Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

farkas1964 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 2448

Sziasztok , légszürö házat és üzemanyagszüröt keresek a 3800 ashoz van esetleg valakinek ?

 

vaskalap31 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 2447

 

 

A magyarországon gyártott Solex motor alkatrészei használhatók a 2200-as hoz?

 

Kuplung, dörzskerék stb. 

 

 

 

vaskalap31 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 2446

Sziasztok.

 

Lehet tudni az alvázszám alapján a gyártás évét?

 

Solex 2200

546271

SolexTamás Creative Commons License 2019.07.21 0 0 2445

Szia !

Írj rám privátba !

Rollertamas@gmail.com

Előzmény: Dracovolans (2444)
Dracovolans Creative Commons License 2019.07.19 0 1 2444

Szép estét mindenkinek!

Honnan tudnék főtengely szimmeringet venni a 3800-asomhoz?

bulldogger Creative Commons License 2019.07.07 0 0 2443

Sziasztok! Fém tankot keresek Solexhez ,ha van valakinek eladó jelezze. Köszi. Gábor

Mihály Papp Creative Commons License 2019.05.22 0 0 2442

Hali!

 

Sikerült-e előre lépned?

 

Üdv: Papp Mihály

Előzmény: Yellowbear Works (2441)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.05.06 0 0 2441

Köszönöm, megfogadom a tanácsokat. Egyelőre lezsirtalanitottam a karbit és környékét, meghúztam, amit lehetett. Jövő héten jelentkezek a fejleményekkel.

Üdvözlettel

Tibor

Előzmény: Mihály Papp (2439)
SolexTamás Creative Commons License 2019.05.03 0 0 2440

Kérdés !

A porlasztóban oldalról a golyó nem hiányzik ? Olyan furcsa  nekem a képen  .

 

Előzmény: Yellowbear Works (2438)
Mihály Papp Creative Commons License 2019.05.03 0 0 2439

Hali!

 

 

A képeket nézve szinte biztos, hogy a szívócsonk és a porlasztó közötti müa. tömítőgyürü hollanderja nincs kellően meghúzva /14-es kulcs/ mert látszik az üza. folyás! Taknyos a kipufogó-szivócsonk alatti tömités is csavarokat húzd meg vagy cseréld a tömítést!

 

Üdv.: Papp Mihály

Előzmény: Yellowbear Works (2438)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.05.02 0 0 2438

Hali,

 

bár még csak kb. 500km van a gépben a végére járok ezeknek, mielőtt valami mechanikus megoldást szerkesztek. A fals levegő jó ötlet. Az O-gyűrűs hack kölönösen tetszik!

Csináltam 2 képet, sajnos nem tudtam jobban hozzáférni.

Ezek szerint a gyár annyira biztos volt az alacsony gyártási szórásban, hogy semmi állitást nem konstruált rá?

Üdv

 

Tibor

Előzmény: Mihály Papp (2437)
Mihály Papp Creative Commons License 2019.04.29 0 0 2437

Hali, már megint én okoskodom!

 

Feltehető az is, hogy fals levegőt szív a motor és a szegény keverék is okoz túlpörgést! Ez három helyen lehetséges: nézd meg a kipufcsonk-henger közti tömítést, a műanyag tömítő gyürűt a szívócsonknál 14-es kulcssal tudod meghúzni,

a harmadik lehetőség a porlasztón a gázadagolót kihuzod és annak a nyakára egy 9x1mm-es O gyürűt tegyél és nagyon óvatosan pici olajjal megkenve forgatva told a helyére!

 

Üdv: Papp Mihály

 

Előzmény: Yellowbear Works (2435)
Mihály Papp Creative Commons License 2019.04.28 0 0 2436

Elnézést hogy bele kotyogok, de ha tudnál feltenni képet a pillangó szelep és környékéről!

 

Elöre is megköszönöm!

 

Tisztelettel: Papp Mihály

Előzmény: Yellowbear Works (2435)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.04.25 0 0 2435

Köszönöm, azt hiszem értem, hogy mire gondolsz. Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen a problémámmal. Az első fékkel lassítást már lassítást értem, megnéztem, szellemes megoldás, de a problémám az, hogy a gázbowden alapállásban -akár fékkarral akár anélkül- nem tudja annyira leejteni a fordulatot, hogy leoldjon a röpsúlyos kupplung pl. egy piros lámpánál járó motorral várakozva ne hajtson, ne reszelje a gumit. Jobban megnézve az ún. "szabályozólemez lapkával", ami gyakorlatilag a fojtószelep két végállás között mozog és az alapállásban is még kicsit több levegőt enged át mint ami az 1500-as alapjárathoz kellene. Erre írtam azt, hogy sehol sem látok ezen a 2004-es konstrukción állítási lehetőséget. Mi erre a megoldás?

Üdv

Tibor

 

Előzmény: dyjani (2434)
dyjani Creative Commons License 2019.04.25 0 0 2434

Öszhangba kell állítani a gázbovdent az első fékkel.

Előzmény: Yellowbear Works (2433)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.04.24 0 0 2433

Kedves Fórumozók!

 

Az alábbi dilemmával szeretném hozzáértő tanácsotokat kérni (elnézést, ha ez már esetleg behatóan volt tárgyalva): nemrég óta van egy szép 2004-es magyar 3800-asom. Nagyon tetszik, bájos, nagyon kevés kilométer van benne, teljesen rendben van. Egy dolgot nem értek viszont: eddig már két solexes is azt mondta, hogy ők a dekopresszorral fékeznek, lassitanak. Viszont néztem youtube videókat is, ill. a kézikönyvet, ezek szerint a gázkar alapállásban leejti annyira a fordulatot 1500 1-min-re, hogy a röpsúlyos kupplung leold és nem hajt. Mondjuk egy 'elsőbbségadás kötelező' vagy egy stoptáblánál nekem ez adná magát és nem az, hogy ha meg kell álljak, akkor végszükség esetén leállitsam a kismotort vagy teljesen flowban tudjak csak menni.

