni, de a baromi nagy tartály útban van, mert már van egy a 20l-es a napkollektornak is.

 

Előzmény: C20NE (80749)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80752

El is felejtettem említeni, hogy a vízütés kiküszöbölésében is nagy szerepe van !

Előzmény: C20NE (80751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!