Nem tudom, hogy olvastad-e az eredeti angol nyelvű jelentést, de rátapintottál a lényegre, mivel az egyik legnagyobb pontlevonás a Superbnek, sajnos éppen a vezetőoldali légzsákrendszer miatt járt.
A vezető mellkasa a légzsákon keresztül a kormánynak ütközött, amely "eredménye" jól látható a bal felső sarokban lévő sérülés súlyosságát szemléltető grafikán.
Hála Istennek ehhez a kínai csodához képest a Superb torziós merevsége még mindig egy bunkernek tűnik, de a Skodának és a Superbnek sem ez a mérce.
Azonban nem árt látni, hogy 2007-ben ilyennel is próbálkoznak egyesek...
Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson
Nem, nem, nem.
Ha megnezed a kepeket, a teto az elso ulessor mogott, a hatso ulessor elott rogy be mindeegyik erintett auton. Ez egyaltalan nem veletlen.
Ha a villamharitoba csap a villam, a foldbe jutaskor hő keletkezik, meg tud gyulladni az avar, es ez nem jo. De ha azzal hasonlitjuk ossze, mintha kozvetlenul a hazba csapna a villam...
"a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80)." A natúr hosszúság (meg a katalógus adatok összevetése) nem jelent semmit./úgye tudod/
Szia. Igazad van, a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80). Csak arra akartam utalni, hogy vajon Superb méretű autó 5-6 milla között milyen van. És ugye most olvastam az Auto Magazin árlistáján 5.383ezer pénzért a 105 lovas Superbet. A töréstesztnél az általad írt 2007-es kormányszerkezet, kormány, légzsák csere tényleg nagyon pozitívan átértékelte a Superb biztonságáról alkotott véleményemet. Sajnos naponta olvasunk súlyos balesetekről híreket, és amikor az ember a családdal ül az autóban, elgondolkodik az autója biztonságán - főleg egy Saab-ból átülve. A 3 kép egymás alatt nagyon ütős volt - de figyelemre méltó, hogy már ebben a kategóriában is megjelenik az a tény, hogy a tető és az alsó küszöb is kezd megroppanni az energia elvezetése során. Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson, utána jön a betonbunker keménységű utascella, amely már egyszerűen nem deformálódhat, mert az az utolsó védelem az utasok fizikai életterére nézve. De az új kormányszerkezet tényleg jót tehetett a gépnek, mert a képen is látszik, hogy a Superb vezetője a mellkasával igencsak rádől a kormánykerékre. Ha lesz időm, megnézek egy-két PA törésteszt képet is a küszöbre/tetőszerkezetre nézve. Üdv.
Én vezettem Epicat és Superbet is.Nekem az Epica sokkal jobban bejött.151 ló diesel beleprésel az ülésbe a lábtér nagy ugynaugy .Jóval nagyobb az Epica szélesebb a müszerfala is szebb.Nem az a komor egyszinű spárta fekete.De ez csak a az én véleményem mindenkinek más tetszik.
Az végeredményekből és a részmutatókból kiderül, hogy a jó pár évvel későbbi fejlesztésű dél-koreai, középkategóriás modellek sem kínálnak sokkal nagyobb biztonságot, mint a cseh-német fejlesztésű Superb.
Konkrétan, - a Superb esetében méltán szidalmazott frontális ütközési - eredmények összehasonlításai a dél-koreai vetélytársakkal:
Kia Magentis: 10 pont (Összeredmény: 28 pont)
Skoda Superb: 9 pont (Összeredmény: 26 pont)
Hyundai Sonata: 9 pont (Összeredmény: 27 pont)
Chevrolet Epica: nincs adat, mivel a gyár nem adta be az autót független töréstesztre.
Tulajdonképpen, ami problémaként, vagy hiányosságként róható fel a Superbre nézve ebben az összehasonlításban az az, hogy a cseh zászlóshajó nem kínálja alapfelszereltségként a függönylégzsákot és az ESP-t, amellyel előnybe kerülnek a koreaiak.
Imádom, amikor mások megmondják, mit is láttam... Mire is emlékeztet ez... ? Szóval korábban majdnem vettem egyet, Daewoo Leganzám volt, azt cseréltem volna ki a Magentisra. Nálam éppen fordított, a Hyundai Sonatat tartom gagyibb autónak. Aztán láttam egy komoly balesetet, elhatároztam Saab, vagy Volvo. Ehhez képest most ugye Superbem van. De a módosított kormányszerkezete és új kormánya visszaringatott "a biztonságos nagy autóban ülök" című hitembe. Üdv.
a csipkelődésnek szánt Kia Magentisre nem érkezett reagálás,
Szerintem rajtam kivul a kutya nem latott még Kia Magentist kozelrol. Te sem :-)
En is csak azert, mert nalunk (Szofiaban) a partner taxistarsasag Kia Magentisekkel jar.
Egyebkent eleg zselé az auto. Hasznalnak meg Chevy Epicat es Hyundai Sonatat -- ezek kozul egyedul a Hunyadi lehet versenytarsa a Superbnek, de reszleteiben az is messze elmarad.
(Mondjuk az europai vagy japan konkurencia, a Mondeotol az Accordig meg büntet, dehat azok dragabbak is.)
Az azért érdekes, hogy a csipkelődésnek szánt Kia Magentisre nem érkezett reagálás, bezzeg a szép magyar beszéd őrjáratomra megemelkedett a fordulatszám...
"Szerintem inkabb kepzeljuk jo hangulatu, sörözői traccspartinak, mint kinosan feszengos vallalati ertekezletnek."