Szóval alaphelyzetben a fordulat nem megy le 1500-ra és még hajtana a kupplung. Néztem a karbutárort, ezen semmiféle csavaros állitási lehetőség nincs, a pillangószelep tengelyére rá van téve egy műanyag elem, aminek van két végállása. Egy japán videón egy régi Solexen az illető szépen be tudja állitani az alapjáratot.

https://www.youtube.com/watch?v=N6-ncWHiv_w

Azt viszont észrevettem, hogy ha a gázkart alaphelyzetbe forgatom és balra ráforditom a szivatót, akkor nem fullad le, de leesik az alapjárat, hogy már leold a kupplung (tehát a röppsúlyos kupplung jó). Szerintem azonban nem erre gondolt a tervező.

Mi a  lehet megoldás arra, hogy járó motorral lehessen rövid időre állni, de ne kelljen kiemelni a motort a gumiról?

Előre is köszi bárnilyen tippet

 

Tibor

zozy72 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 2432

Szia,megvan még?Hol van helyileg?

Előzmény: apophis13 (2430)
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2431

Köszönöm! Közben sikerült megoldani a problémát.

Előzmény: Sihuhu (2428)
apophis13 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 2430

Elado solex 3800 félig felújított állapotban kis hiányossággal , sajnos nincs időm vele foglalkozi ár 49eft érd 06204126610 emailba , viberen stb képet tudok küldeni 

apophis13 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 2429

Sziasztok eladó solex motorvédő , bukókeret ! Érd 06204126610

Sihuhu Creative Commons License 2019.03.12 0 0 2428

Telefonon érdemes keresni egyúttal.

Előzmény: Kovacs162Janos (2427)
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.01 0 0 2427

Kedves Sorstársak!
Megszakítót szeretnék cserélni - SPM90775 - egy 3800-as Solexen. Nem tud valaki egy működő forrást? A www.solex-szebenyi.hu/ nem reagált.
Üdv. KJ

Kempingez Creative Commons License 2019.02.23 0 0 2426

Azzal én is egyetértek, hogy különleges élmény a Trotilex-et használni. Viszont, ennek ellenére léteznek a tervezési mellényúlások. Többször elgondolkodtam azon hogy egyáltalán volt-e tervezés. A rendeltetése sem teljesen világos, közlekedési eszköznek szánták, sport eszköznek, játéknak? Solex motort láttam már sokféle járműre szerelve. Viszont az ezredforduló környékén, mennyire volt ez innovatív dolog? 

Előzmény: SolexTamás (2424)
SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2425

Face-n nyitottam egy csoportot . Akit érdekel csatlakozzon

Magyar Solex tulajdonosok

SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2424

Szerintem nagyon jó a trotilex .

Igaz nem vicces amikor első defekted van . Amúgy meg ritka nagyon .

Én nagyon szeretem használni .

Előzmény: Kempingez (2421)
SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2423

Szia!

Írj rám privátba  rollertamas@gmail.com

 

Ott megbeszéljük

Előzmény: tamasqtas1980 (2422)
tamasqtas1980 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 2422

Sziasztok!Érdeklodnek hogy Borsod megyeben  van -e valakinek elado  hianyos vagy felujitott Velosolexe...?Koszonom a valaszokat elore is!

Kempingez Creative Commons License 2019.02.13 0 0 2421

A defekttel még közel nincs vége a "kalandnak", lapos első abronccsal nagyon nehéz tolni a rollert. Jobb ha van nálunk szerszám, és tartalék belső. 

A roller darabokban, hiányosan került hozzám, így már csak az összeépítés után a próbák, és a használat során jöttem rá a problémákra. Egyszerűen érthetetlen, hogy miképpen született ez a koncepció. Pontosabban, hogyan kerülhetett sorozatgyártásra alapvető tervezési hibával. Elsősorban gondolok itt az első kerék utánfutás hiányára, a tervező valószínű nem rendelkezett, futómű geometria alapismeretetekkel sem. Annyi időre sem engedheted el a kormányt az egyik kezeddel hogy irányjelez, anélkül hogy veszélyes szitálásba ne kezdene. A másik a seprűnyélszerűen ágaskodó üléscső, ez gyárilag vajon miből készülhetett, mivel ebből az eredeti nekem hiányzott. Vagy csak dísznek szánták, mert ilyen hosszú cső, simán elhajlik ha ráülsz az ülésre. Ez a jobbik eset, mivel ekkora erőkaron már tőben a vázon igen tekintélyes erők keletkeznek. Ezt a problémát sikerült megoldanom, egy kis váz kiegészítővel amely egyben merevít, és csomagtartóként is helyet ad egy kis kosárnak. 

Egy másik gond maga a gumiabroncs, azt nem tudom hogy létezik-e speciális erősített kivitel, a dörzskerék hajtás miatt ez gondot jelenthet. Esős vizes úton nem volt probléma, viszont egyszer indultam el, deres felületű aszfalton, néhány tíz méter után, megcsúszott a dörzskerék. Egy pillanat alatt fészket mart a gumiba, mire leállítottam a motort, már a belső is sziszegett. 

Játékszer. :)

 

 

Előzmény: bulldogger (2420)
bulldogger Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2420

Egy roller defekt "kemény" lehet....

Előzmény: Kempingez (2418)
bulldogger Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2419

Bocsánat nem a rollerre gondoltam. Ezért csodálkoztam...

Előzmény: Kempingez (2418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!