Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2671

Nekem egyszerűen szükségem van az európai és azon belül is leginkább germán formavilágra, ha autóról van szó, tehát ugyancsak egyetértek a  távol-keleti batárságát illetően.

Biztos meg lehet szokni, de ha ránézél rögtön látod, hogy nem német autó.

Persze hozzá kell tenni, hogy a gyártó nem is annak szánta, hanem egy "amerikai" cirkálónak.

Előzmény: bigjohni (2665)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2670
Ha jól tudom, akkor xenont utólagosan csak automata magasság állítással és fényszóró mosóval lehetne beszerelni, tehát az utólagos szettek mind illegálisak.
Ezért kerülhetett volna 111ezer pénzbe a gyári xenonom javítása...
Csatlakozom a Bigjohnny által leírtakhoz, az utólagos xenonos autók többsége vakít, nem megfelelő helyre világít, és az nem jó a tulajdnak (de ez még ugyan az ő gondja lenne) de nem jó a szembejövőnek sem, ami viszont már az én (mi) gondunk.
Tehát Kuba: Si ! Pót xenon : No.
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2669
Kár, pedig már éppen gratulálni akartam.... Üdv.
Előzmény: Chris905 (2666)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2668
Oké, de ne feledd, hogy a sötét színű autó mindig sokkal elegánsabbnak és komolyabbnak tűnik a világos színűnél. Üdv.
Előzmény: bigjohni (2665)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2667
Szia. Ha jól tudom, akkor a képen a Brillance nevű kínai csodagép romtesztje látható. Ennél van rosszabb is, a szintén kínai Landwind nevű terepjáró romteszt utáni fényképen úgy nézett ki, mintha egy birodalmi csillagrombolóval ütközött volna össze. Én még ilyet életemben nem láttam, a próbabábu szabályosan összekeveredett az utastér és a műszerfal tartozékaival.
A Superb tényéeg egy Tigris tank ehhez képest.
De nem ez az igazi érdekesség. Németországban csak a 2.500 kg alatti terepjárókat kell NCAP töréstesztnek alá vetni. A Landwind bukása után érdekes módon rögtön 2510 kg lett az autó önsúlya, megúszva a töréstesztet !!!! Több száz példányt el is adtak belőle, hát én a tulajdonosok helyében meglátva a tesztet a kocsikulcsot lehúznám a wc-n -hogy véletlenül se menjek az autóval- és azonnal beperelném a forgalmazót. Miután megvertem, ugyanis a saját családjuk életével szórakozzanak.
Az ilyen autó eladásában érintett személyeket emberölésben való bűnrészességgel vádolnám. Üdv.
Előzmény: Chris905 (2652)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2666

 

Nem, egy német honlapon találtam a fotót, mint ahogy ezt is, és nagyon megtetszett a fekete Laurin&Klement, ezért tettem be hasonlításképp.

 

Előzmény: langsam (2663)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2665
Most láttam!
"Hát, ezen a fényképen tényleg nem néz ki rosszul..."
De jól sem.
Az arányok borzalmasak.
/attól persze lehet jó gép/
Előzmény: Chris905 (2648)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2664
Oké, a tető szándékosan így gyűrődik - ez jó hír, bár vannak olyan törésteszt eredmények, ahol a motortér szépen felgyűrődik, a motor és a segédberendezései mehetnek a kukába, de az A oszloptól kvázi sértetlen az autó. De a küszöbök ? Vagy nevezzük padlólemeznek, szóval az A oszlop utáni alsó rész megrogyásos gyűrődése ? Üdv.
Előzmény: stevie wonder (2651)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2663
Szép a fekete gép. Saját ? Üdv.
Előzmény: Chris905 (2648)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2662
Tudom én, csak nem tetszik.
Előzmény: stevie wonder (2660)
Varshi Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2661
A másik, hogy a "kékségből" (meg a szórt fényből) megmondom 95%-kal, hogy kinek utólagos a xenonja.
Előzmény: stevie wonder (2660)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2660

Nem szeretnék 4300-ast.

 

Pedig az a gyari...