Tökéletesen egyetértek Veled. De önmagában a trágár szavak használatától még nem lesz jó a hangulat. Az elég szomorú, ha zaftos kifejezéseket használva szugeráljuk magunkat, hogy de szellemesek és lazák vagyunk. És hát ahogy egy fórumtársunk korábban (szerintem helyesen) megjegyezte: a fórum nem kocsma. Üdv.
Csak mint önkéntes irodalomtanár próbáltam jelzéssel élni a Bora1-szerű jelzőidre...
Istenem....
Az en magyartanarnom ferje is abban az iskolaban dolgozott, o volt az igazgatohelyettes. Amikor egyszer szunetben meglatogatta kedves nejét az osztalyteremben, az emigy szolt hozza: "Lajos, elfogyasztottad a tizoraidat?".
Szep valasztekos volt, ki is nevettuk.
A nyelvnek kulonbozo regiszterei vannak (hogy a ket vegletet mondjam: maskepp beszelunk a Pápához, ha audencian fogad minket, es maskepp a cimbihez, ha tortenetesen be vagyunk baszva). Ha nem a megfelelo regisztert hasznaljuk, az problema. Kerdes, hogy ezt a forumot vajon minek kepzeljuk. Szerintem inkabb kepzeljuk jo hangulatu, sörözői traccspartinak, mint kinosan feszengos vallalati ertekezletnek.
A Porsche Hungária felrakta a Skoda árlistára a 105 lovas Superb Trendet 5.383ezer pénzért. Egyébként találtam egy nem PA vetélytársat a Kia Magentis személyében 5.142ezer pénzért 2 literes 140 lovas CrDi motorral. Persze hogy a Superb jobb, de ennyiért a Kia sem rossz ajánlat - ugyanakkora, mint a Superb.
OFF Ma este /sötétben/ 2-300 km-t tettem meg, közben akaratlanúl figyeltem az utólagos xenonnal rendelkező gépeket. Szar dolog, hogy nálunk mindent szabad. Mert ugye vizsgára majd hipp-hopp vissza rakjuk, az elöttünk és a szembe jövő meg kapja be. Mindhárom autó /a sok közül ,ami eszméletlen szarul világított/ hagyományos fényszóróval rendelkezett. A tulajok nyilván némileg tisztában voltak tettükkel mert a fénycsóva az autó elé kb. 10 (!!!) métert világított, utána pedig segg sötét. A szórt fény ennek ellenére egyszerűen iszonyat. (voyager, hiace, g astra) Amint megelőztem úgy éreztem kiég a szemem. (Tudom /meg láttam is/ hogy a projerktoros nem szór.)
"Ez az ostoba, de leginkább félhülye banda oda rakta az amúgy is elbaszott állítómechanikát."
van erre nekem is egy gondolatom: kipróbáltam egy C5-öst, (ugyanannyi idős mint az enyém) az enyémhez képest komolyan felszerelt, sokkal erősebb a motorja is,... de amikor az ülést állítottam elment a kedvem az egésztől, mert az enyémben szinte naponta állítgatom, (mert a feleségemnek nem úgy jó, és mindíg elállítja :)), de teljesen stabil az egész folyamat alatt!!! a citroenben ahogy az ülésállító kart meghúztam elkezdett inogni alattam az ülés, és erre betojtam.... nekem ilyen áron nem kell rekesz, és cd tár (ez a JE ülés alatt van)-
"1., Túl nagy közökkel lehet taszajtgatni előre-hátra. Az egyikben közel van, a másik már lábujjhegyes." Mivel nekem még nem volt probléma megmértem, 2cm. Mindenki eldöntheti, hogy sok vagy nem. (nekem hasonlónak tűnik az amikor fikázzák a klímát mert nem lehet 0,5 fokonként, ne adj isten tizedenként állítani a hőfokot. Tehát pusztán kötekedés) "2., A szerkezet elrendezése. Egy 1995-ös évjáratú Corsa esetén a mérnökök eljutottak az előre látás azon szintjére, ahol rájöttek, hogy az ülés alá nem szerkezetet, hanem fiókot teszünk. Ez az ostoba, de leginkább félhülye banda oda rakta az amúgy is elbaszott állítómechanikát." Valamiért még ez sem hiányzott, de könnyen előfordulhat hogy azért nem mert még soha nem volt. Nekem az ülés teljesen lent van, ebben az állapotában csak egy soványka rekesz férne oda.
A Suprerb gyári acél felnije 7Jx16H2. Van egy 6.5Jx16H2 méretű (VW Jettáról származó) felnim. Kérdésem, milyen hátrányt okoz, ha erre teszem fel a téli gumit? (elvileg 0,5"-al keskenyebb a felni)
Szerintem az ujabb VW-ek osztokore 5 x 112, es ennyi a Superb is es az uj Octavia. (A regi Fabia es az Octavia volt 5 x 100).
Tehat a felnik csereszabatosak, a mi katalogusunkban is egy cikkszam alatt szerepelnek az Audi/VW/Seat/Skoda felnik. Az utangyartott Kronprinz felnibol (illetve nem annyira utangyartott, mert ugye a Kronprinz a gyari elso beszallito) eleve csak a 6.5-es letezik.
Ami a fel collal kesenyebb felnit illeti, az egvilagon semmi hatranya nincs, gond nelkul hasznalhato. Az egyetlen kulonbseg az lesz, hogy kicsit "pufibbnak" fog tunni ugyanaz a gumi rajta, a szakneyelv ezt "ballonosnak" nevezi.
A Suprerb gyári acél felnije 7Jx16H2. Van egy 6.5Jx16H2 méretű (VW Jettáról származó) felnim. Kérdésem, milyen hátrányt okoz, ha erre teszem fel a téli gumit? (elvileg 0,5"-al keskenyebb a felni)