Nekem egyszerűen szükségem van az európai és azon belül is leginkább germán formavilágra, ha autóról van szó, tehát ugyancsak egyetértek a távol-keleti batárságát illetően.
Biztos meg lehet szokni, de ha ránézél rögtön látod, hogy nem német autó.
Persze hozzá kell tenni, hogy a gyártó nem is annak szánta, hanem egy "amerikai" cirkálónak.
Ha jól tudom, akkor xenont utólagosan csak automata magasság állítással és fényszóró mosóval lehetne beszerelni, tehát az utólagos szettek mind illegálisak. Ezért kerülhetett volna 111ezer pénzbe a gyári xenonom javítása... Csatlakozom a Bigjohnny által leírtakhoz, az utólagos xenonos autók többsége vakít, nem megfelelő helyre világít, és az nem jó a tulajdnak (de ez még ugyan az ő gondja lenne) de nem jó a szembejövőnek sem, ami viszont már az én (mi) gondunk. Tehát Kuba: Si ! Pót xenon : No.
Szia. Ha jól tudom, akkor a képen a Brillance nevű kínai csodagép romtesztje látható. Ennél van rosszabb is, a szintén kínai Landwind nevű terepjáró romteszt utáni fényképen úgy nézett ki, mintha egy birodalmi csillagrombolóval ütközött volna össze. Én még ilyet életemben nem láttam, a próbabábu szabályosan összekeveredett az utastér és a műszerfal tartozékaival. A Superb tényéeg egy Tigris tank ehhez képest. De nem ez az igazi érdekesség. Németországban csak a 2.500 kg alatti terepjárókat kell NCAP töréstesztnek alá vetni. A Landwind bukása után érdekes módon rögtön 2510 kg lett az autó önsúlya, megúszva a töréstesztet !!!! Több száz példányt el is adtak belőle, hát én a tulajdonosok helyében meglátva a tesztet a kocsikulcsot lehúznám a wc-n -hogy véletlenül se menjek az autóval- és azonnal beperelném a forgalmazót. Miután megvertem, ugyanis a saját családjuk életével szórakozzanak. Az ilyen autó eladásában érintett személyeket emberölésben való bűnrészességgel vádolnám. Üdv.
Oké, a tető szándékosan így gyűrődik - ez jó hír, bár vannak olyan törésteszt eredmények, ahol a motortér szépen felgyűrődik, a motor és a segédberendezései mehetnek a kukába, de az A oszloptól kvázi sértetlen az autó. De a küszöbök ? Vagy nevezzük padlólemeznek, szóval az A oszlop utáni alsó rész megrogyásos gyűrődése ? Üdv.
Láttam Zzoollyy 6000-es xenonját, nagyon szép, nincs szórt fény. Pont annyira kék amennyire kell, de ha jobban világít az 5000-es akkor "feláldoznám" a kékséget. Nem szeretnék 4300-ast.
Ma láttam közelebbről egy gyárilag szerelt Superb "Comfort" xenon fényszóróját, amely 4300K-es és azt kell, hogy mondjam, hogy az utólagos xenon és abból is a 6000K-es, szerintem sokkal szebben mutat és jobban áll az autónak, mint a gyári "fehér xenon".
Nem tudom, hogy olvastad-e az eredeti angol nyelvű jelentést, de rátapintottál a lényegre, mivel az egyik legnagyobb pontlevonás a Superbnek, sajnos éppen a vezetőoldali légzsákrendszer miatt járt.
A vezető mellkasa a légzsákon keresztül a kormánynak ütközött, amely "eredménye" jól látható a bal felső sarokban lévő sérülés súlyosságát szemléltető grafikán.
Hála Istennek ehhez a kínai csodához képest a Superb torziós merevsége még mindig egy bunkernek tűnik, de a Skodának és a Superbnek sem ez a mérce.
Azonban nem árt látni, hogy 2007-ben ilyennel is próbálkoznak egyesek...
Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson
Nem, nem, nem.
Ha megnezed a kepeket, a teto az elso ulessor mogott, a hatso ulessor elott rogy be mindeegyik erintett auton. Ez egyaltalan nem veletlen.
Ha a villamharitoba csap a villam, a foldbe jutaskor hő keletkezik, meg tud gyulladni az avar, es ez nem jo. De ha azzal hasonlitjuk ossze, mintha kozvetlenul a hazba csapna a villam...
"a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80)." A natúr hosszúság (meg a katalógus adatok összevetése) nem jelent semmit./úgye tudod/
Szia. Igazad van, a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80). Csak arra akartam utalni, hogy vajon Superb méretű autó 5-6 milla között milyen van. És ugye most olvastam az Auto Magazin árlistáján 5.383ezer pénzért a 105 lovas Superbet. A töréstesztnél az általad írt 2007-es kormányszerkezet, kormány, légzsák csere tényleg nagyon pozitívan átértékelte a Superb biztonságáról alkotott véleményemet. Sajnos naponta olvasunk súlyos balesetekről híreket, és amikor az ember a családdal ül az autóban, elgondolkodik az autója biztonságán - főleg egy Saab-ból átülve. A 3 kép egymás alatt nagyon ütős volt - de figyelemre méltó, hogy már ebben a kategóriában is megjelenik az a tény, hogy a tető és az alsó küszöb is kezd megroppanni az energia elvezetése során. Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson, utána jön a betonbunker keménységű utascella, amely már egyszerűen nem deformálódhat, mert az az utolsó védelem az utasok fizikai életterére nézve. De az új kormányszerkezet tényleg jót tehetett a gépnek, mert a képen is látszik, hogy a Superb vezetője a mellkasával igencsak rádől a kormánykerékre. Ha lesz időm, megnézek egy-két PA törésteszt képet is a küszöbre/tetőszerkezetre nézve. Üdv.
Én vezettem Epicat és Superbet is.Nekem az Epica sokkal jobban bejött.151 ló diesel beleprésel az ülésbe a lábtér nagy ugynaugy .Jóval nagyobb az Epica szélesebb a müszerfala is szebb.Nem az a komor egyszinű spárta fekete.De ez csak a az én véleményem mindenkinek más tetszik.
Az végeredményekből és a részmutatókból kiderül, hogy a jó pár évvel későbbi fejlesztésű dél-koreai, középkategóriás modellek sem kínálnak sokkal nagyobb biztonságot, mint a cseh-német fejlesztésű Superb.
Konkrétan, - a Superb esetében méltán szidalmazott frontális ütközési - eredmények összehasonlításai a dél-koreai vetélytársakkal:
Kia Magentis: 10 pont (Összeredmény: 28 pont)
Skoda Superb: 9 pont (Összeredmény: 26 pont)
Hyundai Sonata: 9 pont (Összeredmény: 27 pont)
Chevrolet Epica: nincs adat, mivel a gyár nem adta be az autót független töréstesztre.
Tulajdonképpen, ami problémaként, vagy hiányosságként róható fel a Superbre nézve ebben az összehasonlításban az az, hogy a cseh zászlóshajó nem kínálja alapfelszereltségként a függönylégzsákot és az ESP-t, amellyel előnybe kerülnek a koreaiak.
Imádom, amikor mások megmondják, mit is láttam... Mire is emlékeztet ez... ? Szóval korábban majdnem vettem egyet, Daewoo Leganzám volt, azt cseréltem volna ki a Magentisra. Nálam éppen fordított, a Hyundai Sonatat tartom gagyibb autónak. Aztán láttam egy komoly balesetet, elhatároztam Saab, vagy Volvo. Ehhez képest most ugye Superbem van. De a módosított kormányszerkezete és új kormánya visszaringatott "a biztonságos nagy autóban ülök" című hitembe. Üdv.