Előzmény: bigjohni (2659)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2659
Láttam Zzoollyy 6000-es xenonját, nagyon szép, nincs szórt fény. Pont annyira kék amennyire kell, de ha jobban világít az 5000-es akkor "feláldoznám" a kékséget.
Nem szeretnék 4300-ast.
Előzmény: Chris905 (2654)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2658
En Visotol vettem a szettet (InterPower), 4300K szinhomersekletu, es uszkve 40 penz volt.
Előzmény: bigjohni (2655)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2657
Sokkal szebb a 6000-es az tuti, de látni kellene az 5000-est is. Szerintem az a legjobb, csak ritka. (ritkább)
Előzmény: Chris905 (2654)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2656

Pontosan egyetértek.

Ha nekem be kellene oda préselnem magam - ahogy Te mondtad a "műszerfal alá" az igencsak szűkös lenne részemre.

Előzmény: bigjohni (2653)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2655
Milyen színhőmérsékletű xenont választottál? Publikus az ára? mert amire én gondolok az nincs az árlistán. (GE 5000K)
Előzmény: stevie wonder (2651)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2654

 

Ma láttam közelebbről egy gyárilag szerelt Superb "Comfort" xenon fényszóróját, amely 4300K-es és azt kell, hogy mondjam, hogy az utólagos xenon és abból is a 6000K-es, szerintem sokkal szebben mutat és jobban áll az autónak, mint a gyári "fehér xenon".  

bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2653
Kicsit gyanús az a hátsó hely.
A miénkben amikor hasonló a hátsó hely, akkor az első ülés nincs a műszerfal alatt!
Előzmény: Chris905 (2650)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2652

 

Szia,

 

Nem tudom, hogy olvastad-e az eredeti angol nyelvű jelentést, de rátapintottál a lényegre, mivel az egyik legnagyobb pontlevonás a Superbnek, sajnos éppen a vezetőoldali légzsákrendszer miatt járt.

A vezető mellkasa a légzsákon keresztül a kormánynak ütközött, amely "eredménye" jól látható a bal felső sarokban lévő sérülés súlyosságát szemléltető grafikán.

 

 

 

Hála Istennek ehhez a kínai csodához képest a Superb torziós merevsége még mindig egy bunkernek tűnik, de a Skodának és a Superbnek sem ez a mérce.

Azonban nem árt látni, hogy 2007-ben ilyennel is próbálkoznak egyesek...  

Előzmény: langsam (2647)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2651

Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson

 

Nem, nem, nem.

 

Ha megnezed a kepeket, a teto az elso ulessor mogott, a hatso ulessor elott rogy be mindeegyik erintett auton. Ez egyaltalan nem veletlen.

 

Ha a villamharitoba csap a villam, a foldbe jutaskor hő keletkezik, meg tud gyulladni az avar, es ez nem jo. De ha azzal hasonlitjuk ossze, mintha kozvetlenul a hazba csapna a villam...

Előzmény: langsam (2647)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2650

 Hyundai Sonata utastér

 

 

 Skoda Superb utastér

 

Ők már inkább tűnnek egy súlycsoportnak - a méreteket tekintve, mint a Magentis.

Előzmény: bigjohni (2649)
bigjohni Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2649
"a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80)."
A natúr hosszúság (meg a katalógus adatok összevetése) nem jelent semmit./úgye tudod/

Előzmény: langsam (2647)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2648

 Hát, ezen a fényképen tényleg nem néz ki rosszul...

 

 

