A leggyakoribb JTD motor a 1.9 L (1910 cc, 82 mm furat, 90,4 mm stroke) egyenes 4 talált a különböző márkák és modellek.Az első autó, amely élt ezzel a motorral volt Alfa Romeo 156 , 1997-ben (105 LE illetve 77 kW vagy 104 LE), és ezzel a világ első common-rail dízel személygépkocsi.1999-ben vezették be a Fiat Punto (81 PS vagy 60 kW vagy 80 LE) és a Fiat Brava , Bravo és Marea tartományban.Voltak 85 LE (63 kW; 84 LE), 100 LE (74 kW; 99 LE), 110 LE (81 kW; 110 LE) és 115 LE (85 kW; 113 LE) változatban kapható.A motorblokk tömege körülbelül 125 kg (276 font), a hengerfej tartalmaz egy felülfekvő vezérműtengellyel együtt közvetlenül működtetett szelepek.
Szerintem maga a blokk egyezik, turbo, vezérlés, esetleg hengerfej viszont más lehet.
Csak egy elméleti kérdés: azt már tudom, hogy a 105 és 110 lovas jtd-k eléggé mások, de nem tudja valaki véletlenül mennyire hasonlít az első Puntó 85 lovasa a 105-ösre?
Van pár dolog, ami miatt érdekes lehet, ha megegyeznének.
Nekem a kifejezetten szervokormánymű olajszivárgás ellen gyártott folyadék segített (autósboltban vettem, a konkrét típust nem tudom fejből, de meg tudom nézni ha kell). Nem volt nagy mennyiségű a fogyás, de egyet-egyet mindig cseppentett a rendszer. Majdnem az egész tubus tartalmát felhasználtam (kb.1,5dl ha jól emlékszem), és aztán eltelt 1hónap és 1-2 ezer km, és a csöpögés és fogyás teljesen megszűnt, esetleg ezzel érdemes lenne neked is próbálkoznod...
A HAL hibától beindul, a főtengelyétől nem... A főtengelyé hátul van, alulról tudod elérni. Az előző Multiplámon nekem is cserélnem kellett. Hidegen indult aztán melegen megszűnt a jel, jel nélkül pedig nincs befecskendezés. ;-)
Gondol egyet és nem indul be, csak pörög üresen, dadogás nélkül, vagy ha olyan kedve van akkor egy gondolat erejéig egy (de csak egy) henger mintha elkapná de utána azonnal le is áll. Aztán egyszer csak megy mint a sróf, pl. szombat óta máig mindig indult és ment. Egy hiba jelzést adott csupán az ECU.
Még figyelem hogy mikor csinálja ezt, de eddig úgy tűnik, hidegben indul és melegben nem biztos.
A diagnosztika P1320 cam/crank signal synchronization hibát ír.
Ami, szerintem azt jelentheti, hogy a főtengely pozíció jeladó vagy a veztengely pozíció jeladó szívathat.
Így még szerelőhöz sem vihetem egyenlőre, mert ha éppen jó, akkor mit cseréljen?
Szeretném egy kicsit jobban behatárolni, ezért lenne két kérdésem.
Kerestem a főtengely jeladó csatlakozóját, de nem találtam sehol. Tudja valaki hogy merre van? Elvileg 48cm-es kábele van, biztos nem a motor alatt lesz.
A másik, hogy van valami támpont, melyik megy tönkre gyakrabban? Vagy mindkettő lehet valószínű?
A főtengely adó tekercses, a veztengely adó Hall-os.
Sztem azt pont én nyúltam le, a függőleges részt, mert hiányzott. A jobb oldali mindig begyűrődött, ma takarítás közben megigazítottam, de nem ahogy eddig, hogy visszapaszírozom, hanem az egészet leszedtem, és a közös saroktól indítottam a visszahelyezést, most passzentos, de nem tudom, mennyi idő alatt mozog majd el, vmival majd odaragasztom.
Ez még össze is jöhet, 16.00-ig van progim az 5. kerben. Pont tudnék arra gurulni. 705048789 ha nem lennék ott csörgess meg, hogy ne várjunk egymásra. Vagy küld el a számod, és hívlak én.