 Viszont a fenti képen látható modell ára, már majdnem megegyezhet a "fekete diplomatáéval" - én maradok az "alsónál".
Előzmény: taxis666 (2646)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2647
Szia. Igazad van, a Magentis 6 centivel rövidebb mint a Superb, tehát nem ellenfél méretben (sem), a Sonata viszont pont akkora (4,80). Csak arra akartam utalni, hogy vajon Superb méretű autó 5-6 milla között milyen van. És ugye most olvastam az Auto Magazin árlistáján 5.383ezer pénzért a 105 lovas Superbet.
A töréstesztnél az általad írt 2007-es kormányszerkezet, kormány, légzsák csere tényleg nagyon pozitívan átértékelte a Superb biztonságáról alkotott véleményemet. Sajnos naponta olvasunk súlyos balesetekről híreket, és amikor az ember a családdal ül az autóban, elgondolkodik az autója biztonságán - főleg egy Saab-ból átülve.
A 3 kép egymás alatt nagyon ütős volt - de figyelemre méltó, hogy már ebben a kategóriában is megjelenik az a tény, hogy a tető és az alsó küszöb is kezd megroppanni az energia elvezetése során.
Holott azt tanultuk, hogy a programozott gyűrődés csak az A oszlopig tartson, utána jön a betonbunker keménységű utascella, amely már egyszerűen nem deformálódhat, mert az az utolsó védelem az utasok fizikai életterére nézve.
De az új kormányszerkezet tényleg jót tehetett a gépnek, mert a képen is látszik, hogy a Superb vezetője a mellkasával igencsak rádől a kormánykerékre.
Ha lesz időm, megnézek egy-két PA törésteszt képet is a küszöbre/tetőszerkezetre nézve. Üdv.
Előzmény: Chris905 (2645)
taxis666 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2646
Én vezettem Epicat és Superbet is.Nekem az Epica sokkal jobban bejött.151 ló diesel beleprésel az ülésbe a lábtér nagy ugynaugy .Jóval nagyobb az Epica szélesebb a müszerfala is  szebb.Nem az a komor egyszinű spárta fekete.De ez csak a az én véleményem mindenkinek más tetszik.
Előzmény: stevie wonder (2641)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2645

Az végeredményekből és a részmutatókból kiderül, hogy a jó pár évvel későbbi fejlesztésű dél-koreai, középkategóriás modellek sem kínálnak sokkal nagyobb biztonságot, mint a cseh-német fejlesztésű Superb.

 

Konkrétan, - a Superb esetében méltán szidalmazott frontális ütközési - eredmények összehasonlításai a dél-koreai vetélytársakkal:

 

Kia Magentis: 10 pont (Összeredmény: 28 pont)

Skoda Superb: 9 pont (Összeredmény: 26 pont)

Hyundai Sonata: 9 pont (Összeredmény: 27 pont)

Chevrolet Epica: nincs adat, mivel a gyár nem adta be az autót független töréstesztre.

 

Tulajdonképpen, ami problémaként, vagy hiányosságként róható fel a Superbre nézve ebben az összehasonlításban az az, hogy a cseh zászlóshajó nem kínálja alapfelszereltségként a függönylégzsákot és az ESP-t, amellyel előnybe kerülnek a koreaiak.

Előzmény: Chris905 (2644)
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2644

 Kia Magentis (2006) EURO NCAP: ****

 

 Skoda Superb (2003) EURO NCAP: ****

 

 Hyundai Sonata (2006) EURO NCAP: ****
Chris905 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2643

"De a módosított kormányszerkezete és új kormánya visszaringatott "a biztonságos nagy autóban ülök" című hitembe".

 

Szia!

 

Ezek szerint sikerült jó benyomást keltenem a kormányszerkezet definíciómmal :-)

 

Én egyébként pont a minap találkoztam egy új Magentis-szel, úgy hogy egy bevásárlóközpont parkolójában épp amellett volt hely.

Amikor kiszáltam szemügyre vettem és ami kapásból feltűnt:

- rövidebb hossz: a Superb orra "kilógott mellette",

- hátul korántsincs akkora hely, mint a Superb-ben,

- olyan tipikusan távol-keletien alacsonyra ültetett,

 

Előre is elnézést minden Magentis szimpatizánstól, biztosan jó autó, de ez mégiscsak a Superb Fórum.

 

Üdv. Chris

 

Előzmény: langsam (2642)
langsam Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2642
Imádom, amikor mások megmondják, mit is láttam... Mire is emlékeztet ez... ? Szóval korábban majdnem vettem egyet, Daewoo Leganzám volt, azt cseréltem volna ki a Magentisra. Nálam éppen fordított, a Hyundai Sonatat tartom gagyibb autónak. Aztán láttam egy komoly balesetet, elhatároztam Saab, vagy Volvo. Ehhez képest most ugye Superbem van. De a módosított kormányszerkezete és új kormánya visszaringatott "a biztonságos nagy autóban ülök" című hitembe. Üdv.
Előzmény: stevie wonder (2641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!